www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Układ hamulcowy i napędowy - skrzynia biegów -olej

loyte - 2010-07-18, 19:08
Temat postu: skrzynia biegów -olej
witam koledzy mam pytanie przy wymianie oleju w skrzyni odkreciłem srube i sie urwała czy mozna to dokupic ?? czy szukać na szrocie albo czym zastąpic ??

silnik 1.8 122KM

Tomek1975 - 2010-07-18, 20:23

A to nie jest to:
http://www.scandicar.eu/Czujnik+wcof_c83141.html

loyte - 2010-07-18, 20:41

Tomek1975 napisał/a:
A to nie jest to:
http://www.scandicar.eu/Czujnik+wcof_c83141.html



nie nie jest sruba nie ma tam wtyczki znajduje sie pod osłonką plastikową skrzyni biegów od spodu samochodu pod wew, przegubem

Tomek1975 - 2010-07-18, 21:03

Już widzę gdzie to jest. Na pewno dostaniesz na szrocie, może ktoś na forum ma skrzynie na części. Foto zrobione przez firmę Volvomar, zadzwoń do nich tel. 792 434 788. Facet konkretny, handluje częściami do Volvo na giełdzie w Poznaniu.
loyte - 2010-07-18, 21:33

dobra a jak nie znajde tej sruby czy moge ją zastąpic inną bez tego bolca ?? ten bolec jest za coś odpowiedzialny ?
Tomek1975 - 2010-07-18, 21:41

loyte napisał/a:
ten bolec jest za coś odpowiedzialny ?

Raczej tak. Gdy by nie był potrzebny, to wkręcony by był sam korek. Po za tym, ten bolec nie przesuwa się? Inaczej by był wykonany jako jedna całość, a tutaj masz korek i osobno wsunięty w niego bolec.

loyte - 2010-07-18, 21:48

teraz sie bawiłem mozna go wcisnąc jest na sprezynie w srodku :) czyli jest za cos odpowiedzialny
Tomek1975 - 2010-07-18, 21:58

loyte napisał/a:
czyli jest za cos odpowiedzialny
chyba za przełączanie pierwszy bieg i wsteczny.

[ Dodano: 2010-07-18, 23:03 ]
Gdzieś na necie swojego czasu spotkałem firmę z Wrocławia, zajmującą sie naprawą manualnych skrzyń biegów. Powinni mieć taką część z demobilu, poszukaj, powodzenia.

Maciek279 - 2010-07-19, 07:12

Zapytaj w aso może akurat nie będzie bardzo drogie 30883136 Spring stop. Podałem numer tej części więc w aso będą wiedzieli o co chodzi.
loyte - 2010-07-19, 16:37

znalazłem dzięki vol-czaczy a dokładnie dali mi namiar na speca od skrzyni i on mial :D

pozdr o

abdull78 - 2010-09-05, 12:33

To co ukręciłeś to blokada wybieraka!!!!!
behiemot - 2010-09-15, 08:56
Temat postu: jmam pytanie w podobnym temacie
Czy może ktoś mi wytłumaczyć, w któym miejscu znajduej się wlew oleju do skrzyni biegów.
(V40, 1.9 D 1999r) idealne bvłoby foto...

[ Dodano: 2010-09-15, 09:57 ]
A i jeszcze mam pytanie jaki olej można wlać do skrzyni biegów. czy jest jakiś uniwersalny?

kania - 2010-09-15, 09:03

behiemot, zdemontuj akumulator i półkę na której stoi.
Twoim oczom ukaże się skrzynia biegów , a na niej (od przodu) nakrętka motylek.
To jest właśnie wlew :-)


Na twoje drugie pytanie, odpowieddź znajdziesz na forum.

behiemot - 2010-09-15, 09:22

Dzięki wielkie za pomoc
yawabusa - 2010-09-15, 10:00

Czy jest jakiś szybki sposób na sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów?
Mam przebieg 155 tyś. Czasami zdarzy się, że 1 bieg ciężko wchodzi, a ogólna zmiana biegów jest średnio płynna. Czy wymiana oleju może poprawić działanie lewarka? A może to kwestia posmarowania części ruchomych przy lewarku??

