www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Tuning - Tuning mechaniczny 1.9 TD

Krzysiek_wawa - 2007-03-12, 20:22
Temat postu: Tuning mechaniczny 1.9 TD
Chodzi dokladnie o zmiane turbo na wieksze i montaz IC (jest seryjnie czy nie ma?)

Powinno to dac spory przyrost mocy... ktos juz to praktykowal? Zna ktos model turbiny standardowej w wersji 90km?

Headpoint - 2007-03-14, 22:01

da Ci taki przyrost mocy, że za wydane kilka ładnych tysiaków bedziesz miał radość ogladania tylnich lamp T4 ciut dłużej z blizszej odległości... ;-)

większa turbina = wiekszy IC+mocniejsza pompa+wydajniejsze wtryski+BOV+Nowy soft kompa+kilka godzin na hamowni+wytrzymalsze elementy silnika+szybszy wydech+lepszy dolot+lepsze hamulce+sportowa zawiecha

dodaj i policz czy warto

Filip - 2007-03-15, 13:12

Headpoint napisał/a:
mocniejsza pompa+wydajniejsze wtryski+BOV+Nowy soft kompa


ale kolega ma 1,9 TD a nie tdi czy dci ;-)

zev78 - 2007-03-15, 16:29

Filip napisał/a:
ale kolega ma 1,9 TD a nie tdi czy dci ;-)


Zdzies kompa niet :lol:

Headpoint - 2007-03-15, 23:24

Filip napisał/a:
Headpoint napisał/a:
mocniejsza pompa+wydajniejsze wtryski+BOV+Nowy soft kompa


ale kolega ma 1,9 TD a nie tdi czy dci ;-)


TD czyli Turbo Diesel? bo nie było chyba w Volvo oznaczeń TDI ;-) więc chyba ma pompę paliwa... (z wtryskiem przesadziłem)..... ;-) ale chodziło mi o samo szybsze doprowadzenie paliwa... natomiast kompa i Bov raczej ma ;-)

Krzysiek_wawa - 2007-03-16, 02:33

mam podstawowy silnik diesla 1.9 TD - 90km... chcialbym mu dodac troszke mocy wiec myslalem o wiekszej turbinie no i IC (bo chyba nie ma go w serii)...

Czy samo dodatkowe wstawienie IC cos da? Bez zmiany turbo?

makako - 2007-03-16, 08:28

Cytat:
mam podstawowy silnik diesla 1.9 TD - 90km... chcialbym mu dodac troszke mocy wiec myslalem o wiekszej turbinie no i IC (bo chyba nie ma go w serii)...

Czy samo dodatkowe wstawienie IC cos da? Bez zmiany turbo?


Czy po otwarciu maski widzisz takie dwie grube rury z prawej strony silnika?? Jeśli tak to idą do IC.
A tak na poważnie to masz napewno IC (mamy te same silniki).
Z tunikgować tego silnika się nie da i z tym musisz się pogodzić :-( .

Headpoint - 2007-03-16, 09:06

Krzysiek_wawa napisał/a:
Czy samo dodatkowe wstawienie IC cos da? Bez zmiany turbo?


nie, nic nie da a pociagnie z sobą wiecej kosztów niz sam IC
IC - koszt około 1500-2000 zł, do tego orurowanie i zmiana zderzaka na taki co pomieści Ci IC

djTATA - 2007-03-16, 18:20

Krzysiek_wawa napisał/a:
mam podstawowy silnik diesla 1.9 TD - 90km... chcialbym mu dodac troszke mocy

Załuż magnetyzery.... :roll:

Headpoint - 2007-03-16, 20:46

djsclub napisał/a:
Krzysiek_wawa napisał/a:
mam podstawowy silnik diesla 1.9 TD - 90km... chcialbym mu dodac troszke mocy

Załuż magnetyzery.... :roll:


idąc tym tokiem myślenia - dołóż wlot powietrza typu EVO, świecące spryskiwacze i naklejkę na wlew paliwa - dodaje conajmniej 50 KM - sprawdzone!!! ... na hamowni nadwoziowej przez specjalistów zajmujących się na codzień rajdami przełajowymi na orientację !!!

djTATA - 2007-03-16, 21:00

Headpoint, nie oglądałeś "Testosteronu"?? :shock: :shock: :shock:
Headpoint - 2007-03-16, 21:53

djsclub napisał/a:
Headpoint, nie oglądałeś "Testosteronu"?? :shock: :shock: :shock:


cytat z Rejsu "Na polskie filmy nie chodzę..."

toshibus - 2007-03-17, 15:31

Krzysiek_wawa - kupiłeś niedopasowany do swojego wieku model V40(diesel) :-(
djTATA - 2007-03-17, 20:57

toshibus napisał/a:
Krzysiek_wawa - kupiłeś niedopasowany do swojego wieku model V40(diesel) :-(

Moim zdaniem dopasowany własnie..
Na jazdę takim samochodem jak ma chociażby Headpiont przyjdzie jeszcze czas(jak skończy trzydziestke i nabierze dystansu do mocy samochodu...)

