www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - [90KM] Skutki zerwania paska klinowego

darek_s74 - 2010-03-29, 20:21
Temat postu: [90KM] Skutki zerwania paska klinowego
Witam. Mam pytanko. Jakie mogą być skutki zerwania paska klinowego? Wczoraj mi to się zdarzyło i jako, że jestem totalnym laikiem nie wiem czego mam się spodziewać. Samochód jest w warsztacie i czeka na dokładną diagnozę i wycenę naprawy. Napiszcie mi proszę co mogło się zepsuć i jakich mogę spodziewać się kosztów. Nadmienię, że jaki mi już zgasł to próbowałem go zakręcić parę razy. Teraz już wiem, że to był chyba błąd. :oops:
pawelsonx78 - 2010-03-29, 20:33

w najgorszym przypadku wkręcił się w pasek rozrządu przestawiając go co spowodowało uderzenie tłoka w zawór ponieważ w przyrodzie nic nie ginie to siły które skumulowały się w czasie uderzenia rozproszyły się na walku rozrządu który jest utwierdzony głowicy oraz korbowód poprzez tłok powodując zmiany strukturalne w materiale a w najsłabszych punktach została przekroczona siła rozrywając tnąca gnąca itp..
Andrzej Kyć - 2010-03-29, 22:37

W moim przypadku było podobnie , ale pasek spadł bo odkręciło sie koło pasowe od alternatora. Syn (świezy kierowca) jechał dalej choć czuł, że wspomagania nie ma, aż zgasł. Koszt naprawy to był wymiana alternatora bo obrobiło gwint i wałek do wymiany(taniej kupić używkę w dobrym stanie) koszt ok 200-450 zł. (ASO Lepiej nie pytać).Pasek od 20-80zł. Wymieniłem termostat -i tak słabo grzał zimą(50zł).
Ale następstwem może też być ostatnie - spadek mocy - prawdopodobnie przegrzałem turbinę i zatarłem.
Nie przejmuj sie tym bo to tylko pasek klinowy, a nie rozrządu!!!!!!

KyokoMai - 2010-03-29, 23:25

darek_s74, ja myślę, że abyś mógł spokojnie spać to nie powinieneś w ogóle o to pytać na forum. Nikt Cię nie chce straszyć, a wiadomo jak takie domniemane skutki mogą zwalić z nóg. Wszystko zależy jak to się stało. Mnie się nigdy nie zerwał całkowicie, ale 2x postrzępił i prawie zerwał. Nie zaszkodziło to autku. Więc licz, że i u Ciebie nic się wielkiego nie stanie - czekaj na diagnozę mechanika. Jak pawelsonx78 napisał - może być coś naprawdę dużego (jeden z forumowiczów naprawiał rozrząd i zapłacił 2000 zł.), może nie stało się absolutnie nic. Pasek załóż dobry, sprawdź rolkę, sprężynę i wszystkie koła. Jakiś powód pęknięcia musiał być.
darek_s74 - 2010-03-30, 07:28

Racja. Trzeba czekać na diagnozę, może faktycznie nic się nie stało. Pozdrawiam
Biesu - 2010-04-27, 16:57

Myślę, że skutki mogą być różne, a w najgorszym przypadku uszkodzenie napinacza z tłumikiem drgań, którego cena zamiennika stoi jakieś pięć stówek...;/
pawelsonx78 - 2010-04-27, 19:35

Biesu napisał/a:
Myślę, że skutki mogą być różne, a w najgorszym przypadku uszkodzenie napinacza z tłumikiem drgań, którego cena zamiennika stoi jakieś pięć stówek...;/


najgorszy przypadek to wtedy kiedy pasek wkręci się w rozrząd i koszt napinacza (zamiennik 200 stówki) to pikuś

Arek37 - 2010-05-01, 08:06

Witam
Akurat odebrałem auto z naprawy po zerwaniu paska klinowego.Pasek wkręcił się w rozrząd i uszkodził koło zębate wałka rozrządu (zerwał klin)oraz jakiś mikropasek .Pasek rozrządu ocalał bo był nowy (1500km) .
Koła zębatego w żadnym sklepie nie dostałem dopiero w internecie kupiłem (nowy )
Koszt:
1.Koło zębate 146 z przesyłką
2.paski 100
3.robota 300
razem 546 zł
Ale dalej nie wiem czemu zrywa mi pasek klinowy .Sprawdziłem już wszystko oprócz alternatora.

zev78 - 2010-05-01, 09:24

Arek37 napisał/a:

Ale dalej nie wiem czemu zrywa mi pasek klinowy .Sprawdziłem już wszystko oprócz alternatora.

