www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[90KM] Wymiana uszczelki pod głowicą(ustawienie rozrządu)
Autor Wiadomość
kimi21 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: S40
Imię: Piotr
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Schidam
Wysłany: 2010-05-31, 08:44   [90KM] Wymiana uszczelki pod głowicą(ustawienie rozrządu)

Witam, właśnie stałem się szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem Volvo S40 19. TD z roku 1997. Niestety ale dolewając płyny do chłodnicy zauważyłem że jest w niej minimalny ślad oleju. Chciałem się spytać na co trzeba zwrócić uwagę przy wymiane uszczelki, głównie chodzi mi o poprawne ustawienie rozrządu, żeby po ponownym odpaleniu nie było problemów. Zgóry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kimi21 2010-05-31, 09:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
pawelsonx78 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9 dci
Model: LII
Imię: pawel
Pomógł: 45 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 709
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2010-05-31, 11:20   

minimalna ilość oleju nie świadczy o tym że uszczelka jest do wymiany .
Byc może ktoś wcześniej wymieniał i nie wyczyścił dokładnie układu.
Co do rozrządu to poducenci paska nie zalecają ponownego montażu i po każdej ingerencji w układ rozrządu zaleca sie ustawienie kąta wtrysku.

Co do uszczelki





 
 
kimi21 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: S40
Imię: Piotr
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Schidam
Wysłany: 2010-05-31, 12:31   

Dzięki, wiadomość naprawde pomocna jeżeli chodzi o samą uszczelkę. Czyli teraz tak po ściągnięciu i ponownym założeniu głowicy, muszę ustawić kont wtrysku(ale to juz chyba tylko mechanik może zrobić). Podczas ściągania muszę ustawić koło rozrządu w jakiejś ustalonej pozycji? Dzieki za pomoc
 
 
dziadek 
Expert Volvo
dziadek

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1,9TD
Model: v40
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 904
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-03, 20:00   

kimi21 napisał/a:
Dzięki, wiadomość naprawde pomocna jeżeli chodzi o samą uszczelkę. Czyli teraz tak po ściągnięciu i ponownym założeniu głowicy, muszę ustawić kont wtrysku(ale to juz chyba tylko mechanik może zrobić). Podczas ściągania muszę ustawić koło rozrządu w jakiejś ustalonej pozycji? Dzieki za pomoc



Boże! Miej w opiece ten samochód!
 
 
dj-drive 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 123
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2010-06-08, 19:39   

Cytat:
Boże! Miej w opiece ten samochód!


zgadzam się :lol:

Lepiej nie bierz się za to jak nie masz pojęcia o takiej robocie. Powiedziane z doświadczenia....

Odkąd ściągnąłem głowicę ze swojego to same problemy a macherów nie ma dobrych jesli chodzi o ten silnik. Jeśli potrzebujesz rysunek jak ustawić rozrząd to mogę udostępnić. Bez kabla i tak się nie obejdzie. Nałapie błędów pewnie tak czy inaczej. Jeśli mogę coś dodać a pewnie się przyda nie oszczędzaj na uszczelce i kup metalową a po sciągnięciu sprawdź czy głowica jest prosta. Rozrząd na twoim miejscu założyłbym nowy.


pozdrawiam i życze sukcesu w naprawie
 
 
MatiTM 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Lubichowo
Wysłany: 2011-02-03, 21:04   

Witam Wszystkich!
Potrzebuje jakiegoś schematu czy instrukcji krok po kroku wymiany uszczelki pod głowicą. Wymiana u mechanika jest dość kosztowna więc postanowiłem zrobić to sam. Mile widziane dobre rady :) POZDRAWIAM i z góry dziękuje za odpowiedź
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 332 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5402
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-02-03, 21:07   

MatiTM napisał/a:
Wymiana u mechanika jest dość kosztowna


Wymiana samej uszczelki , nie powinna kosztować więcej jak 150zł.
_________________
FC Barcelona :)
 
 
MatiTM 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Lubichowo
Wysłany: 2011-02-03, 21:10   

No to mechanik u którego byłem był bardzo drogi :) Powiedział mi 300 za sama robote + uszczelka ok 100pln planowanie jakieś 50pln no i coś tam jeszcze wymienił więc to sporo kasy

