www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Centralny zamek i alarm - opis ogólny systemów
Autor Wiadomość
vadi 
237 na Paradzie Volvo


Rok Prod.: 1998 (1998)
Silnik: 1.9TD (D4192T)
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 607
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-05-13, 13:23   Centralny zamek i alarm - opis ogólny systemów

Lista systemów i funkcjonalności

System centralnego zamka w S40/V40 można podzielić na trzy rodzaje:
-Centralny zamek sterowany za pomocą klucza.
-Centralny zamek sterowany za pomocą pilota zdalnego sterowania oraz przełącznik na konsoli środkowej. (sterowanie kluczem nadal działa).
-Centralny zamek sterowany jak wyżej, ale z dodatkowa funkcja ryglowania zamków "DeadLock"

System centralnego zamka funkcjonuje w oparciu o elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry. Moduł posiada wyprowadzenie do systemu ODB za pomocą którego może być programowany oraz testowany.
System DeadLock gwarantuje, że jeśli ktoś wtargnie do samochodu, nie będzie mógł otworzyć drzwi od wewnątrz. Mechanizm jest tak skonstruowany, ze nie ma z zewnątrz widocznych oznak jego działania.
Każdy z powyższych systemów jest również dostępny z elektrycznym mechanizmem blokowania otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz zwanym "blokada rodzicielska - ChildLock" Jest to niezależny system sterowany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
Mechanizm blokady ChildLock jak i system DeadLock mają własne silniki elektryczne niezależne od innych systemów sterowania centralnym zamkiem.

System zdalnego sterowania zamkiem centralnym może być również łączony z systemem alarmowym. Alarm jest wtedy aktywowany i dezaktywowany przy użyciu tego samego nadajnika co centralny system blokowania.

Sterowanie zamkiem tylnej klapy może być kontrolowane przez centralny zamek jak i być prowadzone niezależnie od systemu za pomocą kluczyka.

- Centralny zamek sterowany za pomocą klucza
Jest to podstawowy system sterowania centralnym zamkiem w modelu s40/v40. Drzwi kierowcy są wyposażone w stycznik, który jest inicjowany przez przekręcenie klucza w zamku. Pozostałe drzwi, w tym tylna klapa posiadają elektryczne siłowniki. Są one obsługiwane przez przekaźnik centralnego zamka wyzwalany impulsem ze stycznika w drzwiach kierowcy.
Drzwi mogą być zamknięte od wewnątrz przez naciśnięcie w dół plastikowego bolca w drzwiach kierowcy. Nie występuje oddzielny przełącznik na desce rozdzielczej.
Wewnętrzne oświetlenie jest kontrolowane przez styczniki w drzwiach i nie jest podłączone do centralnego zamka. Opóźnienie wyłączenia oświetlenia wnętrza jest realizowane przez dedykowany przekaźnik zwłoczny. Siłowniki mogą być wyzwalane nieskończona liczbę razy a ich napęd nie jest zabezpieczony przed przegrzaniem.
Ten typ centralnego zamka nie może być łączone z funkcja alarmu ze względu na brak centralnego modułu Keyless Entry..

- Centralny zamek sterowany za pomocą pilota i przycisku na konsoli centralnej
Centralny zamek sterowany pilotem posiada elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry (1).
Moduł zapewnia następujące fonkcjonalności
-Centralne sterowanie zamkami wszystkich drzwi w tym tylnej klapy.
- Zwłoczne wyłączanie oświetlenia wnętrza.
- Funkcja alarmu (jeśli jest zamontowany).
- Odblokowanie zamków w przypadku kolizji.
- Zabezpieczenie siłowników zamka przed przegrzaniem.
- "Auto Relock" automatyczne, ponowne zamkniecie zamków po przypadkowym użycia pilota.

