www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Zawieszenie i układ kierowniczy - Nisko siedzący tył...

strzesliwy - 2012-03-07, 22:23
Temat postu: Nisko siedzący tył...
Witam, Czy wie ktoś dlaczego, pomimo katalogowych sprężyn na tył auta + nowych amortyzatorow monroe - moj tył volvo v40 jest tak nisko ?
Przy okresowej wymianie opon na zimowe i chwilowym sciagnieciu kol, facet z obslugi zauwazyl, ze te katalogowe sprezyny na tyl sa ciensze niz te na przod ( niby zrozumiale, bo z przodu silnik), ale w gruncie rzeczy to tylko moje amatorskie rozumowanie, moze powinny byc tak samo grube ? Nic nie powiem mechanikowi co mi wynienial sprezyny i amortyzatory, dopuki sie nie upewnie w temacie.
Ktos mial takie zjawisko w swoim ? Prosze o pomoc, porady jak podniesc ten tył - bede wdzieczny :-)

kania - 2012-03-07, 22:36

strzesliwy napisał/a:
Ktos mial takie zjawisko w swoim ?


Miało bardzo dużo osób.
Pomaga wymiana drążków reakcyjnych , wraz ze wszystkimi tulejami wahaczy.

Było już o tym na forum wiele razy.

LBI 1973 - 2012-03-07, 22:46

Szwagier ma z 97 i też wygląda jak stary citroen na spuszczonym zawieszeniu. W 99 poprawili i jest fajowo wysoko.
gonzo - 2012-03-08, 12:46

strzesliwy napisał/a:
pomimo katalogowych sprężyn na tył auta + nowych amortyzatorow monroe


ale spreżyny (katalogowo :P ) masz nowe czy stare??

bo same amortyzatory ci nic nie dadza...

piotrek111 - 2012-03-08, 14:19

kania, popieram, jestem świeżo po wymianie wszystkich tulei tylnego zawieszenia, i zdecydowanie jest wyżej jak przed wymianą.
lukstar - 2012-03-08, 14:52

a co myślicie o gumach wkłada się miedzy zwoje ??
Gregorius - 2012-03-08, 14:56

lukstar napisał/a:
a co myślicie o gumach wkłada się miedzy zwoje ??


Ja dzięki nim połamałem kiedyś sprężynę :-o

strzesliwy - 2012-03-13, 11:44

Dzięki chłopaki. Tyle informacji mi wystarczy. Będę się rozglądał za tulejami :)
Jaropik - 2012-03-24, 17:42

Witam Forumowiczów
Przypnę się do tematu mam v40 2000r 1,6 jestem z niej Bardzo zadowolony lecz martwi mnie trochę ten siedzący tył nic nie stuka tylko coś skrzypi po zimie z lewej strony ale wykryłem że wygląda to na poduszkę amortyzatora, zastanawia mnie to czy przyczyną tego tyłu nie będą przednie sprężyny

kania - 2012-03-24, 19:17

Jaropik napisał/a:
zastanawia mnie to czy przyczyną tego tyłu nie będą przednie sprężyny


Co to ma do rzeczy ? :shock:

No tak , bo jak przednie wycieraczki źle zbierają, to musi być to wina wycieraczki tylnej :lool: Ot takie porównanie , do tego co napisałeś :mrgreen:

Jaropik - 2012-03-24, 19:59

No cóż kolego to była moja pierwsza myśl ponieważ VV był cały czas serwisowany w serwisach i gdy zmieniłem serwis po przegladzie powiedziano mi ze musze zmienic przednie mcperson-y łącznie ze spreżynami poniewaz mam Różne poduszki amortyzatorów mysle ze powinni montowac takie jakie sa lecz tak nie jest.W takim razie pocieszeniem dla mnie było by że nie musze zmieniać wahaczy a co do siedzącego tyłu to myśle że spróbuję jednak wymiany drążków reakcyjnych , wraz ze wszystkimi tulejami wahaczy tak jak pisałeś wczesniej tylko dlaczego tego w serwisie mi o tym nie powiedzieli a mimo wszystko badali. Kolego Kania Dziękuję za Pomoc
marek 4532 - 2012-03-26, 13:52

