www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Bez turbo - [1.8] mrugająca kontrolka sondy lambda

FURO - 2009-09-12, 18:43
Temat postu: [1.8] mrugająca kontrolka sondy lambda
witam. tak jak w temacie problem polega na tym ze gdy wsiadłem do swojej v40 dzisiaj kolo 16:00 ( 30 min wcześniej jeżdziłem i było ok) i chcąc odpalić silnik po przekręceniu kluczyka i zaświeceniu sie kontrolek to KONROLKA SONDY LAMBDA ZACZEŁA MRUGAĆ I NIE MOGŁEM ODPALIĆ tylko U U U U U I LIPA . Odczekałem chwile i spróbowałem za moment i znowu przekreciłem kluczyk no i przestala mrugać i odpaliło od sztycha i pytanie takie: CZY SYGNALIZUJE TO JUŻ JAKIS PROBLEM CZY MOMENT SŁABOŚCI? POZDRAWIAM
tomahawka - 2009-09-12, 23:37

FURO, mnie to się zdarza gdy np. kilkakrotnie przekręcę kluczyk w pozycję włączenia zapłonu , ale nie uruchomię rozrusznika, a gdy spróbuję zakręcić rozrusznikiem to za 2-gim razem odpala bez problemu. To mniej więcej wygląda na to że jakieś opary benzyny zostają na sondzie lambda i komputer głupieje.
djTATA x2 - 2009-09-14, 09:34

a nie migała przypadkiem równoczensnie kontrolka od immo?
hubblea1 - 2009-09-17, 12:22

U mnie jest podobna sytuacja szczególnie jak postoi na rosie ale jest na to lekarstwo, wystarczy że zacznę włączać i wyłączać zapłon bez uruchamiania silnika (tomahawka coś w twoim stylu) i po 3ecim czasami 5tym razie kontrolka przestaje pulsować i auto swobodnie (o raz) odpala bez zbędnego kręcenia. Gadałem z elektrykami i twierdzą że po ten typ tak ma.
Gelo21 - 2009-09-18, 13:49

Podepnij pod kompa i z czytaj błędy.Nie lubię powiedzenia 'ten typ tak ma'.A już na pewno nie jeśli chodzi o palenie.
FURO - 2009-09-20, 17:49

djsclub napisał/a:
a nie migała przypadkiem równoczensnie kontrolka od immo?


mrugała tylko lambda. to trochę uspokoiliście mnie koledzy bo już myślałem że lipton :mrgreen: do dziśiaj nie powtórzyła sie ta sytuacja i chyba ok. co do podpinki pod kompa to nie wiem bo w sumie nic się nie dzieje a dać 50 dych u chłopa z uniwersalnym programem to i nie wiadomo czy coś nie spieprzy to narazie się wstrzymam. dzieki za pomoc.

hubblea1 - 2009-09-20, 21:42

Sęk w tym że podpięcie do kompa niczego nie wykazuje, niestety podłączenia nie dokonywał serwis.
ExeQtoR - 2010-03-19, 22:16

Odświeżę ;-)

mam ten sam problem, właśnie samochód wylądował u mechanika... zaleciłem wymianę sondy lambdy(mam tylko jedną) zakładam że od nowości nie wymieniana skoro nawet przewody wysokiego napięcia nie były wymieniane od nowości(9lat), to i tego nikt nie robił, samochód ma od hmm chyba 4 lata gaz założony(2 generacja, ale to nie sekwencja, sam założyłem od niedawna Blosa - ma roczek u mnie już)... jak kupiłem z zagranicy miał już gaz u mnie ma już 2 latka ;-)

Pytanie... czy ktoś dał sobie radę z tym stwierdzeniem "ten typ tak ma" ????????

dam znać co będzie jak wstawię nową sondę lambdę, mam nadzieje że dolegliwość przejdzie, bo tak to nic nie chce palić ;-( a nigdy mu się tak nie zdarzyło.

