www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Elektryka - ogólnie - kontrolka SERVICE

Rafik - 2007-11-27, 14:50
Temat postu: kontrolka SERVICE
Zapaliła mi się po 10000km, v40 2000rok 2.0T a jak u Was się zapala?
Niby olej trzeba co 15000 zmieniać, a może jednak co 10000?

djTATA x2 - 2007-11-27, 15:31

żaswieca się tak jak zaprogramują komputer w ASO...
Jak zaprogramowali ze co 10 kkm to tak sie bedzia zapalało... Częsciej pojedziesz do ASO więcej zarobia...


PS.
Mnie zawsze uczyli ze co 10 kkm wymienia sie olej a co 30 kkm LongLifea..
:roll:

Pagi - 2007-11-27, 21:55

Ja przejechalem juz ponad 10 i nie zapaliła się, mimo wszystko planuje w najblizszym czasie wymiane oliwy... mysle ze nie koniecznie trzeba sie sugerowac kontrolką.
RAF - 2007-12-02, 01:46

czy coś się stanie gdy ta kontrolka się będzie świecić , jak długo ona może się świecić jak długo można z nią jezdzić ?? Bo kupuje właśnie nowe auto i ma zapaloną tą kontrolkę (v40D 1999 )
Jardo - 2007-12-02, 05:48

RAF, NIc się nie stanie - kontrolka świeci w celach informacyjnych. (ale wymień oleje, fitry - etc.)
Jeśli ją chcesz zgasić to przytrzymaj na włączonym silniku przycisk kasowanie km dziennych - po chwili zacznie migać i zgaśnie.

kleki - 2007-12-03, 10:48

jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.

ja znam taki sposob kasowania kontrolki przestestowany przeze mnie osobiscie i dziala.

1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję III
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer ;-)
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

to chyba dziala od 99 w gore.

RoeSolare - 2007-12-03, 10:56

kleki napisał/a:
jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.

ja znam taki sposob kasowania kontrolki przestestowany przeze mnie osobiscie i dziala.

1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję III
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer ;-)
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

to chyba dziala od 99 w gore.




No dobra ale zaczynamy wciskać z jakiej pozycji??

No i pozycja III to tylko chwilowo bo na tej pozycji rozrusznik kręci, tzn że trza odpalić auto??

kleki - 2007-12-03, 11:02

nie odpalasz auta na 3 nie kreci a swieca wszystkie kontrolki. przeciez.

wsicnij przycisk resetowanie trzymaj przekrec kluczyck bez odpalania kontrolka zacznie migac piknie i zgasnie i po robocie.

[ Dodano: 2007-12-03, 11:03 ]
tak jak pisalem to dziala chyba od modelu 99

[ Dodano: 2007-12-03, 11:09 ]
tak jak pisalem to dziala chyba od modelu 99

Tomas - 2007-12-03, 12:35

W pozycji II !!!!!!

Pozycja III to rozruch silnika.
Są pozycje: O, I, II i III.

Wciśnij przycisk i trzymaj, przekręć kluczyk w poz. II (bez odpalania silnika), kontrolka zacznie migać, piknie (? - u mnie nie pika) i zgaśnie. Wtedy puść przycisk i przekręć kluczyk w pozycję O. Zrobione, jeśli (z tego co przeczytałem na forum) masz model 99 lub późniejszy.

Proponuję zamknąć już ten temat - był poruszany na forum wiele razy.

Jardo - 2007-12-03, 14:51

Cytat:
jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.


No ale co zrobić że akurat ten właśnie sposób u mnie działa - sposób opisany przez Ciebie działa w modelach powyżej 99 (rok modelowy 2000) ja mam rok modelowy 99.

Aha - no kilometry ulegną skasowaniu.

Trzeba uściślić:

Są 2 metody kasowania kontrolki service

1. włączamy stacyjkę w pozycję II i POTEM przyciskamy i trzymamy przycisk kasowania dziennych kilometrów tak długo aż mignie i zgaśnie (bądź mignie i oświeci się jeśli była zgaszona) - działa w modelach do 99 z analogowym wskaźnikiem paliwa.

2. NAJPIERW przyciskamy i trzymamy przycisk kasowania kilometrów i przekręcamy stacyjkę na pozycje II - trzymamy tak długo aż mignie i zgaśnie (czy można w ten sposób oświecić tą kontrolkę to nie wiem) - działa w modelach powyżej 99 (od roku modelowego 2000).

fck - 2007-12-13, 15:18

a ja mam v40 1.8 1998 rok ale nie analogowy licznik tylko juz cyfrowy no to ktora metode mam zastosowac ??
benjamin - 2007-12-13, 15:48

spróbuj oby dwie :mrgreen: jak jedna nie zadziała to drugą spróbujesz :lol:
Super Car - 2007-12-30, 21:48

w moim aucie ta kontrolka zapala sie przy kazdym odpaleniu silnika i pozniej gasnie.ona sprawdza czy w samochodzie jest wszystko ok.
Jardo - 2007-12-30, 22:12

Super Car napisał/a:
w moim aucie ta kontrolka zapala sie przy kazdym odpaleniu silnika i pozniej gasnie.ona sprawdza czy w samochodzie jest wszystko ok.


masz na myśli kontrolkę service? jeśli tak to się mylisz, kontrolka ta ma z zadanie poinformować użytkownika o konieczności odwiedzenia serwisu na przegląd okresowy (czyli w zasadzie przypomina o wymianie oleju i filtrów) Prawidłowo powinna zgasnąć tuż po odpaleniu silnika.

