www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Układ hamulcowy i napędowy - skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift

koron - 2007-06-14, 16:53
Temat postu: skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
Model V40, 1,9 TD ’97 , 90 koników!
Dziś się stała tragedia! Rozsypał się mechanizm różnicowy w mojej skrzyni i uszkodził obudowę! Skrzynia do wymiany. Mam następujące pytanie!

Czy w samochodach Renault 1,9 TD jest identyczna skrzynia, czy obudowa się różni??
(skrzynia o takim symbolu JC 5084#029138)??

Jeśli tak to muszę kupić skrzynie oryginalną od V40?
Najgorszą sprawą jest to że odpowiedz w większości sklepów sprzedających części, jakie znalazłem na grupie brzmi - przepraszam, nie mamy :cry: !

Proszę o pomoc!!

Pozdrawiam!

swiebod - 2007-06-14, 16:56

koron, zrob to samo co ja zrobilem najlepiej wyjdziesz :)

za pierwszym razem probowalem naprawiac i w cholere nerow starcisz kupile z renaulta i okazalo sie przy zakladaniu ze otwory sa inaczej rozwiercone :) potem proba przekladki srodka tez porazka :)

najlepiej oddaj ta skrzynie do kogos kto tylko tym sie zajmuje (nie sklep) i wez od niego po regeneracji z 3 miesieczna gwarancja.

wyjdzie cie to najtaniej i najszybciej.

koron - 2007-06-14, 17:22

Jeszcze jedno pytanie!

Czy ma ktoś nr tej skrzyni biegów z modelu 1,9 TD 90 koników??
jeszcze mojej nie rozkręciłem a z nr lepiej szukać!

Pozdrawiam!

swiebod - 2007-06-14, 17:26

musisz poczekac az ktos z Vadisem przeczyta tego posta :P bo ja mam vadisa ale jeszcze go nie umiem obslugiwaac :P :)
koron - 2007-06-14, 21:49

Czy ktoś zna dobry warsztat zajmujący sie regeneracja skrzyń biegów?

Pozdrawiam

maxi.bxl - 2007-06-14, 21:57

Spisz sobie numer skrzynki i pusc w internet.Ja tak znalazlem swego czasu do swojej starej V-ki.
krulik - 2007-06-14, 22:28

No masz pecha.........................dokładnie jakbys opisał mój przypadek..........tylko ze mi jeszcze zdążyło złapać parę zębów.Ja mam obecnie środek z clio 2002r a obudowa stara,ale generalnie to big problem.Pozdrawiam
zadra - 2007-06-15, 00:00

Do roku 1997 nr skrzyni to 8602071 lub 8111319 exchange (starą zostawiasz).
Ale sprawdź czy na pewno masz rocznik 1997. Nie liczy się produkcja tylko model.
Jeśli modelowo masz 97 to na 10 poz. nr. VIN masz V. Jeśli W to będzie 98. A w tych rocznikach są inne numery.
Powodzenia

koron - 2007-06-15, 15:08

od dołu na skrzyni widnieje taki symbol 329850221.

Czy to jest ten szukany??

pozdrawiam!

[ Dodano: 2007-06-15, 17:46 ]
Pilnie prosze o pomoc! znalazłem model 329850221! ostatnia cyfra jest inna? czy ta skrzynia może być? Jest to od anglika! Silnik jest ten sam!

Pozdrawiam

Bartolomeo - 2007-06-17, 12:44

Podaj VIN.

[ Dodano: 2007-06-17, 12:46 ]
W roku 1997 był jeden rodzaj skrzyni (teoretycznie) M5D.

[ Dodano: 2007-06-17, 12:49 ]
Numeru 329850221 nie znalazłem :-) co było raczej logiczne chociaż...?

[ Dodano: 2007-06-17, 12:56 ]
No i faktycznie w tym roku nic nie znalazłem w \/adisie, żeby było inaczej pod względem zewnętrznym - jedna obudowa. W 1998 też. Różnic między lewą a prawą stronąą też nie zauważyłem. Ale wiadomo jak to jest na papierze...

Cule - 2007-10-09, 21:10
Temat postu: skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
Witam po ra pierwszy. Nie dane mi było się długo nacieszyć moją V40 :cry: oddałem do warsztatu na ogólny przegląd, paski itp. przy okazji mieli wymienić pękniętą osłonę przegubu przy skrzyni. No i wymienili i przy okazji wlali 3 litry oleju, taka w niej susza była. Skrzynia po jeździe próbnej zachowuje się jakby nie miała luzu, tzn. po wrzuceniu na luz i puszczaniu sprzęgła auto i tak rusza. Ogólnie podejrzewam, że w srodku maskara. Ponieważ spedziłem wieczór na poszukiwaniu używki do Volvo i raczej niewiele znalazłem, to proszę kolegów o pomoc... czy skrzynia Renault ma takie samo oznaczenie jak do Volvo i czy bezproblemowo pasuje? Moje auto jest z października 1999r, silnik 1.9D 95KM. Bardzo dzięki za pomoc. Przejrzałem tematy z forum dot. skrzyni i niestety nie rozwiały one moich wątpliwości.
Adam1 - 2007-10-09, 21:20

A byles, lub dzwoniles do jakiegokolwiek salonu volvo i pytales o to?
Cule - 2007-10-09, 21:28

Nie, ponieważ sprawa wyszła dopiero dziś po południu.
swiebod - 2007-10-09, 21:38

Cule, nie kupuj skrzyni do renaulta bo nie pasuja otwory :) masz dokladnie taka sama przygode jak ja mialem odrazu po zakupie padla mi :)

kupilem z renaulta i musialem srodek przekladac.

Cule - 2007-10-09, 21:44

o dzięki :-) z drugiej strony, jeśli korpus nie jest strzelony, to można się pobawić w przełożenie. Nic tylko szukać dalej, najlepiej od Volvo...
norma - 2007-10-09, 22:48

Cule mialem dokladnie to samo na poczatku zgubilem 5 puzniej takie same objawy jak twoje na luzie a chce jechac jutro odbieram skrzynie po manewrze z przekladka niestety obudowa moja wnetrze od renowki .Zycze owocnego poszukiwania skrzyni
Cule - 2007-10-10, 08:45

:-) a tak nieśmiało zapytam... ma ktoś może namiar na jakąś skrzynię... ?? ostatecznie może być od reni, jakoś się przełoży... Norma, a jaki symbol ma ta Twoja skrzynka od Reni, może łatwiej będzie znaleźć :-( ?