Tylko i wyłącznie sprężyny odpowiadają za wysokość auta. Amortyzator tłumi wszystkie drgania( inaczej koła skaczą nad jezdnią jak piłki do kosza). Wszelkiej maści drążki reakcyjne trzymają zawieszenie na miejscu. Stabiliztor przeciwdziała odrywaniu się koła odciążonego( na zakręcie) od drogi.
Niestety sprzedawcy często zamiast sprężyn do kombi sprzedają podobne lecz słabsze od sedana.
Nie wierz sprzedawcy, zawsze sprawdzaj czy zamiennik jest zgodny z numerem katalogowym oryginału. ;-)

kania - 2012-03-26, 13:58

marek 4532 napisał/a:
Tylko i wyłącznie sprężyny odpowiadają za wysokość auta


A co jak masz zwalony amortyzator ? U mnie po wymianie samych amorów, przód poszedł do góry. Zresztą nie tylko u mnie ;-)

marek 4532, w v-kach sama wymiana sprężyn i amorów , nie wiele pomaga na siedzący tył. Szczególnie w przedliftach przed MY1998. Zostało to sprawdzone, i udowodnione.

WILDESIGN - 2012-03-26, 15:20

Witam Panowie :)

Znalazłem temat, który również mnie dotyczy, siedzi bardzo nisko tył, wczoraj jak jechaliśmy w 3 osoby na tylnej kanapie, to lusterko wsteczne pokazywało mi praktycznie połowe szyby - drogi ;-)


Jakie tuleje polecicie (producent?), ponadto tył mi sie tłucze niemiłosiernie, więc wypadało by zrobić chyba kompletne zawieszenie.

Moje volvo to v40, 1999 po lifcie, benzynka 2.0 bez turbo ;-)

S40_powolniak - 2012-03-26, 16:19

Mam pod ręką dwa amortyzatory KYB kupione do żonkowej Pandy i ręką można wsuwać i wysuwać tłoczysko, więc to nie ma prawa ingerować w wysokość tyłu, prędzej gumowa poduszka. W S40 jest podobnie. Tuleje tylnych wahaczy też nie powinny przenosić sił skrętnych czyli dźwigać ciężaru samochodu bo gdyby były skręcone na sztywno przy opuszczonych kołach to by się zrywały na wybojach. To nie jest belka skrętna, u nas za wysokość odpowiada sprężyna. Też chętnie bym podniósł tył, tuleje wahaczy wleczonych były wymieniane bo stukały a wysokość się nie zmieniła (to oczywiste).
marek 4532 - 2012-03-26, 20:14

kania napisał/a:
marek 4532 napisał/a:
Tylko i wyłącznie sprężyny odpowiadają za wysokość auta


A co jak masz zwalony amortyzator ? U mnie po wymianie samych amorów, przód poszedł do góry. Zresztą nie tylko u mnie ;-)

marek 4532, w v-kach sama wymiana sprężyn i amorów , nie wiele pomaga na siedzący tył. Szczególnie w przedliftach przed MY1998. Zostało to sprawdzone, i udowodnione.

Niestety ten dowód to nie dowód, chociaż masz rację że po wymianie wszystkich tuleji metalowo gumowych tył stoi wyżej. Zastanów się: tylna oś działa jak zawias- jest zapięta na dwóch śrubach wachaczy wzdłiużnych. W środku są dwie sprężyny, które napierają w górę w górę i w dół, unosząc nadwozie na określoną wysokość.

Mechanik wymieniając wszystkie gumy w tylnym zawieszeniu lub całe drążki i wahacze robi to na podnośniku kiedy zawieszenie wisi w powietrzu. W takiej nienaturalnej pozycji zostaje najczęściej skręcone. Efekt wizualny piękny - tył stoi wysoko przez pewien czas, ponieważ tuleje metalowo gumowe działają już jak drążki skrętne wspomagając sprężyny. Niestety efekt końcowy to szybkie zerwanie gum ( piski ,trzaski), a niedouczony mechanik wciska Wam kit że części były złej jakości( na pudełku napisano Febi,Volvo)???

