www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum



Infolinia VII OPZZ Żywiec pozdrawia wraz z największym operatorem v40.pl
Chcesz pozdrowić operatora infolinii, napisz PW do "gilwaresdoforsztyfikatora"

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie na niskich obrotach LPG
Autor Wiadomość
gregory_13 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 2.0T B4204T
Model: V40
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-07-05, 10:38   Szarpanie na niskich obrotach LPG

Witam

Zamontowałem gaz do auta kilka dni temu. Na niskich obrotach np. stojąc na światłach silnik delikatnie przenosi drgania na budę, ma około 720 obr. na LPG na PB jest OK. Dalej ruszając i jadąc jednostajnie czy to na pierwszym czy drugim biegu przy 1100-1200 obr. dostaje strasznej czkawki, coś ala żabka na elkach, i jak by chciało wyrwać go z budy. Czuć tez delikatne szarpanie po 1200 obr, ale jest znośne i auto przyspiesza. Po przekroczeniu okolic 1500 obr. auto jedzie tak samo jak na PB, ma zryw nie ma żadnych problemów. Gazownik już sam nie wie co jest grane. Mapa LPG zgrywa się idealnie z mapa PB.

Sondy wymienione na nowe NGK jeszcze przed instalacja,
kable wymienione (sentech), wymieniłem tez obydwie cewki oraz świece na oryginalne

Listwa wtryskowa LPG to REG Niebieskie
Reduktor Zavoli S
Sterownik Stag 4Plus

Co może się dziać ??
 
 
brykovitz 


Rok Prod.: 2001
Silnik: B4184S2
Model: v40
Imię: Rafał
Pomógł: 52 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 816
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-07-05, 11:06   

Miałem dokładnie to samo, po założeniu gazu. W moim przypadku wymiana świec pomogła natychmiast. Kupiłem oryginalne volvo.

Poza tym tematów podobnych a nawet takich samych już było kilka, możesz dopisać się do jakiegoś a nie tworzyć nowy. Ten proponuję do kosza
_________________
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=35379
 
 
gregory_13 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 2.0T B4204T
Model: V40
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-07-05, 11:37   

brykovitz napisał/a:
Poza tym tematów podobnych a nawet takich samych już było kilka


Przewaliłem forum raz jeszcze, ale tematu podobnego nie znalazłem, co dopiero dotyczącego takiego samego problemu.

brykovitz napisał/a:
W moim przypadku wymiana świec pomogła natychmiast


Świece mam NOWE i kupione na salonie volvo.
 
 
xaafuun 
taxi driver


Rok Prod.: 1998-MY1998
Silnik: 1.6 + BRC24
Model: V40
Imię: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 4311
Skąd: 10.422376,51.259629
Wysłany: 2011-07-05, 11:44   

gregory_13 napisał/a:
Reduktor Zavoli S


Jest na styk.
A co przy butowaniu auta?
Wrzuć zdjęcja spod maski, bo być może masz przydługawe wężyki.
gregory_13 napisał/a:
Mapa LPG zgrywa się idealnie z mapa PB

To nie dobrze...

Pozd Rafał
_________________

 
 
genonef 


Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.0 T4
Model: V40
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 200
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2011-07-05, 11:47   

xaafuun napisał/a:

gregory_13 napisał/a:
Mapa LPG zgrywa się idealnie z mapa PB

To nie dobrze...


Oszczędnie :mrgreen:
Jak szarpie to pierwsze co trzeba obejrzeć to właśnie układ zapłonowy. Na LPG jest dużo bardziej wrażliwy niż na benzynie.
 
 
xaafuun 
taxi driver


Rok Prod.: 1998-MY1998
Silnik: 1.6 + BRC24
Model: V40
Imię: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 4311
Skąd: 10.422376,51.259629
Wysłany: 2011-07-05, 11:50   

genonef, ale kolega pisze że ma cały układ zapłonowy wymieniony.
W związku z tym, drogą dedukcji eliminuje go.
Pozostaje mapa, no i rażące błędy montażowe, dletego proszę o fotosy.
Pozd Rafał
_________________

 
 
brykovitz 


Rok Prod.: 2001
Silnik: B4184S2
Model: v40
Imię: Rafał
Pomógł: 52 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 816
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-07-05, 11:51   

gregory_13 napisał/a:

Przewaliłem forum raz jeszcze, ale tematu podobnego nie znalazłem, c


a ja znalazłem, choćby tu: http://www.v40.pl/viewtop...iskich+obrotach
czy tu: http://www.v40.pl/viewtop...iskich+obrotach

chodzi mi o to, byś nie dublował tematów a dopisał swój problem do podobnego tematu, jeśli nie znalazłeś idealnej podpowiedzi.
 
 
genonef 


Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.0 T4
Model: V40
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 200
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2011-07-05, 11:53   

xaafuun napisał/a:
genonef, ale kolega pisze że ma cały układ zapłonowy wymieniony.
W związku z tym, drogą dedukcji eliminuje go.

Na a cewki? :hmm: Cewki w kiepskim stanie nawet na benzynie potrafią szarpać... Może niech kolega sprawdzi czy aby nie są popękane - wcale częsty przypadek w naszych turbo-benzynkach :-/
brykovitz napisał/a:
chodzi mi o to, byś nie dublował tematów a dopisał swój problem do podobnego tematu, jeśli nie znalazłeś idealnej podpowiedzi.

