www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum



Infolinia VII OPZZ Żywiec pozdrawia wraz z największym operatorem v40.pl
Chcesz pozdrowić operatora infolinii, napisz PW do "gilwaresdoforsztyfikatora"

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[2.0] kopci na biało
Autor Wiadomość
david5891 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: david
Wiek: 29
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: bochnia
  Wysłany: 2009-10-01, 10:05   [2.0] kopci na biało

witam
wiem ze juz było sporo na ten temat.ale wydaje mi sie ze moja sprawa wyglada troche innaczej.mianowicie zauwazylem ze samochod gdy jest zimno na zewnatrz gdy go odpalam rano to kopci na bialo centralnie bialo.gdy sie mocno zagrzeje przestaje.wiem ze moze byc uszczelka pod glowica ale czy koniecznie?dodam ze w poszukiwaniu drgan rozprulem tumiki i wywalilem srodki plus katalizator czyli jest przelot czy to nie tym mam zamiar dopiero wstawic nowe tumiki.plynu jak narazie nie ubywa.pzdr
 
 
muzz 

Rok Prod.: 2007
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Model: FF2
Imię: na B ;)
Pomógł: 60 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 3411
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 2009-10-01, 10:16   

david5891, :search:
było, było, było i po stokroć było...nawet jest poradnik o dymieniu na różne kolory...
a do tego poobserwuj bo pogoda się zmieniła i może zanim się rozgrzeje dobrze bardziej dymić na biało... ;)
to jest standard... ;)
_________________
brak
 
 
michal_pl 

Rok Prod.: 01/02
Silnik: 1.8 (B4184S2)
Model: V40
Imię: Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 257
Skąd: KR/TK
Wysłany: 2009-10-01, 10:17   

Z zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Gdy jest zimno większość samochodów przy / po rozruchu kopci na biało z racji tego, że ze w efekcie spalania powstaje para wodna. Im lepsze spalanie tym więcej tej właśnie mgiełki. Jeśli płynu nie ubywa - spokojnie obserwuj i nie martw się na zapas.

Pozdrawiam
 
 
david5891 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: david
Wiek: 29
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: bochnia
Wysłany: 2009-10-01, 10:22   

dzięki z płynem jest ok jak narazie tylko mocno kopci razno gdy chłodno ale po chwili przestaje.byc moze te tlumiki tez robia swoje no i nie wiem czy to ma cos wspolnego ale mam pompe paliwa do wymiany.balem sie ze z uszczelka cos nie tak
 
 
Nick Noname 
Synek rulez.


Rok Prod.: 1996 (1997)
Silnik: 2.0 LPG B4204S
Model: V40
Imię: Marek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 446
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-10-01, 11:25   

Przerabiałem to w swojej dwa lata temu. Ten typ tak poprostu ma.
_________________


 
 
binari 


Rok Prod.: 2000(2000)
Silnik: B4204S2
Model: V40
Imię: Artur
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 118
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2009-10-01, 11:28   

Latem praktycznie w ogóle nie kopci, zimą jak jest zimny, to zanim się nagrzeje układ wydechowy, to będzie kopcił parą na biało. Raczej nromalne...
_________________
ZUS jest organizacją przestępczą :)
 
 
Piotras7 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-17, 18:31   

Zauważyłem ten sam efekt tzn. przy obecnej pogodzie i przy zimnym silniku kopci sporo na biało, ale po jakimś kawałku trasy i dogrzaniu silnika to białe kopcenie znika. Muszę jeszcze poobserwować to zjawisko, bo jeśli będzie tak się działo tylko przy odpaleniu zimnego silnika to chyba można stwierdzić, że "ten typ tak ma". Ale chętnie poczytam ten wątek do końca, bo może ktoś ma ciekawsze spostrzeżenia w tej sprawie.
 
 
Emil
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-17, 21:09   

Biały dym przy obecnej pogodzie to para wodna. Zimny układ wydechowy ma sporo wody w sobie. Gorące spaliny tak go rozgrzewają że woda odparowuje. Efekt białego dymu. Nic czym by się można przejmować. Każde auto tak ma. Co innego jeśli gubimy płyn chłodzący. Wtedy to uszczelka pod głowicą.
Może też być parowanie wody z układu wydechowego połączone z nieszczelnością układu chłodzącego. Wcale niekoniecznie z uszczelką pod głowicą.
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 502 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6126
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-10-17, 22:36   

Zimno się zrobiło i teraz bedzie to widać . Latem mniej zauważalne było.Ale jest tak jak pisze Emil,
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
 
 
HUBB13 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 1.8
Model: s40
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2009-10-20, 12:57   

A jak silnik jest rozgrzany i cały czas dymi na biało, na gazie i na benzynie, a płynów nie ubywa? To też ten typ tak ma czy szukać innej przyczyny?
 
 
MiSiO 
...


Rok Prod.: MY2005
Silnik: T5 - B5244T5
Model: S60
Imię: .....
Pomógł: 203 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 3831
Skąd: Cambridge
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2009-10-20, 22:25   

HUBB13,
Szukać.

Wydaje mi się, że chyba Wolson kiedyś dał rozpiskę skądś co dokładnie oznacza dany kolor dymu.
_________________
B4204T -> B4204T2 -> B4204T3 -> B5244T5
 
 
Wolson 
Administrator
Narciarski kamikadze :)


Rok Prod.: 2003 (MY04)
Silnik: 2.0T - B4204T3
Model: V40
Imię: Bubuś
Pomógł: 367 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 8104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-20, 22:33   

MiSiO napisał/a:
Wydaje mi się, że chyba Wolson kiedyś dał rozpiskę skądś co dokładnie oznacza dany kolor dymu.

ano dał, ale jak widać - użytkownicy są niereformowalni i uważają, że wyszukiwarka gryzie ... :bezr:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=12582
_________________
Prywatna diagnostyka VIDA. Auta po 99 roku - info na PW


Ulubiony kod błędu: DIM-0001


 
 
HUBB13 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 1.8
Model: s40
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2009-10-20, 23:39   

Po napisaniu postu poklikałem i znalazłem tą rozpiskę, ale dzięki Wolson za przypomnienie. Wiem, wiem, że można było wcześniej poklikać, ale człowiek z reguły jest leniwy i uczy się na błędach.
A odnośnie dymu to się załamałem. Jak głowica jest pęknięta to :mur: . Trzeba się wybrać do mechaniora.
 
 
bogserwis 

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1.8
Model: S40
Imię: bogdan
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: xxx
Wysłany: 2010-08-30, 21:26   

Witam mam problem ze swym samochodem , zaczoł kopcic na biało jak djabli i to nagle jak odebrałem go od blacharza. jest to 1,8 benzyna plynu nie ubywa olej tez ok.wczesniej nawet chmurki nie puscil.czy to glowica czy uszczelka ? na wolnych obrotach pracuje normalnie i na wysokich takze?
 
 
vinci 


Rok Prod.: 1997
Silnik: 2.0 B4204S
Model: V40
Imię: Jarek
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1010
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-30, 21:39   

A przeczytałeś to co jest wyżej napisane...ostatnio temperatury nagle spadły...w nocy i rano jest poniżej 10 stopni-para wodna,zimny silnik i wydech.Obserwuj co się z płynami dzieje i tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów po odpaleniu biało-niebieski dym lakiluk1984 Diesle 4 2008-03-06, 20:08
Gość
Brak nowych postów benzyna dymi na biało Krrrrzysiek Bez turbo 16 2007-01-14, 21:49
Gość
Brak nowych postów [116KM] Dymienie na biało KUBIXSS Diesle 5 2009-03-31, 09:29
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 18