www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wolson
2009-01-14, 16:18
kabel masowy? alternator? :(
Autor Wiadomość
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2008-10-31, 11:59   kabel masowy? alternator? :(

Witam wszystkich!

Tytułem wstępu - to jest mój pierwszy samochód, jeżdżę nim blisko pół roku, jestem informatykiem - o tym co znajduje się pod maską itd. wiem niewiele ;)

Długo szukałem na forum, ludzie się wypowiadali, ale przyznam szczerze, że nie potrafię sobie sam poradzić. Może powinienem zadzwonić po mechanika, ale z uwagi na wiek, wiem, że starali by się wcisnąć mi kit i jeszcze oskubać... Może sam dam radę coś zrobić.

Opis problemu:
W ciągu ostatniego tygodnia przy uruchamianiu silnika brzmiało to tak jakby chciał, ale nie mógł, ale najczęściej po takim pół-sekundowym zwątpieniu zapalał i wszystko było OK.
Dzisiaj skończył mi się "abonament" na parkingu pod blokiem i jestem zmuszony się z niego wynieść - specjalnie pracuję dzisiaj "z domu" żeby wyskoczyć jak się zwolnią miejsca poza parkingiem. Tak więc biegnę rano do samochodu, próbuję odpalić a tu nic... po paru próbach tylko "tyrkocze". Świeci się ikonka akumulatora...

Istotne jest to, że akumulator był wymieniany na nowy niecały rok temu (auto kupiłem od wujka - w Niemczech).

Chętnie bym sprawdził kabel masowy (o którym tak często pisał m.in. jardo), ale nie mam zielonego pojęcia jak go znaleźć! Kable odchodzące od akumulatora idą "w dół" i znikają ;) Nie mam zielonego pojęcia co mogę dotykać, gdzie grzebać, ale jeśli jest to kwestia poluzowanego kabla, to wolałbym to zrobić sam niż płacić komuś np. 100 zł. za ruszenie kablem...

Czy ktoś mógłby laikowi krótko opisać gdzie grzebać? Jakie kable (gdzie one są??:) posprawdzać?

Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów - mam wrażenie, że będę tu częściej pisał ;)

BTW, autko uwielbiam ;)
Ostatnio zmieniony przez vassago 2008-10-31, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-10-31, 12:05   

vassago, musisz zdjąć akumulator i odkręcić półkę pod nim. kabel masowy się rozdwaja i jedna część jest przykręcona do karoserii a druga do silnika.

Gdzieś było zdjęcie - jak znajdę to wstawię.

o mam (autor tomahawka)
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-31, 12:10   

Hej, dzięki za błyskawiczną reakcję. Właśnie znalazłem post parę linijek niżej ze zdjęciem! Cóż, szukałem przy pomocy mechanizmu "szukaj' ;-) za chwilę pójdę odkręcać... Najpierw będę musiał lecieć do jakiegoś marketu po klucze (wiem, wstyd, wstyd).

Pytanko: czy jest szansa, że z mojego opisu wynika problem z tym kablem? oraz...
Czy podłączenie/sprawdzenie kabla naprawi sytuację, czy będzie wymagało jeszcze np. zewnętrznego ładowania akumulatora?

Pozdrawiam serdecznie!!
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-10-31, 12:14   

vassago napisał/a:
Czy podłączenie/sprawdzenie kabla naprawi sytuację, czy będzie wymagało jeszcze np. zewnętrznego ładowania akumulatora?


Zły styk kabla masowego działa w obie strony - czyli: rozrusznik dostaje za mało prądu by zakręcić a w druga stronę prąd z alternatora tez nie dochodzi w pełnym zakresie. Reasumując - najprawdopodobniej będzie potrzeba doładować akku.
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-31, 12:17   

Ok, dzięki serdeczne Jardo! A teraz biegnę do Auchan (najbliżej mam - nie traktuję tego jako idealnego źródła osprzętu :P ) szukać jakichś kluczy... BTW - mam nadzieję, że nic mnie tam nie zabije jak będę grzebał przy akumulatorze? :)
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-10-31, 12:19   

vassago napisał/a:
mam nadzieję, że nic mnie tam nie zabije jak będę grzebał przy akumulatorze?
Nic się nie stanie - wystarczy że odłączysz akumulator. I pamiętaj - zaleca się klemę masową odpiąć pierwszą a zakładać ostatnią.
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-31, 12:22   

Masowa, czyli ta z minusem? Sorki, ale jestem naprawdę laikiem...
 
 
itey 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9 T
Model: v40
Imię: Marcin
Pomógł: 66 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 1597
Skąd: podkrapiacie
Wysłany: 2008-10-31, 12:23   

vassago nic Ci się nie stanie. Sprawdź jakie klucze Ci będa potrzebne - obstawiam 13 i 10 :) Masz wcześniej czym odkręcić aku i masz jak go podładować?

vassago napisał/a:
czyli ta z minusem
dokładnie tak :)
_________________
hydraulika siłowa, przewody gumowe, węże, końcówki, złączki...PARKER
naprawa i regeneracja...

