www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - [90KM] Piszczenie w okolicy silnika !!!!

digitec1 - 2009-04-11, 15:18
Temat postu: [90KM] Piszczenie w okolicy silnika !!!!
Witam wszystkich. Mam dziwny problem ponieważ na wolnych obrotach wydobywa sie dziwny pisk z okolicy silnika lub z jego wnętrza trudny do lokalizacji.
Myślałem o łożyskach paska osprzętu silnika ale po dodaniu nawet lekko gazu piszczenie to ustepuje i wraca na wolnych obrotach.
Nie jestem mechanikiem ale czy to ma zwiazek z zaworami ?
Próby robie na stojacym aucie w miejscu wiec chyba zawieszenie silnika to nie jest.
Od czego zacząc szukanie problemu bo to mnie niepokoji?

Byłem u mechanika ale kazał tak jezdzic ale pewnie sam nie wie co to jest, rece opadaja
Proszę o pomoc i jakies cenne wskazówki! ;(

Ps. Czy mogę zdjąć pasek osprzętu i odpalic silnik na 5 minut sprawdzic czy cos z osprzętu nie piszczy ? cos sie może stać?

vadi - 2009-04-11, 15:44

Pierwszy test jaki ja bym zrobil to:
Odpalic auto na postoju bez gazu pokrecic kierownica. Jesli piszczenie zmienia tonacje to problemu nalezy szukac w obrebie paska wielorowkowego. Napisz jakie obserwacje to bedziemy sie zastanawiac dalej.

digitec1 - 2009-04-11, 15:57

ok,sprawdze to jak przestanie lać z nieba:)
mam takie mysli ze moze to kompresor klimy, wiec chciałbym zdjac pasek wielorowkowy i właczyc silnik na zdjętym czy mogę ? nic sie nie skopie ?

dudi999 - 2009-04-11, 16:46

TO moze byc tez kolo pasowe. U mnie przynajmniej jest to wina tego kola. Mam podobne objawy jak Ty. Tylko tyle ze po jakims czasie jak wszystko sie nagrzeje to przestaje piszczec. Jednak na starym kole mialem tak ze piszczalo caly czas.
Bylo juz o tym na forum.
Mozna sprawdzic czy to wina tego kola rysujac na nim jego srednice jesli linie sie rozjada to prawdopodobnie jest to jego wina.

To kolo to dwa jakby pierscienie polaczone guma i wlasnie ta guma moze byc przyczyna tego piszczenia.


Mi sie wydaje ze raczej nie mozna wlaczyc silnika bez tego paska, ale ja sie nie znam wiec niech sie wypowie ktos bardziej kompetentny ;)

digitec1 - 2009-04-11, 16:58

silnik odpali bo na pasku jest tylko osprzęt typu kompresor klimy alternator pompa wody, aby rozrusznik zakrecił, mozesz opisac jak dokładnie tą linie narysowac ?
Pytanie do Ciebie: po wymianie dalej piszczy ale tylko na zimnym ?

misiaczek - 2009-04-11, 18:52

Pierwsze co zrób to wymień pasek.W moim piszczało na starym ,na nowym nic cisza.
Z tego powodu wymieniłem pompe wody bo myślałem ze to rolka :mrgreen:

Tylko go nie przegrzej :-D

digitec1 - 2009-04-11, 21:37

jaki pasek polecasz bo ok roku 1,5 roku temu wymieniłem pasek własnie....

postaram się na krótko uruchomić silnik

dudi999 - 2009-04-11, 21:53

digitec1 napisał/a:
silnik odpali bo na pasku jest tylko osprzęt typu kompresor klimy alternator pompa wody, aby rozrusznik zakrecił, mozesz opisac jak dokładnie tą linie narysowac ?
Pytanie do Ciebie: po wymianie dalej piszczy ale tylko na zimnym ?


Rysujesz kreske tak jak ta wyzej. Jezeli Ci sie rozjedzie tak jak ta nizej to moze znaczyc ze to to Ci piszczy.





