www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Zawieszenie i układ kierowniczy - [V40] Wymiana wahaczy tył

Hienka - 2009-03-30, 15:54
Temat postu: [V40] Wymiana wahaczy tył
Jak w temacie. Po wizycie w ASO na 'wiosennej akcji' przemiły pan poinformował mnie o konieczności wymiany tylnych wahaczy. Koszt w zależności od tego jak się uśmiechnę (pewnie chodziło o żonę) - 2000 - 2500 PLN.

Co w takiej sytuacji polecacie, drodzy koledzy/koleżanki? Co kupić, i co najważniejsze - gdzie? Czy kupować całe wahacze czy tylko wymienić tulejki (bo chyba to jest głownie nie teges)? Może kupić oryginalne w ramach akcji w ASO, zawsze to trochę taniej? A może są jakieś alternatywy, ale bez kompromisów? Raczej nie chciałbym stosować zamienników, chyba że takich co są lepsze niż oryginały :-)

Jeżeli chodzi o mechanika, to pewnie uda mi się jakoś załatwić to u znajomego ojca, ale części muszę kupić już we własnym zakresie. Raczej zrobienie tego w ASO odpada.

Serdeczności!

Lucas1981 - 2009-03-30, 16:34

hej kolego,
Powiedzieli Ci dokładnie co jest nie tak z wahaczami ? Czy wybite tuleje tylko czy coś poważniejszego ? Jeśli tuleje to czy wahaczy wzdłużnych czy poprzecznych ? Potem jeszcze jest opcja górne tuleje i dolne tuleje.

Hienka - 2009-03-30, 18:04

Mam wpisane cytuję: "Tylne wahacze do wymiany - zerwane tulejki".
misiaczek - 2009-03-30, 18:41

Chyba nie masz zamiaru kupić nowych wahaczy z powodu tulejek?

Z tego co wiem to wszystkie są wymienne i na forum dużo na ten temat.
Ja wymieniałem jak narazie 2 sztuki i kupiłem je w scandicar i jestem zadowolony. Inaczej ich nie dostaniesz albo Aso lub allegro.Reszta to w każdym sklepie.
Mam na myśli te duże przy podłodze.

Hienka - 2009-03-30, 19:15

Z tego co czytałem to wymiana samych tulejek nie jest łatwa i ma dość krótkotrwały efekt, a nie chcę tego zbyt często robić - samochód ma jeździć. Nie chcę robić tego chałupniczo, bo wolę wydać więcej kasy i mieć spokój i pewność że jest to porządnie zrobione. Oczywiście nie znaczy to że śpię na kasie, bo jakby tak było - zostawiłbym auto w ASO lub kupił tam części i miał wszystko gdzieś ;-)

Może inaczej: jak wygląda kwestia dostępności oryginalnych wahaczy/tulejek lub ich zamienników? Jak wyglądają ceny?

boberek123 - 2009-03-30, 19:30

Hienka napisał/a:
Mam wpisane cytuję: "Tylne wahacze do wymiany - zerwane tulejki".
Heh naciagactwo,a jak w kole bedzie flak to też ci całe wymienia włącznie z felgą :kuku: Dlaczego Ci nie napisali które tuleje są zerwane.Bo na jedną stronę to masz ich sporo.PO co odrazu wymieniać całe wachacze :hmm:
Hienka - 2009-03-30, 19:44

Wiem że naciągactwo. W końcu to ASO ;-)

Dlatego też póki co chcę się zorientować jakie to koszty. Przyznam się szczerze że zaczyna mi lekko wozić dupę, więc jestem skłonny uwierzyć że po obu stronach tulejki są do wymiany. Nie mniej jednak podjadę sobie do warsztatu znajomego ojca, i posłucham co on ma do powiedzenia. Chciałbym jednak już wtedy wiedzieć co i jak z cenami, żeby ewentualnie zostawić mu samochód i żeby to zrobił od ręki.

boberek123 - 2009-03-30, 19:53

Jeżeli nie chcesz wymieniać samych tulej, mozesz kupic całe drążki z tulejkami.Ceny możesz sobie zobaczyc tu http://www.scandicar.eu/i...ducent=&k_prod=
Barcik - 2009-03-30, 21:32

Chłopaki,

Mi wpisali że mam do wymiany "łącznik wahacza poprzecznego dolny" i teraz właściwie zdurniałem bo rozumiem że wzdłużny to ten wzdłuż samochodu czyli wg schematu

to ten do którego "przyczepione" jest koło i trzymają się go drążki reakcyjne górny (1) i dolny (2), a poprzeczny to ten do którego przymocowany jest za pomocą łączników stabilizator...
Czy może się je odwrotnie nazywa? nie względem osi jazdy a z punktu widzenia mechanika
więc co to jest dolny łącznik wahacza poprzecznego ??!!

