www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diagnostyka i programy diagnostyczne - Tłumaczenia błędów na komputerze w samochodzie

turtil - 2008-08-25, 21:53
Temat postu: Tłumaczenia błędów na komputerze w samochodzie
Witam. Czy znacie jakieś stronki z rozpisanymi tłumaczeniami błędów? Ale nie chodzi mi o suche tłumaczenie, ale w odniesieniu do naszych aut. Jeśli nie, to może sami zacznijmy sobie je w tym poście tłumaczyć na bieżąco?
Mnie interesuje wasza opinia i tłumaczenie na temat takiego oto komunikatu: Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze. Podejrzewamy z ojcem, iż winą może być coś związanego z tempomatem, bo ostatnio zauważyliśmy, iż nieraz się uruchamia, a nieraz nie. Co wy na to?

lukasz - 2008-08-25, 22:08

turtil, odpowiem tylko co do kontrolki bo strony z odpowiedzią na Twoje pytanie nie znam. To co się wyświetla, mówi o tym że samochód a konkretnie silnik(lub układ sterujący silnikiem) wymaga wizyty w serwisie, nie mam pojęcia co taka kontrolka oznacza w S60. Pewnie coś na wzór check engine, bardzo możliwe( a raczej pewne) że auto w przypadku tej kontrolki przechodzi w tryb awaryjny.
_Arecki_ - 2008-08-25, 22:54

turtil, chodzi Ci o to co oznacza kontrolka? Czy opis błędu jaki wyświetla się po podłączeniu pod kompa?
Jeśli to drugie, to dobry opis jest tutaj. Te najpopularniejsze błędy są opisane. A jeśli to za mało, to jest też forum.

evad - 2008-08-25, 23:05

_Arecki_ napisał/a:
turtil, chodzi Ci o to co oznacza kontrolka? Czy opis błędu jaki wyświetla się po podłączeniu pod kompa?


Dobre pytanie, bo samo Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze niewiele nam mówi... Ja sam miałem 'Check Engine' już parę razy, ale sama kontrolka bez podpięcia kompa niczego nam nie powie.

MiSiO - 2008-08-25, 23:12

turtil napisał/a:
Ale nie chodzi mi o suche tłumaczenie, ale w odniesieniu do naszych aut. Jeśli nie, to może sami zacznijmy sobie je w tym poście tłumaczyć na bieżąco?

Ale po co?
Przecież jak masz kod błędu odczytany z kompa, to w necie znajdziesz dokładne wyjaśnienie.

"Specyficzne" kody błędu Volvo, to kody wysłane przez podsystemu, które nie są stosowane w żadnej innej marce.

Cała reszta, to kody według standardów OBDII.
Np jak mas na kompie P0135, to sprawdzasz dla świętego spokoju kable, jeśli są ok, to sonda prowadząca jest do wymiany i tyle.

Kody błędów naprawdę specyficzne dla marki Volvo można jedynie uzyskać przy pomocy VCT2000 i Vadisa.
Koszt? Trochę więcej niż kosztują dwa ksenony w ASO.

turtil - 2008-08-25, 23:19

Chodziło mi raczej o własne doświadczenia, dodatkowo podałem objaw jeden. Ale czyste i suche objaśnienia w języku polskim też by się przydały, bo mi po angielsku komunikat tłumaczony nic nie mówi.
evad - 2008-08-25, 23:27

turtil napisał/a:
Chodziło mi raczej o własne doświadczenia, dodatkowo podałem objaw jeden. Ale czyste i suche objaśnienia w języku polskim też by się przydały, bo mi po angielsku komunikat tłumaczony nic nie mówi.


Jeśli chodzi o doświadczenia, to u mnie kontrolka 'check engine' zapalała się łącznie 4 razy. Dwukrotnie byłem z nią u dealera, u którego komputer wykazał błąd katalizatora (pisałem o tym w dwóch wątkach na forum). Trzeci raz zapaliła mi się w Polsce, pojechałem do serwisu (nieautoryzowanego), gdzie podpięli komp i też był błąd katalizatora. Ostatnim razem już miałem własny układ ELM327, podpiąłem się, oczywiście błąd katalizatora, skasowałem i od tamtego czasu (już z miesiąc albo i więcej) jest cisza.

Tak więc napisz coś więcej - czy jest to tylko kontrolka, czy może masz już jakiś konkretny kod błędu i opis (angielski)?

