www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Jardo
2009-11-16, 14:44
Tłumaczenia błędów na komputerze w samochodzie
Autor Wiadomość
turtil 
hrabia


Rok Prod.: 2005
Silnik: 1.9 JTDm
Model: 147
Imię: Daniel
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 265
Skąd: Wyrzysk
Wysłany: 2008-08-25, 20:53   Tłumaczenia błędów na komputerze w samochodzie

Witam. Czy znacie jakieś stronki z rozpisanymi tłumaczeniami błędów? Ale nie chodzi mi o suche tłumaczenie, ale w odniesieniu do naszych aut. Jeśli nie, to może sami zacznijmy sobie je w tym poście tłumaczyć na bieżąco?
Mnie interesuje wasza opinia i tłumaczenie na temat takiego oto komunikatu: Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze. Podejrzewamy z ojcem, iż winą może być coś związanego z tempomatem, bo ostatnio zauważyliśmy, iż nieraz się uruchamia, a nieraz nie. Co wy na to?
_________________
Nissan 100NX -> Volvo S40 -> Peugeot 306 + Suzuki Bandit 400 -> Opel Tigra + Honda CBR F4 -> Alfa Romeo 147 + Honda CBR F4
 
 
lukasz 


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4184S LPi
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 739
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-08-25, 21:08   

turtil, odpowiem tylko co do kontrolki bo strony z odpowiedzią na Twoje pytanie nie znam. To co się wyświetla, mówi o tym że samochód a konkretnie silnik(lub układ sterujący silnikiem) wymaga wizyty w serwisie, nie mam pojęcia co taka kontrolka oznacza w S60. Pewnie coś na wzór check engine, bardzo możliwe( a raczej pewne) że auto w przypadku tej kontrolki przechodzi w tryb awaryjny.
 
 
_Arecki_ 
VW - Volvo Wiśniowe


Rok Prod.: 2002/3
Silnik: 2.0 + LPG
Model: V40
Imię: Arek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 1079
Skąd: Świdnik/W-wa
Wysłany: 2008-08-25, 21:54   

turtil, chodzi Ci o to co oznacza kontrolka? Czy opis błędu jaki wyświetla się po podłączeniu pod kompa?
Jeśli to drugie, to dobry opis jest tutaj. Te najpopularniejsze błędy są opisane. A jeśli to za mało, to jest też forum.
_________________
Moja galeria
 
 
evad 


Rok Prod.: MY2001
Silnik: B5234T3
Model: V70
Imię: Dawid
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 781
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-08-25, 22:05   

_Arecki_ napisał/a:
turtil, chodzi Ci o to co oznacza kontrolka? Czy opis błędu jaki wyświetla się po podłączeniu pod kompa?


Dobre pytanie, bo samo Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze niewiele nam mówi... Ja sam miałem 'Check Engine' już parę razy, ale sama kontrolka bez podpięcia kompa niczego nam nie powie.
_________________
Dawid 'evad' Lorenz
 
 
MiSiO 
...


Rok Prod.: MY2005
Silnik: T5 - B5244T5
Model: S60
Imię: .....
Pomógł: 204 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 3833
Skąd: Cambridge
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2008-08-25, 22:12   

turtil napisał/a:
Ale nie chodzi mi o suche tłumaczenie, ale w odniesieniu do naszych aut. Jeśli nie, to może sami zacznijmy sobie je w tym poście tłumaczyć na bieżąco?

Ale po co?
Przecież jak masz kod błędu odczytany z kompa, to w necie znajdziesz dokładne wyjaśnienie.

"Specyficzne" kody błędu Volvo, to kody wysłane przez podsystemu, które nie są stosowane w żadnej innej marce.

Cała reszta, to kody według standardów OBDII.
Np jak mas na kompie P0135, to sprawdzasz dla świętego spokoju kable, jeśli są ok, to sonda prowadząca jest do wymiany i tyle.