Krzysiek_wawa - 2007-03-18, 21:31

dopasowany, bo jestem pracujacym studentem a nie mam zamiaru przeznaczac wszystkiego co zarobie na benzyne ;) A ze troszke wolniej jezdzi niz moje poprzednie auto... klime ma i malo pali :) i to mnie cieszy nadzwyczaj...
Headpoint - 2007-03-18, 22:04

to po co Ci więcej koni? przecież już w podstawówce uczą, że wiecej koni = wieksze spalanie a nowy Lexus jako wyjątek potwierdza regułę :-)
Grosheck - 2007-03-28, 15:58

No dobra Panowie, bo kiedys juz był taki mój temat i kolega twierdzi, że...

używaną turbinę (nawet podał jej symbol) może mieć za ok. 1000zl (oczywiscie odpowiednio duże możliwości)

przeprogramowanie kompa (ok. 1000)

wywalenie katalizatora ERG itp. (robocizna niech 500zł)

Wspominał o IC, ale twierdził, że nie może poki co powiedziec czy jest potrzeba czy nie...

Czyli w sumie ok.2500zł, może 3000zł.

Dzięki takiej operacji ze std 116KM ostrożnie rzecz biorąc na bank 160KM, gdzieś do górnej granicy 180-190KM... (wyżyłowanie może pociągać za sobą dodatkowe koszty i niezbedne zmiany)

tyle jego zdaniem...

Headpoint - 2007-03-28, 19:28

pewnie jakby była mowa o benzynie to można tak szacować z groźbą rozwalenia silnika za 1000 km :-)

zapomniał kolega dodać, że przy tej więszkszej turbinie (oczywiście dieslowskiej bo jak wstawi od T4 to po pierwszej jeździe zastanowi się nad nowym silnikiem) trzeba dołożyć:

- wydajniejszy IC

- wydajniejszy układ paliwowy - pompa itd

- down-pipe 3 calowy

- przeprogramowanie :-) - chyba wogóle nowy program dostosowany do nowego setupa to ok. 3000 zł (cena z Jetronika)

- no do turbiny w/gate i BOV

- orurowanko

- wydajniejszy cat-back

- hamownia, ustawianie, diagnostyki

- wydajniejszy dolot

- obróbka głowicy

no i teraz najfajniejsze - prawdopodobnie zakuć trzeba bedzie dół silnika

innaczej cała zabawa będzie oscylowała gdzieś na pograniczu domowych przeróbek sklaniajacych właściciela do szybkiej wymiany połowy silnika. Nie ma co się emocjonować bo te ceny co podaje Twój kolega nie są mocno realne skoro zmiana programu diesla samego to koszta ok. 2000 bez dostosowania setupa.

ale jak ktoś zaryzykuje i zrobi tą metodą to będę zdziwiony - bardzo....

Grosheck - 2007-03-29, 11:24

Faktycznie, wspomniał tylko o turbinie (chyba taka jak jest w Audi 2.5TDi czy BMW 330d), IC i przeprogramowaniu za 1500zł...

tak jak mowilem, ciezko mi sie ustosunkowac, bo nie znam sie na tym...

ale na forum jest ktoś z południa Polski, chyba z Jaworzna kto coś tam tunuje w V40, może on sie ustosunkuje...

twardy - 2010-03-04, 19:03

Tak szukam o podniesieniu mocy 1,9 TD i słobo na forum.
Tak naprawde jeszcze nie sciągłem osłony silnika i za bardzo nie wiem jaka jest pompa paliwowa (oczywiście silnik 90KM) , .Jesli nastawnik elektroniczny to trudniej ale mechanicznie pompe można przerobić .
Turbo z tyłu , dojście super . Intercooler juz jest , może nie jest to evo ale zawsze .
Wydech można samemu wyspawać , kat odrazu opróznić , dolot seryjny.

