www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[T4] Ustawianie walkow rozrzadu-wymiana paska rozrzadu Volvo
Autor Wiadomość
reder 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Rederek
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: Mansfield UK/Kwidzyn
Wysłany: 2011-09-17, 15:52   [T4] Ustawianie walkow rozrzadu-wymiana paska rozrzadu Volvo

Witam.

Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40 1.8 T4.

Samochod w bardzo dobrym stanie - sprawny - niestety zawaory strasznie buczaly.

Ogolnie zalezy mi na tym aby doprowadzic silnik do ladu tak abym mogl sie nim przejechac i sprawdzic czy wszystko dziala jak nalezy bo chce miec pewnosc ze wszystkie czesci sa sprawne.

Jak kolwiek zdjelismy pokrywe silnika i okazalo sie ze wszystko na 1 rzut oka wyglada ok - zastanawialismy sie czy przyczyna pukania nie tkwi w wyrobionych szklankach - ale te rowniez wygladaja ok.

Ogolnie chcieli bysmy sprawdzic czy pasek nigdie nie przeskoczyl wiec chcemy go ustawic ponownie. Czy ktos moze mi powiedziec w jakiej pozycji powiny byc walki i jak maja byc ustawione do zalozenia paska. Czy znaki maja byc idealnie po srodku czy moze musi byc jakies opoznienie albo przyspieszenie?

W jaki sposob ustawic to wszystko?

Wiem ze ten temat byl juz na forum zapewne 1000 razy ale nie mam czasu szukac wiec prosze o wyrozumialosc.

Pozdrawiam
_________________
"...jestem dyspozytorem wlasnych "
 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8717
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 15:57   

znaki z koła wałka muszą być idealnie ustawione z znakami na obudowie, w większośći pojazdów jest to tzw pkt 0

Żeby sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony nie musisz ściągać paska wystarczy sprawdzić znaki a jeśli go już ściągnąłeś to kup nowy, nie zakłada się tego samego paska 2 razy.
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
gonzo 
kompany gorol

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.4i B5244S4
Model: V50
Imię: Wojtek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 3589
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 16:06   

reder napisał/a:
Ogolnie chcieli bysmy sprawdzic czy pasek nigdie nie przeskoczyl wiec chcemy go ustawic ponownie


jako ze masz polifta potrzebujesz blokady do walkow...

swiebod napisał/a:
znaki z koła wałka muszą być idealnie ustawione z znakami na obudowie


reder, ma kolo zmiennych faz rozrzadu, a na tym kole znakow nie ma...
_________________
gonzowe wozidło
 
 
panca 


Rok Prod.: 1999 (MY00)
Silnik: B4184S2 + LPG
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 75 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2011-09-17, 16:08   

reder, co Ty masz za silnik i z którego roku?
_________________
moja V'ka
Ostatnio zmieniony przez panca 2011-09-17, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gregorius 
Kolor 346


Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8 (B4184S2)
Model: S40
Imię: Grzesiek
Pomógł: 240 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3949
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 16:11   

reder napisał/a:
1.8 T4


Jakiś nowy silnik :hmm:
_________________
Diagnostyka VIDA - kontakt PW

 
 
reder 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Rederek
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: Mansfield UK/Kwidzyn
Wysłany: 2011-09-17, 16:19   ...

Ok nie wnikajac w szczegoly niech bedzie 1.9T4 jak kto woli.

Samochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy.

Wielkie dzieki za schematy.

Dla wszystkich ktorzy pomaga w tym temacie - znizka na dowlona czesc z T4 ;-)

Pozdrawiam
_________________
"...jestem dyspozytorem wlasnych "
 
 
Gregorius 
Kolor 346


Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8 (B4184S2)
Model: S40
Imię: Grzesiek
Pomógł: 240 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3949
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 16:25   

reder napisał/a:
amochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy.


Jak z 1999 roku i 1,9 T4 to przedliftowy. W poliftowych było 2,0 T4

reder napisał/a:
Wiem ze ten temat byl juz na forum zapewne 1000 razy ale nie mam czasu szukac wiec prosze o wyrozumialosc.