Z przodu sytuacja jest podobna . Nowe amortyztory gazowe dość mocno pchają do góry i nowe poduszki McPersona też podnoszą trochę auto. Jednak po obciążeniu auta dwoma osobami różnica prawie żadna - jeśli sprężyny zostały stare. ;-)

Kołtun - 2012-04-01, 10:39

kania napisał/a:


A co jak masz zwalony amortyzator ? U mnie po wymianie samych amorów, przód poszedł do góry. Zresztą nie tylko u mnie ;-)


Jeśli po wymianie amorów przód lub tył poszedł w dół lub do góry znaczy , że miska trzymająca sprężynę jest przyspawana na amortyzatorze na innej wysokości. Amortyzatory gazowe mają tą wadę , że przez pierwszy okres po założeniu też potrafią unosić auto , lecz po paru setkach kilometrów się "ubijają". Mam akurat możliwość porównywać części bo mam znajomego w hurtowni i zdarzało się , że katalogowo numer się zgadzał a jednak każda marka amortyzatora miała na innej wysokości miskę ,różnice wynoszą nawet 3cm a to już widać gołym okiem .

suchutki1990 - 2012-11-01, 17:01

Czy ktoś zakładał na tył do eski sprężyny od v ? Czy to jedno i to samo?
kania - 2012-11-01, 17:05

suchutki1990 napisał/a:
Czy to jedno i to samo?

Oczywiście że tak.

Tomekstw - 2012-11-01, 17:27

kania napisał/a:
Oczywiście że tak.

A właśnie, że nie. :-P

suchutki1990 - 2012-11-01, 17:30

Panowie zdecydujcie się:D jeżdżę do pracy w 5 osób butla w bagażniku też jest i pora wymienić sprężyny bo dupsko siedzi tylko nie wiem czy zamówić wzmocnione do eski czy vałki.
Tomekstw - 2012-11-01, 17:35

suchutki1990 napisał/a:
czy zamówić wzmocnione do eski czy vałki.

Wzmocnione , nie znaczy że tył będzie stał wyżej.
Generalnie sprężyny do kombi mają inną charakterystykę od tych do sedana,ale można je z powodzeniem naprzemiennie montować.

Ja w V40 wymieniałem ,po pęknięciu jednego ze zwojów, szukaj najlepiej z dwoma czerwonymi paskami. Kupiłem ori na allegro u gościa z Łoniowa k.Tarnobrzega. Dupka stoi jak trzeba.

kania - 2012-11-01, 17:52

Tomekstw napisał/a:
kania napisał/a:
Oczywiście że tak.

A właśnie, że nie. :-P


Zamienniki na 100% niczym się nie różnią. :gun2:

Tomekstw - 2012-11-01, 17:54

kania napisał/a:
Zamienniki na 100%


Nie myślałem o zamiennikach. Bo z nimi jest loteria.

krysiakwrc - 2012-11-03, 08:31

sam wymieniałem sprężyny w swojej v i mogę stwierdzić, że wymiana samych sprężyn nic nie zmieniła auto jak było nisko tak dalej jest, wiem, że mam jeszcze gumy w tylnym zawieszeniu wysypane i muszę je wymienić i mam nadzieje, że tył się uniesie. Ta operacja i tak dopiero na wiosnę bo teraz idą święta, a co za tym idzie wydatki hehe, jeżdżę tylko sam z dziewczyną 90% więc się nie pali.
tadzio1970 - 2012-12-06, 17:01

najlepiej jest podnieść dolne miski sprężyny na amortyzatorze bo są ruchome ,podkłada się pod nie tulejkę z rury lub bieżnię od łożyska i ma się 3-4 cm lub więcej wyżej tył auta
jacus - 2012-12-07, 10:57

Ja założyłem na tył sprężynki od audi 80 B3. Górne mocowanie nie pasuje trzeba się troszkę pomęczyć ale efekt jest zadowalający tył stoi jak trzeba i jest twardszy od ori.
djTATA x2 - 2012-12-07, 21:45

Kiedys wymieniałem całe tylnie zawieszenie od innego dawcy, który stał wysoko. I to jest jedno z tańszych i lepszych rozwiązań. Poszukaj rozbitych czy anglików i za pare złotych "wyrwiesz" cały tył z tarczami, amorami i sprężynami. Wymiana też jest dosyć szybka. Najlepiej szukaj po lifcie.
fungusdei - 2012-12-13, 19:20