[ Dodano: 2007-10-10, 11:52 ]
załamka z tym badziewiem... obdzwoniłem całą Polskę prawie i nigdzie nie ma... ech... :-(

[ Dodano: 2007-10-10, 11:55 ]
załamka z tym badziewiem... obdzwoniłem prawie całą Polskę i nikt nie ma... ech... :-(

Adam1 - 2007-10-10, 19:41

Do NICH tez dzwoniles ? Sa solidni , wiec ich polecam
Rysiek112 - 2007-10-10, 19:54

Znalazłem coś takiego: skrzynia
Ogólnie ciesze się ze póżniej zmienili skrzynie bo w megance też miałem silnik dti czyli odpowiednik 95 KM w Volvo i tam identyczna skrzynia też mi padła :evil:

klkw - 2007-10-10, 20:40

Miałem podobna sytuację, w warsztacie grzebali mi przy skrzyni, co spowodowało, że nie miałem luzu. W moim przypadku wchodził tylko 1 i 2 bieg, na luzie samochód ruszał.
Naprawiłem to samodzielnie. Zdjałem lewe koło aby dostac sie do skrzyni. Nastepnie zdemontowałem pokrywe boczna skrzyni (uwaga, leci olej). Po demontarzu miałem dostęp do wybieraka i koła zębatego 5-go biegu. U mnie przyczyna był wcisniety wybierak. Gdy samochód był na luzie ktos docisnał za mocno wybierak co spowodowało, że lewarek zachowywał sie jakby był na luzie, a smomochód ruszła jakby był na biegu. W moim przypadku wystarczyło mocno odciągnąc wybierak, który wskoczył na właściwe miejsce, od tej chwili mam luz i wszystkie biegi.

Cule - 2007-10-10, 21:18

Dzięki koledzy za namiary, z rana będę dzwonił. A czy ta skrzynia którą znalazł Rysiek to jest właściwa? bo ma oznaczenie JC5223, a we Volvo ma jakieś inne 5Mcoś tam???
RoeSolare - 2007-10-10, 22:14

Cule napisał/a:
Dzięki koledzy za namiary, z rana będę dzwonił. A czy ta skrzynia którą znalazł Rysiek to jest właściwa? bo ma oznaczenie JC5223, a we Volvo ma jakieś inne 5Mcoś tam???



Może i właściwa ale czy sprawna.
Ktoś ją tak szybko wyrywał z auta że półośke gumówką przeciął

No i sądząć po tej aukcji to wogóle wszystko mają w super stanie:
Tarcze + piasty w super stanie


Jak widać na załączonych zdjęciach do stanu bardzo dobrego (taki w opisie) bardzo dużo im brakuje

alpacino212 - 2008-02-11, 22:50

Przepraszam, że odświeżam ten temat, ale nurtuje mnie jedna sprawa, którą tu poruszono.
Chodzi mi dokładnie o ten olej. Chcę zmienić u siebie olej w skrzyni i zastosować ceramizer. Tutaj kolega piszę, że oryginalny olej do tych skrzyń to TRANSELF TRX 75W-80. Faktycznie na stronie elfa: http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php też podają ten olej jako właściwy do mojego auta.

Jednak natknąłem się na coś takiego ( http://www.upromex.com.pl...nerID=34&str=12 ):

" Elf TRANSELF TRZ 75W-80

W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mocno obciążonych skrzyń biegów najnowszej generacji. Zalecany do wszystkich mechanicznych, poprzecznych skrzyń biegów wyposażonych w molibdenowe pierścienie synchronizujące, jak skrzynie RENAULT PK1,PK7 i PK9 samochodów RENAULT SAFRANE i LAGUNA oraz VOLVO M56 w samochodach VOLVO 850. Eliminuje zjawisko hałasu przy złej synchronizacji biegów. Nie zaleca się do stosowania w klasycznych skrzyniach biegów takich jak: przekładnie zębate kątowo-śrubowe (RENAULT UN, NG, NE, NO) oraz o mosiężnych pierścieniach synchronizujących (RENAULT JB/JC). Spełnia wymagania SAE 75W-90, API GL-4, VOLVO standard 97308 (skrzynie M56), RENAULT homologowany (skrzynie PK1,PK7 i PK9). "

?? To w końcu może jednak ten TRZ a nie TRX?? Może ktoś fachowo podpowiedzieć...

Bo to chyba Nasza skrzynia ta M56 jest wyszczególniona w opisie TRZ...??!

Z góry dzięki i Pozdrawiam VOLVO V40, 1,9 TD, 90 KM, 1997 r.

bertone - 2008-02-12, 00:07

alpacino212 napisał/a:
Bo to chyba Nasza skrzynia ta M56 jest wyszczególniona w opisie TRZ...??!

dopne jeszcze jedno pytanko dla pokolen ,a mianowicie czy skrzynia w naszych autach po liftingu jest ta sama co przed liftem czy cos sie zmienilo ?

alpacino212 - 2008-02-12, 12:57

Zwróciłem sie do producenta czyli ELF-a o wyjaśnienie i otrzymałem taką odpowiedź:

cyt:

"Witam
Ja mam w zaleceniach wylacznie TRX. To co mogę poradzić, to sprawdzenie w książce samochodu co zaleca autor. Tylko konstruktor urzadzenia może dobierać produkty.
Pozdrawiam
Marzena Bartkowiak - www.elf.com.pl "


cyt:

"Pana skrzynia M5D to model Renault JC

Zalecany olej Tranself TRX 75W80



Jak sam Pan przytoczył

"Elf TRANSELF TRZ 75W-80

W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mocno obciążonych skrzyń biegów najnowszej generacji. Zalecany do wszystkich mechanicznych, poprzecznych skrzyń biegów wyposażonych w molibdenowe pierścienie synchronizujące, jak skrzynie RENAULT PK1,PK7 i PK9 samochodów RENAULT SAFRANE i LAGUNA oraz VOLVO M56 w samochodach VOLVO 850. Eliminuje zjawisko hałasu przy złej synchronizacji biegów. Nie zaleca się do stosowania w klasycznych skrzyniach biegów takich jak: przekładnie zębate kątowo-śrubowe (RENAULT UN, NG, NE, NO) oraz o mosiężnych pierścieniach synchronizujących (RENAULT JB/JC). Spełnia wymagania SAE 75W-90, API GL-4, VOLVO standard 97308 (skrzynie M56), RENAULT homologowany (skrzynie PK1,PK7 i PK9). "

Oczywiście jeśli chce Pan poeksperymentować, może Pan zdecydować się zastosować inny olej, ale nie jestem w stanie dać Panu żadnych gwarancji że polepszy się praca przekładni.
Pozdrawiam

Mariusz Uszalewski
Kierownik Oddziału
UPROMEX SOPOT"



więc wypada zalać TRX-em, ale opis TRZ mnie zainteresował...


