www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

LPG - Gdzie mozna kupić filtr gazu fazy ciekłej do Vialle

Pedro - 2006-08-24, 16:33
Temat postu: Gdzie mozna kupić filtr gazu fazy ciekłej do Vialle
Witam
Może ktoś z Was wie, gdzie mogę kupić filtry do instalacji Vialle V Generacji :
1. ten znajdujący się na zbiorniku w metalowej walcowej obudowie
2. ten znajdujący się bezpośrednio w pompie gazu
Przeczyściłem trochę ultradźwiękami te filtry, wygladają całkiem nieźle, ale co jakiś czas wypadałoby je wymienić - to nie to co nowe.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Marcin_B - 2006-08-25, 21:53

Z tego co słyszałem to ten nazbiorniku to kosztuje chyba 300 pln. Jak chcesz wiedzieć dokładniej to zadzwoń na Laurową w Wa-wie
arczi - 2010-01-08, 13:09

Czy udalo Ci sie zlokalizowac ten filtr gazu w Vialle ? Pytam, bo Holendrzy twierdza, ze go poprostu nie ma w okraglym zbiorniku (w miejscu kola zapasowego).
iwona_r - 2010-01-28, 11:29

Automilek z Lublina ogłaszał się na allegro,że ma wszystkie części. Ten filterek na butli miał do sprzedania za około 65 pln.
Driver - 2010-01-28, 11:44

http://www.gaz-lublin.pl/
arczi - 2010-01-28, 12:51

Ciekwe co oni powiedza o wymianie tego filtra, ktory rzekomo nie podlega wymianie - "Ponadto pompę wyposażono w niewymienny filtr gazu, który zapewnia
jego wstępne oczyszczanie." ( http://www.zssplus.pl/www_prasa/29.htm )...

tomi 726am - 2010-05-18, 17:47
Temat postu: Re: Gdzie mozna kupić filtr gazu fazy ciekłej do Vialle
Pedro napisał/a:
Witam
Może ktoś z Was wie, gdzie mogę kupić filtry do instalacji Vialle V Generacji :
1. ten znajdujący się na zbiorniku w metalowej walcowej obudowie
2. ten znajdujący się bezpośrednio w pompie gazu
Przeczyściłem trochę ultradźwiękami te filtry, wygladają całkiem nieźle, ale co jakiś czas wypadałoby je wymienić - to nie to co nowe.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

KOlego dziś dzwoniłem do Lublina i oczywiście mogą sprzedać (ja chciałem kupić filtr +olej do pompy) i gościu krzyknął mi 400zł. No chyba lekka przesada nie uważacie,.Tak więc chyba kupię olej u shella a filterek się przeczyści

mario_S40 - 2010-05-19, 20:03
Temat postu: jaki olej?
no witam kolego tomi 726am
mam pytanie odnośnie oleju do pompy w lpi. jaki masz zamiar olej kupić bo też się przymierzam do wymiany a nie chce pogorszyć sprawy bo narazie chociaż jeżdzi ale czytałem na forum że jednak wskazane jest go wymienić bo pompki siadają... :-(

tomi 726am - 2010-05-19, 20:37
Temat postu: Re: jaki olej?
z tego co się do tej pory zorientowałem to najlepszy olej to shell madrela t jest to olej na bazie poliglikolu (jak nie tak to proszę poprawcie.)jest on jednak trudno dostępny ale jest no i w dodatku w bańkach 20litrowych.Może być również mobil gas compresol oil,glygoyle he220 ,clavas g,są to oleje znalezione na forach Może ktoś ma na sprzedarz takowy olej Jak ktoś wie jakie jeszcze można zastosować to proszę pisać ,oraz gdzie takie oleje można kupić w mniejszych ilościach.
LPI - 2010-05-22, 22:10

