www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Ogólne - akumulator - jaki wybrać?

toshibus - 2006-09-01, 20:03
Temat postu: akumulator - jaki wybrać?
Witam.
Pytanie jak w temacie. Ten co mam 5 zimy może już nie przetrzymać. W moich poprzednich autach preferowałem krajową Centrę i muszę przyznać, że nie zawiodłem się nigdy, no chyba że temp. spadała poniżej -25 (parkuję "pod chmurką"). Parametry akumulatora znam ( silnik diesla), chodzi mi tylko o markę - którą byście polecali bazując na swoich doświadczeniach, jako bezawaryjną i niezawodną?
Dzięki za ewentualne odpowiedzi.
Pzdr. Piotr

pasek90 - 2006-09-02, 11:25

Ja pół roku temu kupiłem akumulator DELPHI ( chyba tak siępisze :-D ) .Namówił nie na niego znajomy ze sklepu INTER CARS. Mówił że są bardzo dobre , i on taki ma około 2 lat i tej zimy nie było żadnych problemów. Ja zakupiłem w lutym 12V 54 Ah 570A - miałem wtedy 1.8 benzyna. Założyłem go do VOLVO i jak na razie jest ok. W zimę nie sprawdzałem w dieslu ale w mojej benzynce sprawował się super.

Wiem że jest za mały ale na razie spoko


Nadmieniam , że zawsze podczas badania akumulatora miernik pokazuje 670 - 700A, czyli dużo więcej niż zadeklarował producent ( jak był nowy to miał 705 a).

Jast także atrakcyjny cenowo.

misiaaak - 2006-09-02, 22:18

uważam, że centra jest ok, miałem też kiedyś "bannera" i sprawował się bez zarzutu.
lukasiewicz - 2006-09-04, 20:46

mnie padl moj nad morzem nie bylo wyboru trza bylo kupic sprzedawca namowil mnie na varte ponoc 4 miejsce w rankingu ( tylko nie pamietam jakim :mrgreen: ) ale kreci niezle.
djTATA - 2006-09-04, 20:57

Przede wszystki BOSCH najlepiej SILVER, ale nie w hipermarkecie!! Trzeba kupić o jakiegoś mecheca od akumulatorów!!
Ewentualnie EXIDE, ale to nie wszędzie można dostać...

zev78 - 2006-09-04, 21:05

Na liście Tech klubu volvoorg.pl jeden z klubowiczów pracujący w branży akumulatorowej twierdzi, że na Boscha mają zdecydowanie więcej reklamacji niż na Centre. Tak więc z Boschem nie jest tak różowo. Polecam Centre mam ją w dwóch busach, sprawuje się bezproblemowo. A jak ktoś ma dużo kasy to można poszukać Motorcrafta (made in ford). 8 lat na Transicie mi jeździł bez większych problemów, fakt oryginalny był a nie jakaś podróba.
djTATA - 2006-09-04, 21:33

zev78 napisał/a:
Na liście Tech klubu volvoorg.pl jeden z klubowiczów pracujący w branży akumulatorowej twierdzi, że na Boscha mają zdecydowanie więcej reklamacji niż na Centre. Tak więc z Boschem nie jest tak różowo. Polecam Centre mam ją w dwóch busach, sprawuje się bezproblemowo. A jak ktoś ma dużo kasy to można poszukać Motorcrafta (made in ford). 8 lat na Transicie mi jeździł bez większych problemów, fakt oryginalny był a nie jakaś podróba.

Z boschem jest właśnie tak jak piszę trzeba kupić u kogoś kto się na nich zna i to bardzo dobrze...
Nie pamiętam dokładnie o co w nich chodzi, ale chyba o to ze nie można ich przechowywać "mokrych", tylko należy je zalć przed włożeniem do samochodu i naładowac, chyba tak o ile dobrze pamiętam...
Kolega miał BS w Peugocie 605 2,0 + LPG, nocował sobie go pod chmurką cały czas jak miał samochód i akumulator służył mu 5 lat po czym sprzedał auto razem z jeszcze dobrze działającym akumulatorem...
A ciocia miała w maluchu zwykłego BOSCHA przez chyba 10 lat...

Headpoint - 2006-09-05, 10:08

Jeśli akumulator zasila jedynie elektrykę auta to stawiałbym na Vartę, jeśli zasila coś jeszcze albo miałby to robić w niedalekiej przyszłości to dobrym rozwiązaniem jest żelowy BATTERY dostepny w D&W.
kungas - 2011-02-21, 13:47

Panowie, który wybrać do mojego 2.0 bez T?
czy ten wystarczy :
http://www.sklepcentra.pl...460a-p-182.html
czy brać ten:
http://www.sklepcentra.pl...a640-p-192.html

gonzo - 2011-02-21, 13:49

ani jeden ani drugi...

jak juz szukasz z centry to tylko plus CB620

kungas - 2011-02-21, 13:51

a jaki powinien być prąd rozruchowy?
Jaras-Vr - 2011-02-25, 11:45

Ja zakupiłem ostatnio akumulator bosch silver 60AH dobrany według katalogu producenta. Wg. mnie nie trzeba większej pojemności do benzynowego silnika. Rozrusznik w volvo jest z przekładnią planetarną więc pojemności akumulatorów nie muszą być już tak spore.
gonzo - 2011-02-25, 13:45

Zalman napisał/a:
Exide EA640


to jest to samo co centra futura CA640 z tym ze nie ma pakietu assistance

a po za tym stanowczo plus jest lepszy od futury...

robsonn - 2011-02-25, 13:48

Z akumulatorami bywa różnie, po pierwsze ważne jaki jest to produkt, zastosowana technologia materiały i wykonanie poszeczególnego egzemplaża, a drugi aspekt to w jakich warunkach będzie pracował i jak będziemy o niego dbać bo ważna jest nawet czystość obudowy która porządnie zakurzona sprzyja samorozładowaniu. Ja polecam akumulatory takich firm jak YUASA, VARTA, CENTRA, BANNER, BERGA, takie firmy faworyzuje bo miałem z nimi do czynienia ale to brzmi troche tak jak jakiej marki kupić samochód, nie podając wiecej szcegółów, a wiadomo że ważny jest typ pojemnoś przeznaczenie i technologia w jakiej został wykonnany, równierz dobrze i długo co ten drogi może nam się spisywać tani budżetowy akumulator a w tym drogim górnopółkowym może nam się cela urwać po miesiącu. Może warto zapytać w sklepie jaki akumulator nam polecaja ale potraktowac to z dystansem, bo może chcą się pozbyć tych zalegających które długo już leżakują, ważne natomiast jest aby go sprawdzic. Dobrze jest jak napięcie wynosi co najmniej 12,5 V jeżeli akumulator ma otwarte cele czyli korki można sprawdzić gęstość elektrolitu którego wartość powinna wynosić 1,28g/cm dobrze jest też sprawdzić date produkcji która na ogół jest zakodowana każda firma robi to inaczej na swój sposób ale nie jest to czarna magia i sprzedawcy dobrze się orientują tylko nie zawsze chcą podzielić sie tajemną wiedza z kupującym, także często posiadaja testery akumulatorów którymi można sprzwdzić stan bateri, w każdym państwie wyczówa się lokalny patryjotyzm ludzie kupują to co nasze żeby popierac lokalny rynek dlatego niemiec nie kupi centry a boscha a na nasz produkt choć może byc dobrej jakości będzie pluł i żuci hasło polnisze szajse, u nas to różnie jest z tym patryjotyzmem lokalnym ale też różnie z jakością, wiadomo polak polaka lubi zrobić w konia a i pomodlić się żeby mu krowa zdechła, nie sugeruje kupowania polonezów ale akumulatory centry mogą być bardzo dobrym produktem. Ja obecnie w swojej V40 mam akumulator fabryczny VOLVO i nie wiem kto jest producentem ale spisuje sie dobrze