Chcę do 90 koni dołożyć z10, 15, czy wytrzyma sprzegło ? zobaczymy

Trzy lata temu wsawiłem do 1,9TDI (90km silnik 1z) wstawiłem opornik na kabel z nastawnika 420ohm auto dostało kopa i to mocno .
Póżniej kupiłem klekota 1,6TD 60km pompa 8mm , straszny muł bez LDA i bez icka ale za to z katem.
Załozyłem pompe 10mm , podniosłem ciśnienie na 1,7 bara , załozyłem intercooler z audi 2,5L , wydech przelotowy i mocne sprzegło auto jeżdzi aż miło .
Nie wiem dlaczego uważacie że nie można tego silnika podkręcić ?
Pisze jeszcze raz , nie miałem czasu nawet zajzeć pod osłone tak że nie wiem jak sterowana jest pompa , turbo westergate ,.
Czy ktoś chce pomóc?
pozdr.

Headpoint - 2010-03-04, 19:11

Cytat:
Czy ktoś chce pomóc?


http://www.v40.pl/viewtop...diesel&start=15

twardy - 2010-03-04, 19:52

Headpoint, dzięki za link na poczatek wystarczy :-D

ps

klekot z tego tematu to golf zaprzała 172km pompa 11mm , turbo holset i wielki icek .
tutaj auto kolegi euglena
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Szympello - 2010-03-04, 20:39

Witam. Słyszałem ze samo przerobienie kompa (chip tuning) dodaje sporo konikow. Ale widok gesto czarnej chmury spalin po takich zabiegach jest nie zbyt przyjemnym widokiem. Kolega ma kombinowane w audi a4 1.9tdi troche mocy mu przybyło ale silnik dostaje podobno niezle po du..ie. Nie widze najwiekszego sensu w kreceniu tego silnika bo nie po to zostal stworzony. Trzeba bylo kupic volkswagenowskie 1.9 tdi 110km sa tez 150 konne. Moze wieksze koszty ale i tak wiecej wydasz na osprzet.
Takie moje srkomne zdanie :-D

Badzik - 2010-03-04, 20:46

rzecz w tym,że tego silnika nie da się schipować :bezr:
Szympello - 2010-03-04, 20:52

Na pewno nie da rady?? :hmm: Podobno każdy dieselek z komputerkiem da rade ale to tylko takie słuchy mnie dochodzily takze w sumie nie wiadomo. A bylo to sprawdzane gdzies fachowo ze na pewno nie mozna??
Badzik - 2010-03-04, 21:26

Head mówił,że wtrysk ropy jest mechaniczny a nie elektroniczny,więc się opieram na tym co on mówił
twardy - 2010-03-05, 15:16

jesli pompa nie ma nastawnika elektronicznego to dawkę regulujemy kluczami do tego musimy doładować wiecej powietrza żeby auto nie dymiło i ropa była spalona , myslę że regulujemy tak do max 1,2 bara a dawkę zmniejszamy żeby właśnie nie zostawiać zasłony.
Dopuszczalne jest przykopcenie przy starcie ale auto nie może kopcić przy max doładowaniu , temperatura egt spalin .
Zmniejszenie temperatury powietrza również zwiększa nam moc 10*C to okolo 4km , ale żeby zmniejszyć temperaturę w dolocie musimy założyc duży intercooler i jest z tym troche rzeżby .

TDI czyli wtrysk sterowany elektronicznie chipujemy u tunera lub robimy tuning za 10gr zakładajac popularne powerbox czyli opornik około 400ohm , oszukujemy komputer .

dodaję może się komuś przyda ;-)
http://stefan1987.ovh.org.../tunning1z.html

Badzik - 2010-03-18, 18:05

sam bym zrobił coś z tym silnikiem,tylko obawiam się o jego żywotność później...
pawelsonx78 - 2010-03-18, 18:31

http://forum.fordclubpols...ead.php?t=23196
twardy - 2010-03-18, 22:39

badzik123, trzeba pamietać że tuning (zwiększenie mocy ) uczy pokory .
Jeśli masz zdrowy silnik , dbasz o czystość oleju i filtrów a także umiesz jeżdzić z głową to wzrost o 10, 15 koni nie zabije od razu silnika gwarantuję . Oczywiście może klęknąć wysłużone sprzęgło czy po czasie wydmucha Ci uszczelkę ale czy takie awarie nie zdażają się w silnikach nie kręconych?
Jak napisałem wcześniej golfem jeżdżę na pompie 10mm i ciśnieniu 0,8 wcześniej na dużej dawce i ciśnieniu 1,7 bara auto miao takiego kopa że wzmocnione heble nie wystarczały. Awarie jak do tej pory dwie sprzęgło seryjne trzeba było wymienić , założyłem większe wzmocnione i jak narazie zero poślizgu no i poszła uszczelka która była założona od nowości a to już 21 lat :mrgreen:
pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group