Jakieś sugestie? :)

boberek123 - 2009-03-30, 21:52

Barcik napisał/a:
więc co to jest dolny łącznik wahacza poprzecznego ??!!
to jest dolny drążek,inaczej CONTROL LINK /łącznik/
hubblea1 - 2009-03-30, 22:18

Hienkaod roku jeżdżę na wymienionych własnoręcznie tulejach metalowo gumowych zawieszenia tylnego i jak na razie jest wszystko ok. Koszt w zależności od źródła gdzie kupisz części ja swój komplet kupiłem na allegro, koszt około 500 zł plus dzień roboty plus regulacja tylnego zawieszenia i po sprawie a różnica w komforcie jazdy nieporównywalna.
lebobe - 2009-03-31, 11:28

To ja sie dolacze (mam nadzieje, ze na temat)).
Mi napisali na pzregladzie "tylne dzrazki poprzeczne rozwulkanizowane". Czy chodzi o nr1 i 2 z rysunku Barcika? czyli w sumie 4 sztuki?

[ Dodano: 2009-03-31, 12:31 ]
Czy w po liftowych jest inaczej?... :hmm:

Wolson - 2009-03-31, 11:50

lebobe napisał/a:
Czy w po liftowych jest inaczej?...

jest tak samo, ale drążki w modelach do 97 włącznie są inne i w modelach od 98 inne.
Dodatkowo pamietajcie o śrubach wahaczy - przy wymianie drążków mają one tendencje do ukręcania się.

Barcik - 2009-03-31, 20:13

boberek123, dolny drążek czyli? element nr 2=dolny łącznik wahacza poprzecznego?
Hienka - 2009-03-31, 20:47

Czyli radzicie wymienić tylko tuleje?
Wolson - 2009-03-31, 20:51

Hienka napisał/a:
Czyli radzicie wymienić tylko tuleje?

moje osobiste zdanie - wymieniać całe drążki, ale to kosztowniejsza sprawa.
Tuleje kosztują taniej - owszem, ale do ceny należy doliczyć koszt prasy, a nigdy nie mamy pewności, że zostaną one prawidłowo wprasowane w drążki. Nie ma to jak fabrycznie wykonany cały drążek.
Kolejna sprawa to jakość tulejek, które są ogólnodostępne. Średnice tulejek czasem odbiegają od otworów wewnętrznych drążków i widziałem już przypadki, gdzie tulejki dosłownie przelatywały przez otwory.
Dobre zamienniki drążków (komplet 4 sztuk, 2 długie i 2 krótkie) można kupić za około 750 PLN, tulejki pewnie taniej (8 sztuk, każda po około 40 PLN) co daje nam wartość 320 PLN plus koszt wprasowania.

Decyzja zawsze należy do właściciela auta ...

Hienka - 2009-03-31, 21:00

No właśnie ja chyba nie jestem zwolennikiem tulejek. Wiem że to wychodzi drożej, ale jednak to moje auto, które nigdy mnie nie zawiodło, między innymi dlatego.

Tylko jeżeli chodzi o usterkę to do końca nie wiem co jest nie teges. Mam w opisie: "Tylne wahacze do wymiany - zerwane tulejki". Czy chodzi o wymianę na TAKIE lub o TAKIE?

Wolson - 2009-03-31, 21:02

Hienka napisał/a:
Czy chodzi o wymianę na TAKIE lub o TAKIE?

Te z Allegro są do Twojego auta, bo te ze Scandicaru to do aut przed 98 rokiem.

I nie kupuj ScanTechu! Wytrzymują około 10 tys km.

Hienka - 2009-03-31, 21:10

Czyli to są te elementy które muszę wymienić?

A jakie polecasz, jak nie Scantech? Może TE? Można gdzieś w rozsądnych cenach kupić oryginalne?