[ Dodano: 2011-02-26, 00:01 ]
Rozpoznanie daty produkcji akumulatorów VARTA po kolorze kropki. na etykiecie przedniej akumulatora pod logiem lub pod napisem VARTA

II.2009 czerwony II.2010 pomarańczowy
III.2009 fioletowy III.2010 żółty
IV.2009 biały IV.2010 jasnoniebieski
I.2010 szary I.2011 zielony
Koduje się też date w oznaczeniach cyfrowych korzystała z tego między innymi VRTA i BOSCH pierwsze trzy cyfry bądź litery kod producenta następnie rok i miesiące 81-styczeń 82-luty itd. do 92-grudzień np.F2P583 oznacza akumulator z marca 2005 roku

[ Dodano: 2011-02-26, 00:13 ]
Niektórzy producenci wybijają też date produkcji akumulatora na klemie od góry np.49/07 tydzień/rok
Warto zwrucić uwage jak dawno został wyprodukowany akumulator bo niektórzy potrafią wciskać kilkuletnie lerzaki

rekju10 - 2011-03-04, 19:47

Dobry wybór -poprzednio miałem Centra Futura teraz to samo tylko wersja na export Ekside premium 650/65.Pozdrawiam.
perpetum - 2011-03-06, 01:10

U mnie jest Topla, do poprzedniej bryczki też kupiłem Topla, kilku znajomych też ma Topla i jeszcze nikt nie narzekał. Odpukać...
piena - 2011-03-23, 15:40

Rok temu kupiłem akumulator firmy Global 12V/75 Ah 680A auto garażowane ale w blaszaku żadnego problemu z odpalaniem zimą.
T25 - 2011-03-23, 15:45

Ja mam AUTOPART 12V-88AH-800A , rakieta
dziab - 2011-03-23, 19:26

..u mnie FORSE 74Ah/720A pierwszy sezon i rowniez ok
Michał V40 - 2011-03-27, 13:06

polecam Topla :)
tomahawka - 2011-03-27, 17:57

mój teść miał w golfie akumulator Centra Futura i po 3 latach padł, to samo ma teraz szwagier w Hondzie i też już miał problemy, więc nie mam przekonania do Centry. Ja mam w swoim Volvo Boscha Silvera z 2004r. i jak na razie każdej zimy odpala, a samochód stoi pod chmurką i w duże mrozy stał nie ruszany przez kilka dni i skurczybyk dalej odpala. Jak padnie to pewnie będzie to też coś z nazwą Silver np.Varta.
Jedyna rada, która dotyczy się wszystkich to taka, aby Ci co robią krótkie tasy, np. tylko po mieście, przynajmniej z dwa razy do roku np przed zimą, doładowali akumulator małym prądem ok 3A. Na pewno przedłuży to żywotność baterii.

luki10 - 2012-09-04, 09:31

u mnie historia jest ciekawa. mimo ze tu kolega jakiś pisał jak rozpoznać z tych cyferek wybitych na AQ date produkcji to nie moge tego namierzyć.

auto sprowadzone z niemiec 2 lata temu, i bez zadnych przygód oprócz małej gdy nie chciało odpalić zimą podczas -23 stopnie. ale uznałem to za norme. podładowałem go i było długo OK. aż do momentu gdy przerzuciłem sie na rower ( dojazd do pracy 2 km) wiec uznałem ze smiało moge jezdzić rowerkiem do pracy. autem zaczeła jezdzić żona tak średnio dwa razy w tygodniu (krótkie trasy po mieście, sporadycznie do teściów)
pojechaliśmy na wakacje (10 dni) i sie zaczeło. problemy z odpalaniem.

pomiar samej baterii = 12.4 V
pomiar napięcia ładowania = 14.4 V (odpalone auto)
wydawałoby sie wszystko OK.

ale problem z odpaleniem nadal jest.

pomiar podczas rozruchu = 7,5 V. zdecydowanie za mało. zaglądam do cel a tam elektrolit około 1cm poniżej płyt. ( podczas ładowania odkręcając korki zapomniałem dolać wody destylowanej)


i tu pytanie wyrzycić i kupić nowy ? czy reanimować ? tzn dolać wody destylowanej ( dejonizowanej) i doładować ? patrzeć czy odzyska sprawność?

no i druga sprawa nie moge namierzyć ile ten AQ ma Ah ? jest orginalny od Volvo i ma oznaczenia 600 A (to prąd rozruchowy o ile sie nie myle) oraz 115 min.

co oznacza to 115 min ? ile to ma pojemności ?

gonzo - 2012-09-04, 10:11

luki10 napisał/a:
pomiar podczas rozruchu = 7,5 V. zdecydowanie za mało


mierzone przed ładowaniem czy po??

luki10 napisał/a:
pomiar samej baterii = 12.4 V


niedoładowany...

ROBERT1 - 2012-09-04, 10:15

Wody dolewa się zawsze po ładowaniu akumulatora
naładuj-dolej i testuj . U mnie dawał radę 2tyg i padł choć oczko było zielone.

gonzo - 2012-09-04, 10:28

ROBERT1 napisał/a:
choć oczko było zielone


zielone oczko świadczy o odpowiedniej gęstości elektrolitu, a nie o kondycji akumulatora...

luki10 - 2012-09-04, 10:37

gonzo napisał/a:
luki10 napisał/a:
pomiar podczas rozruchu = 7,5 V. zdecydowanie za mało


mierzone przed ładowaniem czy po??

luki10 napisał/a:
pomiar samej baterii = 12.4 V


niedoładowany...


7,5 V to napięcie podczas samego rozruchu ( jedna osoba przekręca kluczyk a druga odczytuje wartość chwilową do jakiej zejdzie napięcie podczas rozruchu/
Oczywiście mierzone przed naładowaniem.

12.4 to pomiar aku taki minimum co mi wyskoczyło bo były też wartości około 12.6V

a co do dolewania to myślałem ze przed ładowaniem sie dolewa/ jesteś pewny ze po ładowaniu ? ja bodajrze na naszym forum przeczytałem ze powinno sie dolewać przed.

