www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Ogólne - Pare pytanek ktore mnie nurtuja

ostryharmider - 2010-10-10, 18:12
Temat postu: Pare pytanek ktore mnie nurtuja
Na paczatek to witam Wszystkich :-> Mam tu pare pytan ktore mnie nurtuja i na pewno nie jedna osobe, prosze o udzielenie sensownych odpowiedzi na te pytania ;-) Z gory serdecznie dziekuje ! :->

1) Nie raz slyszalem, ze podczas ruszania z biegu 1 ( na prostej drodze ) nie powinno sie mocno dodawac gazu ( powyzej 2,5k obrotow ), bo to szkodzi :zly: , prawda czy mit ? Jak prawda to czym to grozi w przyszlosci?

2) Stojac w korku oczywiscie na zapalonym silniku, znana jest wartosc ubywania paliwa? Np 2 litry na godzine?

3) Nie raz jak zjedzam u siebie w miescie ze stromej gory, to wrzucam 2-ugi bieg, poniewaz duzo dziur jest, i nie przekraczam na tym biegu 2k obrotow. Znajomi mi mowia, ze powinienem wrzucic 3-ke. Faktycznie tak powinienem zrobic? Jak tak to dlaczego?

4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

5) Zalozmy, ze zjedzam z gory w niedlugim korku, i mam wcisniety pedal sprzegla do konca, to taka jazda na dluzsza mete nie psuje sprzegla lub jakiegos innego podzespolu?

6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

7) Duzo osob zaczynajacych nauke jazdy nie umie jezdzic plynnie, poniewaz nie operuje plynnie sprzeglem, i tu pytanie co sie w przyszlosci z takim autkiem dzieje? Sprzeglo do wymiany?

8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:

Pozdrawiam!

PpabloS - 2010-10-10, 18:36

ostryharmider napisał/a:
2) Stojac w korku oczywiscie na zapalonym silniku, znana jest wartosc ubywania paliwa? Np 2 litry na godzine?

w Volvo akurat tego nie pokazuje ale w innych autach tak ok 1l/h zależy od silnika itp

Cytat:
3) Nie raz jak zjedzam u siebie w miescie ze stromej gory, to wrzucam 2-ugi bieg, poniewaz duzo dziur jest, i nie przekraczam na tym biegu 2k obrotow. Znajomi mi mowia, ze powinienem wrzucic 3-ke. Faktycznie tak powinienem zrobic? Jak tak to dlaczego?

jak chcesz mieć większa prędkość to wrzuć 3 a jak mniejszą to to jest hamowanie silnikiem

ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

ostryharmider napisał/a:
6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

nie wiem czemu ma to szkodzić raczej nie

Cytat:
7) Duzo osob zaczynajacych nauke jazdy nie umie jezdzic plynnie, poniewaz nie operuje plynnie sprzeglem, i tu pytanie co sie w przyszlosci z takim autkiem dzieje? Sprzeglo do wymiany?

na początek sprzęgło i trochę silnik dostaje po tyłku jak są jakieś szarpania czy strzały ze sprzęgła

binari - 2010-10-10, 18:39

Ad1 - szkodzi oponom jeśli zerwiesz. Może trochę skrzyni, jak dasz wysoki moment, ale raczej w to wątpię.
Ad2 - Rozpędź się autem, wrzuć na luz i sprawdź, ile będzie pokazywał wtedy komputer. To będzie spalanie na postoju lub w korku :)
Ad3 - wszystko zależy od drogi, prędkości z jaką bezpiecznie możesz ją pokonać.
Ad4 - Oszczędzasz dojeżdżając do skrzyżowania na biegu, wrzucając na luz w ostatniej chwili. Ale są to znikome wartości, żeby sobie tak naprawdę nimi zawracać głowę.
Ad5 - Nie wiem, ja wrzucam na luz, i zjeżdżam sobie powoli.
Ad6 - Mit. Można. jak wolisz, z pełnym zbiornikiem na pewno masz większe spalanie, ale masz komfort, że nie zassie ci nic co by zapchało wtryski, itp. No i komfort psychiczny, że nie zabraknie Ci wachy :)
Ad7 - tak, może być szybciej do wymiany, tak samo jak i może być do wymiany dwumas, ale najszybciej to chyba poduszki.

kania - 2010-10-10, 18:43

Ja dodam tylko tyle : sprzęgło służy tylko i wyłącznie do zmiany biegów , i tylko wtedy należy go używac .

Jazda z wciśniętym sprzęgłem , lub trzymanie wciśniętego na luzie , znacznie skraca jego żywotność.

mazmudz - 2010-10-10, 18:45

ostryharmider napisał/a:
1) Nie raz slyszalem, ze podczas ruszania z biegu 1 ( na prostej drodze ) nie powinno sie mocno dodawac gazu ( powyzej 2,5k obrotow ), bo to szkodzi , prawda czy mit ? Jak prawda to czym to grozi w przyszlosci?

