www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Układ hamulcowy i napędowy - Twardy pedał hamulca

domin2182 - 2007-06-26, 21:18
Temat postu: Twardy pedał hamulca
Po zgaszeniu silnika automatycznie twardnieje pedal hamulca tak jak po kilkukrotnym naciskaniu na wylaczonym silniku. kolejny problem to jakas pompka która jest zamontowana na tylnej sciance komory silnika z ktorej wychodza wezyki na jej pokrywie jest opis vac i out. gdy zgasze silnik ona dalej pracuje tzn. powietrze jest zasysane w kierunku silnika. Jesli ktos wie co z tym zrobic to piszcie
swiebod - 2007-06-27, 00:02

domin2182, troche kiepski opis ale rozumie ze chodzi ci o servo hamulca czyli pompe wspomagajaca hamulece , po zgaszeniu auta zawsze bedzie ciezko chodzi poniewaz silnik jej nie wspomaga , a jesli dzieje sie tez tak przy zapalonym aucie to mozesz miec albo uszkodzone servo albo jakas nieszczelnosc chociaz w przypadku nieszczelnosci raczej pedal by wpadal w podloge.
zadra - 2007-06-28, 19:34

Cześć.
Jeśli twardnieje przy "pompowaniu" to nie zaszkodzi odpowietrzyć układ hamulcowy.
Prawdopodobnie masz bąbelki powietrza w układzie.
Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn? O ile pamiętam, wymiana jest przewidziana co 4 lata.
Jeśli jest stary i stracił właściwości to ciągle się będzie zapowietrzać.

domin2182 - 2007-06-28, 20:36

moze troche malo napisalem ale to nie jest to o czym piszecie.zaraz wszystko wytlumacze- to ze hamulec jest twardypodczas gdy silnik nie dziala to jasne ale na poczatku jesli zaczniesz naciskac pedal hamulca jest miekki dopiero potem twardnieje a u mnie nie musisz pompowac kilka razy bo hamulec jest od razu na samej górze i jest twardy jak kamien. Sadze , ze moze miec na to wplyw ta pompka o której wyzej napisalem tylko nie wiem do czego ona słuzy. Jesli wiecie co to jest to pomozcie.
zadra - 2007-06-28, 22:16

No to faktycznie masz problem ze wspomaganiem.
Ale nie mam pojęcia o jakim elemencie piszesz, u mnie takiego nie ma.
Jeśli jest na ściance komory to mam rozumieć że jest to pompka elektryczna?

Może jakieś zdjęcie?

kenoip - 2007-06-28, 22:38

witam

koledze chyba chodzi o pompke (wysprzęglik) ktry jest zamontowany na ścianie grodziowej i podłączony do zbiorniczka z płynem hamulcowym

jeżeli tak jest, że pedał od razu twardnieje to najprawdopodobniej zawór zwrotny lub uszkodzone serwo (syczenie czy praca jak kto woli)

pozdrawiam

krys_wm - 2007-11-08, 15:32

chciałbym odświeżyć temat, objawy mam podobne jak autor tematu, w weekend i tak mam wymienić tylne klocki, to od razu płyn hamulcowy , bo ja za swojej "kadencji" jeszcze nie wymieniałem. Zastanawia mnie jedna rzecz jeśli pompa od wspomagania hamulca padła to pedał byłby zawsze twardy , a u mnie jest twardy dopóki silnika nie zapale, po jakis 3-4 s jest Ok, w skuteczność hamownia też Ok, macie jakieś pomysły???
ROLAND - 2007-11-08, 16:17

jak na moje to serwo ale napisz jak to wszystko się skończy co było przyczyną
maryha - 2007-11-09, 10:52

Kolega pisze o malej czarnej i ma dwa wezyki i jest to do EGR.
nie ma wplywu na hamulec

a co do hamulca, zrob tak, wcisnij hamulec zgas samochod, pusc hamulec i znow wcisnij, jesli pedal bedzie stawiac wiekszy opor to znaczy ze jest OK. Bez wspomagania hamuleec jest tepy i nic z tym nie zrobisz.

Jesli jednak pompuje sie, twardnieje na zgaszonym po kazdym nacisniciu wyzej, to masz zapowietrzony uklad napewno.

dziadek - 2007-11-09, 11:04

domin2182,
domin2182 napisał/a:
Po zgaszeniu silnika automatycznie twardnieje pedal hamulca

To mamy wszyscy - zgasiłeś silnik, przestała pompa podciśnienia pracować i jedno naciśniecie hamulca wykorzystało istniejące podciśnienie i kropka. Wspomagania nie ma, a gdyby było to by dopiero była zagadka!
domin2182 napisał/a:
kolejny problem to jakas pompka która jest zamontowana na tylnej sciance komory silnika z ktorej wychodza wezyki na jej pokrywie jest opis vac i out

Jeśli masz dwa wężyki na pokrywie i silnik 1.9 TD 90KM to jest to wałkowany długo zawór elektromagnetyczny dający, lub odcinający podciśnienie do zaworu EGR. Co robi ten zawór po zgaszeniu silnika nie powiem, bo jeśli wszystko działa tak jak trzeba, to nie miałem czasu ani ochoty nad tym się głowić. I Tobie też radzę. To że coś tam syczy (tak zrozumiałem Twoje
domin2182 napisał/a:
gdy zgasze silnik ona dalej pracuje
)
świadczy, że jakieś różnice ciśnień się wyrównują i niech im będzie na zdrowie. A konkretnie: Czy coś Ci nie działa?