S40_powolniak - 2012-09-04, 10:48

luki10 napisał/a:
a co do dolewania to myślałem ze przed ładowaniem sie dolewa/ jesteś pewny ze po ładowaniu ? ja bodajrze na naszym forum przeczytałem ze powinno sie dolewać przed.

powinno się dolewać jak najszybciej :) przed ładowaniem jest jak najbardziej ok.
12.4-12.6V jest OK, nowy w pełni naładowany ma 12.6-12.8V, ale 7,5V przy rozruchu sugeruje, że długo nie pożyje. Jeśli to pomiary z brakiem wody to dolewaj i może pojeździ.

luki10 - 2012-09-04, 10:52

tak to pomiary z brakiem wody.

a teraz dolane i zobaczymy co sie bedzie działo.

dopiero na weekend sprawdze go w dłuższej jezdzie powyżej 100 km.

teraz tylko takie krótkie odcinki raz dziennie.

a kto mi pomoże rozszyfrować ile on ma Ah ? wieczorem wstawie dokładny jego symbol i numery z datą produkcji (też nie potrafie zidentyfikować)

jest orginalnie olepiony naklejkami VOLVO, 600 A, 115 min.

co oznacza to 115 min ?
ile to Ah ?

gonzo - 2012-09-04, 11:15

luki10, do diesla powinieneś mieć w granicach 70-74Ah
luki10 - 2012-09-04, 11:25

ok. a jest gdzieś u jakiegoś producenta jakaś tabela z której to odczytam ? czy raczej jestem zdany na "sklep" ? lub serwis ? idzie to jakoś obliczyć ?

a moze ktoś co ma podobne parametry auta mi powie co ma u siebie za AQ ?
1,9 TD. 102 KM

gonzo - 2012-09-04, 13:30

luki10 napisał/a:
siebie za AQ ?


AQ??

Gregorius - 2012-09-04, 13:31

gonzo, AQ od aku czytaj akumulator :lol:
luki10 - 2012-09-04, 13:32

gonzo napisał/a:
luki10 napisał/a:
siebie za AQ ?


AQ??


AQ = akumulator

gonzo - 2012-09-04, 13:57

mlody1990 napisał/a:

Bosch nie polecam mamy na nie dużo reklamacji 1,5roczne akumulatory i to właśnie bosch silver są do Dupy,


mlody1990 napisał/a:
Ja ogólnie polecam Varte to prawie to samo co bosch, a różnica jest ogromna


BOSCHA i VARTE robi jedna i ta sama fabryka w czechach, więc różnicy w jakości nie ma porównując dwie te same linie...
a po za tym mlody1990, nie blużnij...

[ Dodano: 2012-09-04, 14:02 ]
ja od siebie dodam odnośnie dobrych akumulatorów a mało znanych to ukraińskie akumulatory FORSE i słowackie TOPLA. Akumulatory generalnie nie do zdarcia...

digitec1 - 2012-09-04, 14:28

luki10 napisał/a:
ok. a jest gdzieś u jakiegoś producenta jakaś tabela z której to odczytam ? czy raczej jestem zdany na "sklep" ? lub serwis ? idzie to jakoś obliczyć ?

a moze ktoś co ma podobne parametry auta mi powie co ma u siebie za AQ ?
1,9 TD. 102 KM



jest tabela u Boscha

ja mam boscha S4 czyli to samo co Varta Blue Dynamic, polecam go bo już mam go parę lat i działa jak na początku


Akumulator Bosch S4 0.092.S40.080 S40 08 278x175x190 74Ah, 680A, L-


ogólnie to już to pisałem na tym forum, wystarczy poszukać

http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php

Tomekstw - 2012-09-04, 14:51

A co tu polecać, jak się trafi felerny, to i z najlepszej marki nie wytrzyma 1,5 roku. Wg. mnie nawet jak kupisz np. Kagera , posłuży tak samo długo i będzie tak samo sprawny jak wysławiane Varty czy Bosche.
mlody1990 - 2012-09-04, 14:54

gonzo napisał/a:
BOSCHA i VARTE robi jedna i ta sama fabryka w czechach, więc różnicy w jakości nie ma porównując dwie te same linie...

No i co z tego że robi to jedna i ta sama fabryka to jak mi wyjaśnisz że na 60 Akumulatorów marki bosch jest z 12 reklamacji, a na 60 Varty nie ma żadnej do tej pory!! Wiem bo mamy na firmie ponad 120 samochodów ciężarowych i widzę co się dzieje więc nie mów mi że nie ma różnicy w jakości, auta mamy nowe bo praktycznie 2007 to najstarsze i jest może ich ze 2, wiem zaraz pewnie napiszesz że to 24v a nie 12v, w służbowych autach 12voltowe też są do bani Bosch, a Varta Chodzi, jak to wytłumaczysz zbieg okoliczności? :lool:

luki10 - 2012-09-04, 14:56

no i dziękuje ślicznie. myśle ze w moim wypadku temat wyczerpany - jedynie date swojego obecnego aku musze zidentyfikować
Tomekstw - 2012-09-04, 15:04

mlody1990 napisał/a:
jest z 12 reklamacji,

W ciągu jakiego okresu było tyle reklamacji?

gonzo - 2012-09-04, 15:12

mlody1990 napisał/a:
gonzo napisał/a:
BOSCHA i VARTE robi jedna i ta sama fabryka w czechach, więc różnicy w jakości nie ma porównując dwie te same linie...

No i co z tego że robi to jedna i ta sama fabryka to jak mi wyjaśnisz że na 60 Akumulatorów marki bosch jest z 12 reklamacji, a na 60 Varty nie ma żadnej do tej pory!! Wiem bo mamy na firmie ponad 120 samochodów ciężarowych i widzę co się dzieje więc nie mów mi że nie ma różnicy w jakości, auta mamy nowe bo praktycznie 2007 to najstarsze i jest może ich ze 2, wiem zaraz pewnie napiszesz że to 24v a nie 12v, w służbowych autach 12voltowe też są do bani Bosch, a Varta Chodzi, jak to wytłumaczysz zbieg okoliczności? :lool:


wszystko kwestia ile akumulator leży bezczynnie na półce w sklepie tydzień, miesiąc, rok...
i nie ma tu znaczenia czy to varta czy bosch czy hokomoko, jak będzie zasiarczony to nic z nim nie zrobisz a gwarancje ci z góry odrzucą...

mlody1990 - 2012-09-04, 16:28

gonzo napisał/a:
wszystko kwestia ile akumulator leży bezczynnie na półce w sklepie tydzień, miesiąc, rok...
i nie ma tu znaczenia czy to varta czy bosch czy hokomoko, jak będzie zasiarczony to nic z nim nie zrobisz a gwarancje ci z góry odrzucą...


Tak zgodzę się tutaj z Toba tylko chodzi o to że bierzemy od zaufanego sprzedawcy i ma naprawde ruch u siebie, no ale wiesz z nimi różnie to bywa ;/


Tomekstw napisał/a:
W ciągu jakiego okresu było tyle reklamacji?



Od Listopada tamtego roku do teraz :)

gonzo - 2012-09-04, 16:57

mlody1990 napisał/a:
tylko chodzi o to że bierzemy od zaufanego sprzedawcy i ma naprawde ruch u siebie


pytanie drugie ile te akumulatory na hurtowni leżą...

kungas - 2012-09-04, 19:16

odradzam akumulatory centry, nowy kupiony ze sklepu firmowego przez pracownika, więc żadne zaległości magazynowe, a już 2 razy napięcie rozruchowe nie dało rady auta odpalić mimo że nawet roku nie ma.
S40_powolniak - 2012-09-05, 09:45

Ja mam centrę od kilku lat (chyba 4 czy 5) i jeszcze śmiga, w samochodzie rodziców także centra plus jest od kilku miesięcy i śmiga. Jak masz problemy to sprawdź ładowanie.

Topla jeździ w samochodzie żony kupionym 3 lata temu już z tym akumulatorem i także bez problemów, a gwarancję ma to dłuższą niż te "firmowe", a są dużo tańsze.

