www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Elektryka - ogólnie - Sterownik centralnego zamka

Irmao - 2007-08-09, 21:40
Temat postu: Sterownik centralnego zamka
Witam

Nie mam centrala na pilota, tylko otwierzanie kluczykiem, chciałbym zainstalowac sobie cos takiego: http://www.allegro.pl/ite...oryk_od_ss.html

I tu pytanie, czy da sie dorobic kluczyk na takim grocie ? Co z immobiliserem ? I tak nie wiem czy działa bo dioda nie miga. A moze ktoś instalował sobie taki sterownik ?

swiebod - 2007-08-09, 22:19

na tym grocie nie dorobisz :) a co do montazu centralnego to opcja szukaj bylo duzo postow na ten temat stare wypowiedzi kolegow napewno ci pomoga
Irmao - 2007-08-10, 01:34

Poczytałem sobie troche postów. Dreczy mnie pytanie: czy jeśli mam otwieranie centralnego z kluczyka to nie mam siłownika w drzwiach kierowcy ?I dlaczego nie można drzwiami pasażera otwozyć wszystkich drzwi. To strasznie uciążliwe a zastosowane w autach o wiele gorszych niz V40 :evil:
kojot - 2007-08-10, 16:26

W drzwiach kierowcy masz siłownik master w pasażera nie.
Irmao - 2007-08-10, 18:20

Pytanie czy w drzwiach kierowcy wogóle mam siłownik ? Pewnie bez rozebrania tapicerki sie nie obędzie.
djTATA x2 - 2007-08-10, 19:19

jak mozesz nie mieć skoro piszesz ze kluczykiem od strony własnie kierowcy zamykasz i otwierasz wszystkie drzwi...??
Irmao - 2007-08-10, 21:49

Jezli drzwi otwieram kluczykiem czyli mechanicznie to po co siłownik ? Sugeruje sie tym postem http://www.v40.pl/forum/v...nik+uniwersalny , czyli nie wykluczam możliwości nie posiadania siłownika w drzwiach kierowcy. Jeżeli chciałbym sobie dokupić sterownik z pilota to wychodzi na to ze musze jeszcze kupic siłownik do drzwi kierowcy
SebaRossi - 2007-08-10, 22:12

Irmao napisał/a:
Jezli drzwi otwieram kluczykiem czyli mechanicznie to po co siłownik ?


Oczywiście że posiadasz siłownik w drzwiach kierowcy, jest to tzw. master (wychodzi z niego więcej przewodów). Jest tak skonstruowany, że po przekręceniu podawany jest sygnał zamknięcia lub otwarcia na pozostałe siłowniki.
Nie możesz nie mieć siłownika.
Jeśli podłączysz jakiś alarm wysterujesz nim centralny, śmiało wykorzystasz istniejący system centralnego zamka z pilota alarmu.

djTATA x2 - 2007-08-10, 23:02

nie potrzebujesz juz innego siłownijka tylko alarm lub centarlkę na pilota sterującą centralnym zamkiem. 8-)
Jaro_dcg - 2007-08-11, 00:59

To ciekawe. Ja mialem to samo gdy jeszcze nie mialem pilota, tj centralny otwierany kluczykiem od drzwi kierowcy. Jak zakladalem alarm to zeby obslugiwac centralny z pilota musialem wlasnie w drzwiach kierowcy ów silowniczek montowac. Wydaje mi sie, ze jest tak ze otwierajac kluczykiem drzwi kierowcy to te drzwi otwieraja sie mechanicznie, na skutek przekrecenia kluczyka i jednoczesnie wtedy podawany jest sygnal na pozostale drzwi gdzie juz sa silowniki. Choc wtedy mowa byla o silniczku w drzwiach kierowcy. Wiadomo silniczek i silowniczek to 2 rozne rzeczy ale tu chyba chodzilo o to samo. :)
Irmao - 2007-08-11, 23:06

Własnie to miałem na myśli. Silniczek czy siłowniczek - o to chodzi ! W miom przypadku przypuszczam ze tego nie ma.
djTATA x2 - 2007-08-11, 23:31

nie no zwariuje zaraz... :-x :-x :-x :-x

Irmao, wiesz jak działa centralny zamek?? jak nei to kup sobie taki na allegro, za 50 zł podłacz do prądu i zobaczysz jak to wyglada....

jezeli zamkniesz kluczykiem wszystkie drzwi od stony kierowcy to znaczy ze MUSI TAM BYC SIŁOWNIK CENTRALNEGO ZAMKA, a jak będziesz chciał mieć to na pilota to tego siłownika nei wymieniasz, nie wyciągasz, nie montujesz innego...
poprostu zostaje wszystko to co było tylko ze sterowanie jest z pilota...

nie wiem czy az tak źle to tłumaczę?? a moze ja czegoś nie rozumiem... :roll: :roll:

toshibus - 2007-08-12, 01:01

W swoim autku nie miałem ani alarmu, ani zamka otwieranego z pilota. Owszem, za pomocą kluczyka (ale tylko od strony kierowcy) mogłem zablokować wszystkie zamki (wiązało się to ze sporą siłą potrzebną do przekręcenia tego kluczyka -> aż grot chciał się "wyśliznąć" z plastiku). Gdy zdecydowałem się na montaż alarmu z jednoczesnym zamykaniem drzwi guzikiem z pilota, to kolega "alarmowiec" musiał mi dołożyć jakiś siłownik właśnie w drzwi kierowcy (czyli pewnie coś sterowanego impulsem elektrycznym, co zastąpiło mechaniczną dźwignię uruchamianą kręceniem kluczyka)
SebaRossi - 2007-08-12, 02:25

To oznacza że firma Volvo poszła na niezłą oszczędność z tym centralnym zamkiem z kluczyka. Ostatnio bratu pomagałem założyć alarm w VW Pasacie, który miał tylko zamykanie z klucza zamkiem drzwi kierowcy, wersja bez pilota. Założyliśmy alarm z pilotem. Wystarczyło odnaleźć odpowiednie przewody sterujące c.z. zamknij otwórz. Wszystko bez dokładania jakiegokolwiek siłownika... gra i buczy.