Wszystkie drzwi jak i tylna klapa posiadają siłowniki elektryczne. (2). W zamku drzwi kierowcy znajdują się dwa styczniki, jeden do otwarcia a drugi do zamknięcia centralnego zamka za pomocą klucza(5).
System wyposażony jest w dwa piloty. Pilot zdalnego sterowania posiada dwa przyciski, jeden do blokowania, a drugi do odblokowania. (6).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk LOCK (i drzwi są zamknięte, zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi (w tym tylna klapa) zostaną zablokowane.
- Oświetlanie wnętrza zostanie wyłączone, jeśli było włączone.
- Światła awaryjne zostaną uruchomione jeden raz (7) (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie uzbrojony (jeżeli jest zamontowany).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk UNLOCK (i zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi zostaną odblokowane (w tym tylna klapa).
- Oświetlanie wnętrza zostanie włączone, jeśli było wyłączone
- Światła awaryjne zostaną uruchomione dwa razy (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie rozbrojony. (jeśli jest zamontowany)

Jeśli zostanie użyty klucz do otwarcie/zamknięcia samochodu (tylko zamek w drzwiach kierowcy) światła awaryjne i alarm nie będą uruchamiane.

Uwaga! Jeżeli w trakcie próby zamknięcia samochodu z użyciem pilota którykolwiek z drzwi (w tym tylna klapa) będą otwarte, wszystkie drzwi zostaną natychmiast ponownie otwarte. Światła awaryjne i alarm (jeśli występuje) nie zostaną uaktywnione

"Auto ReLock"
Jeśli samochód został odblokowany za pośrednictwem pilota zdalnego sterowania, ale żadne z drzwi nie zostały otwarte w ciągu dwóch minut, system zablokuje wszystkie zamki ponownie. Zapobiega to pozostawieniu otwartego samochodu, jeżeli pilot został użyty przypadkowo.

Funkcja odblokowania zamków w razie kolizji.
W przypadku wystąpienia czołowego zderzenia i zadziałania poduszek powietrznych moduł sterowania systemem SRS (4) wysyła sygnał do modułu centralnego zamka. Ten następnie otwiera wszystkie drzwi (w tym tylna klapę), niezależnie od pozycji, jakie zamki były wcześniej.

Zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Jeśli silniki elektryczne siłowników są załączane zbyt często z rzędu, istnieje ryzyko ich przegrzania. Moduł Keyless Entry zabezpiecza przed taką ewentualnością. Zasilanie siłowników jest odcinane jeśli zastaną one użyte 15 razy pod żad w odstępach mniejszych nic 8 sekund pomierzy przełączeniami. Moduł nie będzie sterował siłownikami przez okres następnych 20 sekund. Funkcja ta nie ma zastosowania w przypadku zadziałania mechanizmu "Auto Relock" lub wyzwolenia zamków z poziomu systemu SRS.

Oświetlenie wnętrza (3) zostanie włączone na 25 sekund po wejściu lub wyjściu z samochodu.
Jeśli drzwi pozostaną otwarte, wewnętrzne oświetlenie zostanie wyłączone po upływie 15 min.
Blokowanie i odblokowanie zamków jest również możliwe za pomocą przycisku na konsoli środkowej tylko jeśli jest włączony zapłon. Przycisk z konsoli środkowej nie aktywuje oświetlenia wnętrza pojazdu. Dioda LED zintegrowana z tym przyciskiem (MY -97) wskazuje stan systemu alarmowego (jeśli jest zamontowany alarm), oraz stan mechanizmu DeadLock.
Jeśli dowolne drzwi zostaną otwarte od środka pozostałe zostaną odblokowane automatycznie niezależnie od stanu włącznika zapłonu, sygnał otwarcie pochodzi wtedy ze styczników w drzwiach (9).
Moduł Keyless Entry posiada wyprowadzenie do złącza ODB (10) za pomocą którego może być programowany i testowany .


CDN...(jak mnie natchnie)
Ostatnio zmieniony przez vadi 2011-05-05, 10:24, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 508 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6166
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-01-17, 23:13   

vadi napisał/a:
CDN...
Czemu porzuciłeś projekt ??
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
 
 
Darek_zg 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Darek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 373
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-01-19, 00:30   

Czy można rozróżnić moduł sterujący Keyless Entry po obudowie?
_________________
http://tnij.org/moja_galeria_v40
 
 
vadi 
237 na Paradzie Volvo


Rok Prod.: 1998 (1998)
Silnik: 1.9TD (D4192T)
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 607
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-19, 14:43   

boberek123 napisał/a:
vadi napisał/a:
CDN...
Czemu porzuciłeś projekt ??


