www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Zawieszenie i układ kierowniczy - Poliuretanowe tuleje zawieszenia

Radas-b - 2010-05-09, 19:55
Temat postu: Poliuretanowe tuleje zawieszenia
Czy ktoś z was wie gdzie można dostać coś takiego do V-ki ?
Bo po usilnych poszukiwaniach w internecie nie znalazłem gotowych zestawów i zaczynam się zastanawiać co jest nie tak z tym zawieszeniem , że żaden producent nie wypuścił jeszcze na rynek poliuretanów do volvo v40.

kamykt4 - 2010-05-09, 20:14

yyyyyyyyy na zamówienie??
o-sensei - 2010-05-09, 20:19

A jesteś pewien że chcesz poliuretany pakować? ..T4 samo w sobie jest twarde.. na sportowym zawiasie jest jeszcze twardsze, a jak wsadzisz poli to będziesz czuł każde ziarnko piasku na asfalcie a najbardziej odbije się to na kręgosłupie i tyłku :shock:
kolega ma Astre GSi do KJSów z poliuretanami i tym się nie da jeździć na codzień

Radas-b - 2010-05-10, 18:32

Z większości opinii wynika, że poliuretanowe tuleje są trwalsze od gumy a ceny podobne więc czemu nie .
Faktycznie nie miałem okazji jechać autem z takim zawieszeniem , może nie do końca zdaje sobie sprawę z konsekwencji wyboru.

marcin1978 - 2010-05-10, 22:20

nie jeździłem w volvo ale w paru innych autach, jeździ się lepiej ale na pewno przechodzi więcej drgań na auto, wszystko się bardziej odczuwa, ale może jakimś wyjściem jest prawidłowe ich dobranie, są podobno różne twardości itp
kania - 2010-11-02, 11:53

Ktoś się orientuje , gdzie można dorobić poliuretanowe tuleje stabilizatora , do naszych aut ?
michal_pl - 2010-11-02, 17:39

wygooglalem coś takiego:

http://polibusze.istore.pl/


przejrzałem pobieżnie co mają i może zwyczajnie pasowałoby im podrzucić takie rozwiązanie jakie jest zastosowane w naszych zawiechach. Do Volvo mają jedynie tuleje wahacza przedniego XC90 więc coś tam dłubią w tym kierunku. Być może ktoś na forum miał z nimi styczność?

kania - 2010-11-02, 17:51

michal_pl, dzięki :-)

Napisałem dzisiaj do tych dwóch firm:

http://www.bikopur.pl/
http://poliuretany.gasket.com.pl/

czy byli by w stanie wyprodukować tuleje stabilizatora , na wzór jaki im wyślę.

Jestem ciekaw co odpiszą.

suszi8512 - 2010-11-02, 19:24

tomaszkanios napisał/a:
Napisałem dzisiaj do tych dwóch firm:

http://www.bikopur.pl/
http://poliuretany.gasket.com.pl/

czy byli by w stanie wyprodukować tuleje stabilizatora , na wzór jaki im wyślę.

Jestem ciekaw co odpiszą.

jak bedziesz wiedzial co i jak to daj koniecznie znac

Headpoint - 2010-11-02, 19:41

tomaszkanios napisał/a:
czy byli by w stanie wyprodukować tuleje stabilizatora , na wzór jaki im wyślę.


takie tuleje możesz dorobić na 100% w PRT bo mają do innych modeli Volvo a na pytanie czy do 40 by dorobili otrzymałem odpowiedź, że jak się kilka osób zbierze to spoko.

kania - 2010-11-02, 19:55

Headpoint napisał/a:
takie tuleje możesz dorobić na 100% w PRT


Head, możesz dać jakiś namiar na nich ?
Może warto by było zebrać paru chętnych , i zrobić zamówienie...

[ Dodano: 2010-11-02, 19:57 ]
Dobra, mam namiar do Pro Racing.

Headpoint - 2010-11-02, 20:07

tomaszkanios napisał/a:
Dobra, mam namiar do Pro Racing.

pogadaj z nimi - drRedDevil to koleś co tuninguje starsze volviaki ale V40 nie są mu też obce.