Wolson - 2009-03-31, 21:23

Hienka napisał/a:
Można gdzieś w rozsądnych cenach kupić oryginalne?

komplet oryginałów kosztuje ... 2000 PLN (4 sztuki - 2 krótkie i 2 długie).
Z zamienników bardzo dobre są drążki firmy Meyle lub SWAG (te droższe w Scandicarze to właśnie firmy SWAG).

Hienka - 2009-03-31, 21:41

Jak rozumiem - muszę kupić dwie sztuki 260mm, oraz dwie sztuki 140mm. Chyba pójdę jednak w całe drążki, będę miał z głowy.

Z drugiej strony w ramach 'akcji serwisowej' ASO oferuje rabat 25% - więc u nich komplet by wyszedł ok 1500 PLN za oryginały. Czy warto dopłacić 500 (komplet droższych w Scandicar kosztuje ok. 1000)?

Wolson - 2009-03-31, 21:56

Hienka napisał/a:
Z drugiej strony w ramach 'akcji serwisowej' ASO oferuje rabat 25% - więc u nich komplet by wyszedł ok 1500 PLN za oryginały

Rabat w ASO otrzymasz tylko w przypadku zakupu części wraz z wymianą. Jeśli kupujesz same części to zapłacisz 2000PLN.
Zapewne wymiana też "swoje" kosztuje.
Dodatkowo pamiętaj, że należy po wymianie BEZWZGLĘDNIE ustawić zbieżność!

Hienka - 2009-03-31, 22:02

W sumie na robotę jest 50% rabatu, może nie wyjdzie jakaś masakra? Ciekawe czy w cenie od razu ustawiają zbieżność? Kurde, wydać 2 tysiaki to jakaś masakra, ale cóż, się jeździ się płaci ;-)

Hmm, muszę pomyśleć.

Orientuje się ktoś jak to wygląda cenowo w Nordcar lub Motomar?

mariuszd - 2009-03-31, 22:02

Wolson napisał/a:
Średnice tulejek czasem odbiegają od otworów wewnętrznych drążków i widziałem już przypadki, gdzie tulejki dosłownie przelatywały przez otwory.

sa tego dobre strony odchodzi koszt prasy hehe :mrgreen:

Wolson - 2009-03-31, 22:04

mariuszd napisał/a:
sa tego dobre strony odchodzi koszt prasy hehe :mrgreen:

i koszt zbieżności .... :lool: :lool:

Hienka - 2009-03-31, 22:08

E tam, tak czy siak warto zrobić zbieżność :lool: :lool: Może wyjdzie?
Barcik - 2009-03-31, 23:27

Z doświadczenia powiem tak:
oryginały z ASO + robocizna = 2000 zł (tak tu piszą)
tulejki z Allegro 220 zł (4 kpl) + robocizna 30 zł x 4 = 340 zł (tego doświadczałem)

Myślę że to zależy od tego ile chcesz jeździć tym wozem.

lebobe - 2009-04-01, 10:53

Może to was zainteresuje. Kosztorys naprawy z Domu Volvo w W-wie.

[ Dodano: 2009-04-01, 11:56 ]
Warto? :hmm:
Z góry zaznaczam, iż zdaję sobie sprawę z tego, że za jakość trzeba placić :-?

Wolson - 2009-04-01, 10:57

no to wszystko jasne, piękny kosztorys z wykazem części, usługą i ... rabatem :)
Dziękuję, ale nie skorzystam :)
Teraz widzę, że na mandat zaoszczędziłem :)

Driver - 2009-04-01, 11:00

lebobe napisał/a:
Warto?


Zdecydowanie nie.

boberek123 - 2009-04-01, 15:50

lebobe napisał/a:
Z góry zaznaczam, iż zdaję sobie sprawę z tego, że za jakość trzeba placić
Za jakość można a nawet trzeba zapłacic ale nie za naciągactwo.Bez przesady,nie za takie pieniądze.
Hienka - 2009-04-03, 08:56

No i mam pierwsze wyceny wymiany:

Wadowscy: wahacze długie - 888, wahacze krótkie - 750, wymiana długich - 146, wymiana krótkich - 122, zbieżność - 220. Łącznie - 2126PLN, po obniżkach z tytułu akcji serwisowej.

Svencar: wahacze długie - 500, wahacze krótkie - 500, wymiana wszystkich - 200, zbieżność - 100. Łącznie - 1300PLN. W ofercie napisali że wahacze są nowe oryginalne, ale jakoś trudno w to uwierzyć. Zapytałem o konkrety i czy aby na pewno to nie zamienniki - póki co czekam na odpowiedź.

