www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[116KM] Podgrzewacz ukladu chłodzenia.
Autor Wiadomość
fredi99vv 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9D D4192 T3
Model: V40
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 69
Skąd: Jarosław/podkarpacie
Wysłany: 2011-12-18, 21:53   [116KM] Podgrzewacz ukladu chłodzenia.

Panowie czy wie ktoś co steruje tym podgrzewaczem(dwie swiece żarowe w aluminiowym króćcu na weżu od nagrzewnicy)tzn.czy czujnik temperatury silnika,czy może przeplywomierz bądz czujnik temperatury zewnetrznej.

[ Dodano: 2011-12-20, 00:15 ]
Troche glupio samemu sobie odpisywać,no aleee..

Własnie skończylem montowac kodatkowy podgrzewacz(też na swiece żarowe bodaj z OPLA Vivaro 1.9Dci jest ich tam 4szt.).
I powiem wam że; podane w którymś z postów, warunki pracy podgrzewacza podane sa chyba z jakiegoś Bojlera :mrgreen: ,
Bo:Faktycznie załącza się on po 10-15 sekundach od czasu uruchomienia silnika,już przy temperaturze okolo od 0 do -4 stopni,i pracuje na postoju przy wyłączonych światłach :idea: Jedyne co się zgadza to napięcie akumulatora :-) .
Podejrzewam równierz że jego pracą steruje ECU :idea: a nie jakiś tam MSA15.5 czy Nagares(jest od świec do rozruchu zimnego silnika) .

I podsumowanie; teraz nazewnątrz było u mnie jakieś -5stop. uruchomiłem silnik,i po 3minutach(napierdzielania 5-ciu świec) wskazówka temper. podniosła się na trzecią kreske :mrgreen: . Więc jak to mawiał mój dziadzio "koniec srania po krzakach"i skrobania szyb :mrgreen:

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez fredi99vv 2014-12-08, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 346 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5607
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-12-20, 10:00   

fredi99vv napisał/a:
Podejrzewam równierz że jego pracą steruje ECU a nie jakiś tam MSA15.5 czy Nagares


Chyba mieszasz ze sobą, dwa różne układy pogrzewania cieczy. Jeden zastosowany w dizlu 95KM , a drugi w poliftowych dizlach.

W silniku 95KM , są dwa przekaźniki Nagares.
Jeden od zasilania 4 świec rozruchowych , i drugi od zasilania 2 świec podgrzewacza.

MSA15.5 to jest właśnie ECU w motorze 95KM.


To tak w ramach wyjaśnienia, aby ktos nie powielał herezji.
_________________
FC Barcelona :)
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1309
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2011-12-20, 10:43   

kania napisał/a:
W silniku 95KM , są dwa przekaźniki Nagares.
kania napisał/a:
MSA15.5 to jest właśnie ECU w motorze 95KM.

kania napisał/a:
To tak w ramach wyjaśnienia, aby ktos nie powielał herezji.

:gol: samobój
Ostatnio zmieniony przez Pioter 2011-12-20, 10:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 346 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5607
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-12-20, 10:49   

Pioter napisał/a:
samobój


:hmm:
_________________
FC Barcelona :)
 
 
kolubryn 


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9DI T2
Model: V40
Imię: Przemek
Pomógł: 81 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 1252
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: 2011-12-20, 12:10   

Pioter, mozesz to rozwinac?
_________________
Moje volvo w galerii klubowej.
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1309
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2011-12-20, 12:48   

kania napisał/a:
Chyba mieszasz ze sobą, dwa różne układy pogrzewania cieczy. Jeden zastosowany w dizlu 95KM , a drugi w poliftowych dizlach.

piszesz ze te układy sa w roznych silnikach, po czym nagle oba dla jasności przypisujesz do tego samego silnika ;)
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 346 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5607
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-12-20, 13:00   

Pioter, napisałem jak to wygląda w silniku 95KM.
Wydaje mi się że autor tematu, przeczytał właśnie o jednym i drugim układzie, stąd informacja choćby o MSA 15.5.