Jesteś pewien? Jakiś czas temu to przerabiałem, i mam dzięki temu nowy napinacz 450 zł, nową rolkę prowadzącą 100 zł, nowe koło z tłumikiem drgań 190 zł, nową pompę wody nie pamiętam ile. Alternator regenerowany miałem jakiś czas temu, teraz przy okazji najbliższej wymiany oleju, wymienię jeszcze pompę wspomagania. Sprężarka klimatyzacji póki co nie wymaga wymiany.
Jeszcze jedno czy głowica, zawory itp nie zostały uszkodzone poprzez to że uszkodziło klin na kole zębatym? Kto to sprawdzał?

Arek37 - 2010-05-01, 09:38

Zev78
Nie jestem niczego pewien .Głowica i zawory są OK sprawdzał mechanik.
Ale co do zrywania się paska klinowego to już rozłożył ręce .Ja teraz będę jeżdził i obserwował pasek.sam już nie wiem co z tym zrobić.

przemoo128 - 2010-05-01, 10:06

mi sie urwal pasek w tom srode! w silniku 95km. skutkiem tego bylo ze pasek wkrecil sie miedzy pasek rozrzadu a rolke walu korbowego. zblokowalo silnik, w skutek tego kolo zebate na walku rozrzadu przekrecilo sie, i zacholere nie moglem ustawic rozrzadu na znaki. dotego wszystkiego zerwalo mi gwint na wale korbowym. siedzialem 3dni i dlubalem! wczoraj przegwintowalem otwór w wale z m12x1.25 na m14x1.25 poskrecalem wszystko i cyk kluczykiem,odpalil zadnego stlukania pukania ani dymu. naszczescie jechalem powolii w chwili zablokowania rozrzadu wal korbowy przestawil sie tylko o 90stopni. mialem szczescie.

[ Dodano: 2010-05-01, 10:13 ]
obserwowales mikro pasek na zapalonym silniku? zobacz jak sie zachowuje czy niema bicia gdzies na boki czy poprawnie pracuje napinacz i czy pasek niejest za mocno napinany

sebsad7285 - 2010-05-01, 17:29
Temat postu: ON pod silnikiem (zerwany pasek)
Witam forumowiczów
Posiadam volvo v40 1.9 TD (90KM)
Wczoraj podczas normalnej spokojnej jazdy silnik głosno zachuczał i zgasł ;-(
Spróbowałem go odpalić i z trudem ale zapalił i znów zgasł w tle było slychac metaliczne odgłosy.
Nie probowałem juz go więcej odpalić, podniosłem maskę i ujrzałem że pasek osprzetu (klinowy) jest w połowie wystrzepiony a pod silnikiem a dokładnie pod rozrzadem jest duża plamam oleju NAPĘDEWEGO.
Auto odcholowalem do mechanik który stwierdził, że prawdopodobnei padł pask rozrządu, ale to będzie wiedział na 100% jak "otworzy" silnik.
Dziwne to poniewaz pasek jak i wszystkie rolki wraz z pompą wody były wymienione niedawno (przejechałem na nim 2000 km.....)

Czy w przypadku takiego typu silnika i takiej awarii oprócz głowicy i zaworów, mogło cos ulec jeszcze uszkodzeniu (chodzi mi np. korbowody itp..) bo zastanawiam się czy po naprawie "góry" nie będzie jeszcze problemów i bardziej opłaci sie wymienić cały silnik o malym przebiegu?

Kubag - 2010-05-01, 21:48

Według mnie jeżeli autko odpaliło to nie rozrząd (a już 3 silniki w życiu zajeździłem), bo jak zerwany to nie zagra. Co do metalicznych hałasów to często tak jest jak dół silnika pójdzie- panewki i reszta bod nich.
sebsad7285 - 2010-05-01, 21:56

no odpalił ale ciężko efekt jakby slabego akumulatora.
po odpaleniu klekotał jak głośny diesel
ale najdziwniejsza jest ta ropa pod silnikiem.....
Czyli przy zerwanym pasku wogóle by nie zapalił?