Ale to co napisałeś toshibus, potwierdza brak siłowników w tych wersjach S/V40 :shock:

Jeszcze podobny temat na innym forum: http://www.elektroda.pl/r...e1ef1659848e0b8

zev78 - 2007-08-12, 09:36

Potwierdzam niektóre wersje S/V 40 nie miały siłownika. Ja nie mam siłownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy. Central na kluczyk, bez alarmu, przy zakładaniu alarmu potrzebny był siłownik.
djTATA x2 - 2007-08-12, 10:01

no niezłe jaja :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Jardo - 2007-08-12, 10:20

Jak to mówią: w volvo nie można się dziwić niczemu :P tam jest wszystko możliwe :)
Irmao - 2007-08-12, 13:35

djsclub napisał/a:
nie no zwariuje zaraz... :-x :-x :-x :-x

Irmao, wiesz jak działa centralny zamek?? MUSI TAM BYC SIŁOWNIK CENTRALNEGO ZAMKA,


djsclub, to jak - nadal twierdzisz ze MUSI BYC ??

djTATA x2 - 2007-08-12, 14:20

Irmao napisał/a:
djsclub napisał/a:
nie no zwariuje zaraz... :-x :-x :-x :-x

Irmao, wiesz jak działa centralny zamek?? MUSI TAM BYC SIŁOWNIK CENTRALNEGO ZAMKA,


djsclub, to jak - nadal twierdzisz ze MUSI BYC ??

W życiu się nie spotkałem z centralnym w którym by nie było siłownika w drzwiach sterujacych... a widziałem juz bardzo dużo tego typu zamków oryginalnych i zestawów uniwersalnych...
Na prawde nei chce mi sie wierzyć ze volvo włozyło siłowniki do trzech drzwi tylko a do czwartych jakieś coś czym można zamknąć i otworzyć, a równocześnie co nie powoduje zamknięcia ani otworzenia drzwi...

moze ktoś źle popatrzył, albo cos... bo to że sie nie da zamknąć od strony pasażera to pewnie dlatego ze siłownik sterujący jest tylko jeden.... normalnie nie wiem jak to moze wyglądać..
jakby nie to ze ja mam z pilota to juz bym drzwi miał rozebrane.... :-? :-? :-?

scoo - 2007-08-12, 21:51

czasem nie ma siłownika, ale wato zobaczyc czy sie ma zamykanie ze srodka przyciskiem centralnego, jesli jest to znaczy ze bedzie siłownik, z reszta pisałem o kolorach przewodów w innych postach, w czym problem zeby podac mase na te przewody i zobaczyć czy działa ???? pozdrawiam
djTATA x2 - 2007-08-12, 22:50

scoo napisał/a:
wato zobaczyc czy sie ma zamykanie ze srodka przyciskiem centralnego

i to jest myśl!!
ale czy taki przycisk istnieje jak sie nie ma sterowania z pilota?? :roll: :roll:

scoo - 2007-08-12, 22:53

przewody opisalem , kolory na jakims innym watku, podajcie tam mase na otwarcie zamkniecie, a jak sie boicie to przez żarówke hehe :) pozdr.
Jaro_dcg - 2007-08-13, 11:57

djsclub napisał/a:
siłownik sterujący jest tylko jeden.... normalnie nie wiem jak to moze wyglądać..

Odnosze wrazenie DJ, ze Ci sie myla pojecia bo nie podejrzewam,. zebys nie wiedzial co to jest silownik. :) Silownik jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wykonac jakas fizyczna prace, cos podniesc, przesunac etc. Sam w sobie niczym nie steruje lecz jest sterowany przez jakas elektronike... Biorac pod uwage wzgledy ekonomiczne to b. logiczne rozwiazanie gdy firma montuje centralny bez sterowania pilotem a z drzwi kierowcy. Kierowca te drzwi otwiera kluczykiem wiec po chust silownik (ta role spelniaja miesnie kierowcy :) natomiast pozostalych drzwi juz nie ma kto/co fizycznie otworzyc wiec potrzebny jest silownik (sterowany skads tam).:) W niektorych V/S-ach byl komplet silownikow a w niektorych z wylaczeniem drzwi kierowcy.

lukziom - 2007-08-13, 13:44

Jak by kogoś ciekawiło jak wygląda "oszczędna" wersja siłownika od strony kierowcy w moim aucie to zdjęcie poniżej. Na zdjęciu widać, że jest tu jedynie przełącznik dający sygnał na centralkę do zamykania/otwierania pozostałych drzwi. Niestety aby mieć otwieranie z pilota musiałem wymienić na "prawdziwy" siłownik.


djTATA x2 - 2007-08-13, 14:57

Jaro_dcg napisał/a:
Odnosze wrazenie DJ, ze Ci sie myla pojecia bo nie podejrzewam

chodziło własnie o silniczek, który w szczególnych warunkach moze pracowac jako prądnica :mrgreen:

czyli ze raz zamieniamy energię elektryczną na kinetyczną, a raz kinetyczną na elektryczną. ;-)

lukziom, rozwiał wszelkie moje wątpliwości...