[ Dodano: 2007-11-09, 11:07 ]
Ech! Trudno! Idę zajrzeć pod maskę! Może jeszcze znajdę jakieś wężyki co syczą. (oprócz EGR)

Pędzel - 2008-03-06, 22:16
Temat postu: Twardy pedal hamulca
Witam
Często mi sie zdarza ze po zgaszeniu samochodu i odczekaniu okolo 2 minut podczas wciskania padalu hamulca pedal hamulca bardo twardo chodzi. Dopiero po odpaleniu silnika pedal hamulca mieknie i prawidlowo dziala. Gdy samochod stoi na gorce przy zgaszonym silniku trzeba dobrze deptac zeby zadzialal chamulec. Slyszalem ze chodzi tu o jakis zawór zwrotny, nie mam pojecia gdzie sie znajduje, czy go naprawic czy wymienic? Za podpowiedz bardzo dziekuje :-) .

digitec1 - 2008-03-06, 22:23

Nic nie rób bo widze że sie nie orientujesz za bardzo w temacie....tak jak masz jest normalnie i to nie tylko w v40 ale w wiekszosci aut poza Wartburgiem np ktore posiadają podcisnieniowe wspomaganie siły hamowania zwane przez czesc osob serwem.
Poczytaj o tym.
Pozdro 4ALL

ALAN - 2008-03-06, 22:24

Czytam i czytam i nie mam zielonego pojęcia o co Ci chodzi gdzie widzisz problem?!
Na wył silniku nie masz wspomagania proste..

tomedkaz - 2008-03-06, 22:24

my may hydrauliczne serwo hamulcowe. To znaczy ono tylko dziala jak silnik jest wlaczony przez "vacum". Dlatego ci hamulce nie beda dzialaly jak masz silnik wylaczony.
mastema - 2008-03-06, 22:25

hmm moze nie powinienem sie oddzywac,bo cos popiernicze,ale nowe fury tak maja- wylaczysz samochód i hamulec nie dziala,odciete wspomaganie czy co tam. Dlatego przd odpaleniem,jak stoisz na gorce-lepiej zaciagnac reczny,bo wciszniesz sprzęgło,a hamulec jakiś twary i nie działa..po "odpaleniu"wszytko jest okej...
tomedkaz - 2008-03-06, 22:32

mastema napisał/a:
hmm moze nie powinienem sie oddzywac,bo cos popiernicze,ale nowe fury tak maja- wylaczysz samochód i hamulec nie dziala,odciete wspomaganie czy co tam. Dlatego przd odpaleniem,jak stoisz na gorce-lepiej zaciagnac reczny,bo wciszniesz sprzęgło,a hamulec jakiś twary i nie działa..po "odpaleniu"wszytko jest okej...


jezeli sie nie myle nasze serwo jest operowane powietrzem z wdechu (nie wiem dokladnie jak to wytlumaczyc)
wiec jak samochod nie "oddycha" tzn jak nie jest zapalony to hamulce nie beda dzialaly

digitec1 - 2008-03-06, 22:54

jesli chodzi o spaliny to bedzie to bez sensu bo tam panuje przeciez dosc zmienne cisnienie i nie dawało by to duzej skutecznosci i powtarzalnosci zastosowanej metody wiec radze spojrzec gdzie serwo jest podpiete i bedzie po kłopocie i dylemacie zastanawiania sie...to nie boli
tomasheq - 2008-03-06, 23:20
Temat postu: re
bry

tomedkaz napisał/a:
powietrzem z wdechu


digitec1 napisał/a:
jesli chodzi o spaliny


Uważne czytanie też nie boli :-P

pzdr

Jardo - 2008-03-07, 09:08

Pędzel napisał/a:
Gdy samochod stoi na gorce przy zgaszonym silniku trzeba dobrze deptac zeby zadzialal chamulec.

Od czego masz hamulec ręczny?

tomedkaz napisał/a:
serwo jest operowane powietrzem z wdechu (nie wiem dokladnie jak to wytlumaczyc)

chodzi o kolektor ssący po naszemu

marel - 2008-03-07, 15:53

Czytajac wypowiedzi co niektorych naszych kolegow przecieram oczy ze zdziwienia..
Z drugiej jednak strony, moze jednak lepiej ze pytaja niz mieli by sami dochodzic..
:-)

tomedkaz - 2008-03-07, 17:34

Jardo napisał/a:
Pędzel napisał/a:
Gdy samochod stoi na gorce przy zgaszonym silniku trzeba dobrze deptac zeby zadzialal chamulec.

