www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Bez turbo - [1.8] Szarpanie, brak mocy przy przyśpieszaniu

troyanek - 2009-03-02, 15:31
Temat postu: [1.8] Szarpanie, brak mocy przy przyśpieszaniu
Jestem szczęśliwym posiadaczem volvo s40 z 1996 roku z gazem montowanym fabrycznie jest to wtrysk gazu w fazie ciekłej. Problem jest następujący. Przy dodawaniu gazu mniej więcej między 1000-2300obr/min silnik jakby pracował na trzech cylindrach działo się tak tylko na gazie więc pojechałem do serwisu który zajmuje się tego typu instalacjami zrobili mi remont pompy i jakieś jeszcze pierdoły powymieniali. Osobiście widziałem na podłączonym komputerze wszystkie parametry czasu wtrysku i ciśnienia pompy była bardzo dobre. Mechanik podpowiedział mi żebym wymienił świece i przewody wysokiego napięcia. Zrobiłem to ok. 10.000km temu ale dla świętego spokoju wymieniłem, a usterka nie znikała. Pojechałem do mechanika żeby połączył się pod komputer ale niestety brak połączenia był u każdego z trzech mechaników u których byłem. Każdy zapewniał mnie że to normalka w komputerach z tego rocznika. I oczywiście nikt nie podjoł się naprawy bo doczekaliśmy się tylko mechaników którzy potrafią zdiagnozować usterkę, a raczej robi to za nich komputer i wymieniają część, ale jak trzeba coś pokombinować to każdy ucieka od tego. Wymieniłem juz chyba wszystko co można świece, przewody WN, sondę lambda, czujnik położenia wału, silniczek krokowy bo miałem problem ze spadającymi obrotami i nic się nie zmienia....RATUJCIE co to może być??

[ Dodano: 2009-03-02, 15:35 ]
Zapomniałem jeszcze dopisać że zaczołem jeździć na benzynie i sytuacja jest taka sama. Aaa... jeszcze wymieniłem czujnik na przepustnicy.

kopkila - 2010-01-29, 19:12

troyanek, troyanek,

Witam,

U mnie występuje sytuacja podobna.. zdiagnozowałeś może usterkę, czy nadal to samo?

hubblea1 - 2010-01-29, 19:16

W jakim stanie masz cewki WN czy ten podzespół był sprawdzany?
irrecki - 2010-01-29, 19:26

sprawdzałeś ciśnienie paliwa i sprężanie na cylindrach?
hubblea1 - 2010-01-29, 21:49

troyanek napisał/a:
zaczołem jeździć na benzynie i sytuacja jest taka sama
znaczy że nie jest tu problem z ciśnieniem paliwa pompa LPG jak pisze jest po regeneracji. Zmierz ciśnienie sprężania to najmniejszy wydatek i jeżeli wszystko będzie ok to zajmij się cewkami, najlepiej jak byś zrobił podmiankę z 100u procentowo sprawnego auta.
Volcano - 2010-01-29, 22:49

troyanek, a śmierdzi benzyną z wydechu ?
Jeżeli tak, to na 99% cewka zapłonowa - pozostały 1% to problem z instalacją elektryczną zasilającą cewki.

szewczu - 2010-01-30, 16:27

najprawdopodobniej jak pisza koledzy cewka jak tak miałem to przewody wymienilłem na jakiś czas pomogło bo potem cewka padła i po wymianie spokój
PABLO40 - 2010-01-30, 20:51

Witam u mnie zauważyłem dzisiaj ten sam problem, jak dodaję gazu silnik przerywa jakby chodził na 3 cylindry po lekkim odjęciu gazu i ponownym naciśnięciu zaczyna jechać normalnie ale po zmianie biegu na wyższy sytuacja jest ta sama.... myślę że od zmiany cewki trzeba zacząć koszt nowej ok. 250zł
hubblea1 - 2010-01-31, 02:52

PABLO40, proponuję podmienić cewki z innego auta, 250 zeta nie chodzi piechotą.
szewczu - 2010-01-31, 11:13

u mnie zauważałem ten problem jak miałem wyższy bieg i niskie obroty wtedy silnik ma ciężej i przerywało spróbuj tak sprawdzic a cewka wcale nie 250zl siora ma sklep i dla normalnego klienta Valeo lecz w pudelku jest Sagem czyli niezbyt dobrze bo padaja jakieś 130zl o ile dobrze pamietam
hubblea1 - 2010-01-31, 18:09

Czy to 130 czy 250 wydatek a pewność czy konieczny uzyskasz podmieniając cewki z innego auta.
speedek - 2010-01-31, 18:17

Ewentualnie można zakupić w "FOTA" oddać w ciągu 7dni.