zev78 - 2010-05-02, 10:59

Przy zerwanym pasku by nie zapalił, ale masz pewnie przestawiony rozrząd skoro klekotał bardzo mocno. Ropa pod silnikiem może pojawiać się z różnych źródeł, więc tym bym się zbytnio nie sugerował.
sebsad7285 - 2010-05-02, 11:51

no nic tylko czekac do wtorku na diagnoze mechanika....
liczyc tylko na łud szczęścia że tylo sie przestawił nieznacznie, bo inaczej z tego co czytałem do tej pory na forum to z silnikiem może byc niezły sajgon i lepiej z anglika przełożyć w dobrym stanie no i zawsze druga pompa i turbo zostanie .....

przemoo128 - 2010-05-02, 21:48

niechce cie kolego straszyc ale jak strzelil ci pasek i uslyszales metaliczny dzwiek a po zatym jak ci zgasl i prubowales go ponownie odpalic to nic dobrego z tego nie wyniknie!!! to ze jak kreciles rozrusznikiem i wydawalo ci sie ze masz slaby akumulator to byla przyczyna przestawionego rozrzadu. pytanie tylko o ile stopni ci sie przestawil mam nadzieje ze nie wiele. mialem w srode podobny przypadek ale jak uslyszalem ze cos szczelilo odrazu wdeplem sprzeglo i to uratowalo silnik.

[ Dodano: 2010-05-02, 21:55 ]
sebsad7285 napisał/a:
no nic tylko czekac do wtorku na diagnoze mechanika....
liczyc tylko na łud szczęścia że tylo sie przestawił nieznacznie, bo inaczej z tego co czytałem do tej pory na forum to z silnikiem może byc niezły sajgon i lepiej z anglika przełożyć w dobrym stanie no i zawsze druga pompa i turbo zostanie .....

pisza glupoty prawda jest taka ze najwiecej zalezy od mechanika jezeli masz naprawde dobrego zlozy ci volviaka za pare groszy jezeli jest kijowy bedzie sie uczyl za twoje pieniadze!!!! niejest tak tragicznie zalezy ile zaworow dostalo!! robilem kiedy glowice i placilem za jedno gniazdo 150zl z dotarciem do tego planowanie glowicy 100zl uszczelka pod glowice 75zl nowy rozrzad ok max.400zl

sebsad7285 - 2010-05-12, 19:26

witam ponownie
uszkodzenie zdiagnozowane zimering w pompie uległ uszkodzeniu i cos sie w niej poprzestawiało,
pasek osprzętu na szczęście nie wkręcił się w rozrząd.
Kosztowało mnie to 350 zł włącznie z nowym paskiem wielorowkowym.

pojawił sie następny ;( problem
Podczas tej awarii jak już wspomniałem pasek wielorowkowy w połowie się rozsypał (od strony zewnętrznej)
wcześniej jak jeździłem było wszystko oki z tym że na pierwszym "rowku" od lewej (zewnętrznej) było jakby nacięcie na nim.
Tak czy inaczej po naprawie i ustawieniu pompy wtryskowej oczywiście został założony nowy pasek GETZA.
I TU ZACZYNA się PROBLEM
po około 300 kilometrach nowy pasek pękł znów od wewnętrznej strony na pierwszym rowku.
Pojechałem do pompiarza na miejscu sprawdzili czy któreś z kół nie ma luzów, rolkę napinacza i stwierdzili że jest oki. Zdziwili się jedynie bardzo że od tej strony zdarło pasek.
Założyli mi kolejny pasek ustawili i kazali obserwować czy coś się niedobrego dzieje i jak coś to podjechał i będą "zgłębiać temat"

Mam pytanie czy ktoś z was miał może taki problem aby zdzierało pasek wielorowkowy od zewnętrznej strony, jeśli tak będę wdzięczny za każda sugestię ;-)

zev78 - 2010-05-12, 20:27

Czy przez ten czas jeździłeś z włączona klimatyzacją? Jeśli nie, to pierwsze do wymiany koło pasowe na wale korbowym z tłumikiem drgań, jeżeli nie pomoże, to napinacz paska. W dalszej kolejności wpływ na zcinanie paska może mieć pompa wspomagania układu kierowniczego. Jeśli jednak jeździłeś z włączoną klimatyzacją, to na Twoim miejscu zainteresowałbym się poważnie sprężarką klimatyzacji a raczej jej stanem. I jeszcze jedno jak będziesz wymieniał którąś z części to nie baw się z używki, (chodzi mi o koło z tłumikiem i napinacz paska) tylko kup nowe nawet zamienniki ale nowe!
sebsad7285 - 2010-05-12, 20:46

wiec tak:
w okresie zimowym nie używałem raczej klimy jedynie chwilowo.
Ostatnio właśnie po jej odgrzybieniu zacząłem ją włączać, te 300 km zrobiłem w większości z włączona klimatyzacją.

