www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[T4] Czyszczenie intercoolera
Autor Wiadomość
JK 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4194T
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-05-09, 18:07   [T4] Czyszczenie intercoolera

Ostatnio odnoszę wrażenie że samochód trochę słabnie, szczególnie po dłuższej jeździe po mieście. Czy przyczyną może być zasyfiony intercooler który dobrze nie chłodzi powietrza? Szczerze mówiąc za mojej kadencji nic z nim nie było robione.
Ma ktoś może jakieś doświadczenia jak się do tego zabrać i czym najlepiej czyścić?
Czy trzeba wymontowywać go całkowicie? Na rurze wchodzącej do IC tylko śladowe ilości oleju, ale turbo było kiedyś wymieniane i wątpię żeby ktoś wtedy czyścił IC.
 
 
PpabloS 
V40 2.0T i V70 T5= 520KM :)


Rok Prod.: 1998 2000
Silnik: B4204T i B5234t3
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 84 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2354
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-09, 19:30   

JK napisał/a:
szczególnie po dłuższej jeździe po mieście

według mnie to zwiększona temp. otoczenia a jazda po mieście dodatkowo ja zwiększa
JK napisał/a:
Ma ktoś może jakieś doświadczenia jak się do tego zabrać i czym najlepiej czyścić?

ja czyściłem benzyną ekstrakcyjną i taki pistolet na sprężone powietrze ze zbiornikiem i super się wyczyściło
JK napisał/a:
Na rurze wchodzącej do IC tylko śladowe ilości oleju, ale turbo było kiedyś wymieniane i wątpię żeby ktoś wtedy czyścił IC.

nawet jak stare turbo puszczało olej to do tej pory raczej tam go nie ma
a może z zewnątrz jest zabrudzony albo listki uszkodzone ma? myślisz że przyczyną tego słabnięcia auta jest akurat ic?wszystko inne masz 100% sprawne?
_________________
moja galeria http://www.v40.pl/viewtop...t=17988&start=0
a tak przyśpiesza http://www.youtube.com/watch?v=mQxi2rnI2zI
rozpórki przednie górne do różnych typów silników szczegóły PW
 
 
JK 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4194T
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-05-09, 23:14   

No niby turbo dmucha jak należy, 1 bar wskakuje momentalnie, błędów na kompie nie ma oprócz tylnej sondy lambda (mam wywalonego kata i sonda padła), świece, kable nowe, ciśnienie Pb - ok (bynajmniej te na jałowym i po przekręceniu kluczyka), jednak odczuwam trochę różnicę właśnie wtedy jak gdzieś się stoi w korku i się nagrzewa, nie jest później taki żwawy. Myślałem też o kostkach i kablach które dochodzą do cewek jakieś u mnie wydają się kombinowane, może tam gdzieś słaby styk się robi przy wysokiej temp?
Jutro jadę w dłuższą trasę, podepnę pcmscana zobacze jakie będą wykresy.
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-09, 23:49   

JK, to dość normalne w korku - IC nagrzewa się od chłodnicy i temperatury pod maska i przekazuje ta temperaturę na powietrze w nim. Dopiero jak się sam schłodzi - będzie schładzał powietrze. W T4 ten naleśnik jest dość mało wydajny więc niestety może być taka sytuacja. Zrób test, że jak stoisz w korkach daj klimę max na 5 i na najniższą temperaturę aby wiatrak cały czas chodził i zobacz czy to samo się dzieje.
_________________


było sobie T4...
 
 
muzz 

Rok Prod.: 2007
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Model: FF2
Imię: na B ;)
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 3411
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 2012-05-10, 09:45   

nie dość, że mało wydajny to beznadziejnie umiejscowiony ;)
dużo poprawiłoby na pewno wywalenie ICka przed resztę chłodnic...a przy okazji zwiększenie go :)
_________________
brak
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-10, 11:45   

muzz napisał/a:
dużo poprawiłoby na pewno wywalenie ICka przed resztę chłodnic...a przy okazji zwiększenie go

i dużo faktycznie daje :)
_________________


było sobie T4...
 