Na stronie Centry też jest dobór akumulatorów, wiele firm ma taki, a także niektóre sklepy.

kungas - 2012-09-05, 10:11

ładowanie jest ok, problem polega na tym:

wsiadasz odpalasz, przejeżdżasz 200m gasisz i za 2 min chcesz odpalić i aku nie daje rady,

Sami w firmie po cichu o tym mówią i reklamacji nie uznają (info ze środka firmy)

luki10 - 2012-09-05, 11:07

kungas, rozumiem ze kolega mowi o CENTRA ?
ja raczej skłonie sie ku Varta. jakoś tak ma najlepsze opinie na tym forum.

kungas - 2012-09-05, 11:16

luki10, si
Bigos-S40 - 2012-09-05, 11:33

Centra plus, powinny być optymalne parametry, nie mniejsze nie większe

Pozdrawiam:)

keichi - 2012-09-05, 14:04

Zamiast czytać fora i zastanawiać się jakiej marki kupić akumulator zdecydowanie radzę ten czas poświęcić na kontrolę instalacji elektrycznej w samochodzie. Podstawa to jak najmniejszy pobór prądu na postoju - do zmierzenia każdym najtańszym miernikiem elektronicznym. Już po zakupie akumulatora jest jedna bardzo ważna reguła. Trzeba dużo jeździć ! Nawet kilka dni postoju odbija się na akumulatorze. Jeżeli auto nie jeździ regularnie i nie robimy dużych przebiegów to nie ma innej rady niż okresowo doładowywać akumulator. Szczególnie o nowy trzeba dbać w ten sposób i doładowywać.

Jeszcze warto dodać że szczególnej troski wymagają akumulatory "bezobsługowe" ! To może brzmieć dziwnie ale one się różnią tylko tym że są szczelnie zamknięte i nie ma możliwości dolać do nich wody. Ale ma ona jak najbardziej możliwość wyparować w przypadku złego użytkowania (przeładowanie). Do "obsługowego" akumulatora dolejemy wody i może go odratujemy a taki wypas nadaje się tylko na złom po odparowaniu wody. Klienci przychodzą z reklamacją 1-2 rocznego akumulatora i się dziwią że właśnie taki akumulator potrzebuje szczególnej opieki a oni myślą że jak "bezobsługowy" to się sam będzie doładowywał i sam sobie doleje wody :)

Jeszcze dodam na koniec że tak średnio może 1-2% reklamacji to wada akumulatora (obojętnie jakiej marki). Pozostałe przypadki to wina użytkownika (przeładowany, niedoładowany itd.).

luki10 - 2012-09-05, 18:18

jeszcze raz temat daty akumulatora :

wiec u mnie na nalepce volvo jest 009 583 37 kropka niebieska.

a na samym aku jest wytloczone
F1B 286 251 0003 935433

wie ktoś który to rok ?

tylko z ciekawości bo i tak juz podjełem decyzje o zakupie nowego AQ

collbi - 2012-09-05, 18:23

luki10 napisał/a:
F1B 286 251 0003 935433


czerwiec 2002

http://www.v40.pl/viewtopic.php?p=358569#358569

luki10 - 2012-09-05, 18:28

collbi, dzięki ślicznie.
aż dziwne ze do tej pory tak długo wytrzymał w dobrej kondycji :D

kropek - 2012-09-05, 18:37

luki10 napisał/a:
aż dziwne ze do tej pory tak długo wytrzymał w dobrej kondycji


Mój , oryginał volvo wytrzymał od od pażdziernika 2000 roku - co prawda miał trochę inne warunki - bagażnik , a wymieniłem go dosłownie trzy miesiące temu :)

luki10 - 2012-09-11, 08:37

panowie pojawiła mi sie oferta kupna Boscha ale serii GigaWATT.

http://www.tanie-akumulat...4ah-680a-p.html

coś takiego ?
czy sobie odpuścić ?

dowiedziałem sie ze kolega z pracy ma ojca z warsztatem (sklepem) i to polecają, nawet paru znajomych od niego kupiło i narazie nikt nie narzeka.
kumpel z działu kupił od niego AQ 2 lata temu i narazie jest zadowolony.

sfo12 - 2012-09-11, 10:51

Panowie jaki aku ma być do silnika 1731ccm?
62Ah i 540A
Ale KONIECZNIE mosi być w akumulatorze bolec plusowy w lewym górnym rogu?
Oglądałem w markecie akumulatory to centra z magicznym okiem 62Ah540A kosztuje 250zl ale właśnie te bolce ma odwrotnie, będzie pasować?
Za to tak samo ma bolce duzo wiekszy akumulator centra plus 65Ah540A ale on jest chyba obsługowy bo nie ma tego "oka".
Obecnie juz mam taki akumulator ze pod naklejką mam korki wlewowe i nie chce kupować obsługowego. Wiec ten akumulator z zamienionymi bolcami będzie pasował?

gonzo - 2012-09-11, 11:22

sfo12 napisał/a:
Ale KONIECZNIE mosi być w akumulatorze bolec plusowy w lewym górnym rogu?


po prostu prawy plus :-P

sfo12 napisał/a:
Oglądałem w markecie akumulatory to centra z magicznym okiem 62Ah540A kosztuje 250zl ale właśnie te bolce ma odwrotnie, będzie pasować?


jak końcówka oznaczenia ma cyfre parzystą to będzie, jak nie parzystą to nie bedzię pasować...
dla przykładu CB620 posiada P+, a CB621 L+

sfo12 napisał/a:
akumulator centra plus 65Ah540A


takiego akumulatora centra nie produkuje :mrgreen:

sfo12 - 2012-09-11, 14:07

oglądałem w markecie i jak pisalem 62ah taki mały z okiem za 250zł ale te plusy mial zamienione

a 65ah dozo większy miał bolce ok i 300zł kosztował ale chyba był obsługowy

oba z centry jeden centra standard właśnie ten za 300zł 65ah drugi plus dużo mniejszy i miał 62ah i 50zł tańszy, to raczej nazwy powinny być odwrotne

to ma być standard tak? a nie plus? standard ma korki wlewowe?

kopciu - 2012-09-11, 20:13

Czy akumulator o takich parametrach nie będzie przesadą ??

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.080 S50 08 278x175x190 77Ah, 780A, L-

dane wzięte z tąd : http://www.akumulatorybosch.pl

obecnie mam Centrę 74Ah, 680A ale już niedługo może wyzionąć ducha, zegary zaczynają przygasać przy rozruchu

Centra też wyszukała mi akumulator :

Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 77 Ah, Prąd rozruchu wg EN: 760 A, Dł.: 278 mm, Szer. 1: 175 mm, Wys.: 190 mm, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: B13

Pojemność identyczna , trochę mniejszy prąd rozruchowy.

Co wy na to ??

Jak będzie z ładowaniem ?? Dodam że nie jeżdżę często w dalekie trasy, średnio wypday są po 10-40km. Czasami zdarzy się wypad po 200-400km.

CB nie posiadam, nawigacji używam, elektryka w szybach i lusterkach, radio normalne bez dodatków powodujących obciążenie akumulatora, no i światła.

.:saDDam:. - 2012-09-11, 20:42

luki10 napisał/a:
panowie pojawiła mi sie oferta kupna Boscha ale serii GigaWATT.

http://www.tanie-akumulat...4ah-680a-p.html

coś takiego ?
czy sobie odpuścić ?

dowiedziałem sie ze kolega z pracy ma ojca z warsztatem (sklepem) i to polecają, nawet paru znajomych od niego kupiło i narazie nikt nie narzeka.
kumpel z działu kupił od niego AQ 2 lata temu i narazie jest zadowolony.


