www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

LPG - kontrolka awarii układu sterowania silnika a gaz KME ??

RavPL - 2008-09-17, 15:40
Temat postu: kontrolka awarii układu sterowania silnika a gaz KME ??
witam. przeszukałem to forum ale nie znalazłem rozwiązania problemu, a mianowicie, od niedawna jestem posiadaczem V40 1.8 B4184S2 z 2001 roku, założyłem sekwencję KME. Po przejechaniu pierwszych stu kilku kilometrów zapaliła mi się kontrolka układu sterowania silnika czyli check engine, jednak gazownik uprzedzał mnie że może się tak stać, bo instalacja musi się jeszcze dobrze ułożyć, wtryskiwacze, membrama itd. Miałem się zgłosić po pierwszym 1000 km. na kalibrację gazu. Po wygaszeniu kontrolki, jeździe i ustawieniach mapy, było wszystko ok, ale po kolejnej 100 kontrolka się znowu zaświeciła, i tu nasuwa się moje pytanie czy ten silnik jest aż tak czuły na zmiany sposobu zasilania czy jest to wina źle ustawionego gazu? Do tej pory w tym zakładzie gazowałem taką instalacją 3 auta i wszystko z nimi było ok.

Pozdrawiam.

michal_pl - 2008-09-17, 16:12

witam,

mam identyczny samochodzik, dokladnie taki sam silnik. U mnie pojawila sie taka sama sytuacja. jakies 60km po odebraniu samochodu od gazownikow. podjechalem, skasowali blad i cos podregulowali - domyslam sie ze mieszanke. Zapalenie sie tej kontrolki wskazuje na uboga mieszanke. Problem powrocil po kolejnych 120km.przelaczylem na benzyne i tak smigalem przez weekend. po 5 kolejnych odpaleniach na benzynie - kontrolka zgasla. Volvo tak ma z tego co wyczytalem.
Zanim zalozylem instalacje - zalogowalem sie na lpg.info.pl i tam podpytalem chlopakow, ktorzy montuja gaz. jest tam moj watek odnosnie instalacji. mysle ze dowiesz sie dlaczego takie rzeczy sie dzieja. jesli mozesz napisz jakie masz komponenty w instalacji. mnie - na szczescie - tymczasowo wstawili reduktor o zbyt malej wydajnosci i stad ta uboga mieszanka. cala reszta to juz zgodnie z tym co mi polecono - czyli Stag 300, wtryski MagicJet. reduktor docelowo ma byc Zavoli Zeta N - do 150KM z racji tego ze musi miec rezerwe. Jesli masz jakeis tomasetto to uwierz mi - beda klopoty. Zreszta poczytaj wskazane forum to dowiesz sie wszystkiego.
Silnik nie jest jakos specjalnie czuly na gaz - byl montowany w wersjach bi-fuel (o ile sie nie myle) z fabryczna instalacja gazowa. Wiec spokojnie.

Pozdrawiam
Michał

RavPL - 2008-09-17, 17:19

komponenty mam następujące:
reduktor KME RED.1
Elektrozawór/filtr OMB
Wielozawór Tomasetto
Obudowa wielozaworu: BROMECH
Zawór tankowania: Tomasetto
Sterownik KME Diego.

michal_pl - 2008-09-18, 10:53

Witam,

z moich poszukiwan wynika, ze jedna z najistotniejszych rzeczy w sekwencji jest dobrze reduktor oraz wtryskiwacze. Reduktor - wiadomo - stosownie do mocy. gdy bedzie za słaby bedziesz mial takie wlasnie rzeczy jak za uboga mieszanka. U mnie tak niestety jest. Przymierzam sie do wymiany. Z kolei dobre wtryski gwarantuja zachowanie swoich parametrow w dlugim okresie czasu. Nie poleca sie Valtecow - choc pewnie wiele osob bedzie wzburzonych. Ja zalozyem u siebie nieco drozsze MagicJet. Wogole ich nie slychac i to mi sie podoba (mam nadzieje ze nie sa wiecznie otwarte i stad ich milczenie hehehe).
Elektronika - czy to KME Diego, Stag300 badz inna bedzie wspolpracowac z wieszkoscia elementow. Kwestia tylko tego jak dobrze ma rozbudowane oprogramowanie komputera (korekcja itp). Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie a to co mowie to tylko moje obserwacje i lektura z forum, ktore wczesniej wspomnialem.