Super Car - 2007-12-30, 22:22

no wiem o to mi chodzilo.wiadomo jak bedzie sie palic caly czas to kicha ,cos jest nie tak.
Jardo - 2007-12-30, 22:29

Super Car napisał/a:
no wiem o to mi chodzilo.wiadomo jak bedzie sie palic caly czas to kicha ,cos jest nie tak.


Niekoniecznie. Kontrolkę kasuje się ręcznie i może się zdarzyć że mamy wsio wymienione ale kontrolka się świeci bo po prostu nie jest skasowana.

asawiuk - 2008-07-02, 21:13

Czy ta kontolka jest pomaranczowa i wyglada, jak przekreslony na krzyz samochod?

Bo wlasnie u mnie sie taka non-stop pali.

Jardo - 2008-07-02, 21:14

asawiuk napisał/a:
Czy ta kontolka jest pomaranczowa i wyglada, jak przekreslony na krzyz samochod?

to jest kontrolka immobilajzera. Nie masz kłopotów z zapalaniem?

asawiuk - 2008-07-05, 08:53

Nie mam zadnych. Ale ja mialem zakladany wlasny alarm - nie Volvovski.

Macie pomysl w takim razie jak zgasic te kontrolke?

radpaw - 2008-07-22, 19:41

witam Panowie
mam pytanko a propo kontrolki service a mianowicie czy przy zastosowaniu jednej z powyższych metod podanych przez was i pomyślnym zgaszeniu kontrolki service, to czy ta kontrolka zapala się wraz z innymi kontrolkami przy każdorazowym odpaleniu auta ? czy może metoda ta powoduje że w kontrolce przepala się żaróweczka i już więcej nie pali ?
pozdrawiam i czekam na pomocną odpowiedź.

krzysztof3127 - 2008-07-22, 20:02

podaje sposób kasowania kontrolki inspekcji

VOLVO
Volvo S40/V40rocznik: tylko 1999
Kasowanie inspekcji odbywa się następująco
Włączyć zapłon
Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania [X] licznika okresowego
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 12 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga
Przycisk zerowania [X] zwolnić w ciągu 4 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu gaśnie.
Jeżeli przycisk zerowania nie zostanie naciśnięty w ciągu 4 sekund, nie nastąpi cofnięcie wskazania terminu przeglądu, jednak wskazanie zgaśnie


Volvo S40/V40 rocznik: od 2000
Kasowanie inspekcji odbywa się następująco:
Wyłączyć zapłon
Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania X licznika okresowego
Włączyć zapłon
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 10 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga
Przycisk zerowania X zwolnićw ciągu 4 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu przeglądu gaśnie.

Jardo - 2008-07-22, 20:35

radpaw napisał/a:
to czy ta kontrolka zapala się wraz z innymi kontrolkami przy każdorazowym odpaleniu auta ?

tak

radpaw - 2008-07-22, 20:51

dzięki - dam znać jak wyszło to kombinowanie -
jeszcze raz sorki za pomyłkę

[ Dodano: 2008-07-24, 20:03 ]
witam

Zabieg wykonałem pozytywnie wg. powyższych wskazań kontrolka zgasła i zapala sie i gaśnie wraz z pozostałymi lecz podczas tego zabiegu żadnego sygnału dzwiękowego nie było (tak jak to niby powinno być).
W każdym razie samochód jedzie , wszystko działa.
pozdrawiam

poek - 2008-07-25, 07:31

krzysztof3127 napisał/a:
podaje sposób kasowania kontrolki inspekcji

VOLVO
Volvo S40/V40rocznik: do 1999

Nie we wszystkich działa niestety :(

Jardo - 2008-07-25, 07:36

poek napisał/a:
krzysztof3127 napisał/a:
podaje sposób kasowania kontrolki inspekcji

VOLVO
Volvo S40/V40rocznik: do 1999

Nie we wszystkich działa niestety :(


Bo to jest źle napisane - powinno być tylko rok modelowy 1999

http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=8028

patrzan - 2010-02-01, 17:41

Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka service,po jakiś 2-3 minutach zgasła.Wyłączenie jej polegało na:
przekręcenie na pozycję II kluczyka w stacyjce,następnie wciśnięcie przycisku kasowania dziennych kilometrów,trzymając do tego momentu aż kontrolka zacznie mrugać i wtedy puszczamy przycisk i już ona nam nie świeci.Działa w tym roczniku co posiadam.

wwozny - 2010-03-07, 22:13

Czy w volvo z 2004 s40 II rowniez to zadziała?
patrzan - 2010-03-08, 18:05

Cytat:
Czy w volvo z 2004 s40 II rowniez to zadziała?


Nie wiem, próbuj to nic nie kosztuje :-)

Wolson - 2010-03-08, 18:53

wwozny, zadziała.
skrin - 2010-03-09, 21:05

u mnie zadziałało za 1 razem
Węgiel - 2010-03-11, 18:54

U mnie też zadziałało za pierwszym razem :) pozdrawiam Wszystkich
michaljachu - 2010-04-30, 21:56

kleki napisał/a:
jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.

ja znam taki sposob kasowania kontrolki przestestowany przeze mnie osobiscie i dziala.