Nowy typ pompy - filtr CI 500 61,63pln+przesyłka z niemiec 8,22pln
Stary typ pompy (filtr w walcowej obudowie) - filtr CI 222 61,63pln+przesyłka jak wyżej.
Zainteresowanym polecam E-Bay
A co do kolesia z Lublina - hmmm cwaniaczek ze słomą w butach - omijać z daleka

mario_S40 - 2010-05-23, 09:50

a czy skoro chodzi, nie szarpie itd to konieczne jest ten olej wymienić? a nie trzeba przy okazji wymiany oleju wymienić jakiś uszczelek czy co tam jeszce jest? :-?
wituś - 2010-05-23, 15:22

Witam wszystkich! Ten olej Shell Madrela T rzeczywiście jest trudny do zdobycia. Ci,którzy zajmują się serwisowaniem tej instalacji niechętnie chcą sprzedać choć trochę oleju,a jeżeli już to życzą sobie nie wiadomo ile...
Na tym forum jest użytkownik fifi886. Około 14 miesięcy temu zalał on swoją pompę olejem do klimatyzacji samochodowej PAG. Byłem bardzo ciekaw jak sprawuje się pompka z tym olejem.Wysłałem do niego prywatną wiadomość aby napisał mi jakie są tego efekty...Uprzejmie mi odpowiedział,że przejechał już na tym oleju ok. 7tys km. i nic niepokojącego się nie dzieje. Jak to ują: "...chodzi mi volvo jak pszczółka." Ja zamierzam uczynić to samo :-) zwłaszcza,że ten olej nie jest drogi i łatwo go można dostać w małych ilościach.Chociażby w serwisie klimatyzacji te 30ml(bo chyba tyle wchodzi do pompy?) powinni sprzedać za grosze. Podobno oleje PAG mają zbliżony skład i właściwości do oleju Madrela T
Czy to prawda,że w pompie są dwa łożyska ( chodzi mi o instalację LPE3) o oznaczeniach
6203 (17x40x12mm) oraz 609 (9x24x7mm)? Są kryte z obu stron?

LPI - 2010-05-29, 20:47

wituś - z tym olejem.........hmmmm........ z doświadczenia wiem,że PAG się wogóle nie nadaje - skład ma może zbliżony,ale.......tylko zbliżony.Podobnie można rozpatrywać np.piwo - skład Heinekena i "biedronkowych szczylów" też jest zbliżony,ale......
A tak na serio - na PAG-u zrobione 7tys km i "śmiga jak pszczółka" to po 20 tys pompa będzie jęczała z bólu,a po kolejnych 15-20 tys dokona żywota i nawet do regeneracji się nie będzie nadawała - miałem już okazję oglądać "zarżnięte" pompki na PAG-u.
Podziwiam ludzi,którzy leją PAG-a - ich odwagę.Niestety w konsekwencji za niewiedzę będzie trzeba kiedyś zapłacić.......

wituś - 2010-05-30, 09:20

Dzięki LPI za wypowiedź na temat tego oleju.Szczerze mówiąc to spodziewałem się tego,że nie jest on do końca taki jak trzeba i że szybko może "zniknąć" z pompy.Trochę poczytałem o tych olejach i nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale oleje PAG są chyba tak robione aby najlepiej jak to tylko możliwe rozpuszczały się w czynniku chłodniczym (a te czynniki są węglowodorami lub ich pochodnymi). Propan i butan są oczywiście węglowodorami. Z tego co rozumiem to zalanie pompy,która pracuje w gazach węglowodorowych olejem PAG spowoduje,że będzie go dość szybko ubywało z racji tej,iż ten olej ma skłonności do rozpuszczania w węglowodorach. Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy?
Zatem olej do zalania pompy pracującej w lpg powinien charakteryzować się m.in. jak najmniejszymi skłonnościami do rozpuszczania się. Takim olejem jest chyba właśnie Shell Madrela T lub ten oryginalny(ale ja nie wiem jaki to jest -a może to ten sam?)
Ja jeszcze nie zalałem pompy tym Pag-iem.Miałem cichą nadzieję,że jakoś tam będzie...
A może ktoś by mi sprzedał odrobinkę właściwego oleju..? Próbowałem już chyba wszędzie go dostać ale takich jak ja to po prostu olewają...