_Arecki_ - 2008-08-25, 23:33

turtil napisał/a:
Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze.
Nie wiem jak w S60, ale myślę, że to jest to samo co "check engine" i raczej bez podpięcia się do kompa i sczytania błędu się nie obędzie :hmm:
turtil napisał/a:
Podejrzewamy z ojcem, iż winą może być coś związanego z tempomatem, bo ostatnio zauważyliśmy, iż nieraz się uruchamia, a nieraz nie.
Może tak, może nie. Kod błędu powinien powiedzieć więcej. Jak możesz gdzieś się podpiąć to spróbuj, bo tak możesz wymienić pół samochodu, a kontrolka nadal będzie się świecić.

U mnie wyskoczyły tylko błędy od sondy lambda (kilka razy, po czym same znikały) i raz kod 171 od czujnika przepływu powietrza. Po skasowaniu błędu spokój. Co do błędów, to też o tym pisałem na forum.

turtil - 2008-08-25, 23:38

A czy jest szansa, że podpięcie pod komputer w zakładzie u Auto-Elektryka w niedużej miejscowości wykaże błąd, czy trzeba miec na serio profesjonalny sprzęt do Volvo, aby to odnaleźć?
MiSiO - 2008-08-25, 23:42

Kody OBD dasz radę sczytać gdziekolwiek, warunek jest jeden:
jak już się "podepną" to da radę.

Same kody mają charakter uniwersalny, czyli spełniają normy dla wszystkich producentów.

biesaga - 2010-06-23, 17:37

Witam
Może ktoś spotkał się z błedem nr 1882?Auto gaśnie w czasie jazdy przy mocnym wcisnieciu pedału gazu.Z góry dzieki za info

Przemian - 2010-10-25, 20:41

Jesli jeszcze ktos ten temat obserwuje-ja mam całą liste błędów-właśnie wróciłem z Jesiennego przeglądu i cały worek sie rozsypał....

SRS 0137, 0101, 017D
ECM 1826, 1828, 1882
GDL 0002
CEM 0001
CCM 0052, 0012, 0053, 0006

jeśli ktoś będzie mógł mi to przetłumaczyć na Polskie-będę zobowiązany-niestety facet w salonie powiedział, że jak przyjdę na naprawę to się wszystkiego dowiem...:-(
nie wiem, czy mam wsadzać dziecko do samochodu-bo nie wiem, czy te błędy nie oznaczają, że wystrzeli w kosmos....help!! :-)

menime - 2010-10-25, 21:02

Jak po google'ujesz to da rade znaleźć.

Np. code SRS-0137 = sips bag inactive (sips poducha nieaktywna)

[ Dodano: 2010-10-25, 21:05 ]

SRS-0101 = SRS indicator lamp. Signal too low. (sygnał lampki srs za niski)

SRS-017D Seat belt reminder. Signal too low. (przypominajka pasów - sygnał za słaby)

ECM-1826 Glow plug relay, position. Faulty signal

ECM-1828 Brake pedal switch. Faulty signal

ECM-1882 Fuel pressure. Faulty signal

GDM-0001 Speed signal. Faulty signal

CCM 0052, 0053 - podgrzewanie siedzen błedny sygnał (lewy/prawy)

CCM-0012 Right temperature damper motor. Signal too high
CCM-0012 Temperature damper motor. Blocked

CCM-0006 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Signal too high / Signal missing
CCM-0006 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Signal too high or signal missing
CCM-0006 Evaporator temperature sensor. Signal too low
CCM-0006 Temperature damper motor position sensor. Signal too low. Intermittent fault
CCM-0006 Temperature damper motor position sensor. Signal too low. Permanent fault

soyer - 2010-10-25, 23:17

to może podepnę się do tego tematu zamiast tworzyć nowy. Otóż parę dni temu podpiąłem autko do kompa (a dokładnie zrobił to kolega Emil :beer: ) i wyskoczył błąd:

P0010

(kontrolka "silniczka" cały czas się świeci). Przeszukując internet znalazłem że chodzi o "Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)" ale jak to ugryźć? co robić? od czego zacząć? co sprawdzić? może jakaś lektura po polsku by się znalazła albo podpowiedz gdzie i jak szukać? Emil wspominał coś o wymianie czujnika Halla??? czy można z tym jeździć czy lepiej od razu szukać mechanika?


