www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
piszczenie hamulcy
Autor Wiadomość
Fernando
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-17, 18:15   

Ok, przyjrzałem i przysłuchałem się problemowi dokładniej. Wniosek jest taki:
metaliczno-piszczący dźwięk z okolic prawego przedniego pojawia się podczas hamowania (również po zatrzymaniu samochodu), gdy hamulce są nierozgrzanie i wrzucony jest bieg wsteczny (automat).
Ktoś to może przerabiał?
 
 
kojot
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-18, 10:31   

Jesli koła są zatrzymane a piszczy dalej - zapomnij o hamulcach nie tu problem.
Jeśli prawa strona to szukaj raczej czegoś przy pasku klinowym - może jakieś łożysko piszczy a jak sie rozgrzeje to przestaje. A jesli pisk jest powiązany z położeniem przekładni to raczej obstawiał bym cos w skrzyni
 
 
sylwek62
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-08, 22:54   

witam wszystkich,
u mnie piszcza hamulce jak hamuje i czasami podczas jazdy ..tyle tylko ze klocki sa w niezlym stanie (grube).
a moze to nie ma wpływu..moze to cos innego..tarcza..albo te stabilizatory piszcza..?!nie wiem czy jest sens wymieniac klocki skoro hamuje niezle i okładzina jest gruba..
ale ten pisk jest tak denerwujacy ze musze cos zrobic.. :-|
ma ktos jakis patent?
pozdrawiam.. ;-)
 
 
dziadek 
Expert Volvo
dziadek

Rok Prod.: 1997
Silnik: 1,9TD
Model: v40
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 904
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-08, 23:35   

Na pustym kawałku szosy przyhamuj kilka razy ostro. Tak od 80 - 100km/h. Do prawie zera. Bywa, że pomaga. A jeśli nie, to przy grubych klockach i tarczy po prostu trzeba to polubić, a przynajmniej tolerować.
 
 
bambus 
bambus

Rok Prod.: 2002model 03
Silnik: 1,8
Model: s40
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: swidwin
Wysłany: 2008-08-22, 22:37   piszczenie

mam problem z piszczeniem hamulca ale z tym ze piszczy mi pedal hamulca z tamtad dochodza odglosy ,a i mialem takie zdarzenie ze musialem ostro hamowac i od tego czasu sie zaczelo,doradzcie co mam zrobic zeby to naprawic z gory dziekuje

[ Dodano: 2008-08-22, 22:41 ]
czy zamontowanie hamulcow brembo /nie sportowych/ do volva s 40 2003 r bedzie dobrym pomyslem
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-08-22, 22:57   

http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=10489
_________________

 
 
ExeQtoR 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8 v16 LPG+Blos
Model: V40
Imię: Piotr
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 50
Skąd: K.P.
Wysłany: 2011-08-10, 16:58   

Nie znalazłem swojego idiotycznego problemu....

Pewnie nie jedna osoba się zaśmieje teraz, ale ... "Jak poprawnie wymienić klocki?" ???

Chodzi o to że z tyłu mi się grzeją i szybko się ścierają porównanie: z przodu przez 4 lata(dopiero planowana wymiana za 2 dni), a z tyłu już TRZECIE będą za parę dni ;o więc szlak mnie bierze ;-(

Nie wiem czy jak sam wymienię z przodu czy okaże się że co rok będzie wymiana(przy takiej samej jeździe) więc jak rzadko, ale teraz się zdażyło - przeczytałem instrukcje obsługi klocków(producent dołączył) i jedynie co mnie zaciekawiło że w niektórych klockach jest kierunek zakładania czyt. kierunek obrotu tarcz w stosunku do klocka i tak mnie zastanawia, bo na moich nie ma żadnej strzałki, więc z tego wnioskuję że to bez znaczenia ????
Próbowałem nawet dostrzec kierunek układania włókien klocka(palcem przejechałem gdzie bardziej haczy) ale kurcze nie wielka różnica jest ;/

Ktoś coś poradzi, aaa i jaki smar stosujecie na prowadnicę do klocków(w jarzmie zacisku) - czy w ogóle ???