Ale może to ja wyciągnąłem złe wnioski..
_________________
FC Barcelona :)
 
 
Pioter 

Rok Prod.: 2003 MY04
Silnik: 1.9D (*T3)
Model: v40
Imię: Piotrek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1309
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2011-12-20, 13:01   

ja genernalnie nie wiem jak to jest...
MSA 15.5 jest w poliftach (CRach)?
zastanowiło mnie to ze dla obu układów podaleś ten sam silnik
Ostatnio zmieniony przez Pioter 2011-12-20, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fredi99vv 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9D D4192 T3
Model: V40
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 69
Skąd: Jarosław/podkarpacie
Wysłany: 2011-12-20, 19:02   

I jak zwykle zaczyna sie misz masz :mrgreen:
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 346 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5607
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-12-20, 19:19   

fredi99vv napisał/a:
jak zwykle zaczyna sie misz masz


Ee tam , dociekamy prawdy ;-)

fredi99vv, skąd wziąłeś informacje co to jest MSA 15.5 ? W poliftach chyba jest inne ECU ?

Dlatego wydaje mi się , że w pierwszym poście nawiązałeś do opisu podgrzewania cieczy , z tego tematu - http://www.v40.pl/viewtop...hlight=msa+15.5

A tutaj jest temat , dotyczący również poliftów - http://www.v40.pl/viewtop...4&highlight=ptc
_________________
FC Barcelona :)
 
 
fredi99vv 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9D D4192 T3
Model: V40
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 69
Skąd: Jarosław/podkarpacie
Wysłany: 2011-12-20, 20:35   

Masz racje Kania namieszałem,Przepraszam :oops: ,ten msa-cos tam wziołem z pierwszego tematu,a drugiego tylko troszkę przeczytałem bo mi się dynia zagotowała(myśłe ze na jego podstawie śmiało można zbudować bombę i zostać terrorystą :mrgreen: )

Suma sumarum czy ten 95km czy 116km przerobić go można tak samo :idea: bo warunki załączania są takie same :idea: czasem kręcę srubki i gdybym miał pamiętać oznaczenia wszystkich sterowników to bym pier...... dostał.

Za zdradziecko zasiany zamęt przepraszam.
 
 
voywit 


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9Di 95KM
Model: V40
Imię: wojciech
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 80
Skąd: chełm
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2012-02-02, 15:52   

okej namierzyłem układ ale kiedy i w jakich okolicznościach się załącza to nie wiem
 
 
adam47 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 1.9 DI D4192T2
Model: V40
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Świdwin
Wysłany: 2012-02-20, 20:24   

voywit napisał/a:
okej namierzyłem układ ale kiedy i w jakich okolicznościach się załącza to nie wiem

I ja układ namierzyłem ale nie wiem jak sprawdzić jak działa :-?
Może ktoś pomoże????
Świece sprawdzałem miernikiem i pokazują 1.4 ohma obydwie, więc wnioskuję że są dobre.
Niestety na tym koniec.
Nie wiem co i jak dalej sprawdzić czy to działa :oops:
Ostatnio zmieniony przez adam47 2012-02-20, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
voywit 


Rok Prod.: 1999
Silnik: 1,9Di 95KM
Model: V40
Imię: wojciech
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 80
Skąd: chełm
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2012-02-21, 14:43   

a ja odpiąłem wtyki te fajki są jak w świecy w motocyklu i podałem grubym kablem plus z akumulatora i usłyszałem charakterystyczny szum grzanej cieczy i zrobiłem układ elektryczny do zasilania wtedy kiedy to chce a nie producent :brawoo:

[ Dodano: 2012-02-21, 14:45 ]
tu go masz http://www.v40.pl/forum/v...er=asc&start=45
 
 
ManiekST 

Rok Prod.: 2004
Silnik: 1.9Di D4192T3
Model: V40
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-12-17, 20:51   

Czy ten układ dogrzewania był stosowany we wszystkich dieslach poliftowych. Ja mam 116KM i jakoś nie dopatrzyłem się tego ustrojstwa. Czy było tylko w opcjonalnym wyposażeniu. Mam dosyć bogato wyposażony model i coś takiego też by się przydało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [116KM] 1.9 dci podgrzewacz filtra paliwa - uszkodzony ? Guferowaty Diesle 2 2014-06-23, 21:11
Guferowaty
Brak nowych postów [116KM] ciśnienie w układzie chłodzenia kruk78MB Diesle 15 2011-06-10, 20:41
kruk78MB
Brak nowych postów [116KM] Uciekanie płynu chłodzenia Gość Diesle 21 2009-11-08, 10:51
gray


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 17