1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję III
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer ;-)
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

to chyba dziala od 99 w gore.

Działa, dzięki.

Bystrymarkus - 2010-04-30, 23:16

W moim aucie raz tak wykasowałem i zadziałało perfekcyjnie.
Niestety podczas zabawy z kołem zmiennych faz po wypięciu kabelka z elektrozaworu i ponownego wpięcia wywały 2 błędy potem został tylko service, skasowany był przy okazji wymieniania filtrów w jednym zakładzie i zapaliła się po pół roku i ten sposób już nie działał, jedynie kabel usb od audi laptop i volvofcr

sebcio - 2010-05-15, 14:08

witam, u mnie jest trochę inaczej.
Byłem na serwisie ASO rok temu i tam mi porobili pełny serwis wraz z wymianą rozrządu. I od wczoraj zapala mi sie lampka SERVICE, po odpaleniu silnika świeci ona tak ze 2-3minuty po czym znika. Ilość kilometrów po jakiej ona sie zapaliła to 13600...wiec troche dziwnie po powinna być ustawiona na 10000km. Macie pomysł z czego to wynika ?? Moze dlatego że sie coś zalało.. bo wczoraj była ulewa jak cholera i troche go poddopiło :)
Pozdrawiam

MareQ - 2010-05-15, 14:19

sebcio, jak pragnę zdrowia wiem że sobota i się nie chce, ale...
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=23432
tylko przeczytaj całe to Ci wiele uprości

sebcio - 2010-05-15, 23:21

ok dzięki :) pomogło
cossma - 2010-05-17, 12:51

Bystrymarkus napisał/a:
W moim aucie raz tak wykasowałem i zadziałało perfekcyjnie.
Niestety podczas zabawy z kołem zmiennych faz po wypięciu kabelka z elektrozaworu i ponownego wpięcia wywały 2 błędy potem został tylko service, skasowany był przy okazji wymieniania filtrów w jednym zakładzie i zapaliła się po pół roku i ten sposób już nie działał, jedynie kabel usb od audi laptop i volvofcr


Już gdzieś wcześniej czytałem i postanowiłem spróbować u siebie.
Od szwagra pożyczyłem jego interfejs usb który kupił sobie jakiś czas temu do golfa IV.
Po podłączeniu pod samochód i kliknięciu opcji resetowania lampki service po kilku sekundach pojawił się komunikat.
Nie pamiętam treści tego komunikatu ale chodziło o jakiś błąd odczytu. (nie błąd połączenia tylko błąd odczytu)

O dziwo kontrolka gaśnie teraz kilka sek po przekręceniu zapłonu wiec 'chyba' zadziałało :)

raftoo - 2010-07-28, 14:43

O matko i córko jak mnie boli czoło.
Tak się w łeb palnołem bo mnie olśniło ale nadal nie mogę wyjść z podziwu dla swojej głupoty.

Morduje się z tą lampką SERVICE już z dwa tygodnie i zgasić jej nie mogę.
Próbowałem obydwu sposobów, i tak, i siak, i kolanem, i łokciem i nic ni groma.

A tak sobie wziołem do serca instrukcje kolegi kleki że naciskałem "reset kilometrów" ale ten w komputerku w środkowej konsoli a nie ten od km dziennych. Tak się jakoś złożyło że ten od dziennych to chyba z dwa razy skasowałem przez rok, jakoś tak nie mam potrzeby, i do głowy mi nie przyszło że to ten. :mur:

Trzeba wcisnąć ten od DZIENNYCH!!! ten koło przebiegu, a reszta jw.
(to tak dla innych którym może żadna z powyższych metod nie działa i nie wiedzą dla czego)

krzepki - 2010-07-28, 14:56

raftoo, :brawoo: za przebłysk :mrgreen:
rsdziadek - 2010-07-29, 10:55

kleki napisał/a:
jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.

ja znam taki sposob kasowania kontrolki przestestowany przeze mnie osobiscie i dziala.

1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję III
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer ;-)
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

to chyba dziala od 99 w gore.

U mnie też działa ten sposób

Bartoszko - 2010-08-21, 13:30

a da radę zmienić ustawiony przebieg wymiany oleju nie podłączając się do komputera? Czy istnieje jakaś sprytna metoda?
krzepki - 2010-08-21, 14:16

Bartoszko napisał/a:
da radę zmienić ustawiony przebieg wymiany oleju


http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=23432

Pejek - 2010-08-25, 00:35

witam,

to ja mam pytanie, czy ta kontrolka Service zapala się po przejechaniu ustalonej ( jak piszecie około 10kkm)ilości Km czy jeżeli komputer wykryje jakąś nieprawidłowość? Złej jakości olej, zapchane filtry itp. Pytam z uwagi na fakt iż owa kontrolka zapłonęła dziś w mojej Vce, i zastanawiam się czy to nie wina filtra paliwa, który czeka na wymianę.

obitrop - 2010-08-25, 01:17

Sa trzy mozliwości albo przebieg w km, albo ilośc motogodzin przepracowanych przez silnik bez względu na przebieg, albo upłynął rok od ostatniego kasowania. Masz polifta, więc dasz radę zrobic to ręcznie.
k_an - 2010-08-25, 10:29

no i po raz drugi wykasowane
kdarecki - 2010-08-25, 13:13

Szybko i bezproblemowo wg opisu (model po lifcie 2001).Polecam :lol:
Pejek - 2010-08-25, 16:52