Nordcar: regeneracja - 1100PLN. Naprawa polega na wyciągnięciu moich starych wahaczy, wymianie w nich tulejek i zamontowaniu tychże wahaczy ponownie. Moje stare tuleje mają iść do regeneracji i posłużyć ponownie, przy innej tego typu wymianie.

Motomar: nie raczyli odpowiedzieć na pytanie. Jak dadzą znać - dam znać ;-)

Co Wy na to?

Driver - 2009-04-04, 13:07

Ja się upieram, że jak wymienisz same tulejki ze scantecha/meyla/swaga zaoszczędzisz fure kasy, które możesz przeznaczyć na pożyteczniejsze rzeczy niż utrzymanie aso :pysk: volvo ;-)
Wolson - 2009-04-04, 18:50

VolvoDriver, szczególnie polecam te Scantecha .... a za 10 tys km znów wymiana - gratuluję pomysłu.
misiaczek - 2009-04-04, 21:46

Hienka napisał/a:
No i mam pierwsze wyceny wymiany:

Wadowscy: wahacze długie - 888, wahacze krótkie - 750, wymiana długich - 146, wymiana krótkich - 122, zbieżność - 220. Łącznie - 2126PLN, po obniżkach z tytułu akcji serwisowej.

Svencar: wahacze długie - 500, wahacze krótkie - 500, wymiana wszystkich - 200, zbieżność - 100. Łącznie - 1300PLN.


:shock:

Bez przesady.
To jakieś chore ceny nie ma sensu wymieniać całych wahaczy może jedynie te krótkie.
Jeśli już ASO to kupić tulejki i zanieść do jakiegoś normalnego mechanika.
I chyba nikomu nie padły jeszcze wszystkie tulejki naraz?

Za wyjęcie całego tylnego zawieszenia i wymianę 2 tulei dużych w w. wdłużnych mechanik zgarną ode mnie 100zł.
A resztę wahaczy to wymieniam sam w 2 godziny.
To zwykły samochód a nie jakiś samolot. :-D

Hienka - 2009-04-14, 17:55

No i wszystko wskazuje na to że sam będę to robił. Przy okazji doszła wymiana tulejek w tylnych wahaczach wzdłużnych oraz poduszek amortyzatorów przednich (przy okazji chyba sieknę sobie nowe amortyzatory), więc w tym przypadku oddanie auta Wadowskim zakończyłoby się sporą czystką portfela.

Stąd pytanie: gdzie najlepiej kupić poniższe części:
• Poduszka amortyzatora, przód, sztuk 2
• Drążek stabilizujący tylny długi, sztuk 2
• Drążek stabilizujący tylny krótki, sztuk 2
• Tuleja do wahacza tylnego wzdłużnego, sztuk 2
• Amortyzatory przednie, gazowe, sztuk 2

Zależy mi na częściach albo oryginalnych albo wysokiej jakości zamiennikach (np. Sachs, Swag, na pewno nie chcę wchodzić w Scantecha). Czy poza ASO (%#*&^@$) lub Scandicar jest jakiś sklep warty polecenia?

Driver - 2009-04-15, 21:47

Cytat:
VolvoDriver, szczególnie polecam te Scantecha .... a za 10 tys km znów wymiana - gratuluję pomysłu.


Złego zdania o Scantechu powiedzieć nie mogłem do tej pory, a dziś dodatkowo miłe zaskoczenie. Tuleja wahacza przód V70 - ta sama, z tymi samymi oznaczeniami kupiona w ASO, pudełku Febi i...folijce Scantecha, więc chyba nie wszystkie są złe.

Hienka - 2009-04-16, 07:53

No to jak z tym Scantechem jest? Ma ktoś jakieś inne nie tak skrajnie różne opinie?