Temat ten pokazał tylko że Volvo jendak potrafi zaskakiwać i to nie tylko na plus, ale i na minus...

jak zobaczyłem ostatni post i wklejone w nim zdjęcie to przez dłuższy czas wyglądałem tak: :shock:

scoo - 2007-08-13, 16:11

ano potrafi cos jak u mnie T4 pełna skora, pełna elektryka klima automat. ale brak filtra przeciwpyłkowego, żenada trochę :)
Irmao - 2007-08-13, 22:00

Panowie - Jest nadzieja ! zamykając centralny przyciskiem w aucie do zamykania wszystkich drzwi, drzwi kierowcy zamykają się też. Oznacza to ze osławiony siłownik tam jest :lol:
scoo - 2007-08-13, 22:02

czytałeś cały temat ???
Irmao - 2007-08-13, 22:06

a i owszem, sam jestem autorem wątku jakby kolega nie zauważył...wiec na bieżąco go sledze
scoo - 2007-08-13, 22:08

tno to nie czaje Twoich pytań, nie sprawdziłeś czy sie zamykają przyciskiem z kabiny ??? a jesli sie zamykają to chyba koniec tematu???? czy coś mi umknęło?? pozdrawiam
Jaro_dcg - 2007-08-14, 00:28

Irmao napisał/a:
Panowie - Jest nadzieja ! zamykając centralny przyciskiem w aucie do zamykania wszystkich drzwi, drzwi kierowcy zamykają się też. Oznacza to ze osławiony siłownik tam jest

Jesli tak to silownik jest, miales wiecej szczescia niz ja :-) Ze tez Irmao wczesniej tego nie sprawdziles. :-)

djTATA x2 - 2007-08-14, 06:14

no to miałem racje :mrgreen: :mrgreen:
Krrrrzysiek - 2007-08-14, 13:29

hmm Irmao, masz sytuację jak u mnie, central "manual" tyko z kluczyka, bez alarmu itd
więc wybaczcie zapewne naiwne pytanie
to gdzie jest ten przycisk w środku auta?? nie wierzę ze mając to auto rok nie zauważyłbym go... pewnie znów wielkie VOLVO czymś mnie nie obdarzyło..

djTATA x2 - 2007-08-14, 15:25

Krrrrzysiek, tam gdzie mają to wszyscy! :mrgreen:


zev78 - 2007-08-14, 16:29

Sorry Djsclub ale ja w tym miejscu mam tylko zaślepkę :-/
toshibus - 2007-08-14, 18:17

U mnie też tylko zaślepka :-(
djTATA x2 - 2007-08-14, 18:28

zev78 napisał/a:
Sorry Djsclub ale ja w tym miejscu mam tylko zaślepkę :-/

Nie gniewam się :mrgreen:

A tak nawiasem mówiac to wyciągnij tą zaślepkę i sprawdź czy nie ma pod nią jakiejś kostki. Tzn kostka powina być, ale zobacz czy działa - bez przycisku moze być trudno, ale pewenie wystarczy jakieś kabelki zewrzeć...

Krrrrzysiek - 2007-08-14, 20:42

o tak, znów dostałem pstryczka w nos od losu, a raczej od wielkiego VOLVO, zaślepka
Jaro_dcg - 2007-08-15, 00:17

djsclub napisał/a:
no to miałem racje

Dosc przypadkowo dj.. Wypisywanie w stylu silownik centralnego zamka, silownik MUSI tam byc, silownik sterujacy, czy ja az tak zle to tlumacze hehe to niezle herezje :-)

djTATA x2 - 2007-08-15, 08:43

Jaro_dcg napisał/a:
djsclub napisał/a:
no to miałem racje

Dosc przypadkowo dj.. Wypisywanie w stylu silownik centralnego zamka, silownik MUSI tam byc, silownik sterujacy, czy ja az tak zle to tlumacze hehe to niezle herezje :-)

Ale jakby nie było miałem :mrgreen: :mrgreen:
I to nie były herezje, to niewidzialna ręka mnie prowadziła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Krrrrzysiek - 2007-08-15, 21:36

zaślepka, zaślepka a pod zaślepką ciemność widzę, ciemność i odchłań - nic nie ma

za to "po drugiej stronie" jest zaslepka z kostka -a po co ona tam, do zamykania tylnych drzwi przed dziecmi??

Jaro_dcg - 2007-08-16, 13:00

djsclub napisał/a:
to niewidzialna ręka mnie prowadziła

no chyba ze tak, trzeba bylo tak od razu dj.. Jestes usprawiedliwiony hehe. :-D

mazi2280 - 2008-04-02, 17:26
Temat postu: Central + pilot.
Witam.Niestety muszę ponowić swoje pytanie w w/w sprawie. zy ktoś wie gdzie oryginalnie znajduje się centralka od zdlalnego sterowania centralnym zamkiem? co wchodzi w skład takiego zestawu w oryginale. Mam możliwość przełożenia do swojego ale nie mam pojęcia gdzie szukać tych części. Pozdrawiam
sabciu - 2008-04-27, 11:18

Odświeżam temat.
Mam identyczną sytuację jak w temacie czyli centralny zamek sterowany z kluczyka bez pilota i bez siłownika w drzwiach kierowcy i automatycznie bez przycisku ryglującego wewnątrz auta.
Sterownik centralnego zamka znajduje się pod radiem (czarna skrzynka na dwóch złączach po około 20 pinów każda).
Chcę dołączy najprostszy alarm z pilotem.
Czynności które wykonałem to:
1. Zamontowałem siłownik slave w drzwiach kierowcy który podpięty został do siłownika pasażera lewa strona w wiązce progowej.
2. Sterowanie otwórz zamknij podpięte zostały do centralki (przewody szaro-czarny i biały sterowane masą - o zmiennej biegunowości)
3. Wyzwolenie alarmu podpięte pod lampkę pod nogami kierowcy.