Zabrakło mi chyba motywacji.

[ Dodano: 2011-01-19, 14:47 ]
Darek_zg napisał/a:
Czy można rozróżnić moduł sterujący Keyless Entry po obudowie?


W autach przed liftem wszystkie typy KeylessEntry były w takiej samej obudowie. Można je rozróżnić jedynie po numerze OE. PCB i elektronika jest identyczna we wszystkich wersjach. Różnica jest w oprogramowaniu i obsadzie elementów. Wersje bez alarmu nie maja zamontowanego jednego przekaźnika.
 
 
Darek_zg 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.9 TD
Model: V40
Imię: Darek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 373
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-01-22, 17:37   

vadi napisał/a:
brak centralnego modułu Keyless Entry..

Czy instalacja elektryczna pod Keyless Entry była montowana we wszystkich autach i w zależności od wyposażenia, moduł był montowany lub nie?

W mojej V`ce jest przycisk ryglowania drzwi na desce i gdzieś idą w głąb 2 przewody (nie sprawdzałem dokładnie gdzie), więc może i reszta instalacji jest pociągnięta... :hmm:
_________________
http://tnij.org/moja_galeria_v40
Ostatnio zmieniony przez Darek_zg 2011-01-22, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam47 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 1.9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Świdwin
Wysłany: 2011-02-03, 22:38   

vadi



Wersje bez alarmu nie maja zamontowanego jednego przekaźnika.[/quote]
czyli jezeli dobrze rozumiem vadi to jesli do swojego centrala dolozylbym przekaznik to mailbym fabryczny alarm??? Ja mam centralny z deadlock
 
 
vadi 
237 na Paradzie Volvo


Rok Prod.: 1998 (1998)
Silnik: 1.9TD (D4192T)
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 607
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-04, 09:55   

adam47 napisał/a:

czyli jezeli dobrze rozumiem vadi to jesli do swojego centrala dolozylbym przekaznik to mailbym fabryczny alarm??? Ja mam centralny z deadlock


Niestety nie.
Przekaźnik o którym wspomniałem jest integralna częścią modułu KLE. Poza tym pisałem także o różnicy w oprogramowaniu.

Wymień cały moduł KLE na wersję z VGLA, podłącz syrenę i i masz fabryczny alarm!

[ Dodano: 2011-02-04, 09:58 ]
Darek_zg napisał/a:
vadi napisał/a:
brak centralnego modułu Keyless Entry..

Czy instalacja elektryczna pod Keyless Entry była montowana we wszystkich autach i w zależności od wyposażenia, moduł był montowany lub nie?


Wydaje mi się, ze tak właśnie było. Nad nogami kierowcy powinieneś znaleźć dwie szare wtyczki do KLE. Pozostaje jeszcze temat siłowników w zamkach.
 
 
adam47 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 1.9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Świdwin
Wysłany: 2011-02-04, 16:19   

vadi a czy masz mozliwosc napisania mi z vadisa numeru modułu KLE na wersję z VGLA,???
bylbym wdzieczny !!! :-)
 
 
vadi 
237 na Paradzie Volvo


Rok Prod.: 1998 (1998)
Silnik: 1.9TD (D4192T)
Model: V40
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 607
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-07, 09:48   

adam47 napisał/a:
vadi a czy masz mozliwosc napisania mi z vadisa numeru modułu KLE na wersję z VGLA,???
bylbym wdzieczny !!! :-)

