www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Duże spalanie LPG + Brak mocy
Autor Wiadomość
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-05-01, 09:38   Duże spalanie LPG + Brak mocy

Witam.
Otóż mam duuży problem z moją "vką", ponieważ teraz (na wiosnę) pali mi w mieście 18l LPG, a z klimą 21l, w trasie do 13l zejdę.
Proszę o jakieś porady, byłem już u kilku gazowników lecz oni nie widzą problemu, no a ja niestety banku nie rozbiłem, żeby mi 20l palił, po prostu nie stać mnie na to. Tak wiem, że to dwu litrowy silnik, lecz jak to mówią - BEZ PRZESADY, według mnie maksymalnie w mieście 13l powinien brać.
Samochód to Volvo v40 2.0 140KM bez turbo z przebiegiem 350 tyś. km (tak, wiem, że duży)
Według mnie samochód też nie ma mocy na gazie

To co wiem o instalacji to tyle, że była zakładana w 2008 roku, a jej podzespoły to:
Wtryski - Valtek
Reduktor - Alaska
Zawór gazowy - Tomasetto
Wielozawór - Tomasetto
Obudowa wielozaworu - Tomasetto
Zawór tankowania - Tomasetto
Układ elektroniczny - Zenit

Proszę Was, doradźcie mi coś, bo ja oszaleję :(, może ktoś zna jakiegoś DOBREGO gazownika w okolicach Jarosławia na Podkarpaciu lub może Wy już wiecie w czym jest problem. Tylko proszę pisać do mnie językiem zrozumianym dla zwykłego szarego człowieka, bo nie znam się na mechanice pojazdowej. Dziękuję bardzo za uwagę i mam nadzieję, że ktoś mi w końcu pomoże. Pozdrawiam

EDIT:
Wymieniłem:
listwę wtryskową na czerwone Valteki (takie jakie miałem, tylko że nówka sztuka)
parownik na Alaskę (taki jaki miałem, ale nówka sztuka)
kable WN
świece
cewki zapłonowe
filtr powietrza
filtry gazu

W mieście spali tyle ile chce np. 17 litrów, 13 litrów, 20 litrów, 12 litrów.
W cyklu mieszanym spali do 15 litrów
Do tego dochodzi duży brak mocy na LPG (na PB szatan :D)
Jak widzicie wahania spalania są bardzo duże i nie jest to normalne. Kilku kolegów z forum pisało mi już, że prawdopodobnie będzie to wina parownika, a Wy jak sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez Chudy03 2013-12-04, 12:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 324 razy
Wiek: 74
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5197
Skąd: Grójec
Wysłany: 2013-05-01, 09:43   

Zanim zadasz pytanie zastanów się, czy przypadkiem odpowiedź na nie już nie padła na forum.
Zapoznaj się z wyszukiwarką!


np : http://www.v40.pl/viewtop...du%BFe+spalanie
_________________
FC Barcelona :)


Sprzedam Tylne Zaciski Hamulcowe - Po Pełnej Regeneracji
 
 
Gremlas 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8
Model: v40
Imię: Damian
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 874
Skąd: Bytom
Ostrzeżeń:
 4/6/10
Wysłany: 2013-05-01, 09:53   

Przede wszystkim najpierw doprowadź samochód do dobrej kondycji na PB potem myśl o LPG

Do sprawdzenia:
kable WN
świece
przepływomierz

Zobacz jaką ma temperaturę
Może padł termostat

Warto też przeczyścić przepustnicę
 
 
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-11-25, 08:09   

Dobra, żeby nie robić nowego tematu napisze tutaj. Sprawa ma się dalej zbyt dużego spalania na LPG i brak mocy.

