www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Usterki i porady - Kilka pytań o parktronic, czujnik parkowania

kleki - 2008-02-14, 08:16
Temat postu: Kilka pytań o parktronic, czujnik parkowania
Cześc Wam

Otóż posiadam zestaw partkronica

http://allegro.pl/item306...l_warszawa.html

i po dwóch miesiącach trzymania go na szafie zabieram sie do jego montażu. Przeczytalem na tym formum wszystkie tematy odnośnie czujnikórw parkowania. ale.....

Mam kilka pytań.

1) zostaw ten ma dwie centraliki. tylnią podpina się pod lampe cofania. ona jest w klapie wieć gdzie moge z bagażniku znależć wiązke z przewodoem plusowym i masą od lampy cofania. jak to znaleźć gdzie i jaki kolor bedzie mial kabel, jakie oznaczenie.

2) centralke przednia podłącza się pod instalacje lampy stopu. nie chce ciągnąc do lampy do tylu kabla więc czy moge podłączyc plus i mase do kabli kolo czujnika światła stopu nad pedałem hamulca? jeśli nie to gdzie moge znależć przewody które daja zasilanie do lapmy stopu. jak je znależc jakie mają oznaczenie i kolor.

3) przednią centralke należy także podłączyć do prądu stałego. nie chce podłączać bezpośrednio do akumulatora a do plusa od radia. zeby zestaw aktywował się dopiero po przekręceniu kluczyka co o tym sądzicie. czy tak można czy instalacja audio wytrzyma. jesli tak nie można jaki macie inny pomysł.

4) gdzie lepiej zamontować czujniki 2 cm poniżej listwy ozdobnej czy w samej listwie. auto mam czarne w sumie mi to obojetne ale gdzie ladniej wyglada i lepiej się montuje. czy jesli pod listwa to czytalem ze trafie na twarde wzmocnienie za zderzakiem. czy mam je przewiercac wiertelkiem dolaczonym do paktronica czy zwyklym.

5) wiem ze z tylu wejde przewodami do bagaznika przez fabryczny otwór na tylnej sciance bagażnika. ale powiedzcie mi jak z przednimi czujnikami. jak od przedniego zdrzaka poprowadzic kable do wnętrza auta.

6) jak proponujecie rozmiescic czujniki z przodu. jeden z boku drugi w polowie między krawędzią auta a tablica rejestracyjną i analogicznie z drugiej strony auta czu dwa na przedzie z boku nic.


Za wszystkie sugestie dziękuje, kto szczerze pomoże dostaje POMÓGŁ!

pozdrawiam
Kleki

djTATA - 2008-02-14, 08:36

ad.1
musisz ciagną plastik na tylnej klape tam zobaczysz wtyczke z 4 kablami która jest wpieta do blendy, którys z nich to plus do wstecznego, jak sprawdzić? miernikiem 8-)

kleki napisał/a:
jeśli nie to gdzie moge znależć przewody które daja zasilanie do lapmy stopu.

skrzynka bezpiecznikowa, spod pedału raczej nie bierz, bo to pewnie przez przekaźnik leci...

kleki napisał/a:
zeby zestaw aktywował się dopiero po przekręceniu kluczyka co o tym sądzicie. czy tak można czy instalacja audio wytrzyma. jesli tak nie można jaki macie inny pomysł.

podepinij pod zapalniczke

ad4.
nie wiem nie montowałem, ale ja bym wiercił w listwie(mozna ją ściagną ci i wiercic w ściagnietej nie na samochodzie, to raz, a dwa, to ze jak cos nie pojdzie tak jak trzeba to mozesz wymnienic sam listwe nie musisz całego zderzaka)

ad.5
tym samym sposobem co z tyłu, tą samą drogą co idzie wiązka z kablami do środka spod maski

ad.6 nie do konca rozumie, ale popatrz jak jest w orginalnie montowane...

