www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wolson
2009-01-20, 12:58
Pojemność zbiornika paliwa
Autor Wiadomość
radek_kos 


Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9D D4192T3
Model: V40
Imię: Radek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 20
Skąd: Konin
  Wysłany: 2006-10-29, 19:07   Pojemność zbiornika paliwa

W instrukcji obsługi wyczytałem że pojemność zbiornika paliwa wynosi 60L. Tymczasem mnie jak do tej pory nie udało się wlać więcej jak 47L. Tankowałem dopiero 2 razy, komputer pokazywał rezerwę i dystans ok 35km. Czy komuś udało się wlać 60L?

V40, 1.9td, 2001r
 
 
pasek90
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-29, 19:19   

Ten temat był juz poruszany. U mnie na maxa wchodzą 63 litry

pozdrawiam
 
 
biernik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-29, 19:19   

radek_kos, Opcja szukaj :-D
 
 
Blert 
Expert Volvo
Black Line Special Edition


Rok Prod.: 2000
Silnik: 2,0T
Model: V40
Imię: Artur
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1258
Skąd: ynavia
Wysłany: 2006-10-29, 19:33   

60 to raczej nie przecież nigdy nie jedziesz do końca ale 55 to juz się zdażało, natomiast na starym forum czytałem o udanym przypadku wlania sześćdziesięciuparu litrów do auta które było na granicy zapalenia rezerwy, było to omawiane w temacie kantowania nas na stacjach paliwa. Czy to możliwe żeby bak był aż tak wgięty żeby zmniejszył swoją objętość? Albo był to samochód przemytniczy i ktoś sprytnie zamontował tam skrytkę kosztem objętości coraz głupsze głupoty przychodzą do głowy. Generalnie zbiornik powinien być 60 l
_________________
Nie traktuj życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziesz z tego żywy.....
 
 
orte 


Rok Prod.: 1999 (2000)
Silnik: 1.9Di D4192T2
Model: V40
Imię: Piotr
Pomógł: 23 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 620
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2006-10-29, 22:21   

Blert napisał/a:
Generalnie zbiornik powinien być 60 l

+ jakieś 2 litry które wejdą do rury ;-)
_________________
Teraz mam Peugeota 307 2.0 HDI 2006r :(
 
 
Blert 
Expert Volvo
Black Line Special Edition


Rok Prod.: 2000
Silnik: 2,0T
Model: V40
Imię: Artur
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1258
Skąd: ynavia
Wysłany: 2006-10-29, 23:55   

Orte nie bądź zachłanny.Kiedyś wracając do szwecji zalałem na ostatniej stacji paliw w Gdańsku pod sam korek czyli w rurę też . W nocy dopadł nas sztorm na morzu ,nieźle bujało.Jakimś magicznym sposobem właśnie ta extra dolewka wylała się z auta na cardeck. Rankiem zostałem wezwany przez megafon do recepcji, zobowiazano mnie do pilnowania żeby nikt nie palił w okolicy mojego auta. Jak widać piszę posty więc wszystko skończyło sie dobrze ale od tamtej pory już nie tankuję pod korek, tylko do pierwszego odbicia z węża. Bo jakie ma znaczenie 60 czy 62, ale przyznasz że 47 u radka to już lekkie przegięcie, może zbiornik z poloneza? To by pasowało pojemność jakaś podchodząca ;-)
_________________
Nie traktuj życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziesz z tego żywy.....
 
 
orte 


Rok Prod.: 1999 (2000)
Silnik: 1.9Di D4192T2
Model: V40
Imię: Piotr
Pomógł: 23 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 620
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2006-10-30, 00:34   

Blert napisał/a:
Bo jakie ma znaczenie 60 czy 62, ale przyznasz że 47 u radka to już lekkie przegięcie, może zbiornik z poloneza?

No wiesz jak jadę w trasę to wole te 2 litry mieć kupione u nas niż np. w Szwajcarii ;-)
W sumie teraz się nie plują na granicy za 20l karnister, bo kiedyś to 5 litrów i koniec, jak miałes więcej to zawrotka.
Ale jakos mi z tamtych czasów zostalo że pod sam korek leję i jeszcze "udeptuję" ;-)
47 litrów to dla mnie nic dziwnego, jak mi się zapala lampka powyżej kreski to robie na rezerwie 200km więc właśnie zostaje jakieś 12-13 litrów ;-)
Pisałem kiedyś (może ci umkneło) że rezerwa zapala mi się w 2 miejscach wskazówki (nie naraz tylko tu lub tu), różnica to jakieś 70-80 km, a więc jakieś 5 litrów

moja propozycja dlaradek_kos, to karnister 5l w bagażnik i jechać aż się zacznie krztusić ;-)
sprawdzone doświadczalnie na własnym aucie, byłem w szoku jak zrobiłem te 200km od zapalenia lampki
wyjeżdzałem do Szczecina i się zapaliła kilka km od domu, wróciłem na tym zbiorniku prawie spowrotem ;-)