Ja wymienilem całe tylne zawieszenie, dupa poszla troche do gory ale pod obciazeniem ciagle wyglada jakbym wozil slonia w bagazniku....
z.suiram - 2013-01-13, 03:40

Ja założyłem gumy usztywniające po 3 na każdą stronę tzn od góry guma przerwa na sprezynę guma przerwa i znowu guma i sprężyna efekt taki że dociągnąłem się z kempingiem 1150 nad nasze morze załadowany po dach + 3 osoby. Ale pamiętam jak właściciel tej firmy jeszcze przez telefon powiedział mi do tego auta po 3 na stronę jak nie będą chciały wejść to nie montujemy. Po dużych problemach (małe przerwy między zwojami) udało się i polecam.
Firma ma konto na allegro jest z Marek pod Warszawą sprzedają takie gumy i montują.
Podobno zły montaż i dobór tych gum powoduje pękanie sprężyn.
I najważniejsze samochód stoi zdecydowanie wyżej.

Tomekstw - 2013-01-13, 10:16

Ja w v40-tce wymieniłem , po pęknięciu jednej, na dwie używane ori z czerwonymi paskami. I dupka stoi aż miło.
lukaszoo - 2013-01-30, 19:31

Moja v40 stoi właśnie dość wysoko chyba nawet wyżej niż przeciętnie a na sprężyny z tyłu prawie na całej długości jest naciągnięty wąż gumowy coś takiego jak ogrodowy tylko ma grubsze ścianki... może to jakiś przewód paliwowy no nie wiem bo ja tego nie zakładałem z takim (niefachowym) rozwiązaniem kupiłem to pewnie działa podobnie jak wkładanie gum w sprężyny
suchutki1990 - 2013-02-08, 16:17

Kolego mógł bys wstawić zdjęcie tych sprężyn w szlaufie :D Może bym się zmałpował bo chciał bym podnieść swoją eske a jak dam po dwie gumy to strasznie robi sie sztywno a jedna guma nic nie daje mi.
S40_powolniak - 2013-02-10, 16:10

samochód ma stać na sprężynach a nie gumach, równie dobrze można sobie drewniane kołki między zwoje powbijać. Albo robić porządnie, czyli zmiana sprężyn, albo wcale. Druciarstwo z gumami nic nie da.
mietekpl - 2013-02-20, 19:24

Założony wąż na sprężynie to spotykany sposób na stukanie w zawieszeniu. Czasami sprężyna delikatnie stuka o mocowanie i taki zabieg podobno działa.... ale nie wiem na jak długo
mkaiser - 2013-02-27, 00:00

Zabieram się za swój tył. Po sprawdzeniu zawieszenia (zero luzów) przechodzę do wymiany sprężyn na dłuższe niż oryginalne. Słyszałem, że od Audi 80 B3 podpasują. Chce kupić Jamex'y wzmocnione. Cena ok 70zł za sztukę plus wysyłka na alle drogo. Zrobię zdjęcia przed i po wymianie i wrzucę do wglądu.

Pozdrawiam :-)

S40_powolniak - 2013-02-27, 12:51

mietekpl, na stukanie o mocowanie to tak, ale nie do podnoszenia zawieszenia i te 2mm grubości gumy.

mkaiser, koniecznie daj znać co założyłeś i jaki efekt, chociaż "pasuje" to niekoniecznie zbliżona charakterystyka pracy.

roko - 2013-03-03, 21:48

Żadne węże na sprężynę naciągnięte nie dadzą nic, chyba że ktoś ma zawieszenie po przebiegu w PL 500 tkm. Wysokość auta jest uzależniona od sprężyn, nie amortyzatorów, nie sinetbloków, i niczego więcej. Zawieszenie w Volvie jest i działa tak samo jak w Focusie, Oplu, i innych autach.

Tuleje wahaczy zawsze należy dokręcać po opuszczeniu auta i dociśnięciu go kilkukrotnie, inaczej auto podniesie się z 1-2cm ale zniszczymy szybko sinetbloki.