OKEJ ! zaraz skasuje. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam :mrgreen:
djprezenter - 2011-05-04, 13:56

niestety u mnie to nie działa :cry:
neopro - 2011-05-05, 21:34

Witam!
Dziwna sprawa! Już po raz drugi, od kiedy jeżdżę swoja V-ką, zapaliła mi sie kontrolka SERVICE . Oczywiście zajrzałem na forum i znalazłem sposób wyłączenia jej! Jakie było moje zdziwienie, że dziś, gdy zapaliła mi sie po raz drugi , opisywany powyżej sposób.... nie pomógł! Pomógł za to również opisywany tutaj sposób! Mianowicie wpierw włączyłem stacyjkę w pozycje , raz opisywana jako II , raz jako III! Ale ważne, że chodzi o pozycje , gdy zapalają sie kontrolki! Dopiero wtedy nacisnełem przycisk resetowania licznika "dziennego". I O DZIWO- POMOGŁO! Kontrolka SERVICE, zamrugała , a po puszczeniu przycisku, regulaminowo "PIPNEŁO" i po problemie. Zaskoczeniem tylko dla mnie było to, że raz zadziałało tak, a drugim razem inaczej. Nie musze chyba dodawać, że nie wyłączam kontrolki , nie wiedząc po co ona sie zapala. Ale tak sie złożyło, że wszystkie wymiany płynów eksploatacyjnych robię w innym czasie!
Przy okazji chcę podziękować wszystkim piszącym wskazówki i podpowiedzi na tej witrynie! Jest to nieoceniona pomoc! Pozdrawiam wszystkich użytkowników! :love:

gajda86_1986 - 2011-07-04, 17:02

krzysztof3127 napisał/a:
VOLVO
Volvo S40/V40rocznik: tylko 1999
Kasowanie inspekcji odbywa się następująco
Włączyć zapłon
Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania [X] licznika okresowego
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 12 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga
Przycisk zerowania [X] zwolnić w ciągu 4 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu gaśnie.
Jeżeli przycisk zerowania nie zostanie naciśnięty w ciągu 4 sekund, nie nastąpi cofnięcie wskazania terminu przeglądu, jednak wskazanie zgaśnie


Wielkie dzięki pomogło :lol:

Statyczny - 2011-07-23, 17:46

Witam,
czy ta kontrolka pali się jedynie w ramach przypomnienia o przeglądzie po przejechaniu danej ilości km ? Pytam gdyż u mnie się pali ale tylko przez 15-20 minut jazdy po czym gaśnie z drugiej strony nie da się jej wyłączyć przez wskazany przez was sposoby :-/

Gregorius - 2011-07-23, 17:50

Statyczny napisał/a:
Witam,
czy ta kontrolka pali się jedynie w ramach przypomnienia o przeglądzie po przejechaniu danej ilości km ? Pytam gdyż u mnie się pali ale tylko przez 15-20 minut jazdy po czym gaśnie z drugiej strony nie da się jej wyłączyć przez wskazany przez was sposoby :-/


Tak zapala się po przejechaniu określonej liczby kilometrów, lub w razie awarii. Tak jak piszesz gaśnie po chwili. Raczej zawsze da się ją skasować poprzez sposoby podane na forum.

I dobra rada nie drąż tematu o kontrolce SERVICE bo "wciągniesz" kreche ;-)

MareQ - 2011-07-23, 20:28

co do używania "szukajki" to faktycznie jesteś Statyczny, :lool:
a o samej kontrolce jest wszystko pięknie i czytelnie napisane, powodzenia

dougal - 2011-08-29, 18:05

U mnie właśnie zadziałała poniższa kombinacja :)
trzymamy przycisk kasowania kilometrów przekręcamy kluczyk w pozycję II i czekamy aż kontrolka zacznie migać wtedy puszczamy przycisk od kilometrów, powinna zgasnąć :)

brykovitz - 2011-08-29, 21:04

dougal napisał/a:
U mnie właśnie zadziałała poniższa kombinacja :)


raczej powyższa :)

mafia21 - 2011-09-02, 17:30

Witam, może mi ktoś pomoże mam problem z kontrolką SERVICE - mechanik podczas wymiany oleju zamiast skasować błąd komputerem usunął żaróweczkę z licznika. Odkrywłem to nie dawno(na początku myślałem, że się przepaliła) ale nie było mi to za bardzo potrzebne więc olałem. Ostatnio spadła drastycznie moc samochodu. Pojechałem do mechanika podpiąć autko pod komputer i wykrył tam kilka starych błędów... został zrestartowany i przejechałem się kawałem podpinamy ponownie i wyskakuje 1 błąd - Kontrolka sterowania silnika odpięta(naprawde nie pamiętam dokładnie jak brzmiał błąd).

Rozebrałem licznik okazało się, że żaróweczka i jej mocowanie zostało usunięte. Więc zabrałem pierwsze lepsze "LAMPKA OSTRZEGAWCZA USZKODZENIA UKŁADU STEROWANIA PRACĄ SILNIKA" teraz błąd brzmi podobnie - kontrolka sterowania silnika - za niskie napięcie...

