www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Cewki
Autor Wiadomość
Reinchardt 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Ciepie Dolne
Wysłany: 2010-07-06, 18:21   Cewki

Witam. Mam problem z moim B4204S. Samochód nie ma mocy jak przystało na 140 kucy. Dziwnie słabnie - falowo. Wiem że mam kat do wymiany (usunięcia) ale trzymając sie tematu... przeglądałem forum od jakiegoś czasu pod kątem cewek. Z tego co wyczytałem uszkadzają się one mechanicznie co powoduje przebicie. Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie. Najlepiej gdyby ktoś dysponował zdjęciem uszkodzonej cewki. Dzięki wielkie za jakiekolwiek info
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 329 razy
Wiek: 74
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5360
Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-07-06, 18:32   

W tym temacie , masz piękne zdjęcia uszkodzonych cewek - http://www.v40.pl/viewtop...r=asc&start=150

Strony 10 i 11
_________________
FC Barcelona :)
 
 
Tomek1975 
monter turbin


Rok Prod.: 98/00
Silnik: 2.0/2.4 LPG
Model: V40
Imię: V70
Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 592
Skąd: Przemysław
Wysłany: 2010-07-06, 18:36   

Reinchardt, skoro wiesz, że katalizator do wymiany, to zacznij od tego. Bo to on właśnie może być przyczyną, Twoich kłopotów. Co do cewek, to nigdy nie miałem z nimi problemu.
 
 
Reinchardt 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Ciepie Dolne
Wysłany: 2010-07-08, 09:18   

Wielkie dzięki Panowie. Czyli raczej nie chodzi w moim przypadku o cewki bo wyjmowałem oglądałem i nic nie widać na nich..... Trzeba podziałać z KAT-em
 
 
krzepki 
symetria zabija wyobraźnie

Rok Prod.: 2005
Silnik: B5254T2
Model: S60
Imię: Rafał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1444
Skąd: Sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: 2010-07-08, 09:22   

tomaszkanios, nie żebym się czepiał :mrgreen: ale kolega Reinchardt, ma przedlifta i chyba u niego cewki są inne niż na zdjęciach :mrgreen:


za utratę mocy bardziej winiłbym katalizator i od niego bym zaczął leczenie auta ;-)
_________________
Pozdr Rav "PARTYZANT"

B4184S>B4184S2>B5254T2
-Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ;p
-To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Ostatnio zmieniony przez krzepki 2010-07-08, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muzz 

Rok Prod.: 2007
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Model: FF2
Imię: na B ;)
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 3411
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 2010-07-08, 09:34   

Reinchardt, czasami pęknięcie jest prawie niewidoczne...
u mnie np. na ciepłym silniku nie było ich widać praktycznie...jak ostygły to dopiero pojawiły się spore szczeliny...
dobrze sięprzyjrzyj ;)
_________________
brak
 
 
Reinchardt 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Ciepie Dolne
Wysłany: 2010-07-08, 10:39   

Faktycznie oglądałem je jak były ciepłe - ledwo można było je w rękach utrzymać. Sprawdzę jeszcze na zimno. Cewki pękają w tym miejscu, gdzie wciskany jest na nie przewód WN, czy jeszcze w innym miejscu?
A żeby już nie zakładać nowego tematu - czy wkład katalizatora może się odkleić przez to że jest zapchany czy odkleja się "sam z siebie" podczas normalnej pracy?
Ostatnio zmieniony przez Reinchardt 2010-07-08, 10:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomahawka 
RRS


Rok Prod.: 1997 (98)
Silnik: 2.0 B4204 S
Model: V40
Imię: tomahawka
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 781
Skąd: LU
Wysłany: 2010-07-08, 23:05   

