www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Klimatyzacja i Ogrzewanie - Nie działa nawiew.

zed - 2007-06-28, 22:31
Temat postu: Nie działa nawiew.
Panowie
Mam problem, w dniu dzisiejszym przestała działać dmuchawa nawiewu wewnętrznego na wszystkich prędkościach, nie działa również klima. Jak temu zaradzić. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem. Zaznaczam, że bezpieczniki sprawdziłem - wszystkie są ok.

swiebod - 2007-06-28, 22:46

hmm czyli pozostaje silnik dmuchawy :) jesli on nie dziala to klima tez nie bo nie ma co dmuchac :) a sprawdzales bezpieczniki pod kierownica ?
zed - 2007-07-08, 18:49

Pojechałem do mechaniora i okazało się że padła opornica. Koszt ww. części to 160 zł. Opłacało się - chłodzik w aucie jest bezcenny.
Pozdrawiam

waskos - 2007-07-14, 13:02

znaczy, że przepłaciłeś, temat był wałkowany kilkanaście razy na forum. Przyczyną awarii jest spalony tranzystor w module nadmuchu. Koszt takiego tranzystora ok 30 zł
lucasss - 2007-10-17, 21:01

Mam ten sam problem. Gadałem z mechanikiem i powiedzial ,że prawdopodobnie to własnie ten modul.. i że znajduje sie gdzies w tunelu od strony kierowcy... Poszedlem za ciosem i rozbebeszylem cały tunel i konsole.. a czujnika jak nie widzialem tak nie widze.. czy ktos moze mi podac blizsze nformacje gdzie ten moduł (opornik) sie znajduje i jak wyglada..
SOFT - 2007-10-17, 21:45

Nad nogami pasażera masz osłonę, odczep ją.
Jak spojżysz na schowek to zobaczysz że pod nim (sam dół schowka) jest urządzenie elektryczne (mały czarny prostokąt) z wtyczką. To jest opornica włożona w tunel, której wystaje tylko prostokątny dekielek z wyczką.
Nie wykręcaj tego - bo nie wykręcisz. Przeszkadzać Ci w tym będzie listwa metalowa biegnąca pod schowkiem. Jedna śrubka jest poniżej tej listwy, druga wypada dokładnie na listwie. Co robić....... Odłączyć wtyczkę i podłączyć drugi rezystor pożyczony np. z zaprzyjaźnionego serwisu volvo. Nie można go używać na zewnątrz (nie w dmuchawie) bardzo długo gdyż się spali - nie ma chłodzenia.

W serwisie za wymianę chcą 150 zł (tylko za wymianę!). Jak ja sobie poradziłem? Zdjąłem schowek (2 śrubki) i w listwie metalowej pod schowkiem (przykrytej jeszcze plastikiem) wywierciłem otwót wiertłem jakieś fi 20. i co ... ? i sobie mogę codzienie wymieniać ten interesik bez ingerencji serwisu. Ten otwór umożliwia mi wykręcenie górnej śruby mocującej rezystor.

Tyle z moich doświadczeń.

PS. jak komuś będzie potrzebny mam cały nowy sterownik do automatycznej klimy (nowy typ) kupiłem bo w serwisie !!! w Sarajewie stwierdzili że padł mi moduł sterujący. (a to był rezystor)

Pozdrawiam

lucasss - 2007-10-19, 12:15

Dzieki za pomoc.. juz sobie poradzilem. Generalnie bez wiercenia (zagięty śrubokret :) ) teraz czekam na sprawny moduł.