Kolego ja kupiłem ten akumulatorek do swojego volviaka nie cale dwa lata temu i jestem bardzo zadowolony. Cały czas działa bez zarzutu mimo że ze dwa razy zdarzyło mi się rozładować go do zera (moja wina :( ). Gigawata robi BOSH tak więc zaufałem przy kupnie w Inter teamie. Polecam ... ;)

digitec1 - 2012-09-11, 20:52

kopciu, szkoda kasy na S5, ja mam S4 i wystarcza aż nadto
kopciu - 2012-09-12, 19:41

digitec1 napisał/a:
kopciu, szkoda kasy na S5, ja mam S4 i wystarcza aż nadto


Dlatego pytam żeby ktoś doradził ;]

Akumulator Bosch S4 - 74Ah, 680A, L- ??

cena co do Akumulator Bosch S5 - 77Ah, 780A - tylko 50zł. różnicy to niewiele.

gonzo - 2012-09-12, 23:04

kopciu, wkładaj S4 i ciesz się bezproblemową jazdą...
kopciu - 2012-09-13, 18:49

więc jutro wybiorę się na miasto i zobaczę po ile chodzą S4. Dzięki wszystkim za wypowiedzi w temacie.
digitec1 - 2012-09-13, 20:56

w sklepie i na allegro z przesyłką razem wychodzi podobnie ok 325zł
kopciu - 2012-09-14, 12:58

Akumulator zmieniony. Kupiłem BOSCH-a S4 - 74Ah, 680A, L- - cena. 320zł. w sklepie w T.G.

Zobaczymy jak się sprawdzi w zimę :-P

P.s.

Ktoś mi kiedyś mówił że przy wymianie akumulatora dobrze jest wymienić także świece żarowe ?? Czy to reguła, można zrobić albo w ogóle czyjś wymysł ??

digitec1 - 2012-09-14, 17:13

kopciu napisał/a:
Ktoś mi kiedyś mówił że przy wymianie akumulatora dobrze jest wymienić także świece żarowe ?? Czy to reguła, można zrobić albo w ogóle czyjś wymysł ??


to już kogoś tam teoria, wiadomo świece się zużywają, warto jest wszystkie 4 oddzielnie sprawdzić (koszt wymiany to 4x35zł około) ja chcesz mieć zrobione to kup nowe i po sprawie

kajoj - 2012-10-13, 13:09

świece żarowe zmienia się kompl,czyli 4szt,wtedy tak samo równo grzeją i nic tu niema wspólnego ,że jak akumulator wymieniasz to i świece musisz...
iceman1982 - 2012-10-29, 10:11

Witam,
Podepnę się pod temat, bo dziś rano skończył żywot mój akumulator.

Moje volvo to v40 1,9D 102KM.

Który z poniższych akumulatorów wybrać:
1) Centra Plus CB 740 = 74Ah, 680A 263PLN
2) Centra Futura CA770, 77Ah, 760A 313 PLN
3) Bosch Silver S4 74Ah 680A - Cena 280PLN w sklepie w Łodzi, dostarczą aku do auta :)
4) Bosch Silver S5 77Ah, 780A - 319PLN

Który z tych 4 będzie najlepszym wyborem? Czy przejmować się czy brać najtańszy z nich?
Sprzedawcy doradzają 2 lub 4. Centra Futura ma 3 lata gwarancji i 2 lata assistance i chyba właśnie ją wybiorę.
Chyba nie powinno być problemu z doładowaniem go...

Pozdrawiam,
Emil

gonzo - 2012-10-29, 11:23

iceman1982,
albo:
iceman1982 napisał/a:
1) Centra Plus CB 740 = 74Ah, 680A

albo:
iceman1982 napisał/a:
3) Bosch Silver S4 74Ah 680A

Piterspeed - 2012-10-29, 11:46

Ja wybrał bym na Twoim miejscu tego:
3) Bosch Silver S4 74Ah 680A
Mam bardzo dobre wspomnienia co do Bosch-a Silver-a ;)

iceman1982 - 2012-10-29, 11:52

Też się do nich przymierzałem ale sprzedawcy polecają te większe.
Znalazłem jeszcze jeden

Bosch S5 74Ah 750A za 300PLN. Pojemność standardowa ale prąd rozruchu jest większy więc może się przydać zimą.

Pozdrawiam,
Emil

Piterspeed - 2012-10-29, 12:00

No różnica w cenie nie jest wielka bo 20zł, a prąd rozruchowy sporo większy jest, wydaje się całkiem ciekawy ten ostatni Bosch S5 74Ah 750A
iceman1982 - 2012-10-30, 09:06

A co ogólnie myślicie o kupowaniu większych akumulatorów? W sumie 77Ah to tylko 3Ah więcej a prąd rozruchu wyższy. Czy alternator nie będzie miał jakichkolwiek problemów z doładowaniem takiego większego akumulatora?

--
Pozdrawiam,
Emil

gonzo - 2012-10-30, 09:41

iceman1982 napisał/a:
A co ogólnie myślicie o kupowaniu większych akumulatorów?


w granicach zdrowego rozsądku nie zaszkodzi...

koval1980 - 2012-10-30, 09:59

A ja wczoraj "zamieniłem" Vartę 70Ah 640A na ZAP Schnajder 72Ah 680A.
LukasKozi - 2012-10-30, 10:07

CENTRA CA722
Napięcie: 12V
Pojemność: 72Ah
Prąd rozruchu: 720A

Polecam sprawdzony

bolek70 - 2012-11-10, 19:00

kilka Ah więcej na pewno nie zaszkodzi ale kilkanaście więcej może powodować nie doładowanie akumulatora a kilkanaście mniej to problemy z odpalaniem
karolmike - 2012-11-10, 19:36

Ja mam założonego KAGER-a i nie ma z nim zadnych problemów(co prawda dopiero ma rok),kupiłem go ze względu na to że w poprzednim aucie miałem tej samej firmy i przehulał cztery latka bezproblemowo.
keichi - 2012-11-11, 17:23

bolek70 napisał/a:
kilka Ah więcej na pewno nie zaszkodzi ale kilkanaście więcej może powodować nie doładowanie akumulatora a kilkanaście mniej to problemy z odpalaniem


Skoro tak to dlaczego np. w ciągnikach rolniczych alternator jest jak z malucha a akumulatory 150-200Ah i są doładowane ?

kolubryn - 2012-11-11, 17:39

A są doładowane? Bo wszyscy właściciele ciągników, jakich znałem/znam, mieli prostowniki o dużym prądzie ładowania (wiadomo, adekwatnie do pojemności), a najczęściej urządzenia rozruchowe.
krysiakwrc - 2012-11-11, 19:19

Piterspeed napisał/a:
Ja wybrał bym na Twoim miejscu tego:
3) Bosch Silver S4 74Ah 680A
Mam bardzo dobre wspomnienia co do Bosch-a Silver-a ;)

co do tego aku mam zgoła inne wspomnienia, miałem taki sam w golfie, pierwszej zimy było super, ale drugiej to już masakra nie dawał rady, przebiegi dzienne 70 do 100km dziennie i mimo to 2zima tego akumulatora była ciężka

lipka22 - 2012-11-12, 08:14

Do swojej volvinki kupiłem aku marki Moll prądu i pojemności nie pamiętam, ale katalogowe dla silnika. Aku jest najzwyklejszy obsługowy z korkami i dolewaniem wody destylowanej. Z dośwadczenia nie polecam aku. bezbsługowych pracują poprawnie gwarancję + tydzień, miesiąc. W drugim aucie akumalato AD obługowy i wtrzymał 6 lat. A tem Moll to jest to Audi VW dają na pierwszy montarz, cena też jest przyzwoita, u mnie drugi sezon i narazie bez zastrzeżeń.
koval1980 - 2012-11-12, 08:30