[ Dodano: 2010-06-03, 05:47 ]
Hmm... To dziwne bo w opisie producenta oleju Madrela T czytamy: "Syntetyczny olej (PAG) do sprężarek tłokowych dla gazów węglowodorowych i par gazów płynnych LPG. Zlecany przez SulzerBurckhardt AG, Linde AG (do sprężarek typu K)."
Od nikogo nie mogłem się doprosić odrobiny oleju więc zalałem PAG-iem i jestem zadowolony a za kilka,kilkanaście tys km zrobię przegląd pompy i zobaczymy co się stało... ;-)

xaafuun - 2010-06-03, 10:34

wituś, no tak pożyejm uwidzim.
Ciekawe co wyjdzie z Twego eksperymentu.

wituś - 2010-06-03, 18:28

Obiecuję,że jak tylko coś zacznie się dziać to dam znać. Jeżeli nic nie będzie się dziać to przy około 10tys km zrobię przegląd jak to wszystko wygląda i zdam relację. Tylko kiedy ja przejadę te 10tys...? :hmm: Dużo nie jeżdżę,więc na wyniki mojego eksperymenta możecie długo poczekać.
Natomiast już teraz mogę powiedzieć,że pobór prądu przez pompę zmalał...Czy to dobrze?Mierzyłem na tym grubym czerwonym przewodzie idącym do elektroniki. Przed regeneracją był pobór 4,38A a po 4,17. Obydwa pomiary dokonane w podobnych warunkach(silnik ciepły,bieg jałowy, stan gazu taki sam-rezerwa) Jednakże elektronika wyraźnie bardziej się grzeje.Powiedziałbym nawet,że jest gorąca. Bezpiecznik 15A nie pali się.
Napięcie na czujniku ciśnienia wzrosło z 1.83V na 2.04V. Łożysk w pompie nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie.Przyczyną niedomagania mojej pompy był bród(kamyczki i opiłki żelaza znajdujące się pod grzybkami zaworków ssących pompy. Wszystkie były cały czas otwarte i pompa nie dawała w ogóle ciśnienia. Przemycie pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej załatwiło sprawę. :kijl: Po tym zabiegu samochód rwie jak szalony a wcześniej prychał i kichał.Na gazie nie było mowy o jeździe.
POZDRAWIAM

LPI - 2010-06-03, 22:33

Więc z tym PAG-iem to jest tak - PAG oznacza olej syntetyczny,którego bazę stanowi polialkiloglikol lub jak ktoś woli polialkilen glikolu :mrgreen:
Madrela T jest na bazie polialkiloglikolu,więc na stronie Romiko widnieje w opisie oleju właśnie PAG.Ale jest to tylko baza - jak dla każdego ciasta jest mąka albo dla piwa chmiel :mrgreen:
Żeby wyczyścić temat olejów do sprężarek chłodniczych dostępne są również:
- POE – oleje estrowe
- PAO – polialfaolefinowe
- AB – alkilobenzenowe
Nadal podtrzymuję,że typowy PAG dla R134a (PAG40,50 CZY 100) nie nadaje się do pracy w warunkach jakie panują w zbiorniku z płynnym LPG.

xaafuun - 2010-06-04, 08:48

LPI, pytanie za 100 pkt :-P
A czy ten olej dedykowany do pompy LPI, stosuje się również w chłodnictwie czy nie ?

Pozd Rafał

lukasz - 2010-06-04, 09:20

Tak, stosuje się. Nazywany jest olejem transformatorowym, może działać m.in. jako izolator.
LPI - 2010-06-04, 15:51

xaafuun napisał/a:
LPI, pytanie za 100 pkt :-P
A czy ten olej dedykowany do pompy LPI, stosuje się również w chłodnictwie czy nie ?

Pozd Rafał



Z wiedzy jaką posiadam olej Madrela T stosowany jest w klimatyzatorach wyposażonych w sprężarki typu "K"(biura,porty lotnicze itp.-duże klimatyzatory przemysłowe).Ale czy to można nazwać chłodnictwem?! - raczej nie.
Co innego w przypadku klasycznej chłodni - gdzie generowane są bardzo niskie temperatury.