Pozdrawiam

MarcinSzyna - 2008-08-02, 17:17
Temat postu: NIE DZIAŁA NAWIEW
Witam kolega ma problem z klimatronikiem a mianowicie wszystko prócz regulacji siły nawiewu działa i migają diody (pomarańczowe) od obiegu wewnętrznego i on klimy. Co może być przyczyną??? Potencjometr od tego pokrętła czy coś poważniejszego?? Po podłączeniu na krótko przekaźnika pokazanego na zdjęciu nadmuch działa na pełnych obrotach bez możliwości regulacji
Jardo - 2008-08-11, 15:36

Jeśli migają diodki obiegu oznacza to uszkodzenie. najlepiej podpiąc się do kompa i sprawdzić jakie błędy wywala.
mvcn - 2009-12-16, 11:42

witam. u mnie niestety po dwóch latach bez problemów siadło ogrzewanie. działa na wszystkich zakresach. na 0 też. regulacja temperatury też dziwnie chodzi niby grzeje ale jakoś nie do końca. . jakby cały czas chodziła dmuchawa i ciągle buczy. czytałem kilka porad odnośnie tego tematu. ale może ktoś miał podobny problem. nie wiem czy da rade to zrobić samemu czy trzeba od razu do serwisu. w radomiu jest tylko jeden i nie jest tani. pomóżcie.
tyfus74 - 2009-12-31, 17:14

Witam wszystkich Forumowiczów!!!
Z okazji Nowego Roku składam wszystkim użytkownikom naszych kochanych volvinek V40 wszystkiego najlepszego, przede wszystkim zdrowia - bo jego nigdy za dużo - oraz, aby nasze autka mniej się psuły. A znakiem tego jest to, że z każdym dniem przybywa użytkowników forum. Pewnie gdyby mi się auto nie zepsuło to bym tu nie zajrzał.
Właścicielem V40 jestem już od 3 lat, do marca tego roku miałem autko z 1999r. - 1,9 TDI a obecnie mam z 2000 roku po lifcie.
U mnie regulacja nawiewu działa we wszystkich zakresach, niezależnie od położenia potencjometru (również na 0). Winą tego jest moduł a dokładnie tranzystor MJ802, który znajduję się z przodu od strony pasażera, za schowkiem. Około miesiąca temu wymieniłem ten tranzystor na jego zamiennik MJ15003(mocniejsze paramerty: napięcie i moc) jednakże nie zastosowałem pasty termo...Przyczyna prozaiczna po prostu mi jej zabrakło. Myślałem, że będzie dobrze, jednak myliłem się i teraz muszę wymienić go na nowy z pastą. Wcześniejsze objawy były standardowe: migające w koło przez około 20 s lampki na klimie i obiegu zamkniętym.

Pozdrawiam!!!

volvomaniak - 2010-02-21, 13:44

Wcale nie koniecznie musi paśc Ci ten tranzystor. W palelu sterowania po lifcie mógł sie zepsuc potencjometr, ten ktorym krecisz siłe nadmuchu. Koszt jego to 1.2zł.
halina2005 - 2010-12-12, 00:55

swiebod, Witam,
W tej chwili sie zarejestrowalam , bo pilnie
potrzebuje pomocy, od paru dni mam klopoty z nawiewem. W zeszlym tygodniu nie dzialal wogole po wlaczeniu auta i przejechaniu kilku km, potem po ponownym wlaczeniu po paru godzinach juz dzialal i tak bylo przez pare dni. Teraz znow nie dziala, a jest potwornie zimno i auto stoi na zewnatrz. Znajomy sprawdzil dzis bezpieczniki i sa ok,ale zamarzl plyn w spryskiwaczu. Kurcze, mam chore dziecko i nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac, czy podlaczyc pod kompa czy pojechac do elektryka (akurat jest taki specjalista po sasiedzku) gdzie szukac pomocy w Warszawie lub okolicach. Z gory dzieki

Pioter - 2010-12-12, 22:55

halina2005, sprawa wyglada tak, ze prawdopodobnie do wymiany jest tranzystor sterujący silnikiem nawiewu. znajduje sie on pod schowkiem, nad nogami pasażera. Teraz nie mam linka, ale poblem jest dokladnie opisany na forum, ze zdjęciam (np.: tutaj). naprawa zajmuje ok godzine z wymontowanie, lutowaniem, ponownym zlożeniem :)
mysle ze sąsiad elektryk da rade, moze nie z zamkniętymi oczami, ale jedna reką na pewno :)

po dzisiejszym dniu płyn powinien Ci rozmarznąć ;)

thomas5 - 2010-12-14, 23:16
Temat postu: Mam podobny problem z nawiewem
Dziś rano przestał całkowicie działać mi nawiew poczułem tylko smrodek przypalonej elektroniki. Nie wiem czy to wentylator się spalił czy można jeszcze go uratować a może coś innego. Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam
Tomek