Tak w każdym bądź razie jest w Zielonej Górze. Jak towar nie używany to można oddać po 7 dniach.

Cewka raczej się nie zużyje jak ją wrzucisz na 10min do auta.

hubblea1 - 2010-02-01, 09:02

speedek, na stykach pozostaną ślady po podpięciu kostki.
szewczu - 2010-02-01, 09:42

bedzie też widac że była przykręcana
hubblea1 - 2010-02-01, 13:08

O tym już nie wspomnę.
speedek - 2010-02-01, 13:37

To fakt, macie rację.

Tylko chyba nie wyraziłem się za mocno precyzyjnie.

Oni w tej firmie są na tyle ugodowi, że można zrobić przymiarkę, test itd i jak coś nie będzie pasować, to oddać.

Dodam tylko, że jeszcze tego nie próbowałem i okazać się może, że to tylko ich takie gadanie.

Typu kup pan i radź sobie sam po zakupie. Nas już to nie dotyczy.

PABLO40 - 2010-02-01, 23:02

Niestety nie mam możliwości podpięcia innej cewki na podmiankę, a w Focie nie ma zwrotów na części elektryczne i elektroniczne ...ale są zamienniki z UPS FACET o wiele tańsze . Na razie u mnie kolejny problem się narodził mianowicie dzisiaj zaczeło coś stukać w tylnym zawieszeniu jakby się amortyzator się poluzował w mocowaniu lub się odkręcił i stuka nieprzyjemnie z dwóch stron albo coś z tłumikiem zobaczę jutro na podnośniku....

[ Dodano: 2010-02-02, 18:25 ]
Dzisiaj zamówiłem cewkę SAGEM jutro podepnę zobaczymy czy będzie poprawa, w razie co do napiszę jakie będą efekty albo cewka do sprzedania w dobrej kasie...he he ...

szewczu - 2010-02-02, 19:53

akurat Sagemy maja kiepska opinie ze sie sypią
PABLO40 - 2010-02-03, 18:13

Wymieniłem dzisiaj 1 cewkę i zero poprawy może problem tkwi w drugiej....
hubblea1 - 2010-02-03, 20:42

Paweł właśnie dlatego mówiłem ci o podmianie cewek z innego auta, to naprawdę dobry patent na uniknięcie zbędnych wydatków.
PABLO40 - 2010-02-04, 23:04

hubblea1 napisał/a:
Paweł właśnie dlatego mówiłem ci o podmianie cewek z innego auta, to naprawdę dobry patent na uniknięcie zbędnych wydatków.


wiem wiem hubblea1 , ale jak pisałem wcześniej nie mam możliwości u siebie w mieście na podmiankę cewek z innego auta.....

lukaszes - 2010-02-11, 20:35

PABLO40, u mnie ta sama sytuacja... wymieniłem świece i przewody bo samochód przerywał. najpierw się odrobinę poprawiło a dzisiaj samochód zachowywał się dokładnie tak jak napisałeś. Tylko u mnie jak się okazało podczas wymiany świec obydwie cewki maja pęknięcia.... więc przynajmniej na 70% mogę stwierdzić że to cewki.
Przy okazji możesz mi powiedzieć ile kosztowała cewka i gdzie ją kupiłeś?
A i jeszcze czy masz silnik B4184S2 ?

PABLO40 - 2010-02-14, 20:42

2 dni temu przegoniłem swoje Volvo do Wrocławia zrobiłem ok. 1100km. i zaobserwowałem dziwne zjawisko podczas jazdy w całej trasie zauważyłem że przez jakiś czas ( 30-100km.) silnik pracuje głośniej ma mniej mocy bardziej słychać ryk z okolic resztek katalizatora ciężej się rozpędza jakby występowało spalanie stukowe albo był nie rozgrzany, a czasami jedzie się bardzo lekko płynnie silnik pracuje cicho ma buta i rozpędza się jakby dostał Turbo , mniej przerywa, zastanawiam się czy hamulce się nie blokują, ale raczej objaw pracy silnika przed i po byłby taki sam a u mnie jest inny....
Łukasz ja za cewkę zapłaciłem 130zł Kager w środku Sagem mam dobre rabaty w Fota S.A. jak będziesz potrzebował to daj znać , ale wymieniłem tylko jedną i żadnej poprawy, zamierzam wymienić drugą i zobaczymy....kabli i świec jeszcze nie wymieniałem zastanawiam się także nad pompą paliwa... a oznaczenie silnika to chyba B4184s....