Jak zmienie sobie reduktor to dam znac o odczuciach (licze ze na plus)

Pozdrawiam
Michal

RavPL - 2008-09-19, 00:08

z tego co wyczytałem w necie reduktor KME silver powinien wystarczyć do 140 KM więc jakiś zapas jest. Co więc może być przyczyną zapalania się tej kontrolki??
michal_pl - 2008-09-19, 09:31

z tym deklarowanym poziomem mocy jaki obsluguje to jest tak troche na wyrost.
W moim przypadku zainstalowali reduktor Tomasetto Alaska - producent deklaruje do 100kW czyli do 136 KM.
Natomiast przegrzebalem strone producenta instalacji Stag300 - Ac cos tam pl - i tam wyraznie napisali, ze ten reduktor stosowac do mocy 90KM. Wiec jak widac to co deklaruje producent nie do konca sie sprawdza w rzeczywistych warunkach. Dlatego ja wlasnie zdecydowanie wymienie sobie na reduktor Zavoli Zeta N - ktory spokojnie obsluzy moc 150KM. Wole miec ta pewna rezerwe, potwierdzona i sprawdzona przez uzytkownikow.
Teoretycznie w miescie gdzie stosuje sie "emeryt mode" nie ma problemu, natomiast na trasie czuje roznice.

Pozdrawiam

hubblea1 - 2008-09-19, 10:32

michal_pl masz rację, ja mam ten sam reduktor i auto nie pracuje tak jak powinno, niestety brak sałaty zmusza do tolerowania niedomagań ale to już niedługo.
panisko - 2008-09-19, 11:25
Temat postu: liczby Rzymskie
@hubblea1

http://pl.wikipedia.org/w...pisywania_liczb


masz raczej instalacje 4 a nie 6 generacji ;P


co do reduktora to jedyny jego minus to wysokie spadki ciśnienia przy max bucie (wtedy ma ubogo) bo faktycznie jest za słaby - jeśli ktoś jeździ do 3tys obrotów nigdy nie odczuje różnicy. A i kontrolka uszkodzenia silnika przy poprawnej instalacji i regulacji nie powinna się zaświecić. 99% problemów z gazem to błędy instalacji...


/paweł

RavPL - 2008-09-20, 21:47

dodam jeszcze że pojawiło się po założeniu gazu trudne odpalanie na zimnym silniku, muszę go 3- 5 sekund kręcić. czy powodem może być gaz, czy np nie trzymający zawór w pompie paliwa??
panisko - 2008-09-21, 12:46
Temat postu: gassssssssssssssssssss
@RavPL no to na bank masz źle ustawiony gaz i rozjechała Ci się adaptacja silnika. Jeśli wtrysk gazu następuje zbyt wcześnie/późno to komputer benzynowy koryguje na podstawie wartości sondy lambda (za bogato/ubogo) czas wtrysku benzynowego ale przecież nie wie że jedzie na gazie. Więc jak go zgasisz to masz adaptacje zrobioną do rozjechanej mapy i na gazie zapalił by ok a na benzynie ma albo za wczesny wtrysk i go zalewa albo za późny i nie ma czym palić - dlatego musisz zakręcić przez chwilę...

Teraz żeby dobrać dobrze mapę gazową trzeba na benzynie zrobić z 200km, po czym reset ustawień. Zrobić auto kalibrację Przejechać jakieś 10-20km na benzynie zablokować mapę benzynową i tą samą trasą przejechać na gazie i ustawić mapę mapę gazową.

Oczywiście jeśli masz wszystko dobrze podpięte ;P

/paweł

RavPL - 2008-09-21, 12:57
Temat postu: Re: gassssssssssssssssssss
panisko napisał/a:


Teraz żeby dobrać dobrze mapę gazową trzeba na benzynie zrobić z 200km, po czym reset ustawień. Zrobić auto kalibrację Przejechać jakieś 10-20km na benzynie zablokować mapę benzynową i tą samą trasą przejechać na gazie i ustawić mapę mapę gazową.