Kody błędów naprawdę specyficzne dla marki Volvo można jedynie uzyskać przy pomocy VCT2000 i Vadisa.
Koszt? Trochę więcej niż kosztują dwa ksenony w ASO.
_________________
B4204T -> B4204T2 -> B4204T3 -> B5244T5
 
 
turtil 
hrabia


Rok Prod.: 2005
Silnik: 1.9 JTDm
Model: 147
Imię: Daniel
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 265
Skąd: Wyrzysk
Wysłany: 2008-08-25, 22:19   

Chodziło mi raczej o własne doświadczenia, dodatkowo podałem objaw jeden. Ale czyste i suche objaśnienia w języku polskim też by się przydały, bo mi po angielsku komunikat tłumaczony nic nie mówi.
_________________
Nissan 100NX -> Volvo S40 -> Peugeot 306 + Suzuki Bandit 400 -> Opel Tigra + Honda CBR F4 -> Alfa Romeo 147 + Honda CBR F4
 
 
evad 


Rok Prod.: MY2001
Silnik: B5234T3
Model: V70
Imię: Dawid
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 781
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-08-25, 22:27   

turtil napisał/a:
Chodziło mi raczej o własne doświadczenia, dodatkowo podałem objaw jeden. Ale czyste i suche objaśnienia w języku polskim też by się przydały, bo mi po angielsku komunikat tłumaczony nic nie mówi.


Jeśli chodzi o doświadczenia, to u mnie kontrolka 'check engine' zapalała się łącznie 4 razy. Dwukrotnie byłem z nią u dealera, u którego komputer wykazał błąd katalizatora (pisałem o tym w dwóch wątkach na forum). Trzeci raz zapaliła mi się w Polsce, pojechałem do serwisu (nieautoryzowanego), gdzie podpięli komp i też był błąd katalizatora. Ostatnim razem już miałem własny układ ELM327, podpiąłem się, oczywiście błąd katalizatora, skasowałem i od tamtego czasu (już z miesiąc albo i więcej) jest cisza.

Tak więc napisz coś więcej - czy jest to tylko kontrolka, czy może masz już jakiś konkretny kod błędu i opis (angielski)?
_________________
Dawid 'evad' Lorenz
 
 
_Arecki_ 
VW - Volvo Wiśniowe


Rok Prod.: 2002/3
Silnik: 2.0 + LPG
Model: V40
Imię: Arek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 1079
Skąd: Świdnik/W-wa
Wysłany: 2008-08-25, 22:33   

turtil napisał/a:
Engine system service required <- w pomarańczowym kolorze.
Nie wiem jak w S60, ale myślę, że to jest to samo co "check engine" i raczej bez podpięcia się do kompa i sczytania błędu się nie obędzie :hmm:
turtil napisał/a:
Podejrzewamy z ojcem, iż winą może być coś związanego z tempomatem, bo ostatnio zauważyliśmy, iż nieraz się uruchamia, a nieraz nie.
Może tak, może nie. Kod błędu powinien powiedzieć więcej. Jak możesz gdzieś się podpiąć to spróbuj, bo tak możesz wymienić pół samochodu, a kontrolka nadal będzie się świecić.

U mnie wyskoczyły tylko błędy od sondy lambda (kilka razy, po czym same znikały) i raz kod 171 od czujnika przepływu powietrza. Po skasowaniu błędu spokój. Co do błędów, to też o tym pisałem na forum.
_________________
Moja galeria
 
 
turtil 
hrabia


Rok Prod.: 2005
Silnik: 1.9 JTDm
Model: 147
Imię: Daniel
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 265
Skąd: Wyrzysk
Wysłany: 2008-08-25, 22:38   

A czy jest szansa, że podpięcie pod komputer w zakładzie u Auto-Elektryka w niedużej miejscowości wykaże błąd, czy trzeba miec na serio profesjonalny sprzęt do Volvo, aby to odnaleźć?
_________________
Nissan 100NX -> Volvo S40 -> Peugeot 306 + Suzuki Bandit 400 -> Opel Tigra + Honda CBR F4 -> Alfa Romeo 147 + Honda CBR F4
 
 
MiSiO 
...


Rok Prod.: MY2005
Silnik: T5 - B5244T5
Model: S60
Imię: .....
Pomógł: 204 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 3833
Skąd: Cambridge
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2008-08-25, 22:42   

Kody OBD dasz radę sczytać gdziekolwiek, warunek jest jeden:
jak już się "podepną" to da radę.