Już pisałem o tym na forum.
http://www.v40.pl/viewtop...hlight=30824425
 
 
adamdial 
Diesel power


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9TD D4192T
Model: V40
Imię: Adam
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 328
Skąd: Charbice Górne
Wysłany: 2011-07-03, 11:04   

witam
czy system deadlock jest na wszystkich drzwiach czy tylko tylnych? Pytam, ponieważ u mnie po zamknięciu centralnego z konsoli tylnych nie da się otworzyć, a przednie normalnie klameczką się otwiera.
_________________
Volvo is my life
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 508 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6166
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-07-03, 11:20   

adamdial, A co ma deadlock do zamykania z konsoli środkowej. A czy ty czasem nie masz blokady otwarcia drzwi przed dziećmi.Bo już widziałem dwie wersje tego systemu.Zamykanie wszystkich drzwi i wszystkie od środka otwierasz/mam tak u siebie/a drugi ze tylnych nie da rady otworzyć/ widziałem u kolegi/ Dodam ze występuje tez ta funkcja osobno na drugim klawiszu z prawej strony jako opcja i blokuje tylko tylne drzwi.
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
 
 
rybol 

Rok Prod.: 2000(MY2001)
Silnik: 1.8 - B4184S2
Model: V40
Imię: Tomek
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2011-11-19, 23:08   

vadi napisał/a:
Uwaga! Jeżeli w trakcie próby zamknięcia samochodu z użyciem pilota którykolwiek z drzwi (w tym tylna klapa) będą otwarte, wszystkie drzwi zostaną natychmiast ponownie otwarte. Światła awaryjne i alarm (jeśli występuje) nie zostaną uaktywnione


Gdy u mnie ktorekolwiek drzwi sa otwarte, to proba zamkniecia pilotem spowoduje faktycznie zamkniecie wszystkich drzwi i niezapalenie swiatel awaryjnych, ale drzwi niestety NIE zostaja tez ponownie otwarte (Dodatkowo po 25 sekundach nie wlacza sie dodatkowe ryglowanie, a w sytuacji prawidlowej, tzn z wszystkimi drzwiami zamknietymi, dodatkowe ryglowanie wlacza sie.). Czy ktos moglby to sprawdzic w swoim aucie?
 
 
gripen1 
gripen

Rok Prod.: 2000
Silnik: 1.8GDI
Model: S40
Imię: Slawomir
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: Ennis
Wysłany: 2011-11-25, 16:21   Re: Centralny zamek i alarm - opis ogólny systemów

Vadi,

Mam pytanie a w zasadzie prosbe o porade.
Mam S40 1.8GDI z opcja nr.3 ( wymieniona przez ciebie ) centralnego zamka.
Ostatnio wymienilem baterie w obu pilotach jedna dzialala kilka dni a druga 2 tygodnie.
W koncu musialem otwierac z klucza bo auto nie reagowalo na pilota.
Czy moglbys poradzic jak sprawdzic co padlo w tym ukladzie.
Alarm i zamek uzbrajaja sie samoczynnie po 2 minutach od zamkniecia drzwi.
Po prostu nie reaguja na zaden z pilotow.
Baterie dla pewnosci zmienilem ponownie na nowe i nic.

W zasadzie moglbym na to machnac reka bo i tak moge otwierac i zamykac z klucza ale lubie jak wszystko dziala.

Pozdrawiam,

Gripen


vadi napisał/a:
Lista systemów i funkcjonalności

System centralnego zamka w S40/V40 można podzielić na trzy rodzaje:
-Centralny zamek sterowany za pomocą klucza.
-Centralny zamek sterowany za pomocą pilota zdalnego sterowania oraz przełącznik na konsoli środkowej. (sterowanie kluczem nadal działa).
-Centralny zamek sterowany jak wyżej, ale z dodatkowa funkcja ryglowania zamków "DeadLock"

System centralnego zamka funkcjonuje w oparciu o elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry. Moduł posiada wyprowadzenie do systemu ODB za pomocą którego może być programowany oraz testowany.
System DeadLock gwarantuje, że jeśli ktoś wtargnie do samochodu, nie będzie mógł otworzyć drzwi od wewnątrz. Mechanizm jest tak skonstruowany, ze nie ma z zewnątrz widocznych oznak jego działania.
Każdy z powyższych systemów jest również dostępny z elektrycznym mechanizmem blokowania otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz zwanym "blokada rodzicielska - ChildLock" Jest to niezależny system sterowany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
Mechanizm blokady ChildLock jak i system DeadLock mają własne silniki elektryczne niezależne od innych systemów sterowania centralnym zamkiem.