:beer:
Ostatnio zmieniony przez genonef 2011-07-05, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
yorko 


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D
Model: V40
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 1886
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-07-05, 11:58   

genonef napisał/a:
Na a cewki? :hmm: Cewki w kiepskim stanie nawet na benzynie potrafią szarpać


W pierwszym poście jest napisane, że cewki wymienione.
_________________
Chcesz ubezpieczyć mieszkanie, firmę, życie ?? - kontakt na PW. Ubezpieczenia grupowe na zasadach indywidualnych (brak limitu 5 osób).
 
 
genonef 


Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.0 T4
Model: V40
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 200
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2011-07-05, 12:01   

yorko napisał/a:
W pierwszym poście jest napisane, że cewki wymienione.

Ach faktycznie :pysk:

No to pozostaje już praktycznie tylko druciarstwo :mur:
 
 
freelt 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8 (B4184S) LPG
Model: V40
Imię: Tomasz
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 61
Skąd: SPS (Górny Śląsk)
Wysłany: 2011-07-05, 12:41   

gregory_13, u mnie we V40 1.8 (85 kW) jest praktycznie taka sama instalacja i czasem po krótkim rozpędzeniu autka na pierwszym biegu i wrzuceniu dwójki, czyli przy 1200-1300 obr/min mam podobnie. Szkubnie go raz i później już się rozpędza normalnie jak na benzynce. Niekiedy przy tak niskich obrotach rozpędza się płynnie. Wg. mnie to wina tanich wtrysków - niebieskich REG Fastów.

Więcej o tym pisałem tutaj:

http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=32082
Ostatnio zmieniony przez freelt 2011-07-05, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregory_13 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 2.0T B4204T
Model: V40
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-07-05, 13:02   

xaafuun napisał/a:
A co przy butowaniu auta?

Jak przyspiesza jest OK, normalnie nie czuć żadnych szarpnięć na LPG, problem jest przy jeździe w korku, uliczki osiedlowe gdy właśnie na podobnych obrotach się jedzie.

xaafuun napisał/a:
To nie dobrze...

Dlaczego zgranie mapy PB z LPG jest nie dobre ?? Myślałem że właśnie o to chodzi.


Dodam fotki jak będę w domu, na razie siedzę w pracy...
 
 
brykovitz 


Rok Prod.: 2001
Silnik: B4184S2
Model: v40
Imię: Rafał
Pomógł: 52 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 816
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-07-05, 13:30   

a świece na pewno odpowiednie założyłeś? Jeśli tak to załóż inne na chwile jak masz gdzie pożyczyć. Masz identyko objawy co u mnie były, tylko i wyłącznie świece wymieniałem i jak ręką odjął - pomogło.
 
 
gregory_13 

Rok Prod.: 1999
Silnik: 2.0T B4204T
Model: V40
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-07-05, 13:57   

brykovitz napisał/a:
a świece na pewno odpowiednie założyłeś?

No na salonie kopiłem według VIN, na PB działają OK, hmm jeszcze możne podjadę do mechanika jak ma moje stare to założy mi na chwile i sprawdzę. Bo kupować drugi komplet to też nie bardzo, już i tak poszło trochę kasy na sondy i cewki no i ten nieszczęsny gaz.

Wczoraj lało cały dzień, ciężko wiec zrobić fotki, jak tylko dam rade dziś wjechać gdzieś pod dach to zrobię.

Dodam jeszcze to co zaobserwowałem wczoraj i dziś z rana. Auto nie zawsze tak się zachowuje. Wczoraj i dziś w drodze do pracy jechało na LPG normalnie bez żadnych szarpnięć.

[ Dodano: 2011-07-07, 08:25 ]
Dodaje zdjęcia instalacji LPG

























Ostatnio zmieniony przez gregory_13 2011-07-06, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxdian 
Svezia Auto Utente


Zaproszone osoby: 1
Rok Prod.: 2000
Silnik: 2.0T B4204T2
Model: V40
Imię: Adrian
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: RZE ta moc?
Wysłany: 2011-07-26, 09:34   

W moim przypadku było podobnie, tzn. szarpanie w zakresie obrotów 740 -1500. Poza tym dławił się i żeby ruszyć płynnie trzeba było mieć te 2000 obrotów. Najbardziej odczuwalne było to na 2 biegu, padaka aż głowa boli. Na benzynie brak jakichkolwiek szarpnięć. Magicy-druciarze-gaziarze rozkładali ręce. Trochę ich zmęczyłem wizytami. Wymieniłem świece na ori, nie pomogło. Dopiero wymiana cewek na nówki poskutkowała. Teraz to zupełnie inny samochód.
Odnośnie niskich obrotów na gazie to pryszcz z tego co widziałem (doświadczyłem). Również miałem ten problem. Podpięcie pod kompa, 3 minuty roboty i spokój - podnieśli mapę gazu.
_________________
Galeryja: Turbol
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dławi się na niskich obrotach.... Gość LPG 13 2007-11-21, 18:47
Adam1
Brak nowych postów Słabe wspomaganie na niskich obrotach FeN Zawieszenie i układ kierowniczy 8 2013-08-18, 21:33
kania
Brak nowych postów szarpie przy niskich obrotach Gość Ogólne 9 2011-07-22, 17:34
marcokr1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 17