Zaróweczke SERVIS spowrotem wsadziłem w gniazdo z którego je zabrałem. Czy jeżeli wezmę żaróweczkę z Płyny do spryskiwaczy i umieszczę w gnieździe servis to powinno być OK?

Jak była żaróweczka w gnieździe servis to po zapaleniu auta świecił się SERVIS przez około 2-3 min. Błędu nie można było skasować.

Czy miał ktoś taki problem już wcześniej?

RadaR - 2011-09-02, 19:50

no na moje oko to coś jest porypane ostro...
Kontrolka Service informuje tylko o zblizającej sie potrzebie serwisowania auta w sensie wymiany oleju głównie, można ustawić jej częstotliwość poprzez interfejs serwisowy. Nie wydaje mi sie aby miała ona jakikolwiek wpływ na cokolwiek...
Moge się mylić ale wydaje mi sie że mam racje :P
Może ktoś mądry odpowie ;)

Piotrek_A - 2011-09-02, 22:20

mafia21, A nie możesz po prostu dokupić jednej żaróweczki? Świeci się SERVICE czy błąd sondy lambda (błąd układu sterowania pracą silnika) ?
mafia21 - 2011-09-02, 22:27

Piotrek_A napisał/a:
mafia21, A nie możesz po prostu dokupić jednej żaróweczki? Świeci się SERVICE czy błąd sondy lambda (błąd układu sterowania pracą silnika) ?


Mogę... ale podłączyłem już jedną, żarówkę i wywala błąd że za niskie napięcie na żarówce czy kontrolce... muszę dokładnie spisać ten błąd.

Więc nie wiem czy wszytkie żarówki są takie same czy akurat ta z SERVICE jest inna?

RadaR - 2011-09-02, 22:32

ale żarówka od service nie ma nic wspólnego z silnikiem (poza tym że sygnalizuje wymiane oleju)
mafia21 - 2011-09-08, 20:14

Czyli gdzie mam szukać problemu? Może ktoś miał problem z przeprowadzeniem diagnostyki? Zrestartować(usunąć błędów) też się nie da. Żarówka nie ma nic wspólnego z silnikiem ale z diagnostyką ma...

[ Dodano: 2011-09-08, 20:12 ]
Sprawa rozwiązana. W miejsce SERVICE powinna być dioda a nie żarówka. Miało to wpływ na przeprowadzenie diagnostyki komputerowej.

Po odebraniu samochodu od elektromechanika zauważyłem nową kontrolkę, wcześniej nie włączała mi się "Lampka ostrzegawcza uszkodzenia układu sterowania pracą silnika" pomarańczowy kwadrat a w nim zielony trójkąt. Gaśnie od razu po włączeniu silnika. Jak na filmiku.

http://www.youtube.com/watch?v=aVMGr8d8R6E

Dla dociekkliwych, kontrolka od świateł STOP się nie zaświeca bo hamulec miałem wciśnięty.
Taki sygnał to radio CB które się włącza po przekręceniu stacyjki.

Polbaj - 2011-10-31, 08:38

Witam.
Niedawno i mnie zapaliła się kontrolka Service. Udało się ją skasować. Sposób, który zadziałał, to
1. Wciśnięcie i trzymanie przycisku resetu kilometrów dziennych
2. Przekręcenie stacyjki w pozycję II
3. Lampka zamigała - nic nie zapikało
4. Puszczenie przycisku kilometrów dziennych i po problemie.

Mam jednak pytanie. Czy takie wyłączenie kontrolki Service wyłącza ją całkowicie ( tzn.czy w przyszłości się już nigdy nie zapali) czy tylko gasi przypomnienie i po kolejnym okresie kilometrów czy też dni /godzin pracy silnika, zapali się znów przypominając o konieczności przeglądu?

desperados - 2011-10-31, 10:13

Polbaj napisał/a:
Mam jednak pytanie. Czy takie wyłączenie kontrolki Service wyłącza ją całkowicie ( tzn.czy w przyszłości się już nigdy nie zapali) czy tylko gasi przypomnienie i po kolejnym okresie kilometrów czy też dni /godzin pracy silnika, zapali się znów przypominając o konieczności przeglądu?

oczywiście że się zapali, za ok 10-15kkm, zależy jak jest ustawiona częstotliwość..

mi skasowali kontrolke przy okazji w Volvo na akcji

Polbaj - 2011-10-31, 11:04

No to fajnie :) jeden aspekt techniczny opanowany :mrgreen:
Dzięki za pomoc

desperados - 2011-10-31, 14:23

zapamiętaj sobie przy jakim przebiegu Ci się zapaliła i zobaczysz za ile znowu się zapali... co później robić to już wiesz :-D
Ryszard 777 - 2012-06-28, 13:45

kleki napisał/a:
nie odpalasz auta na 3 nie kreci a swieca wszystkie kontrolki. przeciez.

wsicnij przycisk resetowanie trzymaj przekrec kluczyck bez odpalania kontrolka zacznie migac piknie i zgasnie i po robocie.