Pioter - 2010-09-15, 10:06

olej w skrzyni powienien byc na "do wlewu"
z mojego doswiadczenia wiem ze korek jest zawsze na boku, odkręcasz, wkladasz paluszek i jak tafla oleju jest na wysokosci otworu to wsio jest ok

braveskunk - 2010-11-22, 00:50

a może mi ktoś powiedzieć czy wlew oleju dla B4184S manual 1998 jest w komorze silnika przy wysprzęgliku taki zakończony zatyczką wężyk?
kania - 2010-11-22, 11:17

braveskunk, wlew oleju do skrzyni :
braveskunk - 2010-11-22, 18:08

ok, dzięki. Pytałem ponieważ gdzieś tam dopatrzyłem się stwierdzenia iż ten wężyk, o którym mówiłem to właśnie wlew ale nie we francuzach;)
Haamre - 2011-04-24, 05:00

Witam,

chciałbym zapytać, co jaki czas/przebieg jest zalecana wymiana oleju w skrzyni biegów? Ponieważ szukając na forum znalazłem tylko pytania o objętość, a nie okres "dopuszczalności do użytku". :-/

Pozdrawiam.

kania - 2011-04-24, 10:05

Haamre napisał/a:
co jaki czas/przebieg jest zalecana wymiana oleju w skrzyni biegów?


Nie jest to sprecyzowane.

sztuczka19 - 2011-04-27, 20:32

Czy pocenie się skrzyni biegów w 2.0 16v jest normalne?? od czasu do czasu widzę kapnę oleju pod samochodem. Czy to normalna rzecz w tym modelu??
jvo40 - 2011-04-28, 08:40

sztuczka19 napisał/a:
Czy pocenie się skrzyni biegów w 2.0 16v jest normalne?? od czasu do czasu widzę kapnę oleju pod samochodem. Czy to normalna rzecz w tym modelu??

jakikolwiek wyciek nie jest normalny ;-) proponuje to wyeliminować coby później nie narazić się na koszty :-(

sztuczka19 - 2011-04-28, 08:45

To jest wyciek pomiędzy obudową skrzyni biegów, a obudowa sprzęgła. Jaki jest koszt takiej naprawy??. Podobno te skrzynie są od Reno i ten typ tak ma.
jvo40 - 2011-04-28, 08:51

sztuczka19 napisał/a:
Reno i ten typ tak ma.

i później narzekamy jakie to kiepskie są te skrzynie jeżeli bagatelizujemy takie wycieki :lol: mój mechanik za wyjecie skrzyni,uszczelnienie i wymianę oleju przytulił 600 pln

sztuczka19 - 2011-04-28, 08:56

No to sporo :-/ można tak jeździć??
jvo40 - 2011-04-28, 09:01

sztuczka19 napisał/a:
można tak jeździć??

jasne,tylko jak długo...proponuje uważnie śledzić ten wyciek ;-)

sztuczka19 - 2011-04-28, 17:53

Ile może kosztować dokładne uszczelnienie skrzyni biegów??
tobiiiiasz5 - 2011-04-28, 18:49

Cytat:

a może mi ktoś powiedzieć czy wlew oleju dla B4184S manual 1998 jest w komorze silnika przy wysprzęgliku taki zakończony zatyczką wężyk?
ja właśnie wlewałem przez ten wężyk.

[ Dodano: 2011-04-28, 19:50 ]
sztuczka19, a jaki olej dolewasz??

sztuczka19 - 2011-04-28, 18:53

EXEL 75w90 podobno dobry do francuskich skrzyń, bo z tego co wiem w s40 skrzynia pochodzi od reno :-/
tobiiiiasz5 - 2011-04-28, 18:54

sztuczka19 napisał/a:
EXEL 75w90
:shock: powinien być 75w80 najlepiej transelfa.....
sztuczka19 - 2011-04-28, 18:56

uupssss coś może się stać jak wlałem takiego??
tobiiiiasz5 - 2011-04-28, 19:00

sztuczka19, a przed wlaniem takiego też miałes wyciek??
sztuczka19 - 2011-04-28, 19:08

Tak, były właściciel mówił że było sprzęgło, wodzik od 5 biegu i olej wymieniany, nie wiem jaki on wlał, jest żółty a ten exel też jest taki sam, wiec nie wiem co zrobić z nią, dać do uszczelnienia czy wymienić na jakiś inny olej, dolewam co 1 tys. km około 100ml :-/
tobiiiiasz5 - 2011-04-28, 19:36

To ładnie cieknie :-/ Najlepiej podjedż do mechanika, niech obejrzy jak wygląda sytuacja.. Może być że przy wymianie tamtych elementów coś zostało źle złożone do tego nie taki olej i teraz są tego skutki.
sztuczka19 - 2011-04-28, 19:45

A samemu coś w tym kierunku mogę zrobić, jeszcze nigdy nie miałem przygody z skrzynią :-(
forkuber - 2011-04-28, 20:17

Wg mnie puszcza uszczelniacz wałka sprzegłowego. Wymieniałem to ustrojstwo ostatnio, niestety, trzeba wymontować skrzynkę. Jeżeli masz skrzynke taką, jak moja, to poczytaj posta (też mojego :-D ) pt. "[1.8] jaki to jest typ skrzyni". Mam na zbyciu oryginalny uszczelniacz, gdybyś się zdecydował to dla forumowicza cena 100 zł + koszty przesyłki.Pozdr
sztuczka19 - 2011-04-28, 21:21