 
JK 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4194T
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-05-10, 18:34   

Headpoint, klimy raczej rzadko używam bo sie zaraz chory robie..., ale sprawdzę. Co by to oznaczało jakby było tak samo przy włączonej na max klimie?
Dziś sprawdzałem pcmscanem to w czasie jazdy przy dzisiejszej pogodzie miałem na IAT ok 30°, na postoju dochodziło nawet do 50°. Czy to są normalne wartości?
 
 
PpabloS 
V40 2.0T i V70 T5= 520KM :)


Rok Prod.: 1998 2000
Silnik: B4204T i B5234t3
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 84 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2354
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-10, 18:49   

JK napisał/a:
Co by to oznaczało jakby było tak samo przy włączonej na max klimie?

że nawet schłodzenie intercoolera nic nie daje wymuszając je włączoną klimą
JK napisał/a:
IAT ok 30°, na postoju dochodziło nawet do 50°. Czy to są normalne wartości?

tak jest ok
_________________
moja galeria http://www.v40.pl/viewtop...t=17988&start=0
a tak przyśpiesza http://www.youtube.com/watch?v=mQxi2rnI2zI
rozpórki przednie górne do różnych typów silników szczegóły PW
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-21, 16:54   

JK, a masz wskaźnik doładowania?
_________________


było sobie T4...
 
 
JK 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4194T
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-05-23, 19:21   

Tak, mam ciśnienie jest prawidłowe.
Ostatnio zrobiłem porządek z kostkami cewek. Kabelek z jednej cewki trzymał się dosłownie "jak na włosku". Poobcinałem końcówki i przylutowałem troche grubsze przewody. Jak na razie się poprawiło. Zobaczymy na jak długo.
 
 
Spoksik 
Starszy sikawkowy


Rok Prod.: 2003
Silnik: 1.9 Dci
Model: V40
Imię: Creative
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 127
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/6/10
Wysłany: 2012-06-10, 23:13   

Panowie podepnę się pod temat.
Mam vke, ale diesel.
Będe regenerował turbine. Przyda się wyczyscic intercooler. Teraz mam pytanie jak się zabrac??
Trzeba wyciągać chłodnice wody żeby wyjąc IC?
Czym i jak czyścić IC??
Pozdrawiam
_________________
I ósmego dnia Bóg stworzył strażaka...;)
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-17, 23:01   

Spoksik napisał/a:
Trzeba wyciągać chłodnice wody żeby wyjąc IC?

nie

Spoksik napisał/a:
Czym i jak czyścić IC??

karcherem, chemią i jakimś nitro - potem wypłukać pod ciśnieniem
_________________


było sobie T4...
 
 
gonzo 
kompany gorol

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.4i B5244S4
Model: V50
Imię: Wojtek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 3564
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-06-18, 11:37   

Spoksik napisał/a:
Będe regenerował turbine. Przyda się wyczyscic intercooler.


to napewno...
do tego dochodzą wszystkie węże, smok olejowy jak i wymiana oleju wraz z filtrem...

Spoksik napisał/a:
Czym i jak czyścić IC??


ropą...
_________________
gonzowe wozidło
 
 
sidek 
bla bla

Rok Prod.: 2002
Silnik: 1.9
Model: v40
Imię: Tomasz
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-18, 19:55   

Siema, mi padła turbina posypały sie łopatki,części poleciały do IC ja kupiłem denaturat i benzyna ekstrakcyjna,przepłukiwalem aż wszystkie opiłki wypłyneły (zakażdym razem sprężone powietrze),teraz mi zostały umyć węży,chce dwa razy przelać świerzym olejem...
 
 
ganji 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9
Model: V40
Imię: Artur
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-06-01, 11:52   

Sory za odkop, ale ktoś podrzuciłby jakąs instrukcję zdjęcia i założenia później IC w 1.9 td ? I jak wygląda kwestia z tym smokiem olejowym ? trzeba spuszczać olej ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [95KM] Wąż intercoolera szymi79 Diesle 5 2009-12-30, 21:16
TomaszC
Brak nowych postów [T4] mocowanie intercoolera??? kamykt4 Turbo 4 2010-05-27, 20:21
kamykt4
Brak nowych postów [116KM] olej w przewodach intercoolera arirok Diesle 6 2011-01-30, 15:42
Mnemeth


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 18