Proszę o szybką poradę, w sobotę planuję przysiąść do tego, bo niestety ale z tyłu się już klocek skończył i zacisk cały trze o tarczę(sam rancik)
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 510 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6174
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-08-10, 17:38   

ExeQtoR napisał/a:
"Jak poprawnie wymienić klocki?" ???
http://www.v40.pl/viewtop...t=18741&start=0
ExeQtoR napisał/a:
Chodzi o to że z tyłu mi się grzeją i szybko się ścierają porównanie: z przodu przez 4 lata(dopiero planowana wymiana za 2 dni), a z tyłu już TRZECIE będą za parę dni ;o więc szlak mnie bierze ;-(
Prawdopodobnie masz zapieczone tłoczki i nie wracają. Druga rzeczą może być zablokowany mechanizm ręcznego i trzecią że klocek nie porusza się swobodnie po jarzmie i idzie pod kątem dlatego szybciej się ściera z powodu mniejszej powierzchni ciernej.Tak więc przy wymianie musisz zadbać o sprawdzenie tych elementów.
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
Ostatnio zmieniony przez boberek123 2011-08-10, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ExeQtoR 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8 v16 LPG+Blos
Model: V40
Imię: Piotr
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 50
Skąd: K.P.
Wysłany: 2011-08-10, 18:15   

boberek123 napisał/a:
ExeQtoR napisał/a:
"Jak poprawnie wymienić klocki?" ???

http://www.v40.pl/viewtop...t=18741&start=0

Dzięki ;-)
W taki sam sposób wymieniałem tył, bez żadnego smaru...
boberek123 napisał/a:
Prawdopodobnie masz zapieczone tłoczki i nie wracają.

Tłoczki były uruchamiane, tzn... wyjęte, obejrzane, gumki zmienione w tym uszczelniacze.
boberek123 napisał/a:
Druga rzeczą może być zablokowany mechanizm ręcznego

ręczny odbija łądnie, tak linka jak i bez linki, a nawet jak nie zaprę się to bez dobrego uchwytu nie docisnę sprężyny, wiec dobrze odbija
boberek123 napisał/a:
trzecią że klocek nie porusza się swobodnie po jarzmie i idzie pod kątem dlatego szybciej się ściera z powodu mniejszej powierzchni ciernej
pierwsze klocki siedziały twardo, to fakt, zobaczę jak te siedzą, być może że też siedzą twardo(rdzy złapały)
 
 
boberek123 
Bob the Builder


Rok Prod.: 1998
Silnik: B4204T 2.0T
Model: V40
Imię: Bob
Pomógł: 510 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 6174
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-08-10, 18:32   

ExeQtoR, Napisz jakie masz tarcze hamulcowe i jakiego producenta klocki kupujesz?I przy okazji obejrzyj prowadniki czy nie są pokrzywione bo tez będą klocki pod kątem szły i szybciej się zużyją.I napisz czy jednakowo się zużywają, tzn wew. do zewnętrznego.
_________________
Dużo,dużo części i drobnicy do 40 http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=46965
 
 
ExeQtoR 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.8 v16 LPG+Blos
Model: V40
Imię: Piotr
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 50
Skąd: K.P.
Wysłany: 2011-08-26, 18:31   

Tarcze.... już nie pamiętam jakie mam, z tyłu były toczone bo nie zbierały poprzednie(pierwsze) klocki równo. Następnie były te co są na fotkach:









Jak widać jest tam przód i tył, ale tył został prawie do zera zjechany, w jednym przypadku nit już hamował ;-) )) te klocki akurat równo się zdarły, tak samo jak przednie.

Po nich, zainwestowałem w takie klocki:


Tarcze zostały z rantów oczyszczone przecinakiem i ręcznie doszlifowałem kamieniem ranty.
Po 2x 25km myślałem że coś jest nie tak, bardzo miękko pedał brał tzn... leciutko chodził ale w dobrym punkcie, no i mocno się grzało wszystko, ale po 100km w sumie już wszystko jest OK.
Zobaczymy na jak długo, widać wniosek taki że trzeba raz na rok - najlepiej kwiecień(po zimie) zdjąć klocki uruchomić je na tych prowadnicach, bo stare klocki to wybijałem z jarzma młotkiem i prętem(12mm).

