www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Twardy pedał hamulca
Autor Wiadomość
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-08, 23:58   Twardy pedał hamulca

Witam, przeczytałem wszystkie tematy dot. serw, "niskich pedałów" twardych, żaden z nich mi nie pomógł, postanowiłem napisać.
Problem z twardym hamulec zaczął się przed wymiana przewodów hamulcowych. Czasami rano jak przychodzę do samochodu mam twardy pedał, wsiadam jadę spokojnie to pedał jest normalny, ale hamuje tempo, jadąc gdy podpompuje to jest twardy i prawie w ogóle nie hamuje, po paru sekundach wraca do normy, natomiast gdy, jadę bardzo dynamicznie, hamuje przyspieszam, to hamuje jak żyleta. Pewnego razu byłem zmuszony przyhamować mocniej, pękł przewód wymieniłem dwa. Nic się nie poprawiło. Następnie wymieniłem, klocki z tyłu, i cały płyn w układzie, zaciski sprawdzone żaden nie zapieczony, mechanizmy od ręcznych działają prawidłowo. Czytając inne posty stwierdziłem, że to może pompa vacum, wymieniłem, niestety zero poprawy, wężyk od serwa szczelny, bezpiecznik od ABS odpiąłem zero poprawy, dalej twardnieje. Dziwi mnie jedno dlaczego jadąc i pompuje hamulec to staje się coraz twardszy i po chwili w ogóle 0 hamowania, w innych samochodach tego nie ma, sprawdzałem. Pytanie do Was drodzy czytelnicy, co to może być, czy to Serwo, ktoś miał taki przypadek?
Ostatnio zmieniony przez Tomuss 2011-08-08, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pringels 


Rok Prod.: 2002
Silnik: 1.8
Model: s40
Imię: Michał
Wiek: 24
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-09, 00:30   

czy przy wymianie przewodow, klockow i plynu ktoś miał przyjemność odpowietrzyć cały układ?? stawiam że nie i dlatego gdy pompujesz pedał twardnieje... sprawdz też poziom płynu hamulcowego może już go niema lub jest bardzo mało przez jakiś wyciek... powodzonka :)
 
 
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-09, 00:32   

Napisałem, że wymieniłem cały płyn, nie ma siły zeby nie odpowietrzyć układu przy wymianie całego płynu :)
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1310
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2011-08-09, 09:37   

pringels napisał/a:
ktoś miał przyjemność odpowietrzyć cały układ?? stawiam że nie i dlatego gdy pompujesz pedał twardnieje...

wręcz przeciwnie
przy zapowietrzonym układzie pedał jest miekki i "wpada w podłoge"
wynika to z faktu ze sciskanie powietrza to nie problem (balonik wypełniony powietrzem - łatwo zmienic jego objętność)
płyn hamulcowy nie jest podatny na sciskanie (balonik wypełniony woda - latwo zmienic kształt ale nie objętość)
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 510 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6174
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-08-09, 17:10   

Pioter napisał/a:
wręcz przeciwnie
przy zapowietrzonym układzie pedał jest miekki i "wpada w podłoge"
Dokładnie.ja raczej szukałbym przyczyny w wspomaganiu hebli/servo,wacum pompa , przewody/
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
Ostatnio zmieniony przez boberek123 2011-08-09, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-10, 00:23   

Gdyby przewody puszczały to raczej bym miał mięki hamuleci schodził by płyn hamulcowy a jego poziom jest cały czas taki sam, vacum pompa wymieniona.
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 510 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6174
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-08-10, 06:10   

Źle napisałem. Chodziło mi o przewód między wkum a serwo.
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
 
 
ripperus 
easy-going


Rok Prod.: 1999
Silnik: D4192T2
Model: V40
Imię: Mariusz
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-08-10, 08:32   

Tomuss, znam ten problem :)

Cytat:
jadąc gdy podpompuje to jest twardy i prawie w ogóle nie hamuje, po paru sekundach wraca do normy.


Niewydolna pompa vacuum, robi zbyt małe podciśnienie, dlatego jesteś w stanie tylko 2-3 razy przyhamować i musisz odczekać aż pompa ponownie wypompuje powietrze z serwa hamulcowego.

Cytat:
natomiast gdy, jadę bardzo dynamicznie, hamuje przyspieszam, to hamuje jak żyleta.


Bo wtedy obroty silnika są dużo wyższe więc pompka kręci się szybciej i szybciej wysysa powietrze z serwa.

Piszesz, że wymieniałeś pompę, zakładam, że na używaną, czy oby na pewno jest od 95KM silnika? może jest sprawna tylko nie dociera do niej olej?

Też kombinowałem: podmieniałem serwo hamulcowe, pompę hamulcową, dobierałem się do pompy ABS. W końcu kupiłem NOWA pompę vacuum zamontowałem i problem zniknął.

W pompach vacuum jest istny szał. Ja musiałem do swojego silnika zaimplementować pompę z D4192T3. Która nie do końca jest plug&play :)
_________________
V40
 
 
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-10, 10:10   

Masz racje kupiłem używke, na niej była taka naklejka i numery zgadzały się z tą co kupiłem, ale czy dwie pompy vacum mogą być identycznie popsute. Chciałbym to sprawdzić, czytałem ze wakumetrem, ale pytanie, jakie tam powinno być poprawne podciśnienie? Bo nie uśmiecha mi się kupić nowej ~400zł i się okaże, to nie to :)
 
 
ripperus 
easy-going


Rok Prod.: 1999
Silnik: D4192T2
Model: V40
Imię: Mariusz
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-08-10, 10:31   

A możesz podać te numery, zawsze mnie zastanawiało jaka powinna być pompa do d4192t2.