Pozdro

Stanisław Bobel - 2008-02-12, 17:01

Szanowny KOLEGO za smarowanie 5 to nieodpowiada czasem przyspawany do białego nocnika (pokrywa-dekiel) jak zwał tak zwał -bez obrazy- przewód który wchodzi w wałek 5-ki. Jeżeli możesz sprawdz to ustrojswo - obym się mylił :-/ :-/ :-/
cwh - 2008-03-18, 07:12
Temat postu: skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
witam,
Dzis rano próbowałem ruszyć spod domu, i udało mi się wyjechać z koperty na wstecznym, kiedy wrzuciłem luz na prostej i chciałem ruszyć do przodu już sie nie udało. Nie dało się wrzucić żadnego biegu( opór mechaniczny dzwigni). Sytuacja jest identyczna na odpalonym silniku jak i wyłączonym. działa tylko piątka reszta nie wchodzi. wszystkie płyny sprawdzone, sprzęgło w porządku, na noc zostawiłem jak zwykle na dwójce no i co ciekawe że udało się ruszyć dziś na wstecznym a później już nic.

manekin8202 - 2008-03-18, 07:59

ja tez mam duze problemy ze wstecznym i pierwszym biegiem.problem pojawil sie dawno i jest coraj ciezej.mam nadzieje ze dojade do domu bo jestem w holandi.czy ktos wie moze gdzie mozna kupic takie tuleji wybieraka.bo chyba tak sie to nazywa.
volvofan - 2008-03-18, 09:54

użyjcie SZUKAJ- tulejki dźwigni zmiany biegów- ja wymieniłem 2 tyg. temu na nowe z serwisu volvo, kolega mi przywiózł, dałem 65 zł. za 2 komplety te mniejsze co sa z przodu i te większe co są pod dźwignią- dodatkowo u mnie ta robota zbiegła się z wymiana sprzęgła, ale teraz jest tak jak bym z fabryki wyjechał, biegi wchodza praktycznie prawie same-wszystkie, bez najmniejszych oporów, a do skrzyni oprócz nowego oleju transelfa 75W/80 półsyntetyka dodałem 2 op. ceramizera- -chodzi zaje.fajnie
smith19 - 2008-03-18, 14:14

Alpacino i jaki wkoncu olej zalales, TRX czy TRZ? i z jakim skutkiem to wyszlo? a i czy dolales ceramizera...
alpacino212 - 2008-03-18, 15:03

smith19 napisał/a:
Alpacino i jaki wkoncu olej zalales, TRX czy TRZ? i z jakim skutkiem to wyszlo? a i czy dolales ceramizera...


Zalałem TRX bo ten olej jest specjalnie przeznaczony do skrzyni która mam czyli M5D. Wlałem również 2 szt. ceramizera. Efaktów brak. Nie no jest jeden biegi wchodza płynnie, ale chrabocze jak chrabotało. Teraz wiem na 100%, że to u mnie to wina sprzęgła.

Pozdrawiam

JaroV40 - 2008-03-24, 17:52

Ile tam tego oleju wchodzi do skrzuni ??
swiebod - 2008-03-24, 19:31

jak dobrze pamietam to cos kolo 3 litrow :)
alpacino212 - 2008-03-25, 10:35

W instrukcji jest napisane, że od 2,8 l. do 3,4 l.

U mnie weszło 3,1 l. A "starego" było zaledwie 2,2 l.

Pozdro

choked - 2008-03-28, 13:54
Temat postu: skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
Witam,
Na wstępnie powiem że korzystałem z opcji szukaj, i coś się dowiedziałem ale liczę na wasze dobre serce oraz wole się upewnić:).

Rozsypała mi się skrzynia w w.w aucie i szukam "nowej", JC5221 (podobno dość popularne).
I tak proszę o kilka wskazówek ile za taką skrzynie można dać bo ceny są od 600-do 2,5tyś.
Czy skrzynia od renówki będzie pasować,(czy sprytny mechanik sobie z nią poradzi?)
Na co zwrócić uwagę? Nie chciał bym się wpakować w jakiś kłopot potem.

Dzięki :)

ROLAND - 2008-03-28, 14:44

skrzynia od renault nie będzie pasować inna jest obudowa skrzyni ale środek ten sam można pokombinować ale zaproponuję ci inne rozwiązanie na giełdzie w Lubinie przy wejściu od interferii jest stanowisko gdzie mają skrzynie biegó mają dość spory asortymęt ceny około 1200zł i zostawiasz swoją skrzynię bez względu na jej stan jeżeli nie mają takowej skrzyni zostawiasz swoją i w następną sobotę odbierasz zregenerowaną swoją "nową'' skrzynię gwarancji udzielają na 6mcy niestety nie mam namiaru na tą firmę ale o ile pamiętam ogłaszają się w auto giełdzie dolnośląskiej
moim skromnym zdaniem lepsze jest właśnie takie rozwiązanie niż kupienie skrzyni używanej bo nigdy niewiadomo ile i czy wogule chodzi
masz tu jeszcze link do firmy która sprzedaje części do volvo mają Bardzo wielki wybór firma mieści się we wschowej
http://szczegoly.pkt.pl/v...1ace4f2c1e.html

raptor - 2008-03-28, 15:49

skrzynia u nas jest JC5225 żadna inna nie podejdzie inna jest obudowa sprzęgła i łapa trzymająca skrzynie, mozesz przełożyć bebechy ale to żmudna robota
choked - 2008-04-02, 11:03

dzięki za info będę szukał, straszny kłopot jest z tymi skrzynami...
Jardo - 2008-04-02, 12:34

choked, a jaki masz problem generalnie z tą skrzynią?
choked - 2008-04-09, 21:04

mechanik stwierdzil generalnie ze sie rozsypala... udało mi się znaleśc skrzynie za jedyne 1400zł. Jaki może być koszt wymiany?
sabciu - 2008-04-09, 21:18

Co znaczy rozsypała się? Może warto ją rozebrac? Jakie są objawy?