Wolson - 2010-10-25, 23:44

soyer, skoro Emil podpiął to powinien powiedzieć co z tym zrobić.
soyer - 2010-10-26, 08:26

Wolson, dostałem informacje że trzeba będzie pewnie wymienić czujnik Halla, że może przez to więcej palić ale chciałem zasięgnąć informacji także u was, może ktoś konkretnie miał ten sam błąd albo ktoś wie gdzie szukać informacji na ten temat? Chciałbym też wiedzieć co może mechanik wymienić żeby nie naciągnął mnie na dodatkowe koszty albo gorzej, żeby mu zwrócić uwaga co ma robić ( bo to różnie bywa z mechanikami ;-) )
ewentualnie na jakie koszty się nastawić?

Wolson - 2010-10-26, 08:36

soyer, w Twoim przypadku sprawa jest bardzo prosta. Zostałeś podpięty pod Scanmastera pewnie dlatego kod błędu nie jest kodem Volvo. Dlatego moja rada jest taka - podepnij się drugi raz i zdiagnozuj auto innym programem i porównaj kody błędów. Jeśli błąd się powtórzy - będzie wszystko jasne.

I nie piszę tego z przekory, ale z własnego doswiadczenia wiem, że programy "uniwersalne" potrafią czasem pokazywać różne cuda. Dlatego zawsze radzę, by użyć przynajmniej 2 różnych programów diagnostycznych, jeśli diagnostyka odbywa się na kablach typu ELM czy VAG.

soyer - 2010-10-26, 22:23

rozmawiałem z Emil'em i uzgodniliśmy że na razie mam sobie podarować grzebanie i zostawić sprawę na cieplejsze dni, nie jest to nic pilnego.

Wolson odbijając od tematu, to czasami zaglądam to Łodzi (mam tam rodzinkę) więc może przy okazji następnej wizyty udałoby się umówić na diagnozę komputerową? istnieje taka możliwość?

Wolson - 2010-10-28, 08:18

soyer napisał/a:
Wolson odbijając od tematu, to czasami zaglądam to Łodzi (mam tam rodzinkę) więc może przy okazji następnej wizyty udałoby się umówić na diagnozę komputerową? istnieje taka możliwość?

istnieje taka mozliwość, ale z góry uprzedzam - przestałem robić to charytatywnie.

biegunek - 2011-12-03, 20:05

Odgrzeję delikatnie schaboszczaka.

Po jesiennej akcji serwisowej zostałem z odczytanym błędem:

ECM-1826 Glow plug relay, status - Faulty signal

Co może być powodem tego błędu: nieprawidłowa wartość prądu świec żarowych odczytywanego przez GPR (ma w ogóle taką funkcję?), czy problem z samym przekaźnikiem?

Owies - 2012-10-12, 17:41

Jak zinterpretować błąd ECM-61?
Wiem, że chodzi o czujnik zmiennych faz rozrządu ale ciekawi mnie co sprawdzić?
Sam czujnik, gdzieś wyczytałem, że może chodzić o koło dwu-masowe.
Błąd zdiagnozowany vidą.
Z góry dzięki za pomoc.

boberek123 - 2012-10-12, 18:57

Owies napisał/a:
Sam czujnik, gdzieś wyczytałem, że może chodzić o koło dwu-masowe.
Raczej o koło zmiennych faz a nie dwumasę :-D

Vadis odnosi się do tego błędu tak..
możliwe źródło:
-niskie ciśnienie oleju w silniku
-zablokowany kanał oleju na zawór zmiennych faz
-uszkodzony zawór zmiennych faz


Chyba dobrze przetłumaczyłem z translatorem :-P

Owies - 2012-10-12, 20:34

boberek123 napisał/a:
Raczej o koło zmiennych faz a nie dwumasę :-D

He, he w sumie od tego jest to forum :)

Ok będę zgłębiał temat.
Auto "turkocze" przy ruszaniu i wciskaniu gazu na niskich obrotach (na wszystkich biegach) co pokrywa się z opisem innych kolegów, którzy zmieniali koło zmiennych faz i czujnik.

Po rozgrzaniu nic nie słychać, żadnego turkotania, tylko na zimnym silniku, jak uruchamiam auto zaświeca się czasem kontrolka i kiedy z poziomu 1500 obr. wciskam gaz słyszę ten dźwięk - to może być poduszka silnika oraz uszkodzony sam czujnik VVT.