kleki - 2008-02-14, 08:56

zapalniczka u mnie dziala nawet bez kluczyka w stacyjce. a ja chce zeby uklad nie ciagnal pradu kiedy nie ma potrzeby. więc chce podpiać pod radio. czy tak nie mozna? wtedy dzialal by dopiero po przekreceniu kluczyka.


co do zasilania stopu. czy pod listwo progowa z lewejs trony ayta we wiązce nie znajde gdzies kabla co idzie do lampy stopu? jesli tak jak go znalezc. jesli nie to gdzie i jak sie wpiac pod bezpiecznik.

co do lamy cofania nie chce podpinac sie do wiazki w klapie a w bagazniku. gdzie ja znalezc w bagazniku. jak znalezc wlasciyw kabel. to bedzi eten samo kolor co w kostce na blendzie.

djTATA - 2008-02-14, 10:21

zapalniczka i radio pewnie i tak sa na tym samym bezpieczniku, ale jakby było inaczej to chodzi o to ze zapalniczka nie jest takczesto uzywana jak radio, zeby sie do niej dostac, trzeba wyjąc radio i kable sa widoczne.

Co do bezpiecznika to nie wiem niestety gdzie jest,ale póżniej moge sprawdzić. Natmoiast kable do klapy idą pod podsufitke, jak otworzysz klapę to zobaczysz tam dwie wiązki kabli.
pzdr

Dole - 2008-02-14, 12:19

Odnośnie p. 6 i rozmieszczenia, zrobiłbym tak jak w mesiu na zdjęciu tej aukcji (ładne zdjęcie jest z przednim zderzakiem.
Niekoniecznie powinien być całkiem z boku, ale przynajmniej na krawędzi (na łuku błotnika). Analogicznie z tyłu. Jeżeli zrobisz wszystko tylko na przedzie błotnika, skrajne sensory nie będą informowały o zblizaniu się boku do przeszkody - np. podczas wyjazdu z miejsca parkingowego tyłem, możesz przychaczyć bokiem błotnika w drzwi samochodu stojącego obok.

tomasheq - 2008-02-15, 07:02
Temat postu: re
bry

Dole napisał/a:
np. podczas wyjazdu z miejsca parkingowego tyłem, możesz przychaczyć bokiem błotnika w drzwi samochodu stojącego obok.


przy cofaniu przednie czujniki są "nieaktywne"

pzdr

get_uppa - 2008-02-15, 09:58

tomasheq napisał/a:
przy cofaniu przednie czujniki są "nieaktywne"

Z tylu tak samo mozna zachaczyc jak cos stoi za toba a na parkingach zazwyczaj tak jest.
No ale faktycznie powinny dzialac przednie tez. Nie wiem jak to jest w uniwersalach ale w M.Benz zalaczaja sie tez przednie tylko ze nie pokazuja zeby nie rozpraszac. Zaczynaja pokazywac jak zblizasz sie do przeszkody.

kleki napisał/a:
centralke przednia podłącza się pod instalacje lampy stopu.


To jest podlaczenie w celu wyzwolenia dzialania systemu?

kleki - 2008-02-15, 11:11

mam prosbe

czy mozecie skupic sie na temacie i odpowiadac na moje pytania a nie prowadzic jakas bezprzedmiotową dyskusje co sie kiedy włącza....

get_uppa - 2008-02-15, 12:44

kleki napisał/a:
mam prosbe

czy mozecie skupic sie na temacie i odpowiadac na moje pytania a nie prowadzic jakas bezprzedmiotową dyskusje co sie kiedy włącza....