[ Dodano: 2010-06-04, 15:58 ]
lukasz napisał/a:
Tak, stosuje się. Nazywany jest olejem transformatorowym, może działać m.in. jako izolator.


Co Ty wypisujesz???Olej transformatorowy-wiesz po co on jest???
A więc" olej transformatorowy jako ciecz elektroizolacyjna oraz materiał dielektryczny ma zastosowanie do chłodzenia urządzeń elektrycznych. Wykorzystywany jest w elektrowniach do chłodzenia transformatorów oraz baterii dużych kondensatorów.
Olej transformatorowy może zawierać silnie toksyczne substancje rakotwórcze np. polichlorowane bifenyle (PCB), furany, dioksyny.
I jak to się ma do chłodnictwa(w strikte tego słowa znaczeniu)????

lukasz - 2010-06-05, 16:15

Nie musisz mi cytować wikipedii, naprawdę. :-)

Olej transformatorowy jest stosowany w chłodniach a dokładniej w komorach gdzie panuje temperatura -30 stopni. Służy tam do smarowania silników sprężarek czy chociażby wentylatorów. Gdyż jak pewnie wiesz (bądź wikipedia Ci tego nie powiedziała) zachowuje swoje właściwości smarujące nawet w tak niskich temperaturach.

lukaszymajda - 2010-06-05, 21:10

Witam.

Podpinam się do tematu, ponieważ jest to najświeższy temat w sprawie LPI.

Poszukuję oleju SHELLa, sprężynek sekcji tłoczących oraz gniazd wtryskiwaczy.

Jeśli ktoś ma do zaoferowania proszę o wiadomość.

ewentualnie jakieś namiary.

LPI - 2010-06-05, 21:23

lukasz napisał/a:
Nie musisz mi cytować wikipedii, naprawdę. :-)

Olej transformatorowy jest stosowany w chłodniach a dokładniej w komorach gdzie panuje temperatura -30 stopni. Służy tam do smarowania silników sprężarek czy chociażby wentylatorów. Gdyż jak pewnie wiesz (bądź wikipedia Ci tego nie powiedziała) zachowuje swoje właściwości smarujące nawet w tak niskich temperaturach.



Fakt-skorzystałem z wikipedii-bo nie chciało mi się pisać o rzeczach oczywistych – poprostu skopiowałem.
Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz,że olej dedykowany do Lpi Madrela T nazywany jest olejem transformatorowym i dodatkowo piszesz,że olej transformatorowy stosowany jest w chłodnictwie???!!!! :lool:
Przecież piszesz bzdury.
Jeżeli chcesz wiedzieć w przemyśle chłodniczym (dotyczy temperatur -30 do np. -50) stosowane są różne oleje:mineralne na bazie naftenowej (mogące współpracować między innymi z amoniakiem,R12,R22) i syntetyczne na bazie polialfaolein (MFC 134a,R22,R502).Ponadto oleje te są dopuszczone do stosowania w przemyśle spożywczym. Natomiast oleje transformatorowe zawierają różne szkodliwe dla człowieka komponenty.
Więc nie pisz banialuk,że Madrela T nazywany jest transformatorowym i jako transformatorowy ma zastosowanie w przemyśle chłodniczym.
Madrela T ma zastosowanie w sprężarkach(tylko typu „K”),które mają styczność np. z: metanem,butylenem,etanem,etylenem,propylenem,winylochlorem,amoniakiem propylenu czy butanem. Wniosek?-używany jest np. przez firmę AG w klimatyzatorach przemysłowych(o czym już wcześniej pisałem).
I nie będę już przytaczał „wikipedii” bo.....and so does not understand anything no i dlatego,że....this does not make sense because they do not understand the simple message of the earlier. :-P

[ Dodano: 2010-06-05, 22:48 ]
lukaszymajda napisał/a:
Witam.