Oczywiście jeśli masz wszystko dobrze podpięte ;P

/paweł


reset ustawień gazu jak rozumiem bo benzyna powinna się sama dostroić??
zablokować mapę benzynową - to powinien chyba zrobić gazownik jeśli dobrze rozumiem.

panisko - 2008-09-21, 14:40
Temat postu: gasssss
@RavPL wszystko ma zrobić gazownik...

/paweł

gepard78 - 2008-11-12, 16:04

Tydzień temu włożyłem sekwencję i przedwczoraj zapaliła mi się kontrolka silnika. Dzwoniłem do gazownika i stwierdził, że reduktor włożył do 180 KM, a to może być kwestia złego gazu. Mam go wyjeździć i obserwować;)
Pozdrawiam

michal_pl - 2008-11-18, 08:02

pic na wode fotomontaz .... poczytalem troszke forum LPG.INFO.PL... nastepnie kupilem interfejs do komputera gazowego podlaczylem sie i posprawdzalem gazownikow.panowie nie ustawili nawet wlasciwego typu wtryskiwacza. Problem z kontrolka silnika czyli tzw CHECK ENGINE pojawil sie po okolo 60km od wyjechania z ich warsztatu po montazu. skaskowanie bledu i regulacja w warsztacie dala nie specjalnie wiele, zapalilo sie z nowu po ... 120km. Odwazylem sie samemu wyregulowac instalke. Lapotop na siedzenie pasazera, podlaczenie do kompa gazwowego i jazda.Co 5 km postoj i ustawianie mapy gazowej wzgledem benzynowej-Zrobilem juz okolo 700km od pierwszych moim poprawek - wszystko smiga jak na benzynie. Polecam samemu tego dopilnowac.

P.S. zapytaj wczesniej czy moze oni nie zechca sie z Toba przejechac i samemu ustawic. Moga Ci anulowac gwarancje za samodzielne modyfikacje. Mnie sie zgodzili na podlaczanie we wlasnym zakresie.

Pozdrawiam
Michał

catalept - 2009-11-09, 09:23

Witam

Opisze wam mój dziwny przypadek:
Po zatankowaniu LPG do pełna (ORLEN) odpalam moją "V" i niestety kontrolka awarii układu elektronicznego silnika nie gaśnie :/ Po chwili zauważam że kontrolka na przycisku do LPG pokazuje rezerwę, a tankowanie na full, było przed chwilą. Po powrocie z Orlenu, auto stoi na parkingu ok 3h. Ruszam w trasę , kontrolka gaśnie po ok 1km. 60km jazdy, i nic się nie zaświeca. Dziś rano niestety znowu nie zgasła :/ Dodam, że nie mam żadnych problemów z utratą mocy (cały czas równie wysoka dynamika), żadnych problemów z wolnymi obrotami i z uruchomieniem zimnego silnika.

Dodam jeszcze, że na tej konkretnej stacji kupowałem gaz po raz pierwszy (Czy może to być problem związany z jakością gazu?) A kontrolka ilości gazu w butli cały czas zachowywała się dziwnie, tj. Na gazie zasięg mam ok 300-350 km, a rezerwa świeciła się już przy ok 50-100 przejechanych km.

Auto kupiłem z Włoch z już zamontowaną instalacją sekwencyjną 3m-ce temu i sukcesywnie wymieniam różne materiały eksploatacyjne, gazowników planowałem odwiedzić w przyszłym m-cu, ale chyba trzeba będzie wybrać się wcześniej...

Pitek - 2009-11-09, 18:34

Kontrolką rezerwy gazu się nie przejmuj bo to częsty problem, musisz jechać do gazowników. Trzeba ustawić progi zapalania się kolejnych diód o ile masz ich więcej lub samej rezerwy ale w instalacjach LPG nigdy nie jest to tak dokładne jak z benzyną. Może gdzieś się wiesza pływak-czujnik w butli itd
Najlepiej tankować do pełna i obserwować licznik dzienny.

