www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana uszczelki pod głowicą benzynowe i diesle.
Autor Wiadomość
marek 4532 
Marek


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9TD D4192T
Model: V40
Imię: Marek
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 518
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-14, 08:48   Wymiana uszczelki pod głowicą benzynowe i diesle.

Uszczelkę pod głowicą wymieniamy najczęściej z powodu :
1. Naprawy głowicy (uszkodzenia mechaniczne wymagającejej wymontownia),wymiany prowadnic i wymiany lub naprawy zaworów i gniazd zaworowych.
2.. Przepalenia między cylindrami ( brak kompresji na sąsiadujących cylindrach).
3. Przedostawania się oleju do układu chłodzenia (olej osadza się w zbiorniczku wyrównawczym).
4. Płyn chłodzący przedostaje się do układu smarowania silnika ( olej zamienia się w emulsję koloru szarego diesle lub koloru kawy z mlekiem benzynowe).

Zdarza się że po wymianie uszczelki( głowica wcześniej sprawdzona pod ciśnieniem) płyn dalej przedostaje się do oleju. Oznacza to najczęściej konieczność wymiany głowicy, bloku lub decydujemy się na wymianę całego silnika.
Ponieważ z reguły przeciek powstaje z powodu mikropęknięć w bloku lub głowicy, do jego zlikwidowania możemy użyć dostepnego na rynku preparatu Thurmo lub podobnego ( proszek o kolorze srebrzysto szarym) dostępnego w sklepach moto i na stacjach benzynowych.
Metoda sprawdziła się na kilku silnikach: Volksvagen golf 1.6 diesel jeździ codzienie przez dwa lata po wsypaniu proszku , ostatnio skoda felicja 1,3. W testowanym golfie pęknięcie było w bloku przy otworze śruby głowicy. W skodzie nie udało się go zlokalizowć. W obu przypadkach olej jest klarowny bez sladu wody.
Oczywiście nie można przewidzieć czy ta metoda będzie skuteczna na zawsze , ale kosztuje kilkanaście złotych i mozna ją zastosować doraźnie np. żeby dojechać z trasy do domu. Forumowicze którzy spróbują tego sposobu uszczelnienia proszeni są info czy w ich przypadku to działa.

Przyczyną przedostawaniu oleju do ukladu chłodzenia ( nadal po wymianie uszczelki głowicy )jest często chłodniczka oleju umiejscowiona pod filtrem oleju. Warto sprawdzić to urządzenie zanim zdecydujemy się na wymianę bloku lub całego silnika. Ścianki chłodniczki nie są zbyt grube ,a mikropęknięcia w aluminium powstają na skutek np. przegrzania silnika lub zbyt mocnego dokręcania filtra oleju. Czasem też dochodzi do przeżarcia ścianki obudowy, pod wpływem starego płynu chłodzącego . W niektórych silnikach pod chłodniczką znajduje się uszczelka, która też może ulec zniszczeniu i olej przedostanie się do płynu.
Poniżej pokazałem gdzie znajduje się chłodniczka w silniku 1.9 TD
Przez element nr.10 przepływa płyn chłodzący.
Ostatnio zmieniony przez marek 4532 2012-04-14, 17:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
podem 
344 - Desert Wind Met


Rok Prod.: 2001
Silnik: 2.0T B4204T3
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 282
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2012-04-14, 10:31   

marek 4532, możesz powiedzieć w jaki sposób użyć tego magicznego proszku Thurmo? Ze strony producenta dowiedziałem się, że służy on do uszczelniania chłodnic (o istnieniu takich wiedziałem), ale ani słowa nie ma o nieszczelnościach bloku/głowicy. W przypadku nieszczelności chłodnicy sypie się go bezpiśrednio do chłodnicy (nie przez zbiorniczek wyrównawczy). A jak go do silnika skierować? Prawdopodobnie wypróbuję ten sposób, bo nie zostało mi już nic innego...

do bloków znalazłem taki specyfik http://wynns.pl/top/view_product.php?product=645
ale czy to działa? nie wie nikt. opinii o tym nie znalazłem :bezr:
Ostatnio zmieniony przez podem 2012-04-14, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marek 4532 
Marek


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9TD D4192T
Model: V40
Imię: Marek
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 518
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-14, 16:40   

Ten proszek działa pod warunkiem że jest to mikropęknięcie -rysa. Zawsze wsypuje się do rozgrzanego silnika - do zbiorniczka wyrównawczego bezpośrednio przed jazdą. Jak ktoś woli może spuścić płyn i rozmieszać we wiadrze. Powinno wystarczyć jedno opakowanie. Fakt że na opakowaniu pisze tylko na temat chłodnic. Chłodnice też zakleja bardzo ładnie i na długo - ponownie zaczęła sączyć po trzech latach. Bloki tak jak pisałem testowane - jeden trzymał dwa lata i działa dalej. Skoda chodzi już miesiąc - ani śladu wody w oleju. Blok VW żeliwny, skody aluminiowy. Proszek będzie działał tylko jeśli woda jest w oleju i pod warunkiem że jest to niewielka szczelina , a nie wybita dziura. Jak olej jest w wodzie ( zbiorniczku wyrównawczym) raczej nie, ponieważ ciśnienie oleju nie pozwoli mu się osadzić w szczelinie.

PS Preparatu do uszczelniania bloku ,który znalazłeś nie znam, ale z opisu wynika że jest to ciecz. Być może działa trwalej - ale tego nie wiemy.
Tu natomiast jest proszek na bazie metalu, łatwiejszy w użyciu no i po testach.
Działanie proszku widać już po pół godziny do godziny - olej robi się klarowny bez śladu wody. Mój kolega w akcie desperacji wsypał na raz trzy opakowania ( moim zdaniem przesadził), mimo to nie zapchało chłodnicy ,ani nagrzewnicy, a efekt był prawie natychmiastowy - czysty olej.

Przeczytałem przed chwilą Twoje posty na temat silnika. Piszesz że spaliny nadal przedostają się do płynu. Tutaj jest małe prawdopodobieństwo że ten uszczelniacz zadziała,ponieważ wysokie ciśnienie spalin będzie zapobiegać jego osadzeniu. Jeśli głowica była sprawdzana, to musi być pęknieta tuleja cylindra, ewentualnie spaliny przechodzą z kanału EGR do kanału wodnego kolektora ssącego( być może pod uszczelką kolektora jeśli głowica w tym miejscu jest nierówna). Ta ostania możliwość jest czysto teoretyczna- być może kanały idą obok siebie, jeśli w ogóle masz EGR? Mój silnik ma oznaczenie F8Q , gdybyś podał jak jest u Ciebie?Byłoby łatwiej znależć jego instrukcję serwisową.
Ostatnio zmieniony przez marek 4532 2012-04-15, 11:15, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wymiana uszczelki pod głowicą. Gość Bez turbo 17 2008-11-24, 23:04
itey
Brak nowych postów [2.0] Wymiana uszczelki pod głowicą - Warszawa lub okolice?? skibbbi Bez turbo 16 2013-06-17, 13:29
skibbbi
Brak nowych postów [1.8] Poszukiwany mechanik- wymiana uszczelki pod głowicą obitrop Bez turbo 9 2014-03-02, 13:23
zbysxxx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,48 sekundy. Zapytań do SQL: 17