www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Podniesienie mocy w V40
Autor Wiadomość
Matriks_1111
[Usunięty]

  Wysłany: 2006-09-27, 00:25   Podniesienie mocy w V40

Pytanie, odnośnie samego tematu. Dziś looknąłem sobie na nr silnika i zauważyłem, że mam wersję o silniku B4204S czyli tylko 140 KM, a nie tak jak B4204T czyli 160 KM. Teraz pytanie z czystej ciekawości, czym te silniki się różnią i co zrobić, żeby z tego 1-go otrzymać moc 2-go albo większą :roll:
 
 
sasquaczyk
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 00:28   

O ile sie nie mylę to B4204S to silnik bez turbo, natomiast B4204T posiada turbinę. Jak zwiększyć moc? Pozostaje chip-tuning albo mechaniczny tuning silnika.
 
 
Matriks_1111
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 00:34   

To może teraz pytanie, na temat tego, jakie są koszty? Z tego co wiem, to chip-tuning to ok 1700 zł, a ile sobie liczą za turbinę?
 
 
sasquaczyk
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 00:54   

Na starym forum był taki temat. Tutaj jets link http://www.phpbbserver.co...bf29&mforum=v40

A co do ceny, to niestety nie pomogę, może niech inni sie wypowiedzą. ;-)
 
 
Matriks_1111
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 06:12   

Szkoda tylko, że linki z tamtego tematu już nie za wiele pomagają, a sam temat umarł... No nic, mam nadzieję, że ktoś się tutaj odezwie ;)
 
 
seremiak
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 09:04   

http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=volvo

tu sa chipy nawet niedrogie moze cos wybierzesz
 
 
kubis40
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 10:13   

po co Ci chip w silniku bez turbo? dostaniesz 5koni a wywalisz ok.2000zl = ok:400zł za konia :-D jak chipowac to auto z turbem a nie zwykly silnik atmosferyczny bo chip tu nie pomoze...
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-09-27, 14:59   

najtaniej wyjdzie Cię SWAP na silnik z T4...

Turbina + osprzęt to koszt około 12.000 pln jesli mówimy o zakupie nowego zestawu, w tym: Turbina Garreta, Blow-Off, Wastergate, orurowanie, odprężenie, nowy komputer i program, strojenie - nie wiem czy nie trzebaby zmienic pompy i wtrysków - bardzo mozliwe, że mozna przeszczepić z innych Volvo ale to juz pytanie o ceny do speców.

Chip w wolnossacym niewiele daje, chyba, że bedą inne modyfikacje. Rozwiert czy planowanie głowicy, nowy, przelotowy układ wydechowy, sportowy dolot, wałki itd - wtedy bez turbiny spoko 170-180 KM bedzie ale koszt tez niemały - sam wałek rozrządu GT to koszt u Światka ok. 2200.
_________________


było sobie T4...
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 15:30   

Headpoint napisał/a:
najtaniej wyjdzie Cię SWAP na silnik z T4...


a najlepiej to sprzedac i kupic T4
 
 
Matriks_1111
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-27, 23:31   

No nic... pozostaje cieszyć się swoimi 140 KM ;)
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-09-28, 15:42   

jeszcze możesz pomyślec nad głowicą z GDi ale nie wiem czy do 2.0 pasuje - do 1.9 napewno bo w Zgorzelcu ma koles zrobioną - z dwoma wariatorami. Zyskujesz zmienne fazy rozrządu i podniesienie mocy.

Ale ja bym z tym w sumie nie kombinował :) 140 to i tak nieźle
_________________


było sobie T4...
 
 
seremiak
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-28, 17:41   

a na tej goduli pisze ze moc po tuningu w wersji podstawowej wyniesie 155Km moze to jakas sciema co???? A Czemu sadzicie ze chip nic nieda??????
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-09-29, 09:48   

Chipowanie to zmiana parametrów głównie układu dolotowego i paliwowego. Przy uturbionych podnosi się ciśnienie doładowania, ciśnienie pompy paliwa, zmienia parametry zapłonu - to tak w uproszczeniu. W silniku wolnossacym można jedynie zmienic parametry układu paliwowego co przy atmosferycznym zasilaniu powietrzem nie daje praktycznie żadnych wyników, które warte by były tej kasy.
_________________


było sobie T4...
 
 
Jarekk 
Tuner Volvo


Rok Prod.: 2007
Silnik: R
Model: S60
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 53
Skąd: Tychy
Wysłany: 2006-09-29, 11:31   

155KM w B4204S samym programem? :lol:
Może chcieli napisać 155 Godulo-koni-mechanicznych... :roll:

Nie chcę nikogo obrażać ale to raczej marzenia. Żeby nie było, że piszę tak bo Godula to moja konkurencja (jakoś tego nie czuję...), napiszę tu że ja ODRADZAM sam chiptuning w autach wolnossących typu S/V40 z B4204S.
Jest to po prostu nieopłacalne - jak zostało napisane da może :!: 5KM a kosztuje trochę kasy. Tych 5KM NIE poczujesz.
Zwróćcie uwagę, że ten silnik miał wcześniej 115, 118, 122KM. 140KM to już jego "mocna" wersja!

Sam chip to daje moc w:
- turbo,
- turbo dieslu,
- S40/V40/S60/V70/S80 z silnikiem 2,4 140KM (5-cyl). Tam moc po samym programie wzrasta z 140KM do 175KM i to JEST odczówalne. To jednak wyjątek, bo to osłabiony silnik 2,4i czyli 170KM.
 
 
Master speed
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-29, 11:42   

Jarekk - widzę że można się od Ciebie sporo nauczyć 8-) .
Ktoś taki jest bardzo potrzebny - szacunek. Headpoint też pokazuje nowe horyzonty. Oby tak dalej. Jedziemy z tym koksem.

A teraz nurtujące mnie pytania (silnik 2.0-16v-1o3kw-97):
- czy przez samo wymontowanie katalizatora w wersji z jedną sondą λ , przed katalizatorem - można uzyskać poprawę osiągów?

- czy benzyna o lepszych właściwościach (np. 98 - albo shell v-power racing) może poprawić osiągi, czy może komputer sterujący i tak przestawi pracę wtrysków itd. na optymalne spalanie i zachowanie podstawowej mocy (w silniku 2.0-16v-103kw)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Podniesienie mocy w v50 silnik 1.6D 109KM Zsakul Tuning 73 2012-02-18, 14:55
GCS
Brak nowych postów Podniesienie kaftan82 Tuning 3 2008-04-02, 13:42
Gość
Brak nowych postów podniesienie tylnego zawieszenia Gość Zawieszenie i układ kierowniczy 4 2007-10-22, 15:12
norma


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 17