[ Dodano: 2007-12-03, 11:03 ]
tak jak pisalem to dziala chyba od modelu 99

[ Dodano: 2007-12-03, 11:09 ]
tak jak pisalem to dziala chyba od modelu 99

kolubryn - 2012-06-28, 13:49

Ryszard 777, o co chodzi??? :shock:
koks - 2012-06-28, 14:49

Wielkie dzięki działa metoda pierwsza :love:
remiq - 2012-08-20, 10:56

Ja próbowałem różne sposoby. Zadział jeden. Przy pracującym silniku przycisnąłem przycisk km dziennych na 10 sek. Zapikało i zgasło :) 1.9 TD, 1998 r.
gajosmonster - 2012-08-24, 13:18

Działa mi ta metoda
1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję II
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

Moje Volvo to V40 z 1999 listopad Silnik: 1.9 Diesel
D4192T2 70KM/ 95KM

Marcinplnl - 2012-10-19, 13:44

Potwierdzam u mnie działa bez zarzutu jak u gajosmonster :)
damian1157 - 2013-01-14, 15:30

Witam w moim v40 :love: 1.9TD 97r pali mi się ta kontrolka service przez 3-5min po uruchomieniu silnika i żaden z podanych tu sposobów nie działa próbowałem już każdy.
Pomocy :mur:

JunioRRR - 2013-01-14, 16:41

damian1157 napisał/a:
Witam w moim v40 :love: 1.9TD 97r pali mi się ta kontrolka service przez 3-5min po uruchomieniu silnika i żaden z podanych tu sposobów nie działa próbowałem już każdy.
Pomocy :mur:

nic nie zrobisz, jedynie podłączenie pod komputer, koszt 40-50zł

damian1157 - 2013-01-14, 22:16

Ale właśnie w tym również jest problem ponieważ jechałem na komputer i nie udało się tego skasować a co jeszcze dziwniejsze że na komputerze pokazało mu zamiast mojej v40-stki jakąś s80 czy jakiś inny z 2005 albo 2007r :shock:
kolubryn - 2013-01-15, 00:49

damian1157 napisał/a:
Ale właśnie w tym również jest problem ponieważ jechałem na komputer i nie udało się tego skasować a co jeszcze dziwniejsze że na komputerze pokazało mu zamiast mojej v40-stki jakąś s80 czy jakiś inny z 2005 albo 2007r :shock:
Mam nadzieję, że nie zapłaciłeś za taką "usługę"?
JunioRRR - 2013-01-15, 11:44

damian1157 napisał/a:
Ale właśnie w tym również jest problem ponieważ jechałem na komputer i nie udało się tego skasować a co jeszcze dziwniejsze że na komputerze pokazało mu zamiast mojej v40-stki jakąś s80 czy jakiś inny z 2005 albo 2007r :shock:

W takim razie nie jedz wiecej do tego gościa bo nie ma pojęcia co robi. Mi skasował service, błąd poduszki, kilka innych błędów i zapłaciłem 40zł. Było normalnie w kompie v40, pompa Lucas...

damian1157 - 2013-01-15, 22:01

Nie oczywiście że nie zapłaciłem. Dziś pojechałem do innego gościa i u niego to samo i twierdzi że inne oprogramowanie (mapa czy jak to się mówi) musi być wgrana do tego komputera. I też nie skasował mi tego service. A to był już koleś który pracuje w volvo więc raczej się zna na tym co robi. Nie wiem co mam zrobić. :shock:
gonzo - 2013-01-15, 22:02

damian1157, kabel vag kkl + fol fcr i sam skobie skasujesz...
damian1157 - 2013-01-15, 22:04

kolego możesz te skróty wyjaśnić bo ich nie rozumiem a kabel vag to ten do podłączenia grupy vw audi seat skoda tak?
gonzo - 2013-01-15, 22:07

fol fcr to program do volvo, w twoim przypadku podłączysz się z wszystkim po za silnikiem przy pomocy kabla VAG
damian1157 - 2013-01-15, 22:15

dzięki kolego spróbuje poszukać tego programu dziękii :) jak znajdę program i uda mi się to zrobić to poinformuje was o tym.
JunioRRR - 2013-01-15, 22:38

gonzo napisał/a:
przy pomocy kabla VAG

http://allegro.pl/interfe...2935399314.html coś takiego tak?

gonzo - 2013-01-15, 22:45

dokładnie tak :-P
daniel1517 - 2013-01-15, 22:58

Również zamówiłem ten kabel VAG. Tylko teraz jak znaleźć ten program :shock: Dzięki chłopaki :-P
damian1157 - 2013-01-15, 23:00

Akurat koledzy jest tak że mam taki kabel tylko że czarny który zakupiłem gdy sam diagnozowałem swoj poprzedni samochód znalazłem program w internecie no i poszedłem sprawdzić. no i dupa. wywala mi taki błąd. Zrobiłem prt sc żeby pokazać


Uploaded with ImageShack.us

styx - 2013-01-15, 23:01

daniel1517 napisał/a:
Tylko teraz jak znaleźć ten program :shock:

http://www.v40.pl/viewtop...er=asc&start=15 ;-)

damian1157 - 2013-01-15, 23:16

a i co do tego zdjęcia co wkleiłem to samo robi na wind 7
Gregorius - 2013-01-15, 23:23

Panowie ja tylko przypominam że temat jest o kontrolce a nie kablach i problemach z programem :spamer:
kropek - 2013-01-15, 23:24

damian1157, Wygląda na to , że masz sam kabelek , bez elektroniki ( interfejsu) we wtyczce :bezr:
damian1157 - 2013-01-15, 23:31

Gregorius ale to chodzi o kontrolkę próbuje sam sobie jakoś z tym poradzić. bo nikt nie daje rady.
kropek ale to miałbyć zwykły kabel do vaga i to jest taki. nie rozumiem :-?

kropek - 2013-01-15, 23:36

Tłumacząc dosłownie Twojego printa - nie podłączaj komputera bezpośrednio do złącza diagnostycznego samochodu - specjalny interfejs jest wymagany , może to skutkować zniszczeniem obydwóch , komputera w samochodzie i Twojego .