Binek - 2010-11-02, 21:49

Moim skromnym zdaniem jeżeli używacie auta na co dzień to poliuretany nie są najlepszym wyjściem, niestety nasze drogi pozostawiają wiele do życzenia a poliuretany nie mają litości. Poza tym jeżeli wymieni się tylko część elementów gumowych na poli to reszta gum bardzo szybko się zużywa.
huggy - 2010-11-02, 22:14

To teraz odezwie się laik ;-)

Jaki jest cel takiego tuningu? Zmniejszenie masy auta czy jego wytrzymałości.
Jak daleko trzeba brnąć by miało to sens? Zapewne sprężyny, amorki i cała reszta też idzie w zupełnie inne niż seria?

pzr

kania - 2010-11-02, 22:43

huggy napisał/a:
Jaki jest cel takiego tuningu?


Cel jest taki , że chce wymienić tylko tuleje stabilizatora , bo te stale szlak trafia..

Inna ingerencja w zawias , z użyciem poliuretanów mnie nie interesuje.

Headpoint - 2010-11-02, 23:21

Binek, ja bym jednak był skłonny zaryzykować bo trzymają lepiej niż gumy i są wytrzymalsze - co na naszych drogach ma znaczenie
Binek - 2010-11-02, 23:28

Headpoint napisał/a:
ja bym jednak był skłonny zaryzykować bo trzymają lepiej niż gumy i są wytrzymalsze


Zgadzam się, ale zużycie innych elementów wzrasta bo drgania są przenoszone właśnie na pozostałe elementy metalowo/gumowe. Poza tym tłumienie nierówności jest już gorsze.

kania - 2010-11-03, 09:41

Wysłałem zapytanie równiez do Pro Racing.

Martwi mnie tylko wpis na ich stronie :

wszelkie oferowane usługi, takie jak: Sprawdzanie szczelności układów dolotowych, modyfikacja kółek rozrządu, wykonywanie części na zamówienie, itp. zostaną ograniczone lub w ogóle nie będą oferowane z przyczyn technicznych.

No ale zobaczymy.

muzz - 2010-11-03, 10:10

huggy, robi się to po to m.in. aby zawieszenie było twardsze/sztywniejsze...i jest to odczuwalne...na codzień rozwiązanie nie polecane zazwyczaj bo odczuwalnie twardziej się robi ;)
PpabloS - 2011-11-06, 22:05

widzę że już na allegro mają ale na stronce u nich nie ma
http://moto.allegro.pl/vo...1882260042.html
warto?

kania - 2011-11-15, 16:14

PpabloS napisał/a:
warto?


U mnie jeżdżą już jakiś czas (prawie rok) , i nic się z nimi nie dzieje.
Ale obawiam się , że to jeszcze zbyt krótko, aby móc powiedzieć czy są warte swojej ceny.

PpabloS - 2011-11-15, 20:59

kania, kupiłem jakiś czas temu ale nie mam czasu na razie zamontować, pożyjemy zobaczymy :-)
kania - 2011-11-17, 16:31

PpabloS napisał/a:
kupiłem jakiś czas temu ale nie mam czasu na razie zamontować


PpabloS, pamiętaj , aby nie żałować przy montażu , smaru silikonowego, lub teflonowego.

Nair - 2013-11-06, 10:44

Hej kania jak Ci się sprawują te poliuretany po tych kilku latach?
Nie orientujesz się jakie drążki były w V w danych rocznikach?
Bo zastanawiam się nad kupnem ale widzę że są różne rozmiary ...

brykovitz - 2013-11-06, 11:04

Ja na poliuretanach drugi rok jeżdżę i cisza jest. Sztywne jak w pierwszą noc po ślubie ;)
kania - 2013-11-06, 11:10

Nie ma żadnych przesłanek, że coś się z nimi złego dzieje. Niebawem będę dłubał przy przednim zawiasie, to zobaczę jak wyglądają, i czy nie dostały luzów.

O drążkach poczytaj na forum, ponieważ nie o tym jest temat.

Nair - 2013-11-06, 11:20

To chyba zdecyduję się na te tuleje ;)
Brał ktoś z was stąd?
http://poliuretany.olkusz...niego-2szt.html

Bo na allegro widzę że ktoś chce 120zł a tu jest 55zł ale nie wiem jak z wiarygodnością tej strony ;)

A co do drążków to jakoś nic ciekawego o przedliftach znaleźć nie mogę, tylko o poliftach znalazłem. Ale chyba najprościej będzie jak po prostu zmierzę jego średnicę ;)

koval1980 - 2013-11-06, 11:30

brykovitz napisał/a:
Ja na poliuretanach drugi rok jeżdżę i cisza jest. Sztywne jak w pierwszą noc po ślubie ;)

A ile to w przeliczeniu na km?