Od czego masz hamulec ręczny?

tomedkaz napisał/a:
serwo jest operowane powietrzem z wdechu (nie wiem dokladnie jak to wytlumaczyc)

chodzi o kolektor ssący po naszemu


sorry... nadal sie uczy polskich wyrazow..hehehe

cesares - 2008-03-07, 18:12

Ja może się wypowiem. U mnie w fiacie uno tak jest i w s40 tak samo. Ale są różnice.
Np. Po wyłączeniu silnika w Volvo pedał jest od razu sztywny i takie same objawy mam jak autor tematu. Ale w uno jest podobnie z tym że muszę mu kilka razy depnąć i dopiero pedał jest wysoki. Wysoki jest dopóki nie włączę silnika. Wtedy opada. Tak samo jak w Vole.
Mało co nie miałem wypadku przez takie rozwiązanie :(
Po przegazówce pod górkę i wysprzęgleniu zgasł mi silnik :shock: ( LPG nie sekwencja ) A jechałem dosyć dosyć i jeszcze z górki się zaczęło. Brak wspomagania kierownicy i sztywny pedał hamulca.
Ogólnie muszę iść do mechanika. Gdy po wciskaniu szybko się go wysprzęgli a nie pozwoli toczyć się na biegu i hamować silnikiem to zgaśnie ( i jeszcze sie zaleje co potem z 15 sek muszę męczyć rozrusznik ). A Jak się już rozgrzeje.... to zamiast 800-900 rpm trzyma 1500-1600. Ogólnie chyba założę temat nowy.
Podobno parownik wystarczy oczyścić
Podobno jakiś silnik krokowy ( coś z powietrzem że źle mu podaje komputer ) trzeba odkurzyć i poprawić ma się. Czytałem tu na forum ale ta wyszukiwarka jest.... :evil:
brak słów.
Pozdrawiam

Pędzel - 2008-03-09, 23:31

Dziekuje bardzo za podpowiedz. Zaoszczedzilem czas, pewnie pieniadze, bo juz sie wybieralem do mechanika zeby cos z tym zrobil. Dziekuje jeszcze raz
pawelwaw84 - 2008-12-06, 23:27
Temat postu: Twardy pedał hamulca po odpaleniu na zimno
Witam
Po nocy jak auto postoi na zimno przez jakieś pół minuty-minuta po odpaleniu w aucie pedał hamulca jest twardy jakby nie było wspomagania. W pewnym momencie wszystko nagle zaczyna działać - hamulce żyleta. Potem jak się zgasi i odpala to wszystko jest ok. Płyn jest w porządku - temp wrzenia powyżej 230stopni. Natomiast kiedy byłem w ASO i opisałem sytuację to facet najpierw powiedział że to normalne, a potem coś mówił że to jakiś zaworek zwrotny, że kiedyś chyba była taka wada wykryta i że Volvo wymieniało to na własny koszt. Czy coś kojarzycie w tym temacie?

swiebod - 2008-12-07, 07:00

pawelwaw84, a czy od 2004r to auto mialo chociaz raz wymieniany plyn hamulcowy ?
pawelwaw84 - 2008-12-07, 10:59

swiebod napisał/a:
pawelwaw84, a czy od 2004r to auto mialo chociaz raz wymieniany plyn hamulcowy ?

Tego nie wiem, ale byłem na przeglądzie i sprawdzali jego właściwości jakimś urządzeniem elektronicznym. Płyn hamulcowy traci właściwości tym bardziej im więcej w nim wody. W moim płynie wyszło wrzenie przy 230stopniach. Nowy płyn wrze przy jakiś 250stopniach, natomiast do wymiany jest już taki, który dobija do 160stopni, więc prawdopodobnie płyn był zmieniany.
Płyn chłodniczy też sprawdzony - powinien wytrzymać do -30stopni.
Musze chyba wiecej pogrzebac w necie na temat tych wezwan na naprawy volvo, bo nie usmiecha mi sie jechac z tym do ASO - wymienia pol samochodu ABS, serwo itd. zapłace xtys.zł a okaże się jakiś zaworek za 50zł... poczekam jeszcze może ktoś na forum też miał podobną przygodę, chociaż z tego co czytałem w szukajce były problemy raczej z miekkim i wpadajacym pedałem.

Edit:
Znalazłem coś takiego: KLIK

pablock - 2008-12-07, 11:11

pawelwaw84, jedz do ASO, za darmo powinni wymienic. nie bój sie:) a przynajmniej sprobuj.
ja jak kiedys pojechalem z pugiem 406 do aso peugeot to za darmo wymienili mi swiece żarowe, bo to jakas wadliwa seria byla i mają obowiązek.

[ Dodano: 2008-12-07, 11:18 ]
powiedz ze dowiedziales sie o takiej akcji i czy oni to zrobia za darmo czy nie.

ewentualnie podzwoń po innych ASO w polsce i sie pytaj czy cos poradzą na to

swiebod - 2008-12-07, 12:58

pawelwaw84, kazdy plyn hamulcowy traci swoje wlasciwosci po 2 latach. wiec nikt mi nie powie ze plyn ktory ma 4 lata bedzie prawie jak nowy :)


ja by zaczynal od wymiany plynu. ATE kosztuje ok 30zl za litr.

marcin1978 - 2008-12-07, 21:29

pawelwaw84 napisał/a:
swiebod napisał/a:
pawelwaw84, a czy od 2004r to auto mialo chociaz raz wymieniany plyn hamulcowy ?


Tego nie wiem, ale byłem na przeglądzie i sprawdzali jego właściwości jakimś urządzeniem elektronicznym. Płyn hamulcowy traci właściwości tym bardziej im więcej w nim wody. W moim płynie wyszło wrzenie przy 230stopniach. Nowy płyn wrze przy jakiś 250stopniach, natomiast do wymiany jest już taki, który dobija do 160stopni, więc prawdopodobnie płyn był zmieniany.
Płyn chłodniczy też sprawdzony - powinien wytrzymać do -30stopni.
Musze chyba wiecej pogrzebac w necie na temat tych wezwan na naprawy volvo, bo nie usmiecha mi sie jechac z tym do ASO - wymienia pol samochodu ABS, serwo itd. zapłace xtys.zł a okaże się jakiś zaworek za 50zł... poczekam jeszcze może ktoś na forum też miał podobną przygodę, chociaż z tego co czytałem w szukajce były problemy raczej z miekkim i wpadajacym pedałem.

