www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Headpoint
2010-10-11, 12:05
Pare pytanek ktore mnie nurtuja
Autor Wiadomość
ostryharmider 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 1.9D
Model: V40
Imię: Pawel
Wiek: 26
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 16
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-10-10, 18:12   Pare pytanek ktore mnie nurtuja

Na paczatek to witam Wszystkich :-> Mam tu pare pytan ktore mnie nurtuja i na pewno nie jedna osobe, prosze o udzielenie sensownych odpowiedzi na te pytania ;-) Z gory serdecznie dziekuje ! :->

1) Nie raz slyszalem, ze podczas ruszania z biegu 1 ( na prostej drodze ) nie powinno sie mocno dodawac gazu ( powyzej 2,5k obrotow ), bo to szkodzi :zly: , prawda czy mit ? Jak prawda to czym to grozi w przyszlosci?

2) Stojac w korku oczywiscie na zapalonym silniku, znana jest wartosc ubywania paliwa? Np 2 litry na godzine?

3) Nie raz jak zjedzam u siebie w miescie ze stromej gory, to wrzucam 2-ugi bieg, poniewaz duzo dziur jest, i nie przekraczam na tym biegu 2k obrotow. Znajomi mi mowia, ze powinienem wrzucic 3-ke. Faktycznie tak powinienem zrobic? Jak tak to dlaczego?

4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

5) Zalozmy, ze zjedzam z gory w niedlugim korku, i mam wcisniety pedal sprzegla do konca, to taka jazda na dluzsza mete nie psuje sprzegla lub jakiegos innego podzespolu?

6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

7) Duzo osob zaczynajacych nauke jazdy nie umie jezdzic plynnie, poniewaz nie operuje plynnie sprzeglem, i tu pytanie co sie w przyszlosci z takim autkiem dzieje? Sprzeglo do wymiany?

8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez ostryharmider 2010-10-11, 00:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PpabloS 
V40 2.0T i V70 T5= 520KM :)


Rok Prod.: 1998 2000
Silnik: B4204T i B5234t3
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 84 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2363
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-10, 18:36   

ostryharmider napisał/a:
2) Stojac w korku oczywiscie na zapalonym silniku, znana jest wartosc ubywania paliwa? Np 2 litry na godzine?

w Volvo akurat tego nie pokazuje ale w innych autach tak ok 1l/h zależy od silnika itp

Cytat:
3) Nie raz jak zjedzam u siebie w miescie ze stromej gory, to wrzucam 2-ugi bieg, poniewaz duzo dziur jest, i nie przekraczam na tym biegu 2k obrotow. Znajomi mi mowia, ze powinienem wrzucic 3-ke. Faktycznie tak powinienem zrobic? Jak tak to dlaczego?

jak chcesz mieć większa prędkość to wrzuć 3 a jak mniejszą to to jest hamowanie silnikiem

ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

ostryharmider napisał/a:
6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

nie wiem czemu ma to szkodzić raczej nie

Cytat:
7) Duzo osob zaczynajacych nauke jazdy nie umie jezdzic plynnie, poniewaz nie operuje plynnie sprzeglem, i tu pytanie co sie w przyszlosci z takim autkiem dzieje? Sprzeglo do wymiany?

na początek sprzęgło i trochę silnik dostaje po tyłku jak są jakieś szarpania czy strzały ze sprzęgła
_________________
moja galeria http://www.v40.pl/viewtop...t=17988&start=0
a tak przyśpiesza http://www.youtube.com/watch?v=mQxi2rnI2zI
rozpórki przednie górne do różnych typów silników szczegóły PW
 
 
binari 


Rok Prod.: 2000(2000)
Silnik: B4204S2
Model: V40
Imię: Artur
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 118
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2010-10-10, 18:39   