System zdalnego sterowania zamkiem centralnym może być również łączony z systemem alarmowym. Alarm jest wtedy aktywowany i dezaktywowany przy użyciu tego samego nadajnika co centralny system blokowania.

Sterowanie zamkiem tylnej klapy może być kontrolowane przez centralny zamek jak i być prowadzone niezależnie od systemu za pomocą kluczyka.

- Centralny zamek sterowany za pomocą klucza
Jest to podstawowy system sterowania centralnym zamkiem w modelu s40/v40. Drzwi kierowcy są wyposażone w stycznik, który jest inicjowany przez przekręcenie klucza w zamku. Pozostałe drzwi, w tym tylna klapa posiadają elektryczne siłowniki. Są one obsługiwane przez przekaźnik centralnego zamka wyzwalany impulsem ze stycznika w drzwiach kierowcy.
Drzwi mogą być zamknięte od wewnątrz przez naciśnięcie w dół plastikowego bolca w drzwiach kierowcy. Nie występuje oddzielny przełącznik na desce rozdzielczej.
Wewnętrzne oświetlenie jest kontrolowane przez styczniki w drzwiach i nie jest podłączone do centralnego zamka. Opóźnienie wyłączenia oświetlenia wnętrza jest realizowane przez dedykowany przekaźnik zwłoczny. Siłowniki mogą być wyzwalane nieskończona liczbę razy a ich napęd nie jest zabezpieczony przed przegrzaniem.
Ten typ centralnego zamka nie może być łączone z funkcja alarmu ze względu na brak centralnego modułu Keyless Entry..

- Centralny zamek sterowany za pomocą pilota i przycisku na konsoli centralnej
Centralny zamek sterowany pilotem posiada elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry (1).
Moduł zapewnia następujące fonkcjonalności
-Centralne sterowanie zamkami wszystkich drzwi w tym tylnej klapy.
- Zwłoczne wyłączanie oświetlenia wnętrza.
- Funkcja alarmu (jeśli jest zamontowany).
- Odblokowanie zamków w przypadku kolizji.
- Zabezpieczenie siłowników zamka przed przegrzaniem.
- "Auto Relock" automatyczne, ponowne zamkniecie zamków po przypadkowym użycia pilota.

Wszystkie drzwi jak i tylna klapa posiadają siłowniki elektryczne. (2). W zamku drzwi kierowcy znajdują się dwa styczniki, jeden do otwarcia a drugi do zamknięcia centralnego zamka za pomocą klucza(5).
System wyposażony jest w dwa piloty. Pilot zdalnego sterowania posiada dwa przyciski, jeden do blokowania, a drugi do odblokowania. (6).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk LOCK (i drzwi są zamknięte, zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi (w tym tylna klapa) zostaną zablokowane.
- Oświetlanie wnętrza zostanie wyłączone, jeśli było włączone.
- Światła awaryjne zostaną uruchomione jeden raz (7) (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie uzbrojony (jeżeli jest zamontowany).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk UNLOCK (i zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi zostaną odblokowane (w tym tylna klapa).
- Oświetlanie wnętrza zostanie włączone, jeśli było wyłączone
- Światła awaryjne zostaną uruchomione dwa razy (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie rozbrojony. (jeśli jest zamontowany)

Jeśli zostanie użyty klucz do otwarcie/zamknięcia samochodu (tylko zamek w drzwiach kierowcy) światła awaryjne i alarm nie będą uruchamiane.

Uwaga! Jeżeli w trakcie próby zamknięcia samochodu z użyciem pilota którykolwiek z drzwi (w tym tylna klapa) będą otwarte, wszystkie drzwi zostaną natychmiast ponownie otwarte. Światła awaryjne i alarm (jeśli występuje) nie zostaną uaktywnione

"Auto ReLock"
Jeśli samochód został odblokowany za pośrednictwem pilota zdalnego sterowania, ale żadne z drzwi nie zostały otwarte w ciągu dwóch minut, system zablokuje wszystkie zamki ponownie. Zapobiega to pozostawieniu otwartego samochodu, jeżeli pilot został użyty przypadkowo.