U mnie piszczy dalej na zimny tylko ze ja wymienilem na uzywane kolo pasowe. To bylo przy okazji wiekszej naprawy wiec nie mialem juz kasy na nowe. ALe teraz mam zamiar wymienic na nowe.

misiaczek - 2009-04-12, 20:16

digitec1 napisał/a:
jaki pasek polecasz bo ok roku 1,5 roku temu wymieniłem pasek własnie....

Ja miałem założony Boscha prawie nowy i piszczał gdy kupiłem auto, po zmianie na Contitech jest ok.
To może też piszczeć napinacz jeśli go masz jest w autach z klimą często poruszany temat na forum.Ale piszczeć może nawet jakaś guma silnika czy inna część ktora wpada w wibrację.

andee - 2009-04-14, 07:10

Piszczec moze tez napinacz paska wielorowkowego
digitec1 - 2009-04-14, 07:15

dudi999 napisał/a:
Rysujesz kreske tak jak ta wyzej. Jezeli Ci sie rozjedzie tak jak ta nizej to moze znaczyc ze to to Ci piszczy.

narysowałem i przejechałem ponad 200km i nic sie nie rozjechało z tego by wynikało że koło pasowe ok.

Pasek tez mam contitecha, sprobuje załozyc stary na probe.

jak lekko dodam gazu to juz nie piszczy

piszczy i na ciepłym i na zimnym

misiaczek - 2009-04-14, 09:21

digitec1 napisał/a:


piszczy i na ciepłym i na zimnym

Więc to raczej nie pasek

Przyjrzyj się bardziej temu napinaczowi myśle że jak go odpalisz na chwilkę bez paska to będziesz widział czy piszczy.

kania - 2009-04-14, 09:42

Przy braku płynu wspomagania również może występować takowe piszczenie. Silniki 90 i 95 KM mają problemy z napinaczem paska wielorowkowego - obstawiam że to może być przyczyna.
digitec1 - 2009-04-14, 10:16

no płynu do wspomagania jest tyle ile trzeba i nic nie ubywa ani nie przybywa jak dolany po zakupie dawno temu tak poziom trzyma.

Może to być i rolka albo dolna całostalowa albo górna chociaż zmieniane obie były jakies 1,5 roku temu. Wówczas nie piszczały one a były wymienione tak przy okazji wymiany pasków.

kania - 2009-04-14, 12:47

digitec1 napisał/a:

Może to być i rolka albo dolna całostalowa albo górna chociaż zmieniane obie były jakies 1,5 roku temu.


Słyszałem że przy wymianie napinacza trzeba wymieniać od ręki całość (rolkę i sprężynę) bo jak wymienisz jedno to drugie po czasie siada. Pół biedy jak wymienisz sobie sam ale jak masz dwa razy płacić mechanikowi to jesteś do tyłu parę złociszów.

digitec1 - 2009-04-14, 13:32

napinacz wymieniłem cały z rolką i tym małym amortyzatorkiem w kształcie sprezyny bo nie mogłem dostać samego amortyzatorka wiec byłem zmuszony do wywalenia ciezkiej kasy (choc i tak cześci były dedykowane do renault megane/laguny)

Czy to koło pasowe sie jakos naprawia rozbiera? bo ja mysle ze to ono bo w sumie pewnie nikt go nie wymieniał w tym samochodzie a ja juz mam 230 tys km.

Ono jest zamontowane na jednej śrubie ?

dudi999 - 2009-04-14, 15:29

digitec1 napisał/a:
napinacz wymieniłem cały z rolką i tym małym amortyzatorkiem w kształcie sprezyny bo nie mogłem dostać samego amortyzatorka wiec byłem zmuszony do wywalenia ciezkiej kasy (choc i tak cześci były dedykowane do renault megane/laguny)

Czy to koło pasowe sie jakos naprawia rozbiera? bo ja mysle ze to ono bo w sumie pewnie nikt go nie wymieniał w tym samochodzie a ja juz mam 230 tys km.

