www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - Wtryskiwacze diesel

TheBestCarV40 - 2008-11-29, 11:23
Temat postu: Wtryskiwacze diesel
Witam
Poczytałem troszke informacji na forum ale nie znalazłem interesującej mnie informacji.
Poproszę więc Was o radę.
Czy ktoś się orientuje z jaką silą należy dokręcać wtryskiwacze w 1998r 1.9td???
Wymieniłem ale nie wiem z jaką siłą trzeba je dokręcić.
Z góry dzięki za infos.
Pozdrawiam

dziadek - 2008-11-29, 12:57

Korpus wtryskiwacza z końcówką - 70Nm.
Wkręcanie wtryskiwacza w głowicę - 70Nm.
Uwaga na kabel w pierwszym cylindrze liczonym od sprzęgła.

siwyV40 - 2008-11-29, 15:38

Dodam tylko że te podkładki co były pod wtryskiwaczami podlegają wymianie po każdym odkręceniu wtrysków.
TheBestCarV40 - 2008-11-30, 19:49

Dziadek dzieki za informacje:)
siwyV40 z tym to akurat spoko,ale mimo wszystko dzieki za informacje(napewno przyda sie innym).
Pozdrawiam wszystkich ;-)

siwyV40 - 2008-12-01, 09:23

:beer:
misiaczek - 2008-12-01, 13:46

Jaki byl powód wymiany wtrysków w aucie kolegi?Pytam tak na przyszłość żeby wiedzieć. Pozdrowionka.|
TheBestCarV40 - 2008-12-04, 21:17

misiaczek mialo to pomóc przy rozruchu,ale....nic to nie dalo ale przy okazji przydało sie bo juz troche km ma przejechanych
misiaczek - 2008-12-04, 22:23

To szkoda ale na pewno nie zaszkodzi taka wymiana.Powodzenia
janoc - 2011-01-11, 12:19
Temat postu: wyciek między korpusem wtrysku a głowicą
sorry że odgrzewam temat tak stary ale nie ma sensu tworzyć nowego, mam problem z wyciekiem spod jednego z korpusów wtryskiwaczy a głowicą, wszystkie wtryski były wyciągane w celu wymiany podkładek ( wychodziła czarna maż spod nich ), trzy są po tej wymianie OK nic się nie leje, wykręcane były ostrożnie, pomału nie na sucho, gwint w głowicy wyczyszczony z nagaru, niestety z jednego się leje ropa i widać bąbelki wokół korpusu, nie pomaga dokręcanie momentem 70Nm ani przeciąganie większym, pytanie czy jest jakiś sposób aby to uszczelnić - nie wiem jakaś masa plastyczna, silikon etc. ? tylko proszę się nie śmiać :-) , smar miedziowy uszczelnił to pięknie .. ale na 3 dni :-( , oczywiście przy każdym wykręceniu nowe podkładki są zakładane.
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy tak aby nie zafundować sobie nowej głowicy ? znowu jestem "załamany" moim V40 , jak wszystko hula to człowiek jest radosny, jak się zaczyna sypać to załamka :-(
Kto w Krakowie by to ewentualnie mógł zrobić, ewntualnie z ustawieniem statycznego kata wtrysku w Lucas'ie ?

kania - 2011-01-11, 14:45

janoc napisał/a:
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy


[ Dodano: 2011-01-11, 14:59 ]
Raczej nikt nie wie , jakim maks momentem się dokręca. Ma być 70 , i już.

janoc - 2011-01-11, 20:18

kania napisał/a:
janoc napisał/a:
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy


[ Dodano: 2011-01-11, 14:59 ]
Raczej nikt nie wie , jakim maks momentem się dokręca. Ma być 70 , i już.


No tak moi drodzy 70Nm ale co zrobić jak to jest za mało i dalej są bąbelki ? ciągnąć na 80Nm ... 100Nm ? dokręcać zrywami, odpuszczać z 1/4 obrotu i dociągać, nic z tych rzeczy nie pomaga
spróbuję "po bożemu" dociągnąć 70Nm na nowych podkładkach i pochwalę się ... jak będzie czym

Najgorsze ze nie mogę nigdzie w Kraku kupić tych podkładek, nikt nie wie jakie maja być oryginalne ( a starych oryginalnych już nie mam bo poprzedni magik je już zmienił ), za rysunek dzięki wielkie bo mi się przyda ... jak będę głowicę robił po rozwaleniu gwintu od wtrysku :-) .. a tak poważnie to naprawdę się przyda, z tym ze mam dwie podkładki pod wtryskami, małą stalowa miseczkę ( między czołem końcówki wtrysku a głowicą ) i miedziany pierścień ( trochę wyżej na takim rancie ) ... z tym że ... no właśnie to tylko sugestia mechanika ze maja być dwie , po odkręceniu była tylko jedna miedziana ale waliło nagarem jak wspomniałem wcześniej, jakie maja być podkładki pod te wtryski .. może ktoś wie ?

ew. założę nowy temat i wtedy będę mógł kliknąć "pomógł" :-)

Duszek - 2011-01-11, 21:42

Powinny być dwie podkładki. Mała stalowa i duża miedziana. Podkładki chyba tylko serwis i to na zamówienie tak było w moim przypadku. Koszt ogólnie to ok. 70 zł z przesyłko. oczywiście komplet na cztery wtryski. Jeżeli nowe podkładki nie pomogą to możesz już mieć wydmuchane gniazdo gdzie wchodzi wtryskiwacz.
janoc - 2011-01-11, 22:43

Duszek napisał/a:
możesz już mieć wydmuchane gniazdo gdzie wchodzi wtryskiwacz.


