www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Zawieszenie i układ kierowniczy - Słabnące wspomaganie układu kierowniczego

pruno - 2011-11-23, 13:50
Temat postu: Słabnące wspomaganie układu kierowniczego
Witam.
Poradźcie co może być powodem słabnącej siły wspomagania w układzie kierowniczym.

Na zimnym silniku i przy spokojnej jeździe przy tej temperaturze wspomaganie jest bdb
czyli można kręcić kierownicą za pomocą jednego palca. Jednak po osiągnięciu normalnej temp. silnika wspomaganie słabnie.
Jest to płynna utrata bo w różnych sytuacjach siła do kręcenia kierownica jest różna.

Zauważyłem zależność:
- po ostrej jeździe jak i w cieplejsze dni utrata wspomagania znaczna,
- normalna jazda, średnia utrata wspomagania,
- spokojna jazda w mróz wspomaganie prawidłowe

Rok temu, po zakupie:
- wymiana rozrządu
- uszczelnianie pompy i jej ustawienie
Problem był z odpalaniem jak i mocą silnika. Podejrzewam, że majster mógł przeholować z dawką paliwa stąd grzanie silnika.
Jednak jest to tylko mój domysł.

W ostatnim czasie wymieniłem:
- pasek wielorowkowy
- alternator + kółko ze sprzęgiełkiem
- płyn od wspomagania ( valvoline)
- chłodnicę ( stara zatkana kamieniem)

Latem przed jak i po wymianie chłodnicy temperatura na wskaźniku potrafiła się wychylić ponad połowę skali. Chłodnica jest nowa lecz nie oryginalna i nie ma grubości elementu oddającego ciepło jak przy oryginalnej.

Z usterek ukł. kierowniczego można zaliczyć naderwaną jedną manszetę na drążku kierowniczym.


Za uwagi i sugestie z góry dziękuję.

Pozdrawiam Michał

kania - 2011-11-23, 14:19

Jeżeli:
-pasek wielorowkowy jest good
-napinacz paska wielorowkowego jest good
-cały układ wspomagania , nie ma najmniejszego wycieku

to pozostaje pompa wspomagania , która daje mniejsze ciśnienie , z powodu zużycia/wieku.

pruno - 2011-11-23, 14:35

Dzięki za odpowiedź.
Zastanawia mnie jeszcze tajemniczy zaworek, który jak mniemam ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie. Może to jego sprawka?

A może płyn ma nie te właściwości co powinien stąd wpływ temperatury na wydajność wspomagania?

kania napisał/a:
Jeżeli:
-pasek wielorowkowy jest good
-napinacz paska wielorowkowego jest good
-cały układ wspomagania , nie ma najmniejszego wycieku

Wszystko jest dobrze.


Pozdrawiam Michał

kania - 2011-11-23, 15:05

pruno napisał/a:
A może płyn ma nie te właściwości co powinien stąd wpływ temperatury na wydajność wspomagania?


Napisałeś , że płyn ostatnio wymieniłeś. Tak więc nie sądzę , aby to była jego wina.

boberek123 - 2011-11-23, 17:14

pruno napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze tajemniczy zaworek
Albo zaworek zwrotny lub pompa dogorywa bądź sama maglownica :bezr:
pruno - 2011-11-23, 20:26

boberek123 napisał/a:
pruno napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze tajemniczy zaworek
Albo zaworek zwrotny lub pompa dogorywa bądź sama maglownica :bezr:

Właśnie zastanawia mnie ten zaworek. Powiedzcie gdzie go szukać i czy jest możliwość jego zregenerowania?
Pozdrawiam Michał

boberek123 - 2011-11-23, 21:12

Zdjęcie z allegro.Zaworek jest wkręcony w maglownicę i do niego mocowany jest przewód powrotny do zbiorniczka.
pruno - 2011-11-23, 21:21

boberek123 napisał/a:
Zdjęcie z allegro.Zaworek jest wkręcony w maglownicę i do niego mocowany jest przewód powrotny do zbiorniczka.