Pomijam kierunki itp gdyż tu wszystko działa. W chwili obecnej mogę sterowac centralnym zamkiem tzn otwiera i zamyka z pilota ale...po otwarciu drzwi na pasażera oraz tylnych (przy alarmie nieuzbrojonym) centralka zamyka i otwiera rygle bez przerwy (nie działa to na drzwi kierowcy). Po zamknieciu drzwi pilotem rygle podnoszą się po około 30 s.

Pytanie:
1. Czy przewód masy w drzwiach kierowcy który sterował wcześniej centralnym ma by zwarty czy rozwarty?
2. Pod które piny należy podłączyc zamykanie i otwieranie ?

Napiszcie proszę łapatologicznie jak dla "piekarza" - nie obrażając piekarzy ;-) jak to działa w mojej wersji. Zaznaczę iż podłączyłem już kilka alarmów w swoim życiu ale tu Volvo mnie rozłożyło na łopatki...

Jardo - 2008-04-27, 11:42

sabciu napisał/a:
1. Czy przewód masy w drzwiach kierowcy który sterował wcześniej centralnym ma by zwarty czy rozwarty?


Ze schematu wygląda że cały czas zwarty.

sabciu napisał/a:
2. Pod które piny należy podłączyc zamykanie i otwieranie ?

Pod 4 i 8 z tym że rozwarcie powoduje zamkniecie i kolejne rozwarcie powoduje otwarcie.

sabciu - 2008-04-27, 11:51

Jardo czy masz alarm w swojej V? Czy miałem identyczne sterowanie - czyli brak siłownika i centralkę pod radiem? Może mógłbyś sprawdzic które piny sterują centralnym?Ewentualnie prośba do pozostałych forumowiczów...podajcie proszę kolory przewodów przy centralce lub piny.
Jardo - 2008-04-27, 12:04

sabciu, nie mam alarmu, mam natomiast sterowanie pilotem - więc mam troszkę inaczej pewnie.
Homer00 - 2008-07-22, 19:24

Panowie a gdzie podpiac wyzwalanie alarmu po otwarciu drzwi?bo zazwyczj piszecie ze podpinacie pod oswietlenie przy pedalach ale ta lampka dziala tylko na drzwi kierowcy a co zz pozostalymi? przeciez jak otworze pozostale to sie alarm nie wlaczy. Moze sie podpiac pod oswietlenie na podsufitce? Bo kazdy praktyczmie alarmm jest wyzwalany z krancowek drzwiowych zwieranych do masy wiec gdzie to podpinalscie?
sabciu - 2008-07-22, 19:28

Coś mi się zdaje że jednak działa razem z podsufitką nezależnie które drzwi otworzysz. Zresztą sam mam podpięte pod nogi i wszystko jest ok.
pixi78 - 2008-12-24, 21:28

witam, posiadam centralny zamek z imo ze sterowaniem tylko od strony kierowcy, chce zalozyc cos takiego
http://allegro.pl/item501...ogo_nowosc.html
Moje pytanie brzmi czy dorobienie grotu oraz przelozenie pastylki zaskutkuje dzialaniem imo, czy odleglosc pastylki od czytnika imo bedzie zbyt duza?

Homer00 - 2008-12-24, 23:26

Kolego mozna kosc przelozyc tylko w przedniej czesci calego kluczyka, wejdz na forum golfa i tam wpisz kluczyk scyzoryk i tam jest przeróbka lacznie z fotkami gdzie umiescic kosc



Prosze:
http://www.rydzu.pl/index...f4d33e8248884d2

djbaca - 2009-05-03, 14:30

witam wiem ze dużo już było i centralnym zamku ale niestety nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi ponieważ każdy pyta o uniwersalny alarm, wiec w volvo s40 97r. mam centralny zamek na kluczyk i mam również wewnętrzny przycisk do zamykania drzwi wiec mam siłownik w drzwiach kierowcy (podobno niektóre modele nie maja tego siłownika) i zastanawiałem się czy jest możliwość podłączenia KEYLESS ENTRY (taki jak na załączonym zdjęciu to jest zdjęcie z aukcji i koleś pisze ze to jest sprawne i proste do podłączenia), jeśli tak to czy to wystarczy czy trzeba jeszcze jakiś odbiornik zamontować który ma się znajdować niby za licznikiem?? dziękuje za każda podpowiedz :)

[ Dodano: 2009-05-03, 20:42 ]
czy to znaczy ze nie mam tylko pilota?? bo trochę zgłupiałem POMOCY :-/ może wystarczy dokupi pilot tylko jak je zaprogramować??

