www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Ogólne - Czy wraz z rozrządem wymieniać pompę wodną ??

ivorpl - 2006-08-07, 14:09
Temat postu: Czy wraz z rozrządem wymieniać pompę wodną ??
Witam, v40 diesel 1.9 TDI rocznik 1998 model silnika D4192T jeżeli dobrzę się orientuję. Pytanie jest następujące, czy przy wymianie paska rozrządu i paska wielorowkowego wymieniać pompę wodną (glupie pytanie troche ale kompletnie się nie orientuje :roll: ) autko posiadam od 2 dni :mrgreen: hehe???
Luis - 2006-08-07, 14:41

Opcja "SZUKAJ", niebedac dieslowncem wiem ze koledzy polecaja za jednym zamachem, koszt relatywnie do calej operacji nie wielki... :roll:
benjamin - 2006-08-07, 14:43

sugeruje zmienić nawet jesli nie jest za bardzo zużyta bo koszt jest niewielki a w razie gdybyś musiał ją potem zmienić i tak płacisz za rozkrecenie silnika jak do wymiany rozrządu;)
ivorpl - 2006-08-07, 14:47
Temat postu: OK to zmienie razem i będę miał spokoj
dzieki za info, wymienie razem i będę miał spokój

[ Dodano: 2006-08-07, 15:20 ]
Sprawa conajmniej dziwna i sprzeczna z waszymi informacjami. Wymiana komplet rozrzadu bez pompy-> części 380 PLN , robocizna 280PLN czyli razem 660PLN. Teraz ponownie do nich zadzwoniłem i zapytałem czy nie warto by pompy wymienić, na to mechanik, że sprawdzą przy wymianie rozrządu i jak coś to będzie można wymienić i teraz LOL cene pompy 150 PLN i do tego koszty robocizny 200 PLN czyli razem 350 PLN i to nie bardzo jest relatywnie tanio... zobacze jak tam pompa, z tego co wyczytałem to volvo zaleca jej wymianę przy co drugiej wymianie rozrządu... wiec może się wstrzymam,na razie

Adam77 - 2006-08-07, 22:34

Ja za dwie rolki napinjące pasek rozrządu + pompa wodna(sama pompa 85 zł)
za wszystkie części 300 zł plus robocizna 150 zł

szymar - 2006-08-07, 22:40

Zaraz Ty masz 1,9 TD 90KM? to pompa wody chodzi na pasku wielorowkowym - wiec co ma tu wspolnego rozrzad? rozrzad oczywiscie jak nabradziej trzeba wymienic wraz z rolkami. Natomiast pompe wody - jezeli nie ma przeciekow i uwag to po co bedziesz wymienial? Ona jest jak agregat typu alternator, sprezarka klimy czy wspomaganie - troche dziwne ze nie na pasku rozrzadu - bo jak peknie pasek wielorowkowy to praktycznie nie ma jazdy wlasnie przez pompe wody
ivorpl - 2006-08-08, 08:29
Temat postu: Zamiast pompy zrobię sobie geometrie
zamiast pompy zrobię sobię geometrię oraz sprawdze amortyzatory i zawieszenie, będzie mnie to kosztowac 100zł ww speedauto ,a przynajmniej będę wiedział na czym stoję. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Filip - 2006-08-08, 22:50

Masz silnik renaulta to kup części w sklepie renaulta
Masz tu telefon (071) 359 54 64 jest to sklep na ul. czarneckiego (boczna poznańskiej)
jak tam kupiłem i wyszło mnie 320zł tylko że ty masz 1 rolkę więcej

a pompę wody koniecznie wymień w moim aucie po 100000km ciekła

w speedauto mają bardzo dobry (super dokładny) sprzęt do geometrii zawieszenia ja ustawiłem tydzień temu

ivorpl - 2006-08-09, 09:10
Temat postu: ,
Witam, kontaktowałem się z poprzednim właścicielem i powiedział że pompę wymieniał osobno jakieś 20 tyś km temu, więc na razie mi jąskontrolują i tyle, jak bedzie OK to jej nie ruszam, dzięki za info i pozdrawiam
arturs75 - 2006-08-11, 00:01