Edit:
Znalazłem coś takiego: KLIK


była kiedyś akcja na zaworek pompy vacum (podciśnienia), podjedz do ASO zrobią to za darmo jeśli Twój samochód będzie się mieścił w liscie zagrożonych, jeśli nie to zaworek nie powinnien być drogi, mysle że max 50 zł właśnie jak napisałeś

pawelwaw84 - 2008-12-07, 22:08

Dzięki Panowie. Zrobie jak mówicie w nadchodzącym tygodniu. Czekam póki co na zniorniczek spryskiwacza bo przepuszcza płyn. Gdyby ktoś kiedyś potrzebował to nowy kosztuje w ASO około 170zł a na allegro używane po 200zł chodzą Co prawda chyba z dodatkowym silniczkiem pod oprysk ksenonów.

Jeszcze jedna sprawa - ciekawe czy takie darmowe wymiany dotyczą także aut sprowadzonych i bez książek serwisowych... (tak jest w moim przypadku). Czy wystarczy im tylko VIN?

marcin1978 - 2008-12-09, 00:23

wydaje mi się że każdy autoryzowany Dealer posiadia info dotyczące konkretnego numeru nadwozia, nie ma znaczenia na jaki rynek.

Akcje serwisowe powinny być wykonywane dla każdego samochodu, bo w dużej mierze są ważne dla bezpieczeństwa

szowar99 - 2009-06-17, 19:10
Temat postu: twardy hamulec
Witam mam mały problem rano jak odpalam samochód i przy wyjeżdżaniu z garażu zahamuje i przy drugim razie naciśnięcia na pedał,pedał twardnieje i auto prawie nie hamuje po przejechaniu kilkudziesięciu metrów jest ok i taki objaw jest tylko z rana jak auto stoi całą noc w czasie całodziennej jazdy nic się nie dzieje
swiebod - 2009-06-17, 20:08

szowar99, a wymieniałeś kiedykolwiek płyn hamulcowy ?
kania - 2009-06-17, 20:12

Dokładnie, płyn może tracić juz swoje właściwości. Jeżeli nie wymieniałeś to powinieneś to uczynić.
szowar99 - 2009-06-17, 20:21

no nie bo mam auto rok a płyn barwe ma idealną no ale może

[ Dodano: 2009-06-17, 20:27 ]
to jest coś takiego jak by on chwilowo sie zapowietrzył i po chwili jazdy jest ok

swiebod - 2009-06-17, 21:49

nie może się na chwilę zapowietrzac i odpowietrzac sam :)
marcin1978 - 2009-06-18, 05:28

z płynem to raczej nie będzie miało związku, szczególnie że to się dzieje jak samochód jest zimny

może zaworek od podciśnienia od serwa ? albo pompa hamulcowa, może coś z tłoczkami

swiebod - 2009-06-18, 08:31

marcin1978, wiesz jak się zachowuje 8 letni płyn ? :) płyn należy wymieniać co 2 lata :)

i chyba lepiej wymienić na początek płyn który kosztuje 30 zł niż od razu robić serwo

szowar99 - 2009-06-18, 17:40

płyn to na pewno nie jest bo przypomniało mi sie ze w zime w jak był mróz to z kolei zamiast twrdego pedału słyszałem syk powietrza jak wciskałem pedał hamulca w okolicy tak jakby za zegarami czyli jak by coś z serwem po paru naciśnięciach było ok ( zagadka) byle by w czasie jazdy nie odmówiły posłuszeństwa !
swiebod - 2009-06-18, 17:43

skoro nie masz co robić z kasą i chcesz wymieniać całe serwo to droga wolna :)
marcin1978 - 2009-06-19, 03:38

swiebod napisał/a:
niż od razu robić serwo


ale przecież ja nie pisałem aby robić serwo ...

tylko przejrzeć zaworek i przewody

płyn można sprawdzić w piewszej lepszej stacji kontroli lub warsztacie

smith19 - 2009-06-28, 16:21

Cytat:
szowar99
rozwiązałeś problem tych hamulców, bo ja mam podobnie z tym że mi się dzieje to w trakcie jazdy, hamulec robi się twardy i po jakis 20 min znowu wraca do normy a jak wyjezdzam to wszystko jest wporządku, co to może być?
Bentonlol - 2009-09-17, 01:08

no ja mam tak samo :/ mechanik powiedział ze to napewno serwo i trzeba wymienić :| i sa 2 możliwości albo ma racje albo robi ze mnie osła :|
sample23 - 2009-12-26, 15:40

U mnie zrobiło się podobnie. Hamulce hamowały poprawnie. Na stacji diagnostycznej podczas przeglądu stwierdzono hamowanie w normie.