Sam nie wiem jakiego typu mam skrzynie :?: Model auta to S40 2.0 16v 100kw 1996r. Może to wam coś podpowie :-)
forkuber - 2011-04-28, 22:12

Jeżeli od dźwigni zmiany biegów idzie do skrzyni pojedyńczy drążek ( a nie linki), a dodatkowo kiedy patrząc od spodu na skrzynię, jak najbliżej lewego koła (od strony kierowcy) zobaczysz metalową kopułkę (z reguły pod warstwą brudu powinna być pomalowana na kremowo), to wszystko wskazuje, że masz francuską skrzynię M5P. Wbij w google "gear box M5P" i wejdź w panel "grafiki". Obejrzyj i porównaj ze swoją.
kania - 2011-04-29, 05:23

sztuczka19 napisał/a:
Sam nie wiem jakiego typu mam skrzynie


Leń :-P http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=14392

sztuczka19 - 2011-04-29, 08:53

Czyli mam skrzynie M5P. Drogo będzie kosztowało jej uszczelnienie?? Te skrzynie są twarde czy awaryjne??
forkuber - 2011-04-29, 21:21

Ja za robociznę związaną z wyrzuceniem skrzyni, wymianą przy okazji uszczelniacza wału korbowego i wymiany krótkiej półosi zapłaciłem 450 zl. Ceny części: uszczelniacz wałka sprzęgłowego (sam zimering, a nie komplet, jak na zdjęciu wyżej) 35 zl, zimering wału OEM Volvo coś kolo70 zł, do tego olej elf tranself 2,5 litra chyba ok. 130 zł. Póloś była używana, dalem za nią 110 zl (kompletna z przegubem i manszetami). Pozdr
Tomek1975 - 2011-04-30, 08:14

forkuber napisał/a:
Jeżeli od dźwigni zmiany biegów idzie do skrzyni pojedyńczy drążek ( a nie linki), a dodatkowo kiedy patrząc od spodu na skrzynię, jak najbliżej lewego koła (od strony kierowcy) zobaczysz metalową kopułkę (z reguły pod warstwą brudu powinna być pomalowana na kremowo), to wszystko wskazuje, że masz francuską skrzynię M5P. Wbij w google "gear box M5P" i wejdź w panel "grafiki". Obejrzyj i porównaj ze swoją.


Nie myl chłopakowi. Tak samo wygląda równiez skrzynia M3P, a różnią się właśnie najbardziej uszczelnieniem wałka sprzęgłowego. Jednak w tym silniku powinna być skrzynia M5P. Można poszukać napisu na skrzyni, bądź z odczytać z nr VIN. usczelniacz z fotki powyżjej jest do skrzyni M5P, na dodatek w dobrej cenie. Jazda z takim wyciekiem, najbardziej zagraża żywotności sprzęgła.

forkuber - 2011-04-30, 13:26

Nie miałem zamiaru "chłopakowi" nic pomylić. Widzę w jego podpisie, że ma silnik 1,8, zdjęcie uszczelniacza (oferowanego zresztą przeze mnie) odnosi się do skrzyni M5P, a nie do M3P. Wcześniej podałem tytuł mojego posta w którym zamieściłem zdjęcia obydwu typów skrzyń i uszczelnienie wałka, dodatkowo podpowiedź dokumentowana zdjęciami samego zimeringa ze wskazaniem źródła i ceny zakupu. Nie mam zwyczaju"podbijać" licznika postów jałowymi uwagami ale w tym wypadku musiałem napisać advocem. Życzę wielu konstruktywnych i pomocnych postów.
sztuczka19 - 2011-05-01, 10:20

Jak to?? Dlaczego wyciek zagraża żywotności sprzęgła?? Może wiecie gdzie w woj. Kujawsko pomorskim znajduje się warsztat zajmujący się skrzynią biegów??
forkuber - 2011-05-01, 20:44

W sytuacji, jezeli olej dostanie się na elementy cierne tarczy sprzęgłowej, to nie pomoże w praktyce żaden odtłuszczacz. Sprzęgło będzie się ślizgało w trakcie ruszania i gwaltownego przyspieszania. Aktualnie w TVN Turbo prezentują taki przypadek (klient walczy z serwisem bodajże Renault). Poszedł uszczelniacz skrzyni, olej dostał się na tarczę. Wymiana uszczelniacza w framach gwarancji ale już sprzęgła nie, bo twierdzą, że to jest wymiana nie gwarancyjna, a eksploatacyjna :-D . Objawy, takie jak opisałem wyżej. Rzeczoznawca na argumentację Renault puka się w czoło. Ciekawy jestem, jak by zareagował w tej sytuacji ASO Volco :roll:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group