Nie wiem jak to jest, nie sprawdzałem wakuometrem ale powiem Ci, że sprawdzałem kciukiem :) stara pompa zaciągała wg. mnie identycznie jak nowa, a mimo wszystko nie działała prawidłowo. Domyślam się, że przy większym zapotrzebowaniu to podciśnienie mogło gdzieś uciekać w skutek wyeksploatowania mechanizmu pompy.

Zastanawia mnie także jak zasilana jest pompa w d4192t2 skoro:

- otwór olejowy na płaszczyźnie głowicy gdzie przylega pompa jest zaślepiony
- wałek rozrządu którym też może być zasilana także jest zaślepiony

Jedyne możliwe miejsce to otwór w głowicy gdzie olej jest przez pompę wypompowywany.
_________________
V40
 
 
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-10, 11:53   

8200072985 PIERBURG


Ja też sprawdzałem palcem na starej i na "nowej" używce i było tak samo.

U mnie chyba nie jest zaślepione, bo w vacum jest taki otworek z sitkiem. Przed chwilka rozbrałem stara pompe, nic ciekawego tam, po za tym ze elementy cierne są bardzo żużyte, być może tam przepuszcza. Chyba zdecyduje się na nową vacum
Rippe, czyli mówisz, że miałes takie same objawy.
 
 
ripperus 
easy-going


Rok Prod.: 1999
Silnik: D4192T2
Model: V40
Imię: Mariusz
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-08-10, 14:32   

I widzisz tutaj dochodzimy do mojej nierozwiązanej zagadki.

Odkąd kupiłem auto miałem problem z brakiem wystarczającego podciśnienia. Co przekładało się na pracy hamulców. Modziłem kombinowałem, serwa, pompy hamulcowe, odpowietrzanie itp bez efektu.

Miałem zamontowaną pompę 8200072985.
Po akcji z rozrządem, zmieniałem głowicę :) montując starą pompę. Jednak wspomaganie hamulców stawało się coraz słabsze.
Postanowiłem zaryzykować i wymienić vacuum pompę.
Jakiś czas później udało mi się tanio wyrwać nówkę vacuum także o numerach 8200072985.

Podczas montażu dopiero zorientowałem się, że otwór z sitkiem w pompie nie pokrywa się z otworem w głowicy :shock: Ale nawet jakby się pokrywał to i tak nic by nie dało bo otwór w głowicy jest zaślepiony metalową kulką. :shock:

Miałem starą głowicę i zaglądam jak tam to było rozwiązane, i co widzę ?
Otóż, widzę obok zaślepionego otworu nawiercony nowy otwór :) elegancko na wysokości sitka czyli wlotu oleju do vacuum pompy.

Wnioski:
- Nie wiem jak to się stało, ale otwory w głowicy i pompie się nie pokrywają.
- Nie wiem czy pod tym samym numerem były różne pompy, skoro tak to pytam "do diabła która pasuje do d4192t2" :)

Nie pytaj jak :D ale musiałem "zmodyfikować" głowicę - czytaj:
-zakleiłem ten duży otwór w głowicy gdzie spływa olej z vacuum.
-przyłożyłem do głowicy w miejsce vacuum pompy uszczelkę od pompy (dopiero zauważyłem jak bardzo się te otwory rozjeżdżają)
-odrysowałem pisakiem gdzie powinien być "prawidłowy" otwór w głowicy
-zrobiłem płytki otwór o żądanej średnicy
-wyżej wymieniony otwór pod skosem połączyłem z otworem fabrycznym
-poszerzyłem otwór fabryczny z kulką
-cudem wyciągnąłem kulkę :D

Usunąłem wszelkie opiłki itp. usunąłem zabezpieczenie otworu, założyłem nową uszczelkę do pompki vacuum, zainstalowałem nową pompę vacuum.

Jazda próbna i usterki brak :) hamulce jak żyletka :)

Takie widzisz - perypetie ;D
_________________
V40
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1310
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2011-08-10, 14:55   

ripperus napisał/a:
Nie pytaj jak :D ale musiałem "zmodyfikować" głowicę

inż. :beer: :brawoo:
 
 
Tomuss 


Rok Prod.: 99(2000)
Silnik: 1,9 DI 95KM
Model: v40
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-10, 16:05   

z tym, że u mnie ta pompa vacum była czas i wcześniej działało jak należy, więc u mnie chyba problem tkwi w vacum, a nie w otworach w głowicy hm?
 
 
ripperus 
easy-going


Rok Prod.: 1999
Silnik: D4192T2
Model: V40
Imię: Mariusz
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-08-10, 18:20   

no oby tak było Tomuss, :) hehe dla mnie to na zawsze pozostanie zagadką :-D
_________________
V40
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Twardy pedał hamulca japan164 Układ hamulcowy i napędowy 4 2011-11-10, 06:35
japan164
Brak nowych postów Twardy pedał hamulca Gość Układ hamulcowy i napędowy 83 2011-07-05, 22:46
droyd
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Pedał hamulca twardy jak kamień szakal1234 Układ hamulcowy i napędowy 1 2014-04-17, 13:07
kania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 1,18 sekundy. Zapytań do SQL: 18