Co do tłoczków, to przednie kluczem francuzem(takim młotkowym) wcisnąłem akurat udało go się rozkręcać, tłoczek leciutko wszedł. A z tyłu to wkręcałem go kluczem od boszki(do odkręcania tarczy) wszystko poszło w rękach, tylko gumeczkę trzeba było delikatnie podważyć ;-)
 
 
keichi 

Rok Prod.: 1998
Silnik: T4
Model: S40
Imię: Wojtek
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-27, 16:19   

A.B.S. klocki holenderskie, jakość mierna, lepsze od chińczyków ale bardzo szybko się przegrzewają przy ostrym hamowaniu i piszczą niemiłosiernie.
RH czyli RoadHouse firma hiszpańska ale produkcja w meksyku. Jakość bardzo mierna, piszczą puchną podobnie jak A.B.S. Moim zdaniem i jedne i drugie klocki są tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy i jak komuś nie przeszkadzają dodatkowe efekty dźwiękowe. Tobie przeszkadzają więc zdecydowanie polecam dołożyć do takich klocków jak BOSCH, TRW, ATE.

Jeszcze chciałem dodać że osobiście przestrzegam przed takimi klockami jak Ty kupiłeś. Nie powinny być w ogóle dopuszczane do sprzedaży. Co gorsza często "pseudo sklepy" motoryzacyjne wciskają ludziom takie produkty i bajerują nieświadomych klientów że klocki są bardzo dobre, że po co przepłacać że w tych droższych płaci się za firmę itd. Na niezorientowanych ludzi takie teksty działają bardzo skutecznie niestety. Ja nie polecam oszczędzać na hamulcach. Nie chcę być złośliwy ale jak koszty utrzymania samochodu przerastają możliwości posiadacza to może lepiej zmienić samochód albo się go pozbyć a nie robić "druciarstwo" i oszczędzać tak ważnym elemencie jak hamulce.
Ostatnio zmieniony przez keichi 2011-08-27, 16:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Arkowski 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9Di (102KM)
Model: V40
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 146
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 2011-08-27, 18:40   

keichi, chyba jestem "druciarzem" bo od dwóch lat mam założone tarcze i klocki
firmy "RoadHouse" nie puchną nie piszczą hamują bardzo dobrze żadnych rantów na tarczach nie robią, koszty utrzymania samochodu mnie nie przerastają ale za twoją radą sprzedam samochód i kupię sobie porządny zestaw hamulców do roweru.
 
 
keichi 

Rok Prod.: 1998
Silnik: T4
Model: S40
Imię: Wojtek
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-31, 14:12   

Arkowski napisał/a:
keichi, chyba jestem "druciarzem" bo od dwóch lat mam założone tarcze i klocki
firmy "RoadHouse" nie puchną nie piszczą hamują bardzo dobrze żadnych rantów na tarczach nie robią, koszty utrzymania samochodu mnie nie przerastają ale za twoją radą sprzedam samochód i kupię sobie porządny zestaw hamulców do roweru.


Hamują dobrze dopóki się nie zagrzeją. Wtedy między takimi klockami a markowymi jest przepaść.
Dobre klocki mają hamować nawet jak tarcza zaczyna świecić :)
 
 
Arkowski 

Rok Prod.: 2001
Silnik: 1.9Di (102KM)
Model: V40
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 146
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 2011-08-31, 19:09   

Ja osobiście nie odczuwam różnicy w hamowaniu na rozgrzanych tarczach.
Podsumuję, te klocki i tarcze służą do normalnej jazdy nie ekstremalnej ani sportowej, jeżeli ktoś zakłada taki zestaw do T4 używanego do jazdy sportowej to nic dziwnego że potem narzeka, do jazdy sportowej modyfikuje się układ hamulcowy na większe tarcze, sportowe klocki i zaciski wielotłoczkowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów blokada hamulcy micho Układ hamulcowy i napędowy 1 2009-11-23, 10:20
toro102
Brak nowych postów Piszczenie w 1.9 TD Gość Diesle 16 2006-09-26, 17:05
Matwiej
Brak nowych postów [1.8] dziwne piszczenie? mario_S40 Bez turbo 10 2011-08-04, 14:13
cojones80


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 17