Pioter - 2010-12-15, 08:36

thomas5 napisał/a:
Bardzo prosze o pomoc.

przeczytaj temat, ktory poleciłem w poście powyżej

viking1 - 2010-12-29, 22:35

tyfus74 napisał/a:
tranzystor MJ802, który znajduję się z przodu od strony pasażera, za schowkiem. Około miesiąca temu wymieniłem ten tranzystor na jego zamiennik MJ15003(mocniejsze paramerty: napięcie i moc) jednakże nie zastosowałem pasty termo...
zrobiłem tak jak mówisz, zamontowalem właśnie ten mocniejszy tranzystor używając pasty:) wszystko działa z jednym małym wyjątkiem, po ustawieniu pokrętła siły nawiewu na automat, nawiew raz dziala raz nie, cały czas przerywa, włącza się na maxa a po chwili wyłącza zupełnie, dodam tylko że wymiany tranzystora dokonałem ponieważ dmuchanie zamilkło zupełnie.
Archie - 2010-12-30, 12:20

viking1, przelutuj styki potencjometra wentylatora. Pomaga.
viking1 - 2010-12-30, 16:32

Archie napisał/a:
przelutuj styki potencjometra wentylatora
dziękuję spróbuję, tylko, że dzisiaj na automacie nie działało już wogóle :-/ :mur:
Archie - 2010-12-30, 18:04

viking1, udało mi się uzdrowić jeden panel (tylko ten jeden miałem) w ten sposób. Szalała mu prędkość jak zaklęta. Po przelutowaniu zdrowy panel
viking1 - 2010-12-30, 22:46

Archie, więc spróbuję:) mówimy o potencjometrze od siły nawiewu, tak? to mam rozebrać i przelutować?
Archie - 2010-12-30, 23:02

Tak. Trzy punkty lutownicze są do przelutowania :)
viking1 - 2010-12-31, 15:10

Archie, dziekuję za materiały :beer: tylko jest jeden problem, tamto jest do S-ki a ja mam V-ke :lool: :lool: :lool:
eter78 - 2012-02-26, 20:20

Czołem!

Moje objawy: przez 3 dni nawiew na max, bez możliwości regulacji. Po trzech dniach echo...wentylator nawet nie zamruczał.
Wymiana tranzystorka MJ802 załatwiła sprawę.

Dodam, że okoliczni "fachowcy" chcieli wymieniać cały silnik, a jeden nawet stwierdził, ze takiej części nie ma w V40 ;]

Całkowity koszt 20 zeta i 15 min roboty.
Pozdrawiam.

freelt - 2012-04-27, 13:55

Dziś w czasie jazdy załączyłem klimę i coś słabo dmuchało. Przekręciłem stopień wyżej i żadnej poprawy. Okazało się, że nie mam w ogóle nadmuchu na żadnym ze stopni prędkości. Mam klimę manualną i słychać, że włącza się i pojawia się zapalona kontrolka na nacisku klimy. Natomiast zero reakcji nawiewu. Bezpiecznik sprawdzony i jest OK. Co może być przyczyną? Czy to któryś z tranzystorów padł?