Co do kontrolki Check to musisz podłączyć się pod kompa ale na 99% będzie to błąd ubogiej mieszanki - również częsty problem w autach z instalacją LPG. Walczyłem z tym na początku, zaraz po montażu. Tak jak pisał michał_pl wyżej to kwestia regulacji.
Moja instalacja to STAG i oprogramowanie jest ogólnie dostępne więc również sam grzebałem i narazie 4kkm spokój.
Nie napisałeś jakiego producenta masz instalację .

Wszystkie Twoje problemy rozwiąże wizyta u DOBREGO gazownika, nic się nie martw skoro nie odczuwasz niepokojących objawów w pracy silnika :-)

catalept - 2009-11-10, 19:00

Pitek,

Dzięki za odpowiedź.

Kontrolka stanu gazu wcześniej już źle wskazywała, kolejne diody gasły co 10-30km, ale to nie było problemem. Teraz w ogóle żadna się nie zapalił po zatankowaniu do pełna.

Kontrola 'Check' zachowuje się dziwacznie, zazwyczaj rano się świeci a po południu gaśnie. Zostało jeszcze pół baku gazu, zobaczymy jak będzie po tankowaniu na mojej sprawdzonej stacji.

Co do instalacji to mam problem z ustaleniem jej producenta. Jedyne co wyczytałem z naklejek na komponentach, to ZAVOLI (napis na reduktorze, chyba tak się ten komponent nazywa, wiem wiem totalna amatorka z mojej strony).

[ Dodano: 2009-12-28, 09:22 ]
Opiszę dalszą część moich przygód z kontrolką 'Check engine'.
Po podłączeniu do kompa wyszły 2 błędy:
Zbyt uboga mieszanka oraz awaria cewki. Mechanik twierdzi że w przypadku awarii cewki auto powinno szarpać, a niczego takiego nie zauważyłem. Błędy zostały wykasowane i mam obserwować czy pojawi się szarpanie oraz czy kontrolka znów się zaświeci. Przejechałem już prawie 1000km i wszystko OK!, V40 działa bez zarzutu.
Jeżeli macie jakieś spostrzeżenia to piszcie.

woyt1 - 2010-04-06, 21:35

Witam,
Moja instalka LPG również jest oparta o KME.
Pojawiają mi się - niestety - dwa błędy wg OBD2:
P0171 - Zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 1) - zawsze,
i jako oczekujący (po raz 1-szy się pojawił) P0139 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja.
Wobec powyższego mam pytanie do bardziej doświadczonych posiadaczy LPG czy powodem może być złe ustawienie LPG? Czy może mam szukać jednak przyczyn w czym innym (sonda itp.)?

Dodam, że niecały m-c temu gazownik regulował mi instalkę LPG (wymiana filtrów, kalibracja wtrysków bo się rozjechały itd). Ale błąd P0171 pojawiał się już przedtem.
Nie jestem oblatany niestety w tym temacie i będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi zanim zacznę inwestować ;-(

Nie bardzo widzi mi się jazda z zapaloną kontrolką MIL. Nie lubię aż tak jej pomarańczowego koloru :-|

xaafuun - 2010-04-06, 22:07

woyt1, KME to tylko sterownik, a reszta gratów, to inni producenci.
Z tym 2 błędem to na próbę podmień ten czujnik. Ale zbyt uboga wartość paliwa to rozumiem, że o Pb mowa?

woyt1 - 2010-04-07, 19:14

xaafuun napisał/a:
Ale zbyt uboga wartość paliwa to rozumiem, że o Pb mowa?