vadi - 2009-05-03, 23:17

Zgodnie z dokumentacja w VADIS, jesli masz przycisk od centralnego zamka na konsoli srodkowej to masz wersje zamka ze sterowaniem pilotem (Poprzedni wlasciciel nie przekazal Ci pilotow). Potwierdzaja to zdiecia Twojego strowanika Keyless Entry.
Dwa rozwiazania, kupic pilot na allegro i udac sie do ASO na programowanie. (W ASO we Wrocławiu 189zl netto taka przyjemnosc kosztuje) lub kupic na allegro komplet, modul + piloty. (koniecznie ten sam nr modulu Keyless entry). Druga opcja ma taka wade, ze handalrz moze Ci wcisnac "komplet" piloty+ modul ale nie koniecznie bedacy faktycznie kompletem.
Wymiana sprowadza sie do podmiany modulu w aucie.

djbaca - 2009-05-04, 11:41

dzięki Vadi przynajmniej wiem co robić i raczej tańszą opcja będzie dokupić nowy moduł z pilotami pozdro :mrgreen:
SZCZEKA - 2009-05-12, 07:37

mam pytanie czy tylko moduł 30824425 ma możliwość podłączenia alarmu, czy moduł 30823623 też posiada podłączenie?
vadi - 2009-05-12, 10:25

SZCZEKA napisał/a:
...czy moduł 30823623 też posiada podłączenie?


Nie znalazlem w VADIS`ie tego numeru.

-Harry- - 2009-05-12, 22:41

u mnie sprawa wygląda tak że zamykam z pilota i zamek się zamknie i znowu sam otwiera... co zrobić ??!!! jak cośto PW bo nie mam pojęcia o co chodzi a auto mam 4 dni
vadi - 2009-05-13, 09:43

-Harry- napisał/a:
...zamykam z pilota i zamek się zamknie i znowu sam otwiera.


Sprawdź czy masz sprawne wszystkie czujniki w drzwiach i tylnej klapie. Taki efekt jest zawsze wtedy gdy zamyka się z pilota przy nie domkniętych drzwiach.

-Harry- - 2009-05-13, 10:26

dzieki wielkie juz wszystko działa :) )
djbaca - 2009-05-26, 11:21

witam założyłem KEYLESS ENTRY z zakodowanymi pilotami i central działa :mrgreen: pozdro
adam47 - 2009-11-29, 16:15

Witam
Czy ktoś ma możliwość sprawdzenia czy część o nazwie "LOCK ALARM CONTROL" o numerze seryjnym: 30889337 jest tylko modułem zamka centralnego czy może alarmem??
Zaznacze że nie widze u siebie syreny pod akumulatorem ani nie mam zadnych czujników: ani przy zamku maski ani czujników ruchu w słupkach przednich. Natomiast mam sterowanie centralnego zrówno z pilota jak i z zamka, oraz posiadam blokadę zamka na konsoli srodkowej
Pzr...

vadi - 2009-11-29, 18:47

Czesc o nr 30889337 to moduł sterownika centralnego zamka "Keyless Entry" z funkcja VGLA czyli alarmem ale bez funkcji DeadLock. Według Vadis`a moduł był montowany w autach MY 2000 Wyposażonych w elektryczna blokadę tylnych drzwi (ChildLock). Jest dopisek USA wiec pewnie tylko rynek amerykanski
adam47 - 2009-11-30, 07:32

vadi napisał/a:
Czesc o nr 30889337 to moduł sterownika centralnego zamka "Keyless Entry" z funkcja VGLA czyli alarmem ale bez funkcji DeadLock. Według Vadis`a moduł był montowany w autach MY 2000 Wyposażonych w elektryczna blokadę tylnych drzwi (ChildLock). Jest dopisek USA wiec pewnie tylko rynek amerykanski


Czyli nie jest to alarm tylko central??? dobrze rozumiem?? Ten moduł mam u siebie a autko jest z niemiec. Do tego nie mam blokady rodzicielskiej na tył, tylko ryglowanie wszystkich drzwi na środkowej konsoli. Po włączeniu centrala z konsoli środkowej i po otwarciu drzwi kierowcy otwierają się wszystkie drzwi. Poza tym moduł ma na bank "DeadLock" ponieważ po okolo 30 sekundach od zamknięcia auta zamki dodatkowo się ryglują i nie można otworzyć nawet od środka....
Nie za bardzo wiem jak to ugryść :mur:
To co piszesz Vadi ma się nijak do tego co jest u mnie :-(
Widzę że i volvo lubiło sobie pomieszać :oops:

vadi - 2009-11-30, 21:46

Napisałem tylko to co VADIS "mówi"na temat podanego przez Ciebie numeru części. Jak powszechnie na forum wiadomo roczniki z przełomu 1999/2000 maja wiele autorskich patentów nie spotykanych wcześniej ani później.
kuba424 - 2010-06-22, 05:12

Witam.Mam podobny dylemat. Mam zamiar albo zastąpić albo wstawić nowy sterownik. Początkowo myślałem że najmniej problemowe będzie podpięcie się do przycisku ryglowania ale on ma funkcje lock i unlock podczas przekręconego kluczyka. Po wyciągnięciu kluczyka pozostaje funkcja unlock i tu zaczynają się schody. Pozostaje jeszcze opcja podpięcia się pod moduł,..chmm.......
vadi - 2010-06-22, 09:28

kuba424 napisał/a:
Witam.Mam podobny dylemat. Mam zamiar albo zastąpić albo wstawić nowy sterownik.