Grunt to szczerość :lool:
_________________
Diagnostyka VIDA - kontakt PW

 
 
gonzo 
kompany gorol

Rok Prod.: 2004
Silnik: 2.4i B5244S4
Model: V50
Imię: Wojtek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 3589
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 16:27   

reder napisał/a:
Samochod jest z 1999r wiec chyba przedliftowy


a w profilu 2001r.
_________________
gonzowe wozidło
 
 
Gregorius 
Kolor 346


Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8 (B4184S2)
Model: S40
Imię: Grzesiek
Pomógł: 240 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3949
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-09-17, 16:30   

gonzo napisał/a:
a w profilu 2001r.


reder napisał/a:
Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40


:-P
_________________
Diagnostyka VIDA - kontakt PW

Ostatnio zmieniony przez Gregorius 2011-09-17, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
panca 


Rok Prod.: 1999 (MY00)
Silnik: B4184S2 + LPG
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 75 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2011-09-17, 16:33   

reder napisał/a:
Tydzien temu kupilem na czesci Volvo V40 1.8 T4.

częsty błąd w opisie ;-)
gonzo napisał/a:
a w profilu 2001r.

czytamy uważnie mr. gonzo :-P

reder,
_________________
moja V'ka
Ostatnio zmieniony przez panca 2011-09-17, 16:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
reder 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Rederek
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: Mansfield UK/Kwidzyn
Wysłany: 2011-09-17, 19:19   ...

He he he chyba czas rozwiac wszystkie watpliwosci.

A wiec - na codzien prywatnie jezdze Volvo V40 1.8 GDi.

Ten temat dotyczy samochodu ktory "zostal kupiony na handel".

Ten samochod to Volvo V40 1999 1.9T4 i bardzo prosze o jakis schemat ustawienia rozrzadu w tym samochodzie - jest przedliftowy raczej i na obudowie nie mam znacznikow do ustawiania rozrzadu albo ich nie widze - mam je oczywiscie na zebatkach kol ale nigdzie indziej ich nie widze.

Moze ma ktos VADIS'a pod reka i podeslal by mi tutaj jakis schemat.

Pozdrawiam

PS. Dla tych co maja watpliwosci - dzis pytam sie o T4 jutro moge sie pytac o S60 - bo nie wiem co jutro bedzie na czesci
_________________
"...jestem dyspozytorem wlasnych "
 
 
panca 


Rok Prod.: 1999 (MY00)
Silnik: B4184S2 + LPG
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 75 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2011-09-17, 20:20   

reder, powyżej dałem schemat 1.9 T4 kod silnika: B4194T takie były montowane w latach 1998-1999, no chyba, że sprawdzisz VIN i się okaże, że to model 2000 i kod silnika: B4194T2 ale ustawienie rozrządu jest takie same :-)
PS. schemat z VADIS'a ;-)
_________________
moja V'ka
Ostatnio zmieniony przez panca 2011-09-17, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
reder 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.8
Model: V40
Imię: Rederek
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: Mansfield UK/Kwidzyn
Wysłany: 2011-09-18, 23:15   ....

Wielkie dzieki - jutro sprawdze god silnika i zobacze co i jak.

Pozfrawiam

[ Dodano: 2011-09-21, 02:04 ]
A wiec......

Zgodnie ze schematem znaczniki na kolach walkow rozrzadu sa i ich ustawienie nie jest zadnym problemem to znalezienie "naciec" na kole zamachowym graniczy z cudem i naprawde nie potrafie ich znalesc a ustawianie pozycji zgodnie z prawami fizyki to istny totolotek i szkoda zmielic silnik.

Probowalem odkrecic kolo pasowe ale niestety sruby sa tak zardzewiale ze nie da sie ich odkrecic ;-(

Czy ktos moze mi poradzic jak znalesc znacznik na kole zamachowym?
_________________
"...jestem dyspozytorem wlasnych "
 
 
facecamo 

Rok Prod.: 1998
Silnik: T4
Model: S40
Imię: Paweł
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-06, 17:35   

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=33440
 
 
Terrez 

Rok Prod.: 1998
Silnik: T4
Model: V40
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-08-10, 22:54   

Odkopię starego kotleta, żeby admin znowu nie wyrzucił tematu do kosza. W poście użytkownika 'panca' jest grafika odnośnie ustawienia rozrządu. Może mi ktoś wyjaśnić co oznacza '2X' przy wale korbowym? Oraz co zrobić jeśli na wałkach i na obudowie nie mam znaków?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Handlarze aut kupujący czyste książki serwisowe Volvo Wolson Zanim kupisz volvo i inne luźne rozmowy o volvo 64 2012-08-05, 12:17
maro80
Brak nowych postów [1.6] Wymiana paska rozrzadu maximus000 Bez turbo 13 2011-04-13, 19:56
Tomek1975
Brak nowych postów [V40 1,9 TB] Wymiana paska rozrzadu Gość Ogólne 1 2008-03-02, 11:22
marcin


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 1,21 sekundy. Zapytań do SQL: 17