Wymieniłem:
listwę wtryskową na czerwone Valteki (takie jakie miałem, tylko że nówka sztuka)
parownik na Alaskę (taki jaki miałem, ale nówka sztuka)
kable WN
świece
cewki zapłonowe

W mieście spali tyle ile chce np. 17 litrów, 13 litrów, 20 litrów, 12 litrów.
W cyklu mieszanym spali do 15 litrów
Do tego dochodzi duży brak mocy na LPG (na PB szatan :D)
Jak widzicie wahania spalania są bardzo duże i nie jest to normalne. Kilku kolegów z forum pisało mi już, że prawdopodobnie będzie to wina parownika, a Wy jak sądzicie?

Proszę o odpowiedzi i dziękuję za uwagę
_________________
V
 
 
Kasperejros 
Klekotowiec


Rok Prod.: 1997
Silnik: D5252T 2.5 TDI
Model: V70
Imię: Kacper
Pomógł: 24 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 291
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-11-25, 08:22   

Do sprawdzenia mapa gazu i błędy z komputera gazu. Jak sprawne, do sprawdzenia zawór na butli i sama butla. Na razie zalej benzyny i jeździj na niej, wyjdzie taniej lub podobnie a silnik nie dostanie po zaworach. Masz nowy parownik, nowe wtryski i nowy układ zapłonowy więc gazownik z ubytkami w korze mózgowej powinien sobie z tym poradzić. I jedna najważniejsza podstawa ZAWSZE SERWISUJEMY GAZ RAZEM Z INNYMI SERWISAMI (PŁYNY, FILTRY ITP.)
_________________
Wizualizacje Pomieszczeń 2D/3D ->PW
 
 
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-11-25, 08:28   

Kasperejros napisał/a:
Do sprawdzenia mapa gazu i błędy z komputera gazu.

Czyli mam jechać do jakiegoś serwisu gazu, by podłączyli mnie pod kompa, wyregulowali itp., tak?

Kasperejros napisał/a:
do sprawdzenia zawór na butli i sama butla.

Co z tym może być nie tak? W aucie po tankowaniu gazu śmierdzi nim w kabinie

Kasperejros napisał/a:
Na razie zalej benzyny i jeździj na niej

Na razie i tak nie jeżdżę, bo ostatnio na dziurze rozwaliłem tuleje od drążka reakcyjnego i auto trzeci tydzień stoi pod blokiem

Kasperejros napisał/a:
gazownik z ubytkami w korze mózgowej powinien sobie z tym poradzić.

W moim mieście gazownik sobie nie poradzi z niczym. Jak coś jest nie tak to znaczy, że jest dobrze i jeździ (szkoda mi już na nich pieniędzy, bo to jest jak wyrzucanie kasy do kratki ściekowej)

Sam kupiłem interfejs LPG pod moją instalację, aby od czasu do czasu podpiąć pod kompa i sprawdzić, często kalibruję wtryski, ale map nie umiem ustawiać niestety, a nie będę próbował, bo boję się zepsuć i zrobić jeszcze gorzej
_________________
V
Ostatnio zmieniony przez Chudy03 2013-11-25, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kasperejros 
Klekotowiec


Rok Prod.: 1997
Silnik: D5252T 2.5 TDI
Model: V70
Imię: Kacper
Pomógł: 24 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 291
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-11-25, 08:50   

Chudy03 napisał/a:
Co z tym może być nie tak? W aucie po tankowaniu gazu śmierdzi nim w kabinie


Poszukaj gazownika w Rzeszowie może czy okolicach. Prawie na pewno przez zawór w butli jest problem z dostawą gazu do parownika i całkiem możliwe, że twoje spalanie to nie faktyczne spalanie a wyciek. 5 letnia, kiepsko użytkowana butla może generować takie problemy. Wejdź na forum LPG i poszukaj u nich serwisu w swojej okolicy. Znajdź warsztat gdzie ustawią Ci ładnie komunikację map itp i będziesz miał spokój na 10k km
_________________
Wizualizacje Pomieszczeń 2D/3D ->PW
 
 
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-11-25, 08:58   

Kasperejros napisał/a:
Wejdź na forum LPG i poszukaj u nich serwisu w swojej okolicy.