Tylko tyle, ż ena 1-dynce latwo osiągnąć czerwone pole wciskając gaz do dechy; zerwać przyczepność i takie tam. Nie każdy start ze światel to wyścig na 1/4 mili żeby dusić ile wlezie. Nie szkodzi to, ale po co?

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.
ostryharmider napisał/a:
5) Zalozmy, ze zjedzam z gory w niedlugim korku, i mam wcisniety pedal sprzegla do konca, to taka jazda na dluzsza mete nie psuje sprzegla lub jakiegos innego podzespolu?

Tak - po tylku dostaje lożysko wyciskowe sprzęgla. Nie żeby bardzo ale zużycie ma przyspieszone (wcześniej padnie niż normalnie).
PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

nie wiem czemu ma to szkodzić raczej nie

Tu też zaezy od kontekstu - czy chodzi o tzw 'tankowanie pod korek'? Jesli tak - są opinie że szkodzi ze względu na zalewanie odpowietrznika zbiornika.

Pozdr. A.

ostryharmider - 2010-10-11, 00:40

mazmudz napisał/a:

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.


Zakladajac , ze zjezdzam z gory z predkoscia ok 60km/h , i wrzucam na bieg jalowy :zly: Kiedys w jeep'ie ( tez zjezdzajac z gory ) po wrzuceniu na bieg jalowy pokazalo na komputerze pokladowym spalanie 30l/100km :-o A na biegu 19l/100km, m.in stad te pytanie.

I chcialem jeszcze dodac jedno pytanko :

8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:

kania - 2010-10-11, 07:49

ostryharmider napisał/a:
mazmudz napisał/a:

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.



Zakladajac , ze zjezdzam z gory z predkoscia ok 60km/h , i wrzucam na bieg jalowy Kiedys w jeep'ie ( tez zjezdzajac z gory ) po wrzuceniu na bieg jalowy pokazalo na komputerze pokladowym spalanie 30l/100km A na biegu 19l/100km, m.in stad te pytanie.


Tak jak napisał mazmudz, przy hamowaniu silnikiem , komputer odcina całkowicie dawkę paliwa. I wtedy silnik nie spala nic.

W naszych silnikach , nie dotyczy to diesla 90KM , który ma mechanicznie sterowany wtrysk.

MiSiO - 2010-10-11, 11:45

1.
To troche MIT.
Przez slowo ruszamy rozumie sie pierwszy start po odpaleniu, wiec silnik zimny i faktycznie nie powinno sie palowac niedogrzanego silnika.

2.
T4 1,1L na h
2.0T okolo 1,05 - 1,1l na h
Inne benzyny pobizej litry

3. Hamowanie silinikiem. Bieg nie ma nic do rzeczy. Jak za szybko auto jedzie, to dwojka, jak gorka jest mala, to trojka, czy inny dowolny bieg.

4. Mazmudz wyjasnil - auta ba wtrysku nie pala nic podczas hamowania silnikiem.

5. Tez mazmudz wyjasnil prawidlowo

6 mit
Zalewac do pelna jak najbardziej mozna, ale do odbicia pistoletu, nie pod korek - odpowietrzenie

7. Auto dostaje niezle po dupie.
Komplet sprzegla
Przeguby ze wzgledu na szarpanie, szybciej sie zuzywaja
Poduszki silnika szybciej sie obrywaja.

8.
chyba nikt nie wie ile dokladnie zuzywa paliwa na start, ale moim zdaniem nie tak duzo (mowie o benzynie).mysle, ze jest piodawane minimalnie wiecej paliwa niz na biegu jalowym.
Gaszenie silnika na bardzo dlugim czerwonym ma sens, ale na zwyklych krotkich swiatlach na pewno nie, bo rrozrusznik szybciej padnie i po oszczednosciach.

kania - 2010-10-11, 12:03

Myślę że temat wyczerpany , zgłaszam do usunięcia.
Pioter - 2010-10-11, 12:04

ostryharmider napisał/a:
8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:


ile zuzywa? to pytanie do producenta silnika
czy oplaca sie gasic na czerwonym i zapalac na zielonym. Wynaleziono taki "auto" mechanim. Z badan, ktore kiedys studiowalem, wynika ze jezeli stoimy dluzej niz 30 sec, to oplaca sie zgasic silnik. co za tym idzie im dluzej stoim tym wieksza korzyc. Nie widzialem czy w tych pabadaniach brano pod uwage cos wiecej niz paliwo (np. rozrusznik itp)

Headpoint - 2010-10-11, 12:05

tomaszkanios napisał/a:
Myślę że temat wyczerpany , zgłaszam do usunięcia.

raczej zamknięcia - przyda się jak ktoś będzie miał podobne pytania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group