Kilka dni poźniej przyszły mrozy -20 stopni. A że jeżdżę codziennie po 200 km mam stały monitoring stanu auta. Podczas tych mrozów nagle zaczęło mi bujać autem :shock: (chyba amortyzatory padły) a już od następnego dnia jak startuję rano auto prawie nie hamuje :hmm: . Po kilkukrotnym zahamowaniu hamulce zaczynają hamowac poprawnie. :roll:

Może ktoś pomóc? Co i jak mam sprawdzić, ewentualnie jakich napraw dokonać?

arczi - 2009-12-26, 15:51

Jak zakonczyla sie Twoja przygoda z twardym pedalem hamulca ? Czy byles w ASO i czy rzeczywiscie byl to jakis zaworek ?
Pytam, bo mam identyczne objawy w 9-letnim 1.8 (w ktorym nigdy nie byl wymieniany plyn hamulcowy).
Pozdrawiam,
Artur

vinci - 2009-12-26, 15:54

A płyn hamulcowy wymieniałeś?Mi to wygląd na przymarzający płyn który się w trakcie rozgrzewa i hamulce zaczynają działac.Płyn hamulcowy ma silne właściwości hygroskopijne-chłonie wodę z powietrza.Może przymarzac przy niskich temperaturach,a po ostrym traktowaniu hamulca zagotowac się.Może warto wymienic jak tego nie robiłeś...nie jest to duży koszt,a i roboty niewiele.
sample23 - 2009-12-26, 15:59

Auto mam od 3 miesiecy i nie znam jego dokładnej historii.
Jadnak mrozów juz nie ma, temperatura wzrosła do około 0-3 stopni a zachowanie układu hamulcowego jest wciąz takie same.

Zapomniałem napisać, że hamulce wracają do normy po przejechaniu około 500 m i 3-5 krotnym ich wciśnięcu.

vinci - 2009-12-26, 16:05

Kolego po zakupie auta jest kilka pozycji które należy wymienic lub sprawdzic z racji tego,że nigdy nie znasz 100% historii serwisowej.Należy do nich właśnie płyn hamulcowy.Wymień go i jak nie będzie poprawy wrócimy do tematu.
kropek - 2009-12-26, 17:54

arczi napisał/a:
Pytam, bo mam identyczne objawy w 9-letnim 1.8 (w ktorym nigdy nie byl wymieniany plyn hamulcowy).
:mur: :mur: :mur:
pawelwaw84 - 2009-12-27, 12:00

Wymieniłem płyn hamulcowy i rzeczywiście mimo mrozów -10stopni pedał nie robił się twardy, także dzięki za podpowiedzi. W ASO nie byłem, więc zaworek stary siedzi.
sample23 - 2009-12-28, 16:01

Było i minęło.
Temperatury ostatnio wciąż na plusie i jak wsiądę do auta to już od razu hamuje jak trzeba.

Płyn hamulcowy ma sie rozumieć wymienię na dniach.

*******************

Jestem juz po wymianie płynu. Hamowanie zmieniło sie na plus.
Dziękuję vinci za pomoc.

zaborek - 2009-12-30, 16:59

wymienilem silnik na inny bo po wymianie rozrzadu u mechanika rozpieprzylo zawory itp. w starym silniku .po wymianie mam klopoty z hamulcami na wolnych obrotach pedal jest twardy, a w trakcie jazdy sa normalne . doradcie co jest
Tomek1975 - 2009-12-31, 10:13

zaborek, trzeba przejrzć cały układ wężyków podciśnienia i w silniku i w serwie hamulca. Prawdppodobnie któryś wężyk jest źle założony, badź wcale lub jest pęknięty (czasami trudno to dojrzeć)
zaborek - 2009-12-31, 12:43

Tomek1975, dzięki za porade. Pozdrawiam :beer:
Tomek1975 - 2009-12-31, 14:12

zaborek, Widać, że masz za małe podciśnienie na membramie serwa. Jak masz większe obroty to podciśnienie w silniku jest większe i wszystko jest ok, ale jak obroty spadają podciśnienie również spada ale na tyle, że dla prawidłowej pracy serwa powinno być ok. Niestety masz gdzieś nieszczelność i na małych obrotach nie uzyskujesz podciśnienia. Również jednym z objawów nieszczelności jest falowanie wolnych obr. i problemy przy przyspieszaniu, niestety te dodatkowe objawy nie zawsze występują. Ponieważ miałeś wymieniany silnik, to może zamienili gdzieś wężyki (najlepiej porównać z innym takim samym silnikem) albo np. zaślepili któryś króciec, różne ci nasi mechanicy mają patenty.
zaborek - 2010-01-11, 08:34

problem rozwiazany to byla vacumm pompa koszty 373 zl
Tomek1975 - 2010-01-11, 21:46

zaborek, Cieszę się,że już po sprawie. No koszty trochę były, chociaż chyba nie tak duże. Dziwe się tylko , że siadło serwo hamulca, praktycznie, rzecz która w normalnych samochodach jest nie do zdarcia. Cóż widać volvinki inaczej mają. Mi siadło właśnie sprzęgło. Dostałem nowe Sachsa kpl. z łożyskiem za 760zł.
zaborek - 2010-01-12, 10:44

tomek1975 dzieki, a niewiesz ile kosztuje nowa vacumm pompa
Tomek1975 - 2010-01-12, 20:08