Znalazłem coś w Rzeszowie. Czy butla od gazu jest już do wymiany? Ile cos takiego kosztuje?
_________________
V
 
 
Kasperejros 
Klekotowiec


Rok Prod.: 1997
Silnik: D5252T 2.5 TDI
Model: V70
Imię: Kacper
Pomógł: 24 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 291
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-11-25, 08:59   

Butla 300-400zł z montażem. Ale może wystarczy uszczelnienia w zaworze wymienić
_________________
Wizualizacje Pomieszczeń 2D/3D ->PW
 
 
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-11-25, 08:59   

Kasperejros napisał/a:
Prawie na pewno przez zawór w butli jest problem

Na przeglądzie, gość mierzył jakimś czujnikiem i mówił, że wycieku nie ma, ale nie wiem jak to jest, bo jak już wcześniej napisałem to po tankowaniu tak śmierdzi gazem, że nie idzie wysiedzieć.
_________________
V
 
 
Gremlas 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8
Model: v40
Imię: Damian
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 874
Skąd: Bytom
Ostrzeżeń:
 4/6/10
Wysłany: 2013-11-25, 11:33   

Problem nie leży po stronie butli.
Sprawdź filtr gazu i przewody idące do reduktora.

Miałem butlę 9letnia i zero problemów.
 
 
Kasperejros 
Klekotowiec


Rok Prod.: 1997
Silnik: D5252T 2.5 TDI
Model: V70
Imię: Kacper
Pomógł: 24 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 291
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-11-25, 11:36   

Gremlas, ale jemu gazem śmierci zaraz po tankowaniu, czyli ulotnienie ma już na poziomie tankowania i zgaszonego auta
_________________
Wizualizacje Pomieszczeń 2D/3D ->PW
 
 
Gremlas 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8
Model: v40
Imię: Damian
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 874
Skąd: Bytom
Ostrzeżeń:
 4/6/10
Wysłany: 2013-11-25, 11:46   

Tak wiem.
Ale zauważ że nawet jeśli miałby problem z ulatniajacym się gazem to śmierdziałoby mu zawsze.

A zawór bezpieczeństwa działa poprawnie?
 
 
krzepki 
symetria zabija wyobraźnie

Rok Prod.: 2005
Silnik: B5254T2
Model: S60
Imię: Rafał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1418
Skąd: Sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: 2013-11-25, 12:31   

dobra, dobra - a krokowiec nie kuleje?
_________________
Pozdr Rav "PARTYZANT"

B4184S>B4184S2>B5254T2
-Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ;p
-To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
 
 
Chudy03 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0 B4204S z LPG
Model: V40
Imię: Marcin
Wiek: 19
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Jarosław [RJA]
Wysłany: 2013-11-25, 15:05   

Gremlas napisał/a:
Sprawdź filtr gazu

Tyle co wymieniałem wszystkie filtry

krzepki napisał/a:
a krokowiec nie kuleje

Tego nie wiem, nawet nie wiem jak to sprawdzić

[ Dodano: 2013-11-25, 15:06 ]
Gremlas napisał/a:
Ale zauważ że nawet jeśli miałby problem z ulatniajacym się gazem to śmierdziałoby mu zawsze.

Śmierdzi tylko zaraz po tankowaniu przy jeździe i po tankowaniu na postoju
_________________
V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [1.8] brak ogrzewania, duże spalanie, sonda lambda kasper Bez turbo 5 2013-12-15, 00:44
Migel
Brak nowych postów [1.8] Brak mocy + chore spalanie S1M0N Bez turbo 22 2013-04-01, 16:44
marcin_375
Brak nowych postów [1.8] Spalanie 14-17l/100km, brak mocy! Kamal Bez turbo 28 2011-10-04, 19:05
romi72


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,38 sekundy. Zapytań do SQL: 18