Dzięki za odpowiedź.
Wiesz może coś na temat możliwości regenerowania tego zaworu lub gdzie można go kupić w rozsądnej cenie?
Pozdrawiam Michał

boberek123 - 2011-11-23, 21:29

Musiałbym jutro spytać kolegi który pracował w LAUBERZE/regeneracja maglownic/
pruno - 2011-11-25, 09:12

boberek123 napisał/a:
Musiałbym jutro spytać kolegi który pracował w LAUBERZE/regeneracja maglownic/


Witaj.
Czekam z niecierpliwością na informacje. Przekopałem forum i nie ma o regeneracji jak i budowie żadnych doniesień.
Pozdrawiam Michał

kris_f - 2011-12-26, 23:20
Temat postu: brak wspomagania
Witam

Przeglądam forum i chciałem się podłączyć pod temat ,,problemy ze wspomaganiem'' mam volvo v40 1.9 td 1998 i następujący problem:

jak auto postoi kilka godzin po odpaleniu wspomaganie praktycznie nie działa,bardzo ciężko kręcić kierownicą>>ale po kilku skrętach w lewo,prawo wspomaganie działa normalnie,jest tak za każdym razem.Nikt nie umie mi doradzić co jest tego przyczyną, pasek jest nowy,olej w układzie wspomagania wymieniony,pasek naciągnięty,nie piszczy,pompy też nie słychać.

Chciałbym prosić o jakieś sugestie czym się zająć: czy siada pompa, czy może coś z maglownicą się dzieje.

Z góry dzięki za porady.

KuZik - 2012-01-02, 18:51

@pruno, coś Ci się udało zrobić z tym wspomaganiem?

Ja mam identyczne zachowanie jak w Twojej Vce.

U mechanika nie mówicąc im ze coś jest nie tak ze wspomaganie wykryli wyciek spod maglownicy. Koszt regeneracji około 600zł + robocizna 270zł.
Jak oceniacie koszty tych napraw?

pruno - 2012-01-02, 21:24

Witaj.
KuZik napisał/a:
@pruno, coś Ci się udało zrobić z tym wspomaganiem?


Do tej pory nic z tym nie robiłem. Objawy słabnącego wspomagania mam coraz częściej co może świadczyć o pogarszającym się stanie któregoś z podzespołów.
Zastanawiam się nad krzyżakiem kolumny kierowniczej bo objawy mogą pasować. Podejrzewam, że sprawdzenie krzyżaków możliwe jest tylko poprzez demontaż, a na tą chwilę brak czasu i chęci.
Czekam jeszcze na odpowiedź boberek123 w sprawie tego zaworu.


KuZik napisał/a:


Ja mam identyczne zachowanie jak w Twojej Vce.

U mechanika nie mówicąc im ze coś jest nie tak ze wspomaganie wykryli wyciek spod maglownicy. Koszt regeneracji około 600zł + robocizna 270zł.
Jak oceniacie koszty tych napraw?

Na odległość trudno coś doradzić. Zastanów się tylko czy chcesz przeznaczyć 870 zł na sprawdze czy mechanik miał rację;)
Pozdrawiam Michał

KuZik - 2012-01-02, 22:31

Cytat:
Na odległość trudno coś doradzić. Zastanów się tylko czy chcesz przeznaczyć 870 zł na sprawdze czy mechanik miał rację;)
Pozdrawiam Michał


Bez jakiejkolwiek przesłanki, że to mi rozwiąże problem na pewno nie wydam tych pieniędzy ;p

