www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum



Infolinia VII OPZZ Żywiec pozdrawia wraz z największym operatorem v40.pl
Chcesz pozdrowić operatora infolinii, napisz PW do "gilwaresdoforsztyfikatora"

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[116KM] ABS, ESP, DSA, ASR i inne.....
Autor Wiadomość
huggy 
Vel Carrington...ODMIENIEC


Zaproszone osoby: 1
Rok Prod.: 2002
Silnik: 1.9 TDI AWX
Model: A4
Imię: Arek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1886
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2010-02-05, 10:45   [116KM] ABS, ESP, DSA, ASR i inne.....

Witam. Piszę bo chciałem wyjaśnić sytuację dotyczącą systemów wspomagania w Dieslach. Mianowicie każdy twierdzi że nie ma w nim DSA bo nie ma przełącznika na panelu klimy.
Sprawa wygląda tak, jedziemy jedną stroną po suchym asfalcie, drugą stroną po śniegu i błocie pośniegowym bardzo śliskim. Hamujemy mocno, opór w podłogę, słyszymy lekkie działanie ABS, ale autko jedzie całkowicie prosto. Czy się myślę czy powinno chociaż lekko reagować na boki, a tu nic wręcz można puścić kierownicę. I teraz pytanie co go stabilizuje, bo system ABS jest tylko od tego by skrócić drogę hamowania i nie zblokować kuł? Czy może również w tym przypadku ma za zadanie stabilizować tor jazdy?
A może tak naprawdę są jakieś elektroniczne kagańce nie zależne od naszej woli?

pzr
_________________

 
 
muzz 

Rok Prod.: 2007
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Model: FF2
Imię: na B ;)
Pomógł: 60 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 3411
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 2010-02-05, 10:51   

ABS też dzięki temu, że nie pozwala na zablokowanie kół w pewnym stopniu stabilizuje pojazd podczas hamowania...chociaż delikatanie i tak myszkuje...
ale w żadnym wypadku nie jest to podobne do ESP itp...
_________________
brak
 
 
kuri 
Morderca bażantów...


Rok Prod.: 1998
Silnik: T4 + LPG
Model: V40
Imię: Grześ
Pomógł: 63 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1017
Skąd: WOT/WPI
Wysłany: 2010-02-05, 10:54   

huggybear tu masz całą epopeję o ABS http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_%28motoryzacja%29
Ja ogólnie nie lubię ABS. O wiele lepiej jeździło Mi się w autku bez ABS.
_________________
A czy Ja się chwalę, że nie piłem?!
 
 
collbi 


Rok Prod.: 2002 (2003)
Silnik: 1.8 B4184S2
Model: V40
Imię: Adam
Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 271
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-02-05, 11:02   

W Volvo V/S40 oprócz ABS jest jeszcze EBD i może to on przyczynia się do takiego zachowania auta podczas hamowania.

Kod:
Electronic Brakeforce Distribution (w skrócie: EBD) to elektroniczny rozdział sił hamowania. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania układ EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół. Wyraźnie skraca drogę hamowania przy utrzymaniu stabilności nawet w razie gwałtownego hamowania lub hamowania na zakręcie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/EBD
_________________


 
 
speedek 
Kolarzyk


Rok Prod.: 2007
Silnik: Od turbokosiarki
Model: OPC
Imię: Andrzej
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 571
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-02-05, 11:03   

kuri_1984 napisał/a:
Ja ogólnie nie lubię ABS. O wiele lepiej jeździło Mi się w autku bez ABS.


Dokładnie.

Poza tym, że ABS skraca drogę hamowania to nie zawsze prawda.

Na wybojach i tarce może się zdarzyć, że wręcz ta droga nam się wydłuży.

ABS ma za zadanie przedziwdziałać blokowaniu się kół, co ma sprawić, że auto cały czas będzie kierowalne.

Także hamując w przypadku kiedy koła na jednej osi toczą się po różnych nawierzchniach ABS przeciwdziała blokadzie tych kół, co siłą rzeczy stabilizuje pojazd.

DSA to inna bajka. Działa na wtryskiwacze i nie ma żadnego wpływu na układ hamulcowy.
_________________
Cichociemny Stwór - Był
Spritmonitor.de Zadziorna Kulka - Jest
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1311
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2010-02-05, 13:47   

w skrócie:
collbi'emu należy sie pomógł bo wyjaślil zagadnę "braku ściagania" chodzi wlasnie o EBD.
Tylko nie jestem przekonany czy we wszystkich sztukach tak bylo (wczesniejsze)
a speedek ma racje, a ABS daje możliwość skrecania w trakcie hamownia, ale coś za coś.... tarcie opony o powierzchnie (klocka o tarcze) jest przerywane co na suchej nawierzchni przeklada sie na wydlużenie drogi hamowania. Inaczej ma sie sytuacja na śliskiej drodze. Tutaj brak blokady kola uwalania od efektu poślizgu (a to on wydłuża droge hamowania)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [116KM] jakie wtryski do v40 2002/2003 1,9 diesel 116km testerpl Diesle 1 2012-11-22, 18:06
Gregorius
Brak nowych postów OSIĄGI T4 i inne jajo3miasto Benzynowe 8 2008-10-21, 20:38
keichi
Brak nowych postów wymiana HU-105 na inne Ramzes CarAudio i CB 24 2014-02-16, 12:34
david_dz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 18