Ja na swoich zrobiłem ok. 30kkm i skrzypią jak zimno, ale cena mówi za siebie - yamato za ok.15zł/szt.

matik - 2013-11-06, 22:07

Nair napisał/a:
To chyba zdecyduję się na te tuleje ;)
Brał ktoś z was stąd?
poliuretany.olkusz.

Bo na allegro widzę że ktoś chce 120zł a tu jest 55zł ale nie wiem jak z wiarygodnością tej strony ;)

A co do drążków to jakoś nic ciekawego o przedliftach znaleźć nie mogę, tylko o poliftach znalazłem. Ale chyba najprościej będzie jak po prostu zmierzę jego średnicę ;)



Witam.
Ja do nich wysyłałem gumy stabilizatora i mi dorabiali bo wcześniej tego nie mieli wcale, ogólnie nikt ich nie miał od kopa.Masz różne stopnie twardości poliuret. ja wybrałem średnią.Zrobiłem już na nich około 10000km i nic się nie dzieje.

brykovitz - 2013-11-06, 22:13

Ja kupowałem w Markach, ale ju nie widzę ich na alle... o ile dobrze pamiętam to 120 zł za komplet dałem. Zdjęcie niżej
Nair - 2013-11-07, 11:59

matik, Średnią tzn tą 75 ShA? O której piszą że jest najbardziej zbliżona do oryginału?

Póki co muszę suwmiarkę kupić bo nie mam jak drążka zmierzyć :mrgreen:

brykovitz, Są dalej te tuleje na allegro w dziale Tuning ;)

matik - 2013-11-07, 21:10

Nair,ja wybrałem 85ShA bo mają dłuższą żywotność o około 10% od 75ShA jeśli się nie myle.
A jeśli chodzi o twardość tych gum to myślę że nawet jak byś wybrał 90ShA to nie miało by to wpływu na komfort jazdy.

Nair - 2013-11-08, 10:13

matik, U mnie jednak z tego co mierzę to lipa bo mam stabilizator 21mm a na stronie mają tylko 19mm... Chyba że źle go mierzę i ma inną długość na tym zgięciu niż tam koło gumy :hmm:
matik - 2013-11-09, 21:04

Nair napisz do nich że potrzebujesz takie gumy tylko na drążek 21mm jeśli oczywiście inne wymiary są takie same.Jeśli nie, to kup najtańszą jedną gume na drążek 21 i wyślij im, tak ja zrobiłem.Napisałem że potrzebuje dokładnie to samo i przysłali.
Nair - 2013-11-10, 10:08

matik, W sumie dobry pomysł o ile będą mieli ochotę współpracować ;)
Przeszło mi też przez myśl żeby kupić ten 19 i wcisnąć na mój ze względu na to że gdzieś w innym temacie wyczytałem że ktoś na drążek 19mm wcisnął gumę 17mm z carsimy chyba :P
A do tego gdzie bym nie szukał to znajduję informacje że mój rocznik powinien mieć 19mm i przez to zwątpiłem w moje umiejętności używania suwmiarki :lool:

koval1980 - 2014-08-23, 06:29

Chcę kupić żółte tuleje stabilizatora:
http://poliuretany.olkusz...0-v40-2szt.html
Czy jest jakiś problem z zamontowaniem ich? Guma jest miękka i łatwo było ją wcisnąć na drążek, a tu może się okazać, że "Pudziana" nie da rady :-P
Rozumiem,że smar dajemy do wewnątrz?! Może dlatego Yamato skrzypią, bo mechanik zamontował na sucho. :hmm:

remi76 - 2014-08-23, 07:10

ja u siebie montowałem takie tuleje tyle że czerwone, gość który sprzedawał mówił ze akurat te są twardością zbliżone do oryginalnych gumowych, z montażem tez nie było żadnego problemu, smar oczywiście dajemy od środka.
manius69 - 2014-08-23, 07:30

Ja je własnie zamówiłem, a z założeniem nie będę miał problemu bo będzie nowy drążek.
koval1980 - 2014-08-23, 08:48

remi76 dzięki
Nair - 2014-08-23, 11:25

A ja je przeciąłem na dole żeby nie przeciskać przez cały drążek i też jest OK ;)
kania - 2014-10-31, 13:56

Pojawiły się nowe tuleje do wahaczy przednich - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volvo_v40
brykovitz - 2014-10-31, 14:51

