www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Volvo s40 2.0D 2004 r - dziwne komunikaty i opadające zegary
Autor Wiadomość
stepel 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.0
Model: s40
Imię: Rafał
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-01-26, 20:42   Volvo s40 2.0D 2004 r - dziwne komunikaty i opadające zegary

Witam

Mam problem z volvo s40 2.0 diesel 2004r. Czasami- raz dwa razy w tygodniu- podczas jazdy na wyświetlaczu pojawiają się i zaraz znikają komunikaty, że SRS wymaga serwisu, wspomaganie kierownicy wymaga serwisu oraz hamulce wymagają serwisu (oczywiście wszystko jest sprawne i działa) oraz opadają wskazówki na zegarach (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury, licznik kilometrów, nie opada tylko całkowity licznik kilometrów). Dodatkowo przerywają kierunkowskazy, nie działa szyba oraz sterowanie centralnym zamkiem ale tylko w drzwiach od strony kierowcy (można np. otworzyć szybę po stronie pasażera ale tylko przyciskiem w drzwiach pasażera) oraz pilot otwiera/zamyka tylko drzwi od strony pasażera (przód i tył)

To pojawianie się, znikanie, znowu pojawianie itd. komunikatów (samochód jest w ruchu) trwa około 1-2 minut, natomiast możliwość ponownego sterowanie szybami w drzwiach kierowcy pojawia się po trochę dłuższym czasie. Jeżeli natomiast wyłączy się silnik to po ok. 1 minucie możemy już normalnie otwierać i zamykać pilotem wszystkie drzwi, działają również wszystkie okna.

A teraz ciekawostka: w ostatnim czasie (jak na zewnątrz jest mróz) problem nie występuje, nie wiem co będzie jak zrobi się cieplej ale domniemam, że znowu powróci, bo jak jakiś miesiąc temu zrobiło cieplej (tak około 0 stopni) to problem się pojawił.

To by było na tyle, co Wy na to, spotkał się ktoś z czymś podobnym? Będę wdzięczny za jakieś sugestie i podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez stepel 2010-01-27, 18:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Driver 
Expert Volvo


Rok Prod.: --
Silnik: --
Model: --
Imię: Wujek
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1215
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2010-01-26, 23:06   

stepel napisał/a:
podczas jazdy na wyświetlaczu pojawiają się i zaraz znikają komunikaty, że SRS wymaga serwisu, wspomaganie kierownicy wymaga serwisu oraz hamulce wymagają serwisu (oczywiście wszystko jest sprawne i działa) oraz opadają wskazówki na zegarach (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury, licznik kilometrów, nie opada tylko całkowity licznik kilometrów).


Może licznik był wyjmowany do zmiany przebiegu i został tym samym uszkodzony.
W jakim języku masz komunikaty? Jakie jest pochodzenie auta?

stepel napisał/a:
Dodatkowo nie działa szyba oraz sterowanie centralnym zamkiem ale tylko w drzwiach od strony kierowcy(można np. otworzyć szybę po stronie pasażera ale tylko przyciskiem w drzwiach pasażera) oraz pilot otwiera/zamyka tylko drzwi od strony pasażera.


Mi to wygląda na założone drzwi z zamkami od anglika - podczas naprawy blacharskiej lub auto jest przełożonym angolem.

Dodatkowo w tych autach jest możliwość otwierania pilotem najpierw drzwi kierowcy a potem reszty, więc jeśli otwiera ci tylko drzwi pasażera, to wskazuje że masz tam anglika i to mocno skopanego.

Lub po prostu panel sterujący się zepsuł.

stepel napisał/a:
w ostatnim czasie (jak na zewnątrz jest mróz) problem nie występuje, nie wiem co będzie jak zrobi się cieplej ale domniemam, że znowu powróci, bo jak jakiś miesiąc temu zrobiło cieplej (tak około 0 stopni) to problem się pojawił.