[ Dodano: 2012-05-05, 23:33 ]
Zmobilizowałem się wreszcie do działania i zaglądnąłem pod schowek. Wykręciłem rezystor (u mnie ceramiczny, bez tranzystora MJ802 i radiatora), elektryk sprawdził mi go miernikiem i OK. W takim razie może silnik dmuchawy? Podłączyłem go bezpośrednio pod zasilanie i dmuchał bez zastrzeżeń. Stwierdziłem, że wina leży pewnie w panelu sterowania nawiewem. Poskręcałem wszystko do kupy i z nastawieniem, że muszę szukać nowego panela na allegro wjechałem samochodem do garażu załączając przy tym dmuchawę. I okazało się, że pracuje na każdym biegu tak jak wcześniej :mrgreen:
Do dziś nie wiem co było przyczyną całkowitej usterki nawiewu jak również nie wiem jak ona długo pochodzi :bezr:

Spoksik - 2012-06-15, 09:08

Panowie mam problem z nawiewem.
Od czasu do czasu nie działa mi nawiew tzn nawet jesli ustawie na 5 nic nie dmucha. Coś gdzieś klikne, przestawie i zacznie dmuchać. Bardzo czesto jest tak że zmienia predkosc nawiewu. Kiedy najadę na "szybe" wtedy widać zieloną diode klimy ale i tak nie dmucha. Co zrobić??

t_gumienny - 2012-07-02, 15:16

kolego
90% problemów z nawiewem w v40 to właśnie MJ802
poczytaj zmienisz go w 15minut.
najlepiej dorwij jakieś volvo i podmień na próbę jak nie pomoże to pewnie masz walniętą konsolę z pokrętłami
ja u siebie też miałem problem z tranzystorem jednak u mnie oprócz mj802 padł też bezpiecznik termiczny który też jest przylutowany do tego rezystora
pozdrawiam i powodzenia w te upalne dni

lesnic - 2012-08-13, 10:12

Ja miałem objaw taki, że dmuchawa działała stale - nawet na pozycji "0"
Po wymianie tranzystora przestała działać
Okazało się, że odpadł z płytki ten drugi tranzystorek (działający w układzie diody)
Rozebrałem wtyczkę, przelutowałem go i naprawiłem nadłamaną ścieżkę
Nawiew działa znów OK

pozdrawiam

Lesnic

siwy_123 - 2013-06-13, 13:34

Też nie mogę uporać się z nawiewem, po kolei sprawdzone: tranzystor - ok, dmuchawa - ok, sterowanie - ok.... a nawiew nie działa :-/ Co mogło jeszcze paść oprócz kabli? W dodatku nawiew dmucha ale powietrzem powodowanym przed pęd :kuku: :shock: i mogę sobie ten pseudo nawiew ustawić gdzie chce a nawet ciepło/zimno :shock:
Pioter - 2013-06-14, 10:21

bezpiecznik?
siwy_123 - 2013-06-14, 11:50

Huh... zapomniałem wspomnieć, sprawdzony i jaknajbardziej sprawny :)

[ Dodano: 2013-06-14, 14:14 ]
Mówimy oczywiście o bezpieczniku w kabinie pod kierownicą. Chyba nie przeoczyłem żadnego w komorze silnika?

Peter - 2013-07-16, 10:20

U mnie z kolei też nie działa dmuchawa na żadnym biegu, słychać tylko "cykanie" spod schowka podczas prób włączania i wyłączania nawiewu. Któregoś dnia się wkurwiłem i walnąłem tam ręką i coś zaskoczyło, ale ten patent już nie działa. ;) jakieś pomysły co to może być?
Pioter - 2013-07-16, 11:12

Peter a sprawdzałes zagadnienia związane z MJ 802 ?
dawidzon12 - 2013-07-16, 20:16

Witam.

Pozwole się dołączyć do tematu. Miałem problem z falującymi obrotami nawiewu. Oczywiście wymieniłem tranzystor MJ802. Wymieniałem go dwa razy ponieważ nic nie pomogło za pierwszym razem i myślałem że coś źle zrobiłem. Niestety falowały mi obroty dalej, czasem na "0" wentylator załanczał się na maxa a czasem nawet na "6"biegu nie działał.. A od kilku dni mam tak że podczas jazdy gdy załącze nawiew działa on przez ok 4 sekundy i potem gaśnie aż do momętu jak zgaszę i odpalę V40 na nowo. Wtedy analogicznie działa prez 4 sekundy i milknie. Zamówiłem na allegroo panel dmuchawy ( z możliwością zwrotu) i podczasm"prób" ustaliłem że: na panelu z allegro dzieje się tak samo podczas gdy silnik jest uruchomiony oraz że oba panele działają bez problemu gdy auto jest zgaszone.. Mają państow jakieś pomysły jak rozwiązać ten pomysł?

Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam.

bubzon - 2013-08-05, 19:02

To ja się też podłącze pod temat, dopiero miesiąc jeżdżę moim s40 i już schody się zaczynają...

Napiszę od czego się zaczęło. Wczoraj kolega zauważył, że nie działa mi światło mijania od strony kierowcy. Kupiłem nową żarówkę, wymieniłem i nic. Pojechałem do mechanika i zaczął sprawdzać wiązkę i okazało się, że prąd nie dochodzi. Dorwał się do przewodów pod kierownicą i znalazł tam taką skrzynkę z przekaźnikami. Właśnie padł przekaźnik od tego światła, a od drugiego działał. Niby trzeba całą skrzynkę wymienić, albo osobny przekaźnik zamontować. Chwilowo mam zmostkowane na działającym przekaźniku od drugiego światła mijania.


Teraz włąściwa historia. Wyjeżdżam od mechanika i zauważyłem, że nie działa nawiew.
Działał jak jechałem do niego.
Mechanik już skończył pracę. Przyjechałem do domu, sprawdziłem bezpieczniki i były dobre.

Wykręciłem wentylator od dmuchawy i pod prostownik - działa. Sprawdzam przewody, które dochodzą do wentylatora i okazuje się, że nie ma masy. Idę dalej po przewodach i wchodzą one gdzieś do środkowej konsoli i okazuje się, że nie są nigdzie podłączone. Właśnie masa i jeszcze jakiś jeden. Idą też z drugiej strony przy schowku pasażera i gdzieś znikają.

Stwierdziłem, że wypięły się z jakiegoś gniazda i zabrałem się za rozkręcanie. Cały środek gdzie znajduje się radio wymontowałem i nic.

Nie wiem gdzie one mogły iść. Dorobiłem nowy przewód do masy i przykręciłem za radiem do ramy samochodu. Włączam i działa nawiew.

Złożyłem wszystko i okazuje się, że regulacja nawiewu nie działa. Tylko jak można regulować nawiew masą? Chyba plusem bardziej, przez zmniejszanie Voltów?

W każdym razie ten przewód powinien gdzieś dochodzić do pokrętła regulacji czy coś?

Ktoś ma jakiś schemat czy coś? Dmucha teraz jak szalone i zima w środku się robi. Muszę AC co jakiś czas wyłączać i nawiew na szybę dawać hehe Ale takie buczenie nieustanne denerwuje.

Kto poratuje?

Przy okazji filtr nowy zamówiłem do klimy, a jak stary wyjąłem to nie sprawdziłem jak był włożony. A są strzałeczki żeby wkładać go zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza?

Ręke tam wkładałem, ale nie czuję. Gdzie to dmucha -> w stronę kierownicy?

Wymiękam, ratujcie :-(

Czytałem tematy, czy to możliwe, że ten tranzystor mi padł? Jak to teraz sprawdzić? Jak go odepnę to powinna dmuchawa działać czy nie?

Byłem przed chwilą zajrzeć jeszcze. Odpiąłem ten tranzystor i dalej dmucha. Czyli, że to może on się spalił?

Wykręciłem 2 śrubki od sterownika i chciałem go wyjąć, ale zahacza. Kto to skonstruował żeby części się nie dało wyjąć na wymianę? Już widzę, że coś było przy nim grzebane, bo są kabelki pocięte i poklejone. Jak wyjmę ten wynalazek to wstawię zdjęcie.

Zmierzyłem napięcie pomiędzy niebieskim i czarnym przewodem i jest 0 volt czyli spalony, bo powinno być 0,5 volta.