_____________________________________________________________
Ostatnio zmieniony przez itey 2008-10-31, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-10-31, 12:24   

vassago napisał/a:
Masowa, czyli ta z minusem?


Dokładnie - w znakomitej większości samochodów klema masowa jest połączona biegunem ujemnym akumulatora.
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-31, 12:27   

Nie mam żadnych kluczy, nic, zero. Więc lecę najpierw rzucić okiem pod maskę żeby chociaż wizualnie rozmiar kluczy obstawić i biegnę szukać takowych... "Parkingowy" ma rozrusznik (zółta skrzynka z dwoma kablami) i zaoferował pomoc, chociaż sam jest takim laikiem jak ja i nawet nie wie jak to i gdzie podpiąć ;)
Się dzieje... ostatnio za dużo myślałem o tym, że chciałbym poznać wnętrze auta, zrozumieć co i jak działa... cóż, jest okazja ;) Szkoda, że z takim stresem.

Dzięki Wam wszystkim za tak błyskawiczne odpowiedzi! Jesteście po prostu WIELCY! Tym bardziej lubię swoje auto ;)

[ Dodano: 2008-10-31, 13:36 ]
Hej :) Trochę się w międzyczasie zdarzyło. Pożyczyłem od parkingowego rozrusznik, podłączyłem na oko i samochód ruszył :D Więc, tyle dobrze. W międzyczasie pobiegłem do sklepu i przyniosłem zestaw kluczy... Po pracy spróbuję coś tam poodkręcać i poczyścić. Jeszcze raz dzięki! Będę pisał aktualizacje odnośnie postępów...

[ Dodano: 2008-10-31, 14:02 ]
itey napisał/a:
Masz wcześniej czym odkręcić aku i masz jak go podładować?
No właśnie. Oto jest pytanie... kupiłem zestaw kluczy, więc z odkręceniem nie powinno być problemu. Zakładając, że wtedy przeczyszczę/sprawdzę wszelkie styki, wystarczy znowu odpalić samochód przy pomocy zewnętrznego rozrusznika? Powinien się wtedy podładować jeśli dobrze kombinuję...

[ Dodano: 2008-10-31, 15:14 ]
Dobra, dodam kolejne 3 grosze. Przy okazji całego tego zamieszania pomyślałem, że warto byłoby kupić jakąś ładowarkę/prostownik do akumulatora. W związku z tym pytanie - co polecacie? Ile takie coś może kosztować?
Może ktoś poleci lokalizację w Warszawie? Bo obawiam się, że takiej rzeczy już w Auchan mieć nie będą ;)

[ Dodano: 2008-10-31, 15:58 ]
Wiem, zapewne jesteście już zmęczeni tematem, ale jest jeszcze parę informacji, które mogą się okazać istotne.
Wczoraj jak wracałem z pracy miałem wrażenie, że auto gorzej się "rozkręca", tzn. normalnie po wrzuceniu wyższego biegu przy 2k obrotów, autko bardzo ładnie ciągnęło.
Wczoraj miałem wrażenie, że nawet ruszając (z jedynki ;) ) muszę go mocniej kręcić, żeby bez duszenia się mógł uciągnąć dwójkę... Czyli jakby spadek mocy. Przy wysokich obrotach - wszystko cacy. Ale czy elektryka może mieć wpływ na moc auta (znowu laik z mojej strony)?
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-10-31, 19:31   

Cytat:
Ale czy elektryka może mieć wpływ na moc auta (znowu laik z mojej strony)?