[ Dodano: 2010-05-12, 21:11 ]
tylko jak sprawdzić czy to faktycznie sprężarka??
No wiadomo każdy chciałby zaoszczędzić i nie wymieniać czegoś co jest sprawne ;-)
licząc sprężarkę, koło pasowe i ewentualnie nowa rolkę napinającą to w najgorszym wariancie około 1 tysia można utopić :-/

mikiz87 - 2010-05-23, 16:52

Mysle, ze trafilem na dobry temat. Standardowo mam volvo s40 1997 1.9td.
Ostatnio po dluzszym czasie naladowalem klimatyzacje. Przejechalem na niej moze 200km,oczywiscie wlaczajac tylko, jak bylo to niezbedne(znaczy wysoka temp). Pewnego dnia odpalilem auto, wlaczylem klimatyzacje i czulem,jakby na chwile zatrzymaly sie kola i pasek, byl brzek i jakby delikatna chmurka pylku byla widoczna, a potem dalej zaczely sie krecic. Jak wylacze klimat. to jest ok, tyle ze pali mi sie kontrolka ladowania, SRS oraz jakbym mial zaciagniety reczny. Poza tym nie dziala wspomaganie...na razie zostawilem go w spokoju.Czekam,az go zaprowadze do mechanika. Nie wiem, czy go zaholowac, czy moge przejechac te 5km. Macie moze jakies pomysly, co to moze byc?
Zapomnialem jeszcze wspomniec, ze jakis czas temu nie dokrecilem pokrywki od wlewu oleju i mi olej zabadzgall silnik od zew, moze gdzie solej splynal i spowodowal jakas nieprawidlowa prace? Za odpowiedzi bede wdzieczny

KyokoMai - 2010-05-23, 17:15

Holować. Jak takie cyrki, to zerwie pasek. Mechanik musi Ci sprawdzić, czy nie ma oporu gdzieś na rolkach oraz co z tą klimatyzacją (bo jest szansa, że to właśnie sprężarka stawia opór). Lepiej nie jedź. Lepiej żeby paska nie zerwało, bo jak zerwie to może nic się nie stać, ale może być bardzo kłopotliwie.
mikiz87 - 2010-05-23, 18:10

Dziekuje serdecznie za odpowiedz. No troche sie boje wlasnie o koszty, licze, ze nie bedzie tragicznie. Rozumiem, ze to sa tylko domysly,czemu tak sie dzieje, ale nikt nie mial podobnego przypadku?
KyokoMai - 2010-05-23, 19:34

mikiz87, no bo przyczyn może być wiele. Ja miałem różne przejścia z paskiem wielorowkowym, ale nie akurat coś takiego. Albo ten pasek Ci się ślizga (ale podejrzewam, że by wtedy piszczał), albo po prostu coś blokuje jego bieg. Może rolki są wyrobione, może coś ze sprężarką (lepiej to 'zbadać' na tym etapie niż ją ewentualnie zatrzeć)... musi na to spojrzeć mechanik, bo na odległość można jedynie rzucać logicznymi pomysłami a nie konkretami. W każdym bądź razie lepiej nie jedź bo raczej nic dobrego z tego nie wyniknie.
mikiz87 - 2010-05-23, 20:25

Jeszcze raz wielkie dzieki za odpowiedz. A pasek czasem troche piszczy :) Pozdrawiam
MariuszGaw - 2010-05-29, 12:13

sebsad7285 napisał/a:
witam ponownie
uszkodzenie zdiagnozowane zimering w pompie uległ uszkodzeniu i cos sie w niej poprzestawiało,
pasek osprzętu na szczęście nie wkręcił się w rozrząd.
Kosztowało mnie to 350 zł włącznie z nowym paskiem wielorowkowym.

