www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

Turbo - [T4] Koszty utrzymania T4

Kermit - 2008-06-19, 20:29
Temat postu: [T4] Koszty utrzymania T4
Witam wszystkich! chcę dowiedziec się czy koszty utrzymania- normalnego użytkowania Volvo v40 T4 znacznie różnią się od wersji 2,0T czy 2,0 16V 140KM? Nie chodzi mi tu o spalanie bo i tak mam zamiar założyc instalacje gazową dobrej firmy i tu nasuwa się moje drugie pytanie. Jakiej firmy i gdzie najlepiej zołożyc LPG na Dolnym Śląsku.

Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: Wolson: 2009-09-24, 00:09 ]
poprawiłem literówkę w temacie

Emil - 2008-06-19, 20:34

Takie same jak w 2,0t i 2,0.
Co do instalacji LPG do T4 nie radzę bo będziesz żałował.
Pod LPG tylko 2,0T bo ma mniejsze doładowanie co za tym idzie mniej obciąża silnik.
Każde LPG wykończy Ci wydech szybciej niż myślisz. Ja mam jeszcze oryginał i prawie 200.000km przejechane.

LPG do T4 stanowcze NIE :talk:

Kermit - 2008-06-19, 20:40

No właśnie czytałem różne posty na tutejszym forum i są tu tacy użytkownicy V40 T4 z gazem co nie narzekają...? ja chce dowiedzie się konkretów dotyczących dlaczego gaz nie do T4?
Wito - 2008-06-19, 20:53

jak wiadomo so przeciwnicy i ci za gazem ale jestem pewien ze wszyscy sa zadowoleni z T4
co do kosztow to standardowe koszty gazu kable swiece , instalacja.
te 200 konikow ma duzo rozbieznosc w spalaniu u mnie 10-20 l zalezne o sposobu jazdy,
pedal gazu zawsze kusi w tym samochodzie.

Emil - 2008-06-20, 15:10

Cytat:
konkretów dotyczących dlaczego gaz nie do T4?

Bo to wysilony silnik turbodoładowany.
Polecam 2,0T gdyż nie jest tak wysilony i lepiej znosi podwyższoną temp. spalania.
Jeśli będziesz miał ją za dużą w T4 to stopisz tłoki. Montując gaz w T4 możesz zapomnieć o modyfikacjach po 1 z uwagi na to że zasilając gazem stracisz kilka koni po 2 masz ograniczone pole manewru mocą gdyż nie możesz przekroczyć 900*C w spalinach.
Jak przegrzejesz aluminiową głowicę to już możesz ją wywalić na złom a z częściami do remontu tego silnika to możesz zapomnieć w Polsce bo to graniczy z cudem.
Przykład na faktach.
Kobieta wjeżdża na hamownię T4 z gazem a chwilę później już ją wypychają. Lokalizacja Wrocław.
Kto jest i tak już ukierunkowany na gaz to nic to nie zmieni co napisałem.

Gaz dobrze znoszą silniki:
Wolnossące i widlaste.
Gorzej już z:
turbodoładowanymi
Ekstremum to:
Wysilone Turbodoładowane takie jak

Impreze STI
Lancer EVO
między innymi volvo T4, S60R
Skyline

To auta które powinny jeździć na PB a nie na LPG.
Zresztą EVO czy STI na LPG? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To tak jak by ktoś sobie kupił samolot a nie stać by go było na paliwo do niego.
ŻENADA.

Każdy robi jak uważa a mojego zdania nie zmienię.

MiSiO - 2008-06-20, 15:40

Emil ma całkowitą rację jesli chodzi o gaz.
Co do kosztów to 2.0t a 2.0 to będzie różnica, gdyż są to inne silniki. Jesli chodzi o T4 to koszt może, aczkolwiek nie musi, być większy z racji większej mocy wyciągniętej z prawie identycznego silnika jak w 2.0t.
Chodzi mi o szybsze zużywanie sie materiałów.
A dodatkowo jak w pisał Emil-większa moc kusi bardziej.