Chodzi o to , że sa również w sprzedaży same wtyki OBD polutowane z USB .

damian1157 - 2013-01-16, 17:57

aha i taki samym wtykiem takim polutowanym z usb nie można podłączyć tak?
kropek - 2013-01-16, 18:00

damian1157 napisał/a:
aha i taki samym wtykiem takim polutowanym z usb nie można podłączyć tak?


Dokładnie - musi być interfejs , który zapewni dogadanie się komputerów samochodu i diagnostycznego :bezr:

damian1157 - 2013-01-16, 23:50

no to mam takie coś ale kontrolki service i ttak nie idzie skasować :/
kropek - 2013-01-17, 00:16

Jezeli nie udaje sie nawiazac komunikacji z kompem auta pozostaje Vadis , albo Vida :bezr:
damian1157 - 2013-01-17, 09:24

a słuchaj może trzeba jakoś zgrać ten program z kablem???
gonzo - 2013-01-17, 09:33

damian1157, no kabel trzeba z konfigurować odpowiedni, jak i wgrać do niego sterowniki :-P
damian1157 - 2013-01-17, 10:16

a może jeszcze wiesz jak ?

[ Dodano: 2013-01-17, 13:26 ]
Zainstalowałem kabel i udało się skasować service :love: teraz jeszcze został mi problem kontrolki poduszki którego nie mogłem skasować tym programem ale to już szukam tematu poduszki

colek - 2013-02-04, 12:58

No to dziś mija mniej więcej 10tys km odkąd jeżdżę swoim volvo i właśnie zapaliła się kontrolka service.... Czyli jak to ładnie mówiąc pan handlarz musiał ją skasować przed sprzedażą prawdopodobnie. Wieczorem pobawię się w jej kasowanie. I tak ja pisało wielu zapala się przy odpalaniu i gaśnie po jakiś 2-3 minutach.
gonzo - 2013-02-04, 13:04

colek napisał/a:
Czyli jak to ładnie mówiąc pan handlarz musiał ją skasować przed sprzedażą prawdopodobnie.


częsta praktyka handlarzy, niestety :-P

colek - 2013-02-04, 13:35

Tak mnie naszło jeszcze pytanie w związku z tym. Nie ma na nią raczej wpływu to że jakiś tysiąc km temu odpiąłem egr?? Z tego co czytam to ona tylko informuje że wypadałoby odwiedzić serwis, ale tak mnie naszło więc pytam :-D
jojek - 2013-02-04, 13:43

colek napisał/a:
ona tylko informuje że wypadałoby odwiedzić serwis

a dokładniej wymienić olej ;-)

Spoksik - 2013-02-04, 14:24

A jeśli u mnie kontrolka po 10 tyś gaśnie z innymi kontrolkami to źle????
Gregorius - 2013-02-04, 14:30

Spoksik, a Ty po raz kolejny nie umiesz a raczej Ci się nie chce czytać tematów :mur: może byś się w końcu wysilił? Jedno konto już "spaliłeś" a drugiego jak widać nie umiesz docenić.

Odpowiem Ci abyś za bardzo nie musiał się natrudzić bo jak widać sprawia Ci to problem. Interwały czasowe są różne, więc kontrolka może się zaświecać różnie

glagla - 2013-02-04, 15:13

colek, o ile pamiętam, kontrolka SERVICE zobowiązuje też, a nawet przypomina o przeglądzie samochodu
colek - 2013-02-04, 16:03

No ok ja rozumiem. Wymiany oleju i swoje przeglądy mam w innych terminach niż chce tego kontrolka. Ale czy może mieć wpływ na nią odpięcie wtyczki od egr?? Tzn czy odpięcie wtyczki od zaworu egr może spowodować że się zaświeci? Chyba nie prawda?
kania - 2013-02-04, 16:08

colek napisał/a:
Ale czy może mieć wpływ na nią odpięcie wtyczki od egr??

NIE.

colek - 2013-02-04, 21:22

SERVICE skasowany w sposób jaki opisują koledzy w temacie powyżej. Teraz liczymy kilometry za ile wyskoczy nowy..... :beer:
87ers - 2013-02-12, 14:52

A ja dopiero wyjechałem na miasto, przejechalem ok. 5km, wyskoczyłem do sklepu, wracam, odpalam i patrze świeci się kontrolka service. Ruszyłem i okazało się,że mi prędkościomierz nie działa. jak czytałem kontrolka service ma tylko informować o wymianach filtrów i oleju, więc czy to przypadek, że razem z nią przestał działać prędkościomierz?
JunioRRR - 2013-02-12, 16:52

87ers napisał/a:
A ja dopiero wyjechałem na miasto, przejechalem ok. 5km, wyskoczyłem do sklepu, wracam, odpalam i patrze świeci się kontrolka service. Ruszyłem i okazało się,że mi prędkościomierz nie działa. jak czytałem kontrolka service ma tylko informować o wymianach filtrów i oleju, więc czy to przypadek, że razem z nią przestał działać prędkościomierz?