Znalazłem taki zamiennik na allegro, tańszy.

Zamawiam, bo pewnie w sklepie z częściami w małym miasteczku tego nie mają.Zamiennik

digitec1 - 2013-08-05, 20:55

tamtą masę to niepotrzebnie dorobiłeś, masz uwalony ten duży tranzystor

co do światła to wymień w nim oba przekaźniki od mijania, są tanie, na forum masz jak wyjąć i naprawić CEM, poszukaj przez szukajkę, to prosta robota

bubzon - 2013-08-05, 21:11

Przed chwilą i tak odpiąłem dmuchawę, bo tak wyła, że nie mogłem wytrzymać.

Dzięki za info o światłach. Za chwilę poszukam i pozamawiam co trzeba. Lubie jak jest zrobione tak jak powinno być.

Przy okazji dobry pretekst żeby kupić nową stację lutowniczą ^^ :) Zawsze lubię coś podłubać.

[ Dodano: 2013-08-09, 16:57 ]
Super, tranzystor wymieniony i klima znowu śmiga. Tylko dmuchawa coś tak dziwnie terkocze na 1 biegu, ale i tak nie używam go.

Na 5 nie działa tylko ma 4,5. Wcześniej też tak było więc nie narzekam.

Przy okazji naprawiłem cem :) Pomógł bym dał, ale nie widzę takiej opcji.?

siwy_123 - 2013-12-10, 08:17

U mnie problemem okazał się prąd a właściwie jego brak, gubił się gdzieś przed panelem sterującym. Naprawiłem, śmigało śmigało aż do wczoraj... Wczoraj nie działał 1 i 2 bieg a na 3 i 4 działało jak na 1 :-( Jutro zaczynam rozbierać ale nie chce mi się rozbierać wszystkiego na mrozie, obstawiam spaloną dmuchawę :-/
kiu86 - 2014-09-27, 09:00