Kermit - 2008-06-21, 11:50

Ja nie chce modyfikowac mocy w T4 tylko założyc gaz i koniec, jeździ seryjnym autem z gazem i nic po za tym czyli trzeb by kupic sprawdzoną instalacje kto juz ma takową i może wypowiedziec sie troche o jej zachowaniu.
T4Maciej - 2009-09-17, 09:43

Ja mam T4 z gazem i powiem szczerze, że zachwycony nie jestem. Zrzera takie ilości gazu, że różnica w cenie gaz/benzytna nie jest jakaś rewelacyjna. Do tego częci do T4 są drogie. jak padnie Ci wydech to ile nowy kosztuje? a znajdź zaqmiennik?

T4 i gaz to śrenie połączenie i tyle. Wiem bo mam .

Headpoint - 2009-09-17, 09:49

T4Maciej napisał/a:
Do tego częci do T4 są drogie. jak padnie Ci wydech to ile nowy kosztuje? a znajdź zaqmiennik?

trochę przesadzasz - 3 calowy wydech z kwasiaka do T4 z rajdowym katem kosztuje około 2.400 zł więc standardowa blacha nie powinna więcej kosztować niż 1000 zł. Zamienników jest masa a do tego używki w dobrych cenach.

keichi - 2009-09-17, 10:15

T4Maciej napisał/a:
Ja mam T4 z gazem i powiem szczerze, że zachwycony nie jestem. Zrzera takie ilości gazu, że różnica w cenie gaz/benzytna nie jest jakaś rewelacyjna. Do tego częci do T4 są drogie. jak padnie Ci wydech to ile nowy kosztuje? a znajdź zaqmiennik?

T4 i gaz to śrenie połączenie i tyle. Wiem bo mam .


Jaka masz instalacje i ile ci pali gazu ?

pzam - 2009-09-17, 11:19

Ja mam T4 z gazem i jestem bardzo zadowolony - podstawa dobrze założona instalacja i jeszcze lepsze ustawienie kompa, dobry olej. Wydech dalej orginał, pomimo przejechania ok 70kkm na lpg. Spalanie benzyna / lpg porównywalne, a spadek mocy niewielki, co przy kosztach na poziomie 40 % pb dośc istotne. Po padnięciu silnika faktucznie remont nieopłacalny, lepiej wymienić na inny np z anglika. To prawda, potwierdzają to spece od gazu, że 2,0 czy inne mniej dociążone silniki lepiej przyjmuja gaz ale i na pb też sprawiają mniej kłopotów, bo silnik jest mniej doprężony, więc pracuje pod mniejszym obciążeniem i ma dłuższą żywotność. Ale coś za coś. Spalanie średnio 15l/100km, ale można osiągnąć w zależności od sposobu jazdy od 8 do 25. Generalnie z zakładaniem gazu do starego motoru to loteria, zresztą bardzo podobna jak z zakupem używanego auta, 90 % to szczęście co trafisz.
T4Maciej - 2009-09-18, 09:03

keichi napisał/a:
T4Maciej napisał/a:
Ja mam T4 z gazem i powiem szczerze, że zachwycony nie jestem. Zrzera takie ilości gazu, że różnica w cenie gaz/benzytna nie jest jakaś rewelacyjna. Do tego częci do T4 są drogie. jak padnie Ci wydech to ile nowy kosztuje? a znajdź zaqmiennik?

T4 i gaz to śrenie połączenie i tyle. Wiem bo mam .


Jaka masz instalacje i ile ci pali gazu ?


Instalkę mam sekwencję. Nazwy nie pamiętam, ale jakiś skrót trzyliterowy U.S.M., czy cos takiego. miałem identyczna ( z mniejszym reduktorem oczywiscie ) w Mazdie 626 i była rewelacyjna. w Volvo jest taka sobie... ogólnie to podejrzewam, że mój silnik juz kiepski jest i po prostu na gazie to szybciej wszystko wychodzi.

co do spalania to ok 20 litrów. jak opszczędnie to 15. ale ja nie umiem oszczednie :-D

jeśli chodzi o wydech to ja kompletny z kwasówki za 1800 znalazłem ( program do kompa w cenie) i dlatego piszę że drogo... u mnie na razie ni9c się z wydechem nie dzieje (50 kkm na gazie).

