www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - [90KM] pompa wtryskowa 1,9 td

lukkasprzyk - 2010-03-15, 07:17
Temat postu: [90KM] pompa wtryskowa 1,9 td
witam mam problem z dobraniem pompy wtryskowej samochód już stoi ponad miesiąc w garażu u mechanika a mechanik kazał mi dobrać po nr i nie mogę znaleźć i mechanik też nie może, mówił ze nr mają się zgadzać ;/ ma ktoś może taką pompę na sprzedaż lub pomoże ją znaleźć ;)

typ F8QLTNO3.
DPC R8448BO31A.
SER 332251.
MOD HOF

kania - 2010-03-15, 08:57

lukkasprzyk, tutaj trochę ich masz : http://moto.allegro.pl/li...&category=19409
lukkasprzyk - 2010-03-15, 09:49

szukałem na allegro i nie mogę znaleźć z takimi samymi numerami mechanik mówił ze jak będą inne numery to może nie pasować ;/
kania - 2010-03-15, 11:07

lukkasprzyk, skontaktuj się z userem motodiesel , bo nie wiem czy twój mechanik tobie bajek nie sprzedaje.
pawelsonx78 - 2010-03-15, 11:51

coś kombinuje twój mechanik pompa lucas albo od mitsubischi albo o volvo podejdzie problem będzie z wyregulowaniem ale da się to zrobić.


A starej pompy nie da się naprawić jaki objaw padnięcia??

motodiesel - 2010-03-15, 12:03

pawelsonx78 mechanik będzie poświęcał czas z 'problemem z wyregulowaniem' zatem jego prośba o znalezienie odpowiedniej pompy jest jak najbardziej uzasadniona.

W tym silniku były różne pompy, np taka jak podałeś (DPC R8448B031A) była dość popularna, natomiast w roczniku 1998 można było znaleźć DPC R8448B260A i kilka innych.

W numerze po R8448B jest cyfra zero, nie litera O. Poszukaj wpisując poprawne oznaczenia.

Łukasz, jaka była usterka, że szukasz pompy?

pawelsonx78 - 2010-03-15, 14:54

motodiesel napisał/a:
pawelsonx78 mechanik będzie poświęcał czas z 'problemem z wyregulowaniem' zatem jego prośba o znalezienie odpowiedniej pompy jest jak najbardziej uzasadniona.


nie jest w niczym uzasadnione klient już ponad miesiąc jest bez samochodu z powodu nieudolności mechanika i jego lenistwa jego czas tez nie ma znaczenia jeżeli uważa że więcej czasu mu zejdzie z pompą o innym numerku to powinien poinformować o kosztach naprawy i straty klienta mogły by się zrekompensować

Proponowałbym zmienić mechanika na takiego co szanuje czas klienta Co do pompy według asa mitsubishi pompy różnią się tylko numerem do numeru silnika 13311 i powyżej numeru (pewnie chodzi o kształt żęba na pasek rozrządu) i zaworem stop.
Widocznie w aso potrafią ustawić pompę pod silnik

motodiesel - 2010-03-15, 15:10

Numer pompy nie określa profilu zęba w kole napędowym.
Ponadto we wspomnianych wcześniej pompach są odmienne ustawienia ciśnień i kształt pierścienia krzywkowego w części wysokociśnieniowej.
Procedury testu i ustawiania są identyczne.

benyy1 - 2010-03-15, 15:17

moja pompa z pod rozdzielacza leje miał ktoś może taki problem????
motodiesel - 2010-03-15, 15:24

Demontaż z silnika i uszczelnienie.
lukkasprzyk - 2010-03-15, 17:50

http://moto.allegro.pl/li...er=p&string=v40


to jaka pompa będzie pasować pod mój silnik w takim razie??
może ktoś mi podać linka do aukcji na allegro bo sie nie znam na tym za bardzo w dobieraniu pomp

adamsol20 - 2010-03-15, 21:15

co do tej pompy o ktorej mówi łukasz dodam ze pierwszymi objawami było to ze samochód zaczą gasnąć na wolnych obrotach po przejechaniu okolo 100 km całkiem zgasł. pompa nie daje paliwa na wtryski. mechanik twierdzi ze jest palnienta głowica w pompie i elektrozawory. twierdzi ze lepiej jest znalesc taką pompę używaną niż ja reperować:(. no ale jak narazie miesiąc szukania i nic.
pawelsonx78 - 2010-03-15, 21:52

a konkretnie które elektrozawory ??
Jak dobrze kojarzę to są dwa jeden zawór stop a drugi korekcji wtrysku
pompy na allegro są od 500zl w gore ja bym jednak zdecydował sie na naprawę niz kupowania kota w worku za 500zł

motodiesel - 2010-03-15, 22:56

Pakuj i przyślij tę pompę :]
karolCARI1.9-97 - 2010-03-16, 11:52

koledzy od marki volvo ja mam to samo z carismą 1.9 td a ze mamy to samo pod maską to możne wy mi tez coś powiecie :)


w skrócie pompa dawała paliwo przez kolektor ssący i dlatego paliła ... przy odpalaniu wcześniej wydawała strasznie metaliczny dźwięk z górnej części bloku silnika .