Witam to i ja opiszę swoje problemy z nawiewem Volvo V40 2000r. (modelowo 2001 czyli po lifcie) klimatronik. Otóż dwa dni temu pojechałem na odgrzybienie i ogólny serwis klimy (nabicie sprawdzenie szczelności itp.). okazało się, że miałem mały przeciek nie wiem jak to się nazywa ale koło chłodnicy przykręca się tam dwie rurki serwisant dał nowe uszczelki (chyba gumowe oringi) po za tym powiedział, że klima jest w dobrym stanie że chłodnica od klimy też super no i odgrzybił cały układ kazał sprawdzić klimę włączyłem działa zapłaciłem jadę po 3 minutach całkiem padł nawiew. Pojechałem do gościa, że nie dział w ogóle nawiew, a on mi na to, że się nie zna na elektronice kazałem żeby napisał oświadczenie że dnia tego i tego robił przegląd klimy (rachunek jak chce to trzeba jechać w inne miejsce bo tam jest biuro jak na moje oko to jakaś lewizna omijać będę gościa szerokim łukiem). dodam tylko że miałem migające diody od AC, obiegu zamkniętego i podgrzewania tylnej szyby. Jak pasł nawiew to pokrętła były ciągle podświetlana, ale nie dało rady włączyć ani obiegu zamkniętego ani podgrzewania tylnej szyby ani klimy (nie świeciła się ani pomarańczowa ani zielona dioda od klimy) tak jak by padł panel. No to pierwsze do wszedłem na V40.pl i szukam rozwiązania mojego problemu. Oczywiście wszyscy piszą o tranzystorze wiec poszedłem do sklepu oryginału nie mieli kupiłem zamiennik MJ11016G pani w sklepie od razu powiedziała żeby sprawdził wentylator i filtr bo mogą być zabrudzone stawiać opór co spowoduje ze po wymianie podziała chwile i znowu padnie. Filtr kabinowy od razu wykluczyłem bo 3 tygodnie temu wymieniłem na nowy. Stwierdziłem co mi tam jak odkręcam "opornice" to i wentylator odkręcę i wyczyszczę. zdemontowałem schowek odkręciłem 4 śruby dzięki czemu mogłem odsunąć lekko deskę rozdzielczą i dostać się do tej "ukrytej" śrubki od opornicy. Odkręciłem wentylator było z 10 liści i pestka od wiśni czy coś takiego :shock: może to ona zblokowała wentylator a może to przypadek. Wyczyściłem do ładnie szczoteczką szmatką. Późnej podłączyłem na krótko do akumulatora, amperomierz pokazał mi pobór prądu około 13A więc jak na piąty bieg to spoko jest oki. Wsadziłem wentylator na miejsce w "opornicy" wymieniłem tranzystor na zamiennik. złożyłem wszystko do kupy włączam nie działa :-? panel od klimy dalej jak by martwy żadne diody się nie świecą nic się nie dzieje jak przycisnę przycisk klimy, nawiewu wewnętrznego lub podgrzewania tylnej szyby oczywiście nadmuch nie dział. Zdemontowałem panel od klimy odkręciłem jego tył (ten czarny plastik) patrze na jednym dużym scalaku (lub procesor nie wiem co to było ale miało pewnie z 50 nóżek albo lepiej :P ) jest jak by zaśniedziały psiknąłem perfumą i szczoteczką oczyściłem (super się doczyściło) poczekałem aż wyschło zamontowałem nie dział dalej sprawdziłem przekaźnik od nadmuchu omron g4L-1125T niby działa jest przewodzenie na cewce. zacząłem czytać już zagraniczne forum i gdzieś padło stwierdzenie, że klimę trzeba zresetować i że robi się to poprzez wciśnięcie przycisku AC + obieg zamknięty inny pisali że trzeba 3 przyciski AC + obieg zamknięty + podgrzewanie tylnej szyby. Pomyślałem co mi szkodzi. odpaliłem auto oczywiście cisza panel klimy tlko podświetlony reszta martwa dmuchawa nie działa na żadnym biegu wciskam przycisk AC i trzymając go wciskam przycisk obiegu zamkniętego i eureka włączają się wszystkie diody na panelu od klimy załącza się nadmuch i wszystko sprawnie działa sprawdziłem działa poprawnie regulacja siły nawiewu tryb automatyczny też regulacja temperatury też działa chłodzi lub grzeje w zależności od ustawienia temperatury. Czyli podsumowując jak nie diała wam nadmuch w ogóle to pamiętajcie, że po jego naprawie należy zrobić reset klimy poprzez wciśnięcie przycisku AC + obieg zamknięty. Nadmienić należy, że przewody w "opornicy przymocowane są do tranzystora na zacisk (przewody są bardzo krótkie - dosłownie na styk) najlepiej w ogóle ich nie ciąć (nie skracać) ja kombinerkami starałem się jak najlepiej rozgiąć i wysunąć przewód i udało mi się (jednymi kombinerkami trzymałem przewód drugimi ciągnąłem za zaciśniętą tulejkę - odciąłem wcześniej nóżki od starego tranzystora żeby było łatwiej). przewód był zaciśnięty po średnio się lutuje ale jak się dobrze potraktuje końcówkę przewodu kalafonią a później dobrze "zaleje" cyną lutuje się bez problemu :D Oczywiście przed lutowaniem na przewody trzeba założyć koszulkę termokurczliwą :P

Dziękuje wam za fajny opis jak naprawić problem niedziałającego nadmuchu, były nawet zdjęcia - znalazłem 5 tematów na naszym forum, które mi pomogły. Swoim wpisem chciałem je tylko potwierdzić i zarazem uzupełnić informację o reset klimy bo tego tu nie znalazłem.

Użytkownik - Wczoraj 10:03

Witam,
miałem objaw taki że wiało na maxa, później całkiem przestało wiać, wymieniłem tranzystorek zgodnie z waszym opisem i działa świetnie, wystarczyło zdjąć schowek i dostęp był w miarę dobry.
Dzięki za podpowiedzi :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group