PS:
nie chce palić = rozrusznik nie kręci, po holowaniu nie da rady odpalić z pociągu. Wcześniej przy -25 stopniach palił po 2 obrotach, jak już jest ok 0 to od razu palił, nie było nigdy problemu, akumulator ma od ka go kupiłem, nie wiem czemu... ale się nie psuje... ale to na bank nie akumulator skoro z popychu nie chce załapać... niestety na gazie z popychu też nie da rady ;-( widać coś blokuje to wszystko.

hubblea1 - 2010-03-20, 00:48

ExeQtoR, w pierwszej kolejności usunąć przyczynę nie działania rozrusznika, skoro wylkuczasz baterje to pozostaje ci uszkodzenie kostki stacyjki, przekaźnika rozrusznika lub co najbardziej prawdopodobne samego rozrusznika, poszukaj na forum jest sporo na ten temat.
ExeQtoR - 2010-03-20, 11:42

a jak wytłumaczysz mi efekt iż z popychu(ciągnięcie drugim autem) nie łapie... ani razu nie złapie na żaden gar ?????

raz tak mi się stało w pracy(zanim oddałem do mechanika)... w tedy z 10minut stałem... i zadziałała opcja chyba 3 czy 5 razy przekręcenia kluczyka... :) ))) i zapalił z rozrusznika, oczywiście wcześniej o czymś takim nie wiedziałem dopiero wczoraj wyczytałem to z forum, więc skoro kostka by nie łączyła to by rozrusznik cały czas nie działał a nie po 3 czy 5 przekręceniach zadziałał...???

więc na mój gust skoro producent przewidział takie coś że za 3 czy 5 przekręceniem system puszcza i pozwala na zapalenie, tzn. że przyczyna jest znana na bank serwisowi, pytanie czy ktoś ją rozwiązał z tych osób co już tak miały.

aha, jak sonda lambda pulsuje... to nie da się odpalić, jak się nie świeci(zgaśnie) lub świeci się cały czas to w tedy normalnie pali, wnioskuję że to coś związane z nią jest, lub komputer(jednostka centralna) sygnalizuje jakieś uszkodzenie za pośrednictwem kontrolki lambdy - pytanie jakie ???

dodam iż jak mam kluczyk na zero przekręcam na zapłon, to słyszę jak by chodził jakiś silniczek, po ok 2s, "bzdynk" takie że ledwo słychać, i kontrolka sondy lambdy pulsuje, nie pamiętam jak to było zanim tak się stało ;-( to taki dźwięk że w kabinie kierowcy trzeba się przysłuchać, może być np. od małego transformatorka, ale dźwięk to najlepiej z obrazować(opisać) jak mamy silniczek od zabawki(na 6V) i damy napięcie a palcem zatrzymamy w tedy taki sam dźwięk wydaje, a ten "bzdynk" to taki dźwięk jak by przełączania jakiegoś przekaźnika(sporego) jak słychać z miejsca siedzenia kierowcy(możliwe że jest to zaraz przy kierownicy to może być mały przekaźnik/przełącznik).

boberek123 - 2010-03-20, 14:40

ExeQtoR napisał/a:
a jak wytłumaczysz mi efekt iż z popychu(ciągnięcie drugim autem) nie łapie... ani razu nie złapie na żaden gar ?????
dźwięk który słyszysz to na pewno nabijanie ciśnienia przez pompkę paliwa.Takiego auta się nie ciągnie :red: przeskoczy ci rozrząd to będziesz płakał
ExeQtoR napisał/a:
aha, jak sonda lambda pulsuje... to nie da się odpalić, jak się nie świeci(zgaśnie) lub świeci się cały czas to w tedy normalnie pali, wnioskuję że to coś związane z nią jest, lub komputer(jednostka centralna) sygnalizuje jakieś uszkodzenie za pośrednictwem kontrolki lambdy - pytanie jakie ???
Kontrolka nie musi oznaczać uszkodzenie sondy :mur: Jest to błąd uszkodzenia sterowania pracą silnika.Podpiąć pod kompa i odczytać błędy.Następnie usunąć przyczynę błędów.
ExeQtoR - 2010-03-20, 15:06

boberek123 napisał/a:
dźwięk który słyszysz to na pewno nabijanie ciśnienia przez pompkę paliwa
chyba tak ;-) mechanik mówił że właśnie słychać pompkę ;-)

sprawa druga rozrusznika, działa.. bo mechanik na krótko podpiłą i kręci ;-) ale tylko na chwilkę
boberek123 napisał/a:
Takiego auta się nie ciągnie przeskoczy ci rozrząd to będziesz płakał

ciągnąłem tylko jakieś 50m na dwójce... nie zapalił to zwątpiłem obrotomierz dochodził do 1tyś ;=) nie powinno się nie c stać.

boberek123 napisał/a:
Kontrolka nie musi oznaczać uszkodzenie sondy Jest to błąd uszkodzenia sterowania pracą silnika.Podpiąć pod kompa i odczytać błędy.Następnie usunąć przyczynę błędów.

teraz to wiem ;-) sonda nowa Bosha z tych uniwersalnych, no i jak by nie było, to nie pomogło to w rozwiązaniu problemów ;-(

pod kompa u mechanika nie mogłem się podpiąć bo nie robi takich rzeczy, do jednego elektryka(z kompem) mam jechać w poniedziałek, drugi na drugiej wsi nie odbiera fona... ale następny krok to podpięcie pod komp

aha... to "cos" odcina nawet gaz(kontrolki gazu nie działają) czyli musi odcinać hmmm globalne zasilanie ;-(

po diagnostyce z kompem się odezwę ;-) chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły ??