consttantino - 2012-02-09, 12:05

Witam Koledzy.
Podłaczam sie do tematu.
Od kupna ...a posiadam T4 od 0,5 roku...nie mialem najmniejszego problemu ze wspomaganiem.
Problem pojawil sie z mojej winy....a mianowicie kilka dni temu spadl snieg...razem z kolesiem i jego TT wybralismy sie na parking Ikeii aby sie troche poslizgac. Po calej zabawie szybkich kontrach prawo lewo (w nic nie przywalilem)...wspomaganie zaczelo sie klinowac. Na poczatku myslalem ze moze zagrzałem plyn i poczekalem do nastepnego ranka. Niestety rano okazalo sie ze problem dalej istnieje.
Kierownica potrafi sie klinowac (trzeba uzyc 2och rak) na wolnych obrotach i to nie zawsze....czasami jest ok...problem ustepuje jak podniose delikatnie obroty...na upartego mozna z tym jezdzic ale obawiam sie ze kiedys z tego powodu wyrzne w cos:) Klinowaniu sie kierownicy towarzyszy dziwny dzwiek pompy....zaczyna wyc i stala sie ogolnie bardziej slyszalna (dzwiek przypomina wycie pompy w autach grupy VAG np Passat przy max skreconych kolach)...jakby uklad byl czyms przypchany albo cos przymrozilo. Nie ma poslizgu na pasku ani nie posiada zbyt malej ilosci plynu. Z tego co zauwazylem swiezo po zakupie....pompa byla wymieniana....bo mam oznacznie na niej takie jakie stosuja szrociaze ....w dodatku jest od TD choc mozliwe ze sa identyczne. Ogolnie szykowal bym sie do jej zmiany....ale z doswiadczenia z innymi autami wiem ze wydac pieniadze to nie sztuka i czesto to nie rozwiazuje problemu:) Moze ktos z Was posiad jakis fajny pomysl?? Pozdrawiam

kania - 2012-02-09, 12:33

consttantino napisał/a:
w dodatku jest od TD choc mozliwe ze sa identyczne


Nie są. Od dizla nie pasuje do benz , i na odwrót.

consttantino - 2012-02-09, 13:03

hmmm.....to zgupialem:) na pompie mam napisane "TD" białym korektorem. Moze ktos sie rypnal z opisem ....ale powiem Ci ze chodzilo bez zastrzezen az do teraz:)
kania - 2012-02-09, 13:17

consttantino napisał/a:
Moze ktos sie rypnal z opisem


Najwyraźniej. A najlepiej pstrynij fotkę , obejrzymy ;-)

consttantino - 2012-02-09, 16:13

ok...mam foto.
wyglada jakby byla od tego modelu....zadnych przerobek nic...tylko od drugiej strony jest ten napis korektorem... gamon jakis pewnie dal ciala z opisem i tyl

kania - 2012-02-09, 16:17

consttantino napisał/a:
wyglada jakby byla od tego modelu


Bo dokładnie tak jest :-) Od dizla wygląda inaczej.

consttantino - 2012-02-09, 16:28

to GIT:)
to jeszcze tylko podpowiedz co powoduje te magiczne objawy? wywalac pompe...czy przyjrzec sie maglownicy..........a moze poprostu poczekac na odwilz....bo tak sie ludze ze mialem jakas wilgoc w ukladzie i przymarzlo gdzies....ale tak jak napisalem...tylko sie ludze:D

[ Dodano: 2012-03-19, 23:24 ]
...elllo.
Chlopaki tak dla informacji dla potomnych dorzuce ze temat rozwiazany.
Uzywana pompa za 80 zl rozwiazala sprawe.

Na marginesie inny temat...
Nie wstawiajcie zarowek w brakujace miejsca w liczniki....pol roku temu jedna mi zdechla...wyciagnelem licznik i wymienilem ale zauwazylem jedno brakujace miejsce (auto od handlarza wiec mogl wyciagnac) wiec wstawilem....po jakims czasie kapnelem sie ze tempomat nie dziala...rozkladalem rece przy szukaniu usterki.......w koncu udalo mi...problemem byla rypana zaroweczka (model ktory nie ma na desce kontrolki temp)

Pozdro

kondi3012 - 2012-05-27, 12:31

A ja mam pytanie jak kierownica z dobrym wspomaganiem powinna chodzić? Jeździłem do tej pory dwiema v40 (1.9 TD i 1.9 Di) i w obu chodziła dosyć ciężko, ale wydawało mi się, że volvo już tak ma, ale nabieram coraz więcej wątpliwości, czy aby na pewno powinna tak chodzić. Jakby ktoś mógł mi mniej więcej zobrazować jak lekko powinna chodzić oraz jak ewentualnie rozpoznać czy jest zepsute te wspomaganie?
consttantino - 2012-05-29, 15:59

Nie wiem jak Ci zobrazowac to i jeszcze w dieslu...praca mojego moze byc porownana do wspomagania w VW Passat B5 bo jezdzilem takim wczesniej...dosc lekko nie wymagajace wiekszego wysilku....przy padnietej pompie musialem ja dwoma rekoma porzadnie lapac na parkingu......ale do tego dochodzi jeszcze cisnienie w oponach itp....ogolnie nie doszukiwal bym sie:) Pozdro
pruno - 2012-05-29, 18:52