Funkcja odblokowania zamków w razie kolizji.
W przypadku wystąpienia czołowego zderzenia i zadziałania poduszek powietrznych moduł sterowania systemem SRS (4) wysyła sygnał do modułu centralnego zamka. Ten następnie otwiera wszystkie drzwi (w tym tylna klapę), niezależnie od pozycji, jakie zamki były wcześniej.

Zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Jeśli silniki elektryczne siłowników są załączane zbyt często z rzędu, istnieje ryzyko ich przegrzania. Moduł Keyless Entry zabezpiecza przed taką ewentualnością. Zasilanie siłowników jest odcinane jeśli zastaną one użyte 15 razy pod żad w odstępach mniejszych nic 8 sekund pomierzy przełączeniami. Moduł nie będzie sterował siłownikami przez okres następnych 20 sekund. Funkcja ta nie ma zastosowania w przypadku zadziałania mechanizmu "Auto Relock" lub wyzwolenia zamków z poziomu systemu SRS.

Oświetlenie wnętrza (3) zostanie włączone na 25 sekund po wejściu lub wyjściu z samochodu.
Jeśli drzwi pozostaną otwarte, wewnętrzne oświetlenie zostanie wyłączone po upływie 15 min.
Blokowanie i odblokowanie zamków jest również możliwe za pomocą przycisku na konsoli środkowej tylko jeśli jest włączony zapłon. Przycisk z konsoli środkowej nie aktywuje oświetlenia wnętrza pojazdu. Dioda LED zintegrowana z tym przyciskiem (MY -97) wskazuje stan systemu alarmowego (jeśli jest zamontowany alarm), oraz stan mechanizmu DeadLock.
Jeśli dowolne drzwi zostaną otwarte od środka pozostałe zostaną odblokowane automatycznie niezależnie od stanu włącznika zapłonu, sygnał otwarcie pochodzi wtedy ze styczników w drzwiach (9).
Moduł Keyless Entry posiada wyprowadzenie do złącza ODB (10) za pomocą którego może być programowany i testowany .


CDN...(jak mnie natchnie)
 
 
MasterBlaster 
klaster


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4164S + STAG 3
Model: V40
Imię: Kuba
Pomógł: 10 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 396
Skąd: masz?
Wysłany: 2011-11-25, 17:17   

Dopytam w temacie. Czy ktoś ma schemat podłączenia centralnego zamka z pilota z modułem Keyless Entry. Mam w aucie wymieniony wyżej przekaźnik, chcę zastąpić go oryginalnym siłownikiem i podpiąć wszystko pod moduł, który zakupię razem z pilotem, ale nie mam pojęcia jak to wszystko podłączyć.

Proszę o pomoc.
_________________
VOLVO for life.
 
 
lukaszo81 

Rok Prod.: 2003
Silnik: 1.9
Model: V40
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: Trębaczew
Wysłany: 2012-02-06, 13:14   Re: Centralny zamek i alarm - opis ogólny systemów

vadi napisał/a:
Lista systemów i funkcjonalności

System centralnego zamka w S40/V40 można podzielić na trzy rodzaje:
-Centralny zamek sterowany za pomocą klucza.
-Centralny zamek sterowany za pomocą pilota zdalnego sterowania oraz przełącznik na konsoli środkowej. (sterowanie kluczem nadal działa).
-Centralny zamek sterowany jak wyżej, ale z dodatkowa funkcja ryglowania zamków "DeadLock"

System centralnego zamka funkcjonuje w oparciu o elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry. Moduł posiada wyprowadzenie do systemu ODB za pomocą którego może być programowany oraz testowany.
System DeadLock gwarantuje, że jeśli ktoś wtargnie do samochodu, nie będzie mógł otworzyć drzwi od wewnątrz. Mechanizm jest tak skonstruowany, ze nie ma z zewnątrz widocznych oznak jego działania.
Każdy z powyższych systemów jest również dostępny z elektrycznym mechanizmem blokowania otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz zwanym "blokada rodzicielska - ChildLock" Jest to niezależny system sterowany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
Mechanizm blokady ChildLock jak i system DeadLock mają własne silniki elektryczne niezależne od innych systemów sterowania centralnym zamkiem.