zaborek, Całe życie jednak człowiek się uczy. Myślałem, że vacum pompa i serwo to to samo. Pierwszy raz się spotkałem z vacum pompą. U mnie jest normalne serwo hamulca.
Pompy w twoim v40 są dwa rodzaje:
Nr 7.21172.15.0 od roku prod.: 1996.06 do roku prod.: 1997.10 cena w intercarsie 1924zł
Nr 7.22389.05.0 od roku prod.: 1997.09 cena intercars 1051zł.
Zobacz sklep przynajmniej nr części można sobie pospisywać
http://sklep.intercars.com.pl/
Pamiętaj, że warsztaty jak kupują to mają ok 30% rabatu, czyli ta tańszą będzie dla nich w cenie ok 750zł, fota ma podobne ceny. Niestety ja nie mogę tam sprawdzić.
Albo szukaj na Allegro do Renault, nowe do innych 400zł, używki po 100 może znajdziesz i do swojego. Poczytaj dokładnie forum, na pewno coś więcej jest tu napisane.
Znalazłem http://moto.allegro.pl/it..._nowy_oryg.html
Orginał nowa wkładana do Volvo/Renault za 260zł. więc nie ma tragedii.

Archie - 2010-01-12, 20:51

Tomek1975, Vacuum pompa występuje tylko w dieslach. I nie tylko we francuskich. Po prostu w dieslach silnik nie generuje podciśnienia, którym można obsłużyć serwo hamulców i tyle. Trzeba to podciśnienie wytworzyć. A serwo hamulcowe jest takie samo.
goosev6 - 2010-03-09, 10:30

może ktoś miał takie coś ze podczas hamowania z większych prędkości pedla hamulca jest bardzo twardy trochę mnie to niepokoi dodam ze plynu hamulcowego nie wymieniałem możne starczy tylko wymienić go i fajka ??
Dole - 2010-03-09, 10:33

Jeśli był wymieniany ponad 2 lata temu, to od tego bym zaczął i to jak najprędzej.
goosev6 - 2010-03-10, 11:05

a jest jakiś konkretny płyn hamulcowy zalecany czy porostu jak pojadę do sklepu to tam mi dadzą jaki być powinien ??
obitrop - 2010-03-10, 11:23

Minimum dot-4, choc moze byc i 5.
Dole - 2010-03-10, 14:38

goosev6, powinieneś kupić DOT 5.1
goosev6 - 2010-03-10, 16:16

podziękował w poniedziałek będę dłubał bo mam wolne :-P

[ Dodano: 2010-03-10, 16:19 ]
jeszcze jedno czym się rożni dot 4 od 5.1 ?

Wolson - 2010-03-10, 16:23

goosev6 napisał/a:
jeszcze jedno czym się rożni dot 4 od 5.1 ?

na forum jest odpowiedź na to pytanie. Przestań zadawać pytania, które nie są związane z tematem. :kijl:

goosev6 - 2010-03-10, 19:52

sory ale jeszcze nie opanowałem poruszania się na stronie bo jestem nowym forumowiczem ;-)
Tomek1975 - 2010-03-10, 22:55

goosev6 napisał/a:
jeszcze jedno czym się rożni dot 4 od 5.1 ?

składem chemicznym, ale dla użytkownika w ogóle nie ma różnicy. Można je mieszać ze sobą, chociaż nie polecam.

ratty - 2010-08-12, 19:48

Witam,

Też mam problem z twardym pedałem hamulca. Przed roku po krótkiej jeździe blokowały mi sie powoli 4 koła i hamowały autem (gorące 4 alumy). Pedał w czasie jazdy wtedy się robił co raz to bardziej twardy. Mechanik wtedy znalazł problem w rurce która idzie od pompy vacum do serwo. Ostatnio zaplątał się w pasek wieloklinowy w pasek rozrządu. Kto by pomyślał :shock: . I miałem robioną głowicę - która i tak byłą do roboty. Ale OK odebrałem auto jeździłem caluśki tydzień i potem z kolega wymieniałem klocki z tyłu nie musiałem oczywiście odpowietrzać bo nie odkręcałem odpowietrzników bo się wkręcało tłoczki i się robił nadmiar w zbiorniczku. Dziś mam identyczny problem :(. Ujadę parę kilometrów znowu blokują mi się 4 koła a pedał hamulca twardnieje. Robiłem tak że przy jeździe pompowałem szybko hamulcem i się robił jak skała, puściłem hamulec, chwila i jakby wracał do normy. I nie mam żadnych pomysłów co to może być

ExeQtoR - 2010-11-01, 21:22

goosev6 napisał/a:
może ktoś miał takie coś ze podczas hamowania z większych prędkości pedla hamulca jest bardzo twardy trochę mnie to niepokoi dodam ze plynu hamulcowego nie wymieniałem możne starczy tylko wymienić go i fajka ??

Podpinam się ;-) ))

u mnie jest prawie identycznie, chodzi o to że są momenty że 2-3cm normalnie hamuje(tyle wchodzi pedał hamulca) potem jest twardy/bardzo twardy pedał hamulca - deptam mocno i czuje jak by coś popuściło i dopiero hamuje mocniej(normalnie)

tak obrazowo:
|---------1-----------2--------------------| ta strona obrazuje podłogę xD
1. to orientacyjny punkt gdzie robi się twardy pedał hamulca - trzeba użyć ok 2-3 razy większej siły aby "zerwać" ten punkt i przejść do mocniejszego hamowania
2. to punkt gdzie z reguły kończy się hamowanie i zaczyna się włączać ABS przy normalnej suchej nawierzchni.