W moim przypadku pomogła wymiana płynu od wspomagania na trochę gęstszy. Wcześniej siła wspomagania zmieniała się od kręcenia jednym paluszkiem aż do obiema rękami. Teraz siła potrzebna do kręcenia kierownicą jest porównywalna podczas jazdy.
Michał

kondi3012 - 2012-05-29, 20:38

Czyli chyba nie dziala tak jak potrzeba...
consttantino - 2012-05-30, 06:23

Skoro az tak bardzo chcesz....to zbyt wiele opcji nie masz...
Zacznij od rzeczy najmniej kosztownych i obserwuj czy bedzie roznica...cisnienie w kolach \ plyn wspomagania \ pompa....a na koncu pozostaje maglownica...
Z tym ostatnim malo prawdopodobne...pompy lubia padac...ja swoja zajezdzilem jednego wieczoru na sniegu pod Ikea...wydatek nie byl zbyt duzy bo 50zl za uzywke oraz wymiana tez bejecznie prosta...
Pozdro

[ Dodano: 2012-05-30, 07:25 ]
p.s. zwroc uwage tez czy pasek PK Ci sie nie slizga przypadkiem

kondi3012 - 2012-05-31, 12:33

A więc okazało się, że wspomaganie działa dobrze, w corolli e12 wspomaganie działa dużo lżej(nie mówiąc już w ogóle o stilo z funkcją city :) ) i tym się sugerowałem.
consttantino - 2012-06-01, 18:05

congratulations:)
stach28 - 2012-07-21, 15:12

pruno napisał/a:
W moim przypadku pomogła wymiana płynu od wspomagania na trochę gęstszy. Wcześniej siła wspomagania zmieniała się od kręcenia jednym paluszkiem aż do obiema rękami. Teraz siła potrzebna do kręcenia kierownicą jest porównywalna podczas jazdy.
Michał




pruno
mam identyczny przypadek jak u ciebie powiedz jaki ten płyn zalałes? Wymieniłem pompe bo juz wyła, zalałem nowy płyn ATF2 (czerwony) wspomaganie sie polepszyło ale tez tylko na zimnym silniku na ciepłym dalej ciężko. :-(

[ Dodano: 2012-07-22, 22:27 ]
:bezr: pruno,

pruno - 2012-07-24, 15:55

stach28 napisał/a:
pruno napisał/a:
W moim przypadku pomogła wymiana płynu od wspomagania na trochę gęstszy. Wcześniej siła wspomagania zmieniała się od kręcenia jednym paluszkiem aż do obiema rękami. Teraz siła potrzebna do kręcenia kierownicą jest porównywalna podczas jazdy.
Michał




pruno
mam identyczny przypadek jak u ciebie powiedz jaki ten płyn zalałes? Wymieniłem pompe bo juz wyła, zalałem nowy płyn ATF2 (czerwony) wspomaganie sie polepszyło ale tez tylko na zimnym silniku na ciepłym dalej ciężko. :-(

[ Dodano: 2012-07-22, 22:27 ]
:bezr: pruno,


Hej.
Zalałem Castrol dex III.
Michał

stach28 - 2012-07-24, 20:55

Dzieki :-D Kupie to zobaczymy czy pomoże.
pruno - 2012-07-25, 16:05

stach28 napisał/a:
Dzieki :-D Kupie to zobaczymy czy pomoże.

Daj znać tylko czy pomogło.
Pozdrawiam

stach28 - 2012-08-07, 12:21

Nabyłem tego dexa III zalałem i zobaczymy co sie będzie działo. Zarazie jak jeżdżę to jest git ale nie jeździłem jeszcze dłużej niż godzinę wiec do konca nie wiem czy pomogło. :lol:

[ Dodano: 2012-08-10, 18:30 ]
No i niestety wymiana płynu nie pomogła, no może z 5, 10 %. Ale to za mało do normalnego funkcjonowania. Średnio po godzinie jazdy jest ciężko skręcać jedna ręką.
Przerabiał ktos może temat tego zaworka może jego wymiana by cos dała? :haja:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group