NiGhtWiSh - 2009-09-18, 11:31

T4 jeżdżony z głową (nie poniżej 2000 obrotów na biegu) i serwisowany na bieżąco NIE PSUJE SIĘ wcale. Zero kłopotów. Zero napraw. Zalewasz i jeździsz. Spalanie we Wrocławiu mam obecnie na poziomie niespełna 13 litrów Pb98, ale fakt, że zmniejszyły się w mieście korki. Dla mnie to najlepszy na rynku stosunek możliwości (200 koni, elastyczne turbo) do kosztów. 12 litrów pali gołe audi a4 bez turbo i bez quattro, mondeo 1,8 pali 12, saab 93 aero 2,0 turbo 195 koni pali w mieście 15 l. BMW 520 z 2litrowym benzyniakiem bez turbo pali w mieście nawet do 16 litrów. Moja opinia: jeśli v40 benzyna, to tylko T4. Radocha i spokój.
xaafuun - 2009-09-18, 21:07

T4Maciej, jak masz za mały reduktor i nie wyrabia to nie dziwota....
marcin1978 - 2009-09-18, 22:20

NiGhtWiSh napisał/a:
T4 jeżdżony z głową (nie poniżej 2000 obrotów na biegu) i serwisowany na bieżąco NIE PSUJE SIĘ wcale. Zero kłopotów. Zero napraw. Zalewasz i jeździsz.


dokładnie, jak porobić standardowe znane problemy to można śmigać bezawaryjnie

Bubek - 2009-09-19, 09:11

moja T4 pali w miesie od 12 do 20l z racji tego ze moja noga jest bardzo ciezka a ze mam 200 kucykow to i wieksze spalanie...

na trasie miedzy 8 a 12l

nie mam komputera wiec nie jestem dokladnie sprecyzowac ile mi pali ale przyznaje ze jezdzi sie rewelacyjnie :)
pozdrawiam :)

marcin1978 - 2009-09-19, 09:22

Bubek napisał/a:
do 20l z racji tego ze moja noga jest bardzo ciezka


no faktycznie musi być bardzo ciężka ... ale to w mieście ? czy na trasie ? bo na trasie takie spalanie to można uzyskać przy 230 km/h stałej jazdy ....

Bubek - 2009-09-19, 11:09

w miescie... duzo przyspieszam i jakos tak wychodzi ze szybko znajduje sie tam gdzie chcialem jechac...
na trasie staram sie nie przekraczac 160km/h
badz co badz gume zawsze mozna zlapac a przy tej predkosci to juz jest niebezpieczne... :-/

T4Maciej - 2009-09-23, 12:48

xaafuun napisał/a:
T4Maciej, jak masz za mały reduktor i nie wyrabia to nie dziwota....


Reduktor mam kolego odpowiedni. Teraz szukam dalej, bo prawdopodobnie przepustnica pada...

I tak non stop. T4 to skarbonka bez dna. (zaraz napiszecie, że trzeba mieć zadbana itd, ale auto jest dbane, a że ma 12 lat, h.. wie ile kilometrów zrobiło, a ja dokręciłem 25.000 w pół roku, to cierpi...)

stąd ostrzegam: T4 JEST DROGI W EKSPLOATACJI !!!!

Wiem też, że jak wsiądziesz, odpalisz, przejedziesz się pare kilometrów to poczujesz to auto i tak kupisz........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

NiGhtWiSh - 2009-09-23, 13:20

Szanowny T4Maciej: każde auto jest drogie w eksploatacji, kiedy zaczyna się psuć. Ja nie widzę różnicy między serwisowaniem T4, a np. Mondeo tdci, czy Audi a4. W porównaniu do Forda, T4 jest wręcz tańsze (części, osprzęt). Przykłady? Mondeo: dwumasa plus sprzęgło: ok. 3000 zł :) A4 rozrząd: 1400 zł... T4 rozrząd: 600 zł (ceny z robotą), cewki 500 zł, świece 150 zł. Naprawdę, nie narzekam :)
Headpoint - 2009-09-23, 15:58