Podpinam się do tematu, ponieważ jest to najświeższy temat w sprawie LPI.

Poszukuję oleju SHELLa, sprężynek sekcji tłoczących oraz gniazd wtryskiwaczy.

Jeśli ktoś ma do zaoferowania proszę o wiadomość.

ewentualnie jakieś namiary.


Do pompy lej transformatorowy - kolega juz opisał co i jak z tym olejem do Vialle :mrgreen:
A tak na poważnie
- olej......hmmm - koledzy już jakiś post napisali - czekają na chętnych do zrzutki żeby kupić 20 litrów Schella
- sprężynki - dorobić(a może jeden z kolegów coś ciekawego :lol: zaproponuje)
- gniazda - dorobić (najtaniej będzie)

wituś - 2010-06-06, 13:35

A czy moglibyście napisać jaka jest dokładnie różnica między tym olejem do pompy Vialle a np.olejami do klimatyzacji samochodowych?? Mi się wydaje,że oba pracują w podobnych warunkach... Czy naprawdę ten olej do klimatyzacji samochodowej tak drastycznie skraca żywotność pompy LPG? W jaki sposób? Nawet jeżeli by go częściej wymieniać to nic nie pomoże? Madrela T przecież też jest higroskopijna(wchłania wodę)tj syntetyczne oleje do klimatyzacji...
Pozdrawiam.

lukaszymajda - 2010-06-06, 17:36

Oto lista znalezionych przeze mnie (niestety tylko w internecie) zamienników :

- Mobil Glygoyle 22

- Esso Exxolub SLG

- FUCHS-Renolin PG150

- Castrol Aircol PG185

Oleje zalecane przez pewnego producenta do pompy gazu, między innymi był wymieniony też SHELL Madrela T.

Jak na razie znalazłem tylko Mobila niestety 20L około 1000pln

Może ktoś podoła.

LPI - 2010-06-06, 18:59

Różnice pomiędzy olejami typu PAG to np.
- współczynnik tarcia - inaczej mówiąc chodzi o sprawność energetyczną
- przewodność cieplna
- rozpuszczalność w węglowodorach
- skłonność do absorbcji wody
- włąsności niskotemperaturowe

Tak więc powyższe różnice są zasadnicze w składzie oleju dedykowanego dla Vialle i olejów dedykowanych do sprężarek klimatyzacji samochodowych.
Powiem najprościej jak się da - oleje do klimatyzacji szybko "znikają" z pompek,a poza tym właściwości tych olejów powodują szybsze zużycie elementów współpracujacych ciernie(jeżeli chodzi o warunki w jakich pracują)
Z doświadczenia powiem,że w pompkach Vialle(zalewanych pospolitym klimatyzacyjnym PAG-iem) najczęściej ulega uszkodzeniu mimośród który odpowiada za tłoczenie gazu.Ponadto szybsze zużycie łożysk do tego stopnia,że uszkodzenie nie postępuje proporcjonalnie tylko ma charakter lawinowy - tzn. zużycie jest expresowe - za tym idzie uszkodzenie silnika elektrycznego - na skutek opiłków z łożysk.
Ostatnio trafiła mi sie pompka(od lpe6.4),która pracowała na PAG100 - pompa żyła na tym oleju około 13000km(nie powiem gdzie i kto wykonywał przegląd pompki :-P ),a efektem był uszkodzony stojan i wirnik.Łożysk praktycznie nie było przez co wirnik stawał w "ukosie",a to spowodowało rozkruszenie się magnesów w magneśnicy - jednym słowem zrobiła się taka maszynka do mielenia(niestety nie mięsa).

Ale jest alternatywa w postaci oleju transformatorowego :mrgreen: -to żart oczywiście.