Gumy na sprężyny to jakieś czasowe rozwiązanie, z tym że jeśli sprężyna jest już stara to jest szansa że może pęknąć.

suchutki1990 - 2013-03-04, 15:18

kolego mkaiser ja do swojej eski wrzuciłem od audi i coś teraz mi stuka właśnie przy górnych mocowaniach. Ta guma volvowska jest troszkę za mała na tą spręzyne i nie wchodzi tak jak trzeba. Sam muszę jeszcze to rozebrać i bo coś nie tak jest.
roko - 2013-03-04, 17:55

A czemu od Audi wsadziłeś?
mkaiser - 2013-03-04, 23:33

I po wymianie.


Volvo pięknie stoi 4cm wyżej. Niestety posta kolegi Suchutkiego przeczytałem dopiero teraz. Jak narazie nie zauważyłem stuków. Auto dałem mechanikom, bo ostatnio mocno zarobiony jestem. Wspominał, że poduszki są ciut za małe.
A co do tego że Audi, to gdzieś z forum wywnioskowałem... Myślałem, że dłuższe będą. Kupiłem wzmocnione jamex'y od 80 B3. Okazały się być podobnej długości (po wyjęciu starych) Jednak tak nie siadają jak stare. Volvo jest przyjemnie sztywne. Nie zauważyłem negatywnych skutków (puki co... :roll: )

gt82 - 2013-03-05, 22:20

Jesienią pękła sprężyna z prawej mańki.Przerzucona w komplecie z amorkiem z anglika(bo inaczej sprzedać nie chcieli).Po przeglądzie miesiąc temu stan amorów ok.Dziś zauważalna różnica wysokości lewej i prawej strony.Zwłaszcza stojąc z tyłu auta..Sprężyna lewa ma już dość?Kiedy pękła prawa był pisk i trzeszczenie na nierównościach.Teraz niby cacy a jednak stoi po skosie..Nie zwróciłem uwagi jaki kolor na prawej przy montażu.da się odczytać bez demontażu?
suchutki1990 - 2013-03-06, 10:23

No właśnie poduszki są ciut za małe i nie chce tam dobrze wejść ta sprężyna.
Marcin101010 - 2013-03-06, 19:24

mkaiser napisał/a:
I po wymianie.


Volvo pięknie stoi 4cm wyżej. Niestety posta kolegi Suchutkiego przeczytałem dopiero teraz. Jak narazie nie zauważyłem stuków. Auto dałem mechanikom, bo ostatnio mocno zarobiony jestem. Wspominał, że poduszki są ciut za małe.
A co do tego że Audi, to gdzieś z forum wywnioskowałem... Myślałem, że dłuższe będą. Kupiłem wzmocnione jamex'y od 80 B3. Okazały się być podobnej długości (po wyjęciu starych) Jednak tak nie siadają jak stare. Volvo jest przyjemnie sztywne. Nie zauważyłem negatywnych skutków (puki co... :roll: )


W mojej V-ce bok kierowcy trochę niżej leży niż prawa strona, podejrzewam spręzyny i tu mam pytanie do mkaisera jak sprawują się Jamexy na tyle . Mam takie z przodu i są trochę sztywniejsze niż poprzednie.

mateusz zaremba - 2013-03-13, 17:46

Witam mam pomysł na siedzący tył a mianowicie.Planuję zakupić dość twardy plestik taki który można toczyć i planuję dotoczyć podkładkę pod sprężynę a kielich na amortyzatorze czy ktoś coś takiego próbował co otym myślicie czekam na podpowiedż może jakiś pomysł
suchutki1990 - 2013-03-13, 23:14

można tam podłożyć ale tam nie jest równo w tym kielichu jest przuecież takie wgłębienie.

np w golfie 2 i 3 to wystarczy zdjąć tależyk amortyzatora podłożyć kawałek rurki i już 4 cm wyżej stoi :D u nas talerze przyspawane do amora szkoda...

kania - 2013-03-14, 07:13

suchutki1990 napisał/a:
u nas talerze przyspawane do amora szkoda...