Możliwość jest też taka, że wszystkie moje domysły są nieprawdziwe a masz gdzieś wilgoć w aucie i ona powoduje wszystkie anomalie.
_________________
V40 2,0 '02/V50 1,6D '11/V70 2,0D '08
Ostatnio zmieniony przez Driver 2010-01-26, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stepel 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.0
Model: s40
Imię: Rafał
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-01-27, 18:22   

Auto nie miało wypadku, przekładki, cofanego licznika itp. Ja jestem jego drugim właścicielem a pierwszym był mój wujek, więc samochód był mi znany. Komunikaty mam w języku angielskim. Może to rzeczywiście wilgoć albo zaśniedziały jakieś kostki np. w drzwiach kierowcy (ponoć te auta miały z tym problem)
 
 
Wolson 
Administrator
Narciarski kamikadze :)


Rok Prod.: 2003 (MY04)
Silnik: 2.0T - B4204T3
Model: V40
Imię: Bubuś
Pomógł: 367 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 8104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 18:25   

stepel, zacznij od postaw:

1. Sprawdź stan akumulatora
2. Przeczyść styki od masy.
_________________
Prywatna diagnostyka VIDA. Auta po 99 roku - info na PW


Ulubiony kod błędu: DIM-0001


 
 
charlie13 

Rok Prod.: 2007
Silnik: 2,4T5 250KM
Model: S40
Imię: Charlie
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-01-29, 15:18   

Witam. Odczytaj kody bledow najlepiej na oryginalnym systemie vida i wrzuc co wyszlo. Objawy ktore podajesz wskazuja na blokowanie komunikacji can wiazki silnika przyczyn moze byc kilka najpopularniejsze to uszkodzenie pompy wspomagania EPS lub modulu przelacznikow zespolonych SWM . Jak bedziesz mial bledy rozwiarzemy problem .
 
 
stepel 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.0
Model: s40
Imię: Rafał
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-01-29, 20:01   

Byłem na kompie w serwisie, ale gdzieś posiałem wydruk z błędami. Z tego co pamiętam to brzmiały one, że zaginełą komunikacja z modułami wspomagania, poduszek oraz abs.
 
 
Jose-F 


Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.0D
Model: V50
Imię: Filip
Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-03-16, 11:23   

Witam. Wydaje mi się, że mam podobny problem. Tyle, że u mnie wyświetlają się komunikaty po kolei: AWARIA HAMULCA, AWARIA WSPOMAGANIA i nie zawsze ale często IMMOBILISER i samochód przełącza się w tryb serwisowy, z tym, że u mnie ten problem pojawił się dość dawno - od lipca z nim walczę. Częstotliwość występowania zwiększa się z każdym błędem. Do tej pory wymienili mi moduł ABS i pompę wspomagania. Było OK ale po kilku tygodniach znowu to samo. Kolejny raz wymieniają mi ABS. Ten poprzedni był używany, więc mógł być uszkodzony. Zobaczymy za kilka dni. Jak wynika z diagnostyki komputerowej błąd pojawia się w trzech modułach ale one przekazują między sobą informacje na temat np. prędkości stąd aż trzy. Nie sądzę, żeby padły w jednym czasie. Samochód po wymianie modułów. Miesiąc spokoju ... i to samo. Tym razem ANTI-SKID WYMAGANY PRZEGLĄD jako pierwszy komunikat a później ale nie zawsze jak w poprzednim poście AWARIA HAMULCA itd. Jak poczytałem na forach niemieckich, ruskich i angielskich częstym powodem komunikatu o ANTI-SKID okazywały się czujniki prędkości koła oraz błąd czujnika kąta skrętu. Zastanawiam się, jeżeli te informacje są wykorzystywane przez ABS czy nie powodują błędu AWARIA HAMULCA , a później to już reakcja łąńcuchowa itd.
 
 
stepel 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.0
Model: s40
Imię: Rafał
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-06-29, 22:14   

Problem chyba rozwiązany! Okazało się, że kabel plusowy od akumulatora był za luźny w klemie i co jakiś czas nie łączył. Wszystko wyszło podczas wymiany akumulatora, który padł bo pewnie był często niedoładowany. Od czasu jak wymieniłem akumulator i zacisnąłem przewód w klemie (ok 2 miesiące temu) wszystko wróciło do normy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Handlarze aut kupujący czyste książki serwisowe Volvo Wolson Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 64 2012-08-05, 12:17
maro80
Brak nowych postów [2.0D] S40 2004-..... dziwne zachowanie silnika pitu123 Diesle 3 2011-04-28, 18:52
pitu123
Brak nowych postów komunikaty vol-fcr paweljaroszukfl Diagnostyka i programy diagnostyczne 10 2010-04-19, 08:56
vadi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 18