PS: już nie działa motyw z przekręcaniem kluczyka ;-( ani 3 ani 5 razy nawet 7 nie pomaga ;-(

hubblea1 - 2010-03-20, 19:27

W poprzednim aucie przekładałem motor wraz z ECU i wiązką i pamiętam że impuls stacyjki uruchamiający rozrusznik wprowadzony był do komputera, znajomy elektronik na pytanie dlaczego tak się dzieje powiedział że ECU musi wiedzieć kiedy rozpoczyna się uruchamianie silnika. W twoim przypadku fakt iż rozrusznik działa na krótko nie oznacza że masz sprawny układ jego uruchamiania tzn stacyjkę, przekaźnik, wiązki. Tak z ciekawości zdejmij z rozrusznika ten mały przewód zakończony wsuwką i połącz go z masą przez żarówkę 12V 21wat i obserwuj czy w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję start żarówka się zapala, jeżeli tak to wina nie leży po stronie układu uruchamiającego rozrusznik w co wątpię zaś jeżeli się nie zapali to bezwzględnie usuń wspomnianą usterkę.
ExeQtoR - 2010-03-21, 12:15

Witam ponownie .... jest mały problemik ;-(

chciałem sam zdiagnozować, wiec poszperałem i dowiedziałem się że złącze które moje V40 ma z rocznika '98 to OBD2, ale jako ECU siedzi tam Fenix5.1 co za tym idzie w standardzie prostych(tanich) kabli OBD2 - USB(ELM 327) nie będzie dało się podłączyć - tzn... ten ECU nie jest w standardzie ISO i vol-fcr podobno jak na tym fprum gdzieś było nie da rady ruszyć.

Moje pytanie:
Ile kosztuje podłączenie do kompa w serwisie ?? standardowo u mechaników/elektryków to ok 50zeta mam nadzieje że serwis nie bierze 10x tyle ??
Pytanie nr.2 czy w obrębie Częstochowy, zna ktoś takiego elektryka samochodowego który ma taki program/interface do odczytu tego ECU Fenix 5.1 ? z tego co się dowiedziałem to jedynie takie cos istnieje pod nazwą VCT2000 - znalazłem nówkę za $600USD(dolarów), co nie jest tanie ;] w Polsce to dla mnie masakrycznie drogo się widzi.

Pytanie ostatnie... ktoś sam diagnozował V40 z roczników przed liftingiem(1998) udało mu się odczytać te błędy ?

[ Dodano: 2010-03-26, 18:53 ]
No to sam sobie odpowiem na to pytanie xD

odpowiedź tutaj:


wsio na ten temat xD

Wolson - 2010-03-26, 18:58

ExeQtoR napisał/a:
Ile kosztuje podłączenie do kompa w serwisie ?

211pln brutto

Druga sprawa - VCT2000 rowniez nie skomunikuje sie z Twoim autem. VCT obsluguje auta od II polowy 1999 roku (od MY2000). Poza tym, by komunikowac sie za pomoca VCT musisz miec licencjonowana Vide lub Vadisa.

I nie uzywaj opcji "hide" niepotrzebnie.

v4020 - 2011-05-24, 16:40

:kuku: :beer: :kijl: :gun: :gun: :gun2: :gun2: :gol: :gol: :gol: :flo: :flo: :idea: :idea: :idea: :ban: :ban: :ban: :spamer: :gun: :gun: :gun: :gun: :spamer: :google: :gun: :gun: :gun: :gun: :shock: :haja: :haja: :haja: :haja: :hmm: :hmm: :hmm: :kuku: :kuku: :aqq: :aqq: :love: :love: :love: :love: :spamer: :spamer: :spamer: :gol: :gol: :gol: :gun2: :gun2: :gun2: :gun2: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :kijl: :kijl: :kijl: :pysk: :pysk: :aqq: :aqq: fajne emotikony bo ta na serio to chyba info to tu żadnego nie otrzymam .... musze podjechać do mechanika bo to co wy gadacie to jakieś totalne bzdury
freelt - 2011-05-24, 20:47