Reinchardt, u mnie z cewką WN było tak że gdy po ok 30 min. dawania po garach- czytaj: jazda po mieście trochę bardziej agresywna, miałem przy wysokich obrotach przerwy w pracy silnika i nagły spadek mocy tak,że auto ledwo się toczyło i gasło na wolnych obrotach, a praca silnika na dwóch garach przypominała pracę silnika 126p.Gdy ostygł po kilku godz. znów wracał do normalności i niby git, ale po dobrej jeździe znów powtórka i brak mocy, szarpanie itp. tu jest link z danymi o cewkach, a i cewki pękają przy śrubie mocującej z tyłu obudowy http://www.v40.pl/viewtopic.php?p=301845#301845
Jeżeli masz inne objawy to może u ciebie problem z ciśnieniem paliwa na szynie wtryskowej?
_________________
Sprzedam moje
Volvo V40, które ma pęknięty tylny zderzak, a drugi już kupiony na wymianę i nic więcej mu nie dolega.Wymienione świece,tarcze i klocki, nowy rozrząd, a sprzęgło ma już rok.
 
 
Driver 
Expert Volvo


Rok Prod.: --
Silnik: --
Model: --
Imię: Wujek
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1215
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2010-07-10, 09:20   

krzepki napisał/a:
kolega Reinchardt, ma przedlifta i chyba u niego cewki są inne niż na zdjęciach


Dokładnie. Cewki wyglądają tak:



Najczęściej uszkodzona jest ta z białą wtyczką.

A kat po rozgrzaniu grzechocze? Czy jest cicho? Zacznij od niego.
_________________
za dużo tego złomu mam
 
 
xaafuun 
taxi driver


Rok Prod.: 1998-MY1998
Silnik: 1.6 + BRC24
Model: V40
Imię: Rafał
Pomógł: 79 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 4327
Skąd: 10.422376,51.259629
Wysłany: 2010-07-10, 14:21   

Driver, dokładnie takie, cewki nakładane na świece były w poliftach dokładnie takie jak z linka z tematu tomaszkanios,
_________________

 
 
tomasz4725 

Rok Prod.: 1998 (1998)
Silnik: 1,8 115KM + LPG
Model: v40
Imię: tomasz
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: jesteś?
Wysłany: 2010-07-10, 15:43   

wiecie moze od czego cewki padają? czy to od tego ze nie wymienia sie na czas świec/kabli wn?
 
 
Driver 
Expert Volvo


Rok Prod.: --
Silnik: --
Model: --
Imię: Wujek
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1215
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2010-07-10, 19:53   

tomasz4725 napisał/a:
czy to od tego ze nie wymienia sie na czas świec/kabli wn?


I od jazdy na LPG.
_________________
za dużo tego złomu mam
 
 
xaafuun 
taxi driver


Rok Prod.: 1998-MY1998
Silnik: 1.6 + BRC24
Model: V40
Imię: Rafał
Pomógł: 79 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 4327
Skąd: 10.422376,51.259629
Wysłany: 2010-07-10, 20:14   

Driver napisał/a:
I od jazdy na LPG.


:lool: :lool: :lool:
_________________

 
 
Reinchardt 


Rok Prod.: 1996
Silnik: 2.0
Model: v40
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Ciepie Dolne
Wysłany: 2010-07-11, 23:47   

Dzięki Panowie za wszystko. Przez ostatnich kilka dni trochę się działo m.in. z Volvo. Wkład kata się odkleił - huk taki że nawet nie chce się póki co pokazywać samochodem w miejscach publicznych. No i zauważyłem przy tym że samochód coraz dziwniej traci moc tak stasznie falowo. Poradzę sobie na dniach z dziadem i zobaczymy czy to koniec problemow
 
 
Tomek1975 
monter turbin


Rok Prod.: 98/00
Silnik: 2.0/2.4 LPG
Model: V40
Imię: V70
Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 592
Skąd: Przemysław
Wysłany: 2010-07-12, 00:22   

Reinchardt, obstawiałem wcześniej katalizator, nie rozumiałem tylko, dla czego tak uparłeś się na te cewki. Polecam zamiennik Bosala uniwersalny koszt około 300zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Cewki NGK do 2.0 T roko Elektryka - ogólnie 21 2014-01-29, 14:11
roko
Brak nowych postów [T4] Cewki z USA kombajnik Turbo 20 2012-12-06, 14:19
mateusz8929
Brak nowych postów Cewki w T4 shalashaska Elektryka - ogólnie 1 2011-07-09, 14:10
kuri


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 17