[ Dodano: 2009-04-28, 13:33 ]
Właśnie odebrałem drążki ze Scandicar (podobno SWAG). Nie mają żadnych oznaczeń, folii ani metek - w związku z czym mam pytanie: jak odróżnić te drążki od Scantecha?

p3d - 2009-12-28, 17:03

Witam, mnie też czeka wymiana, ale trochę zgłupiałem
jak rozumiem w zawieszeniu są:
-wahacze(ustawione wzdłuznie, po jednym na każdą stronę)
-drążki reakcyjne górne (krótkie 140 mm, po jednym na każdą stronę)
-drązki reakcyjne dolne (długi 260 mm, po jednym na każdą stronę)
Wymiary dotyczą modelu 2001.
Nie chcę się bawić w wprasowywanie gum, wolę kupić kompletne elementy.
Powiedzcie mi proszę, której firmy lepiej kupić, a konkretnie które były oryginalnie montowane w volvach.
Na stronie scandicaru są firm WBS i VLS.
Czy może lepiej kupić SWAG-i?

kania - 2009-12-28, 17:23

p3d napisał/a:
wolę kupić kompletne elementy


Tylko po co :hmm: Skoro producent zrobił silentblocki wymienne. Nie widzę sensu , przepłacać za całe elementy.

Hienka - 2009-12-28, 19:27

Ja też się zastanawiałem, ale stwierdziłem że to jest auto dla mnie i nie zamierzam oszczędzać (mam poliftowe). Przy wymianie samych gum bardzo dużo zależy od mechanika, i jego prasy. Jak masz kogoś bardzo zaufanego , możesz się o to pokusić. Ja nie miałem, i dlatego wolałem zaufać fabryce. Kupiłem sobie komplet SWAGa, nie było to tanie, ale prawdę powiedziawszy nie ma co oszczędzać, zważywszy na to, że robota mechanika też kosztuje i nie chce mi się robić takich napraw często, bo szkoda życia na tracenie go w warsztatach.

Co do różnicy VLS i WBS to jest to tylko oznaczenie różnicy w jakości danego elementu, a nie producenta. VLS o ile dobrze kojarzę są zdecydowanie lepszej jakości niż WBS dlatego też polecam właśnie te części. Oczywiście w zależności od grubości portfela i ważności części...

Teraz po wymianie mam komplet drążków i mogę na spokojnie wymienić w nich same gumy, a nie na hurra w warsztacie Zenka ;-)

Pitek - 2009-12-28, 19:34

Hienka napisał/a:
Kupiłem sobie komplet SWAGa, nie było to tanie, ale prawdę powiedziawszy nie ma co oszczędzać


A jak to ustaliłeś w końcu skoro wyżej piszesz :

Hienka napisał/a:
Właśnie odebrałem drążki ze Scandicar (podobno SWAG). Nie mają żadnych oznaczeń, folii ani metek - w związku z czym mam pytanie: jak odróżnić te drążki od Scantecha?

Hienka - 2009-12-28, 20:15

Ustaliłem na podstawie rozmowy z gościem który handluje częściami Volvo. Nie wiem na ile to prawda, ale póki co nie narzekam - zawieszenie poprawiło się, nie nosi mi tyłem. Mam generalnie spokój duszy, a co będzie jakby się okazało że padną? Zastanowię się jak do tego dożyję ;-)
wojti - 2010-01-01, 09:03

p3d napisał/a:
Witam, mnie też czeka wymiana, ale trochę zgłupiałem
jak rozumiem w zawieszeniu są:
-wahacze(ustawione wzdłuznie, po jednym na każdą stronę)
-drążki reakcyjne górne (krótkie 140 mm, po jednym na każdą stronę)
-drązki reakcyjne dolne (długi 260 mm, po jednym na każdą stronę)
Wymiary dotyczą modelu 2001.


jest jeszcze wahacz ustawiony poprzecznie - po jednym na stronie

na stronie http://www.scandicar.eu/index.php?artykul=37 masz nawet wszystko rozrysowane

jesion8 - 2012-04-09, 00:27

Witam!
po wizycie w aso, i wiosennym przeglądzie auta dowiedziałem się o kiepskim stanie tylnego zawieszenia.
usterki: luz na tulejkach stabilizatora tył; luz na wahaczach poprzecznych tył; luz na drążkach poprzecznych tył...
otrzymałem również kosztorys z nr części: 2szt tuleja gumowa 30616986 ; 2szt tuleja wahacza tył 30620971 ; 2szt łącznik wahacza tył 30620785 ; 2szt łącznik wahacza góra 30620786...
tuleja gumowa nie jest droga więc kupię w aso. ale już tuleja wahacza sporo kosztuje, a nie mogę znależć zamiennika- może ktoś pomoże??
łączniki to są wahaczę?? czy takie będą dobre??

http://allegro.pl/wahacz-...2252479072.html
http://allegro.pl/wahacz-...2252479101.html

znalazłem również takie używki niby prawieNowe
http://allegro.pl/show_item.php?item=2203880100

z góry dzięki za podpowiedź

vinci - 2012-04-09, 00:56

jesion8 napisał/a:
ale już tuleja wahacza sporo kosztuje, a nie mogę znależć zamiennika- może ktoś pomoże??