Koszt wymiany około 200 zł. Ale raczej nie polecam kupowac z niepewnego źródła. Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie swojej skrzyni do regeneracji jeśli nie chcesz wracac do tematu. Koszt około 1000 zł.

Jeśli jednak uparłeś się aby kupic druga pamietaj za są 3 rodzaje skrzyń JC 5221, 5223, 5225. Skrzynie od Renault nie pasują - można jednak przełoży środek do swojej obudowy o ile nie jest pęknięta.Do tego uważaj na wysprzęglik (hydrauliczny lub mechaniczny - linka).
Po wymianie koniecznie dobry olej...

choked - 2008-04-09, 23:50

dowiem sie dokladnie i napisze co się stało, skrzynie juz mam przelozona tylko chcialem sprawdzić ile moga sobie policzyc za taka usluge.
lu02 - 2008-04-22, 07:51

Sabciu drogi
też mam kłopot z JC5225
mówisz że od Laguny pasują flaki. Ale jaki model od Laguny? wiesz może?
Pozdrowienia
Ludek ze Szczecinka

sabciu - 2008-04-22, 07:56

Szukaj skrzyni od silników 1,9 DTI
lu02 - 2008-05-06, 12:35

Sabciu
Miałeś rację
najłatwiej i najtaniej wyszło przekładając flaki ze skrzyni od francuza,
poza zaporową ceną skrzynie JC5225 są prawie nie do zdobycia.

Pozdrowienia
Lu

krzak1983 - 2008-05-07, 10:09
Temat postu: Gdzie znaleźć części do skrzyni JC 5221, 5223, 5225
Witam!

Wyciągnąłem skrzynie od s40 z 98' z 19td bo nie wchodził mi 1 bieg. Okazało się że potrzebny jest synchronizator 1 i 2 biegu i tu pojawił się DUżY problem! okazuje się, że jest to praktycznie nie do kupienia. Używając szukajki dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem i że jest kilka rodzajów takich skrzyń.
Doczytałem się tez, że flaki pasują od skrzyni z laguny z silnika 1,9 DTI, czy to prawda??

Pytania:
1) gdzie można kupić części do takich skrzyń?
2) czy potrzebne mi części będą pasowały od laguny?
3) czy może zamówić części w salonie?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

lu02 - 2008-05-08, 07:33

Witaj Krzak1983!

Właśnie dziś odbieram moje auto po remoncie, niektóre elementy skrzyni (flaki) były wymienione ze skrzyń pochodzących od Lagun.
Zanim oddałem skrzynię do mechanika, który powiedział, że niedrogo naprawi, 2 tygodnie latałem po necie i siedziałem na telefonie, z następującym rezultatem: całej skrzyni dokładnie mojego typu JC5225 (nr nabity na skrzyni od dołu z przodu) nie znalazłem aż do dnia, gdy skrzynia była już w naprawie :) (standard), oferty od specjalistów z dwóch krańców Polski: "Kosztuje 1200zł przy zwrocie starej uszkodzonej skrzyni (pod warunkiem
że w starej skrzyni obudowa sprzęgła nie jest popękana, jeżeli jest
uszkodzona to skrzynia kosztuje 2000zł)
Skrzynia jest przeglądnięta sprawdzona, wymienione są uszczelniacze oraz
łożysko nowe oryginalne SNR na wałku ataku ( najczęstsze uszkodzenie
tego typu skrzyni )
Na skrzynię udzielamy 3 miesiące pisemnej GWARANCI.
Kupujesz pewną i sprawdzoną cześć za którą poprawne działanie bierzemy
pełną odpowiedzialność.
Cenny netto.
Możliwość wysyłki kurierem"
Firmy reklamujące się że mają wszystkie skrzynie, odpowiadały (telefon), że mają miesięcznie 30 zapytań tego typu a dostają 2-3.
Więc co robić? Naprawić !
Moja rada popytaj się o mechanika w okolicy, który naprawia skrzynie, on znajdzie potrzebne części i z głowy.
Spodziewam sie rachunku rzędu 500zł max,
Pozdrowienia
Ludek

W takiej sytuacji

ignacy64 - 2008-06-06, 20:36
Temat postu: skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
Czy jest jakiś sposób skrzyni biegów, bo strasznie `huczy` w 1.9 Turbo Diesel rok produkcji '97 .
PiotrP - 2008-06-06, 21:09

A napisz konkretniej i bardziej po polsku, o co Ci chodzi?
swiebod - 2008-06-06, 23:29

ignacy64, ceramizer do skrzyni + wymiana oleju lub wymiana lozysk ktore hucza
Super Car - 2008-06-07, 08:33

ten temat byl wiele razy poruszany na tym forum. Wyszlo tak ze poprostu skrzynie z tych rocznikow tak maja.
dziadek - 2008-06-07, 10:56

ignacy64, Rzeczywiście było o tym, że już mała książeczka z tego by powstała.

Spróbuj sprecyzować dźwięk wg. pytań:

1. w czasie jazdy, na wszystkich biegach. Basowy, niski huk, czy wyższy ton (gwizd, wycie)?
2. na postoju na luzie, przy puszczonym sprzęgle, niknący po wciśnięciu sprzęgła?
3. na postoju po wciśnięciu sprzęgła. Niknący po puszczeniu sprzęgła.

Albo nie baw się w rozwiązywanie dziadkowych testów tylko skocz do swiebod,
Jest duża szansa, że pomoże.

topek19 - 2009-07-02, 19:58

Jardo, Witam ciebie widze ze jestes eksperem w sprawie skrzyni mam problem jesli mozesz to podam ci numer tel daj mi sms to oddzwonie i pogadamy bo tak to nie za bardzo dzieki z góry i pozdrawiam
Xawier - 2009-08-17, 18:44