jasne że może - jesli jest zwiększony pobór prądu (alternator musi ładować rozładowany aku) to może nieznacznie osłabiać auto. Ale w sumie to powinno być niezauważalne.
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
itey 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9 T
Model: v40
Imię: Marcin
Pomógł: 66 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 1597
Skąd: podkrapiacie
Wysłany: 2008-10-31, 22:29   

vassago napisał/a:
Zakładając, że wtedy przeczyszczę/sprawdzę wszelkie styki, wystarczy znowu odpalić samochód przy pomocy zewnętrznego rozrusznika? Powinien się wtedy podładować jeśli dobrze kombinuję...
"zewnętrzny rozrusznik" nie powinien być potrzebny. Zapalisz go normalnie- przynajmniej powinieneś tak zapalić. Przejedź się na jakąś wycieczkę bez gaszenia auta i stania w korku i alternator powinien podładować aku. Kupowanie prostownika (ładowarki) do akumulatora raczej jest mało celowe - lepiej zainwestuj w dobry akumulator. :)
_________________
hydraulika siłowa, przewody gumowe, węże, końcówki, złączki...PARKER
naprawa i regeneracja...

_____________________________________________________________
 
 
vassago 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-31, 22:44   

Dzięki ogromne itey i Jardo za pomoc! Dzisiaj "za dnia" niestety nie miałem za bardzo okazji tam kombinować, więc może jutro (przy święcie), albo pojutrze... Do poniedziałku na całe szczęście nie ma potrzeby wyjeżdżać, więc jakoś to przeżyję. Zobaczymy czy samo sprawdzenie, przeczyszczenie styków pomoże... mam taką cichą nadzieję :-/
Tak, czy inaczej - jeszcze raz dzięki. Szczerze podziwiam Waszą wiedzę!

[ Dodano: 2008-11-01, 15:13 ]
Mały update do sytuacji: przed chwilą odwiedziłem swój samochód z zamiarem poodkręcania kabli od akumulatora i sprawdzeniem masy. Akumulator odłączyłem (najpierw -, potem +), miałem trochę problem ze zdjęciem takiego "zatrzasku", który go blokował, ale ostatecznie dałem radę. Jeśli chodzi o klucze, itey prawie trafił ;) - 10 i 12. 10 do klem, 12 do podstawki... przy czym nie dałem rady odkręcić jednej ze śrub podstawki :( Poraniłem sobie palce i gdy powoli każda część podstawki i każda śruba była umazana krwią, pomyślałem, że zaopatrzę się w rękawice i wrócę do pracy ;) Tak więc chyba pozostanie mi walka z tym w niedzielę...
Ponieważ już dość dobrze było widać kable masowe, próbowałem nimi poruszać - nie sprawiają jakby były przerdzewiałe, albo słabo przykręcone - są sztywne i trzymają się bardzo mocno... co mnie trochę zdołowało, bo to może znaczyć, że to jednak nie jest w tym problem.

Akumulator podłączyłem z powrotem (najpierw +, potem -), spróbowałem odpalić auto... i nic. Tak jak poprzednio chociaż było słychać, że próbuje odpalić, to teraz tylko "tyrkotanie" i mrugające ikonki. Powoli tracę wiarę, że jednak obejdzie się bez pomocy specjalisty :(
Chyba, że macie jeszcze jakieś wskazówki?

PS. radio działa, miałem kod
 
 
maiki 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9 TD
Model: V40
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 17
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2008-11-02, 01:55   

Sprawdz akumualor, jakies kilka dni temu miałem to samo, okazało sie ze akumulator jest na wykończeniu.

Też mi wszystko migało po włączeniu zapłonu, po odpaleniu auto przez kable narazie jeszcze pali bez problemu, jednak sprawidzłem aku. i okazało sie że jest już na granicy życia ;)
 
 
Jardo 
Expert Volvo
Black metalic V40


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 300 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5184
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-11-02, 11:32   

vassago napisał/a:
Ponieważ już dość dobrze było widać kable masowe, próbowałem nimi poruszać - nie sprawiają jakby były przerdzewiałe, albo słabo przykręcone - są sztywne i trzymają się bardzo mocno... co mnie trochę zdołowało, bo to może znaczyć, że to jednak nie jest w tym problem.

dobrze by było je odkręcić i przeczyścić styk.
_________________
Jak rozróżnić silniki diesla// Jak zmienić lampy H4 na H7//
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów S40 1998 anglik - przewód masowy świateł lelekx Elektryka - ogólnie 0 2011-02-16, 19:02
lelekx
Brak nowych postów Kabel do zmieniarki wilkq CarAudio i CB 4 2010-11-08, 20:30
Badzik
Brak nowych postów dziwny kabel Gość Elektryka - ogólnie 5 2009-03-23, 20:45
Heyder


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 18