Poprostu miech każdy używa tego co uważa za stosowne i tyle.

wituś - 2010-06-06, 23:15

Tera... kiedy mnie się łoczy otwarły,to nawet ja-prosty chłop ze wsi zrozumiał jak wielki błąd ja popełnł...Zalał PAG-a 100 miast Madreli T.. ;(
Jak tylko zdobędę właściwy olej,naprawię swój błąd.Pompka do tego czasu nie powinna kipnąć...
"...niech każdy używa tego co uważa za stosowne..." a potem płać i płacz. :lol:

J4r0 - 2011-08-04, 13:53

LPI napisał/a:
Nowy typ pompy - filtr CI 500 61,63pln+przesyłka z niemiec 8,22pln
Stary typ pompy (filtr w walcowej obudowie) - filtr CI 222 61,63pln+przesyłka jak wyżej.
Zainteresowanym polecam E-Bay
A co do kolesia z Lublina - hmmm cwaniaczek ze słomą w butach - omijać z daleka


Witam, to i ja bede mial pytanie odnoscie punktu gdzie kupiles ten filtr - jakas strona www ?
Posiadam Volvo V40 z instalacja z 2001r - raczej watpie by byl tam filtr nowego typu.
Podam kilka informacji:
Moja LPi to:
Marka: Vialle
Seria: NIAD 1013
Parownik: NVT
Zbiornik: 60 litrow (walec polozony wzdloz tylnej kanapy).

Z tego co powiedzial mi jeden magik gazowiec to mam tam dwa filtry - jeden w zbiorniku i jeden gdzies pod maska.
Na dniach (o ile nie znajde serwisu/warsztatu na podkarpaciu) oddam auto w jego rece.

*Chce wymienic wszystkie filtry
*Sprawdzic poziom oleju w razie problemow kupic nowy - jaki?
*Poddac auto malemu serwisowi (wskaznik gazu szaleje)

Macie namiar na sklepy z czesciami?
Dodatkowo szumak rowniez zawodowca z warsztatem, komputerem itd... Do tego typu instalacji z podkarpacia - posiada ktos adres?

mikepl - 2011-08-04, 14:13

Filtr bez problemu dostaniesz na allegro (pod hasłem vialle), jest tam tez pare firm ogłaszających się z serwisem tej instalacji

P.S. w lpi nie istnieje coś takiego jak parownik :mrgreen:

J4r0 - 2011-08-04, 14:36

mikepl napisał/a:
Filtr bez problemu dostaniesz na allegro (pod hasłem vialle), jest tam tez pare firm ogłaszających się z serwisem tej instalacji

P.S. w lpi nie istnieje coś takiego jak parownik :mrgreen:


Tez mnie to zaintrygowalo - poniewaz conieco wiem o instalacjach LPG, a na karcie gwarancyjnej z holandii mam cos takiego:
Merk installatie: Vialle
Typegoedkeuringsnummer installatie: NIAD 1013
Merk Verdamper: NVT
Type verdamper: NVT


Google translator tlumaczy to jako:
Instalacja Uwaga: Vialle
Instalacja Numer homologacji typu: 1013 NIAD
Marka Parownik: NVT
Typ parownika: NVT


Oczywiscie instalacja jest 100% LPi (dane przepisalem z karty gwarancujnej)

OK, mam zatem takie pytanko:
Znalazlem filtr CI-222 jak sadze jest on odpowiedni do mojej instalacji wg. tego opisu:
LPI napisał/a:
Nowy typ pompy - filtr CI 500 61,63pln+przesyłka z niemiec 8,22pln
Stary typ pompy (filtr w walcowej obudowie) - filtr CI 222 61,63pln+przesyłka jak wyżej.

Jak rozpoznac tym pompy bez rozkrecania? Stara/nowa jak dla mnie to bedzie rocznikami:
1995-2004 oraz 2004-2010 - tak?
Jakiego filtra jeszcze bede potrzebowal do tej instalacji? Gdzie kupie olej?

mikepl - 2011-08-05, 07:49

J4r0 napisał/a:
Gdzie kupie olej?

http://allegro.pl/olej-po...1635067356.html
co prawda sprzedaz sie juz zakonczyła na allegro ale napewno gościowi jeszcze został no i cena jest przystępna.

Misha - 2011-09-25, 22:54

tu też sprzedają
http://allegro.pl/olej-po...1839920886.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group