Przyznam ze nieslyszalem jeszcze zeby ktos wymienial pompe wody przy okazji wymiany paska,no chyba ze byla uszkodzona.Równie dobrze mozna by przyokazji wymiany opony wymienic amortyzator.Akurat te czesci wymienia sie gdy sa uszkodzone a nie przy okazji.No chyba ze ktos ma nadmiar pieniedzy.
Pozdrawiam

szymar - 2006-08-11, 09:13

Akurat w tym silniku pompa jest niezalezna od paska. Ale sa rozwiazania gdzie pompa chodzi na pasku rozrzadu i wtedy producent zaleca wymiane jak rolke napinajaca czy prowadzaca.
ivorpl - 2006-08-11, 09:31
Temat postu: ,
Witam, autko właśnie stoi w warsztacie, wymieniają rozrząd oraz pasek wilorowkowy, mają sprawdzic pompe wody i sie zobaczy,jak będzie ok to nie wymieniam. Przy okazji sprawdze amortyzatory oraz resztę zawieszenia. Jak będzie ok to zrobię geometrię. Dam znać co i za ile wyszło, oby jak najmniej :lol:

[ Dodano: 2006-08-11, 13:16 ]
Witam, właśnie dostałem telefon z warsztatu, rozrząd i reszta wymieniona i ok, pompa wody nie wymieniona ,sprawna, wieć tak zostaje, amorki też ok,za to do wymiany z przodu sworznie zwrotnicy + gumy drążka stabilizatora, no i tu pojawił się nowy problem, bo wg. intercars oraz volvomat są dwa rodzaju gum ->same gumy 25zł za sztukę albo gumy z obejmą żeliwną tylko w serwisie i cena 300PLN :!: i teraz pytanie które mam kupić????

[ Dodano: 2006-08-11, 13:40 ]
e już problem częściowo rozwiązany,jadę jutro do volczacza na bezpłatny przegląd i zobaczymy co z tym fantem zrobić...

Addeo - 2006-08-11, 19:58

98 rocznik to chyba jeszcze te stare gumki
ivorpl - 2006-08-12, 17:31
Temat postu: ,
Tak na szczęście stare ;-) ale dzisiaj po przeglądzie się wku....iłem na speedauto - autoryzowany serwis bosch,już nigdy do nich nie pojadę ani nikomu nie polecam. A dokładniej w piatek, tj.wczoraj robiłem u nich rozrząd i chciałem ustawić goemetrię, rozrząd niby zrobili (zapłaciłem 650zł) a geometrii nie, bo usterka zawieszenia ->ww.gumy. Zadzwoniłem do Volczacza umówić się na robótkę zawieszenia no i po rozmowie zaproponowali mi bezpłatny przegląd -> odbył sie on dzisiaj rano i krew mnie zalała bo mam wyciek oleju przy rozrządzie i do tego okazało się, że nie wymienili mi wczoraj w speedauto uszczelnienia pompy oleju (cena cześci 16 PLN o zgrozo!), które przy okazji wymiany rozrządu można wymienić (a nawet się powinno bo śmieszne koszta !!!). Spec w volczacza stwierdził że wyciek jest właśnie z pompy :evil: no to ja w drogę do speed auto- serwis bosch z reklamacją - > na to oni "że to chyba coś innego" ... na to ja-> "czy na pewno, a może ten uszczelniacz pomy?? wymienił pan go??" na to oni -> "NIE, nie było potrzeby bo było sucho". Na to ja -> "a czy jest taka możliwość że to jednak to??" na to koles z serwisu- > "No tak jest taka możliwość, że nowy rozrząd jest ciaśniejszy i jest luz na uszczelniaczu (czytaj WYCIEK oleju), niech pan umyje silnik i przyjedzie w przyszłym tygodniu i sprawdzimy, bo to dokładnie niewiadomo skąd cieknie" Na to ja, "a czemu nie wymienił Pan części za 16 zł przy okazji rozrządu, wtedy byłaby pewność że to nie to, a tak jabym chciał zrobić ten uszczelniacz gdzie indziej to wydam 300zł" na to mechanior odpowiada "Bo nie było potrzeby"