Duszek dzięki serdeczne za cenne info ale ... przeraziłem się bo jak będzie wydmuchane to co zrobić ?

masz racje że w zasadzie tylko ASO ma takie podkładki .. na zamówienie ... najśmieszniejsze że poprzednie kupowałem w hurtowni AD i ... skończyły im się i brak w centrali ... a cena była ok. 3 PLN za 1 sztukę x 8 .. no nic pozostaje ASO

Mam jeszcze pytanie jak lepiej wkręcać te wtryski .. na zimnej głowicy czy na gorącej .. zważywszy że bąble są jak się motor rozgrzeje do nominalnej temperatury ? jak jest zimny to bąbelków nie ma. Bardzo zależy mi na odpowiedzi bo chce to zrobić jeszcze tylko raz a nie wykręcać wtryski 10 razy :-(

gonzo - 2011-01-11, 23:14

janoc, tylko na zimnej...
janoc - 2011-01-12, 09:34

serdeczne thnx .. szkoda ze nie ma mrozu teraz
misio482 - 2015-11-13, 23:53

Witam wszystkich jestem nowy i chciałby zasięgnąć porady a mianowicie takiej:
Urwał mi sie pasek rozrządu w dieslu to jest v40 95 koni i już zamontowałem głowice dokręciłem ją siłą 30 Nm potem 80 stopni później poluzowałem do zera odczekałem 3 minuty i znów 25 Nm i 213 stopni. Chce dokręcić wtryskiwacze i nie wiem jaką siłą w tym silnik się je dokręca?
Pomorze koś poda siły dokręcenia wtryskiwacza

Z góry dziękuje za pomoc.

kania - 2015-11-14, 06:08

misio482 napisał/a:
Pomorze

Wybieram się tam w przyszłe lato :-P

misio482 napisał/a:
dokręcić wtryskiwacze

70Nm

misio482 - 2015-11-14, 08:19

Mi chodzi o sile przykrecenia tego kowadelka co dociska wtrysk do glowicy. Wczoraj probowalem jeden i ma on 40 nm a boje sie zeby go nie urwac. Sruby posmarowalem leko ojejem silnikowym i moze to jest blad?
bigkris - 2015-11-14, 09:28

To może na początek zdecyduj się jaki masz silnik bo 2.0 Di w 1999 roku nie było :)
misio482 - 2015-11-14, 20:50

Pomyłka to jest silnik 1.9 Di 95 KM
kania - 2015-11-14, 22:52

misio482 napisał/a:
chodzi o sile przykrecenia tego kowadelka co dociska wtrysk do glowicy

:hmm: Pokaż zdjęcie, bo nie wiem o co się rozchodzi :-P

bigkris - 2015-11-15, 09:34

misio482 napisał/a:
Mi chodzi o sile przykrecenia tego kowadelka co dociska wtrysk do glowicy

to mi się kojarzy z silnikami T3 i T4 a więc około roku 2001

gonzo - 2015-11-15, 10:15

kania napisał/a:
misio482 napisał/a:
chodzi o sile przykrecenia tego kowadelka co dociska wtrysk do glowicy

:hmm: Pokaż zdjęcie, bo nie wiem o co się rozchodzi :-P

misio482 - 2015-11-15, 21:51

jutro zrobię zdjęcia

tak wyglądają te wtryskiwacze:

http://olx.pl/oferta/wtry...html#c3954abf66

[ Dodano: 2015-11-15, 22:00 ]
tak własnie o te kowadełka co na zdjęciu wyrzej

kania - 2015-11-16, 06:41

Aaa ;-)

Tam nie potrzeba dużej siły. Zaraz zerknę ile powinno być.

[ Dodano: 2015-11-16, 06:52 ]
15Nm

misio482 - 2015-11-16, 09:03

ok dzięki wielki koledzy ja już jeden dokręcałem i chciałem go 70 nm dokręcić ale na 40 stanąłem bo bałem się ze się gwint urwie.

Taki zerwany wint w głowicy da rade jakoś naprawić??? jak by się zerwał.

[ Dodano: 2015-11-16, 09:59 ]
koledzy a mam jeszcze jedno pytanko odnośnie głowicy:

po dokręceniu jej prawidłowo czyli 30 Nm później 80 stopni 3 minuty przerwy luzowanie do zera i znów 25 Nm 213 stopni podzielone na 90+90+33 trzeba ja jeszcze po nagrzaniu dokręcać o jakiś kont bo nie wiem czy tak czy nie???

skowron201 - 2015-11-16, 21:57

Wycinek instrukcji Volvo oraz Renault, nic nie pisze o dokręcaniu po nagrzaniu silnika, z tego co kojarzę w 1.9 TD 90KM instrukcja podawała żeby dokręcić głowicę po nagrzaniu silnika ale w wypadku gdy uszczelka nie była stalowa.



misio482 - 2015-11-17, 16:33

a jest może taka książka tylko w PDF

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group