W moim V40 po sprowadzeniu z Niemiec też zapalała się kontrolka lambda. Zauważyłem, że szczególnie miga na niskich obrotach od 2000 w dół. Pojechałem do elektryka na komputer. Podłączył pod netbooka, wykrył 4 błędy, skasował je i po 5 kilometrowej jeździe na podpiętym kompie żadnych błędów nie wykryło. A to było ważne by móc instalację LPG założyć.
boberek123 - 2011-05-24, 21:10

Cytat:
Podłączył pod netbooka, wykrył 4 błędy, skasował je i po 5 kilometrowej jeździe na podpiętym kompie żadnych błędów nie wykryło. A to było ważne by móc instalację LPG założyć.
Pytanie czego dotyczyły błędy?I czy były chwilowe zapisane w pamięci czy stałe ?Samo wykasowanie nic nie daje jeżeli nie zlikwidujesz źródła błędu .
freelt - 2011-05-25, 04:46

Wszystkie 4 błędy dotyczyły spalania, spalin itp. Nie pamiętam ich treści ani kodów i nie mam pojęcia czy były chwilowo zapisane czy stałe. W każdym razie po skasowaniu błędów kontrolka lambdy pojawia się tylko przy rozruchu na sekundę i od półtora miesiąca spokój. Prawdopodobnie to tureckie umazańce coś w tym aucie kombinowali.
panisko - 2013-01-08, 17:48
Temat postu: Mrugająca kontrolka sondy lambda - brak z rozruchu
Mnie też to dopadło - u mnie jest tak ;-(

Mam problem z uruchomieniem swojej V-ki. Postała 3 dni z otwartym schowkiem i rozładowało aku do 4v. Po naładowaniu aku wsio działa tylko zapalić nie chce ;-( objaw jest taki, że zyskałem mrugająca kontrolkę sondy lambda. Rozrusznik normalnie kręci ale zapłonu nie ma.

Doszedłem do tego, ze brak jest plusa po stacyjce na cewkach i cholera wie gdzie jeszcze. Stacyjka sprawdzona, alarm rozpięty, przewody masowe do karoserii i silnika sprawdzone. Imo sprawdzone (po odpięciu antenki dodatkowo mruga przekreślone auto). Bezpieczniki 100% sprawne.

Powie mi ktoś z którego przekaźnika dawany jest + na cewki? Podejrzewam że gdzieś tam leży pies pogrzebany. Inne pomysły też mile widziane...

/paweł

kramer17 - 2014-01-26, 14:32
Temat postu: Re: Mrugająca kontrolka sondy lambda - brak z rozruchu
panisko napisał/a:
Mnie też to dopadło - u mnie jest tak ;-(

Mam problem z uruchomieniem swojej V-ki. Postała 3 dni z otwartym schowkiem i rozładowało aku do 4v. Po naładowaniu aku wsio działa tylko zapalić nie chce ;-( objaw jest taki, że zyskałem mrugająca kontrolkę sondy lambda. Rozrusznik normalnie kręci ale zapłonu nie ma.

Doszedłem do tego, ze brak jest plusa po stacyjce na cewkach i cholera wie gdzie jeszcze. Stacyjka sprawdzona, alarm rozpięty, przewody masowe do karoserii i silnika sprawdzone. Imo sprawdzone (po odpięciu antenki dodatkowo mruga przekreślone auto). Bezpieczniki 100% sprawne.

Powie mi ktoś z którego przekaźnika dawany jest + na cewki? Podejrzewam że gdzieś tam leży pies pogrzebany. Inne pomysły też mile widziane...

/paweł


Jak rozwiązałeś ten problem ??

Nair - 2014-10-03, 19:48

Dopiszę się tu bo nie mogę znaleźć bardziej pasującego tematu :P

A więc dziś po pracy jadę sobie do lidla po piwo z okazji wolnej soboty :) po wyjściu ze sklepu przekręcam kluczyk a on nie chce odpalić, rozrusznik normalnie kręci. Ok myślę przekręcę kluczyk jeszcze raz no i odpalił ale ... zaczęła mi się świecić ta sonda.
Jestem już zestresowany o co chodzi ale jadę podjechałem pod Auchan gaszę go wyciągam kluczyk potem wkładam i próbuje odpalić żeby zobaczyć czy się uda... no i odpalił normalnie a kontrolka zgasła. Teraz nie wiem w czym tkwi problem czy mam się tym przejmować czy póki co olać?
Z domu wyszedłem jeszcze po jakimś czasie żeby go znowu odpalić i było niby ok, więc nie wiem o co chodzi ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group