O rany , teraz musze jeździć i się zastanawiać czy to to, czy nie to. myć silnik, tracić czas i nerwy. Kwitując jak się okaże, że jednak to, to wtedy zrobią mi to w ramach reklamacji. Jak co innego to będę musiał jeszcze raz zapłacić za rozbieranie rozrzadu :evil: i dodatkowo za naprawe wycieku. Dodam że zostawiłem telefon do siebie na czas naprawy w speedauto w razie gdyby coś jeszcze prócz rozrządu wyszło i żeby można było zrobić to od razu. No i nic to nie dało(zadzwonili tylko powiedzieć że autko jest zrobione) na koniec mechanior powiedział jeszcze, że on miał w zleceniu tylko "wymiane rozrządu i sprawdzenie zawieszenia i nic więcej" Nic że olej pewnie mu na głowę kapał...

Konkluzja: CHCESZ JECHAĆ DO SPEED AUTO SERWIS BOSCH WE WROCŁAWIU ??? -> NIE WARTO !!!

Od tej pory robie wszystko w volczacza ,tzn. to co się da w mojej v40 .

orte - 2006-08-12, 22:42

arturs75 napisał/a:
Przyznam ze nieslyszalem jeszcze zeby ktos wymienial pompe wody przy okazji wymiany paska


No to już słyszysz ;) Żaden koszt tej pompy bo ok. 80 zł. A za zdjecie i założenie rozrządu zapłacisz ze 2 razy tyle. Ja robie wszystko w tamtej okolicy za 1 zamachem i mam z głowy i koszty nie rosną.

maslan76 - 2006-08-13, 00:03

orte napisał/a:
Ja robie wszystko w tamtej okolicy za 1 zamachem i mam z głowy i koszty nie rosną.

bardzo mądre i praktyczne podejście do tematu.

orte - 2006-08-13, 01:38

maslan76 napisał/a:
bardzo mądre i praktyczne podejście do tematu.


Wyjeżdżony za kółkiem mam prawie 1.000.000 km, to wiem co mówię ;-)

arturs75 - 2006-08-13, 17:07

ORTE proponuje nie wyciagac paru słów z kontekstu gdyz to prowadzi do niepotrzebnych sporow napisalem ze "nieslyszalem zeby ktos wymienial pompe przy okazji wymiany paska jesli nie jest ona uszkodzona" i twierdze tak dalej a to ze jej ktos nie wymienil chociaz byla uszkodzona to zupelnie inna sprawa no i uszczelniacz to nie pompa (czy ty wymieniasz wszystkie uszczelniacze przy wymianie paska rozrzadu to juz nie bedzie 16zł) proponuje zebys wymienil caly silnik przy kazdej wymianie flitrow bedzie prosciej i za jednym zamachem w tej okolicy.
cos o tym wiem w koncu przejechalem 2 000 000 km :mrgreen:
sa czesci ktore mozna a nawet jest wskazane wymienic przy okazji i proponuje takie czesci rozrozniac no chyba ze cie stac.
pozdrawiam

