www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
volvo s60 Lpi Vialle nie chodzi na gazie
Autor Wiadomość
Armator 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.4
Model: s60
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-08-09, 07:26   volvo s60 Lpi Vialle nie chodzi na gazie

Witam Wszystkich.

Jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość. Posiadam Volvo s60 2.4 z 2001 sprowadzone z Holandii. W Polsce jest 3 miesiące. Z tego co się dowiedziałem to instalacja była zakładana przez dealera Volvo. Na początku było wszystko ok. Jakiś tydzień temu pojawił się pierwszy problem. Na zimnym silniku samochód chodził na gazie dobrze, lecz gdy silnik uzyskał już swoją odp. temp. automatycznie zaczynał się dławić i gasł. Teraz to już nawet na zimnym od razu gaśnie, nawet się nie dławi. Dzwoniłem do gazownika w Koninie to od dzisiaj idzie na urlop i wraca 23, potem dzwoniłem na Laurową W-wa i tak samą gazownik idzie urlop. Proszę o pomoc bo szykuje mi się wypad do Norwegi i chciałbym mieć to zrobione.
 
 
grv 

Rok Prod.: 1997 (MY98)
Silnik: T4
Model: V40
Imię: Patryk
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 11:37   

Rozumiem, że na benzynie wszystko jest ok ?
Myślę, że należałoby zacząć od wyczyszczenia filterka gazu (ma kształt cylindryczny, obudowa mosiężna, znajduje się na butli pod aluminiową pokrywą)). Obudowę filtra trzeba odłączyć (może trochę gazu polecieć), a filtr wyczyścić w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchać kompresorem.
 
 
Armator 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.4
Model: s60
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-08-09, 13:11   

dzięki za odp. Jak odkręce ten srebrny dekielek (już to zrobiłem) to widzę taka brązową płytkę i od niej odchodzi wąż od gazu i jakieś tam kabelki. Teraz mam pytanie: jak najlepiej spuścić gaz z zbiornika, bo mam tam chyba z 60l oraz gdzie dokładnie znajduje się bezpiecznik? Gdzieś czytałem że pod maską w puszce z bezpiecznikami. Mam tam jakiś dostęp do części oraz do tego specjalnego oleju, także chciałbym to zrobić wmiare indywidualnie. Pozdrawiam
 
 
robert2008 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8
Model: s40
Imię: Robert
Wiek: 26
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-08-09, 19:47   

Tak jak pisał grv sprawdź najpierw filtr gazu, jak to nie pomoże to sprawdzaj pompę. I nie zapomnij ze ten mosiężny walec trzeba rozkręcić a w nim jest filtr (pisze tak na wszelki wypadek :-P bo na pierwszy rzut oka nie widać ze się rozkręca)
 
 
mariuszmm 
uzytkownik nissana primery :-)

Rok Prod.: 2000
Silnik: 1,8
Model: Pri
Imię: mariusz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2010-08-09, 20:05   

Armator napisał/a:
dzięki za odp. Jak odkręce ten srebrny dekielek (już to zrobiłem) to widzę taka brązową płytkę i od niej odchodzi wąż od gazu i jakieś tam kabelki. Teraz mam pytanie: jak najlepiej spuścić gaz z zbiornika, bo mam tam chyba z 60l oraz gdzie dokładnie znajduje się bezpiecznik? Gdzieś czytałem że pod maską w puszce z bezpiecznikami. Mam tam jakiś dostęp do części oraz do tego specjalnego oleju, także chciałbym to zrobić wmiare indywidualnie. Pozdrawiam


Srebrny dekielek to niestety początek- to tylko jedna śrubeczka przecież :-)
Filterek jest nie w cylinderku aluminiowym jak piszą koledzy tylko niestety w pompie (wcześniejsze generacje vialle miały w cylinderku niemal na wierzchu) i zeby się dostać do niego trzeba wyjąć pompę.
Myślę że zepsuła się pompa i trzeba ją zregenerować- w sumie i tak trzeba wyjąć pompę.
Najpierw wypuścić gaz... i to jest chyba najtrudniejszy ( i najbardziej niebezpieczny) etap.

Ja wypuszczałem przez przewód dochodzący do regulatora ciśnienia (od maską)i jego przedłuzenie za pomocą kilkumetrowego wężą założonego i zaciśnietego na ten przewód- aby gaz ulatniał się jak najdalej od auta.

powodzenia
 
 
LPI 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: AArti
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 130
Skąd: PRUSZKÓW
Wysłany: 2010-08-09, 20:54   

Witam!
Powiedzmy,że Armator ma zatartą pompę gazu,bo auto przestało mu jeździć na gazie - większego problemu ze spuszczeniem gazu nie ma.Natomiast co w przypadku,że oprócz zatarcia pompy filtr gazu w pompie jest tak zabity syfem,że nie będzie puszczał już gazu???(a w LPE6 jedyna droga gazu ze zbiornika prowadzi właśnie przez filtr w pompie)
Miałem kilka takich przypadków - zbiornik na ful,a po podpięciu zasilania na elektrozawór pompy ani śladu gazu......i wtedy mamy do czynienia z tzw. Hard Corem- trzeba rozgazować zbiornik bardzo "ryzykownie" i brutalnie(na żywca odkręcanie śrub od dekla pompy) - bo poprostu innego sposobu nie ma.
Armator jeżeli coś by Ci z regneracją pompy nie poszło daj znać to Ci temat ogarnę.
W razie czego daj znać na priv.
_________________
POZDRAWIAM
 
 
Armator 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.4
Model: s60
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-08-10, 10:45   

Wielkie dzięki koledzy za pomoc i zaangażowanie. Najpierw spróbuje wypuścić gaz przez regulator ciśnienia(on jest chyba koło podszybia z lewej strony, tak?) Mam jeszcze takie może śmieszne pytanie, a przez wlew od gazu się nie da? Kolega mówił że on tak kiedyś zrobił, podobno jest tam taka kulka i wystarczy ją lekko dotknąć śrubokretem. Możecie to potwierdzić? Pozdro
 
 
LPI 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: AArti
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 130
Skąd: PRUSZKÓW
Wysłany: 2010-08-10, 10:57   

Hahahahaha - bzdura :lool: z tym spuszczaniem gazu przez wlew.
To tak samo jak byś się chciał napić z butelki,która jest zakręcona.
_________________
POZDRAWIAM
 
 
Armator 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.4
Model: s60
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-11-03, 19:01   

Sprawa już dawno wyjaśniona tylko zapomniałem napisać. Podjechałem do Pana z Konina. Po podłączeniu pod komputer Pan zniknął na chwile i zaraz przyszedł takim małym "gówienkiem". Co się okazało padł elektrozawór na regulatorze ciśnienia który jest u góry pod maską od strony pasażera. Także dzięki wielkie koledzy za wszelką pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Handlarze aut kupujący czyste książki serwisowe Volvo Wolson Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 64 2012-08-05, 11:17
maro80
Brak nowych postów Vialle LPI/LPG - samochód na gazie nie ma mocy i przerywa. MrEshire LPG 8 2014-11-30, 14:11
MrEshire
Brak nowych postów szarpie na benzynie i na gazie (Vialle) emilator?? troyanek LPG 15 2010-05-29, 19:33
LPI


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 17