System zdalnego sterowania zamkiem centralnym może być również łączony z systemem alarmowym. Alarm jest wtedy aktywowany i dezaktywowany przy użyciu tego samego nadajnika co centralny system blokowania.

Sterowanie zamkiem tylnej klapy może być kontrolowane przez centralny zamek jak i być prowadzone niezależnie od systemu za pomocą kluczyka.

- Centralny zamek sterowany za pomocą klucza
Jest to podstawowy system sterowania centralnym zamkiem w modelu s40/v40. Drzwi kierowcy są wyposażone w stycznik, który jest inicjowany przez przekręcenie klucza w zamku. Pozostałe drzwi, w tym tylna klapa posiadają elektryczne siłowniki. Są one obsługiwane przez przekaźnik centralnego zamka wyzwalany impulsem ze stycznika w drzwiach kierowcy.
Drzwi mogą być zamknięte od wewnątrz przez naciśnięcie w dół plastikowego bolca w drzwiach kierowcy. Nie występuje oddzielny przełącznik na desce rozdzielczej.
Wewnętrzne oświetlenie jest kontrolowane przez styczniki w drzwiach i nie jest podłączone do centralnego zamka. Opóźnienie wyłączenia oświetlenia wnętrza jest realizowane przez dedykowany przekaźnik zwłoczny. Siłowniki mogą być wyzwalane nieskończona liczbę razy a ich napęd nie jest zabezpieczony przed przegrzaniem.
Ten typ centralnego zamka nie może być łączone z funkcja alarmu ze względu na brak centralnego modułu Keyless Entry..

- Centralny zamek sterowany za pomocą pilota i przycisku na konsoli centralnej
Centralny zamek sterowany pilotem posiada elektroniczny moduł sterujący Keyless Entry (1).
Moduł zapewnia następujące fonkcjonalności
-Centralne sterowanie zamkami wszystkich drzwi w tym tylnej klapy.
- Zwłoczne wyłączanie oświetlenia wnętrza.
- Funkcja alarmu (jeśli jest zamontowany).
- Odblokowanie zamków w przypadku kolizji.
- Zabezpieczenie siłowników zamka przed przegrzaniem.
- "Auto Relock" automatyczne, ponowne zamkniecie zamków po przypadkowym użycia pilota.

Wszystkie drzwi jak i tylna klapa posiadają siłowniki elektryczne. (2). W zamku drzwi kierowcy znajdują się dwa styczniki, jeden do otwarcia a drugi do zamknięcia centralnego zamka za pomocą klucza(5).
System wyposażony jest w dwa piloty. Pilot zdalnego sterowania posiada dwa przyciski, jeden do blokowania, a drugi do odblokowania. (6).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk LOCK (i drzwi są zamknięte, zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi (w tym tylna klapa) zostaną zablokowane.
- Oświetlanie wnętrza zostanie wyłączone, jeśli było włączone.
- Światła awaryjne zostaną uruchomione jeden raz (7) (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie uzbrojony (jeżeli jest zamontowany).

Jeśli w pilocie zostanie naciśnięty przycisk UNLOCK (i zapłon jest wyłączony):
- Wszystkie drzwi zostaną odblokowane (w tym tylna klapa).
- Oświetlanie wnętrza zostanie włączone, jeśli było wyłączone
- Światła awaryjne zostaną uruchomione dwa razy (funkcja programowalna).
- Alarm zostanie rozbrojony. (jeśli jest zamontowany)

Jeśli zostanie użyty klucz do otwarcie/zamknięcia samochodu (tylko zamek w drzwiach kierowcy) światła awaryjne i alarm nie będą uruchamiane.