Czołem banda ;-)
Niechcac zakładac nowego tematu podepne sie podten tez mam v40 1.9TD 97r.
Sprawa z moja skrzynia jest nastepujaca:
Wsiadam odpalam fure i jade wszystkie biegi wchodza wmiare dobrze daje na luz i kaplica niemoge wbic zadnego biegu poza 1 , 2, R z luzu nieda sie nawet wbic na 3 , 4 , 5 potem staje gasze silnik i znowu wszystkie biegi wchodza normalnie i ta akcja powtarza sie nagminnie.
Co moze byc tego przyczyna kumpel mówił ze to moze poduszki sie zjechały (skrzynia w ogole nie chrobocze) jesli to pomoze.
Wie ktos moze co ta moja Vka znowu nawywijała :-|
Z góry dziekuje.. ;-)

zev78 - 2009-08-17, 19:17

Xawier, Poszukaj tematów o tulejkach wybieraka.
Darecki - 2009-08-24, 00:41
Temat postu: Też skrzynia :(
Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem v40 1.9TD rok 1999.Od niedawna pojawił mi sie problem ze skrzynią, a mianowicie niewchodzi mi pierwszy bieg, zamiast niego wskakuje trójka, wbijając wsteczny idealnie wchodzi pierwszy, aby wrzucić wsteczny trzeba delikatnie cofnąć drążek w tył i wbić wseczny, a na dodatek ostatnio zaczeła mi piątka wyskakiwać podczas jazdy ! przedwczoraj byłem na djagnostyce i pan sprawdzający układ kierowniczy poinformował mnie ze auto do połowy jest mokre i prawdopodobnie kapie mi olej ze skrzyni... POMOCY !!! :oops:

kania - 2009-08-24, 09:32

Darecki,
Było o tym 2 miliony razy.
Po pierwsze , musisz dokręcić (przykleić) nakrętkę piątego biegu. Poszukaj na forum co i jak.
Po drugie wymień tulejki wybieraka.
Po trzecie , możesz mieć zimering do wymiany , dlatego leci olej ze skrzyni.

1konradw - 2009-08-24, 22:18

Cześ.Rozebrałem skrzynię od swojej V-ki i okazało się że ktoś już w niej grzebał.Są w niej dwa łożyska ec12567, jedno ec12626 i nie mam numerka na czwrtym.Jest ono widoczne na ostatniej fotce.Jeżeli znasz ten numer to proszę o pomocRoeSolare,
Rikiz 76 - 2009-09-28, 00:01
Temat postu: Chrobocząca skrzynia
Na wstępie to wielki szacunek dla RoeSolare za wkład pracy jaki włożył w to aby rozpracować to ustrojstwo jakim było chrobotanie w skrzyni (innym także - było parę pomocnych postów) oraz jego dobre chęci aby nam to wszystko wyłożyć jak kawę na ławę. Piszę bo podziwiam takich ludzi, którzy dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innym, a muszę przyznać że u nas Polaków (wstyd to przyznać) to cecha raczej rzadka.
Ale wracając do sedna sprawy to zaoszczędziłem dzięki Tobie po pierwsze masę czasu a po drugie sporo kasy, ponieważ na uzupełnieniu oleju w skrzyni biegów się zakończyło :beer:

Także panowie przy takich objawach jak powyżej nie traćcie głowy i nie biegajcie od razu po warsztatach tracąc bezsensownie szmal tylko upewnijcie się czy wasze skrzynie biegów mają odpowiednią ilość oleju...pozdro

aga3111 - 2009-11-13, 14:40

Ja mam następujący problem podczas jazdy zaklinowała mi sie skrzynia na 3
nie mogę wrzucić luzu
1.Kupić używaną czy naprawic?
2.czy skrzynia z modelu 1,9tdi będzie pasować do mojego 1,9td

Stanisław Bobel - 2009-11-13, 18:34

Proponuję naprawic. Zawsze to taniej niż kupno drugiej. Poszukaj fachowca by ocenił stopień awarii, byc może to tylko zablokował się zatrzask na wodziku i zbędna bę dzie wymiana na inną.
Duszek - 2009-11-13, 19:02

Ja proponuje też naprawić. Kupisz drugą nie wiadomo w jakim stanie, może gorszą!
adrian1980 - 2009-11-28, 19:51

RoeSolare, a do skrzyni m3p jaki sie zaleca olej lać?
RoeSolare - 2009-11-29, 12:13

1konradw napisał/a:
Cześ.Rozebrałem skrzynię od swojej V-ki i okazało się że ktoś już w niej grzebał.Są w niej dwa łożyska ec12567, jedno ec12626 i nie mam numerka na czwrtym.Jest ono widoczne na ostatniej fotce.Jeżeli znasz ten numer to proszę o pomocRoeSolare,


Hm już nie pamiętam, jakiś miesiąc temu sprzątałem w piwnicy i wywaliłem stare łożyska na śmietnik :mur:
Jak czasami kupuję łożysko do jakiegoś auta i nie ma nr,
to jadę do sklepu z łożyskami. Pan miecio patrzy i już wie.

Poszukaj w necie sklepów z łożyskami ale nie internetowych tylko w twojej okolicy.

Rikiz 76 napisał/a:
Na wstępie to wielki szacunek dla RoeSolare za wkład pracy jaki włożył w to aby rozpracować to ustrojstwo jakim było chrobotanie w skrzyni ...



Po to jest forum, a że ja zawzięty jestem to nie mogłem tego hrobotania popuścić.
Strasznie mnie to wnerwiało że mam VOLVO a to takie coś :kijl:
Szkoda że moje Volvo sprzedałęm.
Teraz rozpracowuję Mondeo TDCI

Ale kiedyś jeszcze kupię Volvo


adrian1980 napisał/a:
RoeSolare, a do skrzyni m3p jaki sie zaleca olej lać?


Niestety ale nie wiem, trzeba gdzieś zerknąć i zobaczyć co zaleca producent.
Jaki olej przychodzi do mojej skrzyni dowiedziałem się przypadkiem z forum.

adrian1980 - 2009-11-29, 16:30

nie no nie wierze ze tylko jeden olej jest ok jaka to różnica przeciez nawet jakbym hipola wlał było by napewno lepiej niz jazda z zużytym olejem
jednak drastycznych zmian na + nie zauważyłem tylko to ze biegi wchodzą lżej, wsteczny nie zgrzyta przedem czasem zgrzytal i jedynka wchodzi częściej na postoju jednak nadal jedynke cos blokuje
zalałem TOTAL TRANSMISSION BV 75W80

slawek1973 - 2010-01-08, 11:56
Temat postu: [90KM] skrzynia biegów 1,9 Diesel przedlift
Jest taki problem ze nie ma 1234 i wstecznego.Tulejki wybieraka biegów wymienione.Czyżby skrzynia do naprawy?Na sucho bez wybieraka tez nie wchadza zadne biegi tylko wchodzi 5.Proszę o jakieś pomysły.Z góry dziękuję.
pawelsonx78 - 2010-01-08, 15:37

prawdopodobnie tak

wbij wsteczny bieg i szarpnij do tyłu tak jakbyś chciał wbić 2 bieg stary sposób z r11 może zadziała