pojawił sie następny ;( problem
Podczas tej awarii jak już wspomniałem pasek wielorowkowy w połowie się rozsypał (od strony zewnętrznej)
wcześniej jak jeździłem było wszystko oki z tym że na pierwszym "rowku" od lewej (zewnętrznej) było jakby nacięcie na nim.
Tak czy inaczej po naprawie i ustawieniu pompy wtryskowej oczywiście został założony nowy pasek GETZA.
I TU ZACZYNA się PROBLEM
po około 300 kilometrach nowy pasek pękł znów od wewnętrznej strony na pierwszym rowku.
Pojechałem do pompiarza na miejscu sprawdzili czy któreś z kół nie ma luzów, rolkę napinacza i stwierdzili że jest oki. Zdziwili się jedynie bardzo że od tej strony zdarło pasek.
Założyli mi kolejny pasek ustawili i kazali obserwować czy coś się niedobrego dzieje i jak coś to podjechał i będą "zgłębiać temat"

Mam pytanie czy ktoś z was miał może taki problem aby zdzierało pasek wielorowkowy od zewnętrznej strony, jeśli tak będę wdzięczny za każda sugestię ;-)

Zmień napinacz paska wielorowkowego i będzie po problemie.
Ja przerabiałem ten temat, wymieniałem wszystko po kolei[rolki,pompy] aż w końcu pomogła wymiana napinacza i paska już nic nie rwie.

gezzini - 2010-05-30, 00:47

bardzo prawdopodobne zrywanie paska może być koło pasowe i jego metalowe wzgórki, które prowadzą pas, mogą być popękane lub wręcz "wyrobione" prawie jakby ich nie było, jego wymiana może kompletnie pomóc, warto po prostu od spodu przyjrzeć się im.

U mnie to powoduje co kilkumiesięczne zrywanie paska, dlatego teraz wymieniam koło.

Bogdan

dzozef - 2010-06-03, 19:19

jeśli zerwany pasek to tylko łozysko na alternatorze jest zatarte
staniu - 2011-12-06, 19:29

witam
Volvo V40 '98 1.9TD
wczoraj zarwało mi pasek osprzętu, gdy wracałem z pracy
dojechałem do domu jakieś dwa kilometry
dziś pousuwałem strzępy starego paska i zmieniłam pasek na nowy
mam jednak wrażenie że silnik głośno klekocze i nie ma mocy
czy może być to przyczyną przestawionego rozrządu??

kania - 2011-12-06, 19:40

staniu napisał/a:
czy może być to przyczyną przestawionego rozrządu??


Tak.

elpolacco - 2011-12-06, 19:42

staniu, Aż sam z ciekawości poczytałem poprzednie posty i znalazłem kilka podpowiedzi co do Twojego przypadku. Nie ma sensu kopiować stron ;p
staniu - 2011-12-06, 19:52

ja też je wszystkie przeczytałem
ale jak czytam te wszystkie posty to strach mnie oblatuje
auto pali normalnie ale wydaje się głośniejszy


dzwoniłem już do mechaniora :)
pocieszył mnie i uspokoił
stwierdził że pewnie rozrząd przestawił się o jeden ząbek na pompie
jutro wszystko się wyjaśni

kania - 2011-12-06, 20:19

Tylko czasem nie odpalaj go. Na hol , i do lekarza z nim
ripperus - 2011-12-06, 22:03

Cytat:
Na hol , i do lekarza z nim
a później daj dyszkę na najbliższą tacę - za czuwającą opatrzność :)
staniu - 2011-12-11, 18:29

autko naprawione
dobrze ze zaholowałem je do mechaniora bo zajechałbym silnik :)
rozrząd był przestawiony
ale już wszystko ok
pozostaje tylko problem z porannym odpalaniem :( i kopceniem na biało przy odpalaniu



dziś rano odpalił za 4 razem ale po 8 godzinach w pracy już nie miałem tyle szczęścia
zachechłałem akumulator odpalił dopiero po podpięciu do innego aku :(

kania - 2011-12-12, 18:38

staniu, kąt wtrysku ustawiał ?
staniu - 2011-12-12, 22:12

wydaje mi sie ze nie bo nie był chętny aby grzebać w pompie lukasa :(
i nie mogę na razie znaleźć nikogo w okolicy kto się tego podejmie
jutro dowiem się może czy jest ktoś taki w Zielonej Górze

lukasz0320 - 2013-06-09, 19:41

niestety koszt takiego ustawiania w salonie to 800zł :/
a co do białego dymu sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodniczego być może uszczelka pod glowicą

wilkq - 2013-06-09, 19:47

lukasz0320, właśnie odpowiedziałeś na posta z 2011 roku...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group