W Twoim roczniku jeśli nie masz fabrycznego alarmu zainstalowany jest pewnie moduł KeylessEntry 30824424. Jeśli chcesz instalować alarm wystarczy wymienić go na KeylessEntry 30824425 i zainstalować syrenę pod akumulatorem (instalacja jest). Taki komplet zapewni funkcje alarmu opartego o czujniki otwarcia drzwi. Jeśli będziesz chciał rozbudowywać o czujniki ultradźwiękowe to sprawa jest równie prosta.

kuba424 - 2010-06-24, 08:24

Miałem na myśłi sterownik pilota centralnego. W V40 jest problem z zasięgiem i miałem zamiar wymienić go na uniewrsalny z allegro....

[ Dodano: 2010-06-24, 08:27 ]
Jeszcze troche i pilotem wybije sobie szybe bo zasięg jest tak słaby że po oddaleniu się od auta dalej niż 2m pilot zaczyna być tylko ciężarkiem przy kluczu którym można podrapać się po głowie

viking1 - 2010-10-03, 14:49

vadi jeśli masz dostęp to czy możesz sprawdzić mi tę część?
30889926 bo taki numer ma mój lockalarm control

vadi - 2010-10-05, 20:31

Nie mam VADIS`a pod ręką. po 11 będę w stanie Ci to sprawdzić.
viking1 - 2010-10-05, 21:12

vadi, w sumie to już nieaktualne z uwagi na to że na allegro znalazłem keyless entry idealnie taki sam jak ja mam tylko ze z pilotem, potem opiszę czy zadziałało, dzięki
majsterek - 2011-03-22, 10:08

Witam, zamierzam montować alarm w swoim V40 w najbliższym czasie. Centralkę mam już zakupiona ale mam takie pytanie. Chce się wpiąć w central zamek, ja mam wersje sterowana tylko z drzwi kierowcy, wiem już ze muszę dokupić sterownik master. Ale teraz pytanie gdzie się wpiąć z alarmem tak żeby było najłatwiej? pod kierownica jest przekaźnik o nazwie DOOR LOCK. Pewnie najlepiej byłoby się podpiąć pod niego no ale niestety nie mogę zdjąć tego uchwytu trzymającego wszystkie przekaźniki żeby dostać się do kabli od spodu. Polecacie jakiś inny sposób? A jeśli udałoby mi eis zdjąć ten uchwyt pod które kabelki powinienem się wpiąć?
vadi - 2011-03-22, 10:55

majsterek napisał/a:
Witam, zamierzam montować alarm w swoim V40 w najbliższym czasie...


Wszystko jest już dokładnie opisane na forum. Szukałeś?

majsterek - 2011-03-22, 13:50

tak szukałem ale nigdzie nie znalazłem kogoś kto montowałby alarm w 40stce z centralnym zamkiem na przekaźniku, każdy jak już coś to miał na KEYLESS ENTRY.
ptaszny - 2011-09-05, 17:47

Odświeżając temat. A więc jeśli nie mam przełącznika wewnątrz auta do zamykania wszystkich drzwi tzn. że nie posiadam centralki czyli nie posiadam centralnego zamka i nigdy nie było do tego pilota?

A więc jak działa centralny zamek jeśli posiadam takowy jedynie z kluczyka przy drzwiach kierowcy a przy drzwiach pasazera juz nie ?

Czy można dokupić centralkę centralnego zamka i podpiąć ją jakoś do tej instalacji czy trzeba kombinować z nową instalacją tych wszystkich siłowników w drzwiach? Czy pasuje centralka z modelu po lifcie również?

[ Dodano: 2011-09-05, 17:52 ]
Znalazłem pod nogami kierowcy tylko taki sterownik:

http://allegro.pl/kompute...1795287687.html

Niron - 2011-09-05, 19:09

hehe. A więć jesli posiadasz centralny zamek tylko z kluczyka to w drzwiach kierowcy niemasz silownika MASTER tylko obudowe silownika z krańcówką. Aby zrobić u siebie centralny na pilot potrzebujesz
A) dokupić centralke z radiem ( na pilota)
B) kupić siłownik MASTER do drzwi kierowcy

troszkę pewnie kabelkologi i tadam volvina robi pik pik i sie otwiera pik i zamyka ;p

ptaszny - 2011-09-05, 20:18

dzięki za pomoc. Ale w jaki sposób odróżnić siłownik MASTER od SLAVE? Na allegro tyle różnych modeli..
Niron - 2011-09-05, 20:28

hm powinno pisać w opisie. Master powinien posiadać więcej pinów ( tak mi sie zdaje ) Master jest siłownikiem głównym zawsze od strony kierowcy który wzbudza pozostałe
ptaszny - 2011-09-05, 21:04

Będę poszukiwać takowego. Niron, a Ty montowałeś u siebie sam taką akcję w aucie, czy w swoim volvo juz posiadałeś centralny z pilotem? Czy masz schemat do centralki Keyless entry do volvo? Czy pasuje też sterownik z polifta?
Niron - 2011-09-05, 21:23

nie jakoś nie chciało mi sie montować mam na kluczyk ;p
schematy schematy hm hm jesli kupisz przedliftową wesje to chyba nie bezie przeróbek tylko wypiąć i wpiąć. co do polifta to nie wiem musisz czekac na wypowiedz kogos bardziej biegłego ;p a za schematami poszukam bo chyba kiedyś gdzieś były hm hm

keichi - 2011-09-12, 23:52

ptaszny napisał/a:
dzięki za pomoc. Ale w jaki sposób odróżnić siłownik MASTER od SLAVE? Na allegro tyle różnych modeli..