Ono jest zamontowane na jednej śrubie ?


Tak, jest mocowane na jednej srubie, klucz chyba 18 jak dobrze pamietam. Ale tam raczej nic nie naprawisz, jesli mowisz ze te linie Ci sie nie rozjechaly to to kolo jest raczej sprawne. Jeszcze kiedys slyszalem ze w tych samochodach piszczy ktoras pompa ale nie pamietam o ktorej to bylo mowa :)

mkuziel - 2010-03-25, 19:51

Witam, mam podobny problem z tym piszczeniem, wymieniłem już rolkę napinacza i dalej nic. To piszczenie pojawia się dopiero gdy silnik się rozgrzeje, na zimnym wszystko jest ok. proszę o porady
kania - 2010-03-25, 20:17

mkuziel napisał/a:
proszę o porady


Poluzuj napinacz paska, i sprawdź wszystkie koła pasowe (oraz rolkę zwrotną - tą na dole) czy któreś z nich nie ma luzów.

pawello - 2010-03-25, 20:24

witam opisze najprostszy sposób na sprawdzenie. bierzemy butelkę z woda i odpalamy auto wtedy kiedy piszczy i lejemy wodę na pasek jak przestaje piszczeć to znaczy ze jest coś nie tak z paskiem lub jego naciągnięciem
mkuziel - 2010-04-02, 15:13

Sprawdzałem wszystkie rolki i są w porządku, jedynie ta od wspomagania ma luz wzdłużny. Polewałem także pasek wodą w czasie gdy słychać piszczenie i nic nie dawało, więc pasek i napinacz chyba OK. Załączam link do pliku z nagraniem tego dziwnego dźwięku, może ktoś miał podobny problem i rozpozna o co chodzi :)

Dodam jeszcze raz, że problem pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku. Problem znika również gdy obroty spadną na ok 600-700 przy ręcznym odciągnięciu linki od gazu.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju porady.

krachu81 - 2010-04-03, 11:35

ja mam auto po wymianie rozrządu , rolek i pompy wodnej i dalej piszczy, sprawdzone wszystkie pozostałe rolki osprzętu i pasek w raz z napinaczem i jest ok, pompa wspomagania siada :cry:
lechu3p - 2010-04-03, 12:22

digitec1, czy piszczenie jest zależne od obrotów silnika?
Czy podczas jazdy też słychać, czy tylko na postoju?

krachu81 - 2010-04-07, 11:41

na postoju tylko słychać ! czasami dzwoni słabo a czasami mocniej

[ Dodano: 2010-04-07, 12:46 ]
dodam że ostatnio odlałem płynu ze zbiorniczka bo było nalane pod korek, teraz dzwonienie i popiskiwanie przestaje być intensywne po nagrzaniu silnika, jak tylko troche pochodzi! a wpomaganie działa normalnie czyli ok... :-/

adamdial - 2010-04-07, 13:26

hmmm a gdzie je słychać najbardziej? u mnie w poprzednim aucie piszczało na łączeniu rury z kolektora do katalizatora - była nieszczelność i gdy silnik pracował na wolnych obrotach i drgał to popiskiwało sobie, tak samo jak się dodawało gazu po hamowaniu silnikiem, było krótkie pisknięcie. Rolki jak piszczą to zazwyczaj przy zwiększaniu obr piszczą z większą częstotliwością.
krachu81 - 2010-04-07, 13:48

to na 100 % pompa wspomagania! dobrze sprawdziłem, po za tym tydzień temu byłem u mechanika, tez tak stwierdził, na początku była pod uwagę brana pompa wody, ale teraz jest nowa jak i cały rozrząd
mkuziel - 2010-04-15, 19:38

Piszczenie słychać także podczas jazdy ale jest mniej odczuwalne ponieważ wiele innych dźwięków je zagłusza, gdy silnik zejdzie na bardzo niskie obroty to jedynie nic nie słychać.
No to jednak pompa od wspomagania, tylko teraz pytanie czy można z tym jeździć... :) bo akurat nie mam możliwości wymiany bo jestem w Monachium przez najbliższy czas i zrobię to po powrocie. A i kupować jakąś używkę czy nową? Wymiana jest skomplikowana?