Ten błąd (P0171) - pojawia się na LPG. Tłumaczenie wg PCMSCAN-a.
Według innych - System Too Lean http://www.obd-codes.com/p0171
Podjechać do magików od LPG, żeby podkręcili mieszankę? Czy ten drugi z kodów (P0139) podpowiada może coś wg Was?
Będę wdzięczny za pomoc.

xaafuun - 2010-04-07, 22:59

woyt1, podjedź w sprawie tego czujnika niech podmieni.
A zrobiłeś to co radzą na stronie OBD na dobry początek?

sepo - 2010-12-02, 18:52

Panowie u mnie po założeniu gazu wszystko było ok. Ale po ostatnim śniegu kiedy stoję na skrzyżowaniu skrzynia na D, noga na hamulcu... auto przerywa tak jakby sie na sekunde dławiło. Na benzynie nie ma tej sytuacji. Nie wiem czy to ma wpływ ale przez kilka dni jezdziłem na zepsutym akumlatorze i po 3, 4 km od ruszenia zaplała mi się lampka na ze zdjęcia. Teraz wymieniłem aku. Ale lampka już nie gasnie. Odpinałem akumlator na całą noc myśląć, ze komp sie strstartuje ale nic. Myślicie, że to przez gaz??
Może to być winikiem zbyt ubogiej mieszanki ? Auto nie idzie tak dobrze na gazie jak na benzynie... i wiele gorzej reaguje na pedał gazu. np na benzynie jak wcisne do dechy to leci jak szalony na gazie juz tak nie jest

Wlasnie sprawdzilem mam u siebie zalozony ten reduktor
http://www.speedgaz.com.p...el_at_09_alaska
to chyba torche za malo.. A pan od gazu obiecywał ze bede mial reduktor do 230 koni.


Wiecie co to za wtryski ?


michal_pl - 2010-12-04, 15:31

zdecydowanie za słaby :) on realnie obsługuje do 90KM :) przy moich 122 KM zdychał i musiał być wymieniony, wiec wróć do gazowników i niech wymieniają bo dobrze nie będzie nigdy.
xaafuun - 2010-12-05, 09:34

sepo, po pierwsze zmień termostat, bo ci niedogrzewa.
sepo napisał/a:
Odpinałem akumlator na całą noc myśląć, ze komp sie strstartuje ale nic.

Bo nic nie stanie się, musisz zewrzeć z tego co pamiętam klemy, i wtedy jest reset kompa.
sepo napisał/a:
pan od gazu obiecywał ze bede mial reduktor do 230 koni.

:lool: :lool: :lool: pan od gazu :gun: druciarz to się nadaje, ale do buraków a nie do montowania gazu. Ten reduktor obsługuje realnie do 90 quni, dlatego się nie dziwie, że auto nie chce ci jechać przy mocniejszym buciku.
sepo napisał/a:
Wiecie co to za wtryski ?

Przecież pisze wyraźnie, że OMVL. Jaki masz rozmiar dysz?
Pozd Rafał

sepo - 2010-12-15, 23:03

Ech ten check engine to świeci się jak chce. Raz gaśnie raz się świeci. Z temp jest wszystko ok, fotkę robiłem kilka minut pod odpaleniu auta.

Co do reduktora to zadzwonilem żeby zje*** kolesia na funty a on na to, że to jest at 09 ale ARTIC
http://www.speedgaz.com.p...90_artic_220_km
one wyglądają tak samo dlatego się pomyliłem.
Co do rozmiaru dysz, to nie mam pojęcia, gdzie moge to sprawdzić ?
Co sądzicie o wtryskach OMVL ?
Mam jeszcze jeden problem, jak mam poniżej 1/2 baku gazy to po wciśnęciu gazu w podłoge auto przełącza się na benzynę. A jak już zostani z 10 litrów to wystarczy trochę mocniej wcisnąć i znów benzyna. Koleś mi powiedział, że w mróz to normalne :lool:
A w taką pogodę jak teraz pali mi 17 litrów po mieście.

Kurde zakładałem gaz w Wyszogordzie. W tych okolicach ta firma ma dobrą opinnię. :-?

xaafuun - 2010-12-15, 23:36

sepo napisał/a:
Mam jeszcze jeden problem, jak mam poniżej 1/2 baku gazy to po wciśnęciu gazu w podłoge auto przełącza się na benzynę

sepo, a nie masz butli do jazdy na wstecznym?

sepo napisał/a:
że to jest at 09 ale ARTIC

I tak syfiasty...
sepo napisał/a:
Co do rozmiaru dysz, to nie mam pojęcia, gdzie moge to sprawdzić ?

Od strony wtrysków w kierunku wkrętek sa dysze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group