T4Maciej napisał/a:
I tak non stop. T4 to skarbonka bez dna.

zwłaszcza jak się ma LPG :)

T4Maciej napisał/a:
stąd ostrzegam: T4 JEST DROGI W EKSPLOATACJI !!!!

wcale nie jest - drogi w eksploatacji jest RX-8 albo Audi Q7. T4 jest nawet tańszy w eksploatacji niż konkurencyjne auta o podobnej mocy z tych roczników.

marcin1978 - 2009-09-23, 16:24

T4Maciej napisał/a:
xaafuun napisał/a:
T4Maciej, jak masz za mały reduktor i nie wyrabia to nie dziwota....


Reduktor mam kolego odpowiedni. Teraz szukam dalej, bo prawdopodobnie przepustnica pada...

I tak non stop. T4 to skarbonka bez dna. (zaraz napiszecie, że trzeba mieć zadbana itd, ale auto jest dbane, a że ma 12 lat, h.. wie ile kilometrów zrobiło, a ja dokręciłem 25.000 w pół roku, to cierpi...)

stąd ostrzegam: T4 JEST DROGI W EKSPLOATACJI !!!!

Wiem też, że jak wsiądziesz, odpalisz, przejedziesz się pare kilometrów to poczujesz to auto i tak kupisz........


no ja na razie mogę powiedzieć że zrobiłem 20 tyś i jest tani w eksploatacji, ale jak przejade np. 100 tyś to powiem więcej :)

easyrider1985 - 2009-09-23, 23:07

wg mnie t4 wymaga poswiecen i pieniedzy i nie jest dla kazdego , jak to kazde auto uzywane sie psuje :( wiem po sobie bo zaliczylem juz remont silnika :) ale przykladowe ceny podam
- lozysko kola 150 zl
-klocki od 70 zl w gore
-filter oleju 17 zl
a co do rozrzadu to same czesci z pompa wodna z tego co pamietam wychodzilo ponad 500zl
- pierscienie 100 zl na tlok!!!!
jak chcesz auto na codzien do bezproblemowej jazdy i nie masz troche zdolnosci manualnych to raczej odpusc sobie t4
t4 i gaz to tez zly pomysl sam fakt ze temperatura spalania jest duzo wyzsza niz na benzynie a glowica w t4 tego nie lubi...

Headpoint - 2009-09-23, 23:14

easyrider1985 napisał/a:
- lozysko kola 150 zl
-klocki od 70 zl w gore
-filter oleju 17 zl
a co do rozrzadu to same czesci z pompa wodna z tego co pamietam wychodzilo ponad 500zl
- pierscienie 100 zl na tlok!!!!

hehe jak czytam o takich cenach to się nie dziwię, że się tak te T4 walą...

boberek123 - 2009-09-23, 23:21

easyrider1985 napisał/a:
filter oleju 17 zl
czyj to jest :lool: :lool: :lool:
marcin1978 - 2009-09-23, 23:32

Cytat:
- lozysko kola 150 zl
-klocki od 70 zl w gore
-filter oleju 17 zl


to akurat ceny chyba normalne jak to każdego volvo v40 .. bo są takie same w każdym :) .... i do każdego samochodu i nie takiego co ma 200 koni .....

Cytat:
a co do rozrzadu to same czesci z pompa wodna z tego co pamietam wychodzilo ponad 500zl


to też chyba nie tragedia, pasek, rolka, napinacz i pompa to drogo ? i do tego robi się to raz na 120 tyś .....

czym Ty jeździłeś wcześniej ???