Uwaga! Jeżeli w trakcie próby zamknięcia samochodu z użyciem pilota którykolwiek z drzwi (w tym tylna klapa) będą otwarte, wszystkie drzwi zostaną natychmiast ponownie otwarte. Światła awaryjne i alarm (jeśli występuje) nie zostaną uaktywnione

"Auto ReLock"
Jeśli samochód został odblokowany za pośrednictwem pilota zdalnego sterowania, ale żadne z drzwi nie zostały otwarte w ciągu dwóch minut, system zablokuje wszystkie zamki ponownie. Zapobiega to pozostawieniu otwartego samochodu, jeżeli pilot został użyty przypadkowo.

Funkcja odblokowania zamków w razie kolizji.
W przypadku wystąpienia czołowego zderzenia i zadziałania poduszek powietrznych moduł sterowania systemem SRS (4) wysyła sygnał do modułu centralnego zamka. Ten następnie otwiera wszystkie drzwi (w tym tylna klapę), niezależnie od pozycji, jakie zamki były wcześniej.

Zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Jeśli silniki elektryczne siłowników są załączane zbyt często z rzędu, istnieje ryzyko ich przegrzania. Moduł Keyless Entry zabezpiecza przed taką ewentualnością. Zasilanie siłowników jest odcinane jeśli zastaną one użyte 15 razy pod żad w odstępach mniejszych nic 8 sekund pomierzy przełączeniami. Moduł nie będzie sterował siłownikami przez okres następnych 20 sekund. Funkcja ta nie ma zastosowania w przypadku zadziałania mechanizmu "Auto Relock" lub wyzwolenia zamków z poziomu systemu SRS.

Oświetlenie wnętrza (3) zostanie włączone na 25 sekund po wejściu lub wyjściu z samochodu.
Jeśli drzwi pozostaną otwarte, wewnętrzne oświetlenie zostanie wyłączone po upływie 15 min.
Blokowanie i odblokowanie zamków jest również możliwe za pomocą przycisku na konsoli środkowej tylko jeśli jest włączony zapłon. Przycisk z konsoli środkowej nie aktywuje oświetlenia wnętrza pojazdu. Dioda LED zintegrowana z tym przyciskiem (MY -97) wskazuje stan systemu alarmowego (jeśli jest zamontowany alarm), oraz stan mechanizmu DeadLock.
Jeśli dowolne drzwi zostaną otwarte od środka pozostałe zostaną odblokowane automatycznie niezależnie od stanu włącznika zapłonu, sygnał otwarcie pochodzi wtedy ze styczników w drzwiach (9).
Moduł Keyless Entry posiada wyprowadzenie do złącza ODB (10) za pomocą którego może być programowany i testowany .


CDN...(jak mnie natchnie)



W związku z powyższym mam pytanie: czy istnieje taka możliwość aby zamek centralny automatycznie zamykał wszystko w sytuacji gdy wysiądziemy z auta z kluczykiem i np. zapomnimy go zamknąć? Ostatnio podjechałem na cmentarz, wysiadłem z kluczykiem i nie zamykałem drzwi, bo grób mam blisko, a zamierzałem podejść tylko na chwilę. Nie wiem czy minęło pół minuty i usłyszałem dźwięk zamykającego centralnego. Podchodzę do auta i co widzę? Zamki się pozamykały. Chciałem to sprawdzić i ostatnio jak wjechałem do garażu, wyszedłem z auta z kluczykiem i z założeniem, że rano sprawdzę czy centralny automatycznie pozamykał wszystko czy nie. Przychodzę rano i lipa - wszystko otwarte. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów alarm i centralny zamek wojti101 Elektryka - ogólnie 6 2014-07-12, 12:54
dorth_30
Brak nowych postów centralny zamek alarm niewiem a121313 Wnętrze 2 2010-10-13, 21:03
a121313
Brak nowych postów alarm i c.zamek tom1999 Elektryka - ogólnie 3 2010-08-07, 18:35
tom1999


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,94 sekundy. Zapytań do SQL: 18