Jeżeli chodzi o wahacze poprzeczne to MR102012 to numer oryginału Mitsubishi-w IC są po niecałe 45pln/szt
Drążki Moog'a są OK.

impaller - 2012-04-09, 10:28

twoje zawieszenie


kania - 2012-04-09, 10:41

impaller napisał/a:
twoje zawieszenie


To jest zawias z roczników 96-97. Od MY98 są inne drążki reakcyjne. Chociaż w 98r była też tzw przejściówka , z drążkami nowymi i starymi.

impaller - 2012-04-09, 10:47

kania, Tak mi vadis pokazał popatrz na nagłówek

[ Dodano: 2012-04-09, 11:48 ]
tym bardziej, że użyłem opcji szukaj w vadisie tzn wpisałem nr części
ale się nie upieram możliwe

kania - 2012-04-09, 10:51

impaller napisał/a:
Tak mi vadis pokazał


Vadis ma dużo błędów , i to jest jeden z nich ;-)

boberek123 - 2012-04-09, 13:49

kania napisał/a:
Vadis ma dużo błędów , i to jest jeden z nich ;-)
Dokładnie błędow jest więcej i te drążki to jeden z nich.Ale jak ktoś miał styczność to wyłapie błędy :-D
jesion8 - 2012-04-09, 16:24

Ok, dzięki za szybką odp..
tuleje 30620971 są od wahaczy poprzecznych??
wahacz poprzeczny z mitsu MR102012 jest identyczny jak w volvo??
w IC 45zł za szt, a pamiętasz może vinci producenta?

co sądzicie o tych ori używkach??

[ Dodano: 2012-04-09, 17:31 ]
Czy to taka tuleja?
http://www.volvofan.pl/Si...-V40-p4203.html

gonzo - 2012-04-09, 16:40

jesion8 napisał/a:
w IC 45zł za szt, a pamiętasz może vinci producenta?


napisal ze OE
czylioryginał

jesion8 - 2012-04-09, 20:58

vinci podał nr oe występujący w mitsu, a w IC podaje ten nr i dostaje jakieś zamienniki..
TAK CZY NIE??
mając cały spis części do wymiany z nr oe, byłem w interTeam i też mi szukał zamienników..
jesli coś pokręciłem i namieszałem to sorrry

Gregorius - 2012-04-09, 21:05

jesion8 napisał/a:
vinci podał nr oe występujący w mitsu, a w IC podaje ten nr i dostaje jakieś zamienniki..
TAK CZY NIE??


To jest numer OE Mitsubiski. Numer pod którym na tuleja występuje w Inter Carsie to 00443808 ale po OE też znajdziesz
http://sklep.intercars.co...search=MR102012

vinci - 2012-04-09, 22:28

jesion8, Jak używacie katalogów on-line to możecie nie znaleźć wszystkich części w IC...gwarantuję,że mają to jako oryginał.A jak ktoś sprawdzi sobie numery na tulejach Volvo to znajdzie tam numery Mitsubishi-chyba,że w później zaczęli już swoje nabijać.
jesion8 - 2012-04-11, 21:52

Gregorius napisał/a:
]

To jest numer OE Mitsubiski. Numer pod którym na tuleja występuje w Inter Carsie to 00443808 ale po OE też znajdziesz
http://sklep.intercars.co...search=MR102012


dobry jest ten eKatalog IC :-D pokazuje nr potzrebnej czesci u innego producenta..
a co do błędów w vadisie to podobnie jest w niektórych sklepach- gościu z Foty miał schemat tylnego zawieszenia s40 bez podziału na przed i poliftowe..
tuleje 30620971 zamówiłem w sklepie draken- na ich stronce niby nie było, a przez tel powiedziano mi, że jest. zobaczymy..
może ktoś posiada odpowiedni schemat z ww tuleją??

kania - 2012-04-14, 14:49

jesion8 napisał/a:
może ktoś posiada odpowiedni schemat z ww tuleją??