To ja dołożę inny link gdzie ja kupiłem. Są droższe. Ciekawe jak się mają do tych żółtych, połowę tańszych :hmm:

http://www.proracingtechn...tml/oferta.html

Mam je od marca 2012 i chyba się właśnie "kończą"

Gregorius - 2014-10-31, 15:45

brykovitz, a jak je zamontowałeś jak masz politowe składające się z trzech części ? wyskrobałeś z obejm gumę i dałeś te poliuretany ?
bancio7 - 2014-10-31, 16:06

Mam te tuleje z olkusza wszystkie które są dostępne założone od roku (20 k km) i cisza spokój jest sztywniej niż na gumach :-P
brykovitz - 2014-10-31, 17:17

Gregorius napisał/a:
brykovitz, a jak je zamontowałeś jak masz politowe składające się z trzech części ? wyskrobałeś z obejm gumę i dałeś te poliuretany ?


z racji wieku mam prawo nie pamiętać :mrgreen:
nie ja to robię ale kojarzę że majster je przecinał chyba, ale nic nie dam sobie uciąć że tak było. Przy kolejnej wymianie na wiosnę to odnotuję

koval1980 - 2014-11-01, 12:03

Gregorius napisał/a:
brykovitz, a jak je zamontowałeś jak masz politowe składające się z trzech części ? wyskrobałeś z obejm gumę i dałeś te poliuretany ?

ja kupiłem poprzednio obejmy do tych tulei tym samym zastosowałem staaary sposób, te aluminiowe to jakaś porażka jak dla mnie

[ Dodano: 2014-11-01, 12:07 ]
bancio7 napisał/a:
Mam te tuleje z olkusza wszystkie które są dostępne założone od roku (20 k km) i cisza spokój jest sztywniej niż na gumach :-P

A co to znaczy sztywniej, czuć bardziej nasze drogi? Lepiej się prowadzi auto? Mam profil 195/55/r15 i już na gumowych mnie trochę wnerwiają nasze drogi. U mnie znowu zaczyna się skrzypienie i czas już na wymianę Yamato na te z Olkusza.

carsik - 2014-11-01, 12:29

Olkusz produkuje poli w twardościach nieco większych niż seryjne silentblocki gumowe. W połączeniu z lepszymi własciwościami tłumiącymi poliuretanu to dobry kompromis. Można je spokojnie potraktować jako zamiennik seryjnych. Większość produkcji zachodnich idzie w kierunku plastiku. Przy zakładaniu czuć wyraźną różnicę, już o tłumieniu nie wspomnę.
kania - 2014-11-17, 14:37

Obawiam się, że jedna z tuleii Olkuszowych na stabilizator, wytrzymała u mnie 2 dni :zezol: :hmm:

Drążek napier.. jak nigdy....
Postaram się po weekendzie to potwierdzić, bądź zaprzeczyć ;-)

[ Dodano: 2014-11-22, 16:48 ]
Dzisiaj cały przód poszedł do góry, odkręciłem oba łączniki, i wychodzi na to że drążek siedzi sztywno, nie ma najmniejszego luzu. :hmm:

Powoli głupieje...

Czy jest tutaj ktoś kto założył te tuleje z olkusza, i nic mu się nie dzieje ?

carsik - Wczoraj 17:00

wielokrotnie je stosowałem, co prawda nie w Volvo i nigdy nie było problemów. Może to jednak nie drążek tak Ci nap... :)
kakao - Wczoraj 17:24

kania, wiele osób na rf stosuje i poleca wyroby z olkusza. Jedyne co się może zdarzyć jeżeli jest metalowa tuleja (np w wachaczu) to po ok. 3 latach rdzewieje, więc lepiej od razu dać kwasówkę.

Sprawdziłeś pozostałe gumy, poduszki zawieszenia? Na wachaczu są dwie i w gnieździe amortyzatora. Jak dla mnie jak usztywniłeś w jednym miejscu a zostawiłeś w innym stare gumy to się wysrało ekspresowo dlatego.

Nair - Wczoraj 17:40

kania, Też mam te ich tuleje w moim V od roku ;) i jest póki co OK, ja brałem te czerwone.
kania - Dzisiaj 10:38

Problem rozwiązany, tuleje jak najbardziej okazały się niewinne ;-)

Chyba najbliżej był kakao, bo po usztywnieniu drążka, poddała się nakrętka samokontrująca łącznika (już drugi raz), przez co sam drążek walił o sanki ponieważ łącznik miał spory luz.

Podziękował za pomoc :beer:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group