Same kody mają charakter uniwersalny, czyli spełniają normy dla wszystkich producentów.
_________________
B4204T -> B4204T2 -> B4204T3 -> B5244T5
 
 
biesaga 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9D
Model: V40
Imię: bartosz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: płock
Wysłany: 2010-06-23, 16:37   

Witam
Może ktoś spotkał się z błedem nr 1882?Auto gaśnie w czasie jazdy przy mocnym wcisnieciu pedału gazu.Z góry dzieki za info
 
 
Przemian 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 1,9D
Model: v40
Imię: Przemek
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 19:41   

Jesli jeszcze ktos ten temat obserwuje-ja mam całą liste błędów-właśnie wróciłem z Jesiennego przeglądu i cały worek sie rozsypał....

SRS 0137, 0101, 017D
ECM 1826, 1828, 1882
GDL 0002
CEM 0001
CCM 0052, 0012, 0053, 0006

jeśli ktoś będzie mógł mi to przetłumaczyć na Polskie-będę zobowiązany-niestety facet w salonie powiedział, że jak przyjdę na naprawę to się wszystkiego dowiem...:-(
nie wiem, czy mam wsadzać dziecko do samochodu-bo nie wiem, czy te błędy nie oznaczają, że wystrzeli w kosmos....help!! :-)
 
 
menime 
Red Pearl


Rok Prod.: 2002
Silnik: 1.9T
Model: S40
Imię: W to the K
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 85
Skąd: PL
Wysłany: 2010-10-25, 20:02   

Jak po google'ujesz to da rade znaleźć.

Np. code SRS-0137 = sips bag inactive (sips poducha nieaktywna)

[ Dodano: 2010-10-25, 21:05 ]

SRS-0101 = SRS indicator lamp. Signal too low. (sygnał lampki srs za niski)

SRS-017D Seat belt reminder. Signal too low. (przypominajka pasów - sygnał za słaby)

ECM-1826 Glow plug relay, position. Faulty signal

ECM-1828 Brake pedal switch. Faulty signal

ECM-1882 Fuel pressure. Faulty signal

GDM-0001 Speed signal. Faulty signal

CCM 0052, 0053 - podgrzewanie siedzen błedny sygnał (lewy/prawy)

CCM-0012 Right temperature damper motor. Signal too high
CCM-0012 Temperature damper motor. Blocked

CCM-0006 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Signal too high / Signal missing
CCM-0006 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Signal too high or signal missing
CCM-0006 Evaporator temperature sensor. Signal too low
CCM-0006 Temperature damper motor position sensor. Signal too low. Intermittent fault
CCM-0006 Temperature damper motor position sensor. Signal too low. Permanent fault
Ostatnio zmieniony przez menime 2010-10-25, 20:21, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
soyer 
sOyEr


Rok Prod.: 2004
Silnik: B4204S2 2.0
Model: V40
Imię: Tomasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-25, 22:17   

to może podepnę się do tego tematu zamiast tworzyć nowy. Otóż parę dni temu podpiąłem autko do kompa (a dokładnie zrobił to kolega Emil :beer: ) i wyskoczył błąd:

P0010

(kontrolka "silniczka" cały czas się świeci). Przeszukując internet znalazłem że chodzi o "Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)" ale jak to ugryźć? co robić? od czego zacząć? co sprawdzić? może jakaś lektura po polsku by się znalazła albo podpowiedz gdzie i jak szukać? Emil wspominał coś o wymianie czujnika Halla??? czy można z tym jeździć czy lepiej od razu szukać mechanika?

 
 
Wolson 
Administrator
Narciarski kamikadze :)


Rok Prod.: 2003 (MY04)
Silnik: 2.0T - B4204T3
Model: V40
Imię: Bubuś
Pomógł: 367 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 8103
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-25, 22:44   

soyer, skoro Emil podpiął to powinien powiedzieć co z tym zrobić.
_________________
Prywatna diagnostyka VIDA. Auta po 99 roku - info na PW


Ulubiony kod błędu: DIM-0001


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tłumaczenia błędów komputera z języka niemieckiego - V50 wazi20 Elektryka - ogólnie 15 2012-06-23, 15:41
saymon45
Brak nowych postów tłumaczenia błędu z vcr wiatrol18 Diagnostyka i programy diagnostyczne 5 2013-11-27, 16:36
wiatrol18
Brak nowych postów Co myslicie o tym samochodzie Super Car Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 9 2008-04-19, 23:34
Super Car


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 18