www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Usterki i porady - Zle działające urzadzenie zimnego rozruchu

ADAMVARIANT - 2007-11-12, 15:20
Temat postu: Zle działające urzadzenie zimnego rozruchu
uzytkownicy V40 1,9 TD mam taki problem ze te urzadzenie ktore przy zimnym silniku (wciska lekko gaz) chyba jest uszkodzone bo nawet na zimnym silniku pracuje naciaga/puszcza /naciaga/puszcza itd czyli cos z podcisnieniem na jakiej zasadzie to dziala? co moze byc uszkodzone?pilnie potrzebuje pomocy juz 1,5 tygodnia bez auta:(
swiebod - 2007-11-12, 16:33

ADAMVARIANT, poszukaj na forum o ssaniu w TD bylo o tym duzo :)
ADAMVARIANT - 2007-11-12, 16:59

jest duzo ale nie o tym jak lata tam i spowrotem ta linka niestey tylko jak nie dziala wcale albo jak dziala non stop a u mnie dziala nie dziala dziala nie dziala:(
dziadek - 2007-11-13, 23:07

ADAMVARIANT, Domyślam się, że ten siłowniczek z krótką linką i podłączonym wężykiem podciśnieniowym przy pompie wtryskowej pociąga i popuszcza linkę w czasie pracy silnika.
Jeśli tak (jest to widoczne), to z jaką częstotliwością? Regularnie czy przypadkowo?
Obserwujesz skutki. Przyczyną jest pulsujące podciśnienie w wężyku. Czy na całej długości jest szczelny?
Obok słynnego już zaworu elektromagnetycznego sterującego zaworem EGR, troszkę na prawo od niego, jest jeszcze jeden zawór elektromagnetyczny. On steruje siłownikiem wolnych obrotów. Jeżeli ciśnienie pulsuje, a rurki są szczelne, to znaczy, że ten właśnie zawór dostaje zasilanie w sposób przerywany. Myślę, że jeśli położysz palec na obudowie zaworu to wyczujesz zgodne z cyklem działanie siłowniczka, drgania obudowy powodowane włączaniem i wyłączaniem zaworu. Zaworek zamocowany na przegrodzie silnika, ma na górze gniazdo do wtyczki, a niżej walec z rurką prostopadle do przodu i drugą w dół. Pionową dochodzi podciśnienie z pompy podciśnienia. Pozioma daje podciśnienie do siłowniczka.
Jeśli takie drgania będą, to spróbuj poruszać wtyczką, może nie kontakci. Jeśli nie pomoże, to trzeba ją odłączyć i zmierzyć we wtyczce kabla napięcie na konektorach. Powinno być przy zimnym silniku napięcie akumulatora (ok. 12V), a przy ciepłym, powyżej 15 stopni, zero. I nie powinno skakać. TYLKO NIE SPRAWDZAJ NAPIęCIA żARóWKą!!! Nie wiem jaka jest obciążalność prądowa sterownika. Koniecznie użyj woltomierza.
A skacze ten siłowniczek w pozycji kluczyka II ? Bo już wtedy powinien zawór dostać napięcie przy zimnym silniku. I przy pomocy kogoś kto włączył by zapłon (nie rozrusznik) mógł byś wyczuć palcem czy elektromagnes złapał. Pisz co wyszło, a ja (jak mi się będzie chciało) to wezmę kogoś do pomocy i popatrzę jak to jest u mnie.

ADAMVARIANT - 2007-11-14, 21:07

oki dziadek zaraz ide na garaz wlasnie to zobacze to wszystko i jutro napisze bo nie mam kompa w domu !
grigor - 2007-11-14, 21:34

Ja tez mialem takie objawy. Po pewnym czasie linka jednak przestala wogole sie naciagac na zimnym silniku.
Jesli masz klimatyzacje , to ja wlacz i zobacz czy obroty wzrosna i czy linka naciagnie sie na stale.
Jesli Tak to uklad podcisnieniowy dziala dobrze.
U mnie walniety byl bialy 2 pinowy czujnik znajdujacy sie w obudowie termostatu. Po jego wymianie problem z odpalaniem ustapil.

bulgas - 2007-11-15, 14:45

Witam, miałem tez problem z niedziałajacym "ssaniem" i nie mogłem dojść do tego co jest nie tak. W końcu po wymianie dwóch czujników temperatury cieczy (których wymiana nie przyniosła skutku) sprawdziłem elektromagnesy, które steruja podciśnieniem. Okazało sie , że ten który rozłącza podciśnienie na siłownik ssania jest dobry, natomiast co do tego drugiego mam wątpliwości. Jak narazie zrobiłem taki myk, że zdjąłem wężyk podciśnienia z tego lewego elektromagnesu (sterującego zaworem LDA) i zaślepiłem go. Ssanie zaczęło działać prawidłowo. Na zimnym silniku sie załącza a po rozgrzaniu wyłącza. I tak samo działa przy włączaniu i wyłączaniu klimatyzacji. Sprubujcie zrobic u siebie taki myk i zobaczycie co bedzie sie działo. Tymczasem ja mam pytanie do tego elektromagnesu od zaworu LDA jak on ma działać prawidłowo (które kanały i kiedy maja byc otwarte/zamknięte) bo u mnie sa cały czas wszystkie otwarte bez wzgledu na to czy napięce zasilania jest podawane , czy nie.

[ Dodano: 2007-11-15, 14:47 ]
Sorki drobne sprostowanie.
Piszac o zaworze LDA oczywiście miałem na mysli EGR :oops:

ADAMVARIANT - 2007-11-15, 20:55

no i chyba wiem dlaczego nie zapala bo porpostu ta linka(mechanik mowil ze lata tam i spowrotem)a aj zauwazylem ze ona w ogole nie chodzi jak jezykiem wezyka dotkneto czuc minimalne ssanie ale ledwo co a linka ani nie drgni na zimym ani tez gdy dostanie obciazenia:( wiec co czujnik?? a druga sprawa znow po kolejnej wizycie u mechanika odebralem autko i po powrocie do domu zauwazylem ze zapala sie co jakis czas kontrolka ta pomaranczowo zielona z takim dziwnym znaczkiem czarnym obok swiec zarowych od czego ona jest bo teraz juz na stale swieci:(
chestercsr - 2008-06-19, 09:03

a u mnie coraz gorzej... po nocy układ paliwowy zapowietrzony i około 30-40sek muszę kręcić żeby załapał paliwo... razem z tym świeci się kontrolka od sterowania silnika. Ma ktoś jakieś pomysły? Ja juz praktycznie jestem pewny że jakiś zawór w pompie.


Edit:
Podpiąłem volvo pod Boscha KTS'a i wywala błąd EFI 227 czyli "Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego. Za niski sygnał".

Wie ktoś o co chodzi?




pozaznaczajcie na tej fotce co gdzie jest to sprawdzę.

Slav76 - 2008-10-25, 21:45

chestercsr, Kolego moja V40 ma takie same objawy przy zapalaniu jak opisałes czy poradziłeś sobie z tym problemem jeśli tak proszę o rade

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group