każde nowo zakupione auto tak sprawdzam, bo nie lubuie niespodzianek w trasie (najczęściej długiej)
tak wiem ze się zapaliło i mam do przejechanie tyle ile wiem i koniec
czasami wole dociagnąć do granicy na oparach, ale jak podrożeje jeszcze paliwo to już luzik zupełny bedzie, bo chyba zacznę tankować za Odrą ;-)
_________________
Teraz mam Peugeota 307 2.0 HDI 2006r :(
 
 
biernik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-30, 09:15   

tylko nie radze probowac tego sposobu co mowi orte, w nowych dislach np CR.
Bo będziecie musieli wzywać mechanika do odpowietrzenia układu.nie ma szans zeby odpalił na samym rozruszniku.
 
 
bams_s40
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-30, 10:09   

biernik dokladnie hehehehe najwyzej beda wtryski wymieniac:)
 
 
orte 


Rok Prod.: 1999 (2000)
Silnik: 1.9Di D4192T2
Model: V40
Imię: Piotr
Pomógł: 23 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 620
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2006-10-31, 00:28   

biernik, ja tam nie wiem jak jest w dieslach, bo to mój pierwszy w życiu klekot ;-)
zawsze auto daje znać wcześniej że się kończy paliwko, nigdy mi się nie zatrzymało od razu, wtedy stop i dolewka i spokój ;-)
_________________
Teraz mam Peugeota 307 2.0 HDI 2006r :(
 
 
biernik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-31, 00:42   

W starszych generacjach silników diesla są odpowietrzniki, no i można ręcznie podpompować, bo w dieslach przeważnie nie ma pompki paliwa.
No a u mnie się zdazyło, przy wymianie filtra paliwowego ze auto stało dwa dni, z powodu zapowietrzenia wtrysków, no i bateria padła a auto nic.
No i jakiś fachowiec rozkręcał rurki przy wtryskach kręcili rozrusznikiem aż poleciala ropka. Poskręcali io było ok.
Więc na trasie moze być z tym kłopot.
No ale wracając do tematu to nigdy nie zalałem więcej niz 55 l a na rezerwie mialem nie raz coś kolo 100km, co oznacz ze jeszcze 5 było w baku.
 
 
TadekO
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-31, 08:24   

biernik napisał/a:
W starszych generacjach silników diesla są odpowietrzniki, no i można ręcznie podpompować, bo w dieslach przeważnie nie ma pompki paliwa.

Co ty chłopie gadasz, w każdym dieslu jest pompa paliwa, pompa zasilająca podaje paliwo do pompy wtryskowej lub wysokociśnieniowej (cr) lub do pompowtrysków (vw), czasem stosyje się też ręczne pompki w celu wypełniania układu zasilania po narawie, wymianie filtra itp. Ty miałeś zapowietrzony układ wysokiego ciśnienia, więc trzebabyło odpowietrzać już nie tylko niskie ale i wysokie ciśnienie :!: :!: :!:
 
 
biernik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-31, 09:32   

Nie kłuc się bo nie w każdym dieslu jest pompka paliwa.
Pompa wtryskowa musi sama sobie zaciągnąc paliwo ze zbiornika.
Dlatego też sa ręczne pompki żeby samemu zassać to paliwo.
Gdyby była pompka elektryczna to jaki sens był by pompowania jeszcze ręczną ??
Oj widze ze mało wiesz o dieslach.
Ja dużo nie wiem, ale to akurat wiem.
 
 
carisma 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-31, 13:29   pompka=pompka

jak ja lubię takie dyskusje, ,,każdy diesel ma pompkę"- tak to prawda ale nie kazdy pompkę która pracuje niezależnie od pompy wtryskowej, a jesli chodzi o pompki elektryczne np w baku to sa takie rozwiązania np A6 2,5TDI że pompka w zbiorniku jest tylko po to ,żeby uzupełnic paliwo w zbiorniczku -w zbiorniku,coby nie doszło do zapowietrzenia układu zasilającego pompe paliwa. Pompka załącza się tylko wtedy jak poziom paliwa spadnie poniżej zadanego- wtedy samochód chula tylko na pełnym zbiorniku- ciekawostka
Pozdrawiam
 
 
TadekO
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-31, 18:57   

biernik, pompa wtryskowa zasysa paliwo za pomocą pompy zasilającej sama nie zassie, no chyba ze masz skrzata i Ci w wiaderku do pompy wtryskowej na bieżąco paliwo dostarcza :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [T4] syczenie ze zbiornika paliwa cinus75 Benzynowe 37 2014-04-10, 11:54
david_dz
Brak nowych postów [95KM] odpowietrzenie zbiornika paliwa - jest taka opcja? paździoch Diesle 20 2013-02-28, 09:57
xxManiekxx
Brak nowych postów Pojemność bagażnika w s40 Gość Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 15 2010-03-03, 08:14
muzz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 19