www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - Wtryskiwacze diesel

TheBestCarV40 - 2008-11-29, 11:23
Temat postu: Wtryskiwacze diesel
Witam
Poczytałem troszke informacji na forum ale nie znalazłem interesującej mnie informacji.
Poproszę więc Was o radę.
Czy ktoś się orientuje z jaką silą należy dokręcać wtryskiwacze w 1998r 1.9td???
Wymieniłem ale nie wiem z jaką siłą trzeba je dokręcić.
Z góry dzięki za infos.
Pozdrawiam

dziadek - 2008-11-29, 12:57

Korpus wtryskiwacza z końcówką - 70Nm.
Wkręcanie wtryskiwacza w głowicę - 70Nm.
Uwaga na kabel w pierwszym cylindrze liczonym od sprzęgła.

siwyV40 - 2008-11-29, 15:38

Dodam tylko że te podkładki co były pod wtryskiwaczami podlegają wymianie po każdym odkręceniu wtrysków.
TheBestCarV40 - 2008-11-30, 19:49

Dziadek dzieki za informacje:)
siwyV40 z tym to akurat spoko,ale mimo wszystko dzieki za informacje(napewno przyda sie innym).
Pozdrawiam wszystkich ;-)

siwyV40 - 2008-12-01, 09:23

:beer:
misiaczek - 2008-12-01, 13:46

Jaki byl powód wymiany wtrysków w aucie kolegi?Pytam tak na przyszłość żeby wiedzieć. Pozdrowionka.|
TheBestCarV40 - 2008-12-04, 21:17

misiaczek mialo to pomóc przy rozruchu,ale....nic to nie dalo ale przy okazji przydało sie bo juz troche km ma przejechanych
misiaczek - 2008-12-04, 22:23

To szkoda ale na pewno nie zaszkodzi taka wymiana.Powodzenia
janoc - 2011-01-11, 12:19
Temat postu: wyciek między korpusem wtrysku a głowicą
sorry że odgrzewam temat tak stary ale nie ma sensu tworzyć nowego, mam problem z wyciekiem spod jednego z korpusów wtryskiwaczy a głowicą, wszystkie wtryski były wyciągane w celu wymiany podkładek ( wychodziła czarna maż spod nich ), trzy są po tej wymianie OK nic się nie leje, wykręcane były ostrożnie, pomału nie na sucho, gwint w głowicy wyczyszczony z nagaru, niestety z jednego się leje ropa i widać bąbelki wokół korpusu, nie pomaga dokręcanie momentem 70Nm ani przeciąganie większym, pytanie czy jest jakiś sposób aby to uszczelnić - nie wiem jakaś masa plastyczna, silikon etc. ? tylko proszę się nie śmiać :-) , smar miedziowy uszczelnił to pięknie .. ale na 3 dni :-( , oczywiście przy każdym wykręceniu nowe podkładki są zakładane.
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy tak aby nie zafundować sobie nowej głowicy ? znowu jestem "załamany" moim V40 , jak wszystko hula to człowiek jest radosny, jak się zaczyna sypać to załamka :-(
Kto w Krakowie by to ewentualnie mógł zrobić, ewntualnie z ustawieniem statycznego kata wtrysku w Lucas'ie ?

kania - 2011-01-11, 14:45

janoc napisał/a:
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy


[ Dodano: 2011-01-11, 14:59 ]
Raczej nikt nie wie , jakim maks momentem się dokręca. Ma być 70 , i już.

janoc - 2011-01-11, 20:18

kania napisał/a:
janoc napisał/a:
Jakim momentem można maksymalnie dokręcić ten korpus do głowicy


[ Dodano: 2011-01-11, 14:59 ]
Raczej nikt nie wie , jakim maks momentem się dokręca. Ma być 70 , i już.


No tak moi drodzy 70Nm ale co zrobić jak to jest za mało i dalej są bąbelki ? ciągnąć na 80Nm ... 100Nm ? dokręcać zrywami, odpuszczać z 1/4 obrotu i dociągać, nic z tych rzeczy nie pomaga
spróbuję "po bożemu" dociągnąć 70Nm na nowych podkładkach i pochwalę się ... jak będzie czym

Najgorsze ze nie mogę nigdzie w Kraku kupić tych podkładek, nikt nie wie jakie maja być oryginalne ( a starych oryginalnych już nie mam bo poprzedni magik je już zmienił ), za rysunek dzięki wielkie bo mi się przyda ... jak będę głowicę robił po rozwaleniu gwintu od wtrysku :-) .. a tak poważnie to naprawdę się przyda, z tym ze mam dwie podkładki pod wtryskami, małą stalowa miseczkę ( między czołem końcówki wtrysku a głowicą ) i miedziany pierścień ( trochę wyżej na takim rancie ) ... z tym że ... no właśnie to tylko sugestia mechanika ze maja być dwie , po odkręceniu była tylko jedna miedziana ale waliło nagarem jak wspomniałem wcześniej, jakie maja być podkładki pod te wtryski .. może ktoś wie ?

ew. założę nowy temat i wtedy będę mógł kliknąć "pomógł" :-)

Duszek - 2011-01-11, 21:42

Powinny być dwie podkładki. Mała stalowa i duża miedziana. Podkładki chyba tylko serwis i to na zamówienie tak było w moim przypadku. Koszt ogólnie to ok. 70 zł z przesyłko. oczywiście komplet na cztery wtryski. Jeżeli nowe podkładki nie pomogą to możesz już mieć wydmuchane gniazdo gdzie wchodzi wtryskiwacz.
janoc - 2011-01-11, 22:43

Duszek napisał/a:
możesz już mieć wydmuchane gniazdo gdzie wchodzi wtryskiwacz.


Duszek dzięki serdeczne za cenne info ale ... przeraziłem się bo jak będzie wydmuchane to co zrobić ?

masz racje że w zasadzie tylko ASO ma takie podkładki .. na zamówienie ... najśmieszniejsze że poprzednie kupowałem w hurtowni AD i ... skończyły im się i brak w centrali ... a cena była ok. 3 PLN za 1 sztukę x 8 .. no nic pozostaje ASO

Mam jeszcze pytanie jak lepiej wkręcać te wtryski .. na zimnej głowicy czy na gorącej .. zważywszy że bąble są jak się motor rozgrzeje do nominalnej temperatury ? jak jest zimny to bąbelków nie ma. Bardzo zależy mi na odpowiedzi bo chce to zrobić jeszcze tylko raz a nie wykręcać wtryski 10 razy :-(

gonzo - 2011-01-11, 23:14

janoc, tylko na zimnej...
janoc - 2011-01-12, 09:34

serdeczne thnx .. szkoda ze nie ma mrozu teraz

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group