Lukaszsz654 - 2010-01-10, 10:29
Temat postu: Witam
mam dokładnie taki sam problem jak ty identycznie wchodzi mi tylko 5 bieg jezli znalazles jakies rozwiązanie to napisz jak mozesz bo niewiem czy mam juz sie rozglądac za drugo skrzynią pozdrawiam
slawek1973 - 2010-01-10, 11:12

wczoraj rozebrałem skrzynie i znalazłem wypadnie-ta fasolkę przyklejona do magnesu.jutro będę składał i zobaczę czy to jest to przy okazji zrobię zdjęcia.
darcun4 - 2010-01-10, 21:25
Temat postu: ,,,
Pociągnę temat dalej z moim problemem.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem miejsce w którym zauważyłem mokrą plamę od oleju. Sąsiednie elementy są już zabrudzone tymże olejem, gdzieś jest mały wyciek, tylko teraz podpowiedzcie gdzie i jak to się nazywa, abym mógł szukać dalej.

vadi - 2010-01-10, 21:32
Temat postu: Re: ,,,
darcun4 napisał/a:
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem miejsce w którym zauważyłem mokrą plamę od oleju.


Na zdieciu zaznaczyles uszczelniacz wybieraka skrzyni biegow. To typowy wyciek w tych skrzyniach. Jest z nim jednak pewien problem. Sam uszczelniacz to koszt ok 40zl ale aby go wymienic trzeba wyjac skrzynie co zwykle kosztuje ok 200-400 zl. Inaczej nie da sie tego wymienic.

darcun4 - 2010-01-11, 08:14

vadi napisał/a:
uszczelniacz wybieraka skrzyni biegow

Oooo i to mi wystarczy. Resztę w temacie doszukam. Dzięki.

Lukaszsz654 - 2010-01-12, 19:02

ja wczoraj opusilem skrzynie i odkrecilem pokrywe piątego biegu okazalo sie ze wodzik tego biegu wyskoczyl za daleko i zablokowal pozostale wystraczylo go cofnąc i juz jest ok
slawek1973 - 2010-01-12, 19:33

ja tez tak myślę ale u mnie wypadła fasolka 5 biegu ,dziś rozłożyłem i złożyłem i jest ok wszystkie biegi chodzą.pytałem kumpla mechanika mal taki przypadek w fordzie eskorcie rozłożył i złożył i było ok.

[ Dodano: 2010-01-12, 19:39 ]
zdjecie 5 biegu

Baton_3 - 2010-01-14, 23:22

Zamierzam zmienić teraz olej, przeczytałem sporo tematów i coś mi tu nie pasuje...

alpacino212 napisał/a:
"Pana skrzynia M5D to model Renault JC

Zalecany olej Tranself TRX 75W80

I dokładnie wszyscy na forum powtarzają:
TRX dla skrzyni M5D (w tym typ JC i nie wnikam czy są jeszcze jakieś inne typy)
TRZ dla skrzyni M56

Jak wiadomo symbole te zostały zmienione wraz z nowymi olejami...
cyt. ze strony oficjalnej ELF'a
Kod:
TRANSELF NFJ 75W80
(ZASTĘPUJE TRANSELF TRT,TRJ) (...) TRANSELF NFJ 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault [b]typ Jxx[/b] jak również skrzyń TL4 i NDX


Kod:
TRANSELF NFP 75W80

(ZASTĘPUJE TRANSELF TRP, TRZ, TRX) (...) TRANSELF NFP 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault [b]typ Pxx[/b]


Na forum zadawano sobie pytanie czemu tak sprzeczne oleje typu TRZ - TRX, których nie mozna absolutnie mylić są teraz pod jedną nazwą NFP. Odpowiedź była, że technologia umożliwiła stworzyć uniwersalny olej do tych "różnych" skrzyń.
Jak widać typ JC (czyli mojej skrzyni) jest podporządkowany dla nowego symbolu NFJ jak sama ostatnia litera J mówi za siebie, a preferowany TRX należy do grupy NFP, w której jest "sprzeczny" TRZ. :-?
Co mam z tego wywnioskować? że olej dla skrzyni M5D typu Jxx powinienem zalać przeznaczonym dla niej NFJ, czyli TRX nie ma nic wspólnego z nim, bo jest po stronie dla skrzyń M56 :roll:

Ps. znalazłem jeszcze inf. ze sklepu:
Cytat:
TRANSELF NFJ 75W80 jest zalecany szczególnie RENAULT typu JB, JC, JH oraz JR

seb73pl - 2010-01-22, 11:51

mam ten sam problem, sporo się naczytałem że użytkownicy skrzyń Jxx śmiało zalewają TRX (dzisiejszy NFP) dzwoniłem dziś do serwisu renault (ponieważ w volvo zalecają tylko olej volvo o innym nie słyszeli) i facet z renault powiedział że jeśli skrzynia Jxx to TYLKO Tranself NFJ
pozdrawiam

fluya - 2010-01-22, 16:26

Ja mam nastepujacy problem: od czasu gdy kupiłam ten pojazd (v40 1.9 tdi) "chrobotało" w skrzyni biegów. Jak wciskalam sprzegło to przestawalo. Jedni mechanicy mowili ze skrzynia sie sypie, inni ze sprzegło do wymiany. Generalnie przejezdilam prawie rok i ostatnio problem sie nasilil. Tzn. jak puszcze sprzegło to skrzypi niemiłosiernie. Auto wstawiam do mechanika w poniedzialek. Nadmieniam, ze wszystkie biegi wchodza (troche ciezko nieraz 4bieg ale na nim nic nie slychac a na wszystkich innych skrzypi tak ze wszyscy sie za mna ogladaja). Cieszyła bym sie bardzo gdyby ogladali sie z innych powodów, ale ten mnie nie satysfakcjonuje :) Pragne dodac ze po rekonesansie u mechanika polecono mi szukac asekuracyjnie skrzyni o numerach 329850221. Powiedzcie co moge zrobic by wyjsc z tego problemu i narazic sie na koszty, bo kazdy mechanik widzac taka kobiete jak ja mysli tyo o tym jak mnie tu "wydymac" na pieniadze oczywiscie !!
seb73pl - 2010-01-22, 17:02

w Sosnowcu regenerują takie i inne skrzynie max koszt 899PLN w zależności co trzeba zregenerować i jest opcja że po skrzynkę wyślą kuriera
http://www.skrzynie.com.pl/

fluya - 2010-01-22, 17:16

Sebastianie czyli to na 100% skrzynia? Byłam na tej stronie, pisalam o problemach i pytałam o skrzynie. Odpisali tylko ze na chwile obecna nie sa w posiadaniu tego typu skrzyni... Nie wiem co mam dalej robic.
misiaczek - 2010-01-22, 19:05

A olej sprawdzony jest stan ? ;-) W moim terkocze już 3 lata jeżdżę oleju pilnuję i jest ok.
Ja obstawiam że to sprzęgło.
Napisz jak już będzie coś wiadomo. Pozdr.

fluya - 2010-01-22, 23:24

Nigdy tego nie sprawdzalam. Mam nadzieje ze to sprzegło, bo skrzyni nigdzie nie moge znalezc. Nawet nie wiem czy ten numer co wyczytali na mojej do czegos sluzy.