[ Dodano: 2013-04-12, 17:47 ]
Koło vvt zmienione. Silnik pracuje równo i bez dziwnych metalicznych odgłosów. Cena koła 750 + 400 wymiana. Czy te części muszą być takie drogie?
To moja ostatnia tak droga inwestycja w ten samochód.

[ Dodano: 2013-05-20, 13:52 ]
[quote="boberek123"]
Owies napisał/a:

-zablokowany kanał oleju na zawór zmiennych faz
-uszkodzony zawór zmiennych faz



Zawór podmieniałem od znajomego i check ponownie się zaświecił.
Kiedy uruchamiam auto rano (na zimno) praca silnika przez chwilę brzmi inaczej, tak jakby bez oleju, następnie słychać specyficzny zgrzyt i na desce pojawia się kontrolka check engine. Potem dźwięk pracy silnika się normuje.

Zastanawiam się nad sprawdzeniem drożności kanału olejowego do zaworu.
Macie pomysł, jak mogę sprawdzić i ewentualnie go udrożnić?
Mi przychodzi do głowy jakiś środek chemiczny.
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba rozpoławiać silnika?

szymon_k - 2013-11-20, 23:01

Co to może być?

Intermittent fault, ECM-91 torque reduction signal missing

665Przemo - 2013-11-21, 08:38

szymon_k napisał/a:
Co to może być?

Intermittent fault, ECM-91 torque reduction signal missing

Na moje czujnik odpowiedzialny za DSA padł albo coś nie tak z wiązką, która do niego leci.

szymon_k - 2013-11-21, 08:41

Czujnik DSA? A gdzie on się znajduje? To nie jest czujnik ABS, prawda?
665Przemo - 2013-11-21, 08:52

Hmm
szymon_k napisał/a:
Czujnik DSA? A gdzie on się znajduje? To nie jest czujnik ABS, prawda?

Oczywiście czujniki odpowiedzialne za DSA/ABS to te same.
Ale wtedy byłby jeszcze błąd z ABS signal missing. (rozumiem, że go nie masz?)
Jeśli ECM zgłasza błąd (a z ABS jest wszystko ok) to możliwe, że układ DSA padł albo wiązka prowadząca z niego do ECM.

szymon_k - 2013-11-21, 08:55

Czujnik był wymieniany po prostu kilka miesięcy temu, może dlatego zgłosił błąd?
Bo jak go skasowaliśmy to nie pojawił się ponownie po odpaleniu (ale auto nie przejechało jeszcze ani metra).

Oczywiście błędów związanych z samym ABS-em brak.

665Przemo - 2013-11-21, 09:05

szymon_k napisał/a:
Czujnik był wymieniany po prostu kilka miesięcy temu, może dlatego zgłosił błąd?
Bo jak go skasowaliśmy to nie pojawił się ponownie po odpaleniu (ale auto nie przejechało jeszcze ani metra).

Oczywiście błędów związanych z samym ABS-em brak.

DSA generalnie wykorzystuje sygnał z wszystkich czujników ABS - bardzo prawdopodobne, że błąd pojawił się właśnie podczas wymiany czujnika. Nie ma się czym przejmować w takim razie - sprawdź "w terenie" działanie ABS i DSA dla pewności.

szymon_k - 2013-11-21, 09:08

dzięki
Barcik - 2013-11-21, 11:48

szymon_k, a zapala Ci się czasem sama z siebie kontrolka DSA (nie w momencie poślizgu kół)?
szymon_k - 2013-11-21, 12:05

na szczeście nie
Barcik - 2013-11-21, 12:25

czy ja wiem czy na szczęście? ;) jakby się zapalała to bym wiedział gdzie szukać. U mnie był błąd EFI XXX torque limiting signal... i okazało się, że winowajcą był otwarty zaworek EVAP który wprowadzał lewe powietrze do dolotu (nie mierzone przez MAF). Po wymianie zaworka EVAP kontrolka DSA ani razu się nie zaświeciła bez wiadomej przyczyny.
szymon_k - 2013-11-21, 12:32

Hm, w takim razie sprawdze błędy ponownie za jakiś czas. Dzięki za pomoc.
A tak btw to czy na forum jest udostępniona VIDA?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group