ivorpl - 2006-08-13, 19:52

artus75 powiedział "sa czesci ktore mozna a nawet jest wskazane wymienic przy okazji" No właśnie, zgadzam się z Tobą w 100%. Tym bardziej, że ten cholerny uszczelniacz kosztuje aż 16 złoty :evil: :evil: :evil: a teraz mam wyciek :evil: :evil: i do tego mówiłem w warsztacie, że jak coś więcej trzeba będzie zroibić to proszę dzwonić i ustalimy czy się zgadzam i ile to będzie kosztować. Przecież szlag może trafić człowieka :evil: :evil: :evil: NIGDY WIĘCEJ W SPEEDAUTO !!! :evil: :evil: :evil: nie wymienili części za 16 zł ,a mogli sobie przy okazji doliczyć za jej wymianę powiedzmy 50 zł czy nawet więcej, oni by zarobili więcej, ja bym się zgodził bo przy kwocie 650 zł to niewielka różnica i miałbym spokój, a tak k......a nie mam. GORĄCO NIE POLECAM TEGO SPEEDAUTO BOSCH SERWIS WE WROCŁAWIU NA MAŁOPANEWSKIEJ !!! :evil: :evil: :evil: TRZYMAJCIE SIE Z DALA BO TYLKO WAS NARAŻA NA DODATKOWE KOSZTY :evil: :evil: :evil:
orte - 2006-08-14, 00:46

arturs75 napisał/a:
ORTE proponuje nie wyciagac paru słów z kontekstu gdyz to prowadzi do niepotrzebnych sporow napisalem ze "nieslyszalem zeby ktos wymienial pompe przy okazji wymiany paska jesli nie jest ona uszkodzona" i twierdze tak dalej a to ze jej ktos nie wymienil chociaz byla uszkodzona to zupelnie inna sprawa no i uszczelniacz to nie pompa (czy ty wymieniasz wszystkie uszczelniacze przy wymianie paska rozrzadu to juz nie bedzie 16zł) proponuje zebys wymienil caly silnik przy kazdej wymianie flitrow bedzie prosciej i za jednym zamachem w tej okolicy.
cos o tym wiem w koncu przejechalem 2 000 000 km :mrgreen:
sa czesci ktore mozna a nawet jest wskazane wymienic przy okazji i proponuje takie czesci rozrozniac no chyba ze cie stac.
pozdrawiam


No to bez wyciagania z kontekstu, ale nie wiem czego nie zrozumiałeś.
Ja wymieniłem pompę, a nie była uszkodzona i zrobie to za każdym razem gdy bedę wymieniał pasek rozrządu, wymienię też uszczelniacz na wale bo kosztuje oryginał w renault 20 zł. Cały dodatkowy koszt to 100zł, czyli tyle co nic (dla mnie).
Co sie przypinasz do miliona kilometrów, jak jeżdże to się i nakręciło.
Jak ktoś "żydzi" na swoje auto, to długo mu ono nie posłuży.
Tutaj masz co kupiłem jak wymieniałem pasek rozrządu:
http://www.v40.pl/forum/v...p?t=90&start=30

arturs75 - 2006-08-14, 02:35

Widze ze masz problem ze wzrokiem (a to wyklucza wspomniany 1000000km) skoro nie widzisz ze pisalem iz uszczelniacz nalezy zmienic a ciagniesz o tym dalej byle mocniej ubarwic swoje przekonania co do pompy.Nie wiem rowniez gdzie widzisz moje pytanie ze czegos nie rozumiem.Chcesz zmieniac pompe to zmieniaj napewno nie zaszkodzi ale skoro inni tego nie robia to nie wypisuj ze "żydzą" kasy na auto.
pozdrawiam
ps.proponuje zamknac temat bo nic nowego wniesc juz nie mozna(jesli urazilem przepraszam)

szymar - 2006-08-15, 00:10

Panowie chcecie sie pochwalic kto umie czytac a kto nie, kto przejechal 100 mln km a kto je przelecial - prosze zalozyc inny temat w innym dziale.

Tematu nie zamykam - czekam na zakonczenie od ivorpl,

ivorpl - 2006-08-16, 07:41
Temat postu: ,
ano będzie zakończenie,ale jeszcze nie teraz... jutro jade załatwić reklamacje wymiany rozrządu, jak pójdzie to jeszcze ok, ja nie to... :evil: i tyle... zobaczymy jutro...
pc - 2006-08-16, 08:33

A jak to jest z rozrządem w 20 benzynówce?
Ta którą zamierzam kupić ma ponad 150.000 i zamierzam na początek zrobić jej gruntowny przegląd i serwis.