[ Dodano: 2010-01-28, 20:59 ]
Diagnoza jest taka: jakis uszczelniacz na polosi poszedł i spowodował wyciek oleju ze skrzyni. Mowili ze najpierw trzeba jego zrobic bo skrzynia mogła piszczec bo oleju nie było a piszczy tak ze slychc mnie z kilometra i to bardzo nieprzyjemny metaliczny pisk. Teraz mam pytanie: skrzynia nie piszczała na tylko na 4 biegu. Mechanicy juz mowili ze prawdopodobnie zatarłam skrzynie bo przejechałam w takim stanie ok 150km i taki pisk to nienormalny jest. Jednak mysle czy nie chca mnie naciagnac na koszty skoro biegi wchodza normalnie wszystkie a po zalaniu olejem pisk ucichł ze był praktycznie nieslyszalny. Nawet owe chrobotanie co było od zawsze ucichlo troche. Jak im to powiedzialam to oswiadczyli ze to przez olej bo zalali mi takim co do AUTOSANOW leje sie normalnie i on to tlumi tylko. Co o tym myslec?

kwazi84 - 2010-01-23, 11:38

Witam

Mam dokładnie taki sam objaw jak opisywany na forum.
Zabieram się za skrzynie i tu moje pytanie, ta fasolka jest dostępna po zdjęciu białego dekla czy trzeba rozbierać całą skrzynię?
Ten dekiel już zdjąłem i jedyne co mi na oko nie pasuje to fakt że wybierak biegu ten po lewej wychodzi około 10 cm po za skrzynie i nie wiem co ma go wciągać z powrotem, czy wypadnięcie tej fasolki spowodowało, że ten wybierak ma takie pole manewru?

Pozdrawiam
Kwazi84

slawek1973 - 2010-01-25, 10:30

do tej fasolki musisz rozpolowic,
suchy11011 - 2010-01-25, 11:23

przed chwilą zrobiło mi się tak samo.wycofałem z garażu i po wrzuceniu na luz teraz mam tylko 5.tzn żeby to zrobić musze wyjąć skrzynie na wierzch??
Stanisław Bobel - 2010-01-25, 12:06

NIE. Wystarczy zdjąc NOCNICZEK.
chris-nl - 2010-01-25, 21:10

dziś rano też miałem tylko 5 po 10 metrowej przejażdżce na wstecznym.
Wolson mnie skierował tu i?????
Dzięki mu wielkie
Mechanik nawet nie chciał słyszeć o naprawie i rozbieraniu mej skrzynki.
Kupić inną wymienię.
podzwoniłem po innych znajomych mechanikach i jest sposób.

Odkręcamy korek wlewu oleju.
Szykujemy śrubokręt 15 cm +rączka
i mieszamy nim delikatnie prawo lewo lekko pod górkę
i słyszymy klik
i biegi już są
ale ponoć to nie jest wieczne
wymiany wymaga wodzik, fasolki i czasem widełki
rzadko ale jednak haczy na przesówce lub piaście stałej

amatorom powodzonka

slawek1973 - 2010-01-26, 11:29

wymień olej na nowy ,bo mój po mrozie zrobił się jak towot i zrobił znowu to samo ale obyło się bez rozbierania,robi się jak wyżej kolega pisze śrubokrętem i po kłopocie.
Piotras 303 - 2010-01-26, 20:28

strzal w dychę srubokręt robi robote po otwarciu pokrywy uwaga nie grzebac wodzikami recznie kazde poruszenie może zablokowac skrzynie poprosic kolege niech wajchuje w aucie lewarkiem biegi powinny wchodzic jednym palcem nawet jak cos spiepszysz i wodzik jest nie w tej pozyci inny bieg nie wlezie wyzerowac skrzynie i po kłopocie na luz i od nowa krecic piastą zeby zazebiała i tyle piszę dzisiaj naprawialem skrzynię v40ki
suchy11011 - 2010-01-27, 11:58

potwierdzam.pięć minut i po sprawie.naprawde dobry patent.
andee - 2010-02-11, 12:47

fluya napisał/a:
Co o tym myslec?


:shock:

fluya - 2010-02-12, 14:13

Dobra, dopisze dalszy ciag moich perypetii. Wiec tak: Powiedzialam mechanikom zeby naprawili wyciek i zalali normalnym olejem. Tak tez zrobili, autko nie do poznania, nic nie chrobocze jezdziłby elegancko gdyby nie to ze 4 bieg ktory wtedy dzialal praktycznie najlepiej (bo nic na nim slychac nie było). teraz nie chce wchodzic nawet przy duzym nakladzie sily. Dziala tylko podczas jazdy jak z 5 redukuje by np wyprzedzic na 4 bieg. Wtedy lekko slychac "skrzęk" jak bym sprzegła nie docisneła ale bieg dziala i jade normalnie. Ale zeby dzialalo to z 3 na 5 wrzucam, chwile pojade, redukuje i to tylko podczas jazdy. Czy to znaczy ze skrzynie musze nowa kupowac badz ta regenerowac?
misiaczek - 2010-02-12, 14:58

fluya napisał/a:
Powiedzialam mechanikom zeby naprawili wyciek i zalali normalnym olejem.

