www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wolson
2009-01-15, 20:25
jakie są objawy zużytego łożyska oporowego i parę pytań poch
Autor Wiadomość
ROLAND
[Usunięty]

  Wysłany: 2008-07-20, 09:42   jakie są objawy zużytego łożyska oporowego i parę pytań poch

witam jakie są objawy zużytego łożyska oporowego tz wysprzęglika coś mi żęcholi na pierwszym biegu tak jakoś dziwnie świszcze coś jakby o coś ocierało na innych biegach efekt lekko słyszalny na odpalonym silniku słychać szum a jak się wciśnie sprzęgło to szum znika czy to łożysko oporowe?? i to w skrzyni co wyje żęcholi to też to samo łożysko czy może coś innego pytanie dotyczy mojej srebrnej strzały dieesel 2001r jeszcze jedno pytanie mnie nórtuje jak ruszam drążek zmiany biegów strasznier cofa się do tyłu ale to tylko na 1 biegu czyżby to poduszka
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-07-20, 09:50   

Jeśli po wyciśnięciu pedału słychać odgłosy typu szum, chrobotanie, obcieranie, które zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła to świadczy to o zużytym łożysku oporowym sprzęgła.
_________________

 
 
Emil
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-20, 09:52   

ROLAND napisał/a:
jakie są objawy zużytego łożyska oporowego tz wysprzęglika
Jak puszczasz pedał sprzęgła to jest cicho a jak go wciskasz to hałasuje(takie szumienie głośne).
ROLAND napisał/a:
coś mi żęcholi na pierwszym biegu tak jakoś dziwnie świszcze coś jakby o coś ocierało na innych biegach efekt lekko słyszalny na odpalonym silniku słychać szum a jak się wciśnie sprzęgło to szum znika czy to łożysko oporowe??
NIE. To raczej łożysko na wałku sprzęgłowym to pierwsze które wchodzi do skrzyni biegów. Żeby je wymienić jest konieczne rozebranie skrzyni na części kosz to około 1000zł.+cena łożyska.
ROLAND napisał/a:
to w skrzyni co wyje żęcholi to też to samo łożysko czy może coś innego
Więc jak jest w końcu? wyje czy żęcholi? Wyć mogą inne łożyska łącznie z tymi głównymi na przekładni głównej. Jeśli nie jesteś w stanie sprecyzować co dokładnie nawala i skąd dźwięk się wydobywa to dla świętego spokoju podjedź do specjalisty od skrzyń.
ROLAND napisał/a:
jeszcze jedno pytanie mnie nórtuje jak ruszam drążek zmiany biegów strasznier cofa się do tyłu ale to tylko na 1 biegu czyżby to poduszka
Nie masz problemów ze znalezieniem biegów lub przy zmianie nic nie haczy? jeśli nie to raczej postawił bym na tuleje wybieraka. Gdyby poducha była w takim stopniu walnięta to wkleszczeie innego biegu stważało by problem bo przestawiał by się system wodzików.
 
 
ROLAND
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-20, 10:12   

Dole napisał/a:
Jeśli po wyciśnięciu pedału słychać odgłosy typu szum, chrobotanie, obcieranie, które zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła to świadczy to o zużytym łożysku oporowym sprzęgła.

Emil napisał/a:
ROLAND napisał/a:
jakie są objawy zużytego łożyska oporowego tz wysprzęglika
Jak puszczasz pedał sprzęgła to jest cicho a jak go wciskasz to hałasuje(takie szumienie głośne).

no to teraz już niewiem to jak to w końcu jest jedno przeczy drugiemu
Emil napisał/a:
ROLAND napisał/a:
jeszcze jedno pytanie mnie nórtuje jak ruszam drążek zmiany biegów strasznier cofa się do tyłu ale to tylko na 1 biegu czyżby to poduszka
Nie masz problemów ze znalezieniem biegów lub przy zmianie nic nie haczy? jeśli nie to raczej postawił bym na tuleje wybieraka. Gdyby poducha była w takim stopniu walnięta to wkleszczeie innego biegu stważało by problem bo przestawiał by się system wodzików.
_________________


przy zimnym silniku wszytstko ok ale jak przejadę parę kilometrów czasami jedynka ciężko wchodzi i słychać zgrzyt tak jakbym nie wcisnoł do końca sprzęgła ale to tylko jak się zatrzymam bo jeżeli auto się toczy do przodu to jeszcze nie miałem przypadku żeby mieć problem z wrzuceniem jedynki
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-07-20, 10:24   

Moja literówka - "na sprzegle" szumi, "bez sprzęgła" nie.
_________________

 
 
lukasz 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4184S LPi
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 739
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-07-20, 10:35   

Dole, z całym szacunkiem ale gadacie głupoty. Co może szumieć czy tam chrobotać przy wciśniętym sprzęgle skoro cały mechanizm jest rozpięty? przy puszczonym owszem, sprzęgło pracuje i wtedy może chrobotać łożysko. Nie wiem co wam chrobocze przy wciśniętym sprzęgle ale napewno nie będzie to łożysko oporowe. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-07-20, 10:40   

nie czytam calego tematu bo strasznie sie rozpisaliscie :)

ale popieram lukasz :) jesli lozysko jest wywalone to bedzie szumiec na puszczonym sprzegle i piszczec podczas puszczania.


na wcisnietym sprzegle bedzie cisza.
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
lukasz 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4184S LPi
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 739
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-07-20, 10:43   

swiebod napisał/a:
na wcisnietym sprzegle bedzie cisza.


właśnie. Niby co miałoby szumieć kedy wszystko ''stoi'' w miejscu. Łożysko ani docisk nie pracują.
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-07-20, 10:48   

