www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Diesle - [116KM] Podgrzewacz ukladu chłodzenia.

fredi99vv - 2011-12-18, 21:53
Temat postu: [116KM] Podgrzewacz ukladu chłodzenia.
Panowie czy wie ktoś co steruje tym podgrzewaczem(dwie swiece żarowe w aluminiowym króćcu na weżu od nagrzewnicy)tzn.czy czujnik temperatury silnika,czy może przeplywomierz bądz czujnik temperatury zewnetrznej.

[ Dodano: 2011-12-20, 00:15 ]
Troche glupio samemu sobie odpisywać,no aleee..

Własnie skończylem montowac kodatkowy podgrzewacz(też na swiece żarowe bodaj z Audi B4 1.9tdi jest ich tam 3szt.).
I powiem wam że; podane w którymś z postów, warunki pracy podgrzewacza podane sa chyba z jakiegoś Bojlera :mrgreen: ,
Bo:Faktycznie załącza się on po 10-15 sekundach od czasu uruchomienia silnika,już przy temperaturze okolo od 0 do -4 stopni,i pracuje na postoju przy wyłączonych światłach :idea: Jedyne co się zgadza to napięcie akumulatora :-) .
Podejrzewam równierz że jego pracą steruje ECU :idea: a nie jakiś tam MSA15.5 czy Nagares(jest od świec do rozruchu zimnego silnika) .

I podsumowanie; teraz nazewnątrz było u mnie jakieś -5stop. uruchomiłem silnik,i po 3minutach(napierdzielania 5-ciu świec) wskazówka temper. podniosła się na trzecią kreske :mrgreen: . Więc jak to mawiał mój dziadzio "koniec srania po krzakach"i skrobania szyb :mrgreen:

Pozdrawiam.

kania - 2011-12-20, 10:00

fredi99vv napisał/a:
Podejrzewam równierz że jego pracą steruje ECU a nie jakiś tam MSA15.5 czy Nagares


Chyba mieszasz ze sobą, dwa różne układy pogrzewania cieczy. Jeden zastosowany w dizlu 95KM , a drugi w poliftowych dizlach.

W silniku 95KM , są dwa przekaźniki Nagares.
Jeden od zasilania 4 świec rozruchowych , i drugi od zasilania 2 świec podgrzewacza.

MSA15.5 to jest właśnie ECU w motorze 95KM.


To tak w ramach wyjaśnienia, aby ktos nie powielał herezji.

Pioter - 2011-12-20, 10:43

kania napisał/a:
W silniku 95KM , są dwa przekaźniki Nagares.
kania napisał/a:
MSA15.5 to jest właśnie ECU w motorze 95KM.

kania napisał/a:
To tak w ramach wyjaśnienia, aby ktos nie powielał herezji.

:gol: samobój

kania - 2011-12-20, 10:49

Pioter napisał/a:
samobój


:hmm:

kolubryn - 2011-12-20, 12:10

Pioter, mozesz to rozwinac?
Pioter - 2011-12-20, 12:48

kania napisał/a:
Chyba mieszasz ze sobą, dwa różne układy pogrzewania cieczy. Jeden zastosowany w dizlu 95KM , a drugi w poliftowych dizlach.

piszesz ze te układy sa w roznych silnikach, po czym nagle oba dla jasności przypisujesz do tego samego silnika ;)

kania - 2011-12-20, 13:00

Pioter, napisałem jak to wygląda w silniku 95KM.
Wydaje mi się że autor tematu, przeczytał właśnie o jednym i drugim układzie, stąd informacja choćby o MSA 15.5.

Ale może to ja wyciągnąłem złe wnioski..

Pioter - 2011-12-20, 13:01

ja genernalnie nie wiem jak to jest...
MSA 15.5 jest w poliftach (CRach)?
zastanowiło mnie to ze dla obu układów podaleś ten sam silnik

fredi99vv - 2011-12-20, 19:02

I jak zwykle zaczyna sie misz masz :mrgreen:
kania - 2011-12-20, 19:19

fredi99vv napisał/a:
jak zwykle zaczyna sie misz masz


Ee tam , dociekamy prawdy ;-)

fredi99vv, skąd wziąłeś informacje co to jest MSA 15.5 ? W poliftach chyba jest inne ECU ?

Dlatego wydaje mi się , że w pierwszym poście nawiązałeś do opisu podgrzewania cieczy , z tego tematu - http://www.v40.pl/viewtop...hlight=msa+15.5

A tutaj jest temat , dotyczący również poliftów - http://www.v40.pl/viewtop...4&highlight=ptc

fredi99vv - 2011-12-20, 20:35

Masz racje Kania namieszałem,Przepraszam :oops: ,ten msa-cos tam wziołem z pierwszego tematu,a drugiego tylko troszkę przeczytałem bo mi się dynia zagotowała(myśłe ze na jego podstawie śmiało można zbudować bombę i zostać terrorystą :mrgreen: )

Suma sumarum czy ten 95km czy 116km przerobić go można tak samo :idea: bo warunki załączania są takie same :idea: czasem kręcę srubki i gdybym miał pamiętać oznaczenia wszystkich sterowników to bym pier...... dostał.

Za zdradziecko zasiany zamęt przepraszam.

voywit - 2012-02-02, 15:52

okej namierzyłem układ ale kiedy i w jakich okolicznościach się załącza to nie wiem
adam47 - 2012-02-20, 20:24

voywit napisał/a:
okej namierzyłem układ ale kiedy i w jakich okolicznościach się załącza to nie wiem

I ja układ namierzyłem ale nie wiem jak sprawdzić jak działa :-?
Może ktoś pomoże????
Świece sprawdzałem miernikiem i pokazują 1.4 ohma obydwie, więc wnioskuję że są dobre.
Niestety na tym koniec.
Nie wiem co i jak dalej sprawdzić czy to działa :oops:

voywit - 2012-02-21, 14:43

a ja odpiąłem wtyki te fajki są jak w świecy w motocyklu i podałem grubym kablem plus z akumulatora i usłyszałem charakterystyczny szum grzanej cieczy i zrobiłem układ elektryczny do zasilania wtedy kiedy to chce a nie producent :brawoo:

[ Dodano: 2012-02-21, 14:45 ]
tu go masz http://www.v40.pl/forum/v...er=asc&start=45

ManiekST - 2012-12-17, 20:51

Czy ten układ dogrzewania był stosowany we wszystkich dieslach poliftowych. Ja mam 116KM i jakoś nie dopatrzyłem się tego ustrojstwa. Czy było tylko w opcjonalnym wyposażeniu. Mam dosyć bogato wyposażony model i coś takiego też by się przydało.
Pioter - 2012-12-18, 19:47

opcja, ja tez nie mam
ManiekST - 2012-12-18, 20:35

Cholera. W takim razie poprzedni właściciel pożałował mimo iż samochód brany w Polsce gdzie zimy jednak są. No szkoda. A ktoś może montował taki układ? Oryginalny pewnie ciężko dostać. Oczywiście używany.
Pioter - 2012-12-19, 12:49

raczej nie problem, jest tego troche na alledrogo + chłopaki robili wlasne instalacje
przekop forum

ManiekST - 2012-12-29, 12:12

Rzeczywiście jest tego troche na Allegro. Teraz zbyt zimno aby to montować, ale na przyszły rok chyba warto w coś takiego zainwestować. Może jest ktoś, kto takie coś zamontował i jest w stanie opisać różnice przed o po montażu. Zastanawiam się jaka jest skuteczność tego ustrojstwa. Bo jeśli samochód nagrzewa się 5min szybciej to chyba sobie daruje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group