Ad1 - szkodzi oponom jeśli zerwiesz. Może trochę skrzyni, jak dasz wysoki moment, ale raczej w to wątpię.
Ad2 - Rozpędź się autem, wrzuć na luz i sprawdź, ile będzie pokazywał wtedy komputer. To będzie spalanie na postoju lub w korku :)
Ad3 - wszystko zależy od drogi, prędkości z jaką bezpiecznie możesz ją pokonać.
Ad4 - Oszczędzasz dojeżdżając do skrzyżowania na biegu, wrzucając na luz w ostatniej chwili. Ale są to znikome wartości, żeby sobie tak naprawdę nimi zawracać głowę.
Ad5 - Nie wiem, ja wrzucam na luz, i zjeżdżam sobie powoli.
Ad6 - Mit. Można. jak wolisz, z pełnym zbiornikiem na pewno masz większe spalanie, ale masz komfort, że nie zassie ci nic co by zapchało wtryski, itp. No i komfort psychiczny, że nie zabraknie Ci wachy :)
Ad7 - tak, może być szybciej do wymiany, tak samo jak i może być do wymiany dwumas, ale najszybciej to chyba poduszki.
_________________
ZUS jest organizacją przestępczą :)
Ostatnio zmieniony przez binari 2010-10-10, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 337 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5459
Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-10-10, 18:43   

Ja dodam tylko tyle : sprzęgło służy tylko i wyłącznie do zmiany biegów , i tylko wtedy należy go używac .

Jazda z wciśniętym sprzęgłem , lub trzymanie wciśniętego na luzie , znacznie skraca jego żywotność.
_________________
FC Barcelona :)
Ostatnio zmieniony przez kania 2010-10-10, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazmudz 
Sierrafan


Rok Prod.: 2010
Silnik: 1.6D
Model: V50
Imię: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 283
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-10-10, 18:45   

ostryharmider napisał/a:
1) Nie raz slyszalem, ze podczas ruszania z biegu 1 ( na prostej drodze ) nie powinno sie mocno dodawac gazu ( powyzej 2,5k obrotow ), bo to szkodzi , prawda czy mit ? Jak prawda to czym to grozi w przyszlosci?

Tylko tyle, ż ena 1-dynce latwo osiągnąć czerwone pole wciskając gaz do dechy; zerwać przyczepność i takie tam. Nie każdy start ze światel to wyścig na 1/4 mili żeby dusić ile wlezie. Nie szkodzi to, ale po co?

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.
ostryharmider napisał/a:
5) Zalozmy, ze zjedzam z gory w niedlugim korku, i mam wcisniety pedal sprzegla do konca, to taka jazda na dluzsza mete nie psuje sprzegla lub jakiegos innego podzespolu?

Tak - po tylku dostaje lożysko wyciskowe sprzęgla. Nie żeby bardzo ale zużycie ma przyspieszone (wcześniej padnie niż normalnie).
PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
6) Nie powinno sie zalewac calego baku paliwa? Prawda czy mit? Jak prawda, to prosze o wyjasnienie.

nie wiem czemu ma to szkodzić raczej nie

Tu też zaezy od kontekstu - czy chodzi o tzw 'tankowanie pod korek'? Jesli tak - są opinie że szkodzi ze względu na zalewanie odpowietrznika zbiornika.

Pozdr. A.
_________________
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=23259
 
 
ostryharmider 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 1.9D
Model: V40
Imię: Pawel
Wiek: 26
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 16
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-10-11, 00:40   

mazmudz napisał/a:

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.


Zakladajac , ze zjezdzam z gory z predkoscia ok 60km/h , i wrzucam na bieg jalowy :zly: Kiedys w jeep'ie ( tez zjezdzajac z gory ) po wrzuceniu na bieg jalowy pokazalo na komputerze pokladowym spalanie 30l/100km :-o A na biegu 19l/100km, m.in stad te pytanie.

I chcialem jeszcze dodac jedno pytanko :

8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:
Ostatnio zmieniony przez ostryharmider 2010-10-11, 00:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 337 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5459
Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-10-11, 07:49   

ostryharmider napisał/a:
mazmudz napisał/a:

PpabloS napisał/a:
ostryharmider napisał/a:
4) Jazda na luzie jest duzo bardziej paliwozerna niz na biegu?

na pewno nie

To zależy w jakim kontekście. Przy hamowaniu silnikiem silniki wyposazone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa nie spalają nic.



Zakladajac , ze zjezdzam z gory z predkoscia ok 60km/h , i wrzucam na bieg jalowy Kiedys w jeep'ie ( tez zjezdzajac z gory ) po wrzuceniu na bieg jalowy pokazalo na komputerze pokladowym spalanie 30l/100km A na biegu 19l/100km, m.in stad te pytanie.


