www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Turbo - [T4] Ustawianie walkow rozrzadu-wymiana paska rozrzadu Volvo

reder - 2011-09-17, 14:52
Temat postu: [T4] Ustawianie walkow rozrzadu-wymiana paska rozrzadu Volvo
Witam.

Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40 1.8 T4.

Samochod w bardzo dobrym stanie - sprawny - niestety zawaory strasznie buczaly.

Ogolnie zalezy mi na tym aby doprowadzic silnik do ladu tak abym mogl sie nim przejechac i sprawdzic czy wszystko dziala jak nalezy bo chce miec pewnosc ze wszystkie czesci sa sprawne.

Jak kolwiek zdjelismy pokrywe silnika i okazalo sie ze wszystko na 1 rzut oka wyglada ok - zastanawialismy sie czy przyczyna pukania nie tkwi w wyrobionych szklankach - ale te rowniez wygladaja ok.

Ogolnie chcieli bysmy sprawdzic czy pasek nigdie nie przeskoczyl wiec chcemy go ustawic ponownie. Czy ktos moze mi powiedziec w jakiej pozycji powiny byc walki i jak maja byc ustawione do zalozenia paska. Czy znaki maja byc idealnie po srodku czy moze musi byc jakies opoznienie albo przyspieszenie?

W jaki sposob ustawic to wszystko?

Wiem ze ten temat byl juz na forum zapewne 1000 razy ale nie mam czasu szukac wiec prosze o wyrozumialosc.

Pozdrawiam

swiebod - 2011-09-17, 14:57

znaki z koła wałka muszą być idealnie ustawione z znakami na obudowie, w większośći pojazdów jest to tzw pkt 0

Żeby sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony nie musisz ściągać paska wystarczy sprawdzić znaki a jeśli go już ściągnąłeś to kup nowy, nie zakłada się tego samego paska 2 razy.

gonzo - 2011-09-17, 15:06

reder napisał/a:
Ogolnie chcieli bysmy sprawdzic czy pasek nigdie nie przeskoczyl wiec chcemy go ustawic ponownie


jako ze masz polifta potrzebujesz blokady do walkow...

swiebod napisał/a:
znaki z koła wałka muszą być idealnie ustawione z znakami na obudowie


reder, ma kolo zmiennych faz rozrzadu, a na tym kole znakow nie ma...

panca - 2011-09-17, 15:08

reder, co Ty masz za silnik i z którego roku?
Gregorius - 2011-09-17, 15:11

reder napisał/a:
1.8 T4


Jakiś nowy silnik :hmm:

reder - 2011-09-17, 15:19
Temat postu: ...
Ok nie wnikajac w szczegoly niech bedzie 1.9T4 jak kto woli.

Samochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy.

Wielkie dzieki za schematy.

Dla wszystkich ktorzy pomaga w tym temacie - znizka na dowlona czesc z T4 ;-)

Pozdrawiam

Gregorius - 2011-09-17, 15:25

reder napisał/a:
amochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy.


Jak z 1999 roku i 1,9 T4 to przedliftowy. W poliftowych było 2,0 T4

reder napisał/a:
Wiem ze ten temat byl juz na forum zapewne 1000 razy ale nie mam czasu szukac wiec prosze o wyrozumialosc.


Grunt to szczerość :lool:

gonzo - 2011-09-17, 15:27

reder napisał/a:
Samochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy


a w profilu 2001r.

Gregorius - 2011-09-17, 15:30

gonzo napisał/a:
a w profilu 2001r.


reder napisał/a:
Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40


:-P

panca - 2011-09-17, 15:33

reder napisał/a:
Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40 1.8 T4.

częsty błąd w opisie ;-)
gonzo napisał/a:
a w profilu 2001r.

czytamy uważnie mr. gonzo :-P

reder,

reder - 2011-09-17, 18:19
Temat postu: ...
He he he chyba czas rozwiac wszystkie watpliwosci.

A wiec - na codzien prywatnie jezdze Volvo V40 1.8 GDi.

Ten temat dotyczy samochodu ktory "zostal kupiony na handel".

Ten samochod to Volvo V40 1999 1.9T4 i bardzo prosze o jakis schemat ustawienia rozrzadu w tym samochodzie - jest przedliftowy raczej i na obudowie nie mam znacznikow do ustawiania rozrzadu albo ich nie widze - mam je oczywiscie na zebatkach kol ale nigdzie indziej ich nie widze.

Moze ma ktos VADIS'a pod reka i podeslal by mi tutaj jakis schemat.

Pozdrawiam

PS. Dla tych co maja watpliwosci - dzis pytam sie o T4 jutro moge sie pytac o S60 - bo nie wiem co jutro bedzie na czesci

panca - 2011-09-17, 19:20

reder, powyżej dałem schemat 1.9 T4 kod silnika: B4194T takie były montowane w latach 1998-1999, no chyba, że sprawdzisz VIN i się okaże, że to model 2000 i kod silnika: B4194T2 ale ustawienie rozrządu jest takie same :-)
PS. schemat z VADIS'a ;-)

reder - 2011-09-18, 22:15
Temat postu: ....
Wielkie dzieki - jutro sprawdze god silnika i zobacze co i jak.

Pozfrawiam

[ Dodano: 2011-09-21, 02:04 ]
A wiec......

Zgodnie ze schematem znaczniki na kolach walkow rozrzadu sa i ich ustawienie nie jest zadnym problemem to znalezienie "naciec" na kole zamachowym graniczy z cudem i naprawde nie potrafie ich znalesc a ustawianie pozycji zgodnie z prawami fizyki to istny totolotek i szkoda zmielic silnik.

Probowalem odkrecic kolo pasowe ale niestety sruby sa tak zardzewiale ze nie da sie ich odkrecic ;-(

Czy ktos moze mi poradzic jak znalesc znacznik na kole zamachowym?

facecamo - 2011-11-06, 17:35

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=33440
Terrez - 2014-08-10, 21:54

Odkopię starego kotleta, żeby admin znowu nie wyrzucił tematu do kosza. W poście użytkownika 'panca' jest grafika odnośnie ustawienia rozrządu. Może mi ktoś wyjaśnić co oznacza '2X' przy wale korbowym? Oraz co zrobić jeśli na wałkach i na obudowie nie mam znaków?
przemo1977 - 2014-08-11, 03:47

Terrez napisał/a:
Odkopię starego kotleta, żeby admin znowu nie wyrzucił tematu do kosza. W poście użytkownika 'panca' jest grafika odnośnie ustawienia rozrządu. Może mi ktoś wyjaśnić co oznacza '2X' przy wale korbowym? Oraz co zrobić jeśli na wałkach i na obudowie nie mam znaków?



X2 znaczy że musisz zrobić 2 obroty wałem żeby wałki wykonały 1 pełny obrót i cechy znowu się zgrały


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group