Ja miałem Vartę bezobsługową,jak się niedawno dowiedziałem była z 2006r.i nie miałem problemów wcześniej. Dopiero ostatnia zima go wykończyła.Krótkie trasy,kilka dni bezruchu i częste pożyczanie prądu innym i aku padł.
gonzo - 2012-11-12, 09:57

lipka22 napisał/a:
A tem Moll to jest to Audi VW dają na pierwszy montarz


ale są i varty dawane na pierwszy montaż tak samo jak exide czy tudor-, a wszystko zależy z kim vw czy tam audi podpisze umowe na dostarczenie akumulatorów :-P

digitec1 - 2012-11-12, 12:54

lipka22, widzisz, jak się trafi, w drugim wozie miałem molla, miał być super a padł po 2,5 roku, teraz jest coś najtanszego i chodzi już 3 rok
lipka22 - 2012-11-12, 20:33

digitec1 napisał/a:
lipka22, widzisz, jak się trafi, w drugim wozie miałem molla, miał być super a padł po 2,5 roku, teraz jest coś najtanszego i chodzi już 3 rok

Z tym jak się trafi toteż prawda, ale trzeba zwrócić uwagę przy zakupie ile waży akumulator, ponieważ firmy robią je w różny sposób (zazwyczaj bardzo oszczędny). Kładą cienkie płyty ołowaine które przy dużysz prądach w zimie krzywią się , powoduje to zwarcia wewnątrz cel, oszczędzają na ilości plastiku na aku, powoduje to zmniejszenie objętości cel oraz mniejsze przerwy pomiędzy płytami itd. Generalnie kolego masz rację jak się trafi, ale i sposób eksploatacji, oraz sprawność instalacji elektrycznej ma bardzo duże znaczenie dla trwałości aku. Napewo nie ma złotej metody, i jednej czy kilku sprawdzonych mark aku. Napewno cena też ma wpływ na jakość tego co kupujemy ale nie dajmy się ponieść szaleństwu. Ja kiedyś przepłaciłem za Vartę wapniowo srebrową czy jakoś tak. kasa lonkretna a w zamian kręcenie gwarancję i tydzień i marsz do sklepu po nowy aku. Życzę udanych zakupów kolegom forumowiczom.

lukkow - 2012-11-12, 21:00

Rowniez polecam Centre, jak aku, to tylko tej firmy :)
JunioRRR - 2012-11-13, 15:58

Miał ktoś aku KEGER? Gość w sklepie mówi że 1% zwrotów na gwarancje jest. A w razie czego wymieniają od ręki. 260zł za 72ah to chyba nie najgorsza cena.
szwagieros - 2012-11-22, 20:48

Osobiście preferuję aku marki MOLL, są trochę drogie ale to ponoć solidna firma i kiedy zaglądam pod maskę to zawsze zerka na mnie jego zielone oczko.
panvotograf - 2012-11-22, 23:12

JunioRRR napisał/a:
Miał ktoś aku KEGER? Gość w sklepie mówi że 1% zwrotów na gwarancje jest. A w razie czego wymieniają od ręki. 260zł za 72ah to chyba nie najgorsza cena.


Ja mam taki akumulator i bedzie mu lecial drugi roczek jak mam go, zero problemow a cena dosyc mila, podobno roba na licencji boscha ale to tak tylko mowil sprzedawca w Focie bo oni przedewszystkim dystrybuja ta marke....dodam ze akumulator u mnie dostaje w kosc bo jezdze na dryndzie;)

Gregorius - 2012-11-22, 23:17

Kager to owszem znany jest, natomiast o Kegerze nie słyszałem :roll:
skowron201 - 2012-11-22, 23:38

Ja już trzecią zimę mam Bosch S4 i kręci jak wariat :-D
Arturowlkp - 2012-11-23, 09:23

Panowie doradźcie coś, właśnie dopadła mnie wymiana aku bo mój ma już problemy z odpalaniem przy lekkim mrozi i ostatnio rozglądałem się za czymś sensownym. W pewnym sklepie facet zaproponował mi Boscha, ale nie pamiętam dokładnie jakiego, a cena zapadła mi w pamięci do tej pory coś ponad 500zł z dodatkiem srebra ten aku. Jest sens?
kolubryn - 2012-11-23, 09:43

Nie ma sensu. A jeśli chodzi o poradę, to myślę, że na 7 stronach tego tematu coś dla siebie znajdziesz ;-)
panvotograf - 2012-11-26, 01:35

Gregorius napisał/a:
Kager to owszem znany jest, natomiast o Kegerze nie słyszałem :roll:


JunioRRR napisał/a:
Miał ktoś aku KEGER? Gość w sklepie mówi że 1% zwrotów na gwarancje jest. A w razie czego wymieniają od ręki. 260zł za 72ah to chyba nie najgorsza cena.

oj tam kolega sie pomylil a ty sie czepiasz.....ale moze o nowej firmie nie wiem hihihi jak cos ja mam Kagera- heh

gonzo - 2012-11-26, 08:18

panvotograf napisał/a:
A w razie czego wymieniają od ręki. 260zł za 72ah to chyba nie najgorsza cena


dobry bajer to połowa sukcesu :-P

darini - 2012-11-27, 03:26

Arturowlkp napisał/a:
Panowie doradźcie coś, właśnie dopadła mnie wymiana aku bo mój ma już problemy z odpalaniem przy lekkim mrozi i ostatnio rozglądałem się za czymś sensownym. W pewnym sklepie facet zaproponował mi Boscha, ale nie pamiętam dokładnie jakiego, a cena zapadła mi w pamięci do tej pory coś ponad 500zł z dodatkiem srebra ten aku. Jest sens?


Zdzierstwo totalne. Ja kupiłem 4 lata temu Jenoxa za 1/3 tej ceny i problemu do tej pory z nim nie miałem najmniejszego, nawet w te mrozy największe.

mkr - 2012-11-27, 08:05

Arturowlkp napisał/a:
W pewnym sklepie facet zaproponował mi Boscha, ale nie pamiętam dokładnie jakiego, a cena zapadła mi w pamięci do tej pory coś ponad 500zł z dodatkiem srebra ten aku. Jest sens?
Jest sens, ale nie za taką cenę. Bosh S5 77Ah 780A (lepsze parametry niż seryjny, ale do naładowania przez nasze autka) w Inter Cars czy w Hart kosztuje ok. 380zł. Ale to cena brutto dla serwisów, dla klienta indywidualnego jest sporo więcej (taka polityka Inter Cars, a w Hart w ogóle nie sprzedają ludziom "z ulicy"). Jeśli już chcesz tego Bosha, to spróbuj znaleźć znajomy warsztat, który to zamówi na siebie. Ale równie dobrze możesz wziąć S4, który jest tańszy i też bardzo dobrze sobie radzi :) Oraz inne polecane w tym wątku akumulatory.
pawelwaw84 - 2012-11-30, 14:33