tobiiiiasz5 - 2010-02-14, 21:09

A może coś złego dzieje się z przepływomierzem?? spawdzaliście to?? w poprzednim aucie problem z mocą, przyspieszaniem, spalaniem rozwiązałem poprzez wycięcie kata i wymiane przepływki.. przepływomierz sprawdziłem że jest do d.. poprzez odłączenie go.. A że kata mam zapchanego doszedł mechanik z serwisu boscha.. sam nie wiedział co jest przyczynaą że wciąż wraca błąd na sonde lambda,no i wynalazł że katalizator się posypał.. potem już wszystko było super.. wcześniej miał humory :kuku: raz szedł lepiej raz gorzej.
Jeżeli macie wątpliwości co do działania cewek, odkręćcie świece i porównajcie ich wygląd... wadliwe działanie powinno być widac..

Maciek279 - 2010-02-14, 21:20

w silnikach b4184s nie ma przepływomierza.
Volcano - 2010-02-15, 09:39

zulzul napisał/a:
w silnikach b4184s nie ma przepływomierza.

Potwierdzam, jego zadanie jest realizowane przez MAP.

tobiiiiasz5 - 2010-02-15, 10:17

No fakt... sam go nie mam :bezr:
lukaszes - 2010-02-15, 23:01

PABLO40, sprawdziłem i ja mam cewki o numerze 1275602 tak jak w turbo więc do mnie cewka kosztowała by jakieś 300... ustawiłem się ostatnio z Muzzem i podmieniliśmy cewki, okazało się że auto zachowuje się tak samo jak wcześniej więc cewki idą narazie w odstawkę i poszukiwań usterki część dalsza, ale dzięki za propozycję jak będę kupował to się odezwę :-)
Najdziwniejsze jest to że auto zaczyna świrować, dławić się najczęściej jak popada jest mokro lub przejadę po głębokim śniegu. Może jednak warto zacząć od sprawdzenia katalizatora??

tobiiiiasz5 - 2010-02-16, 21:07

A może lambda.....?? :hmm:
PABLO40 - 2010-02-17, 14:35

Najdziwniejsze jest to że auto zaczyna świrować, dławić się najczęściej jak popada jest mokro lub przejadę po głębokim śniegu. Może jednak warto zacząć od sprawdzenia katalizatora??[/quote]

u mnie jest tak samo jak jest chlapa i mokro na zewnątrz to dławi się bardziej, jak jest mróz to mniej tylko od czasu do czasu.....

[ Dodano: 2010-02-17, 14:37 ]
tobiiiiasz5 napisał/a:
A może lambda.....??


też się zastanawiam nad sondą i jej wymianą ale zobaczymy...

tobiiiiasz5 - 2010-02-17, 16:48

Jeżeli świece, kable i cewki są w porządku to obstawiam sonde.. Raczej na pewno jest to jakaś część elektryczna.. PABLO40, a jak wygląda spalanie l/100km?? nie jest za wysokie?
lukaszes - 2010-02-17, 22:38

U mnie spalanie wzrosło znacznie, normalnie na zbiorniku LPG robiłem w cyklu miejskim jakieś 320 km teraz max 240...
PABLO40 - 2010-02-18, 23:13

Jeśli chodzi u mnie o spalanie to masakra 10.5-11 miasto zima ....8,5 -9,5poza.....gorzej być nie może...
Dzisiaj wyjechałem za miasto no i nie było czym jechać przerywa, szarpie, brak mocy silnik huczy brak elastyki lipa jeszcze raz lipa....przejechałem 15km. i zgasiłem silnik, postał w garażu 5 godz. później wyjeżdżam znowu ta sama historia ale po przejechaniu 1-2km. przy rozpędzaniu na 2 biegu mocno szarpnął jakby coś w niego wstąpiło i zaczął jechać normalnie silniczek cichutko pracuje jest but, elastyka na poziomie Diesla 110km 5 bieg. przy prędkości 60km/h. rozpędza się bez problemu, nie szarpie nie huczy.....nie wiem nie wiem co może być nie będą wymieniał wszystkiego po kolei bo mnie szlak trafi jak nie trafię w setno sprawy....
narazie tak jeżdżę może jakiś pomysł sam się urodzi....