Wszystko to ma na celu zoptymalizowanie rozmieszczenia i podlaczenia parktronika!
Zadales pytania i oczekiwales ze dostaniesz jednoznaczna odpowiedz...
W przypadku podlaczenia dostales, ale wiadomoze ile osob na forum, tyle pogladow i pomyslow wiec nie oczekuj ze ktos Ci powie ze tu masz zrobic tak a tam inaczej i koniec.
Kazdy ma swoj pomysl i stara sie go Tobie przekazac a Ty wybierz sobie najlepszy...
Dywagacje na temat, co kiedy sie wlacza moim zadniem sa istotne bo co Ci po parktroniku jak bedziesz wycofywal z parkowania prostopadlego i bedziesz mial malo miejsca, skoro beda dzialaly tylko sensory tylne? A z przodu nadal na czuja??
Pozdrawiam...

kleki - 2008-02-15, 13:14

zestaw ten ma dwie centralki. jedna podlacza sie do wstecznej lapmy więc jak wrzucisz wsteczny do cofania dzilaja tylne czujniki. natomiast centralka przednia wlacsza sie po nacisnieciu stopu. 30 sekund od wcisniecia hamulca dziala centralka. a wiadomo ze jak sie manewruje hamulec naciskamy czesciej. czyli w przypadku ojego zestawu beda dzialac przednie i tylne czujniki. ok?
get_uppa - 2008-02-15, 13:26

ok...
Co do podlaczenia przedniej centralki pod + to mozesz wyjsc od bezpiecznika zapalniczki i zeby go nie obciazac to dolozyc swoj wlasny bezpiecznik na centralke.
Wiesz- odchodzisz od zasilania zapalniczki jeszcze przed bezpiecznikiem czyli prosto z instalacji. Pobor mocy tego ustrojstwa nie moze byc wielki wiec nie obciazysz moim zdaniem instalacji.
Co do montazu sensorow to sprawdz jaki maja kat widzenia i tak je przyczep zebys nie mial zbyt wiele martwego pola pomiedzy przednim czujnikiem a tym na krawedzi.
To wlasnie moje zdzanie. Ok? ;-)

Pagi - 2008-02-19, 16:24

Podlaczanie przedniego czujnika pod stop to IMHO słaby pomysł... Jazda po miescie, w korkach... przecie ten czujnik nie bedzie przestawał piszczec...

Czy nie lepiej zrobić jakis przycisk, ktorym bedziemy aktywowac przednie czujniki na 30 senund?

kleki - 2008-02-20, 08:08

potrzebuje wpiąć się do istalacji lampy wstecznej oraz cofania. oczywiscie co d lampy wstecznej nie chce wpinac się w klapie zeby dyndal dodatkowy kabel a gdzies w bagazniku. w tym celu rozebralem polowe tapicerki bagaznika z lewej jego strony. schodzi tam cala wiazka kabli z dachu łaczy sie z wiazka od lamp z karoseri w jeszcze jedna wiazke i calość idzie już do kabiny auta.

w reflektorze cofania jak zalacze wsteczny prad jest w kablu czarnym, fioletowym i brazowym. za chiny nie moge znalezc tego kabla w wiazce w bagazniku. nie ma kabli o tym koleorzen ie ma tez zadnego fioletowo szarego ani fioletowo bialego jak ktos pisal na forum. czy mozecie mi napisac jak znalezc ten kabel ktory bedzie dawal prad jak wrzuce wsteczny. we wiazce w bagazniku.


a drugie pytanie jak analogicznie znalezc kabel od lampy stopu. najlepiej gdzies z przodu ata bo musze tam podlaczy c przednia centralke. jesli z przodu w prgou nie to moze tez byc z tylu we wiazce.

Pagi - 2008-02-20, 09:17

Tak jak piszesz nie ma sensu wpinac się w lampe i ciagnac kabel przez klape...

Nie pamietam kolorów jak to robilem, ale zrobilem tak... znalazlem wiazke idacą z klapy i wbijając się szpilką w kabel przez izolacje znalazlem ten wlaściwy.
Mysle ze tak najlatwiej, samemu znalezc co trzeba.

KyokoMai - 2011-01-10, 13:35

Ja przechodziłem dziś przeprawę z montażem czujników. Przy wiązce obok tylnych kierunków nie znalazłem kabelka od świateł cofania. Jedyne co udało mi się zrobić, to ciągnięcie kabla od wtyczki w klapie (do świateł), pod podsufitką i do lewej strony (bo tam został zamontowany buzer i centralka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group