Pozdrawiam

krachu81 - 2010-04-20, 11:47

ja u siebie wymieniłem płyn od wspomagania i przestało mi juz hałasować, przestało piszczeć, nawet gdy włączam klimę. więc warto było, choć myśle że ten temat i tak pewnie jeszcze powróci, jak będę miał więcej czasu to oddam pompę do regeneracji i będzie po sprawie! póki co to śmigam :lol:
mkuziel - 2010-04-29, 19:48

Nie wiedziałem gdzie napisać więc pisze tutaj, chodzi o wymianę pompy wspomagania, ktoś wie jak się do tego zabrać? Chodzi mi o szczegółową instrukcję krok po kroku.
daniel 77 - 2010-07-30, 16:20

adamdial napisał/a:
piszczało na łączeniu rury z kolektora do katalizatora


Miałem ten sam problem z piszczeniem na łączeniu kolektora z wydechem. Wszystkie objawy pasowały do piszczenia paska albo którejś rolki i całkiem przypadkiem trafiłem na to łączenie wydechu. Koszt naprawy 7 zł. (pasta miedziowa i dwie podkładki pod sprężyny) i nastała cisza.

saracen - 2010-08-01, 15:31

U mnie też piszczy jakaś cholera, ale to chyba coś ze sprzęgłem. Wciskam sprzęgło, bieg, odpuszczm sprzęgło i gdzieś tak w 70-80% drogi pedału sprzęgła w górę pojawia się ten pisk. Ale też nie zawsze tak jest i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły
krachu81 - 2011-02-14, 16:55

piszczało bo siadało koło pasowe wału. po wymianie ucichlo na dobre!!!
arekaka - 2011-03-28, 16:19

witam miałem podobny problem. Rano po odpaleniu było słychać piszczenie po stronie paska wielo klinowego a po rozgrzaniu już było wszystko ok,aż do czasu gdy podczas jazdy zapaliło się ładowanie SRS i brak wspomagania. Okazało się ze się rozsypało koło pasowe na wale.Po wymianie koła piski ustały, a dodam że wcześniej pasek i rolki i sam napinacz wymienione były
dzavor - 2011-06-03, 12:33

U mnie objawy są takie:
Na postoju, po wrzuceniu biegu i spuszczeniu hamulca ręcznego rozbujałem auto. Gdzieś spod niego dolatuje pisk w momencie przesuwania się V-ki do przodu (niestety słaby mam słuch i nie wiem skąd) tak jakby blacha tarła o blachę.
Dźwięk ten słyszę też za każdym razem kiedy podczas jazdy puszczę gaz, np. przy zmianie biegu i przy trudnym odpalaniu w zimie.
Spokój mam na kilka kilometrów po wjechaniu do b. dużej kałuży.
Zawieszenie wymienione, tarcze i klocki też, silnik niedawno po remoncie (poszedł rozrząd i pękła głowica). Czeka mnie jeszcze wymiana sprzęgła.
Wszyscy rozkładają ręce. Pisk jest irytujący i wszyscy się za mną oglądają.
Mam zamiar sprawdzić łączenie na kolektorze. Oby to było to.

digitec1 - 2011-06-03, 15:16

u mojego ojca w 1.9 TD tez piszczy coś na wolnych obrotach ok 900obr/min . koło pasowe nowe, pasek tez, rolki to nie są, zmiejszyłem mu obroty na pompie wtryskowej do ok 700 obr/min nie przynajmniej na tym poziomie jest cisza, silnik pali dobrze chodzi równo. z tym że sprawa nie rozwiazana bo jak dodaję lekko gazu to piszczy koło tych 900obr/min

jak ciagnę za zawór EGR/ za kolektor w stronę przodu auta to piszczenie ustaje, może to być poduszka silnika? mechanicy olewają temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group