tobiiiiasz5 - 2010-02-19, 00:31

Ja obstawiam sonde;)
sebus - 2010-03-10, 10:09
Temat postu: szrpie
Witam
Prosze o pomoc .posiadam v40 z 96 rokuz silnikiem B4184S.niestety też szarpie silnikiem ,wymieniłem swiece kable i ti zaczyna się problem nie wiem czy dobrze podpiołem.Proszę o schemat albo zdjęcie silnika i jak sa podpięte kable od cewki do jakiej swiecy.dzięki za szybką pomoc (mail :jskf@o2.pl)
z góry dziękuje

skania80 - 2010-06-24, 10:20
Temat postu: szarpie i dusi się przy dodaniu gazu na niskich obrotach
drodzy i niedoceniani forumowicze.
jakieś dwa miesiące temu założyłem LPG do mojego kochanego, najlepszego i w ogóle autka.
przy zakładaniu LPG panowie założyli nowe świece NGK 3 elektrodowe i autko jeździło - przez dwa dni, po tym czasie nagle zaczął nierówno pracować jakby na trzy gary. Jak się okazało przyczyną nierównej pracy okazał się przewód który zsunął się ze świecy i wypaliło dziurę w nakładce na świecę. Po tym incydencie trzeba było wymienić przewody WN więc zakupiłem najtańsze firmy syntech (lub podobna nazwa) i cieszyłem się oszczędną jazdą na LPG aż do zeszłego tygodni kiedy to odczułem niespotykany spadek mocy przy ruszaniu spod świateł. Auto dławi się strzela w kolektor a wszystko przy szybszym naciśnięciu pedału gazu. Instalatorzy LPG po przejrzeniu świec i przewodów stwierdzili że są do wymiany ale ja jestem strasznym niedowiarkiem i obawiam się innej przyczyny bo po przejechaniu 2000 km można skończyć świece i przewody??

teraz przejrzyście??

Volcano - 2010-06-24, 19:44

skania80, Twój post jest napisany tak niechlujnie, że aż nie chce się go czytać.
Bardzo skutecznie zniechęca to do udzielenia odpowiedzi.

skania80 - 2010-06-24, 20:24
Temat postu: a jednak ktoś przeczytał ;)
jednak ktoś się znalazł i przeczytał ;) zawsze miałem zły styl i w ogóle tylko sam się rozumiem.
lepiej doradź a nie oceniaj pisownię bo to nie forum literackie ale motoryzacyjne a tu non stop spotykam durne komentarze.
k.... krytycy się znaleźli

;) bez obrazy

kania - 2010-06-24, 20:31

skania80 napisał/a:
a tu non stop spotykam durne komentarze.
k.... krytycy się znaleźli


:red:

W połowie postu już nie wiadomo o co chodzi....

benjamin - 2010-06-25, 11:35

skania80,
po pierwsze nas nie interesują inne fora tylko nasze a tu wzajemnie się szanujemy.
po drugie na tym forum dbamy o pisownie,ortografie.wchodząc na to forum zobowiązałeś się do przestrzegania regulaminu.
po trzecie Twój post jest napisany w taki sposób że nie wiadomo o co chodzi wiec dla własnego dobra pisz zrozumiale bo nikt Ci nie odpowie jak nie wiadomo o co Ci chodzi.

[ Dodano: 2010-06-25, 11:38 ]
jeśli oczekujesz odpowiedzi to edytuj swojego posta i napisz go zrozumiale

skania80 - 2010-06-25, 13:19
Temat postu: za co 2 ostrzeżenia??
benjamin to że ty masz jedno ostrzeżenie nie znaczy że musisz innym dać od razu dwa
krzepki - 2010-06-25, 13:23

skania80, ja mam trzy :-P a ty zaraz będziesz miał sześć :mrgreen:
xaafuun - 2010-06-25, 13:23

skania80, tak wogule to nie ten dział, bo pasowałoby LPG...
skania80 - 2010-06-25, 13:32
Temat postu: na benzynie to samo
przepraszam koleżanki i kolegów za zachowanie i postaram się trafniej dobierać słowa oraz pisać klarowniej.
fakt, ten temat może bardziej pasuje na LPG ale na benzynie objawy też się pojawiają, każdego dnia bardziej.