Kolejnym elementem, który często ulega uszkodzeniu, jest łożysko wyciskowe. O problemach z nim związanych świadczą piski, głośna praca i charakterystyczne dla uszkodzonych łożysk hurgotanie. Głośna praca występuje najczęściej pod obciążeniem, po wciśnięciu pedału sprzęga. Jednak łożysko może także hałasować bez obciążenia.
za:
http://www.motofakty.pl/a...c_sprzegla.html
_________________

 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-07-20, 10:51   

Dole, kazdy ma swoje terorie :) a powiedz mi walilo ci kiedys lozysko na wcisnietym pedale ??? bo mi nie zawsze huczalo przy puszczonym :)
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
Emil
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-20, 11:55   

ROLAND, jeśli wciskasz sprzęgło to dociskasz łożysko oporowe i ono wtedy hałasuje jeśli masz sprzęgło wyciśnięte to sprzęgło przekazuje napęd na wałek od skrzyni i wtedy hałasuje łożysko w skrzyni a nie oporowe.
ROLAND napisał/a:
czasami jedynka ciężko wchodzi i słychać zgrzyt tak jakbym nie wcisnoł do końca sprzęgła
to są objawy zużytego sprzęgła.
Cytat:
Moja literówka - "na sprzegle" szumi, "bez sprzęgła" nie.
łożysko oporowe.
lukasz napisał/a:
Dole, z całym szacunkiem ale gadacie głupoty. Co może szumieć czy tam chrobotać przy wciśniętym sprzęgle skoro cały mechanizm jest rozpięty?
nie cały. łapa naciska na łożysko a ono naciska na sprężyny docisku. To chrobotanie to właśnie padnętę łożysko oporowe.
lukasz napisał/a:
przy puszczonym owszem, sprzęgło pracuje i wtedy może chrobotać łożysko
tak ale juz to w skrzyni a nie oporowe bo na oporowym jest luz wtedy.
lukasz napisał/a:
Nie wiem co wam chrobocze przy wciśniętym sprzęgle ale napewno nie będzie to łożysko oporowe. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
Coś ty za szkołę skończył? Bo na pewno nie mechaniczną.
swiebod napisał/a:
ale popieram lukasz :) jesli lozysko jest wywalone to bedzie szumiec na puszczonym sprzegle i piszczec podczas puszczania.
Panowi proszę was. łożysko na puszczonym sprzęgle nie pracuje, nie jest dociśnięte do tarczy i nie kręci się. Do książek :-x
Dole napisał/a:
Kolejnym elementem, który często ulega uszkodzeniu, jest łożysko wyciskowe. O problemach z nim związanych świadczą piski, głośna praca i charakterystyczne dla uszkodzonych łożysk hurgotanie. Głośna praca występuje najczęściej pod obciążeniem, po wciśnięciu pedału sprzęga. Jednak łożysko może także hałasować bez obciążenia.
za:
http://www.motofakty.pl/a...c_sprzegla.html
BRAWO BRAWO :idea:
swiebod napisał/a:
Dole, kazdy ma swoje terorie :) a powiedz mi walilo ci kiedys lozysko na wcisnietym pedale ???
swiebod, :mur: do szkoły kolego bo nie masz racji. łożysko oporowe huczy tylko na wciśniętym sprzęgle. Na puszczonym to łożysko na wałku sprzędłowym.

Włosy się jeżą jak to czytam. :roll: Zaraz wytargam stare podręczniki z mechaniki i co po niektórym udowodnię i wstydu narobie jak nie przestaniecie BLUŹNIĆ. :kijl:
 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-07-20, 12:49   

Emil, to co mi huczalo w poprzednim aucie ??? ze po wcisnieciu sprzegla bylo cicho a na puszczonym halasowalo ???? i po wymienie lozyska bylo wszystko ok ???
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
MAZI85 


Rok Prod.: 97
Silnik: 2.0
Model: S40
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-07-20, 21:17   

ja powiem tak ....w moim poprzednim aucie Hondzie Civic mialem cos takiego jak opisuje kolega ROLAND i tez myslalem ze to łozysko oporowe i kazdy mi tez tak mowil ale jak sie okazalo //teraz pewnie Was rozsmiesze :lool: // bylo to spowodowane ...brakiem oleju w skrzyni wiec ja bym proponowal pierwsze co to sprawdzic poziom oleju w skrzyni 8-)
 
 
ROLAND
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-21, 10:07   

olej sprawdzony a nawet go wymieniłem i po wymianie oleju a było to w sobote efekt jeszcze gorszy hałas się nasilił więc to raczej napewno skrzynia olej jaki zalałem to tranself trp 75w80 +ceramizer ( taki olej jest zalecany do tej mojej dziwnej skrzyni o symbolu PK6 - skrzynia z renault 6 biegowa) podobnoż była też taka w v50
po spuszczeniu oleju zonk był on bardzo żatki kolru czarnego z takimi opiłkami złotymi jakby coś mosiężnego ztarło
 
 
Emil
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-21, 15:06   

ROLAND napisał/a:
takimi opiłkami złotymi jakby coś mosiężnego ztarło
System ramion wodzików lub synchronizatory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów objawy zużytego katalizatora benjamin Usterki i porady 30 2010-04-08, 18:11
adam1858
Brak nowych postów wymiana łożyska oporowego w skrzyni piotr1974 Diesle 7 2008-09-22, 14:16
piotr1974
Brak nowych postów [V50] Parę pytań nowego użytkownika. lukzus Diesle 38 2011-05-06, 17:22
pitu123


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 18