Co zaobserwowałem, to zdarza się taka sytuacja częściej gdy chcę szybko wyhamować a silnik nadal "ciągnie" w sensie takim że mam ok 70km/h na 3 biegu, spuszczam nogę z gazu i zaczynam hamować - i tutaj występuje taki efekt, niestety w tedy aby efektowniej zahamować muszę zerwać ten perfidny punkt albo wcisnąć sprzęgło(aby silnik zszedł z obrotów) - cały czas podczas tego manewru nie dopuszczam do włączenia się ABS(zablokowania kół - aby ktoś mnie nie posądził że na biegu chcę zatrzymać silnik podczas jazdy)

opcja zapowietrzenia raczej odpada, bo to tak tylko czasami się zdarza właśnie jak silnik jest na obrotach, ale najczęściej jak jeszcze skręcam kierownicą....

Pytanie czy wspomaganie ma coś do hamulcy????

ratty - 2010-11-01, 22:15

Ja może coś pomogę, ponieważ rozwiązałem problem z swoimi hamulcami. Jak się okazało rurka która idzie od pompy vacum do serva nabierała oleju. Dosłownie. Odpiąłem rurkę, biała końcówka która jest wpięta w serwo ma w środku coś jak zaworek który przepuszcza powietrze tyko w jedną stronę (sprawdzałem na sprężonym powietrzu). Tam mi się zbierał olej z silnika. Który nie był przepuszczany przez ten zaworek. Co za tym szło że zbierał się tam olej który uniemożliwiał odsysanie powietrza z serva. Nie wiem czemu akurat wtedy się blokowały koła. Ale wiem że pod odpięciu rurki wspomnianej wyżej, "wylaniu oleju" hamulce jak nowe. Nic się nie blokuje do puki znowu się tam nie pojawi olej... Sprawdzone bo jak zaczęły się znowu blokować olej znowu był w rurce i opróżnieniu problem zniknął na kilka tys kilometrów. Po prostu pompa przepuszcza olej "w zbyt dużej dawce" i zapycha się rurka.

Wcześniej wydałem około 300zł za robotę z oryginalną rurką która rozwiązała problem na "chwilę" a jak się okazało prosta rzecz której mechanik mając big doświadczenie nie wychwycił.

Cóż uczymy się na błędach... może komuś ten post się przyda :) .

Pozdrawiam.

Tomek1975 - 2010-11-01, 22:58

ExeQtoR, twardy pedał raczej świadczy właśnie o problemach z serwem, właśnie jak to opisał ratty. zacznij od sprawdzenia serwa i wężyków podciśnienia. Rzadziej występującą, przyczyną może być np. zagięta rurka układu hamulcowego, zapieczony zacisk, uszkodzona pompa hamulcowa.
ExeQtoR - 2010-11-02, 08:42

Dzięki ;-)
Zapieczone raczej nie... 2miechy temu przetaczałem tylne tarcze i zmieniałem gumki na tłoczkach z tyłu i wszystko było OK(tłoczek wyjąłem obejrzałem), przód dla zasady nie ruszałem, bo nic go nie bierze xD tzn.. nic nie bije nic nie piszczy tarcze i klocki przeszło 4 lata i prawie jak nowe, a tył się zdziera i bije no i lekko grzeje(lekko. czyt. 2x tak jak przód) Odpowietrzałem i nic nie poprawiło się z tym tyłem ;-( stwierdziłem że szkoda zachodu ;/

a z tymi wężykami to posprawdzam, jak tylko wróci autko z wymiany rozrządu xD

a takie pytanie, bo takie twardnienie pedała jest jak silnik ma wyższe obroty tzn. pow. 3tyś. może to mieć coś wspólnego??????

i takie głupie pytanie... Serwo jest tylko jedno na hamulce, kierowniczy i chyba sprzęgło? czy każde ma osobne?

Tomek1975 - 2010-11-02, 22:16

ExeQtoR napisał/a:
i takie głupie pytanie... Serwo jest tylko jedno na hamulce, kierowniczy i chyba sprzęgło? czy każde ma osobne?

Serwo tzn. układ wspomagania hamulców. Jest tylko od hamulców. Taka duża, okrągła puszka, za pompą hamulcową. Zacznij od wężyków podciśnienia do serwa, najczęstszy problem. Serwo sprawdzamy tak:
1. Wsiadamy do samochodu i mocno naciskamy i trzymamy pedał hamulca.
2. Odpalamy samochód, pedał w tym momencie powinien zrobi się miększy i pójdzie trochę w dół.
3. Jak tak się nie stało, świadczy o awarii serwa lub wężyków od niego.

dural - 2010-11-28, 20:41

U mnie też podobny problem ze spowalniatorami:) Czasami hamuje jak szatan a czasami tak jakby podciśnienie gdzieś uciekało z serwa i klapa:( Płyn wymieniony (jest lepiej) klocki nowe, tarcze OK.
desu - 2011-03-18, 13:40
Temat postu: hamulce i moc silnika ...
Grzecznie wsio przeczytałem , ale mam troszkę inaczej z autem dziewczyny V40 1998. , 1.8 + LPG sekwencyjny

Na wstępie dodam, że wymieniony wczoraj płyn hamulcowy ( chyba jakis Ate ? ) , tarcze z tyłu i klocki wraz z jakąś tulejką :) bo już ją gdzieś wciągneły i cały płyn zasyfiony ..