i już poprawiłem wcześniejszy post.

krzepki - 2010-06-25, 13:39

skania80, najprościej byłoby spotkać się z kimś w Twoje okolicy na podmianke cewek, aby je wykluczyć, bo objawy wskazuja na nie ( tanie przewody WN przy gazie to też nie najlepszy pomysł )
skania80 - 2010-06-25, 13:49
Temat postu: nowe przewody
zamówiłem oryginalne świece VOLVO 3 elektrodowe oraz fajniejsze kabelki.
kabelki na załączonym zdjęciu do najtańszych nie należą ale powinny starczyć na dłużej.
zainteresowanych zapraszam na stronę firmy MAGNECOR
decyzję tą podjąłem po rozmowie z mechanikiem który miał podobny przypadek i pomogły konkretne przewody oraz świece. te obecnie założone nie posiadają śladów zniszczenia, cewki również wyglądają dobrze, pan mechanik polał je na włączonym silniku wodą i wszyscy przeżyliśmy.
w poniedziałek mają do mnie dotrzeć te fajne przewody oraz świece, więc jak tylko wszystko poskładam to złożę relację.

gutek156 - 2010-06-25, 15:38

jeśli przez kolor one są takie fajne to zgroza :kuku:
skania80 - 2010-06-25, 16:09
Temat postu: poczytaj
kolor kolorem ale poczytaj lepiej informację na ich temat, nie wyłożyłbym przecież 300 zł za kolorek, aż tak pokręcony nie jestem.
xaafuun - 2010-06-25, 16:23

skania80, ceny takie jak w katalogu?
skania80 - 2010-06-25, 17:32
Temat postu: nieco się pochwaliłem ;P
;p nie, znalazłem za 150 wraz z przesyłką, ostatnie jak gość stwierdził, dlatego tak tanio mi puścił ;) a czy to nie ściema to sie okaże, cena aż za niska bo nawet w UK znalazłem po 60 funciaków.
Volcano - 2010-06-25, 19:30

Te przewody wyglądają prawie jak BERU (czyli na pierwszy montaż).
xaafuun - 2010-06-25, 22:31

Volcano, a skad info ze Beru to 1 montaż?
Volcano - 2010-06-26, 09:36

xaafuun napisał/a:
a skad info ze Beru to 1 montaż

Nie pamiętam :-)

skania80 - 2010-06-29, 20:03

no i gitara ;) jednak można skończyć przewody w nieco ponad miesiąc. Po założeniu nowych autko śmiga aż miło.
Reasumując, odradzam zakup przewodów firmy Syntech

filluf - 2010-06-30, 21:15

Ja nie jestem znawcą ale "syntech"-a odradzili mi w warsztacie-na gazie podobno sie nie pojezdzi... co do "Beru" to zdecydowanie polecali-ale jak w sklepie pytalem to ponad 300 zł... ja zakupilem Bosha-i tu zdania rozne.....- podobno jest Bosh i Bosh-moje kosztują 180 zl i jutro maja byc wiec sie okaze jaki ten Bosh... :)
0rafal0 - 2010-07-29, 00:35

I jak udało się z tymi cewkami? ponieważ mam ten sam problem.
Dawid1982 - 2010-08-05, 17:56

Witam.
Też mam podobny problem tyle tylko, że u mnie rzadko szarpie - najczęściej przy małych obrotach i wysokim biegu. Jak dodam gazu na biegu jałowym to w okolicach 1700 obr/min silnik trochę jakby drży. U mnie sonda jest już uszkodzona od około 60tyś km, a dopiero teraz odczuwam te dziwne szarpnięcia. Nie wiem czy ma to bezpośredni związek, ale jak mi się kończy gaz to szarpnięcia się nasilają (jakby ciśnienie w zbiorniku miało jakieś znaczenie), jak się przełączy na benzynę to jest dużo lepiej.
Czy nie jest tak, że na gazie sonda jest jak-gdyby podłączona, a na benzynie już nie pracuje (tzn mapa jest zablokowana)? Może dlatego też na benzynie jest ok?

