www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Turbo - [T4] turbina

Marciniunio1986 - 2011-09-19, 14:39
Temat postu: [T4] turbina
Witam mam w kupnie volvo s40 z silnikem t4 po lifcie, mam dylemat bo ogólnie autko fajne ale jak daje mu przegazówke to rura od turbiny praktyczne nie puchnie ( czuje że powietrze idzie ale nie tak mocno żeby wyprostowało mi ręke :) .jak wogole wygląda ten temat w waszych autach? wczesniej miałem tdi :) i jak dało sie gazu to przewód robił sie twardy jak kamien. proszę o podpowiedzi
muzz - 2011-09-19, 14:42

Na biegu jalowym nic nie sprawdzisz. A moze inaczej. Za duzo nie sprawdzisz. Sprawdza się ciśnienie doladowania podczas jazdy z podpietym manometrem. Czyli pod obciążeniem.
Marciniunio1986 - 2011-09-19, 14:45

czyli nie jest powiedziane że turbina jest zajeżdzona? moi mechanicy mówią że ta rura o ktorej pisze powinna puchnac ale zapewne nie mieli nawet takiego silnika na oczach...
Marciniunio1986 - 2011-09-19, 14:55

biegunek nie chcesz nic podpowiedziec to nie podpowiadaj, za słówka też mnie nie łap, wiadomo o co chodzi
kakao - 2011-09-19, 18:15

Marciniunio1986 napisał/a:
jak wogole wygląda ten temat w waszych autach?


Zainwestuj w zegar doładowania i będziesz miał jesność w temacie, są też firmy robiące pomiar doładowania za ok. 100PLN, chamownia też prawdę Ci powie.

Marciniunio1986 - 2011-09-19, 18:58

no ok ale chodzi mi tez o to jak ta sprawa ma sie w waszych autach, czy jak gazujesz nawet na biegu jałowym to jak jest z ta turbiną, jaka jest naprawde ta rura od intercoolera, nie bardzo mam możliwośc pożyczyc gdzies taki zegar, dlatego chciałbym zasegurowac sie jak to wygląda w innych autach z tymi silnikami, w sobote jade po to auto :)
Bubek - 2011-09-20, 01:34

Marciniunio1986,
żadne rury nie robią się twarde i nie puchną. przepływ powietrza jest na tyle dobry że nic nie zmienia swojego kształtu ani nie jest wyczuwalne po naciśnięciu... no może jest delikatna różnica ale to znikoma.
turbina ładuje max ciśnienie przy około (zależne od auta) 3,5k obr/min.
na zegarze sprawdzisz ile ciśnienia daje ci turbina a na hamowni jakie masz osiągi.
turbina może dawać ci 0,9bara ale możesz mieć zużyty silnik i po przez pierścienie moc będzie uciekała w silnik.
na hamowni sprawdzisz jakie masz osiągi ale nie sprawdzisz czy to wina turbiny czy silnika.

Marciniunio1986 napisał/a:
jak daje mu przegazówke to rura od turbiny praktyczne nie puchnie ( czuje że powietrze idzie ale nie tak mocno żeby wyprostowało mi ręke :) .
trudno to wyczuć moim zdaniem. napompuj sobie koło od roweu na 0,9 bara to będziesz miał porównanie jak wygląda ciśnienie 0,9bara
Marciniunio1986 napisał/a:
wczesniej miałem tdi :) i jak dało sie gazu to przewód robił sie twardy jak kamien.

może łapałeś za przewód chłodzenia silnika?

Headpoint - 2011-09-21, 10:15

Marciniunio1986 napisał/a:
no ok ale chodzi mi tez o to jak ta sprawa ma sie w waszych autach, czy jak gazujesz nawet na biegu jałowym to jak jest z ta turbiną, jaka jest naprawde ta rura od intercoolera, nie bardzo mam możliwośc pożyczyc gdzies taki zegar, dlatego chciałbym zasegurowac sie jak to wygląda w innych autach z tymi silnikami, w sobote jade po to auto

Na jałowym nic nie będzie puchło ani nawet się nie napręży skoro szczytowo można obciążyć na jałowym 0.4 bara. Samą suszarkę możesz sprawdzić jedynie z zewnątrz czy nie cieknie, czy nie jest uszkodzony WG, przy czym jeśli masz co do auta pewność to regeneracja to jakieś 1000 zł więc nie wiem czy jest o co kruszyć kopie.

Vitec - 2011-09-22, 21:34

Jak chcesz sprawdzić na szybko ciśnienie doładowania za minimalną kwotę to sklep hydrauliczny, tam dostaniesz manometr do CO, zakres do 4 bar ok 20zł + przejściówka na rurkę fi 5mm, przewód paliwowy fi 5mm ok 1,5 m i trójnik. Odpowiednie podłączenie i w drogę.
Ja tak potwierdziłem swoje podejrzenia co do turbiny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group