Schemat zawiasu od MY1998

Schemat zawieszenia tył tylnego

jesion8 - 2012-04-15, 17:16

Wyżej wklejony schemat jest ok -chyba- w salonie mają taki sam..
a potrzebna tuleja to nr 2a . Zamówiłem je DRAKENie, ale przysłali mi tuleje nr 2 -wg schematu wyżej (nr oe podałem kilka postów wcześniej). Pan sprzedawca przez tel zapewniał że są identyczne- się okaże..wsio juz zakupione i na dniach wymiana

[ Dodano: 2012-04-15, 18:33 ]
..Kania dopiero zauważyłem że wstawiłeś schemat. a czym one się róznią? poza wahaczami/drążkami?

czarownik - 2012-05-09, 09:39

Pozwalam sobie podłączyć się pod temat - mam do wymiany krótkie i długie drążki. Pytanie jako oceniacie ten wyrób? Warto czy nie?

Krótkie
Długie

Czy lepiej to?

Krótkie
Długie

Pozdrawiam,

vinci - 2012-05-09, 10:02

czarownik, Kup Mooga,przynajmniej wiesz jaka to firma i część grupy Federal Mogul,a te wyżej to jakieś No Name,albo ja nie widzę w opisie producenta tych części.
czarownik - 2012-05-09, 10:08

vinci napisał/a:
czarownik, Kup Mooga,przynajmniej wiesz jaka to firma i część grupy Federal Mogul,a te wyżej to jakieś No Name,albo ja nie widzę w opisie producenta tych części.


Te drugie to Teknorot. Myślałem że może ktoś miał z tym styczność ale wziąłem już i tak MOOGa. Nie będę ryzykował tym bardziej że wyjdzie 60 PLN różnicy w sumie.

Pzdr,

keichi - 2012-05-09, 22:25

czarownik napisał/a:
vinci napisał/a:
czarownik, Kup Mooga,przynajmniej wiesz jaka to firma i część grupy Federal Mogul,a te wyżej to jakieś No Name,albo ja nie widzę w opisie producenta tych części.


Te drugie to Teknorot. Myślałem że może ktoś miał z tym styczność ale wziąłem już i tak MOOGa. Nie będę ryzykował tym bardziej że wyjdzie 60 PLN różnicy w sumie.

Pzdr,


Moog to dobra marka.
Aczkolwiek Teknorot mógłby być też całkiem niezły.
Z tego co piszą to są producentem a nie pakowaczem chińszczyzny jak większość tanich części.

Tomuss - 2012-07-26, 17:26

Jaki ma numer oe ta tuleja


panca - 2012-07-26, 17:43

Tomuss, ta tuleja nie występuje w OE
Gregorius - 2012-07-26, 17:47

Tomuss, ta tuleja według Vadisa jest razem z drążkiem. Tą po drugiej stronie można kupić osobno

[ Dodano: 26-07-2012, 18:47 ]
haaa panca mnie ubiegł :beer:

panca - 2012-07-26, 17:51

Gregorius napisał/a:
Tą po drugiej stronie można kupić osobno

jedną i drugą można kupić osobno, ale nie OE ;-)

Tomuss - 2012-07-26, 17:52

Zerwała mi się ta tuleja. Trzeba kupić cały drążek, czy ktoś kombinował z jakąś tulejka?
Gregorius - 2012-07-26, 17:53

panca napisał/a:
jedną i drugą można kupić osobno, ale nie OE ;-)


Ja sprawdziłem w Vadisie, a tam OE nie występuje osobno więc to co mówisz jest możliwe :-P

panca - 2012-07-26, 17:55

Tomuss napisał/a:
Trzeba kupić cały drążek, czy ktoś kombinował z jakąś tulejka?

ja osobiście kupowałem całe drążki, tuleje są oczywiście dostępne bez problemu ale do ich wymiany najlepiej mieć prasę

[ Dodano: 2012-07-26, 18:56 ]
Gregorius napisał/a:
Ja sprawdziłem w Vadisie, a tam OE nie występuje osobno więc to co mówisz jest możliwe :-P

:beer:

Tomuss - 2012-07-26, 18:07

czy to ta :) ?