Siłowniki raczej są takie same (przynajmniej w przedlifcie) to znaczy nie ma MASTER i SLAVE tylko same SLAVE.
Impuls do zamykania/otwierania jest brany z bębenka (wkładki) zamka w drzwiach kierowcy. Obok bębenka jest czujniczek i jak się przekręci kluczykiem lub wciśnie/pociągnie bolec to bębenek za pomocą "wypustki" wciska guziczek w czujniku i osobnym kablem idzie sygnał do centralki żeby zamknąć/otworzyć zamki.

Tak więc jeżeli chcesz mieć oryginalny centralny zamek to musisz dokupić ten czujniczek (krańcówkę) i zamontować przy bębenku oraz siłownik zwykły - jak już mówiłem nie ma podziału na master i slave. Siłownik chyba razem z całym mechanizmem zamka trzeba wsiąść.

jacek4xl - 2011-09-21, 10:48

Witam! w mojej es-ce też mam problemik z alarmem (sterownik 30822506), po prostu przestał działać z pilota ale tak stopniowo, zmniejszał się zasięg - wymiana baterii nie pomogła po otwarciu z kluczyka alarm wyje jak potępieniec wyłącza się dopiero po odłączeniu centralki. byłem u paru elektryków ale trafiam do ignorantów, którzy nie umieją stwierdzić co padło central czy pilot. :gun: Chcą mi montować jakieś zamienniki (ceny że mózg wiruje) ale ja jednak wolę może gorszy ale orginał. Może ktoś wie jak temu zaradzić? :bezr:
Niron - 2011-09-21, 16:33

keichi napisał/a:
ptaszny napisał/a:
dzięki za pomoc. Ale w jaki sposób odróżnić siłownik MASTER od SLAVE? Na allegro tyle różnych modeli..


Siłowniki raczej są takie same (przynajmniej w przedlifcie) to znaczy nie ma MASTER i SLAVE tylko same SLAVE.
Impuls do zamykania/otwierania jest brany z bębenka (wkładki) zamka w drzwiach kierowcy. Obok bębenka jest czujniczek i jak się przekręci kluczykiem lub wciśnie/pociągnie bolec to bębenek za pomocą "wypustki" wciska guziczek w czujniku i osobnym kablem idzie sygnał do centralki żeby zamknąć/otworzyć zamki.

Tak więc jeżeli chcesz mieć oryginalny centralny zamek to musisz dokupić ten czujniczek (krańcówkę) i zamontować przy bębenku oraz siłownik zwykły - jak już mówiłem nie ma podziału na master i slave. Siłownik chyba razem z całym mechanizmem zamka trzeba wsiąść.


Mylisz się kolego. W wersji z centralnym na pilota w drzwiach kierowcy znajduje się prawdziwy siłownik MASTER. To co opisałeś czyli sygnał do zamknięcia pozostały drzwi z "czujniczka" ( krańcówka zwykła ) jest w opcji centralnego z kluczyka. W takim przypadku mechanicznie zamykamy drzwi kierowcy przekręcając kluczyk mechanizm ruszą cięgnem które idzie do obudowy siłownika w której to siedzi krańcóweczka podająca sygnał na pozostałe siłowniki w tym i siłownik klapy bagażnika
więc teoria z wypustką bębenka też jest błędna :)

dla potwierdzenia mojej tezy można poszukać zdjęcie bebechów "siłownika" z centralnego bez pilota, jest gdzieś takowe na forum :)

MasterBlaster - 2011-12-07, 21:24

Dopytam bo potrzebuję dokładnie wiedzieć.

Czy potrzebuje kupić siłownik z cięgnem czy wystarczy podmienić tylko siłownik? Bo widziałem, że wcześniej w temacie ktoś załączył ten pseudo siłownik - przekaźnik i kształtem przypomina ten oryginalny master.

Dodatkowo wszystkie kable muszę ciągnąć? Gdzie są podłączone wszystkie te siłowniki, przekaźniki? W tą skrzyneczkę czarną podobną wielkością do keyless pod nogami?

Może nie musze całej instalacji robić tylko wypiąć tą skrzyneczkę czarną i podpiąć keyless?

[ Dodano: 2011-12-07, 22:35 ]
Aha, i czy siłownik master do drzwi kierowcy jest na cięgnie w ogóle czy jest razem z zamkiem? (bo takowe na allegro też widziałem). Czy ktoś ma jakiś schemat z Vadisa?

Gregorius - 2011-12-08, 07:05

MasterBlaster, może to Ci pomoże ;-)
MasterBlaster - 2011-12-08, 12:58

Dzięki Dzięki! :-D

Ok, czyli ze schematu wynika, że siłownik jest podpiety gdzieś przy zamku, to znaczy, że chyba trzeba tylko go podmienić.