Czyli w końcu zalali właściwym olejem w 75W80 ? Bo jak nie to zły może nadal powodować problem ze zmianą biegów.

fluya - 2010-02-13, 12:19

tak, mam 75w80. Ale to skrzynia od turbo diesla. Dopiero teraz widze ze nie w tym dziale sie udzielam. Nic to nie szkodzi? Kurde chyba sprzedam to w takim stanie jak jest po okaazyjnej cenie i nie bede juz kobinowac bo plakac mi sie chce jak mam wykladac kolejne pieniadze na naprawe. Albo bede jezdzic bez 4 :-) Nic to nie szkodzi? Bo auta uzywam normalnie jak do tej pory gdyz jest mi niezbedne. Szoda mi go troche bo juz duzo wlozylam i bardzo fajnie mi sie nim jezdzi jesli chodzi o prowadzenie i przyjemnosc z jazdy. Jak sobie pomysle o niemcach jakie mi proponuja wszyscy to ciarki mnie przechodza bo w tej samej klasie to bore kupie (golfy zawsze mi sie z kompromisem kojarzyły) a to juz mialam i jakos nie pociagało mnie to auto do wypadku w ktorym pociagneło mnie do rowu:P
pawelsonx78 - 2010-03-03, 21:56

jak w lewo to sprawdź łożysko w prawym kole przynajmniej po objawach to by wskazywało
piwek - 2010-03-04, 10:14

Chcailem podziekowac chlopakom z forum, za ten temat.dzieki Wam zaoszczedzilem wymiany skrzyni+za robote.Zaprowadzilem do mech, ktory nie pomogl mi, bo nie zna sie na skrzyniach i jedyna teretycznie osoba byl inny mech, ktory po rozmowie ze mna i umowieniu na nasat dzien na robote zalatwil juz druga skrzynie i nawet nie chcial sluchac i czytac informacji, ktora znalazlem wlasnie tu.Przyprowadz, zozbiezemy, zrobimy-to byly jego slowa.Gdy dowiedzialem sie ze ma juz druga skrzynie, zaczalem obdzwaniac innych mech i moj stary mech powiedzial-przyprowadz, moze piesek biegu ci wyskoczyl:)Tak zrobilem, nastepnego dnia odebralem, zaplacilem 100pln i jest git.Dzieki temu zaoszczedzilem kase za wym skrzyni ok 300-400 i za skrzynie ktora juz na mnie czekala-800-1500pln.nie wiem ile ten typ by za nia chcial.Dlatego raz jeszcze dzieki za ten temat.Dobrze pomagac innym.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-08, 16:00 ]
Witam.Niestety zle wiesci, zrobilo mi sie dzis rano tak samo jak ostatnio, czyli z garazu na wstecznym i dalej dupa zblokowane biegi.dzwonie do mech, a on ze tak bedzie, ze trzeba wymienic jakies cos w skrzyni, wyjac ja itd.Wkurzylem sie strasznie, macie jakis pomysl???????

pip83 - 2010-03-04, 20:41

własnie to nie łożysko są dobre oby dwa ponoc to skrzynia ale własnie nie chce mi sie w to wierzyc.
modjo - 2010-03-04, 20:47

pip83 napisał/a:
własnie to nie łożysko są dobre oby dwa ponoc to skrzynia ale własnie nie chce mi sie w to wierzyc.


Kolego uszkodzone masz lewe lozysko.
Pozdrawiam

Szympello - 2010-03-04, 21:38

Ja jak szukalem volvinki to znany mechanik odradzil mi kupowania rocznika przed 98r ze wlasnie maja czeste awarie skrzyni i kupilem 99r. Myślicie ze to prawda??
kania - 2010-03-04, 22:47

Szympello napisał/a:
mechanik odradzil mi kupowania rocznika przed 98r ze wlasnie maja czeste awarie skrzyni


Dawno temu ;-) też tak myślałem.
Jednak , przypadki jakie były opisywane w nie jednym temacie na forum, jak również własne doświadczenie , zmieniły absolutnie mój pogląd na skrzynie biegów M5D , i nie tylko. Jak by twój mechanik poczytał trochę forum, to też by zmienił zdanie.
Otóż, największy wpływ na pracę skrzyni ,ma zapewnienie jej jak najlepszych warunków pracy. Skrzynie te mają swoje bolączki , do których głownie trzeba zaliczyć wycieki , terkotanie (dobrze opisane przez Dziadka)oraz słynny problem z wypadaniem 5-biegu. Absolutnie ,trzeba sprawdzać raz na jakiś czas poziom oleju , który potrafi zniknąć w niewytłumaczonych okolicznościach.

Tych przypadłości nie można lekceważyć , co ludzie często po prostu olewają , a potem jest płacz i zgrzytanie zębów.

Druga sprawa to przebiegi aut. Te skrzynie , niejednokrotnie mają przejechane 400-500kkm i więcej (no chyba że ktoś ślepo wierzy w cyferki na liczniku). Nic dziwnego że np:synchronizatory dają juz o sobie znać. W każdym aucie z takim przebiegiem , skrzynia nie będzie już pracować jak nowa.

Tak na marginesie :
Ostatnio pojawiają się nawet przypadki niedomagania , chwalonej przez wszystkich skrzyni M56.

Deadly Marvins - 2010-03-05, 07:38

I to jest esencja wiedzy jeśli chodzi nie tylko o M56 ale o każdą skrzynię.
franz_joseph - 2010-03-08, 21:18

Oddaj skrzynię do naprawy. Też tak miałem wycofałem i dalej nie pojedziesz chyba ze z dużej góry bo tylko piątka. No oddałem skrzynię do naprawy zapłaciłem trochę ale jest git.
coś więcej napisałem w temacie http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=21381 strona 1. Przeczytaj. Trudno znaleźć dobrego mechanika co zna się na skrzyniach i naprawi. Czasem drogo, ale są też tacy co kasują i tylko partolą. Powodzenia.

elos-123 - 2010-09-06, 20:47

Witam
Dużo czytałem na forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc piszę i proszę o pomoc. Mianowicie chcę zakupić skrzynię do mojego samochodu V40 1.9 td z 1997r. miska silnika aluminiowa. Proszę o informację jakie oznaczenie powinna mieć skrzynia żeby pasowała, bo wiem że jest kilka rodzajów. Jedyne co udało mi się odczytać z mojej skrzyni to nr. 3.2985.0221 oraz 77.00.59.99.40 a na forum i na allegro są jakieś inne oznaczenia np. JC5223, 5M, M56, M5D,JC5221. Więc jakie oznaczenie będzie pasować do mojego samochodu? Jeśli można to prosiłbym o wyjaśnienie wszystkich oznaczeń. Z góry serdecznie dziękuję.

mirek2005 - 2014-10-19, 17:28

Skrzynia do twojego modelu to JC5225. JC5223 do 440(załączanie sprzęgła linką) JC5221(załączanie wysprzęglik, miska olejowa silnika blaszana,niepasuje mocowanie do silnika z misą alu.)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group