Gregorius - 2012-07-26, 18:10

Nie to nie ta. Ta co pokazałeś to jest tuleja wahacza poprzecznego
Tomuss - 2012-07-26, 18:11

Po jakim numerze tego szukać :) ?
Gregorius - 2012-07-26, 18:13

Tomuss napisał/a:
Po jakim numerze tego szukać :) ?


Przecież napisaliśmy Ci wcześniej że nie ma numeru OE nadawanego przez Volvo to jaki mamy Ci podać numer :zly:

Tomuss - 2012-07-26, 18:14

Czyli pozostaje kupić cały drążek, wszystko jasne, dzięki :beer:
Gregorius - 2012-07-26, 18:17

Tomuss napisał/a:
Czyli pozostaje kupić cały drążek


Będzie to napewno mniej kłopotliwy zakup. Wykręcasz stary drążek, wkręcasz nowy. Nie musisz szukać prasy, szarpać się z wprasowaniem i nie martwić się tym że możesz nie do końca dobrze ją wprasować :->

panca - 2012-07-26, 18:19

Tomuss napisał/a:
Czyli pozostaje kupić cały drążek

nie musisz kupować całego drążka
tu masz tuleje http://www.volvofan.pl/Si...1998-p4083.html

Tomuss - 2012-07-26, 18:29

Prasę posiadam więc nie ma problemu, yamato J95001YMT mam w cenie 80zł, chyba bardziej się opłaca.
vinci - 2012-07-26, 21:10

Tomuss, Myślę,że Yamato to żadna marka i opłaca to się kupić Moog'a za 66pln brutto.
Tomuss - 2012-07-26, 21:38

Gdzie jest to dostępne, masz link ?
vinci - 2012-07-26, 22:26

Tomuss, Taką cenę pokazał mi katalog IC przy moim poziomie rabatowania...Allegro to ok.75pln brutto.
Tomuss - 2012-07-26, 22:35

vinci napisał/a:
Tomuss, Taką cenę pokazał mi katalog IC przy moim poziomie rabatowania...Allegro to ok.75pln brutto.


podaj nr części jak możesz :)

vinci - 2012-07-26, 22:38

VV-LS-7324
Tomuss - 2012-07-27, 15:25

mi wyszło ze 62zł brutto, ale nie dostępne w IC w całej Polsce.
kania - 2012-07-27, 15:32

Tomuss napisał/a:
mi wyszło ze 62zł brutto, ale nie dostępne w całej Polsce.


Są na allegro.

Tomuss - 2013-04-02, 19:24

VV-LS-7324 Moog po rabacie 65 szt, już są dostępne.
yarek shalom - 2013-10-16, 21:51

Panowie

Czy za ustawianie zbieznosci z tyłu odpowiedzialne sa tylko sruby na drażku dolnym (krotszym)? czy tez wystepuja rowniez sruby na drążku górnym? mam do wymiany drążki dolne. wiem, ze konieczne jest ustawienie zbieznosci. A jak jest w przypadku drazkow górnych? Czy ich ewentualnie pozniejsza wymiana rowniez wymaga ustawienia zbieznosci?

Gregorius - 2013-10-16, 21:51

Drugie śruby od ustawiania tyłu są na wahaczu ;-)
kania - 2013-10-16, 22:58

Aby była jasność, to na wahaczu poprzecznym.
yarek shalom - 2013-10-17, 05:27

dzieki, a czy przy wymianie tylko drazkow gornych konieczne jest ustawienie zbieznosci?

W sumie na szarpakach diagnosta nic nie mowil o koniecznosci wymiany drazkow gornych, ale gdy chwyce drazek w polowie to moge nim minimalnie na boki poruszać, czy waszym zdaniem jest sens je wymieniac?

pydzik - 2014-06-20, 17:49

Może ktoś się orientuje czy wahacze wzdłużne (główne z piastami) są różne w rocznikach do 97r i od 98r tak jak ma to miejsce z drążkami reakcyjnymi? Ewentualnie co jest zmienione, te wahacze czy podwozie w tych wersjach. Bo z jakiegoś powodu te długości drążków się różnią (do 97r 145 i 225mm, po 98r 140 i 260mm).
Nair - 2014-06-20, 17:58

pydzik, Raczej się różnią a wydaję mi się tak przez to że tuleje wahacza są różnych rozmiarów do 97 i od 98. Sam jakiś czas temu się nadziałem i kupiłem te od 98 a do mojego 97 nie chciały wejść ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group