Ale nie wiem jeszcze gdzie te wszystkie siłowniki, przekaźniki są podpięte? Gdzie szukać kabli?

keichi - 2011-12-08, 13:42

Niron napisał/a:

Mylisz się kolego. W wersji z centralnym na pilota w drzwiach kierowcy znajduje się prawdziwy siłownik MASTER. To co opisałeś czyli sygnał do zamknięcia pozostały drzwi z "czujniczka" ( krańcówka zwykła ) jest w opcji centralnego z kluczyka. W takim przypadku mechanicznie zamykamy drzwi kierowcy przekręcając kluczyk mechanizm ruszą cięgnem które idzie do obudowy siłownika w której to siedzi krańcóweczka podająca sygnał na pozostałe siłowniki w tym i siłownik klapy bagażnika
więc teoria z wypustką bębenka też jest błędna :)

dla potwierdzenia mojej tezy można poszukać zdjęcie bebechów "siłownika" z centralnego bez pilota, jest gdzieś takowe na forum :)


Nie wprowadzaj w błąd bo już ktoś pyta o mastera do przedlifta :)
Wersja bez pilota ma tak jak mówisz jest pusta puszka zamiast siłownika i w środku krańcówka.
Ale w wersji z pilotem jest krańcówka w bębenku ! Nie ma siłownika MASTER tylko SLAVE taki sam jak w drzwiach pasażera. Działa to tak:
Wersja z pilotem: pilot -> centralka -> siłowniki lub kluczyk -> bębenek -> centralka -> siłowniki
Wersja bez pilota: kluczyk -> krańcówka w pustej puszcze siłownika -> centralka -> siłowniki.

MasterBlaster siłownik kierowcy jest podpięty do wiązki jednym kabelkiem. I jest to SLAVE jak już ze 3 razy pisałem :) Musisz mieć jeszcze bębenek z czujniczkiem (krańcówką) który podpinasz do osobnej kostki wychodzącej z wiązki bo to z niej idzie sygnał jak otwierasz kluczykiem (w wersji na pilota oczywiście). Najlepiej jakbyś miał centralke keyless, wiązkę z drzwi kierowcy, siłownik kierowcy no i ten bębenek z czujniczkiem (jak chcesz mieć możliwość otwierania z kluczyka jak na przykład pilot padnie). Wiem bo sam przerabiałem centralny bez pilota na pilota na oryginalnych częściach.
Na obrazku powyżej to widać zresztą. Numer 24 to jest ten czujniczek (krańcówka) na bębenku. Możesz tego nie montować w ogóle. Będzie wszystko działać. Tylko że kluczykiem otworzysz same drzwi kierowcy. A z pilota oczywiście wszystko będzie się otwierać normalnie.

MasterBlaster - 2011-12-08, 14:16

Ok, ale czy ten czujniczek musi być dopasowany do zestawu tak jak pilot do keylessa?

Jeśli podmienie siłownik w drzwiach kierowcy, to gdzie szukać tych wszystkich kabli? Pod nogami?

keichi - 2011-12-10, 19:27

MasterBlaster napisał/a:
Ok, ale czy ten czujniczek musi być dopasowany do zestawu tak jak pilot do keylessa?
Jeśli podmienie siłownik w drzwiach kierowcy, to gdzie szukać tych wszystkich kabli? Pod nogami?


Czujnik nie musi być dopasowany. To tylko przełącznik. Z kablami to nie powiem. Pamiętam tylko że był potrzebny schemat instalacji el. i dużo wolnego czasu.

MasterBlaster - 2013-09-19, 12:31

Gdzie znajduje się moduł 202 ze zdjęcia? Może to przekaźnik? Gdzie idą kable do niego od siłowników?
newerror - 2013-09-27, 15:32

Witam,

chciałem odświeżyć temat. Mam centralny zamek ale tylko na kluczyk w drzwiach od strony kierowcy. Chciałem założyć na pilota, tzn. szukam kogoś kto mógł by mi w tym pomóc w Lublinie i okolicach, oczywiście odpłatnie.

BeReK - 2013-10-31, 15:56

To ja też odświeżę. Mam centralny na pilota ale od kiedy mam auto nigdy to nie działało i zamykałem z kluczyka. Kupiłem ostatnio od kolegi z forum sprawna centralkę o takim samym numerze ( końcówka 25 czyli z alarmem ) i pilotem. Zamieniłem i działa ale.. po zamknięciu auta z pilota mrugają awaryjne. Różnice to kupiona centralka jest z 97 a auto z 99. Dodam, że po wejściu do auta i zamknięciu z pilota auto normalnie odpala i jeździ tyle , że cały czas mruga awaryjnymi. Po zamknięciu z kluczyka jest normalnie. Ma ktoś jakiś pomysł??
tony2307 - 2014-02-27, 18:34

Mam także problem z pilotami od centralnego, nie zamykają ani nie otwierają drzwi. Mam V40 z 2002r. MY2003. Byłem u elektryka, który powiedział, że piloty wysyłają sygnał. Dziś byłem w auto serwis "LOGA" i powiedzieli mi, że to raczej nie problem kodowania centrali tylko najprawdopodobniej padnięta centrala (że w tych modelach się to zdarzało). Czy ktoś z Was miał przypadek padniętej centrali? Wyczytałem na forum, że centrala znajduje się za radiem, czy to prawda? A może ktoś ma jakiś pomysł na mój problem? Dziękuję.
weryfany - 2014-02-28, 22:26

BeReK napisał/a:
To ja też odświeżę. Mam centralny na pilota ale od kiedy mam auto nigdy to nie działało i zamykałem z kluczyka. Kupiłem ostatnio od kolegi z forum sprawna centralkę o takim samym numerze ( końcówka 25 czyli z alarmem ) i pilotem. Zamieniłem i działa ale.. po zamknięciu auta z pilota mrugają awaryjne. Różnice to kupiona centralka jest z 97 a auto z 99. Dodam, że po wejściu do auta i zamknięciu z pilota auto normalnie odpala i jeździ tyle , że cały czas mruga awaryjnymi. Po zamknięciu z kluczyka jest normalnie. Ma ktoś jakiś pomysł??


U mnie jak problem był syrenką alarmową to migały awaryjne, sprawdź czy syrenka działa oraz czy w ogóle jest


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group