W warsztacie stwierdzili po 2 dniach prób odpowietrzania autka recznie i maszynowo , ze padła pompa ABS ( tak mi powiedzieli ) koszt ponoc duzy przy wartosci auta ... wiec kazałem ABS odłączyć , ale wszystkie zabiegi mniej wiecej g... dały moze troche lepiej z silnikiem ale zaraz go jeszcze potestuje.

To, że świeci mi sie kontrolka ABS to jasna sprawa ... ale ma też się świecic kontrolka hamulca ?

Tydzień wczesniej wymieniona tez sonda lambda.

A sprawa wygląda tak:

1. odpalam auto , pierwsze 20-45 minut:
- hamulce bardzo miękkie do dna żeby zahamować
- moc silnika bez zarzutu

2. Mija w/w czas
- hamulec nagle twardnieje nie wiem czy z 2-3 cm można docisnąć, hamuje szybko
- moc silnika o.k.

3. kolejne 10 minut
- moc silnika zaczyna spadać, do 2 biegu jest o.k., od 3-ki obroty na max 2.000 i wlokę się jak 126p ...

W planach jest jeszcze regulacja LPG za kilka dni ...ale czy to moze być to ? Po w/w wymianach ogólnie sz... mnie trafia ...

pavlik - 2011-03-18, 17:10

Od pewnego czasu, żonka zwracała mi uwagę, że jest twardy pedał hamulca. Na pierwszy strzał poszedł do wymiany płyn hamulcowy jednak to nie było to. Przed chwilą poszedłem do samochodu i zajrzałem po maskę w celu poszukiwań wężyka podciśnienia.
I tak dla weryfikacji, czy pokazany na zdjęciu wężyk jest tym od podciśnienia? z opisu wszystko wskazuje, że tak:
http://img863.imageshack.us/i/20110318173.jpg/
u mnie był on odpięty :bezr: tak więc go podpiąłem i pedał jest "miękki" albo ja mam omamy :-P
http://img857.imageshack.us/i/20110318174.jpg/

boberek123 - 2011-03-20, 20:20

pavlik, Wężyk ze zdjęcia idzie do TC czyli tak jak u nas w petrolach BCS /zawór sterujący doładowaniem/Wiec podpięty musi być.Wężyk do wspomagania hamulców masz poniżej wpięty w servo.
pavlik - 2011-04-02, 10:29

Przejrzałem dziś wszystkie wężyki i połączenia, odpinałem po kolei wszystkie wężyki patrząc czy są drożne, szczególnie mając na uwadze ten, który idzie z vacuum do servo. Ten też okazał się ok i powietrze jest zasysane w miarę mocno - nie mam manometru aby sprawdzić jakie jest podciśnienia. Tak więc stawiam, że przyczyną twardego pedału hamulca może być konające servo.
Tomek1975 - 2011-04-02, 12:27

pavlik napisał/a:
Tak więc stawiam, że przyczyną twardego pedału hamulca może być konające servo.

Może, ale to rzadkość. Zobacz jeszcze drożność przewodów hamulcowych. Odkręcając kolejno odpowietrzniki i naciskając pedał hamulca.

pavlik - 2011-04-02, 12:40

Tak, wiem, że to rzadkość aby servo padło.
Ostatnio wymieniany był płyn hamulcowy i układ dobrze odpowietrzony ale jeszcze raz dla pewności wezmę i go odpowietrzę - twardy pedał był już przed wymianą. Generalnie to pedał hamulca, po włączeniu silnika opada, ale nie wiem czy czasem nie powinien pójść głębiej w podłogę. No nic, w czwartek spot, więc może uda mi się zrobić porównanie.
Hamulce są, nie ma problemu aby zahamować tak aby zadziałał ABS ale trzeba do tego troszkę przyłożyć siły, jak dla mnie za dużo.

[ Dodano: 2011-04-08, 10:02 ]
A więc hamulce sprawdzone i porównane z dwoma V'kami. Wygląda na to, że wszystko jest ok, to u mnie w "jajku" hamulec jest po prostu bardziej miękki i stąd te całe moje obawy.

desu - 2011-06-12, 11:38
Temat postu: skonczylo sie ABS-em
Z opoznieniem, ale ... u mnie skonczyło sie tak.
- płyn wymieniony bo zasyfiony na maxa był.
- ale do konca nie pomoglo ... w koncu chłopaki odłaczyli ABS i jak ręką odjął ... koszty naprawy były takie, ze ...jezdzimy bez ABS :(

droyd - 2011-07-05, 23:46
Temat postu: dziwne dzialanie hamulca po zdjęciu głowicy
Witam, mam ciekawy problem po ostatniej wizycie u mechanika (trzeba było głowice podnieść ) mianowicie w drodze powrotnej z warsztatu zauważyłem dziwną pracę hamulca tj. powyżej ok. 15 km/h gitara wszystko działa jak należy ale jak już zwalniam dojeżdżając do świateł i mam około 15 km/h tak mniej więcej pedał robi się twardy jak przyspawany do podłogi hamowanie praktycznie zerowe. Sprawdziłem wężyki i połączenie z servo. Jeżeli się ktoś spotkał z takimi objawami proszę o sugestie.
Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group