Jakie elementy nalezy wymienić przy wyminaie rozrzadu w benzynie 2.0 16v? (97 rocznik)

[ Dodano: 2006-08-16, 08:34 ]
??

ivorpl - 2006-08-18, 10:58
Temat postu: ,
Witam ponownie, jest niewymownie :evil: autko odebrałem z rzekomej reklamacji, za którą musiałem zapłacić 176 PLN (26 zł uszczelniacz pompy oleju, którego nie trzeba było wymieniać) a reszta za robocizne, okazało się jednak, że wyciek był na pompie oleju i podobno uszczelniacz był OK, ale profilaktycznie teraz wymienili. Już więcej tam nie pojade i innym nie polecam. Jeszcze mechanik przy odbiorze zaprorokował , że jednak miska nie cieknie ale za miesiąc zacznie :!: ciekawe wróżka z niego jaka czy co :?: może coś przy niej majstrował :?: paranoja jak można stwierdzić, że za miesiąc miska zacznie cieknąć :!: :?: :!: :evil:
poniżej dane tego zakładu, lepiej omijać z daleka... mimo, że niektórzy chwalą to ja NIE.

Nazwa
BS Speed Auto Service

Ulica
ul. Małopanewska 19

Miasto
54-212 Wrocław

Województwo
Dolnośląskie

Telefon
071/356-79-01

Fax
071/356-79-02

E-mail
speed-auto-service@bosch-service.pl



:shock:

GrzegonP - 2007-11-08, 11:22

KRÓTKO - wymień też pompe !!! Na przyszlosc wyjdzie taniej i bedziesz spokojniej jezdzil, mechanicy tez polecaja wymienic (robilem to 2 tyg. temu)
huku - 2012-10-25, 20:08

Witam.

Bardzo proszę o informację. Czy w silniku d4192t2 (diesel 95KM) pompa wody jest na pasku rozrządu czy na pasku od alternatora.

Znalazłem na forum kilka odpowiedzi ale wydają mi się sprzeczne. Z jednej strony znalazłem informacje ze pompa wody jest na pasku alternatora, a z drugiej ze wymienienia się ja razem z rozrządem.

Generalnie chodzi o to, że jakiś czas temu wymieniłem rozrząd ale nie wymieniłem pompy wody. Teraz się zastanawiam czy wiąże się to z ponownym rozebraniem rozrządu czy może jedynie ze zdjęciem paska alternatora.

Czy jeśli pompa jest na pasku alternatora to należny bać się jej nagłego zepsucia?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz.

Tomuss - 2012-10-25, 20:11

huku napisał/a:


Z jednej strony znalazłem informacje ze pompa wody jest na pasku alternatora, a z drugiej ze wymienienia się ja razem z rozrządem.

.

Jest na pasku wielokolorowym, powinno się wymieniać razem z rozrządem.v

huku - 2012-10-25, 20:24

Co to jest pasek wielokolorowy? ;) Chodzi o pasek od alternatora?

Rozumiem, że wymiana pompy nie wiąże się w takim wypadku z rozebraniem rozrządu?

Czy mogę dalej jeździć bez obawy? Jak sprawdzić stan pompy?

kania - 2012-10-25, 20:44

Tomuss napisał/a:
Jest na pasku wielokolorowym, powinno się wymieniać razem z rozrządem.v

Nie nie nie.
Znaczy się tak , pracuje napędzana paskiem osprzętu :-) Ale, nie ma konieczności jej wymiany , wraz z rozrządem.

huku napisał/a:
Rozumiem, że wymiana pompy nie wiąże się w takim wypadku z rozebraniem rozrządu?

Czy mogę dalej jeździć bez obawy?


Nic z rozrządem się nie robi. Jeździj , i nie przejmuj się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group