Ja właśnie nabyłem 80Ah 700A Centra Plus za 320zł w Wawer-Mot w Warszawie.
siowik - 2012-12-03, 19:35

czy to normalne że po dwóch minutach kręcenia siadł półroczny akumulator?w temp. +3,aku firmy NORDICCA 75aH 680A,przy moim dieslu :roll: ,mam gwarancję jeszcze na niego...
kolubryn - 2012-12-03, 19:40

Po dwóch minutach, to mógł paść :bezr:
Niron - 2012-12-03, 20:28

a ja mam akumulator firmy EXIDE ( jakos tak)ma ponad 4 lata ma na karku bo kupilem go dzien po zakupie autka i kręci nadal ładnie nie padł od samego stanai nigdy ( mimo ze stal w duze mrozy nie odpalany 2-3 dni)
rikimaru - 2012-12-06, 08:28

Nowe akumulatory to porażka. Nawet nie polecam centry futura, po roku juz widać że to nie ten akumulator i słabiej kręci.
JunioRRR - 2012-12-06, 09:52

ja zakupiłem wczoraj Topla Energy 75ah 640A , 310zł dałem, przy okazji okazało się że mam za duży pobór prądu bo 0,15A, winne było radio, zrobiłem jak trzeba i teraz pobiera 0,04A. Pobór można sprawdzić najtańszym multimetrem za 10zł więc polecam.
lukasz22katowic - 2012-12-09, 17:42

BANNER POWER BULL lub UNI BULL :-D
Niron - 2012-12-15, 20:51

odkopie jakeis 7 miesiecy temu kupilem do dziewczyny auta skoda fabia 2001 rok 1,4 poj. aku centra futura chyba 55 Ah... aku pada przy -10 do zera mimo codziennych przejażdżek do pracy ( troche krotkich ale powinno wystarczyc) będe próbował go reklamować i oczywiście skorzystam 2 razy z przysługującej mi usługi centra assistance. BTW czytalem na elektrodzie ze futury to dno totalne a wyegzekwowanie reklamacji wręcz nie możliwe... .;/
boberek123 - 2012-12-15, 21:14

Niron napisał/a:
BTW czytalem na elektrodzie ze futury to dno totalne
Patrz a ja już ponad 3 lata śmigam na niej i bez problemu :-D
Niron napisał/a:
mimo codziennych przejażdżek do pracy ( troche krotkich ale powinno wystarczyc)
I tu może być problem.A jak wygląda ładowanie,połączenie masowe? Sprawdzałeś?
JunioRRR - 2012-12-15, 21:24

Niron, sprawdzałeś pobór prądu na postoju?
Niron - 2012-12-15, 21:32

a wiec ladowania na poziomie 13.8 z tego co pamiętam. na wyłączonym silniku pobór praktycznie zerowy podczas rozruchu napięcie spadało jakoś do 10-10,5 V. aku słabo trzymał nawet po dłuższych trasach.
boberek123 - 2012-12-15, 21:51

Niron napisał/a:
a wiec ladowania na poziomie 13.8
Bez obciążenia czy z obciążeniem? Bo jak pierwsze to mało.
Niron - 2012-12-15, 22:00

z włączonymi tylko światłami. co mnie nie pokoi to aby zaczęło ładować trzeba przegazować delikatnie. wtedy napiecie wzrasta i sie utrzymuje bez gazowania. Podjade też gdzies na warsztat zeby pomierzyli dokładnie napięcia, pobory prądu i przewodność masy
panvotograf - 2012-12-16, 19:18

Niron napisał/a:
z włączonymi tylko światłami. co mnie nie pokoi to aby zaczęło ładować trzeba przegazować delikatnie. wtedy napiecie wzrasta i sie utrzymuje bez gazowania. Podjade też gdzies na warsztat zeby pomierzyli dokładnie napięcia, pobory prądu i przewodność masy


może szczotki sie kończą na alternatorze....ze dopiero po "wzbudzeniu" zaczyna ladować.....

gonzo - 2012-12-16, 20:50

Niron napisał/a:
odkopie jakeis 7 miesiecy temu kupilem do dziewczyny auta skoda fabia 2001 rok 1,4 poj. aku centra futura chyba 55 Ah...


future 55Ah już nie produkują od 4-5 lat...
A po za tym troszkę za duży akumulator jak do fabii...

Gregorius - 2012-12-16, 20:54

gonzo napisał/a:

future 55Ah już nie produkują od 4-5 lat...


Jeżeli faktycznie taką kupił to znaczy się że długooo leżała i nie dziwne że pada :-/

Niron - 2012-12-16, 21:30

gonzo napisał/a:
Niron napisał/a:
odkopie jakeis 7 miesiecy temu kupilem do dziewczyny auta skoda fabia 2001 rok 1,4 poj. aku centra futura chyba 55 Ah...


future 55Ah już nie produkują od 4-5 lat...
A po za tym troszkę za duży akumulator jak do fabii...


oooooo sparwdzic musze date produkcji ;/
Za duży raczej nie jest. Fabia ma elektryczne wspomaganie kierownicy i jest ono prądożerne.

gonzo - 2012-12-16, 21:34

Niron napisał/a:
Za duży raczej nie jest. Fabia ma elektryczne wspomaganie kierownicy i jest ono prądożerne.


wiem o tym, przez to jest zalecany 50Ah gdzie fabrycznie był zakładany 44Ah :-P

Niron - 2012-12-18, 21:21

sprawdziłem mały błąd wkradł sie w moje zeznania nie 55 a 53Ah :)
gonzo - 2012-12-18, 23:31

Niron, odczytaj wszystkie nr wypalone na aku a podam date produkcji twojego akumulatora :-P
MarcinKiju - 2013-02-20, 18:50

Mimo, że kolega Niron nie odpisał, co okazało się przyczyną roładowania akumulatora, na jego przykładzie warto zwrócić uwagę na choćby takie parametry jak pojemność akumulatora, która nie może być zbyt duża, ponieważ alternator po prostu nie zdoła poprawnie ładować naszej baterii.
Pamiętajmy, że wartość napięcia baterii nie może spaść poniżej 9V, gdyż może dojść do zasiarczenia elektrolitu i aku do wymiany.
Po trzecie firma Centra produkuje bardzo dobre akumulatory zarówno pod względem ceny jak i jakości.

muzz - 2013-02-20, 22:06

MarcinKiju napisał/a:
być zbyt duża,


tak ale może być większa niż podaje producent samochodu...
wbrew pozorom akumulator dość szybko się ładuje z alternatora...

MarcinKiju - 2013-02-20, 23:42

muzz napisał/a:

wbrew pozorom akumulator dość szybko się ładuje z alternatora...

Masz rację, ale w przypadku jeżdzenia ciągle krótkich tras to właśnie źle dobrany aku może być winowajcą.

keichi - 2013-02-22, 14:30

MarcinKiju napisał/a:
Mimo, że kolega Niron nie odpisał, co okazało się przyczyną roładowania akumulatora, na jego przykładzie warto zwrócić uwagę na choćby takie parametry jak pojemność akumulatora, która nie może być zbyt duża, ponieważ alternator po prostu nie zdoła poprawnie ładować naszej baterii.
Pamiętajmy, że wartość napięcia baterii nie może spaść poniżej 9V, gdyż może dojść do zasiarczenia elektrolitu i aku do wymiany.
Po trzecie firma Centra produkuje bardzo dobre akumulatory zarówno pod względem ceny jak i jakości.


Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator". To mit.
Alternator doładuje każdy akumulator o ile w ogóle jest sprawny.
9V ??? Poniżej 12V już się zasiarcza. 11V to już praktycznie po akumulatorze.

MarcinKiju napisał/a:
muzz napisał/a:

wbrew pozorom akumulator dość szybko się ładuje z alternatora...

Masz rację, ale w przypadku jeżdzenia ciągle krótkich tras to właśnie źle dobrany aku może być winowajcą.


J/w wielkość aku. nie ma nic do tego.

gonzo - 2013-02-22, 14:32

keichi napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator"


wiesz czy zgadujesz??

keichi napisał/a:
Napięcie nie może spaść poniżej ok.11V


takie napięcie, to już zasiarcza akumulator...

MarcinKiju - 2013-02-22, 15:19

Pozwoliłem sobie zrobić screena z fachowego źródła, a nie "autoświata", żeby nie było wątpliwości co do napięcia, które jest szkodliwe dla naszej baterii.
keichi - 2013-02-23, 17:16

MarcinKiju napisał/a:
Pozwoliłem sobie zrobić screena z fachowego źródła, a nie "autoświata", żeby nie było wątpliwości co do napięcia, które jest szkodliwe dla naszej baterii.


Podałeś jakieś normy do pomiarów akumulatorów. Po takim pomiarze akumulator może się już do niczego nie nadawać. Takie rozładowanie może jeszcze nowy akumulator przeżyje. Ale zupełnie co innego użytkowanie akumulatora na codzień. Rozładuj swój akumulator do 12V i pozostaw na jakiś czas i napisz czy przeżył.
Jakby ludzie wiedzieli jak się obchodzić z akumulatorami to by producenci akumulatorów zbankrutowali. A tak to ktoś napisze że 9V dla aku. to nic złego, ktoś w to uwierzy i interes się kręci :)

MarcinKiju - 2013-02-23, 17:48

keichi napisał/a:
Rozładuj swój akumulator do 12V i pozostaw na jakiś czas i napisz czy przeżył.

12V generuje naładowany akumulator, więc nie wiem z czego go rozładowywać. (6 cel po 2V). Mowa o rozładowanym akumulatorze jest przy napięciu sięgającym 10,5V , ale przy takim napięciu nie ma obawy o uszkodzenie i można śmiało doładować naszą baterię.

gonzo - 2013-02-23, 17:53

MarcinKiju napisał/a:
12V generuje naładowany akumulator


to jest rozładowany akumulator, w pełni naładowany akumulator ma napięcie 12,7-12,8V

MarcinKiju - 2013-02-23, 18:07

gonzo oczywiście masz rację :) , może trochę źle się wysłowiłem, chodziło mi, że przy 12V akumulator nie ulega uszkodzeniu jak sądzą niektórzy, a jest to jego nominalne napięcie, czyli kupując nowy aku może mieć napięcie sięgające 12V. Bez obciążenia zawsze jest jakaś nadwyżka, ale przedział napięcia generowanego przez ogniwo wacha się między 1,75-2,2V. Czyli 10,5V - aku rozładowany całkowicie, a poniżej tej wartości ulega uszkodzeniu.
gonzo - 2013-02-23, 18:16

MarcinKiju napisał/a:
kupując nowy aku może mieć napięcie sięgające 12V


to jest rozładowany akumulator :-P

MarcinKiju, patrz tabele

MarcinKiju - 2013-02-23, 18:31

gonzo napisał/a:

to jest rozładowany akumulator :-P

Dobra gonzo, mój błąd :) Jako bonus za moją nie wiedzę fotka z książki, może się przydać

keichi - 2013-03-01, 15:30

MarcinKiju napisał/a:

12V generuje naładowany akumulator, więc nie wiem z czego go rozładowywać. (6 cel po 2V). Mowa o rozładowanym akumulatorze jest przy napięciu sięgającym 10,5V , ale przy takim napięciu nie ma obawy o uszkodzenie i można śmiało doładować naszą baterię.


6 cel nie po 2V ale 2,1V a nawet więcej. To 0,1 robi na jednej celi ogromną różnicę.
10,5 to naszą baterię można wyrzucić na śmietnik (a raczej oddać do skupu złomu) a nie ładować bo nie ma już czego.

JunioRRR - 2013-03-01, 15:36

keichi napisał/a:
10,5 to naszą baterię można wyrzucić na śmietnik (a raczej oddać do skupu złomu) a nie ładować bo nie ma już czego.

Nie prawda. Mierzyłem u koleżanki bo jej coś tam ciągnęło na lewo prąd i napięcie było niecałe 8V- sprawdzane kilka razy. Akumulator naładowałem i do tej pory jeździ w tym samochodzie a to było może ze 3 miesiące temu.

keichi - 2013-03-02, 16:24

JunioRRR napisał/a:
keichi napisał/a:
10,5 to naszą baterię można wyrzucić na śmietnik (a raczej oddać do skupu złomu) a nie ładować bo nie ma już czego.

Nie prawda. Mierzyłem u koleżanki bo jej coś tam ciągnęło na lewo prąd i napięcie było niecałe 8V- sprawdzane kilka razy. Akumulator naładowałem i do tej pory jeździ w tym samochodzie a to było może ze 3 miesiące temu.


To musiałeś coś źle zmierzyć. Nie ma takiej opcji żeby akumulator miał 8V i się do czegoś nadawał.

muzz - 2013-03-06, 10:41

a może mi panowie powiecie dlaczego akku nie chce się naładować ponad 11,5-11,8V?
mówię o ładowaniu alternatorem podczas jazdy...

JunioRRR - 2013-03-06, 10:45

muzz napisał/a:
a może mi panowie powiecie dlaczego akku nie chce się naładować ponad 11,5-11,8V?
mówię o ładowaniu alternatorem podczas jazdy...

a jakie masz ładowanie?
prostownikiem ładuje się lepiej?

muzz - 2013-03-06, 10:55

prostownikiem nie ładowany w ogóle...ładowanie podczas jazdy 14,2-14,4V...
ifor - 2013-03-08, 13:53

Kiedyś miałem podobną sytuację w innym samochodzie . Aku nie osiągało 12V mimo prawidłowego ładowania przez altka. Auto o dziwo odpalało bez problemu.
Wyjąłem aku , rozładowałem do 0, podłączyłem prostownik i bardzo małym prądem ładowałem prawie 24 godz. Naładował się do 12,5V i potem w samochodzie już nie spadał poniżej tej wartości. Co było przyczyną ... nie wiem.

muzz - 2013-03-11, 12:00

ja już wiem w czym problem...
ogólnie to w żadnym samochodzie dotąd nie miałem takiej akcji stąd zgłupiałem...ale na przyszłość będę wiedział o co cho...
u mnie (focus mk2) po otwarciu samochodu włącza się nazwijmy go moduł komfortu, który odpowiada za oświetlenie wnętrza, zegarów etc.
powoduje on to, że napięcie spada i sprawdzane daje efekt jakby akku był niedoładowany...
w weekend sprawdziłem napięcie przed otwarciem samochodu i okazało się, że utrzymuje się przy obecnych temp. po ponad 36h od jazdy na poziomie 12,4V...

KSPancer - 2013-03-11, 19:04

ifor napisał/a:
Co było przyczyną ... nie wiem.

Prawdopodobnie udało Ci się odsiarczyć akumulator... :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group