pompa jest wyjęta już i pytanie gdzie i jak się z nią udać w woj.Lubelskim okolice Włodawy by mi sprawdzili albo czy gdzieś nie wysłać

z góry dzięki

na pm mogę wyslać adres aukcji pompy której szuka kolega bo nie mogę jako świeży zamieścić w poscie

pawelsonx78 - 2010-03-16, 12:45

na forum mitsubischi napisałeś

karolCARI1.9-97 napisał/a:
odpowiedz znalezione
pompa paliwa poszła.... a palił dzięki temu ze pobierał paliwo z pompy przez kolektor ssący

już właśnie demontuje wszystko i będę szukał części ...

jakieś może adresy posiadacie lub coś w tym stylu??


pompa paliwa jest razem z filtrem pod skrzynka bezpieczników a temat jest o pompie wtryskowej.

proponowałbym naprawić najpierw ta awarie pompy paliwa a potem zając się pompą wtryskową

karolCARI1.9-97 - 2010-03-16, 13:39

mi chodziło mi o pompę wtryskową zapomniałem ten ważny szczegół dopisać przepraszam ale to przez to za zalatany jestem
benyy1 - 2010-03-18, 18:59

posiada ktoś jakieś schematy budowy pompy wtryskowej????
kania - 2010-03-18, 19:53

benyy1 napisał/a:
posiada ktoś jakieś schematy budowy pompy wtryskowej????


Może nie jest to schemat , ale w Albumie/Inne/strona 4 - masz zdjęcie pompy z opisem jej poszczególnych punktów.

pawelsonx78 - 2010-03-18, 20:16


1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia
2. Pompa wysokiego ciśnienia
3. Dystrybutor główny
4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku
5. siłownik przestawiający kont wtrysku
6. Pierścień Krzywki
7. czujnik położenia dźwigni
8. elektrozawór stop

Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha lub paska zębatego.
Paliwo jest zasysane do pompy wtryskowej przez pompę łopatkową (pompa niskiego ciśnienia) [1] i wewnątrz pompy ciśnienie jest regulowane poprzez zawór.
Nadmiar paliwa jest odprowadzany od pompy wtryskowej poprzez zawór przelewowy.
Paliwo tłoczone przez 2 tłoki obracające się w jednym wirniku [2] i dostarczone do wtryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem przez dystrybutor główny [3].
Ilości wtryskiwanego paliwa jest kontrolowane przez mechaniczny regulator.
W przeciwieństwie do wcześniejszych pomp DPC Pompy DPC-N i DPI-N (N = numeryczne) wykorzystują techniki komputerowe do kontroli kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa jest kontrolowany przez elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku [4], który reguluje ciśnienie sterowania działające na siłownik przestawiający kąt wtrysku[5]. . Odmierzanie czasu siłownika jest zależne od pierścienia krzywki [6].
sensor pozycji wału korbowego (CKP) i sensor położenia igły wtryskiwacza używane są do monitorowania rzeczywistego kąta wyprzedzenia wtrysku co umożliwia zamknięta pętla sprzężenia zwrotnego.
Sygnały z czujnika położenia dźwigni [7], wraz z informacjami pochodzącymi z innych czujników pojazdu są wykorzystywane przez moduł sterowania silnikiem (ECM) do obliczenia kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Po wyłączeniu zapłonu lub zadziałaniu immobilizera jeżeli pojazd nie jest wyłączony, elektrozawór stop [8] powróci do pozycji zamkniętej i silnik zatrzyma siem

sureshot - 2010-03-18, 20:49

podłączając się pod temat ... na warmii i mazurach jakiś konkretny mechanik który ustawi kąt wtrysku , kojarzy może ktoś?
benyy1 - 2010-03-19, 14:50

Dzięki kolego ale nie oto mi chodziło
potrzebuję dokładną budowę przekopałem już wszystko co możliwe i nic nie mogę znaleść

pawelsonx78 - 2010-03-19, 15:32

sprubój z tego linka http://www.digital-kaos.c...ump-info-41577/
motodiesel - 2010-03-19, 18:27

W czym problem?
benyy1 - 2010-03-20, 16:48

problem w tym ze gubię paliwko jak odrzutowiec muszę jakoś tę pompę uszczelnić
i nie wiem jak się do tego zabrać

petra30 - 2010-03-20, 19:33

Nie Ty pierwszy zmagasz się z cieknącą pompą :) też gubiłem paliwko i auto paliło jak smok.
Namierzyłeś miejsce wycieku?
Chyba najczęstszym miejscem wycieku jest wejście kabelka w timing control, albo nieszczelność na wężykach.
Timing trudny być może w uchwyceniu wycieku bo najbardziej puszcza ropę jak próbujesz rano odpalić autko.
Wrzuć w wyszukiwarkę "timing control" i poczytaj.