NiGhtWiSh - 2009-09-24, 07:07

easyrider1985 napisał/a:
- lozysko kola 150 zl
-klocki od 70 zl w gore
-filter oleju 17 zl
a co do rozrzadu to same czesci z pompa wodna z tego co pamietam wychodzilo ponad 500zl
- pierscienie 100 zl na tlok!!!!
jak chcesz auto na codzien do bezproblemowej jazdy i nie masz troche zdolnosci manualnych to raczej odpusc sobie t4


hmmm... Łożysko SKF, a innego bym do żadnego auta nie wsadził, kosztuje ca. 250 zł ;)
Klocki po 70 zł - strach jechać 200konnym autem z takim czymś na kołach... Przy tej mocy klocki takiej jakości to samobójstwo.
Rozrząd - tak, jak piszesz, czyli ok. 600 zł z robocizną.
Mam porównanie do Saaba, Mondeo i Audi. I twierdzę, że T4 dobrze utrzymany i zadbany (płyny, przeglądy, materiały eksploatacyjne) i zalewany wachą 98 z markowych stacji, jest w porównaniu do wymienionych przeze mnie aut totalnie bezawaryjny. Zalewam, jadę, zalewam, jadę. I tak do śmierci silnika za około pół miliona kilometrów :)

T4Maciej - 2009-09-24, 09:03

klocki za 70 zł???? :shock:

co wy piszecie?

strach coś takiego do auta wsadzać. robiłem hamulce w zeszłym miesiacy i koszt to 840 zł (części, bo robota samodzielna) fakt że 4xtarcza plus 4x klocki, ale to chyba nie mało?

xaafuun - 2009-09-24, 09:11

T4Maciej, na tył czemu nie ;-)
Ale łożysko za 150 zł, to o 100 za mało.
Pozd Rafał

T4Maciej - 2009-09-24, 09:16

A jeszcze co do ceny eksploatacji, to moze ja wypaczony poglad mam. Przed T4-ką miałem Mazdę 626 ( stary rumpel z 1994 roku) przez 3 lata lałem i jeździłem ( na gazie ) i nic!!!! Standard tylko wymieniałem: klocki, olej, filtry, płyny. Wbrew obiegowym opiniom części do Mazdy są tanie ( zamienniki ). Chyba mnie rozpieścił tamten samochód i dlatego tak psiocze....
Headpoint - 2009-09-24, 09:27

T4Maciej napisał/a:
strach coś takiego do auta wsadzać. robiłem hamulce w zeszłym miesiacy i koszt to 840 zł (części, bo robota samodzielna) fakt że 4xtarcza plus 4x klocki, ale to chyba nie mało?

moim zdaniem to dość mało licząc, że sam zestaw klocków EBC Red Stuff do T4 kosztuje 750 zł :)

Wszytko zależy od tego jakie się ma wymagania co do samochodu - jeśli chce się mieć bezawaryjne auto to inwestuje się w dobre materiały, leje się dobre oleje, kupuje się dobre filtry, świece, klocki itd. Jak się chce korzystać z potencjału auta to kupuje się górną półkę - oleje racingowe zmieniane max co 10.000 km, najlepsze filtry, jeździ się na 100 oktanówce itd. Jak się chce mieć po prostu wozidło, które ma przewieźć z miejsca A do miejsca B najtaniej, na LPG to się kupuje klocki za 70 zeta, filtrony i wtedy można jedynie mieć do siebie pretensje. To tak jak z samym sobą - jak jesz byle co, śmieciowe żarcie itd to nie masz energii i dynamiki, brak Ci zdrowia i dość szybko można zachorować...

boberek123 - 2009-09-24, 09:50

Przez takich ludzi co montują najtańsze części biorą się opinie o awaryjności auta skoro często musi je wymieniać bo są nietrwałe :haja:
T4Maciej - 2009-09-24, 09:58

Headpoint napisał/a:
Jak się chce mieć po prostu wozidło, które ma przewieźć z miejsca A do miejsca B najtaniej, na LPG to się kupuje klocki za 70 zeta, filtrony...


to mozna kupić v40 1.8, a nie T4

Zamienniki trzeba dobrze dobrać i tyle. taki kompromis cena/jakość.