0rafal0 - 2010-08-05, 21:16

u mnie padła cewka, wymieniłem na nową i wszystko jest super :)
joe - 2010-08-11, 22:57

ja wymienilem swiece,cewki,kable oraz czyscilem wtryski --samochod odzyskał :brawoo: moc
tas - 2010-09-04, 16:46

hmmmm powiem tak w moim volverinie sonda padla juz jakies 30 tys km i elegancko sie smigalo ew. wiadomo spalanie samochodu się zmienilo. bo na trasie wczesniej lykalo mi 7l gazu a teraz pali dyche. kupilem zamiennik za naprawde błache pieniadze ale niemialem czasu go zamontowac dlatego wydaje mi sie ze sonda co do tego szarpania odpada przewody i swiece mam nowe takze to tez odpada . ostatnio jezdzac po tych deszczach zaczal mi szarpac myslalem ze zalalem ta kostke od gazu co jest niedaleko przedniego nadkola ale okazalo sie wszystko ok spardzilem a samochod zachowuje sie identycznie tak samo na benzynie jak i na lpg . samochod odstawilem do mechanikow wydiagnozowali ze prawdopodobnie to cewka w poniedzialek podlacza go pod kompa i bede wiedzial cos wiecej to pierwsza awaria ktora doswiadczam mając to autko
jjlee - 2010-09-23, 22:03
Temat postu: witam Panowie :) u mnie było tak...
u mnie auto też szarpało przy przyśpieszaniu, przy ruszaniu, chwilami naprawdę nie dało się jeździć do tego oczywiście check engine (pali się od kiedy pamiętam..).
Świece zmieniałem niedawno (auto jeszcze wtedy chodziło w miarę normalnie), co do kabli koszt nie jest mały więc na początku odpuściłem i skupiłem się na tym co mogę zrobić sam w domu i bez kosztów. Początek to przepustnica i kabelki podciśnienia (chyba tak się nazywają u mnie są żółte i idą od np od map sensora. jest też kabelek który idzie od rury dolotu z takiego małego kolanka do przepustnicy, on był całkowicie zapchany - przeczyściłem razem z sitkiem z w/w kolanka) efekty były ale po czasie okazało się to nie wszystko. Dzisiaj w przypływie natchnienia zabrałem się za silniczek krokowy elegancko wyczyściłem jednak po drodze zwróciłem uwagę na czujnik temperatury powietrza zasysanego i też poleciał do czyszczenia. Następnie wszystko elegancko zamontowałem i na chwile obecną efekt jest znakomity szarpanie ustąpiło zobaczymy co będzie jutro.
Każdemu kto ma problemy z szarpaniem przy przyśpieszani, brakiem mocy pomiędzy 1800 a 3200 obrotów polecam wymianę lub czyszczenie czujnika powietrza.
Wracając do check engine kontrolka zapala się dopiero po rozgrzaniu silnika i tu mam pytanie czy może być to efekt odłączenia pompy powietrza wtórnego? zatarła się ona (zawór prowadzący do niej też się rozleciał) przewody zatkałem pompę odłączyłem i jak na razie wszystko gra. Czy takie rozwiązanie może zostać?

hubblea1 - 2010-09-23, 22:19

Odcięcie wspomnianej pompy nie powinno mieć tutaj wpływu. w poprzednim aucie wymieniłem sondę lambda na podróbkę i wspomniany przez ciebie efekt się pojawił więc i u ciebie może warto przyjrzeć się sondzie?
tas - 2010-09-26, 03:39

u mnie juz wszystko gitara :) :-)
troyanek - 2010-11-23, 16:57

Po bardzo długiej walce doszedłem co to jest, niestety tylko dla użytkowników volvinek z instalacją Vialle to będzie rozwiązanie. Mimo poszukiwań na wszelachich forach i stronach nic ciekawego się nie dowiedziałem, za to sam któregoś pięknego dnia usiadłem i zacząłem trochę chamsko szarpać za elektrykę i złączki przy włączonym silniku. Wszystko było oki do czasu jak nie zacząłem znęcać się nad kostakami pomiędzy emulatorami a bodajże wtryskami.
1. Po dość mało delikatnym potraktowaniu kostek jedenprzewód odpadł co potem stwierdziłem wisiał na włosku
2. kostka w środku chodź wygladała wstępnie na czysta po potraktowaniu elektrosolem pokazała prawdziwe oblicze czystości.

Po odpaleniu stwierdzono brak szarpania przerywania i innych anomalii tego pojazdu.

DZIAŁA!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group