www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wolson
2009-01-14, 16:18
kabel masowy? alternator? :(
Autor Wiadomość
vassago 

Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Paweł
  Wysłany: 2008-10-31, 11:59   kabel masowy? alternator? :(

Witam wszystkich!

Tytułem wstępu - to jest mój pierwszy samochód, jeżdżę nim blisko pół roku, jestem informatykiem - o tym co znajduje się pod maską itd. wiem niewiele ;)

Długo szukałem na forum, ludzie się wypowiadali, ale przyznam szczerze, że nie potrafię sobie sam poradzić. Może powinienem zadzwonić po mechanika, ale z uwagi na wiek, wiem, że starali by się wcisnąć mi kit i jeszcze oskubać... Może sam dam radę coś zrobić.

Opis problemu:
W ciągu ostatniego tygodnia przy uruchamianiu silnika brzmiało to tak jakby chciał, ale nie mógł, ale najczęściej po takim pół-sekundowym zwątpieniu zapalał i wszystko było OK.
Dzisiaj skończył mi się "abonament" na parkingu pod blokiem i jestem zmuszony się z niego wynieść - specjalnie pracuję dzisiaj "z domu" żeby wyskoczyć jak się zwolnią miejsca poza parkingiem. Tak więc biegnę rano do samochodu, próbuję odpalić a tu nic... po paru próbach tylko "tyrkocze". Świeci się ikonka akumulatora...

Istotne jest to, że akumulator był wymieniany na nowy niecały rok temu (auto kupiłem od wujka - w Niemczech).

Chętnie bym sprawdził kabel masowy (o którym tak często pisał m.in. jardo), ale nie mam zielonego pojęcia jak go znaleźć! Kable odchodzące od akumulatora idą "w dół" i znikają ;) Nie mam zielonego pojęcia co mogę dotykać, gdzie grzebać, ale jeśli jest to kwestia poluzowanego kabla, to wolałbym to zrobić sam niż płacić komuś np. 100 zł. za ruszenie kablem...

Czy ktoś mógłby laikowi krótko opisać gdzie grzebać? Jakie kable (gdzie one są??:) posprawdzać?