[ Dodano: 2011-02-06, 13:52 ]
I jak z tym schematem? Posiada ktoś coś takiego? Może chociaż jakieś wskazówki. Czy wystarczy rozebrać dać głowice do splanowania kupić uszczelkę tylko skąd wiedzieć jaką bo podobno musi być jakiś dobry rozmiar o ile się nie mylę i złożyć wszystko? Czy trzeba przeprowadzać jeszcze jakieś dodatkowe czynności przy wymianie uszczelki. Proszę o pomoc.
 
 
mwr05 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9TD
Model: S40
Imię: tomek
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Swietokrzyskie
Wysłany: 2011-02-07, 19:46   

Witam podepnę się do tematu.Mam silnik 90KM jak wiadomo olej w zbiorniczku wyrównawczym to padnieta uszczelka ,oczywiście to wariant optamistyczny.Byłem u mechanika który dosyć często naprawial ten typ silnika.Mechanik twierdzi że takie objawy to 10%pęknięta uszczelka a 90% to mikro pęknięcia głowicy.Moje pytanie jaki wy mieliście scenariusz??? :mur:
 
 
pablolis 

Rok Prod.: 2000
Silnik: 1.8GDI
Model: V40
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 17
Skąd: Wolsztyn WLKP
Wysłany: 2011-02-07, 20:00   

MatiTM napisał/a:
I jak z tym schematem? Posiada ktoś coś takiego? Może chociaż jakieś wskazówki. Czy wystarczy rozebrać dać głowice do splanowania kupić uszczelkę tylko skąd wiedzieć jaką bo podobno musi być jakiś dobry rozmiar o ile się nie mylę i złożyć wszystko? Czy trzeba przeprowadzać jeszcze jakieś dodatkowe czynności przy wymianie uszczelki. Proszę o pomoc.

I wcale się nie dziwie że 300zł. Jeśli oczywiście jest konkretny. Bo w godzinę tego nie zrobi. Głowice obowiązkowo do splanowania! Jeśli wymienisz sam uszczelkę i samochód będzie jeździł to ogromny szacun. :mrgreen:
 
 
MatiTM 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Lubichowo
Wysłany: 2011-02-07, 22:41   

Cytat:
I wcale się nie dziwie że 300zł. Jeśli oczywiście jest konkretny. Bo w godzinę tego nie zrobi. Głowice obowiązkowo do splanowania! Jeśli wymienisz sam uszczelkę i samochód będzie jeździł to ogromny szacun. :mrgreen:




Ukończyłem Technikum Mechaniczne fakt że trochę inna specjalizacja ale sporo było o samochodach no i wymieniałem już sam uszczelkę w samochodzie benzynowym i auto chodziło bez jakich kolwiek problemów. Wiem że w dieslach jest to o wiele trudniejsze dlatego chciałem sięgnąć po dobrą rade bardziej doświadczonych. POZDRO
 
 
marcinwrc2 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9 TD D4192T
Model: S40
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 86
Skąd: Olsztyn ,Zamość
Wysłany: 2011-02-08, 06:51   

mwr05 napisał/a:
Witam podepnę się do tematu.Mam silnik 90KM jak wiadomo olej w zbiorniczku wyrównawczym to padnieta uszczelka ,oczywiście to wariant optamistyczny.Byłem u mechanika który dosyć często naprawial ten typ silnika.Mechanik twierdzi że takie objawy to 10%pęknięta uszczelka a 90% to mikro pęknięcia głowicy.Moje pytanie jaki wy mieliście scenariusz??? :mur:


Witam ja miałem to samo.Kupiłem bubla , wymieniłem uszczelkę i głowice na nową AMC w wyspecjalizowanym warsztacie.Mam już na niej przejechane około 20tyś i narazie ok. Total koszt to 3tyś zł. Głowica to słaby punkt 90KM, po za tym jestem bardzo zadowolony z autka bo nigdy mnie nie zawiódł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wymiana uszczelki pod głowicą. Gość Bez turbo 17 2008-11-24, 23:04
itey
Brak nowych postów Wymiana uszczelki pod głowicą benzynowe i diesle. marek 4532 Ogólne 2 2012-04-14, 16:40
marek 4532
Brak nowych postów [1.8] Poszukiwany mechanik- wymiana uszczelki pod głowicą obitrop Bez turbo 9 2014-03-02, 13:23
zbysxxx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,36 sekundy. Zapytań do SQL: 17