Z tyłu wcale nie są przyspawane !

suchutki1990 - 2013-03-14, 12:00

chyba w twoim egzemplarzu...
daniel1517 - 2013-03-14, 12:05

Potwierdzam że da się talerze wyjąć z amortyzatora. Robiłem tak już 4 amortyzatorach volvo.
mateusz zaremba - 2013-03-14, 19:02

Nawet jak jest nierówno to tokarz tocząc ów plastik zatoczy stożek tak żeby się trzyało i po problemie kwestia dobrego wytoczenia i tyłek stoi tak jak chcemy szukam grubego plastiku do toczenia
Wade22 - 2013-03-20, 20:05

wnioskując.. jesli wymienie tylne amortyzatory i sprężyny to tył samochodu zostanie na takiej samej wysokosci ? i do tego musze kombinowac zeby go podniesc w jakis inny sposob.. bezsensu w takim razie wymiana tego wszystkiego jesli sie nic nie dzieje z nimi...

[ Dodano: 2013-03-20, 20:09 ]
Tak wogóle to witam forumowiczów.. przeczytałem setki postów tyle ze bez rejestracji.. pomoc rzeczywiscie ze strony forumowiczow jest nie zastapiona i wielu ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec.. a lepiej wiedziec cos wczesniej aby ktos "mądrzejszy" nie probował z nas wyciagnac wiecej pieniedzy niz to wszystko warte.. Pozdrawiam :)

Chmielu00 - 2013-04-05, 23:19

też przerabiałem problem z nisko siedzącym tyłem... głowiłem się myślałem...

ostatecznie padło na sprężyny od audi 80 b3 i jest rewelacja. :mrgreen:

jeśli interesuje cie efekt mogę jutro fotkę podesłać

lukkow - 2013-10-16, 09:23

podepnę się pod pytanie, wymienione u mnie zostały :

-amortyzatory
-spręzyny
-drążki reakcyjne górne, dolne.
- tuleje wahacza wzdłużnego, poprzecznego
- drążki, końcówki stabilizatora ?
- odboje amortyzatora.

A tył jak siedział tak siedzi jest poniżej przodu :(

Kasperejros - 2013-10-16, 13:00

Masz LPG? Jak tak to jaką butlę? (pojemność i waga)
lukkow - 2013-10-16, 13:34

Tak mam LPG, jaka pojemność butli całkowita, tego nie wiem, wchodzi coś kolo 38 litrów gazu..
Kasperejros - 2013-10-16, 14:02

Masz butle 47l zapewne. Taka butla waży 25kg + 38 litrów gazu ważące ok 20 kg daje 45 kg z tyłu samochodu, plus koło. Ja przy butli 35l musiałem założyć twardsze sprężyny na tył i jeszcze potrafi przysiąść.
lukkow - 2013-10-16, 15:15

Czyli można uznać że przy LPG to norma.. ?
Kasperejros - 2013-10-16, 15:23

Czy można to nie jestem pewien, jest parę junkersów na forum i nie każdy ma ten problem. Raczej to zbyt duża butla jest winowajcą. Ew słabej jakości sprężyny.
lukkow - 2013-10-16, 15:30

Co do sprężyn założone z KYB + amortyzatory KYB, sprężyny zwykłe czarne do V40.
roko - 2013-10-17, 17:33

A co z tymi podkładkami pod talerzyk? Mam u siebie zawiechę sport i szkoda mi jej zmieniać na jakiegoś Jamexa :mrgreen:
Doogie - 2013-10-18, 09:32

lukkow napisał/a:
Czyli można uznać że przy LPG to norma.. ?

Moje doświadczenie mówi, że to nie jest wina lpg. U mnie też tył siedzi trochę niżej niż przód, ale było tak już przed montażem lpg. Po instalacji mimo moich obaw nic widocznie się w tym temacie nie zmieniło. Jak wyliczył :
Kasperejros napisał/a:
Taka butla waży 25kg + 38 litrów gazu ważące ok 20 kg daje 45 kg z tyłu samochodu

40-45kg to odpowiednik pełnego baku benzyny.
Rozwiązania szukałbym w zawieszeniu, ale gdy czytam, że wymiana sprężyn, amortyzatorów, drążków ludziom nie przynosi poprawy to spada zapał, żeby się za to zabierać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group