Poprzedni właściciel założył do mojego ayuta amorki "no name" i rozdupcyły sie po 10.000 km. terza założe sachs dedykowane do T4 i bedę narzekał, że drogo... :mrgreen: [/i]

NiGhtWiSh - 2009-09-24, 11:19

sachs nie ma dedykowanych amorów do T4, o ile się nie mylę... Zakłada się Sachsa, ale jakieś takie pasujące do obniżonego zawieszenia, ale nie robione z myślą o T4. Zresztą, z amorkami do T4 jest niewesoło. Headpoint poleca właśnie te sachsy-prawie-do-T4, ale poza nimi wybór mizerny. KYB nie robi, Bilstein nie robi, Monroe nie robi. Zostają ori za cenę niemal nivo...
pablock - 2009-09-24, 11:40

NiGhtWiSh napisał/a:
Monroe



monroe robi , delphi robi

boberek123 - 2009-09-24, 11:47

NiGhtWiSh napisał/a:
Bilstein nie robi
Robi robi :-P http://www1.carparts-cat....322438379018019 I to bilstein dostarcza amortyzatory na taśme produkcyjną o ile się nie mylę.
NiGhtWiSh - 2009-09-24, 13:26

pablock napisał/a:
NiGhtWiSh napisał/a:
Monroe



monroe robi , delphi robi


monroe, sachs, KYB, Bilstein oglądałem katalogi zarówno w necie, jak i w serwisie profi od amorów we wrocku, dealera monroe i sachsa. I dupa. Robią, ale do dizla i zwykłej benzinen... Ciekaw jestem, skąd macie info, że robią dedykowane do T4 obniżonego fabrycznie...Co do Delphi - to nie wiem.

Headpoint - 2009-09-24, 13:53

NiGhtWiSh napisał/a:
sachs nie ma dedykowanych amorów do T4

ma ogólnie do V40 - te do T4 to po prostu niskie i twarde amory - Touring i Performance

Masa dobrych firm robi amory do T4, nawet w monotubie i inverted. I w dodatku są w dobrych cenach.

MiSiO - 2009-09-24, 14:03

NiGhtWiSh napisał/a:
Robią, ale do dizla i zwykłej benzinen... Ciekaw jestem, skąd macie info, że robią dedykowane do T4 obniżonego fabrycznie

Prrryyyy szalony ;-)

Kto Ci powiedział, że T4 ma jakiś hiper extra zawias ???
BeZeDuRa

Tyle razy już to pisałem, zle powtórze jeszcze raz.

Zawiasy od 1998 roku są 3: comfort, dynamic i sport. Sa one dostepne do wszystkich modeli - oprócz T4 które nie mialy wersji comfot.
Standardowo w T4 był DYnamic, a opcjonalnie Sport.

Sport calkowicie odradzam na polskie drogi, bo w połączeniu z felgami 16+ jest stanowczo za twardy. Nadaje się jedynie na bardzo dobr drogi (czyli nie polskie)

Pakiet zawieszenia SPORT (nie mylić z pakietem wyposażenia sport !!!) ma amory o mniejszym skoku, twardsze i krótsze sprężyny, twardszy stabilizator z tyłu.
Dodatkowo geometria tyłu jest minimalnie inna.
Z tego co mi wiadomo jest -25mm w stosunku do serii.
SPORT można też bardzo łatwo rozróżnić (pomijam odbite nerki ;-) ) - łączniki stabilizatora z tyłu mają po obydwu stronach przeguby. Tzn są identyczne jak z przodu, tylko dużo krótsze.

[ Dodano: 2009-09-24, 14:06 ]
Zdjęcie opcjonalnego pakietu zawiasu SPORT
To po prawej to stabilizator, a obok niego te "dziwne" łączniki


[ Dodano: 2009-09-24, 14:09 ]
Nawet Volvo pisze, że T4 i klekot mają możliwość założenia tego samego Zawiasu SPORT (tylko po co ?
Cytat:


S40, V40 -99

FRONT

1. Spring kit

MT 30864 085-3

B4164, B4184S, B4204S, B4194T, B4204T, D4192T, B4184SM

AT 30864 085-3

B4184S, B4204S, B4204T

MT, incl. AC 30864 086-1

B4164, B4184S, B4204S, D4192T, B4184SM, B4194T, B4204T

AT 30864 086-1

B4194T, B4204T

AT, incl. AC 30864 086-1

B4184S, B4204S

AT, incl. AC 30864 087-9

B4194T, B4204T

1a. Shock absorber kit 1 30864 090-3

REAR

2. Spring kit

S40 30863 500-2
S40, V40
incl. AC 30864 088-7
V40
incl. AC 30864 089-5
2a. Shock absorber kit¹ 30864 091-1
3. Anti-roll bar kit¹, rear 30864 084-6

(diameter 16 mm)

1. Shock absorbers and/or anti-roll bars do not need replacing if the car is equipped with the ”sport” chassis kit.


NiGhtWiSh - 2009-09-24, 14:17

MiSiO, no i dziękówka :)
easyrider1985 - 2009-09-24, 21:41

koledzy podale czesci najtanszych z jakimi sie spotkale nigdzie nie napisalem ze je zamontowalem ... ehhh czytac koledzy a nie krytykowac
Headpoint - 2009-09-24, 21:50

easyrider1985, czytamy ;) - dlatego nie stoimy z baseballami pod chatą ;) :kijl:
Binek - 2009-09-24, 22:08

MiSiO napisał/a:
Sport calkowicie odradzam na polskie drogi, bo w połączeniu z felgami 16+ jest stanowczo za twardy. Nadaje się jedynie na bardzo dobr drogi (czyli nie polskie)


Potwierdzam, mam właśnie takie zawieszenie u siebie i jest sztywne i twarde. Mi takie zawieszenie pasuje :mrgreen:

T4Maciej - 2009-09-24, 22:19

Mi też :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
muzz - 2009-09-25, 05:52

a ja nie miałem chyba sport za to teraz mam i twardziej i niżej jeszcze trochę niż sport i powiem, że to zawieszenie wymaga pewnej uwagi, wyrzeczeń i cierpliwości na polskich drogach... ;)
adam73 - 2009-09-25, 08:16

to ja mam jakiś mix, bo z przodu na sprężynach mam plamy biała i niebieska-czyli sport, ale łączniki stabilizatora z tyłu są jak w "zwykłej" wersji. O co może chodzić?
NiGhtWiSh - 2009-09-25, 12:13

moje są tak usyfione, że nic już nie widać :) ))))))) ale na 15" kołach, opony 65 jeździ się przewygodnie
T4Maciej - 2009-09-25, 20:42

opony 65? a jaka szerokość? 185?
NiGhtWiSh - 2009-09-25, 21:01

si, 185/65/15. I doskonale się wozi
marcin1978 - 2009-09-25, 23:31

NiGhtWiSh napisał/a:
si, 185/65/15. I doskonale się wozi


ale na lato czy na zimę ?

NiGhtWiSh - 2009-09-26, 12:29

i latem i zimą.
meewosh - 2009-09-27, 15:21

a jak sprawdzić jakie sie ma fabryczne? Bo u mnie nie da się jeździć po dziurach, a na tylnej kanapie masakra, coś się tłucze i bardzo dobija na nierównosciah i przejazdach kolejowych, na szarpaku wszystko sprawne i bez luzów :-/
boberek123 - 2009-09-27, 20:24

meewosh, Sprawdź tuleje wahacza wzdłużnego. Mi tez kiedyś tak tłukło na dziurach i przejazdach.Cofnij sobie pod wysoki krawężnik tyłem i delikatnie na niego najeżdżaj jak będzie stuk to one.
NiGhtWiSh - 2009-09-27, 21:19

meewosh, te tuleje to ok. 35 zł za parę, ale efekt po wymianie jak za 300 zł :) )
meewosh - 2009-09-28, 13:50

czy te tuleje to inaczej silentblocki/tuleje wahacza wleczonego/wzdłużnego???
boberek123 - 2009-09-28, 15:36

meewosh napisał/a:
czy te tuleje to inaczej silentblocki/tuleje wahacza wleczonego/wzdłużnego???
Dokładnie .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group