Tak jak napisał mazmudz, przy hamowaniu silnikiem , komputer odcina całkowicie dawkę paliwa. I wtedy silnik nie spala nic.

W naszych silnikach , nie dotyczy to diesla 90KM , który ma mechanicznie sterowany wtrysk.
_________________
FC Barcelona :)
 
 
MiSiO 
...


Rok Prod.: MY2005
Silnik: T5 - B5244T5
Model: S60
Imię: .....
Pomógł: 204 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 3833
Skąd: Cambridge
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2010-10-11, 11:45   

1.
To troche MIT.
Przez slowo ruszamy rozumie sie pierwszy start po odpaleniu, wiec silnik zimny i faktycznie nie powinno sie palowac niedogrzanego silnika.

2.
T4 1,1L na h
2.0T okolo 1,05 - 1,1l na h
Inne benzyny pobizej litry

3. Hamowanie silinikiem. Bieg nie ma nic do rzeczy. Jak za szybko auto jedzie, to dwojka, jak gorka jest mala, to trojka, czy inny dowolny bieg.

4. Mazmudz wyjasnil - auta ba wtrysku nie pala nic podczas hamowania silnikiem.

5. Tez mazmudz wyjasnil prawidlowo

6 mit
Zalewac do pelna jak najbardziej mozna, ale do odbicia pistoletu, nie pod korek - odpowietrzenie

7. Auto dostaje niezle po dupie.
Komplet sprzegla
Przeguby ze wzgledu na szarpanie, szybciej sie zuzywaja
Poduszki silnika szybciej sie obrywaja.

8.
chyba nikt nie wie ile dokladnie zuzywa paliwa na start, ale moim zdaniem nie tak duzo (mowie o benzynie).mysle, ze jest piodawane minimalnie wiecej paliwa niz na biegu jalowym.
Gaszenie silnika na bardzo dlugim czerwonym ma sens, ale na zwyklych krotkich swiatlach na pewno nie, bo rrozrusznik szybciej padnie i po oszczednosciach.
_________________
B4204T -> B4204T2 -> B4204T3 -> B5244T5
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 337 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5459
Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-10-11, 12:03   

Myślę że temat wyczerpany , zgłaszam do usunięcia.
_________________
FC Barcelona :)
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1310
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2010-10-11, 12:04   

ostryharmider napisał/a:
8) Jest tak mniej/wiecej wyliczona wartosc poboru paliwa podczas zapalania silnika? Bo nie raz widze jak komus zgasnie silnik na czerwonym to dopiero zapala silnik jak zielone sie zaswieci, lub tez na "dlugich" czerwonych swiatlach wylacza gosciu silnik i na zielonym dopiero zapala :shock:


ile zuzywa? to pytanie do producenta silnika
czy oplaca sie gasic na czerwonym i zapalac na zielonym. Wynaleziono taki "auto" mechanim. Z badan, ktore kiedys studiowalem, wynika ze jezeli stoimy dluzej niz 30 sec, to oplaca sie zgasic silnik. co za tym idzie im dluzej stoim tym wieksza korzyc. Nie widzialem czy w tych pabadaniach brano pod uwage cos wiecej niz paliwo (np. rozrusznik itp)
 
 
Headpoint 
Elite Grupa Turbo Petrol


Rok Prod.: 2002
Silnik: RB26DETT Z2
Model: R34
Imię: Geronimo
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 4221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-11, 12:05   

tomaszkanios napisał/a:
Myślę że temat wyczerpany , zgłaszam do usunięcia.

raczej zamknięcia - przyda się jak ktoś będzie miał podobne pytania
_________________


było sobie T4...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ktore liczniki beda pasowac? zelu Wnętrze 7 2011-09-25, 17:24
Gregorius
Brak nowych postów V40 SWIETNE AUTO KTORE CHCIALABYM MIEC- POMOZCIE WYBRAC!!!! Gość Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 9 2007-02-09, 13:44
djTATA x2
Brak nowych postów Pare pytan Rafff Usterki i porady 22 2008-09-22, 18:58
p.g.v


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 19