motodiesel - 2010-03-20, 20:44

Pisałem gdzieś tu w forum o tym.
Wyjąć pompę, zdemontować blachy immobilizera, zdjąć wszystkie dźwignie i górną pokrywę, zdemontować LDA, zawór przestawiacza, dwa dodatkowe zawory i śrubę ustalającą, zdemontować regulator dawki i zawór dozujący, wyjąć głowicę pompy, wymienić uszczelnienia. Składać w odwrotnej kolejności. Nikt Ci nie bronić tego zrobić samemu, ale IMHO jeśli tego wcześniej nie robiłeś źle to poskładasz. Dodam, że masz też duże szanse uszkodzenia pierścienia krzywkowego a w najlepszym przypadku urwaniu pewnego elementu.

Oddaj to komuś, kto się na tym zna; na pewno jest w pobliżu firma, która załatwi ten problem.

;-)

benyy1 - 2010-03-21, 12:44

cieknie z pod głowicy timing jest szczelny, w boosterze o-ringi wymieniłem
pali jak smok(mało powiedziane bo 10l/100- to przy dobrych wiatrach)
koleś który w okolicy robi diesle za wymianę uszczelek zaśpiewał mi 700-800pln ;(
kopara mi opadła bo za boscha kasuje 200 a ja już małpiego rozumu dostaje co począć z tym fantem

motodiesel - 2010-03-21, 16:01

Jeśli cena obejmuje demontaż i montaż pompy na silniku to ta kwota nie jest wygórowana.
karolCARI1.9-97 - 2010-03-22, 16:28

a posiadacie może wiadomości na temat tego czy ktoś ma do sprzedania taka pompę wtryskową ?? sprawną z zaworami ??
slawek1973 - 2010-04-30, 19:34
Temat postu: [90KM] pompa wtryskowa
mam pytanie czy ktoś rozbierał pompę wtryskowa?ja wymieniałem oring na głowicy i teraz nie ma ciśnienia na wtryski,czy ktoś możne pomoc co się stało.
hubblea1 - 2010-04-30, 19:45

Przejżyj to http://www.v40.pl/viewtop...ghlight=#267597 powinno pomóc.
slawek1973 - 2010-04-30, 19:58

dzięki już jestem w domu po prostu nie mam źle zamontowana łopatkę
zan82 - 2011-11-13, 13:35

Witam,
ma może ktoś z was patent na elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku chodzi o to że jak robi się zimno na dworze to zaczyna z niego kapać paliwo jak silnik jest odpalony to jest spoko. cena 240 zeta za używany trochę powala o nowym już nie mówiąc. Może da się tam wymienić jakiś oring albo może wystarczy go dokręcić ??!!

jankowalski20 - 2012-01-17, 12:59

Regeneracja pompy opłaca się bardziej niż zakupywanie używki jak już była mowa.

Z tego co pamiętam najbardziej problemowe są pompy LUCAS. :-/

adamdial - 2012-01-17, 14:28

jankowalski20 napisał/a:
Regeneracja pompy opłaca się bardziej niż zakupywanie używki

To zależy co regenerujemy. Często pod pojęciem regeneracja kryje się uszczelnienie pompy, wymiana łopatek, wymiana łożysk lub naprawa osi gazu. Są to czynności dość tanie, jednak gdy dojdzie do wymiany sekcji tłoczącej, tj głowica + tłoczek to koszt nowej części potrafi kosztować sporo.

volvov4o - 2013-11-29, 12:31

Witam,
dopiero zaczynam funkcjonować na forum...
Posiadam volvo v40 D4192T... 1997r. 1.9TD 90KM
Niestety moja pompa wtryskowa zaczęła puszczać paliwo boosterem i zaworem przestawiania kąta wtrysku.
Zakupiłem używkę, jest to pompa Lucas F8Q LTN03
Tyle że moja pompa ma oznaczenie DPC R8448B032A a używka którą kupiłem DPCR8448B031A... używka jest z carismy 1.9TD 90KM
Dlatego pytanie do Was czy pompa będzie mi pasowała do mojego volvo???

adamdial - 2013-11-29, 12:42

Witaj
Jeżeli cieknie przez TC i Boostera to wystarczy przerzucić te dwie części z nowo zakupionej pompy. Chyba, że obecna pompa ma jeszcze jakieś wady - w tedy należałoby podjechać i sprawdzić co dokładnie, bo wg mnie wymiana pompy to ostateczność.
Co do tego czy będzie pasować to tak, co prawda były różne pompy pod względem ich osprzętu, np różne zawory stop (z dwoma kabelkami lub z trzema), ale zasada działania przy silnikach F8q była taka sama. Musisz znaleźć dobrego mechanika, który od razu sprawdzi ustawienie statycznego kąta wtrysku i ewentualnie go od razu ustawi zgodnie z parametrem znajdującym się na tabliczce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group