Przypadek :P

Plati - 2013-06-02, 14:50

Sposób od Kleki działa :) z tym że nie było żadnego dźwięku. Ale widzę że nie tylko ja tak miałem.
Ibiszek - 2013-06-25, 06:51

kleki napisał/a:
jardo jak na wlaczonym silniku przytrzymasz przycisk resetowania kilomretrow to znikna kilometry a nie kontrolka service.

ja znam taki sposob kasowania kontrolki przestestowany przeze mnie osobiscie i dziala.

1. Wcisnąć przycisk od resetowania przejechanych km
2. Trzymając go przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję III
3. Dalej trzymamy wciśnięty Odometer ;-)
4. Trzymamy...
5. Trzymamy...
6. Trzymamy...
7. Trzymamy i w momencie kiedy zacznie nam mrugać kontrolka "SERVICE" puszczamy przycisk, powinno nam "beepnąć" i zgasnąć

to chyba dziala od 99 w gore.


robiłem już tak 2 razy i kontrolka gasła na 14tyś chyba jak miałem ustawione, ale teraz mam problem gdyż wszystko robię tak jak zawsze i po tym mruganie kontrolka nie gaśnie tylko świeci się dalej :/
i kontrolka świeci się po odpaleniu silnika jakieś 3-4 minuty i sama gaśnie
czekam na jakieś sugestie co robić...

digitec1 - 2013-06-25, 07:45

Ibiszek, ja mam instrukcję przedrukowaną z pliku pomocy do pewnego programu, działa w moim aucie MY2003

Kod:
Kasowanie inspekcji w Volvo S40 i V40 przed rocznikiem 2000 auta odbywa się następująco:

1. Włączyć zapłon
2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania [X] licznika okresowego
3. Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 12 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga
4. Przycisk zerowania [X] zwolnić w ciągu 4 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu gaśnie.
5. Jeżeli przycisk zerowania nie zostanie naciśnięty w ciągu 4 sekund, nie nastąpi cofnięcie wskazania terminu przeglądu, jednak wskazanie zgaśnie       


Kasowanie inspekcji w Volvo S40 i V40 od rocznika 2000 auta odbywa się następująco:

1. Wyłączyć zapłon
2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania X licznika okresowego
3. Włączyć zapłon
4. Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 10 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga
5. Przycisk zerowania X zwolnić w ciągu 4 sekund.
Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu przeglądu gaśnie.   

momas - 2013-06-25, 17:10

u mnie nic nie brzęczało ale się skasowało
digitec1 - 2013-06-25, 17:41

momas, niby w instrukcji jest że ma być dźwięk- brzęczyk w przedliftowym owszem to jest a w polifcie też nie słyszałem tego, ale procedury są OK
Ibiszek - 2013-06-26, 06:47

no próbowałem wczoraj już n-ty raz skasować i nic z tego :/ nadal tak samo...
Jaceek92 - 2013-08-19, 16:39

Witam
Mam problem, zgasiłem kontrolke service (na 1 przytrzymałem włącznik do kasowania km i przekręciłem zapłon na 2, kontrolka zaczęła migać ale nie zgasła więc powtórzyłem wtedy piknęło i kontrolka zgasła) po jakieś 15 min jazdy gdy redukowałem z 5 biegu (wtedy był na luzie) samochód mi zgasł ,zapalił dopiero za drugim kręceniem, początkowo myślałem że to filtr paliwa bo ostatni był zmieniany 4 lata temu więc go zmieniłem (co było i tak wcześniej zaplanowane) ale samochód nadal w czasie jazdy gdy jest na luzie gaśnie.Dzisiaj z rana długo kręcił ale zapalił i też w czasie jazdy niekiedy na luzie zgaśnie, po pracy zapalił za drugim kręceniem. Gdy zgaśnie ale będe jechał np 60km/h wrzucę 4 bieg to od razu zapali. Może to być związane z tym że sam zgasiłem kontrolkę service ? bo od tej chwili zaczęło się problemy nigdy wcześniej tak nie było :-/ :-/

[ Dodano: 2013-08-19, 16:40 ]
a dodam że jak kręcę go to dodaje gazu i pod koniec jest tak jak by już miał zapalić ale nie chwyta ;/

boberek123 - 2013-08-19, 17:30

Cytat:
Gdy zgaśnie ale będe jechał np 60km/h wrzucę 4 bieg to od razu zapali. Może to być związane z tym że sam zgasiłem kontrolkę service ? bo od tej chwili zaczęło się problemy nigdy wcześniej tak nie było :-/ :-/
Większej teorii spiskowej nie słyszałem :lol:
A na poważnie nie ma nic wspólnego, po prostu zbieg okoliczności.

Jaceek92 - 2013-08-19, 17:53

tak też myślałem ale dla pewności wolałem spytać ;(
Pioter - 2013-08-20, 09:55

Jaceek92 zapowietrza sie
Jaceek92 - 2013-08-20, 17:49

wiem właśnie ;/ ale dzięki za odpowiedzi :) :beer:
Pozdrawiam :beer:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group